Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Entä sinä, kun teet suhteitten lopettamispäätöksiä (joita sinulla ainakin kaksi täällä palstalla tiedossa) niin etkö ota omia tunteitasi huomioon lainkaan?"
Niin molemmat suhteeni olen päättänyt aikoinaan sen oman henkisen pahoinvointini vuoksi, johon pahoinvointiin on liittynyt hyvinkin monenlaisia ei niin mukavia tunteita...
Mitä tulee tuohon sinun
"Minusta on hyvin epäinhimillistä, että puhut "miehen käyttämisestä", kun puhut sentään miehestä, jolle et oikeasti merkinnyt ihmisenä mitään ja joka piti sinua vain esineenä. ...joten... ????"
Niin järjestelit ny tekstiäni ihan omaan malliisi...
Alkuperäinen mielipiteeni kuullosti tältä...
"Niin tuo käyttäminen sanana kuullostaa minun korvaani hyvin epäinhimilliseltä kun puhutaan ihmisestä."
Mutta joo, en ymmärrä miksi se oma halu/tarve tavata sitä ihmistä pitää kuvata tuollaiseksi "käyttämiseksi"...mikä minusta hyvinkin kuullostaa sen narsistin touhuilta...
Siltä pohjalta voin jollain tasolla ymmärtää, että kauan narsistin kanssa suhteessa ollut muuttuu/omaksuu sen narsistin tapoja, muuttuu sen narsistin kaltaiseksi jolle ihminen ei ihmisenä merkitse mitään/kohtelee ihmistä esineenä/pitää häntä käyttötavarana...
Että edelleen, vaikka se narsisti ny käyttää ihmisiä niin ei kai uhrin tarvitse omaksua niitä samoja tapoja/tulla samankaltaiseksi/alentaa se narsistiksi kutsumansa ihminen käyttötavaraksi, joka ei ihmisenä merkitse mitään...
30.06.2014 09:03
"Sanopa sinä, miksi sinä ihmettelit tuota tapaani joskus harvoin tuo ilmaista. "
Noh, kuhan ny otin esille tuon hyvin usein aiemmissa kirjoituksissasi olleen "narsistin ulkonäön ja seksitaitojen kehumisen" ihan vaan siitä syystä, että se on mielestäni hivenen ristiriidassa tuon sinun lauseesi ..."ettei tule niin lähimpiäkään aina ylistettyä... puhumattakaan jalustalle nostamisesta."
Mitä tulee tähän...
"Nyt olen häntä jo niin paljon käyttänyt, etten enää häntä tarvitse, ehkä.Saa nyt nähdä. Tältä näyttää nyt."
Niin tuo käyttäminen sanana kuullostaa minun korvaani hyvin epäinhimilliseltä kun puhutaan ihmisestä...
29.06.2014 23:18
"Itse olen tuollaisen arvokkuuden/arvottomuuden toteamista ääneen vierastanut aina, joka on ehkä johtanut sellaiseenkin, ettei tule niin lähimpiäkään aina ylistettyä... puhumattakaan jalustalle nostamisesta."
Tuohon liittyen kysymys, miksi olet useinkin täällä moninaisesti ylistänyt niin narsistipsykopaattisi ulkonäköä kuin seksitaitojakin...
Mikä on mielestäni ristiiridaassa tuon ylläolev/äsken kirjoittamasi kanssa...(ettei tule lähimpiäkään ylistteyä)...ymmärrän että kehuskelet sille narsistille itselleen, niinhän se narsistikin tekee kehuu/imartelee seksiä saadakseen, mutta useinkin miettinyt että miksi usein olet kokenut tarvetta moiseen tällä palstalla...
29.06.2014 21:51
": )) Kerrankin olemme samaa mieltä.."
Juu näköjään tässä kohtaa, vaikka muistan kyllä sunkin pullikoineen aikoinaan tuota ajatusta kohtaan , että ihmiset on narsistille vain "esineitä "
Mutta joo, kuhan ny tartuin noihin yleisiin luuloihin, että kuvitellaan, että jotakuta harmittaisi jos ja kun jollain ihmisellä/narsistin uhrilla menee hyvin...
Ajatus sivuaa hyvinkin narsistista ajatusta "olen niin merkittävä/minua kadehditaan"...
29.06.2014 20:38
"Narsisti ei ole kiinnostunut uhristaan todellisesti millään tavoin. Jos uhri vielä hakee itsetunnon rippeitään takaisin sitä kautta, että antaa itsensä valheellisesti ymmärtää, että narsisti ottaa yhteyttä, koska uhri kiinnostaa narsistia seksuaalisesti tai muuten vain uhrin oman mahtavuuden takia..."
Niin, useimmiten nuo "narsistia harmittaa, kun ei kuule minusta mitään/välimme ovat poikki yms. jutut" ovat enemmänkin sen uhrin oman pään sisältöä, kuin sitä todellisuutta...
Mikä toki on ymmärrettävää, sitä on ensin hirveän vaikea ymmärtää saati hyväksyä ajatusta ettei oikeasti ihmisenä merkinnyt sille narsistille mitään...
29.06.2014 19:51
"Juuri tuo on se asia jota olen eniten miettinyt tässä nph-asiassa. Eli koska ko. ominaisuus on jo niin monella aikuisella, eikö se tarkoita sitä että on väistämätöntä että jälkeläiset sairastuvat samaan tautiin ja ehkä vielä jopa pahemmin? Mitä muuta siitä voi seurata kuin laajeneva kehä joka alkaa koskea KOKO yhteiskuntaa? Ja vähän ajan päästä ko. ominaisuus onkin aivan arkipäiväinen."
Niin osin samansuuntaisia ajatuksia itsellänikin, mutta elän toivossa ettei tuo skenaariosi "laajenevasta kehästä" koskaan tapahtuisi, vaikka tiedä sitten paljonhan on puhetta koko ihmiskunnan rappeutumisesta/tuhoutumisesta yms. ja kun nykymenoa seuraa niin ei aina tiedä mitä ajatella...
Öö, suuria asioita ajateltavaksi...
26.06.2014 22:43
" Kasvakaa aikuisiksi ja hankkikaa todellinen elämä, mistä kannatte vastuunne."
Piip, piip, mitäs kun vanhana tulee lapseksi jälleen ja joskus tekee mieli olla typerä, jopa kinastella, eikös sekin ole todellista elämää...
Ainakin tämä palstailukin on osa minun todellista elämääni, ihan oikeasti kirjoitan täällä, sekin on todellista ja ainakin tällä hetkellä osa todellista elämääni tässä hetkessä...
Siitäkin kannan vastuun, ei kukaan minua pakota/käske tai ole noitunut tulemaan tänne, toki itsekin välillä harmittelen, että vois tehdä jotain tähdellisempää...
Että kenen uhri minä sitten olen, ajattelisin, että itseni/oman elämäni ja valintojeni uhri jos ny tuota uhri sanaa haluaa käyttää, kun täällä ny sellainen on tapana ikäänkuin erotukseksi narsistista...
Vaikka täällä on tullut huomatuksi tuokin asia, että myös narsistit haluavat olla uhreja ja tavallaan ovatkin, ihan minun laillani, itsensä ja oman elämänsä ja valintojensa uhreja...
Että joo, kuka sitten oikea uhri, tuohon yhteiskunta keskusteluun liittyen tuli mieleeni ajatus, että lapsethan ne ovat niitä oikeita uhreja, kun heillä on paljon vähemmän valinnanvaraa kuin meillä aikuisilla...
Jotenkin ajatus tuntuu tosi surulliselta...
Muuten tämä oli kolmas kerta kun tämän avasin, en hetikohta keksinyt mitään sanottavaa ja tässä välissä ny puuhastelin sitä jotain tähdellisempääkin...
26.06.2014 22:22
"Narsistit kuuluvat kyllä joukkoon."
Niin ja ovat osa yhteiskuntaa jos ja kun aiheuttavat kuluja/käyttävät sen palveluita/ tai osallistuvat yhteiskunnan ylläpitoon mm. maksamalla veroja...
Mutta jooo keskustelu ny lähti väärille raiteille, ehkä minä sen sitte aloitin tuolla viisastelullani, vaikka jonkinlaista kinaa näytti olevan jo ennen minuakin...mielipiteesihän esititkin jo ennen minun mukaantuloani tähän keskusteluun...
Mutta kaiken kaikkiaan varsinainen asia miten tuo ikävä narsismi vaikuttaa yhteiskuntaan jäi hyvin vähälle huomiolle, siltä osin että mikä siinä ilkeässä narsismissa ns. vaikuttaa eniten yhteiskuntaan/ylipäätään koko maailmankuvaan...
Itsekkyys, kyvyttömyys asettua toisen asemaan/empatian puute, ahneus, vallan halu, kateus, vastuuttomuus, mustavalkoinen ajattelu, viholliskuvien luominen, kyvyttömyys rakastaa, arvostaa, kunnoittaa toista ihmistä jne...
Mitä tulee tuohoon väittämääsi ja mitä asiasta ajattelin olen jo tuonut esille, että ny turhaan taas yrität sujauttaa oman pääsi sisältöä minun päähäni tuolla
"Sinä ylt suhtauduit tuohon asiaan ikään kuin väittämä olisi ollut kompa..."
Ajattelin että tuo "ettei nphoolla ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa " tarkoitti minun näkökulmastani katsoen ihan sitä mitä sanoin, joko tuon väittämän heitti kirjoittaja enempiä ajattelematta tai sitten hän ei ollut koskaan pohtinut mikä on yhteiskunta...
26.06.2014 15:58
"Olet ymmärtänyt täysin väärin. Olen 100% samaa mieltä edelleen. ""
Niin tästäkö...
"Se, mistä täällä palstalla eniten keskustellaan, on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja sillä taas ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa."
Itselle ny tässä kohtaa mieleen muinoin lukemani ajatus, että narsistit eivät halua kuulua joukkoon...
Voisi toki olla yksi perustelu tuolle väittämällesi, mutta kun ne narsistitkin ovat ihan ihmisiä ja elävät tässä yhteiskunnassa/käyttävät/tarvitsevat sen palveluita yms. niin kuuluvat he yhteiskuntaan, ovat osa sitä kaikkien ihmisten tavoin vaikka itse eivät haluaisikaan...
26.06.2014 14:55
"Olisi kuitenkin kiva, jos kovin vaativasti, varmaan ja tietävään sävyyn niitä mielipiteitään esittää, että niille löytyisi edes löyhät perustelut,"
Noh, mielestäni ny jonkinlaiset perustelut olen esittänytkin mielipiteelleni , että naristitkin ovat osa yhteiskuntaa ja löysit itsekin niitä perusteluja ajatukseni tueksi sieltä wikipediasta...
Että nyt voisi olla sinun vuorosi esittää omat perustelusi tälle mielipiteellesi
"Se, mistä täällä palstalla eniten keskustellaan, on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja sillä taas ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa."
Lause jonka pohjalta minun juurikin teki mieli viisastella ja esittää oman mielipiteeni...
Mutta joo, lukemastani olen kyllä ymmärtäny ettet ilmeisesti ole enää tuota mieltä kun olet asiaa tarkemmin ajatellut, hyvä niin, näin joskus keskusteluissa, väittelyissäkin se maailmankuva avartuu...
26.06.2014 14:10
"Itseasiassa minua harmitti/harmittaa tuollaiset hutit"
Niin pelkkää teatteriakin sen kuuluisan sympatian kalasteluako tuo allaoleva sitten olikin, tyyliin katsokaa kaikki yhteenlaskutoimitus on ilkeä...
"... Ja kyllä. Mustat renkaat liittyvät tuohon huomautukseesi, että minulta on jäänyt läksyt lukematta kun en tiedä, mikä yhteiskunta on. Ja nyt nousi jo verenpainekin ja se liittyy jälkimmäiseen kirjoitukseesi, jonka mukaan "otin selvää".
Noh, ny jo taas naurattaakin...on tää täällä joskus niin typerää touhua ja minä menossa mukana...
26.06.2014 13:16
"Niin. Vahvaa itsetuntoa on olla kiusaamatta. "
Niin kyllä, mutta edelleen kuka on synnitön tässäkään asiassa, ihan en usko että kukaan tai jos joku sellaista väittää niin ei uskalla katsoa/nähdä omia heikkouksiaan eikä ota huomioon sen toisen kokemusta miltä asia mahdollisesti toisesta tuntuu...
Niin tuo minun viisastelunikin tässä keskustelussa oli kiusaamista jos oikein tarkkoja ollaan, mitäs viisastelu muutakaan on kuin tarkoituksellista v'ttuilua ns.faktatiedoilla...
Tuo kiusaamisen kohteenakin olemisen kokemuskin on hyvin yksilöllinen, käsittääkseni ainakin narsistit tulkitsevat jokaisen kritikin/omastaan eriävän mielipiteen /sen ettei hänen tarpeitaan tyydytetä tms. itseensä kohdistuvana kiusana...
Että tietyllä lailla sitten kaikkien ihmisten pitäisi opetella kävelemään ns. munankuorilla/varomaan jokaista sanaansa/olemaan esittämättä omaa mielipidettään ettei vain vahingossakaan tule loukanneeksi ja sitä kautta kiusanneeksi ketään...
Tämä ny ei ollut puolustuspuhe liittyen viisasteluuni, jo alkuunhan reilusti myönsin, että tekee mieli viisastella, toin esille sen tahallisuuden/tarkoituksellisuuden...
Eikä tässä ole tarkoitus puolustella kiusaajiakaan...
Enemmänkin tässä ny tarkoitus ottaa esille sekin asia, että tosiaan me kaikki syyllistymme siihen kiusaamiseen joskus, joko tahallisesti tai tahattomasti varsinkin silloin jos kiusattu kokee jo pelkän eriävän mielipiteen aiheesta kuin aiheesta kiusaamiseksi...
Että hyvin monimutkainen asia tämäkin, mutta liittyy juurkin noihin itsetuntokysymyksiin...
26.06.2014 13:07
"Yhteiskunta = kaikki mitä olemme, teemme, koemme, näemme jne."
."yhteiskunta olemme me ihmiset itse".
Niin, en ny ymmärrä tuota allaolevaa kysymystäsi...
No ketkä sitten luovat yhteiskunnan sinun mielestäsi?
Miksi kysyt, kun mielestäni kantani on täysin selvä...yhteiskunta on ihmisen luoma jonkinlainen "rakennelma/instituutio, miksi sitä ny haluaa nimittääkin...
En ny tiedä sitten viittaatko minun tiedonpuutteeseeni tällä..."Mutta kukin saa peittää tiedonpuutteensa aivan minkälaiseen vällyyn haluaa." etten sinun mielestäsi tietäisi mikä yhteiskunta on tai että mielipiteeni on väärä...
Noh, yhteiskunta ja sen rakenteet ei ny sinällään ole palstan aihe, kuhan ny tuli keskusteluun, että myös narsismi niin hyvässä (=terveen narismin puute)kuin pahassa (=korostunut narsismi/Nph) vaikuttaa yhteiskuntaan/ on osa sitä, kun sinä lähdit keskustelun alussa väittämään ettei "Se, mistä täällä palstalla eniten keskustellaan, on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja sillä taas ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa."
Jonka väittämäsi pohjalta viisastelin ettet "tiennyt" mikä/mitä yhteiskunta tarkoittaa jonka voisin ny korjata muotoon ettet ehkä ollut asiaa tarkemmin tullut ajatelleeksi...
26.06.2014 08:55
"Uhriutuville naisille mies-sanan synonyymi taitaa olla narsisti. ;D "
No tuota en allekirjoita, sillä narsistisuus ei ole mikään sukupuoleen sidottu asia ja en tiedä joskus jopa tuntuu siltä, että naistenkin narsismi on lisääntymässä...
että tässä lohtua myös narsisti nimittelystä uhriutuneille miehille, että mieskin voi ja saa olla kaikenlaista muutakin kuin se naisen nimittämä narsisti, mikä taas riippuu ihan miehestä itsestään vai katkeroituuko/uhriutuuko hänkin loppuelämäkseen pelkästä nimittelystä...
En oikeesti ihan aina ymmärrä ihmisiä, jotka vetävät hernettä nenään jopa tuntemattomien ihmisten narsisti nimittelystä tällä palstalla, liekö syynä sitten jonkinlainen epävarmuus ihmisellä itsellään siitä kuka/millainen ihminen itse on, että tavallaan antaa toisen ihmisen määrittelyn itsestään ihmisenä vaikuttaa itseensä...
http://www.youtube.com/watch?v=E3VTYYBlsPQ
25.06.2014 19:52
"Vielä. Että anteeksi kuinka? Mielestäni olen kirjoittanut lähteen."
Juu sorii, en huomannut sitä kun se oli ikäänkuin tekstin jatkona, eikä tekstisi lopussa erikseen mainittuna jolloin se linkkityy sinisenä...
Mitä tulle tuohon heittooni ettet tiedä mikä yhteiskunta on...niin edelleen olen tietyllä lailla samaa mieltä syystä, että mielestäni yhteiskunta on yhtäkuin me ihmiset...oli ny kyse mistä tahansa sektorista/instituutoista tahansa niin siellä taustalla on aina ihminen/ihmisiä...
Mutta alkuperäisestihan kyse oli tästä lauseestasi..."Se, mistä täällä palstalla eniten keskustellaan, on narsistinen persoonallisuushäiriö, ja sillä taas ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa."
Että mieluusti kuulisin myös perustelusi tuohon väittämääsi ja ehkä löydät jonkin linkinkin mielipiteesi tueksi, sillä valitettavasti ihan sinun sanomallasi en tuohon en usko...
Sillä käsittääkseni narsisteja on ollut kaikkina aikoina aikojen alusta asti, kaikissa ihmisrymissä, yhteiskuntaluokissa, kulttureissa ja molemmissa sukupuolissa, niin miehissä kuin naisissakin...
Että hyvinkin nph.oot ovat osa myös yhteiskuntaa, vaikuttavat monillakin sektoreilla/niin pienimmissä kuin suuremmissakin yhteisöissä siihen, millainen tämä yhteiskunta on...
En osaa ajatella, että ylipäätään mitään yhteiskuntaa olisi itsenään olemassakaan ilman ihmistä jollainen naristikin on...
Jopa sanana yhteiskunta viittaa yhteiseen kuntaan, joka nykyään kun kaikenlainen tieto on lisääntymässä niin koko maailma on tullut ikäänkuin tutummaksi ja sitä kautta pienemmäksi...niin yhteiskunnan käsitekin on on laajentumassa ns. koko maailmaa käsittäväksi, puhutaan globalisaatioista...
Joiltain osin olen samoilla linjoilla tuon yhteikunta keskustelun aloittajan kanssa että kyllä narsistisuus ja kaikenlainen vallanahneus ja itsekkyys tuntuu lisääntyvän, mutta ihan en syyttäisi siitäkään pelkästään politiikkoja, kun heidätkin valitsee tehtäviinsä ihmiset omien intressiensä mukaan taustalla ajatus että he ajaisivat minun asiaani eteenpäin...
Mutta noh, tää on tämmöstä, olen aikoinani jo lapsillekkin sanonut että maailman parantaminen kannattaa aloittaa ihan siitä ihmisestä johon meillä on eniten vaikutusvaltaa ja se ihminen olemme me itse niin samalla vaikutamme omalla pienellä panoksellamme myös siihen yhteiskuntaan...
25.06.2014 19:31
"Ja sinulle ylt. Jos nyt näkisit minut livenä, niin silmieni ympärillä olisi tummat renkaat... Voi kun miettisit mitä kirjoittelet ennen kuin annat mennä. "
Niin ensiksikin kysyn, mistä syystä sinulla on tummat renkaat silmien alla, ihan pelkästään tuon minun viisastelevan kirjoitukseniko takia...vai onko taustalla muitakin syitä, surua, huolia, onneton elämäntilanne, unettomuutta...
Kuten jo totesin sitä kirjoittaessani, niin teki mieli viisastella, en ole pyhimys, ihan inhimillinen ihminen minäkin...
Miksi niin tein , siksi koska päättelin, ettet ollut miettinyt tuota väittämääsi tai sitä mitä yhteiskunta tarkoittaa/mistä se koostuu vaan innoissasi riensit arvostelemaan tuota yhteiskunta näkökulman esille ottanut kirjoittajaa...
Noh, tuosta ylläolevasta teksistäsi yhteiskuntaan liittyen huomaa että otit asiasta selvää, osa teksistäsi näyttää olevan wikipediasta kopioitu, vaikka lähdettä et maininnutkaan...
Mutta en ny sinun kanssasi lähde tuosta yhteiskunta aiheesta sen enempää kiistelemään, oman mielipiteesi saat pitää, niinkuin minäkin omani...
Jonkin verran jäin miettimään vielä noita mustia silmänalusiasi...siltä pohjalta, että enhän tosissasi tiedä kenen/millaisen ihmisen kanssa keskustelen tämän palstan luonteesta johtuen, että jos lähtee ajattelemaan että kirjoittajan elämäntilanne voi olla "ihan mitä tahansa" niin eihän silloin ns. uskalla sanoa mitään ettei vahingossa tule loukanneeksi...
Että tietyllä lailla voin toki ajatella olleeni liian ilkeä jos ja kun vastakeskustelijallani on joko niin huono itsetunto, että tuntemattoman keski ikäisen naisen viisastelut aiheeseen liittyen satuttavat ihan itkuun asti/kolahtavat itsetuntoon...tai sitten loukkasin ihmistä jonka elämäntilanne on tosi vaikea lähestulkoon joka saralla, että viisasteluni ny ikäänkuin oli korsi joka mursi kamelin selän...
Mutta tää on tämmöstä, ihan kaikkea ei aina osaa ottaa huomioon varsinkaan tällä palstalla jossa hyvin harva tunnustaa, että itsetunnossa olisi ns. parantamisen varaa...
Mutta noh, toivottavasti ny kuitenkin pääset asian/viisasteluni ylitse, ihan en osaa hahmottaa sitä miksikään maailman suurimmaksi synniksi...
24.06.2014 22:41
"Monet narsistit istuvat yhteiskunnallisesti tärkeissä tehtävissä, mm. tämän hetken hallituksessamme. Tästä käytännnön väistämättömästä ilmiöstä kirjottaa mm. Markku Salo"
Niin jonkin verran tekee mieli jatkaa keskustelua tähän narsismi/yhteiskunta teemaan liittyen...
Että tuohon ylläolevaan lainaukseesi liittyen, niin varmasti tuokin on osin totta, voisin ajatella, että jonkinlaista narsistisuutta ihmisessä pitää olla, että haluaa ns. julkisuuteen/vaikuttamaan/päättämään...
Mutta tiedä sitten onko se pelkästään negatiivista ja voiko esim. politiikkoja pitää ihan sellaisina persoonallisuushäiriöisinä kuin mitä Vaknin ja monet muut kuvaavat, kun kuitenkin ajattelisin, että täytyisi tuntea nuo henkilöt kuitenkin ns. henk. koht. millaisia ihmisiä he oikeasti ovat, ajattelisin että julkisuuskuva on hieman erilainen kuin "se kaikki" mitä he todellisuudessa ovat...
Toki tuo julkisuus, mahdollisuus valtaan yms. saattaa ikäänkuin sokaista ja ikäänkuin antaa mahdollisuuden väärinkäytöksiin...
Äkkseltään tulee mieleen myös esiintyvät taiteilijat, että heilläkin sitä huomionhakua/esillä olemisen tarvetta on ihan riittämiin ja he saavat siitä itselleen hyvää oloa, olen huomoitu/tunnettu, mutta ilman heitä taas me tavikset jäisimme taas paitsi monia hyviä ja hauskoja esityksiä...ettei kaikki narsistisuus mielestäni ole pelkästään pahaa...
Sen verran nyt kun luin kirjoituksesi uudelleen niin olihan siinä jonkinlaista sanelupolitiikkaa, rajasit uskonnon keskustelun ulkopuolelle...
Mutta en ny lähde siitä sen kummemmin kiistelemään, kunhan totean että ns. ikiaikaiset elämänohjeet mainitsemassasi kirjassa "rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi ja kohtele toista niinkuin toivoisivat itseäsi kohdeltavan"...pätevät tänäkin päivänä...
Että pidän kyllä rakkautta niin elämää kuin yhteiskuntaakin kantavana voimana, jonka puutteesta tämä ko. ilkeä narsismi/itsekkyyskin kumpuaa...
24.06.2014 20:14
Tämä tässä ei ole minun kommenttini...
"Vaikka agressiivisesta tyylistäsi päätellen et halua keskustella, vaan sanella."
Käsitit väärin, kopioin tekstini alkuun pätkän hänen joka haluaa myöhemmin vastata teksistä... "Haluan vastata tähän, mutta myöhemmin, nyt en taas ehdi."
Mutta en ole hän joka haluaa vastata myöhemmin... vaan aloitin oman juttuni tähän tapaan..."No jospa minäkin taas tähänkin lusikkani soppaan pistän jne..."
Jossain kohtaa totesin myös...
"Noh, tää on tämmöstä, toivottavasti en pilannut kiistelyänne,"
Otin ny lähinnä kantaa aiheeseen mitä yhteiskunta tarkoittaa, en sen kummemmin miettinyt kirjoituksesi sävyä...joitain asioita jo mitä itselle siitä tuli mieleen kirjoitinkin jo edellisessä...
Tää on joskus tämmöstä sekaannusta ettei tiedä mihin vastaa ja kenelle..
24.06.2014 18:47
"Naapurin Tiina 15-v saattaa olla täällä kirjoittelemassa, joten pidetään vaan huoli omista asioista eikä oteta nokkiin. "
Niin mene ja tiedä, ennen täällä puhuttiin natsikortista, ny usein tuntuu että vedetään esiin "lapsikortti"...
Voihan sekin olla keino säilyttää kasvonsa jos innostuksissaan on tullut heiteltyä mitä sattuu typerää...en se minä ollut vaan naapurin 15 vee Tiina...
Sitten taas jos oikeasti täällä on joitain kovin nuoria niin pikkusen kyllä mietityttää sekin etteikö nykyajan nuorillakaan enää ole oikeaa elämää/oikeita ihmisiä/kavereita joiden kanssa voisi vaikka väitellä/käydä kiinnostavia keskusteluja, joskus suuttuakkin ja sitten taas nauraa...
Joo en tiedä itsestäni kyllä tuntuu tuokin tosi kummalta...mutta noh, maailma on muuttunut, mielenteysongelmat/syrjäytyminen/yksinäisyys/henkinen pahoinvointi on huutava ongelma nuortenkin parissa...
24.06.2014 18:31
"Haluan vastata tähän, mutta myöhemmin, nyt en taas ehdi."
No jospa minäkin taas tähänkin lusikkani soppaan pistän, kun tekee mieli viisastella syystä, että alla olevan komentin kirjoittajalla on tainnu jäädä läksyt koulussa lukematta, kun hänellä ei tuosta päätellen ihan taida olla tietoa siitä mitä yhteiskunta tarkoittaa jos hän väittää ettei nph:lla ei ole mitään tekemistä yhteiskunnan kanssa...
Kun tosiaan yhteiskunnan muodostavat me ihmiset ja narsistitkin ovat ihmisiä, vaikka joskus täällä palstalla on väitetty etteivät ole...
Noh, tää on tämmöstä, toivottavasti en pilannut kiistelyänne, mutta tosiaan olen samaa mieltä sen kirjoittajan kanssa, että narsismi koskettaa koko yhteiskuntaa tavalla tai toisella...
Mutta sen verran tekee mieli sanoa, että kukin ihminen on myös yksilö, että yhteiskuntaan/ihmisenä olemiseen kokonaisuudessaan mahtuu monenlaisia variaatioita tähän narsismi aiheeseenkin liittyen joka tosiaan koskettaa meitä kaikkia ihmisiä...
Ettei yhteiskunnallinen keskustelukaan voi lähteä siitä olettamuksesta että se narsistisuus nähdään vain niissä toisissa tyyliin ei meidän lapset vaan naapurin kakarat, kaikki poliitikot/rikkaat/hyvin toimeentulevat jne ovat narsisteja...
24.06.2014 18:15
181 / 223