Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Paheksuit+myös+minun+kirjoittajapersoonaani+massiivisesti+siitä+että+tulin+palstalle+kirjoittamaan+pahasti+miehestä+jonka+kanssa+kuitenkin+olin+ollut/olin."Kuule+kun+se+tilanne+oli+silloin+sellainen,+kun+kirjoitit+sen+typerän+viestisi+minun+nimissäni,+että+keskustelin+jonkun+tuntemattomaksi+jääneen+kirjoittajan+kanssa,+joka+kommentoi+että+minulla+on+hyvää+pohdintaa,+mikä+ei+liittynyt+siinä+kohtaa+mitenkään+sen+kummmemmin+sinuun+kuin+narsistipsykopaattisikaan.+Keskustelu+hänen+kanssaan+sitten+päättyi+siihen,+että+hän+ehdotti+pohdittavaksi+vielä+jonkun+asian,+johon+vastasin,+että+mun+täytyy+lähteä+töihin+iltavuoroon,+että+palaan+myöhemmin+illalla.No+kohta+pian+lähtöni+jälkeen++olitkin+sitten+vastannut+hänelle+esiintyen+minuna,+tähän+tapaan+"että+Ja+sen+verran+ehdin+ny+vielä+kirjoitaa....että+mä+oon+jääny+niin+heikoksi+et+tarviin+kokoajan+ihmisiä,+ihan+keitä+vaan...et+ne+tukis+mua...onneks+niitä+löytyy+pilvin+pimein...jotka+alkaa+kavereiksi+parin+kirjoituksen+perusteella....pääasia+kuitenkin+on.....että+haukutaan+yhdessä+ihan+ketä+vaan...ja+mollataan...Sit+mua+harmittaa...kun+joku+on+fiksumpi+kun+me,+vaikka+kaiken+kaikesta+tiedämmekin...kun+kerran+rajattomia+olemme...mut+pääasia+et+pohditaan....oli+ne+asiat+ny+niin+tai+näin...ja+suu+käy.+Meillä+on+siellä+työpaikallakin+yksi+kiusaamisjuttu+meneillä...siks+sinne+kiirehdin,+etten+vaan+mistään+jää+paitsi...hihi.+kaikessa+kiusaamisessa+oon+mukana+ja+mukaan+tuun...+Että+kertokaa+mulle+vaan...+itse+olen+mukana+kaikessa+missä+haukutaan+ja+ilkeillään.+Oli+tuttuja+tai+tuntemattomia."Tosiaan+palasin+sitten+palstalle+töiden+jälkeen+ja+moni+olikin+jo+ehtinyt+kommentoida,+ettei+tää+ny+taida+olla+yhteenlaskutoimitusTämä+ny+vaan+tähän,+että+tuota+taustaasi+vastaan,+sinun+pitäisi+ymmärtää+miksi+minä+epäilen+sinua/pidän+sinua+ns.+"moninikkinä",+kirjoittajana+joka+esiintyy+milloin+minkäkinlaisenaLisättynä+vielä+sillä+tiedolla,+että+itse+kerroit+kirjoittelevasi+muillakin+palstoilla+mm.+nimimerkeillä+mikä+ilmiö,+outo+ilmiö+yms.No+tää+on+tämmöstä,+kukin+tyylillään.+Kommentoin+tosiaan+tässä+aloitusta,+en+sinua,+enkä+narsistipsykopaattiasikaan,+++mutta+jostain+syystä+ny+sitte+syntyi+tämmönen+jupakka.Mitä+tulee+live+näkemiseen,+niin+olisihan+se+tosiaan+kiinnostaavaa+nähdä+ihminen++joka+moisen+typerän+viestin+kirjoitti+nimissäni.++Syy+varmaan+oli+se,+kun+joku+kommentoi+minun+kanssasi+,+jotain+samaa+kuin+tässäkin+ketjussa,+joku+kommentoi+aloitusta+vähän+samoin+ajatuksin+kuin+minä
  2. "Sinulle+tullut+jo+ihan+tavaksi+vastata+ikäänkuin+minulle+vaikka+joku+toinen+tehnyt+kommentin+ja+sitä+sitten+kuvittelet+minun+kirjoittamakseni."Niin+mene+ja+tiedä+kuka+milloinkin+vastailee,+mutta+sen+tiedän,+että+ko+"päiväkirjan+kirjoittaja"+on+yrittänyt+esiintyä+täällä+jopa+minuna+ja+samaan+jupakkaan+loi+vielä+jonkun+palstatutkija+hahmonkin.+Tutkija++sitten++toki+puolusti+häntä++ja+kun+oli+tehnyt+tutkimuksensa+tästä+palstasta+ja+päätynyt+"tietämään"+että+olen+työpaikkakiusaaja.+Mikä+toki+aiheutti+huvitustakin,+et+tais+ny+innostuksis+tulla+väärä+arvio,+oliskohan+kuitenkin+pitäny+olla+palstakiusaajaNo+silloin+olin+aika+vihreä+näis+asiois,+et+säikähdin+pahasti,+että+joku+ikäänkuin+yrittää+varastaa+minun+identiteettini+ja+keskustelin+aiheesta+niin+suomi24+ylläpidon+kanssa+kuin+myös+nettipoliisin+kanssa,+millaisia+mahdollisuuksia+minulla+olisi+selvittää,+ko.+henkilön+tiedot.No+silloinen+poliisisetä+sanoi,+että+tietysti+voisi+yrittää+ensin+selvittää+miltä+alueelta+ko.+viesti+on+tullut,+mutta+pitäisi+sitten+tehdä+rikosilmoitus.+No+se+nyt+tuntui+tuon+yhden+kerran+osalta+hieman+liialliselta+ja+juttu+jäi+silleen.+Mutta+sen+vuoksi+aikoinaan+rekisteröin+nimmarini,+ettei+toiste+voisi+yrittää+esiintyä+minuna.+Kaiketi+sekin+varmaan+on+murrettavissa,+mutta+jonkinlainen+vastuu+kaiketi+on+palveluntarjoajallakin+Mutta+tosiaan+tutkijakin+häipyi++samantien+ja+silloinen+"jotain+ymmärtämättä"+päätti+lopettaa+palstalla+kirjoittelun,+mutta+palasikin+samantien,+nimmari+vain+vaihtui.+Että+tätä+taustaa+vasten+ko.+ihmisen+pitäisi+ymmärtää,+että+joka+kerran+keksitään,+sitä+aina+epäillään.No+tää+on+tämmöstä,+jatkunut+jo+vuosia,+että+aina+välis+sitä+ajattelee,+et+olis+oikeasti+kiinnostavaa+nähdä+ko.+ihminen+ihan+livenäkin.
  3. Niin+kerroin+aikoinaan+aikuiselle+tyttärelleni,+hänen+kysyessään+että+onko+mulla+joku+mies,+että+kyllä+joo,+mutta+ei+siittä+sen+enempää,+kunhan+tapaillaan,+en+aio+esitellä+häntä.Jolloin+hän+kysyi,+että+onko+hän+varattu,+jolloin+vastasin,+että+kyllä+joo+tavallaan,+mutta+ei+ole+naimisissa+eikä+asu+naisystävänsä+kanssa.+Sen+enempää+ei+olla+tyttären+kanssa+asiasta+keskusteltu,+kun+eihän+ny+nuoria+edes+sillain+kiinnosta,+kun+niillä+on+omat+jutut+ja+menot.+Iloisia+toki+olivat+kun+äitikin+alkoi+liikkua+enemmän,+kävi+tanssimassa+yms.+Mitä+tulee+siihen+täällä+tahkoamiseen+niin+tosiaan+olen+tullut+tänne+joitain+kuukausia+suhteen+päättymisen+jälkeen.+Yleisesti+ottaenhan+täällä+on+oltu+aikoinaan+sitä+mieltä+ettei+ko.+tyyppi+ollut+narsisti.+Että+noi+sun+juttus+siittä,+että+olisin+pohtinut+niitä+asioita+odottaessani+sitä+tyyppiä+tulevaksi+ei+ny+vaan+pidä+paikkaansa.+Joko+haluat+tahallasi+vääristellä++tai+sotket+omaa+suhdettasi+samaan.+Mietin+tässä+vaan+teetkö+sen+tahallasi+vai+etkö+osaa+erottaa+rajaa+toisen+ihmisen+asioiden+välillä.+Laitan+ny+tämän+sun+tänne+kirjoittamasi+päiväkirjasi+muistisi+virkistämiseksi,+mistä+käy+ilmi+että+sinä+jatkoit+suhdettasi+vielä+vuosia+todetessasi+kumppanisi+narsistiksi.+Niin+se+ei+tarkoita+että+minä+olisin+tehnyt+niin,++minä+päätin+suhteen,+emmekä+ole+enää+sen+jälkeen+tavanneet.+Että+kyllä+noi+paidan+silittämiset+,sukkulat+ja+melat+ny+on+ollu+enempi+sun+heiniä.+https://keskustelu.suomi24.fi/t/11374468/narsistista-eroon
  4. Hienosti+tiivistetty.Paljon+on+tullut+luettua+hänen+kirjojaan.+Elämän+lapsi+moneenkin+kertaan,+kertaus+on+opintojen+äiti+näissäkin+asioissa.+Helposti+saattaa+luisua+entisiin+toimintamalleihin+jos+ei+pidä+varaansa.https://kirja.elisa.fi/ekirja/elaman-lapsi-vastuulliseen-aikuisuuteen
  5. "En+muuten+saanut,+toinen+lääkäri+katsoi+kuvat+ja+sanoi,+että+asialle+ei+voi+tehdä+mitään,+toivoa+vain+että+paranee+hyvin."No+tuos+yhdellä+kaverilla+hiljattain+polvilumpio+halkesi+ja+kipsiä+joutuu+pitämään+useita+viikkoja.+Sen+perusteella+ajattelin,+et+jotain+sellaista+sullakin,+kun+ny+kerran+polvilumpiosta+pala+lähti.+Ny+jäin+sitte+miettiin,+et+jäikö+se+pala+sit+elämään+omaa+elämäänsä+sinne++polven,+ku+joku+ajatus+siittäkin,+et+jotain+luunsiruja+on+polvesta+poistettu+tähystysleikkauksellakin.+"Mihin+sinä+oikein+pyrit+näillä+kommenteillasi?+"No+esim.+tästä+aiheesta+perheväkivallasta+/turvakodista+yms.+minulla+on+omaa+kokemusta+jota+ny+jaan,+koska+monella+ei+välttämättä+ole+tietoa+näistä+ja+kuten+yleisesti+tiedetään+niin+sitä+omaa+tilannetta++hävetään+ja+salaillaan+ja+sen+vuoksi+arkaillaan+avun+hakemista.Kukin+kirjoittaa+tänne+ny+niistä+asioista+mitkä+kokee+itselleen+tärkeäksi+jakaa.++Minulle+on+sama+lukeeko+joku+vaiko+ei,+kuhan+ny+kirjoitan+mitä+kirjoitan.+Niinhän+kaikki+muutkin+täällä+tekeeMutta+näköjään+sinä,+kuka+lienetkin++jostain+syystä+ilmeisesti+ärsyynnyt+minun+kirjoituksistani+ja+tosiaan+omalla+ulostulollasi+halusit+jopa+mitätöidä+toisen+kokemuksia.+No+ei+tämä+ny+mitään+uutta+ole,+monesti+jo+tuonut+esiin,+että+olen+hyvinkin+näkyvä+täällä+punaisena+pallukkana,+että+hyvinkin+voit+minun+kirjoitukseni+ohittaa.+Ootkos+muuten+huomannut,+et+täällä+on+joitakuita+muitakin+kirjoittajia,+josko+vaikka+heidän+kanssaan+sujuisi+keskustelu+paremmin/ilman+ärsyyntymistä.
  6. "Sellainen+käsitys+mulle+on+tullut,+että+näillä+ei+ole+yhtään+mitään+omakohtaista+kokemusta+asioista,+kunhan+ovat+googlailleet+ja+haluavat+päteä"No+ainakin+minuun+liittyen,+käsityksesi+on+väärä.+Olen+tosiaan+tuos+90-+luvun+lopulla+ollut+jonkin+aikaa+turvakodissa.+Pari+eka+päivää+sai+rauhassa+purkaa+asioitaan,+väsymystään+ja+itkeskellä,+lapsista+pidettiin+huolta.+Veivät+minut+lääkäriin+ja+sain+parisen+viikkoa+sairaslomaa.+Sen+jälkeen+sitten+alkoi+pohdinta+miten+siittä+eteenpäin.+Puolisokin+oli+tervetullut+keskustelemaan,+mutta+ei+siittä+juuri+mitään+irti+saanut.+Lapset+tapasivat+psykologin.+Asunnonhaussa+tosiaan+avustettiin++ja+kun+muutin+käytiin+katsomassa,+että+kaikki+tarpeellinen+on+,+että+pärjätään.+Puhelinkontakti+oli+viikottain.+No+muutaman+kuukauden+tosiaan+siellä+asuin,+mut+sitten+kävi+taas+niin,+että+uskoin+lupauksiin,+antabuskuurikin+oli+aloitettu+jne.+Muutin+kotiin,+kunnes+sitten+reilun+kolmen+kuukauden+päästä+lähdin+lopullisesti.+Mitä+tulee+sinun+kokemuksiisi,+niin+on+totta+ettei+turvakotien+resurssit+riitä+ja+etusijalla+ovat+ne+joilla+on+lapsia+mukanaan.+Sitä+sitten+joutuu+tukeutumaan+sukulaisten+,+ystävien+tai+naapuriapuun.+Naapurissa+minäkin+aikoinaan+monta+yötä+vietin,+tiesin,+missä+pitivät+vara+avainta,+että+oli+lupa+mennä+silloinkin+kun+eivät+olleet+kotona.+Mitä+tulee+mainitsemaasi+lyömättömät+linjaan,+niin+olet+soittanut+väärään+paikkaan.+Se+on+tarkoitettu+lähinnä+heille,+jotka+ovat++itse+väkivaltaisia.+"Asiakkaaksi+voivat+hakeutua+kaikki+henkistä+tai+fyysistä+väkivaltaa+seurustelukumppaniaan,+puolisoaan,+lastaan+tai+muuta+läheistään+kohtaan+käyttäneet+miehet,+sekä+myös+miehet,+jotka+pelkäävät+käyttävänsä+väkivaltaa+tai+haluavat+arvioida+omaa+ja+perheensä+avun+tarvetta."https://www.miessakit.fi/fi/toimintamuodot/lyomaton_linjaMitä+tulee+terveyskeskuslääkäriin,+niin+hän+hoitaa+oman+alansa+työt,+sairaudet+ja+vammat,+ns.+sosiaalityö+ei+ole+hänen+alaansa.+Toki+hän+olisi+voinut+ohjeistaa+sinut+soittamaan+sosiaalipäivystykseen.+Ainkin+isommissa+kaupungissa+siellä+on+ymärivuorokautinen+päivystys+ja+sieltä+saa+kriisiapua,+kun+kyseessä+esim.++läheisen+äkillinen+kuolema,+väkivaltatilanteet,+vakava+vammautuminen+tai+sairastuminen+ja+tulipaloKatoin+että+kerroit+asuvasi+pääkaupunkiseudulla,+että+kannattaa+vaikka+tästä+laittaa+numero+muistiin+puhelimeen+jos+tulee+sitä+avutarvetta.+https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut/paivystys/sokri-paivystys/
  7. No+puhutaan+pikkusen+eri+asiaa,+toinen+käsittelee+asiaa+narsistin+näkökulmasta,+juusto+on+vääränlaista,+josta+narsisti+hermostuu+jne.+Minä+taas+ajattelen+enemmänkin+sitä+uhria+siltä+osin,+että+hän+jää+väkivaltaiseen+suhteeseen.Että+kyllä+siinä+sitten+on+uhrissakin+ns.+"vikaa",+vialla+en+tarkoita+olla+ilkeä+ja+vaan+peräänkuulutan+sitä,+että+uhri+pohtisi+mitkä+syyt+hänessä+itsessään+on+ettei+kykene+lähtemään+väkivaltaisesta+suhteesta.+Eihän+nää+mitään+helppoja+asioita+ole,+se+lähteminenkään.+Itselläkin+on+kokemusta,+lähdin+aikoinaan+kolmesti+ja+kahdesti+palasin,+kun+uskoin+katteettomiin+lupauksiin+ja+vasta+kolmas+kerta+toden+sanoi.+Mikä+kuulemma+onkin+ammatti+ihmisten+mielestä+hyvinkin+tyypillistä+näissä+asioissa.