Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Foliohattuteoriani+siis+on,+että+kirjautuneet+käyttäjät+poistelevat+viestejä+ja+muokkaavat+keskusteluja.+"
No+onneksi+vaan+foliohattuteoria,+koska+tuota+ilmianna+"painiketta"+voi+käyttää+kuka+vaan,+eikä+yhteystietoja+tarvitse+laittaa,+mutta+joutuu+toki+jonkin+verran+askartelemaan+kuvien+kanssa.+Niillä+kuulemma+varmistetaan+ettei+ilmiantaja+ole+robotti.+
Mitä+tulee+keskustelujen+muokkaamiseen,+niin+eihän+niitä+omiakaan+saa+muokattua+enää+sen+jälkeen+kun+ovat+palstalle+ilmestyneet.+Mikä+joskus+harmittaa,+kun+tulee+niitä+kirotusvirheitä+tai+puuttuu+sanoja+tai+muuten+oma+ilmaisu+vaikuttaa+töksähtelevätä.+
Itse+ny+tosiaan+olen+poistanut+ennen+muinoin+joitain+minuun+liittyviä+ilkeitä+kommentteja,+josta+esimerkkikin+ylempänä.+Nykyään+tulee+ilmiannettua+niitä+ns.+massapostituksia+joissa+on+useinkin+linkki+epämääräisille+seksi/deitti+yms.+sivustoille+ja+tosiaan+ilmianto+onnistuu+rekkaamattomanakin,+kun+ei+ny+sellasten+takia+viitsi+kirjautua.+
Että+siittä+vaan,ota+foliohattu+pois+päästä+ja+kokeilemaan.+ei+siinä+kuinkaan+käy,+eikä+tietojasi+kysellä
31.07.2019 18:02
No+kopio+on+suora+lainaus+silloisesta+kommentista+jonka+ko.+ihminen+on+minun+nimissäni+palstalle+suoltanut+aikoinaan.+
Olen+sen+silloin+poistanut,+kohta+sen+jälkeen+kun+kopion+sen+itselleni+talteen.+Mutta+tiedän+että+myös+poistetut+viestit+säilyvät+arkistoissa
Että+minulla+on+syyni+epäillä+ko.+henkilöä.+
Mielestäni+en+ole+tässä+muita+kohtaan+"hyökkäillyt"+,+olen+vain+kritisoinut+aloitukseen/aloittajan+kertomaan++liittyviä++asioita
Kirjoittamaani+saa+kyllä+ihan+vapaasti+kritisoida,+minuakin,+mutta+lapsillani+ei+ole+mitään+tekemistä+näiden+asioiden+kanssa.++
Sekin+muuten+on+jännä+juttu,+että+kun+kritisoin+jotain,+kuten+ny+tähän+aloituseen+liittyviä++niin+siittä+nousee+kauhea+haloo,+kun+taas+jos+joku+muu+kritisoi+niin+se+ei+vaikuta+mitenkään.
31.07.2019 16:47
"Paheksuit+myös+minun+kirjoittajapersoonaani+massiivisesti+siitä+että+tulin+palstalle+kirjoittamaan+pahasti+miehestä+jonka+kanssa+kuitenkin+olin+ollut/olin."
Kuule+kun+se+tilanne+oli+silloin+sellainen,+kun+kirjoitit+sen+typerän+viestisi+minun+nimissäni,+että+keskustelin+jonkun+tuntemattomaksi+jääneen+kirjoittajan+kanssa,+joka+kommentoi+että+minulla+on+hyvää+pohdintaa,+mikä+ei+liittynyt+siinä+kohtaa+mitenkään+sen+kummmemmin+sinuun+kuin+narsistipsykopaattisikaan.+
Keskustelu+hänen+kanssaan+sitten+päättyi+siihen,+että+hän+ehdotti+pohdittavaksi+vielä+jonkun+asian,+johon+vastasin,+että+mun+täytyy+lähteä+töihin+iltavuoroon,+että+palaan+myöhemmin+illalla.
No+kohta+pian+lähtöni+jälkeen++olitkin+sitten+vastannut+hänelle+esiintyen+minuna,+tähän+tapaan+
"että+Ja+sen+verran+ehdin+ny+vielä+kirjoitaa....että+mä+oon+jääny+niin+heikoksi+et+tarviin+kokoajan+ihmisiä,+ihan+keitä+vaan...et+ne+tukis+mua...onneks+niitä+löytyy+pilvin+pimein...jotka+alkaa+kavereiksi+parin+kirjoituksen+perusteella....
pääasia+kuitenkin+on.....että+haukutaan+yhdessä+ihan+ketä+vaan...ja+mollataan...Sit+mua+harmittaa...kun+joku+on+fiksumpi+kun+me,+vaikka+kaiken+kaikesta+tiedämmekin...kun+kerran+rajattomia+olemme...
mut+pääasia+et+pohditaan....oli+ne+asiat+ny+niin+tai+näin...ja+suu+käy.+Meillä+on+siellä+työpaikallakin+yksi+kiusaamisjuttu+meneillä...siks+sinne+kiirehdin,+etten+vaan+mistään+jää+paitsi...hihi.+kaikessa+kiusaamisessa+oon+mukana+ja+mukaan+tuun...+Että+kertokaa+mulle+vaan...+itse+olen+mukana+kaikessa+missä+haukutaan+ja+ilkeillään.+Oli+tuttuja+tai+tuntemattomia."
Tosiaan+palasin+sitten+palstalle+töiden+jälkeen+ja+moni+olikin+jo+ehtinyt+kommentoida,+ettei+tää+ny+taida+olla+yhteenlaskutoimitus
Tämä+ny+vaan+tähän,+että+tuota+taustaasi+vastaan,+sinun+pitäisi+ymmärtää+miksi+minä+epäilen+sinua/pidän+sinua+ns.+"moninikkinä",+kirjoittajana+joka+esiintyy+milloin+minkäkinlaisena
Lisättynä+vielä+sillä+tiedolla,+että+itse+kerroit+kirjoittelevasi+muillakin+palstoilla+mm.+nimimerkeillä+mikä+ilmiö,+outo+ilmiö+yms.
No+tää+on+tämmöstä,+kukin+tyylillään.+
Kommentoin+tosiaan+tässä+aloitusta,+en+sinua,+enkä+narsistipsykopaattiasikaan,+++mutta+jostain+syystä+ny+sitte+syntyi+tämmönen+jupakka.
Mitä+tulee+live+näkemiseen,+niin+olisihan+se+tosiaan+kiinnostaavaa+nähdä+ihminen++joka+moisen+typerän+viestin+kirjoitti+nimissäni.++
Syy+varmaan+oli+se,+kun+joku+kommentoi+minun+kanssasi+,+jotain+samaa+kuin+tässäkin+ketjussa,+joku+kommentoi+aloitusta+vähän+samoin+ajatuksin+kuin+minä
31.07.2019 15:28
"Sinulle+tullut+jo+ihan+tavaksi+vastata+ikäänkuin+minulle+vaikka+joku+toinen+tehnyt+kommentin+ja+sitä+sitten+kuvittelet+minun+kirjoittamakseni."
Niin+mene+ja+tiedä+kuka+milloinkin+vastailee,+mutta+sen+tiedän,+että+ko+"päiväkirjan+kirjoittaja"+on+yrittänyt+esiintyä+täällä+jopa+minuna+ja+samaan+jupakkaan+loi+vielä+jonkun+palstatutkija+hahmonkin.+
Tutkija++sitten++toki+puolusti+häntä++ja+kun+oli+tehnyt+tutkimuksensa+tästä+palstasta+ja+päätynyt+"tietämään"+että+olen+työpaikkakiusaaja.+Mikä+toki+aiheutti+huvitustakin,+et+tais+ny+innostuksis+tulla+väärä+arvio,+oliskohan+kuitenkin+pitäny+olla+palstakiusaaja
No+silloin+olin+aika+vihreä+näis+asiois,+et+säikähdin+pahasti,+että+joku+ikäänkuin+yrittää+varastaa+minun+identiteettini+ja+keskustelin+aiheesta+niin+suomi24+ylläpidon+kanssa+kuin+myös+nettipoliisin+kanssa,+millaisia+mahdollisuuksia+minulla+olisi+selvittää,+ko.+henkilön+tiedot.
No+silloinen+poliisisetä+sanoi,+että+tietysti+voisi+yrittää+ensin+selvittää+miltä+alueelta+ko.+viesti+on+tullut,+mutta+pitäisi+sitten+tehdä+rikosilmoitus.+No+se+nyt+tuntui+tuon+yhden+kerran+osalta+hieman+liialliselta+ja+juttu+jäi+silleen.+
Mutta+sen+vuoksi+aikoinaan+rekisteröin+nimmarini,+ettei+toiste+voisi+yrittää+esiintyä+minuna.+Kaiketi+sekin+varmaan+on+murrettavissa,+mutta+jonkinlainen+vastuu+kaiketi+on+palveluntarjoajallakin+
Mutta+tosiaan+tutkijakin+häipyi++samantien+ja+silloinen+"jotain+ymmärtämättä"+päätti+lopettaa+palstalla+kirjoittelun,+mutta+palasikin+samantien,+nimmari+vain+vaihtui.+
Että+tätä+taustaa+vasten+ko.+ihmisen+pitäisi+ymmärtää,+että+joka+kerran+keksitään,+sitä+aina+epäillään.
No+tää+on+tämmöstä,+jatkunut+jo+vuosia,+että+aina+välis+sitä+ajattelee,+et+olis+oikeasti+kiinnostavaa+nähdä+ko.+ihminen+ihan+livenäkin.
30.07.2019 19:42
"Pitääkö+kirjoittaa+kirja+missä+joka+riemu+on+tuotu+esiin,+ettei+ole+sinulle+liian+vähän."
Ei+tarvitse,+kun+aloituksesta+jo+käy+ilmi,+että+tuskin+sitä+on,+kun+kumppanin+empaattisuus+ärsyttää,+aloittajalla+on+turvaton+olo+kumppaninsa+seurassa+ja+kertoo+voivansa+huonosti+suhteessa.+
Sitä+en+tiedä+näytteleekö+hän+kumppanilleen+iloista+naamaa,++että+kaikki+on+hyvin+että+suhde+kuitenkin+jatkuisi
Mutta+outoa+tosiaan+on,+kun+suhde+on+tapailuasteella.+
Miksi+tapailla+ihmistä+joka+ei+tunnu+turvalliselta,+jonka+käytös+ärsyttää+ja+jonka+seurassa+voi+huonosti.+Eikö+se+oma+huono+olo+suhteessa+ole+se+mittari,+että+kannattaako+tuota+suhdetta+jatkaa
Oli+ny+se+pointti+tässä
30.07.2019 09:14
"Kuten+jos+kuvauksesi+itsestäsi+pitää+paikkansa+niin+sinutkin+voisi+hyvässä+lykyssä+joku+tunnistaa."
Kyllä+joo+toki+tuokin+on+mahdollista,+mutta+entä+sitten.+En+ny+pyri+täälläkään+olemaan+sen+kummempi+kuin+reality+elämässä.++Olen+mikä+olen,+ihan+tuiki+tavallinen+ihminen.+ei+minulla+ole+luurankoja+kaapissa.+
Toki+onhan+siinä+riskinsäkin,+joku+sairas+voi+alkaa+vainoamaan,+mutta+jos+niin+käy,+niin+pitänee+sitte+ottaa+viranomaisiin+yhteyttä+ja+selvittää+asiat,+niin+kuin+ne+on.+
Mitä+tulee+siihen+suhteeseeni,+niin+ko.+tapahtumasta+on+jo+useita+vuosia+aikaa,+ollutta+ja+mennyttä.+Hyvinkin+vastaavalaisia+tarinoita+on+maailma+pullollaan,+jotkut+käyttää+ihmisiä+vaan+seksuaalisestikin+hyväkseen,+ilman+että+edes+pitäisivät+ihmisestä+sinällään.+
Jälkeenpäin+kun+se+asia+tehtiin+hyvinkin++selväksi,+niin+tottakai+se+teki+kipeää,+mutta+selvitty+on+vuosien+saatossa+ja+käsittääkseni+sen+suhteen++toinenkin+osapuoli+voi+hyvin+uudessa+suhteessaan.
30.07.2019 08:18
Niin+kerroin+aikoinaan+aikuiselle+tyttärelleni,+hänen+kysyessään+että+onko+mulla+joku+mies,+että+kyllä+joo,+mutta+ei+siittä+sen+enempää,+kunhan+tapaillaan,+en+aio+esitellä+häntä.
Jolloin+hän+kysyi,+että+onko+hän+varattu,+jolloin+vastasin,+että+kyllä+joo+tavallaan,+mutta+ei+ole+naimisissa+eikä+asu+naisystävänsä+kanssa.+
Sen+enempää+ei+olla+tyttären+kanssa+asiasta+keskusteltu,+kun+eihän+ny+nuoria+edes+sillain+kiinnosta,+kun+niillä+on+omat+jutut+ja+menot.+
Iloisia+toki+olivat+kun+äitikin+alkoi+liikkua+enemmän,+kävi+tanssimassa+yms.+
Mitä+tulee+siihen+täällä+tahkoamiseen+niin+tosiaan+olen+tullut+tänne+joitain+kuukausia+suhteen+päättymisen+jälkeen.+Yleisesti+ottaenhan+täällä+on+oltu+aikoinaan+sitä+mieltä+ettei+ko.+tyyppi+ollut+narsisti.+
Että+noi+sun+juttus+siittä,+että+olisin+pohtinut+niitä+asioita+odottaessani+sitä+tyyppiä+tulevaksi+ei+ny+vaan+pidä+paikkaansa.+Joko+haluat+tahallasi+vääristellä++tai+sotket+omaa+suhdettasi+samaan.+Mietin+tässä+vaan+teetkö+sen+tahallasi+vai+etkö+osaa+erottaa+rajaa+toisen+ihmisen+asioiden+välillä.+
Laitan+ny+tämän+sun+tänne+kirjoittamasi+päiväkirjasi+muistisi+virkistämiseksi,+mistä+käy+ilmi+että+sinä+jatkoit+suhdettasi+vielä+vuosia+todetessasi+kumppanisi+narsistiksi.+
Niin+se+ei+tarkoita+että+minä+olisin+tehnyt+niin,++minä+päätin+suhteen,+emmekä+ole+enää+sen+jälkeen+tavanneet.+Että+kyllä+noi+paidan+silittämiset+,sukkulat+ja+melat+ny+on+ollu+enempi+sun+heiniä.+
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11374468/narsistista-eroon
30.07.2019 08:04
"Minua+hiukan+ulostuttaa...öh,+eikun+miten+sen+sanoisin,+oudoksuttaa"
Niin+sinua+ilmeisesti+ulostuttaa+ja+ouduksuttaa+ns.+normaalit+ihmisuhteet.+Sellaiset+joissa+ei+ole+sitä+Narsistia.+
Mitä+tulee+tuohon
"Aikuisten+oikeasti+kukaan+ei+ole+tuonut+ketään+tänne+pastalle+ruodittavaksi,+korkeintaan+sinun+mielikuvissasi"
Niin+otan+toki+huomioon,+että+aloitus+voi+olla+ihan+mielikuvituksen+tuotettakin.+Voi+olla+myös+sinun+keksimäsi+juttu.+Olet+itse+kertonut+tekeväsi+aloituksia+tänne.+
Ainakin+vaikutti+jotenkin+väksisin+väännetyltä,+kiltistä+ihmisestä+leivotaan+narsistia,+koska+toista+ärsyttää+ja+hän+voi+huonosti+suhteesa.+Monen+vuoden+terapiankin+on+menny+hukkaan,+jos+ny+sitä+olikaan+ollut+
Mitä+tulee+tuohon
"unohduksen+tultua+toisia+voi+vaikka+paheksua+siitä"
Niin+se+ero+siinä+on,+että+tulin+tänne+vasta+joitain+kuukausia+suhteen+päättymisen+jälkeen.+En+suhteessa+ollessani.+
Silmiinpistävää+on+myös,+että+ketjussa+näyttää+olevan+muutama+muukin+"negatiivissävyinen"kommentti,+mitkä+ei+näytä+saavan+sen+kummempaa+reaktiota+aikaan
Mutta+huomattu+on,+että+joku+näkee+aina+punaista+minun+tullessani+kommentoimaan.+
Mutta+joo,+eiks+sun+ny+kannttais+kuitenkin+keskittyä+tuohon+aloittajan+tapaukseen+ja+jättää+mun+kommentit+huomiotta,+ettei+mee+koko+keskustelu+pilalle.
29.07.2019 12:04
Niin,+jotenkin+tuntuu,+et+ihmiset+näis+narsistiasioissaan+ovat+ihan+vieraantuneet+todellisuudesta+tai+ns.+normaalista+elämästä
Aattele+ny+itsekin+tapailet+jotakuta+ja+tuot+sitten+"hänet"+tänne+palstalle+hetikohtapian+ruodittavaksi+kun+se+on+sellainen+ja+kun+se+on+tällainen,+narsisti+vai+ei.+Mutta+ei+ainakaan+sellainen+kuin+ihminen,+johon+on+ihastunut,+rakastunut+ja+jonka+kanssa+on+hyvä+olla
En+näe+tuossa+mitään+normaalia+parisuhdetta.+Narsisti+tai+ei,+niin+mun+mielestä+aloittajalla+itsellään+on+ongelma.+
Miksi+hän+tapailee+ihmistä,+jonka+kanssa+voi+huonosti+ja+jota+kohtaan+tuntee+ärsytystä.+Ei+jatkoon+minun+mielestäni
29.07.2019 08:50
Hienosti+tiivistetty.
Paljon+on+tullut+luettua+hänen+kirjojaan.+
Elämän+lapsi+moneenkin+kertaan,+kertaus+on+opintojen+äiti+näissäkin+asioissa.+Helposti+saattaa+luisua+entisiin+toimintamalleihin+jos+ei+pidä+varaansa.
https://kirja.elisa.fi/ekirja/elaman-lapsi-vastuulliseen-aikuisuuteen
28.07.2019 21:23
"Ei+tässä+ole+alusta+asti+mitään+narsismia+epäilty,"
No+otsikossa+oli+siihen+viittava+kysymys,+että++sitä+neulaa+ny+ainakin++ollaan+hakemassa+siittä+heinäsuovasta.+
Jotain+häikkää+ny+asiassa+kuitenkin++on,+kun+aloittaja+kertoo,+että+"+jälleen+kerran+olen+kuitenkin+löytänyt+kumppanikseni+narsistin,+jonka+kanssa+voin+huonosti."
Jotenkin+ny+vaan+ajattelisin,+että+olis+viisainta+päättää+suhde+jos+tilanne+on+tuo+(voi+huonosti)+jo+tapailuvaiheessa+ja+kumppanissa+on+piirteitä+jotka+huolettavat
Eri+asia+sitten+on,+kummassako+se+ongelma+on.+
Mutta+tervettä+ei+ole+sekään,+että+etsii+narsimin+tunnusmerkkejä+jokaisesta+kohtaamastaan+ihmisestä.+
Vastaan+vielä+tässä+samalla+tuohon+toisen+kysymykseenkin+tapailusuhteesta.+Mikä+ny+tuli+esiin+aloituksessasikin,+hän+kertoi+tapailevansa,+joka+mun+käsityskyvyn+mukaan+tarkoittaa+että+asutaan+eri+osoitteissa
28.07.2019 10:39
En+tiedä+miten+paljon+meidän+kiinnostuksen+kohteita+ja+nettikäyttäytymistä+seurataan,+mutta+äsken+paukahti+tonne+facebookin+puolelle+tämmönenkin.+Jossa+sivutaan+tätäkin+asiaa,+että+se+ongelma+saattaakin+olla+itsessä
"Yksin+ollessa+voi+olla+helppoa+rakastaa+itseään.+Tasapaino+järkkyy+viimeistään+silloin,+kun+elämään+tuleekin+toinen+ihminen,+joka+laukaisee+kaikki+vanhat+pelot+ja+traumat+(ja+silloin+ei+auta,+vaikka+maljakossa+olisi+tulppaaneja).+Itse+asiassa+juuri+toisen+ihmisen+kautta+pääsemme+todella+peilaamaan,+miten+paljon+rakastamme+ja+arvostamme+itseämme."
https://hidastaelamaa.fi/2019/01/deittaillessa-itsensa-rakastaminen-nakyy-standardeissa-miten-annat-itseasi-kohdeltavan/?utm_content=buffer5bd64&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR0i9Wme35CyC2zct8og31PEoaLB4R-i0m12ywILVQySjt24Ui-1kDLTWyc#615f5149
27.07.2019 21:39
Niin,+ehkä+joillekkin+jää+nää+asiat+päälle+ja+kaikkia+ihmisiä+tarkastelee+ns.+narsistilasien+lävitse.+
Mutta+toisaalta+taas+kuullostaa+hivenen+oudoltakin,+ku++kyseessä+on+ns.+tapailusuhde,+että+missä+se+on+se+ihastuminen,++ilo+toisen+tapaamisesta+ja+yhdessä+vietetystä+ajasta.+
Ajattelisin,+että++jos+jo+heti+alkuun+epäilee+narsismia,+niin+kannattais+ehkä+päättää+suhde+alkuunsa+molempien+parhaaksi.+Hän+ei+ole+se+"oikea"+jos+tämmöselle+palstalle++pitää+suhdettaan/kumppaniaan++tulla+puimaan.+
Ns.+"oikeassa+suhteessa"+ei+het+alkuun+puida+moisia+vaan+mielen+täyttää+ilo+kumppanin+löytymisestä,+ts.+ihastutaan+,+rakastutaan+ja+jos+suhde+vakiintuu+niin+tahdotaan+rakastaa+vaikka+kumppani+ajan+kanssa+osoittaituukin+tavalliseksi+ihmiseksi+vikoineen+päivineen.
27.07.2019 21:12
No+ainakin+kommenttisi+
"Nytkö+mieheni+ei+ollutkaan+väkivaltainen+heittäessään+minut+betoniseinään?"+
Haiskahti+minun+mielestäni+yritykseltä+uhriutua,+ja+oli+typerä+ja+lapsellinen.+
Mutta+joo
+-+pidän+vain+sun+kommentteja+enimmäkseen+tyhmänä+jee*usteluna.
Niin+halusit+kertoa+mielipiteesesi+kommenteistani+ja+olen+sen+lukenut.+
Se+on+sinun+mielipiteesi,+mutta+ei+ny+aiheuta+minussa+mitään+sen+kummempia+muutospaineita.+
Kommentoin,+mitä+kommentoin,+siihen+sun+on+tyytyminen+tai+sitten+sun+täytyy+ryhtyä+toimenpiteisiin.+Voit+joko+sivuuttaa+kommenttini++tai+pyytää+poistettavaksi.
23.07.2019 19:41
"Mitä+teit+tällä+tiedolla?"
En+varsinaisesti+mitään,+en+edes+odottanut+sinun+vastaavan,+kunhan+ny+vaan+muistelin,+miten+takavuosina+polven+tähystysleikauksissa+poisteltiin+milloin+minkäkinlaisia+"hiekanjyviä".+Kun+taas+nykyään+pitäydytään+enempi+ns.+konservatiivisessa+hoidossa,+eikä+enää+tehdä+ns.+turhia+toimenpiteitä+jos+ei+kerran+haittoja+ole.+
Sen+kummemmin+en+ole+betoniseinään+heittämistäsi+kommentoinut.+Sinä+ny+vaan+väkisin+yrität+uhriutua+ja+vääntää+asiat+joksikin+muuksi.
Mitä+tulee+siihen+että+oletan+että+osoitat+kommenttisi+minulle+johtuu+siittä,+että+vastailet+nimenomaan+minun+esille+ottamiin+asioihin,+esim.+nyt+tähän+polvijuttuun+liittyen.+
Mitä+tulee+avunhakemiseen+liittyen+näihin+perheväkivalta+juttuihin,+niin+suurin+syy,+on+se+,+että+häpeän,+syyllisyyden,+riittämättömyyden+ja+pelon+tunteiden+takia+avun+hakeminen+ja+ulkopuolisille+väkivallasta+kertominen+on+vaikeaa.
+Mitä+tulee+kommenttiisi+
"Sinunkaltaistesi+vähättelijöiden+ja+viisastelijoiden+vuoksi+se+apu+jää+hakematta+ja+saamatta."+
No+itse+en+usko+kommenttieni+vaikuttavan+kehenkään++sen+kummemmin.+Vaikka++jostain+syystä+ne++tekevät+sinuun+suuren+vaikutuksen.
23.07.2019 19:06
"En+muuten+saanut,+toinen+lääkäri+katsoi+kuvat+ja+sanoi,+että+asialle+ei+voi+tehdä+mitään,+toivoa+vain+että+paranee+hyvin."
No+tuos+yhdellä+kaverilla+hiljattain+polvilumpio+halkesi+ja+kipsiä+joutuu+pitämään+useita+viikkoja.+Sen+perusteella+ajattelin,+et+jotain+sellaista+sullakin,+kun+ny+kerran+polvilumpiosta+pala+lähti.+
Ny+jäin+sitte+miettiin,+et+jäikö+se+pala+sit+elämään+omaa+elämäänsä+sinne++polven,+ku+joku+ajatus+siittäkin,+et+jotain+luunsiruja+on+polvesta+poistettu+tähystysleikkauksellakin.+
"Mihin+sinä+oikein+pyrit+näillä+kommenteillasi?+"
No+esim.+tästä+aiheesta+perheväkivallasta+/turvakodista+yms.+minulla+on+omaa+kokemusta+jota+ny+jaan,+koska+monella+ei+välttämättä+ole+tietoa+näistä+ja+kuten+yleisesti+tiedetään+niin+sitä+omaa+tilannetta++hävetään+ja+salaillaan+ja+sen+vuoksi+arkaillaan+avun+hakemista.
Kukin+kirjoittaa+tänne+ny+niistä+asioista+mitkä+kokee+itselleen+tärkeäksi+jakaa.++Minulle+on+sama+lukeeko+joku+vaiko+ei,+kuhan+ny+kirjoitan+mitä+kirjoitan.+Niinhän+kaikki+muutkin+täällä+tekee
Mutta+näköjään+sinä,+kuka+lienetkin++jostain+syystä+ilmeisesti+ärsyynnyt+minun+kirjoituksistani+ja+tosiaan+omalla+ulostulollasi+halusit+jopa+mitätöidä+toisen+kokemuksia.+
No+ei+tämä+ny+mitään+uutta+ole,+monesti+jo+tuonut+esiin,+että+olen+hyvinkin+näkyvä+täällä+punaisena+pallukkana,+että+hyvinkin+voit+minun+kirjoitukseni+ohittaa.+
Ootkos+muuten+huomannut,+et+täällä+on+joitakuita+muitakin+kirjoittajia,+josko+vaikka+heidän+kanssaan+sujuisi+keskustelu+paremmin/ilman+ärsyyntymistä.
23.07.2019 17:46
Niin+vastasin,+siltä+pohjalta,+että+olisit+halunnut+lääkärin+auttavan+sinua+ja+viittasit+myös+että+lapsia+oli+paikalla.+
Mitä+tulee+lääkärin+ilmoitusvelvollisuuteen+niin+kyllä+joo,+hän+tutkii+vammat+ja+tekee+niistä+arvioinsa+ja+ainakin+lasten+kohdalla+pitäisi+ilmoittaa+lastensuojeluun+jos+on+syytä+epäillä+että+lasta+on+pahoinpidelty.+
Mutta+lääkäri+ei+ole+oikea+henkilö+tutkimaan+mitä+on+tapahtunut+ja+kenen+toimesta.++Ne+taas+on+poliisiasioita.+
Tässä+ny+kuitenkin+noita+milloin+terveydenhuollon+ammattihenkilön+pitää+tehdä+ilmoitus+ja+erinäisiä+säädöksiä.+
https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/hyva-ammatinharjoittaminen/terveydenhuollon-ammattihenkilon-ilmoitusvelvollisuuksia
Sait+kuitenkin+avun+sitten+joltain+toiselta+lääkäriltä,+kun+vammasi/+polvilumpion+murtuma+oli+varmaan+sen+laatuinen,+että+tarvitsi+toimenpiteitä.
Mitä+tulee+tuohon
"Tapahtuman+syyksi+kirjasi+"kaatunut"."
Niin+sinun+olisi+pitänyt+tehdä+niinikään+valitus+ko.+lääkärin+toimista
23.07.2019 15:56
"Sellainen+käsitys+mulle+on+tullut,+että+näillä+ei+ole+yhtään+mitään+omakohtaista+kokemusta+asioista,+kunhan+ovat+googlailleet+ja+haluavat+päteä"
No+ainakin+minuun+liittyen,+käsityksesi+on+väärä.+Olen+tosiaan+tuos+90-+luvun+lopulla+ollut+jonkin+aikaa+turvakodissa.+
Pari+eka+päivää+sai+rauhassa+purkaa+asioitaan,+väsymystään+ja+itkeskellä,+lapsista+pidettiin+huolta.+Veivät+minut+lääkäriin+ja+sain+parisen+viikkoa+sairaslomaa.+
Sen+jälkeen+sitten+alkoi+pohdinta+miten+siittä+eteenpäin.+Puolisokin+oli+tervetullut+keskustelemaan,+mutta+ei+siittä+juuri+mitään+irti+saanut.+Lapset+tapasivat+psykologin.+Asunnonhaussa+tosiaan+avustettiin++ja+kun+muutin+käytiin+katsomassa,+että+kaikki+tarpeellinen+on+,+että+pärjätään.+Puhelinkontakti+oli+viikottain.+
No+muutaman+kuukauden+tosiaan+siellä+asuin,+mut+sitten+kävi+taas+niin,+että+uskoin+lupauksiin,+antabuskuurikin+oli+aloitettu+jne.+Muutin+kotiin,+kunnes+sitten+reilun+kolmen+kuukauden+päästä+lähdin+lopullisesti.+
Mitä+tulee+sinun+kokemuksiisi,+niin+on+totta+ettei+turvakotien+resurssit+riitä+ja+etusijalla+ovat+ne+joilla+on+lapsia+mukanaan.+Sitä+sitten+joutuu+tukeutumaan+sukulaisten+,+ystävien+tai+naapuriapuun.+
Naapurissa+minäkin+aikoinaan+monta+yötä+vietin,+tiesin,+missä+pitivät+vara+avainta,+että+oli+lupa+mennä+silloinkin+kun+eivät+olleet+kotona.+
Mitä+tulee+mainitsemaasi+lyömättömät+linjaan,+niin+olet+soittanut+väärään+paikkaan.+Se+on+tarkoitettu+lähinnä+heille,+jotka+ovat++itse+väkivaltaisia.+
"Asiakkaaksi+voivat+hakeutua+kaikki+henkistä+tai+fyysistä+väkivaltaa+seurustelukumppaniaan,+puolisoaan,+lastaan+tai+muuta+läheistään+kohtaan+käyttäneet+miehet,+sekä+myös+miehet,+jotka+pelkäävät+käyttävänsä+väkivaltaa+tai+haluavat+arvioida+omaa+ja+perheensä+avun+tarvetta."
https://www.miessakit.fi/fi/toimintamuodot/lyomaton_linja
Mitä+tulee+terveyskeskuslääkäriin,+niin+hän+hoitaa+oman+alansa+työt,+sairaudet+ja+vammat,+ns.+sosiaalityö+ei+ole+hänen+alaansa.+Toki+hän+olisi+voinut+ohjeistaa+sinut+soittamaan+sosiaalipäivystykseen.+
Ainkin+isommissa+kaupungissa+siellä+on+ymärivuorokautinen+päivystys+ja+sieltä+saa+kriisiapua,+kun+kyseessä+esim.++läheisen+äkillinen+kuolema,+väkivaltatilanteet,+vakava+vammautuminen+tai+sairastuminen+ja+tulipalo
Katoin+että+kerroit+asuvasi+pääkaupunkiseudulla,+että+kannattaa+vaikka+tästä+laittaa+numero+muistiin+puhelimeen+jos+tulee+sitä+avutarvetta.
+https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/terveyspalvelut/paivystys/sokri-paivystys/
23.07.2019 15:03
"Miksi+ihmettelen+tavan+takaa+hakkaavaa+narsistia?"
No+minä+en+ihmettele,+olen+monesti+lukenut+näitä+juttuja,+että+kyllä+niinkin+on.+Muistaakseni+mm.+Minna+Rissasenkin+tarinaan+liittyi+niin+henkistä+kuin+fyysistä+väkivaltaa,+jonka+vuoksi+hän+uskaltautui+kertomaankin+vasta+puolison+kuoltua.+
Ongelmana+tosiaan+on,+ettei+uhrit+kerro,+eivätkä+hae+apua,+pyrkivät+salamaan+asian+ja+keksivät+selityksiä+omalle+kömpelyydelleen.+
Siihenkin+on+toki+monia+syitä,+väkivaltaa+seuraa+usein+"kuherruskuukausi",+toisaalta+joku+voi+olla+taloudellisesti+riippuvainen+väkivaltaisesta+kumppanistaan+tai+väkivaltainen+kumppani+pelottelee+että+jos+lähdet+niin+pääset+hengestäsi+tai+uhkaa+lapsen+turvallisuutta,++yms.++
Toisaalta+myös+asiaan+tottuu,+tunteet+turrutetaan,+saatetaan+jopa+luulla,+että+tämmöstä+se+on+muillakin+jos+jo+aiemmassa+suhteessakin++on+ollut+väkivaltaa.+Koetaan+ettei+ansaitse+parempaa.+
"Mikäli+väkivallan+kokemukset+jatkuvat+voi+usein+käydä+niin,+että+ajan+kuluessa+emme+enää+tunnista+väkivaltaa+elämässämme+ja+väkivallan+teot+normalisoituvat+arkeen.+Väkivallan+kokemusten+myötä+joudumme+usein+käymään+läpi+paljon+erilaisia+vahvoja+ja+hankalia+tunteita.+Usein+kerrotaan,+että+häpeän,+syyllisyyden,+riittämättömyyden+ja+pelon+tunteiden+takia+avun+hakeminen+ja+ulkopuolisille+väkivallasta+kertominen+on+vaikeaa.+
https://www.riku.fi/fi/erilaisia+rikoksia/lahisuhdevakivalta/
22.07.2019 18:20
No+puhutaan+pikkusen+eri+asiaa,+toinen+käsittelee+asiaa+narsistin+näkökulmasta,+juusto+on+vääränlaista,+josta+narsisti+hermostuu+jne.+
Minä+taas+ajattelen+enemmänkin+sitä+uhria+siltä+osin,+että+hän+jää+väkivaltaiseen+suhteeseen.
Että+kyllä+siinä+sitten+on+uhrissakin+ns.+"vikaa",+vialla+en+tarkoita+olla+ilkeä+ja+vaan+peräänkuulutan+sitä,+että+uhri+pohtisi+mitkä+syyt+hänessä+itsessään+on+ettei+kykene+lähtemään+väkivaltaisesta+suhteesta.+
Eihän+nää+mitään+helppoja+asioita+ole,+se+lähteminenkään.+Itselläkin+on+kokemusta,+lähdin+aikoinaan+kolmesti+ja+kahdesti+palasin,+kun+uskoin+katteettomiin+lupauksiin+ja+vasta+kolmas+kerta+toden+sanoi.+
Mikä+kuulemma+onkin+ammatti+ihmisten+mielestä+hyvinkin+tyypillistä+näissä+asioissa.
22.07.2019 18:06
10 / 223