Kertokaahan minulle, narsisti ex:än uhrit, että onko löytynyt uutta miestä narskun jälkeen ja ne suurimmat erot narskun ja tämän uuden välillä?
Vai ovatko kaikki exät olleet narskuja ja alkaako uudessakin jo näkymään "aivan selviä merkkejä" narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.?
Missä suhteen vaiheessa yleensä alatte näkemään nykyisissä ja ex:issä, tämän vaikeasti hoidettavan persoonallisuushäiriön merkkejä ?
Uudet tuulet puhaltaa taas päin naamaa
4
179
Vastaukset
"Missä suhteen vaiheessa yleensä alatte näkemään nykyisissä ja ex:issä, tämän vaikeasti hoidettavan persoonallisuushäiriön merkkejä ?"
Noh, omasta puolestani vastaan, että onneksi? jouduin tutustumaan ko. aiheeseen narsistinen persoonallisuushäiriö vasta yli viiskymppisenä menneen ännä suhteeni myötä. Sitä ennen aihe/narsismi oli minulle suht tuntematon käsite...
Se ensimmäinen exä/20 vuotta naimisissa/lasteni isä minulla oli/on alkoholisti, joilla toki oli/on narsistisia käyttätymismalleja, kuten meillä kaikilla ihmisillä tietyissä tilanteissa, mutta häntä en nimeäisi nphooksi...
Mitä tulee narsistiksi, jolla tarkoitan nphoota nimeämiseen...
Niin itse pitäisin varmimpana merkkinä juurikin naisiin/rakkauteen kohdistuvaa halveksuntaa/yritystä saattaa nimenomaan nainen/rakkaus aina vähintäänkin kyseenalaiseen valoon...oli kertojana ny mies tai nainen...
Mielestäni myös narsistinaiset halveksivat/syyllistävät muita naisia ja rakkauskin käsitetään vain seksinä, monesti täällä lanseerannut ännäni tähän mielipiteeseen liittyvää lausetta "kaikki naiset vaan sitä munaa haluaa"
Toki tähän aiheeseen tutustumisen myötä olen tunnistanut, että minulla on saattanut lähipiirissäni olla eräs toinenkin ihminen, joka on saattanut kärsiä ko. persoonallisuushäiriöstä, mutta hän ei ole suuremmin vaikuttanut elämääni vuosikymmeniin etten häneen tunne tarvetta sen kummemmin palata...
Mutta se mikä myös on tullut mieleen, että saattahan näissä jutuissa käydä niinkin, että jos paljon lukee näitä narsisti juttuja yms. niin aihe saattaa jäädä päälle, vaikka kyse olisikin ihan normalista elämän ilmiöstä, ettei kukaan ihminen ole täydellinen/omien toiveiden mukainen, huonoja hetkiä/riitoja pikkuasioistakin yms. esiintyy kaikissa ihmissuhteissa ilman että kyse olisi persoonallisuushäiriöstä...- ristiriitainen
"Mielestäni myös narsistinaiset halveksivat/syyllistävät muita naisia ja rakkauskin käsitetään vain seksinä, monesti täällä lanseerannut ännäni tähän mielipiteeseen liittyvää lausetta "kaikki naiset vaan sitä munaa haluaa"
Hieman ristiriitainen selitys, missä se narsistinainen, joka muita halveksii ja käsittää rakkauden vain seksinä on tässä ännäsi tapauksessa? Ymmärrän, että vihjailet nyt ännän virallisen puolison olevan narsisti, vai käsitinkö väärin?
Olet varmaan pohtinut, millainen puoliso jaksaa vuosikausia ännän rinnalla, mikäli hän siis käyttäytyy samoin kuin sinun kanssasi, sitähän emme voi tietää? Jonkinlaisen profiilin olet hänestä jo varmaan muodostanut? ristiriitainen kirjoitti:
"Mielestäni myös narsistinaiset halveksivat/syyllistävät muita naisia ja rakkauskin käsitetään vain seksinä, monesti täällä lanseerannut ännäni tähän mielipiteeseen liittyvää lausetta "kaikki naiset vaan sitä munaa haluaa"
Hieman ristiriitainen selitys, missä se narsistinainen, joka muita halveksii ja käsittää rakkauden vain seksinä on tässä ännäsi tapauksessa? Ymmärrän, että vihjailet nyt ännän virallisen puolison olevan narsisti, vai käsitinkö väärin?
Olet varmaan pohtinut, millainen puoliso jaksaa vuosikausia ännän rinnalla, mikäli hän siis käyttäytyy samoin kuin sinun kanssasi, sitähän emme voi tietää? Jonkinlaisen profiilin olet hänestä jo varmaan muodostanut?"Ymmärrän, että vihjailet nyt ännän virallisen puolison olevan narsisti, vai käsitinkö väärin?"
Ilmeisesti olet ny käsittänyt väärin...
En tiedä onko ännäni mennyt naimisiin vuoden 2012 jälkeen, sitä ennen ei ole minun käsittääkseni ainakaan ollut...
etten tiedä hänellä olevan virallista puolisoa...
Mitä tulee tuohon naisnaristeista muodostamaan mielipiteeseeni niin se perustuu moniin lukemiini narsisti äitien tyttärien tarinoihin plus tähän kirjaan...
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522400939
Kuin myös täällä palstalla esiintyviin kirjoituksiin joissa joko nainen kuvataan "sellaisena", että se sitä munaa vaan tai muuten typeränä kun se narsisti vaan on niin iihhanna seksissä niin eihän sitä voi jättää tai sitten tarinoiden nainen ei osaa mitään/edes perunoita keittää ei kykene elättämään itseään yms.
Etten ny tässä naisnaristeihin viitatessani ole nimenomaan puhunut kenestäkään ännäksi kutsumani henkilön naisesta sen paremmin kuin naristien puolisoistakaan vaan ihan ihan yleisestä naristien naiskuvasta joka täällä palstallakin on joistain kirjoituksista mielestäni selkeästi aistittavissa...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Ymmärrän, että vihjailet nyt ännän virallisen puolison olevan narsisti, vai käsitinkö väärin?"
Ilmeisesti olet ny käsittänyt väärin...
En tiedä onko ännäni mennyt naimisiin vuoden 2012 jälkeen, sitä ennen ei ole minun käsittääkseni ainakaan ollut...
etten tiedä hänellä olevan virallista puolisoa...
Mitä tulee tuohon naisnaristeista muodostamaan mielipiteeseeni niin se perustuu moniin lukemiini narsisti äitien tyttärien tarinoihin plus tähän kirjaan...
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9522400939
Kuin myös täällä palstalla esiintyviin kirjoituksiin joissa joko nainen kuvataan "sellaisena", että se sitä munaa vaan tai muuten typeränä kun se narsisti vaan on niin iihhanna seksissä niin eihän sitä voi jättää tai sitten tarinoiden nainen ei osaa mitään/edes perunoita keittää ei kykene elättämään itseään yms.
Etten ny tässä naisnaristeihin viitatessani ole nimenomaan puhunut kenestäkään ännäksi kutsumani henkilön naisesta sen paremmin kuin naristien puolisoistakaan vaan ihan ihan yleisestä naristien naiskuvasta joka täällä palstallakin on joistain kirjoituksista mielestäni selkeästi aistittavissa...Lisään vielä, että onko tuo "vanhuksen vierellä" nimimerkillä kirjoittamasi viesti sinun, jossa kystään että harmittaako minua jos panee vaimoaan...
Niin tähdennän vielä ettei minun ännälläni ollut vaimoa ollut vuosikymmeniin silloin kun me tapailimme, oli vain naisystävä, jonka kanssa ei asunut yhdessä ja jota petti minun ja ilmeisesti useiden muiden naisten kanssa.
Sittemmin jätti tuon naisystävänsä ja käsittääkseni nykyään seurustelee sen naisen kanssa joka kuului jo kuvioon ilmeisesti jo silloin kun seurusteli tuon naisen/eksän kanssa ja tapaili minuakin ja ilmeisesti muitakin naisia seksin merkeissä...
Että kun jossain mainitsin, että kävi äitiiään katsomassa...niin kävi katsomassa äitiään silloisen NAISYSTÄVÄNSÄ kanssa ei vaimonsa...joka on eri nainen kuin nykyinen jonka kanssa käsittääkseni nykyään seurustelee...
Ännäksi kutsumani henkilö on eronnut vaimostaan jo 80 luvulla ja hänen ent. vaimonsa on mennyt sittemmin uusiin naimisiin...
Sitä en tiedä onko ännäksi kutsumani henkilö mennyt naimisiin vuoden 2012 jälkeen, kun suhteemme on päättynyt, mutta siinä tapauksessa ei voi puhua vuosikausista...
Etten ny ole täällä puhumassa kenenkään virallisesta puolisosta, en tiedä ännäksi kutsumallani henkilöllä sellaista olevan...
Enkä tiedä muutenkaan hänen naisistaan muuta kuin mitä ännä on heistä kertonut ja se ei niin kaunista kuultavaa ollut saati pettäminenkään hyvää käytöstä niitä naisia kohtaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041076
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581025Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103591Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528