Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Ei ole tervettä analysoida julkisella palstalla ketään muuta kuin itseään."
Niin...
Olet tuota mieltä, mutta ketäs sinä sitten analysoit tuolla tekstilläsi...
Mitä tuohon tulee...
"Kyselee vielä, että kuka siihen ja siihen ketjuun mahtoi kirjoittaa."
Niin viittaat ilmeisesti tähän...jossa lainausmerkeissä oleva kohta on peräisin perjantaibiisi ketjusta...ja jota kommentointia jäin ihmettelemään...
"Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."
Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...
Käsittääkseni tuon kirjoitti hän, joka käyttää sitä "kaikualoitusta" ja esiintyy täällä naisena...
Etten ny kysynyt kuka sen kirjoitti vaan kysyin mistä syystä hän kokee tarvetta käyttää tuollaista kieltä ännäksi kutsumastani henkilöstä, jonka voi muotoilla myös suoraksi kysymykseksi...
Miksi hän haukkuu ännäksi kutsumani henkilön ulkoista olemusta noin voimallisesti...
14.04.2014 15:22
"Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä..."
Tekee vielä nostaa tätä ketjua ylemmäs josko tuon ko. lauseen kirjoittanut henkilö rohkenisi itse kommentoida, mistä syystä hän koki tarvetta käyttää ännäksi kutsumastani henkilöstä tuollaista kieltä...
13.04.2014 19:39
"Siis kaikilla on tästä listasta ominaisuuksia, jopa useampiakin. Ominaisuudet tietenkin vaihtelevat mielentilan mukaan."
Niin aloitus on osoitettu tietylle henkilölle, tiedä sitten kenelle, itselläni vielä tuo kyseenalainen suhde eli sitä alkuhuumaa tuolloin 2009...
Mutta jostain syystä joku sitten nosti tämänkin vanhan ketjun ikäänkuin minulle ja "samaa yhteenlasku sitä ja tätä p'skaa sitten piisasi" usemmankin nimimerkin voimalla...
Mutta joo, tosiaan jos ny unohdetaan tuo ja puhutaan aiheesta niin mieleen tulee hyvinkin se narsisteihin liitetty mustavalkoisuus, ei ole kuin kaksi ääripään vaihtoehtoa joko/tai, olla tai ei...
Kun taas toisilla ihmisillä on enemmän vaihtoehtoja mietittäväksi ja uskaltaa hyvinkin tunnustaa, että jos oikein tarkasti ajattelee niin narsistista käyttätymistä löytyy minustakin joskus riippuen tilanteesta...
Että ihan tuttu tunne on sekin, että joskus ajattelee, että pitikö minun ny niin tai näin sanoa/käyttäytyä, tuntee sitä kuuluisaa syyllisyyttä/häpeääkin omasta toiminnastaan ja sitä kautta ymmärtää ettei itsekään ole aina niin fiksu, puhumattakaan siitä että kuvittelisi olevansa täydellinen tai aina oikeassa...
13.04.2014 19:34
":D Varmaan oman pienen elämänsä narskun habitusta.. Toisaalta tuosta voi myös lukea sellaista, että sinua pitää joku "vainoharhaisena" tai ainakin sellaisena, joka näkee oman ännän jokaisessa jonkun toisen kirjoittamassa kommentissa. "
Niin tuo ännäni habitukseen liittyvä komentti on tuosta perjantaibiisi ketjusta ja en äkkiseltään ymmärrä mikä ko. kirjoittajan mielessä sen kirvoitti...
No mieleen muistui että tuon tapaista kommentointia on esitetty täällä ennenkin, että teki mieli etsiä se ja tarkistaa millä nimimerkillä se silloin esitettiin...
En ny viitsi nimimerkkiä tähän laittaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa niin asian voi löytää tästä ketjusta...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11164852
Että ihmetystä kyllä herättää, miksi nuo ko. kirjoittajat tuntevat tuollaista tarvetta käyttää ännäksi kutsumastani henkilöstä tuon kaltaisia sanoja...
Mitä taas tulee siihen olenko vainoharhainen, niin en osaa sanoa, yritän ny kuitenkin pitäytyä tosiasioissa, jossain sellaisessa josta kuitenkin on ns. mustaa valkoisella...
Tämä ulkoinen habitus asia liittyy myös siihen monimuotoiseen ännäni minulle lähettämään spostiin...jonka hän itse epäili olevansa nyksänsä käsialaa, mutta josta minä itse olen sitä mieltä, että sekin on ännäni omaa käsialaa...
Että joo, näitä samankaltaisuuksia ihmettelen ja ajattelen niistä omiani niin ännään kuin ylipäätään naristeihin liittyen...
ja tähdennän vielä etten todellakaan pidä omia ajatuksianikaan minään absoluuttisina totuuksina, net vaan jonkin sortin yritystä ymmärtää edes jollain tasolla...
12.04.2014 13:27
Edelliseen liittyen...
tekstiä jonka pohjalta tuo ajatuskuvioni syntyi ketjusta perjantaibiisi...
"Se pieni paksu narsistiännä, jolla oikeasti oli vaikeuksia edes saada naista sänkyynsä, liitetään täällä hanakasti heti kirjoittajaan, jos ynnälle tulee mieleen, että kirjoittaja kirjoittaa hiukankin samantapaisesta asiasta kuin pieni paksu punakka pönäkkä ännä on maininnut."
Että jäimpä pohtimaan, kenen ulkoista habitusta tuon tekstin kirjoittaja noin voimallisesti arvostelee ja mistä syystä...
12.04.2014 09:41
"Eikö sellainen näytteleminen herätä pohjatonta surua ja tuskaa?"
Niin, vain narsisti osaa vastata tuohon, niin halutessaan...
Mutta tästä kysymyksestä ja erään toisen ketjun kirjoituksista mieleeni muistui asia josta täällä palstalla ei käsittääkseni ole juurikaan keskusteltu ja se liittyy sanoihin "klassinen narsisti" ja ylempänä esittämään mielipiteeseen, että narsisti etsii lähdettä/huomiota myös netistä...
"Mutta klassinen narsisti hakee myös rangaistuksi tulemista. Hänen toimensa tähtäävät sosiaalisen halveksunnan tai muunlaisten seuraamusten tuottamiseen itselleen. Hänen elämänsä on jatkuvaa oikeudenkäyntiä ja oikeudenkäyntiin joutuminen itsessään on jo rangaistus. Rangaistus (nuhtelu, vankilaan joutuminen, hylätyksi tuleminen) laillistaa ja vahvistaa hänen sadistisen, idealisoidun ja epäkypsän Superegonsa (kuitenkin itse asiassa hänen vanhempiensa tai kasvattajiensa) tuomitsevat äänet. Ne vakuuttavat hänet hänen arvottomuudestaan. Ne vapauttavat hänet siitä sisäisestä ristiriidasta jota hän kokee menestyessään: nakertavasta syyllisyydestä ja häpeästä ja loputtomasta tarpeesta varmistaa Narsistinen Lähde."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html
12.04.2014 09:10
"Tällä palstalla he manipuloivat sinut uskomaan, että pienikin horjahdus suhteessanne on merkki puolisosi narsismista, että olet todella epäonninen"
Niin olen tässä sivusta seurannut tuota keskustelua, jossa myös tämä samainen sinun komennttisi on jossain välissä johon päättelen sinun tällä mielipteelläsi viitanneen..
Ja osin jo komppasinkin mielipidettäsi, mutta tässä vaiheessa tekee mieli kyllä lukemani perusteella sanoa, että näkyy tänne palstalle joskus eksyvän helmiäkin hyvine kysymyksineen...
Hyvä niin...
10.04.2014 22:11
"Näitä perheensä jättäneitä henkilöitä tapaa paljon ja monesti he sitten itkevät alkuhuuman kadottua että ei olisi pitänyt jättää omaa perhettä jonkun typerän "mitättömän rakkauden takia."
Niin tuosta muistui mieleeni kun joitain vuosia sitten juttelin jonkun miehen kanssa silloisilla sokkotreffeillä viidenkympin villityksestä ja hän kertoi että hän maksoi siitä villityksestä kovan hinnan...
Meni avioliitto, lasten kunnoitus, talo ja tavarat ja jäljelle jäi yksinäisyys...
Tähän narsismi aiheeseen liittyen jäin miettimään niitä ännäni juttuja myös siltä pohjalta, että ainakin hänen puheissaan useimmat hänen naisistaan olivat naimisissa, niin hänen silloinen pitkä aikainen naisystävänsä kuin joku vuosien salarakaskin kuin kuulemma tämä nykyinenkin vielä kun aloittivat suhteensa ko. ihmisen kanssa ja kaikki sittemmin erosivat ja halusivat muuttaa hänen luokseen, jonka vuoksi sitten minun pitäisi varautua meidän suhteemme loppumiseen, mikä tilanne ei ainakaan suhteemme aikana toteutunut, mitä joskus ihmettelinkin ja hän vastasi vaan, että asioilla on taipumus muuttua......
Mutta noh, totuutta en tuostakaan asiasta tiedä, olivatko vaiko eivät vai oliko tuokin vain sitä, että "kaikki naimisissakin olevat naiset on sellaisia"...
10.04.2014 21:28
"Lähtökohta kun tuolle huomionhakuisuudelle narsismin kyseessä ollessa on se, että narsisti on aina ensimmäisenä huomioitava ja kehuttava"
Niin, käsittääkseni tuo ei ole kenellekkään aikuiselle ihmiselle mahdollista reality elämässä...
Niin nykyään kun on tullut tämä nettiaika niin uskon että narsisti hakee huomiota/lähdettä ihmisiltä myös netistä...ihan samoin kuin tavis ihmisetkin...
Tavallaanhan me kaikkikin ihmiset toimimme osin samalla periaatteella, tulemme tänne kirjoittamaan , joku lukee/huomioi mielipiteemme ja vastaa(antaa huomiota meille)...
Ei tämä kone, kasvoton internet meille mitään vastaa vaan kyllä siellä sinunkin koneesi takana on ihminen...
Että voin kuvitella että narsistit mieluusti pyrkivät myös siihen, että narsisteista puhetta piisaa/narsistit ovat huomion kohteena jos ei reality elämässä niin netissä ainakin...
Huomion laadulla ei niin väliä, kuten tiedetään molempi käy niin positiivinen kuin negatiivinenkin...
10.04.2014 10:32
"Miten netti olisi voinut pilata kenenkään elämää,"
Niin en tarkalleen tiedä mitä hän mahtoi tarkoittaa tuolla lauseellaan..
Mutta muistan hänen sanoneen mm. sellaistakin, että hänen silloinen naisensa, on tietoinen hänen nettirakkauksistaan, kuin myös joskus heitti minullekkin lauseen, että sinäkin uskot hänen mielikuvituskavereihinsa...
Että oli hirvittävän vaikea tietää loppupeleissä mikä hänen jutuissaan oli oikeasti totta ja mikä ei...yhtäältä hän antoi antoi ymmärtää, että net on totta, sitten seuraavassa hetkessä mitätöikin juttunsa, viitaten mielikuvituskavereihinsa...
Joka tavallaan johti myös siihen etten alkuun edes uskonut sen naisen olemassoloon jota täällä nimitän hänen nyksäkseen...
Jotenkin voisin ajatella tuon ehkä liittyvän siihen, että nettihän/esim. tämäkin keskustelupalsta kyllä tarjoaa mielestäni narsistisille ihmiselle hyvinkin kanavan esiintyä/olla olemassa milloin minkäkinlaisena ja saada sillä tavalla itselleen runsaasti huomiota...
10.04.2014 10:03
"Et narsistina myöskään haaskaisi aikaa pelkälle koneelle, joka ei suo sinulle lähdettä."
Niin tässä ny parikin aloitusta joista huomaa että on luettu ja ymmärretty mitä nph tarkoittaa ts. tiedetään mistä puhutaan...
Mutta mitä tulee tuohon yllä olevaan lauseeseen, niin pikkusen olisin siitä eri mieltä, kun ajattelisin, että narsistitkin kuitenkin elävät tätä nykyaikaa ja näihin keskustelupalstoihin, yhteisöpalveluihin yms. liittyen...
Niin kyllä täällä netissäkin kirjoitettujen sanojen takana on kuitenkin aina oikea ihminen, jolta saa huomiota, ei tämä kone itsekseen näitä vastauksia tänne kirjoita...
Että ihan kyllä uskon, että jos ns. reality elämä ei sitä lähdettä/huomiota tarpeeksi syystä tai toisesta tarjoa niin ns. paremman puutteessa nettikin siihen käy...
Narsistinhan sanotaan olevan piintynyt ihmisdyykkari ja ihmisethän nykyään paljon viettävät aikaansansa netissä...
Muistan ännäksi kutsumani henkilön suusta kuulleeni myös lauseen että netti on pilannut elämäni...
Aikoinaan luulin tuon lauseen liittyvän vain senssipalstoihin joilla hänellä oli profiili jos toinenkin, kun tämä narsismi aihe ei sillä tavalla ollut vielä minulle itselleni tuttu, vaikka tuo mainitsemani ihminen sen aina silloin tällöin mainitsikin liittyen niihin muihin naisiin, joilla oli/oli ollut narsisti puoliso...
Mutta sitten kun tähän narsismi aiheeseen tutustuin/tänne palstalle tulin niin olen huomannut paljonkin samankaltaisuutta hänen jutuisssaan/ajattelutavoissaan kuin täälläkin...
Mutta oli kuinka oli hieman kritisoin tuota ajatusta "pelkkä kone" liittyen esim. keskustelupalstoihin, kun tosiaankin täällä kirjoituttejujen sanojen takana on kuitenkin ainakin vielä oikea ihminen...
Ainakin itse ajattelen niin, että vaihdan mielipiteitä tästä aiheesta ihmisten en pelkän koneen kanssa...
10.04.2014 09:17
"Kaikki nämä merkit ja ilmestykset, joita pyörittelet mielessäsi ja jotkut niistä saattavat jopa olla totta, syövät kokoajan suhteenne mahdollisuutta parantua. Mutta sääli itseään kohtaan seurauksena siitä, että kuuntelet näitä ns."ystäviä" ja "kohtalotovereita" täällä on valtaisa karhunpalvelus itseäsi kohtaan. "
Niin tuskin on kenellekkään yllätys, että komppaan tuota profetiaa joiltain osin, varsinkin noiden merkkien ja ilmestysten suhteen joissa todisteita narsistisuudesta vedetään jopa hautausmaalla käynneistä...
Mutta noh, kukin tyylillään, pääasia kai että puhetta piisaa...
Mutta kuten jo jossain totesin niin persoonallisuushäiriöiden liika pohtiminen ja sovittaminen jokaiseen kohtaamaansa ihmiseen ei ole minunkaan mielestäni hyväksi, ei ihmiselle itselleen saati hänen ihmissuhteilleen...
Silloin joskus kun itse aikoinani hankin tietokoneen viiskymppisenä ja treffipalstalle kirjauduin niin visusti painoin päähäni muistisäännöksi, että netissä kuka tahansa voi esittää olevansa mitä tahansa...
Sama koskee myös tätä keskustelupalstaa, jonka aiheen pariin eksyin tuon menneen ännä suhteeni myötä reilu kaks vuotta sitten...
Että itse kunkin kannattaa varjella sitä mieltään, ettei ala itsekin elämään/sovittamaan itseään liiaksi toisten ihmisten tarinoihin, kun se oikea elämä ny eletään kuitenkin muualla kuin täällä netin keskustelupalstoilla...
09.04.2014 16:24
Lisään vielä, että onko tuo "vanhuksen vierellä" nimimerkillä kirjoittamasi viesti sinun, jossa kystään että harmittaako minua jos panee vaimoaan...
Niin tähdennän vielä ettei minun ännälläni ollut vaimoa ollut vuosikymmeniin silloin kun me tapailimme, oli vain naisystävä, jonka kanssa ei asunut yhdessä ja jota petti minun ja ilmeisesti useiden muiden naisten kanssa.
Sittemmin jätti tuon naisystävänsä ja käsittääkseni nykyään seurustelee sen naisen kanssa joka kuului jo kuvioon ilmeisesti jo silloin kun seurusteli tuon naisen/eksän kanssa ja tapaili minuakin ja ilmeisesti muitakin naisia seksin merkeissä...
Että kun jossain mainitsin, että kävi äitiiään katsomassa...niin kävi katsomassa äitiään silloisen NAISYSTÄVÄNSÄ kanssa ei vaimonsa...joka on eri nainen kuin nykyinen jonka kanssa käsittääkseni nykyään seurustelee...
Ännäksi kutsumani henkilö on eronnut vaimostaan jo 80 luvulla ja hänen ent. vaimonsa on mennyt sittemmin uusiin naimisiin...
Sitä en tiedä onko ännäksi kutsumani henkilö mennyt naimisiin vuoden 2012 jälkeen, kun suhteemme on päättynyt, mutta siinä tapauksessa ei voi puhua vuosikausista...
Etten ny ole täällä puhumassa kenenkään virallisesta puolisosta, en tiedä ännäksi kutsumallani henkilöllä sellaista olevan...
Enkä tiedä muutenkaan hänen naisistaan muuta kuin mitä ännä on heistä kertonut ja se ei niin kaunista kuultavaa ollut saati pettäminenkään hyvää käytöstä niitä naisia kohtaan...
08.04.2014 23:32
"Ymmärrän, että vihjailet nyt ännän virallisen puolison olevan narsisti, vai käsitinkö väärin?"
Ilmeisesti olet ny käsittänyt väärin...
En tiedä onko ännäni mennyt naimisiin vuoden 2012 jälkeen, sitä ennen ei ole minun käsittääkseni ainakaan ollut...
etten tiedä hänellä olevan virallista puolisoa...
Mitä tulee tuohon naisnaristeista muodostamaan mielipiteeseeni niin se perustuu moniin lukemiini narsisti äitien tyttärien tarinoihin plus tähän kirjaan...
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522400939
Kuin myös täällä palstalla esiintyviin kirjoituksiin joissa joko nainen kuvataan "sellaisena", että se sitä munaa vaan tai muuten typeränä kun se narsisti vaan on niin iihhanna seksissä niin eihän sitä voi jättää tai sitten tarinoiden nainen ei osaa mitään/edes perunoita keittää ei kykene elättämään itseään yms.
Etten ny tässä naisnaristeihin viitatessani ole nimenomaan puhunut kenestäkään ännäksi kutsumani henkilön naisesta sen paremmin kuin naristien puolisoistakaan vaan ihan ihan yleisestä naristien naiskuvasta joka täällä palstallakin on joistain kirjoituksista mielestäni selkeästi aistittavissa...
08.04.2014 23:03
"Missä suhteen vaiheessa yleensä alatte näkemään nykyisissä ja ex:issä, tämän vaikeasti hoidettavan persoonallisuushäiriön merkkejä ?"
Noh, omasta puolestani vastaan, että onneksi? jouduin tutustumaan ko. aiheeseen narsistinen persoonallisuushäiriö vasta yli viiskymppisenä menneen ännä suhteeni myötä. Sitä ennen aihe/narsismi oli minulle suht tuntematon käsite...
Se ensimmäinen exä/20 vuotta naimisissa/lasteni isä minulla oli/on alkoholisti, joilla toki oli/on narsistisia käyttätymismalleja, kuten meillä kaikilla ihmisillä tietyissä tilanteissa, mutta häntä en nimeäisi nphooksi...
Mitä tulee narsistiksi, jolla tarkoitan nphoota nimeämiseen...
Niin itse pitäisin varmimpana merkkinä juurikin naisiin/rakkauteen kohdistuvaa halveksuntaa/yritystä saattaa nimenomaan nainen/rakkaus aina vähintäänkin kyseenalaiseen valoon...oli kertojana ny mies tai nainen...
Mielestäni myös narsistinaiset halveksivat/syyllistävät muita naisia ja rakkauskin käsitetään vain seksinä, monesti täällä lanseerannut ännäni tähän mielipiteeseen liittyvää lausetta "kaikki naiset vaan sitä munaa haluaa"
Toki tähän aiheeseen tutustumisen myötä olen tunnistanut, että minulla on saattanut lähipiirissäni olla eräs toinenkin ihminen, joka on saattanut kärsiä ko. persoonallisuushäiriöstä, mutta hän ei ole suuremmin vaikuttanut elämääni vuosikymmeniin etten häneen tunne tarvetta sen kummemmin palata...
Mutta se mikä myös on tullut mieleen, että saattahan näissä jutuissa käydä niinkin, että jos paljon lukee näitä narsisti juttuja yms. niin aihe saattaa jäädä päälle, vaikka kyse olisikin ihan normalista elämän ilmiöstä, ettei kukaan ihminen ole täydellinen/omien toiveiden mukainen, huonoja hetkiä/riitoja pikkuasioistakin yms. esiintyy kaikissa ihmissuhteissa ilman että kyse olisi persoonallisuushäiriöstä...
08.04.2014 09:42
Niin aloituksen aihe/otsikko on jotenkin tarkoitushakuinen, mutta ajattelisin, ehkä narsistinen vanhempi voi hyväksikäyttää lastaan, kyseessä on lapsen hyväksikäyttö, vanhempi käyttää lastaan eikä toisinpäin...
Mutta tämä kohta tässä aiheutti tarpeen vastata...
"Kun pystyisi avaamaan lapsuutensa ongelmat uudelleen, niin ehkä ymmärtäisi, miksi oma elämä on sellaista, kun se on ja loppuisi se syyllisen hakeminen omiin ongelmiin muista ihmisistä. "
Että tästähän se on useimmiten kysymys, aikuisten/parisuhteiden ongemissa...
Laitan tähän taas pari linkkiä, joiden pohjalta itsekukin voi asiaa miettiä...
Esim. mitkä tekijät itsessä saa sietämään huonoa kohtelua/pysymään huonossa, jopa väkivaltaisessa suhteessa...
http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/uutiset-ja-ilmiot/5334
http://www.healingeagle.net/Fin/Burney/codependent4.html
07.04.2014 08:58
"Ei kai nyt kukaan oikea ihminen sentään sellainen ole" "On varmaan keksinyt koko jutun kun on niin harmissaan kun mies ei välittänytkään hänestä" "Ei sellaisia ihmisiä ole olemassakaan" "Johan nyt jutun keksi, en ole tuollaisesta kuullutkaan" "Ihan mukava kaverihan se oli, miten se nyt muka" "Kyllä se vika on itsessä" "Peiliin katsomisen paikka" jne"
Niin tuokin on asia jonka Vakninkin mainitsee jo alkusanoissaan...
"Mene vain. Kerro ystävillemme siitä. Katso voivatko he kuvitella sitä, saatikka uskoa sitä. Mitä törkeämpi sinun kuvauksesi tapahtuneesta on, sitä vakuuttuneempia he ovat, että se joka on hullu, olet sinä."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Ettei tuontapaiset kommentit "johtui sinusta, muille on normaali ihminen" tällä narsismi palstalla hetkauta sen enempää...
Mitä taas tulee asian esittämiseen jollekkin kertojan jo pidemmältä ajalta tuntevalle luotettavalle henkilölle tai ammatti ihmiselle niin riippuu varmaan miten sen asian esittää...
Ainakin itse lähdin siitä, että
Huoh, tuli sekaannuttua sellaiseen/niin kummalliseen ihmissuhteeseen jonka olis mieluusti voinu jättää väliin jos olis etukäteen tiennyt, mihin kaikkeen se johtaa. Muutenkin mielestäni kannattaa pyrkiä puhumaan vain omista ajatuksistaan/tunteistaan/miten ITSE asian/tapahtuneen on kokenut...
Ainakaan itse en ole kohdannut reality elämässä mitään sen kaltaista, että minua olisi kukaan nimitellyt henkisesti sairaaksi tai väittänyt minun kertovan "satuja", muuta kuin ännäni taholta...
Vaikka siitä läheisriippuvaisuudesta/lapsuuteeni vaikutuksesta siihen millainen ihminen minusta on tullut/miten olen elänyt yms. on joskus tullut myös joidenkin kanssa puhuttuakin. Oikeasti tuonkintapaiset keskustelut lähentävät ihmisiä/laajentavat sitä ihmiskuvaa, ongelmatonta ihmistä ei ole...
Tämä täällä kirjoittamiseni sitten on taas eri juttu, onhan minun väitetty olevan milloin minkäkinlainen, mutta net olen jo oppinut jättämään omaan arvoonsa...
06.04.2014 09:55
"On kai ihan inhimillinen looginen ajatus ihmiseltä... yleensäkin"
Looginen...
Tiedä häntä kovasti olisin kummissani että ännäni nyksä kokisi yhtäkisti tarpeelliseksi tulla väittämään tälle palstalle itselleen täysin tuntemattomalle yhteenlaskutoimitus nimimerkillä kirjoittavalle henkilölle ettei hänen kumppaninsa ole narsisti...
Jotain logiikkaa toki voin nähdä siinä, että narsisti itse kokisi tarvetta yrittää todistella jotain tuonkaltaista...että sinusta(menneisyydestäsi) se johtui että kohtelin sinua esineenä, lisättynä sillä että ne naiset sitä munaa niin pakkohan sitä on...
Mutta siinä että nyksäkin/ylipäätään kaikki naiset piti/pitää esittää "sellaisessa" valossa...niin tuossa on se logiikka minkä ymmärrän, narsistit esittävät aina naisen ns. huonossa valossa...
05.04.2014 17:15
Lisään vielä liittyen tuohon samankaltaisuuteen, että tuossa mielikuvituksellisesa spostissa jota tosiaan itse epäilen kokonaan ännäni omaksi tuotokseksi...kuvattiin myös ännäksi nimittämääni henkilöä hyvin samaan tapaan, kuin tässä ketjussakin...
Mutta oli kuinka oli...niin itse yritän pitäytyä vain tosiasioissa enkä lähde sen kummemmin spekuloimaan millainen ännä on nykyisessä suhteessaan, kun en siittä mitään tiedä...
Sen tiedän, että petti nyksäksi kutsumaani naista niin minun kuin eksänsäkin kanssa, että voisin väittää että ainakin heidän suhteensa alku meni hyvinkin narsistille tyypilliseen tapaan...
05.04.2014 16:39
"Ja sitten nyksäänsä kohtaan oli aivan toisenlainen, ei mahdollisesti narsistinen lainkaan, koska hänen luonteensa ei edesauttanut naisistisia piirteitä esiin?"
Niin ettäkö ei narsistinen ihminen antaisi häneen palavasti/silmittömästi rakastuneesta naisesta "sellaisen" kuvan kuin ännä minulle siitä naisesta antoi...(huom. tuo palavasti/silmittömästi ovat myös sanoja joilla ännä kuvaili naisen tunteita), jonkin verran tuollaisia ylitunteellisia sanoja olen huomannut täällä käytettävän)
Lisättynä vielä lähes vuosi suhteeni päättymisen jälkeen ännältä minulle tullutta hyvin mielikuvituksellista spostia, jossa tuo mainittu nyksä niinikään esitettiin hyvin kyseenlaisessa valossa...
Annettiin ymmärtää, että suhde on päättynyt ja nyksä laatinut kostokirjeen lisättynä vielä tiedolla että nyksän aviomies on narsisti joka yritti myrkyttää vaimonsa ja tuo kostokirjeen tiimoilta ännä kertoi että nyksä ottanu yhteyttä lakimiehiin...siis kirjeen jota ännä epäili nyksän tekeleeksi ja kertoi suhteen päättyneen ehdotellen minulle seksiä...
Joo tiedän sekavaa, ihan kahelia juttua, mutta tommostakin vaan mun spostissani lukee...jota en itsekään uskoisi jos en omin silmin näkisi ja lähettäjänä on ännäksi kutsumani henkilö...
Sitä en tiedä, miten kohtelee nykyistä naisystäväänsä, en ole todellisuudessa tietoinen hänen nykyisestä elämästä...en tunne naista, joten en voi ottaa kantaa hänen luonteeseensa, mutta en uskoisin että on ihan ännääni rakastunut normi nainen eikä mikään pelkkään munaan ihastunut niinkuin ännä antoi ymmärtää...
Mutta siittä olen varma, että voin hyvällä syylllä epäillä ko. henkilöä narsistiksi tai vähintäänkin patologiseksi valehtelijaksi...joka kehittelee niitä illuusoita, mielikuvitusjuttuja ja kuvittelee onnistuvansa petkuttavansa kaikkia...
Että joudut ny itse vastaamaan noihin...
"Ja sitten nyksäänsä kohtaan oli aivan toisenlainen, ei mahdollisesti narsistinen lainkaan, koska hänen luonteensa ei edesauttanut naisistisia piirteitä esiin?"
Kun ikäänkuin tunnut tietävän paremmin millainen se nyksä on luoteentaaltaan ja miten ännä häntä kohtelee...sen verran ny viilaan pilkkua vielä, että puhut nyksään liittyen menneessä oli? muodossa, käsitääkseni todellisuudessa ainakin suhde on edelleen voimassa...
05.04.2014 16:15
192 / 223