Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Yhteenlaskutoimitus on itseään täynnä oleva, kritiikkiä sietämätön, ilkeä yksilö.
    Muita neuvomassa, kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä"

Noh, olempas minä ny näköjään tehnyt suuren vaikutuksen johonkuhun, mutta kun otsikossasi oli tuo kysymerkki niin ajattelin kuitenkin kommentoida, vaikkei se ehkä ole kovin viisasta...

Että joo, itseään täynnä, kyllä varmaan joskus, mutta yritän/osaan kyllä huomioida toisetkin...niin täällä kuin reality elämässäkin...kuten tässäkin huomioin nyt sinut vastaamalla sinulle...

Mitä kritiikin sietokykyyni tulee niin uskoisin sen olevan aikas hyvä jos yhtenä mittapuuna pidetään sitä että silloin kun vastaan saamaani kritiikkiin pyrin kuitenkin vastaamaan suht asiallisesti...

Mitä tulee neuvomiseen ja kärjistämiseen, niin toki kirjoituksiani ja mielipiteitäni voi niinkin tulkita mutta ne voi lukija sivuuttaa...jos tuntuu että ne ovat asiattomia, itselle sopimattomia tai tuntuvat vääriltä...

kun edelleen olen sitä mieltä että itsekukin on itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija ja tekee sen perusteella itseään ja omaa elämäänsä koskevat valintansa itse...

Ilkeäkin saatan joskus olla, joskus tahattomasti ja joskus tarkoituksellisesti, niinhän me kaikki ihmiset joskus olemme...perin inhimillistä sekin, kun kerran ihmisiä ollaan...

Mitä tulee tietämiseen ja viisauteen, niin maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa, paljon asioita joita ei tiedä ja joihin kenenkään "viisauskaan" ei riitä...

mitä tulee tuohon, että olen mielestäsi ainutlaatuinen yksilö...niin kyllä, sinäkin olet ainutlaatuinen...uskon kyllä siihen että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö ettei ole toista tismalleen samanlaista...

Mitä tulee universumiin, niin se on jotain niin ääretöntä, että yksilötasolla olllaan kyllä kaikki niin pieniä tässä suuressa maailmankaikkeudessa...ettei sitäkään voi käsittää...

noh, tämmösiä ajatuksia tähän joiden pohjalta sitten voit miettiä osuitko oikeaan vaiko et...
  2. "Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille"

Niin tuo lainauksesi ja tuo etteivät ottaneet asiaa (sitä mitä meillä tapahtui) esille...liittyi avioliittoni ja tilanteisiin jotka tapahtuivat 90 luvun lopussa...

Syy miksi eivät ottaneet...oli se etten itse koskaan "valitellut" puhunut puolisoni juomisesta...jos maltoit lukea edelleen niin seuraava kappale alkoi..."Oikeastaan vasta eron jälkeen monet ihmiset tulivat puhumaan kanssani, lähtökohtaisesti siitä mitä on olla alkoholistin läheinen,"

Että joo, pikkusen vanhaa asiaa, kuhan ny mainitsin vastauksessani kun edellinen asian (alkoholistin läheiset) otti esille...ja kuten totesin, eron jälkeen kyllä ihmiset tulivat puhumaan...ja tosiaan kävin perheneuvolan psykologinkin kanss juttelemassa vuoden verran...

Noh, tuo elämänvaihe on ollutta ja mennyttä, toki ex-puolisoni on edelleen osana perhettä, koska hän on lasteni isä ,vaikka välimatkaa on satoja kilometrejä, me emme juurikaan pidä yhteyttä mutta lasten kautta tiedän mitä hänelle kuuluu...

Mitä tulee tuohon

"Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.."...

niin tämä lause on xxch nimimerkillä eilen 00.34 kirjoittamasi...

"Tunne elämän kannalta pitää puhua kuin 3-5 vuotiaalle"

Noh, kun kerran toit tämän asiasi tähänkin ketjuun niin otan esille tämän kohdan...

"Narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa, joka ei tuo parisuhteeseen mitään."

Kerros minulle miksi narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa joka ei tuo suhteeseen mitään...

tässä ketjussa puhut tehdyistä ratkaisuista..."muitten tekemien ratkaisujen kohdalla", mikä kaiketi tarkoittaa että oleminen narsistin puolisona on oma valintasi...

En kritisoi ratkaisua/valintaasi, vaan minua kiinnostaa miksi? joku haluaa olla narsistin kanssa, silloinkin kun narsisti ei tuo suhteeseen mitään...ja mikset hyväksy että tilanteesi on oma valinta...

Kuten totesin tuo narsistin kanssa omasta halustaan seukkaava sentäs myöntää miksi hän pitää narsististaan kiinni...

Vaikka minua huvittaakin miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi...
  3. "Narsistin suhtautuminen niihin lähimpiinhinsäkin, joille hommailee naisia, on alentuva."

Kyllä ja vielä kun se kohdistuu omaan veljeen...kertoi jopa olleensa joskus ns. jalkaa pitämässä kun oli sen naisen ensin hommannut veljelleen...

Yäk, itsekin sotkeuduin tuohon veljeen tietämättä että se oli järjestetty juttu, huomasin jo tuossa edellä kun otin asian puheeksi niin tämä aihe/asia on juurkin vielä se johon reagoin tunteen tasolla, naama vääntyy inhosta ja taas piti kirjoittaa paperille ännäni nimi ja repiä ja silputa niin pieneksi kun sai ja sylkeä siihen...kävipä vielä ns. koston ajatuskin mielessä, tyyliin h*lvetti minä vielä jonain päivänä kerron kaikille...

Hän ikäänkuin halvensi veljeään minun avullani ja samalla saattoi minut vaaraan...tietäen tasan tarkkaan että veljensä oli mikä oli, humalassa väkivaltainen, riehunut pyssynkin kanssa...