Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Loppuivat mun anteeksi pyyntöihin ja siihen, että olin väärässä, tyhmä tms."
Niin tuttu tunne minullekkin, jopa tällä palstallakin, toisinaan tuntuu että joku kokee jo pelkän olemassaoloni/kirjoittamiseni täällä olevan loukkaus häntä kohtaan...
22.12.2013 17:56
"Yhteenlaskutoimitus on itseään täynnä oleva, kritiikkiä sietämätön, ilkeä yksilö.
Muita neuvomassa, kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä"
Noh, olempas minä ny näköjään tehnyt suuren vaikutuksen johonkuhun, mutta kun otsikossasi oli tuo kysymerkki niin ajattelin kuitenkin kommentoida, vaikkei se ehkä ole kovin viisasta...
Että joo, itseään täynnä, kyllä varmaan joskus, mutta yritän/osaan kyllä huomioida toisetkin...niin täällä kuin reality elämässäkin...kuten tässäkin huomioin nyt sinut vastaamalla sinulle...
Mitä kritiikin sietokykyyni tulee niin uskoisin sen olevan aikas hyvä jos yhtenä mittapuuna pidetään sitä että silloin kun vastaan saamaani kritiikkiin pyrin kuitenkin vastaamaan suht asiallisesti...
Mitä tulee neuvomiseen ja kärjistämiseen, niin toki kirjoituksiani ja mielipiteitäni voi niinkin tulkita mutta ne voi lukija sivuuttaa...jos tuntuu että ne ovat asiattomia, itselle sopimattomia tai tuntuvat vääriltä...
kun edelleen olen sitä mieltä että itsekukin on itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija ja tekee sen perusteella itseään ja omaa elämäänsä koskevat valintansa itse...
Ilkeäkin saatan joskus olla, joskus tahattomasti ja joskus tarkoituksellisesti, niinhän me kaikki ihmiset joskus olemme...perin inhimillistä sekin, kun kerran ihmisiä ollaan...
Mitä tulee tietämiseen ja viisauteen, niin maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa, paljon asioita joita ei tiedä ja joihin kenenkään "viisauskaan" ei riitä...
mitä tulee tuohon, että olen mielestäsi ainutlaatuinen yksilö...niin kyllä, sinäkin olet ainutlaatuinen...uskon kyllä siihen että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö ettei ole toista tismalleen samanlaista...
Mitä tulee universumiin, niin se on jotain niin ääretöntä, että yksilötasolla olllaan kyllä kaikki niin pieniä tässä suuressa maailmankaikkeudessa...ettei sitäkään voi käsittää...
noh, tämmösiä ajatuksia tähän joiden pohjalta sitten voit miettiä osuitko oikeaan vaiko et...
22.12.2013 17:48
" Jos joku ei nyt ole kovin tarkkaan lukenut näitä viestejä läpi ja lukee tuosta sinun kirjoituksestasi että minä vastaan jonkun muun puolesta ja vieläpä olen niin sekainen, että kuvittelen eläväni hänen avioliitossaan, niin kuin annoit ymmärtää, niin se antaa aivan ikävän ja väärän kuvan minusta."
Noh, en ole väittänyt sinun vastaavan, vaan olen sanonut että minusta tuntuu, että vastailet ikäänkuin xcch:puolesta,
sekavaksi en ole missään sinun sanonut olevan ja tuosta avioliittoasiasta...tunnut ikäänkuin menevän liian syvälle toisten tarinoihin, kerroit ajatuksenasi jopa että xxch:n puoliso jopa tykkäisi siitä miten häntä kohdellaan...
Olen huomauttanut sinua samasta asiasta ennenkin, liittyen minun tarinaani, kerroit tietäväsi että ännäni elelee onnellisena nyksänsä kanssa, kuin myös riensit oitis iloitsemaan sen hovinainen/sembran ilmestyessä palstalle siitä että miten ihanaa kun yhteenlaskutoimitus saa vielä tilaisuuden keskustella ännänsä nyksänkin kanssa tällä palstalla...
Että kyllä sinulla minun mielestäni pikkusen menee välillä överiksi...
21.12.2013 18:17
"Ikään kuin valheellisesti vääristelet minun ajatuksiani ja lisäät pilkkaa."
Niin ilmeisesti se, että minä koen että vastaat ikäänkuin xcch:n puolesta on sinun mielestäsi sinun ajatustesi vääristelyä...
Kuule kun sinulla on omat ajatukset ja minulla omat...kummankaan eivät ole sen kummemmin oikeita tai vääriä...se että minä koen asian tuolla tapaa (ikäänkuin vastailet xcch:n puolesta) ei muuta sinun ajatuksiasi/mielipiteitäsi mitenkään...
"Toivon, että huomaat kuitenkin, että se Vhh kirjoitus oli minun,"
Kyllä huomasin että tuo kirjoitus oli sinun ja xcch komppasi pitäen sitä yhtenä palstan parhaimmasta, josta päättelin, että hän on osin asiasta samaa mieltä...kuten itsekin toteat ajattelevasi samoin kuin minä..."Ilmeisesti siinä oli kuitenkin paljon sitä, miten hänenkin ajatuksensa asiasta ovat"
lisäsit kuitenkin loppuun sanan, ehkä...hyvä niin kun niitä toisen ajatuksia ei kuitenkaan voi täydellisesti tietää...jos hän ei itse niitä kerro...
Mutta kaikesta päätellen olette hyvää vertaistukea toisillenne, samakaltaisesta tilanteesta ja samankaltaisista ajatuksista/ratkaisukeinoista johtuen...
21.12.2013 14:38
"Että siinä näytekappale harrastamastasi pilkkaamisesta."
Niin, voihan sitä siksikin nimittää, mutta tuo kommenntti koski tuota kirjoittajaa joka esiintyy täällä naisena joka tapailee narsistiaan omasta tahdostaan...
Ettei "pilkka" kohdistunut xxch:n...joka esiintyy täällä miehenä joka on naimisissa narsistin kanssa, kenen tahdosta jos ei omastaan?
Noh, tietyllä lailla ymmärrän kyllä mistä syystä hän vastailee ikäänkuin xxch:n puolesta, koska ovat samassa tilanteessa...
Sitä vaan täällä odottaa, että xxch vastailisi häntä koskeviin asioihin itse, koska uskon siihen, että kukin ihminen on oman elämänsä paras asiantuntija...
Mutta jos oikein ymmärsin niin xxch:kin lopulta tuolla toisaalla myönsi, että kyse on rakkaudesta...ei itse suoraan asiaa ilmaissut, mutta kommentoi tuohon liittyvää kirjoitusta, erääksi palstan parhaimmaksi...
kun ottaa huomioon narsistin erityispiirteet niin on rakkautta narsistia kohtaan muuttaa omaa käytöstään...olla ilman hellyyttä ja läheisyyttä, koska narsisti ei pidä niistä...puhua vain neutraaleista asioista ettei synny konflikteja jne...
Tiedä sitten onko tuo valinta vaiko pakonsanelema juttu...
ymmärrän kyllä, että jos sen narsistin kanssa haluaa olla ja elää niin noin pitää toimia, että silloin sitä voi nimittää "pakoksi", mutta narsistin kanssa oleminen ja eläminen on valinta...
21.12.2013 12:18
"Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille"
Niin tuo lainauksesi ja tuo etteivät ottaneet asiaa (sitä mitä meillä tapahtui) esille...liittyi avioliittoni ja tilanteisiin jotka tapahtuivat 90 luvun lopussa...
Syy miksi eivät ottaneet...oli se etten itse koskaan "valitellut" puhunut puolisoni juomisesta...jos maltoit lukea edelleen niin seuraava kappale alkoi..."Oikeastaan vasta eron jälkeen monet ihmiset tulivat puhumaan kanssani, lähtökohtaisesti siitä mitä on olla alkoholistin läheinen,"
Että joo, pikkusen vanhaa asiaa, kuhan ny mainitsin vastauksessani kun edellinen asian (alkoholistin läheiset) otti esille...ja kuten totesin, eron jälkeen kyllä ihmiset tulivat puhumaan...ja tosiaan kävin perheneuvolan psykologinkin kanss juttelemassa vuoden verran...
Noh, tuo elämänvaihe on ollutta ja mennyttä, toki ex-puolisoni on edelleen osana perhettä, koska hän on lasteni isä ,vaikka välimatkaa on satoja kilometrejä, me emme juurikaan pidä yhteyttä mutta lasten kautta tiedän mitä hänelle kuuluu...
Mitä tulee tuohon
"Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.."...
niin tämä lause on xxch nimimerkillä eilen 00.34 kirjoittamasi...
"Tunne elämän kannalta pitää puhua kuin 3-5 vuotiaalle"
Noh, kun kerran toit tämän asiasi tähänkin ketjuun niin otan esille tämän kohdan...
"Narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa, joka ei tuo parisuhteeseen mitään."
Kerros minulle miksi narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa joka ei tuo suhteeseen mitään...
tässä ketjussa puhut tehdyistä ratkaisuista..."muitten tekemien ratkaisujen kohdalla", mikä kaiketi tarkoittaa että oleminen narsistin puolisona on oma valintasi...
En kritisoi ratkaisua/valintaasi, vaan minua kiinnostaa miksi? joku haluaa olla narsistin kanssa, silloinkin kun narsisti ei tuo suhteeseen mitään...ja mikset hyväksy että tilanteesi on oma valinta...
Kuten totesin tuo narsistin kanssa omasta halustaan seukkaava sentäs myöntää miksi hän pitää narsististaan kiinni...
Vaikka minua huvittaakin miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi...
21.12.2013 00:19
Niin huomasin tuossa että tänään on myös perjantai ja tämän perjantain biisiksi valitsin tämän, joka liittyy ajankohtaan jota elämme ja myös tämän palstan aiheeseen henkinen hyvinvointi ja mielenterveys, ko. video on omistettu lasten ja nuorten mielenterveystyölle...
http://www.youtube.com/watch?v=2s_QgMCW9ks
20.12.2013 11:18
"Vielä kun saisin itsearvostukseni ja -luottamukseni takaisin. Voiko se onnistua? Ymmärrän, etten saa entistä elämääni takaisin, mutta haluaisin edes pärjätä siinä missä nyt olen ilman jatkuvaa häpeän tunnetta huonommuudestani."
Niin sinulle haluaisin laittaa pari linkkiä, joista voisit saada pohdittavaa itseesi/ongelmiisi liittyen...
http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2158-hapean-monet-kasvot
http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo
Kyllä sinä voit onnistua...
20.12.2013 10:11
"Tarkoitin nimenomaan lähimmäisenrakkautta tässä yhteydessä. Lähimmäisenrakkauskin voi tarvittaessa saada erilaisia muotoja."
Niin kuka on lähimmäinen...mitä tarkoittaa lähimmäisenrakkaus...
Periaatteessa jokainen kohtaamamme ihminen on lähimmäinen, myös se narsisti, jonka ihmisarvoa pitää kunnioittaa, lähimmäisrakkaus tarkoittaa toisen kunnioittamista ja huomioon ottamista, että kohtelemme toista niinkuin toivoisemme itseämme kohdeltavan...
Mitä tulee tuohon "sattuuko sinuun" jonka laitoin pohdittavaksi kun kerroin että jo 5 vuotiaallakin on tunteet ja häneen sattuu jos häntä kohdellaan välinpitämättömästi/jätetään vaille huomiota ja rakkautta...
Niin hain ajatuksella sitä että itsekukin miettisi miltä itsestä tuntuisi jos meitä kohdeltaisiin noin kuin xxch kohtelee puolisoaan...hän kertoo avoimesti että hän kohtelee puolisoaan tunnetasolla niinkuin 5 vuotiasta lasta kohdeltaisiin...
Kuka kohtelisi 5 vuotiasta lasta tuohon tapaan...
Mielestäni silloin kun puolisoon ei ole minkäänlaista tunnesuhdetta, ei välitä miltä toisesta tuntuu ...kohteleminen kuin ilmana on henkistä väkivaltaa/kiusaamista...
20.12.2013 09:52
"Aikuisen elämä on jo niin laajalla säteellä verrattuna vaikka 5-vuotiaan elinpiiriin, että se rakkauskin muiden tunteiden ja elämän ohella tulee hyvin paljon laajemmalta alueelta : D : D : D."
Niin rakkaus on tunne ja tunteet tulevat ihmisen sisimmästä...syntyvät ihmisen kokemuksien ja ajattelun myötä...
Ihan en ymmärrä tuota kun sanot tunteiden ja rakkauden tulevan laajemmalta alueelta...tarkentaistko hieman?
19.12.2013 23:44
"otetaanhan se 5 vuotiaan lapsen ikä huomioon kun sille puhutaan. Sama asia se on narsistin kanssa pitää aina muistaa että tunnelämä on 3-5 vuotiaan tasolla omine oikuineen."
Niin olet kertonut ettei sinulla ole lapsia, kuule kun 5 vuotiaalla lapsellakin on jo tunteet, ihan vauvoillakin on vaikka vauva ei osaa niitä sanoiksi pukeakkaan, mutta 5 vuotias osaa jo nimetäkin/ilmaista tunteitakin, ...häneen sattuu jos häntä kohdellaan välinpitämättömästi, hänestä ei välitetä, häntä mitätöidään tai jätetään huomiotta/vaille rakkautta ja läheisyyttä...
Sattuuko sinuun...
19.12.2013 23:10
"Olen narsistin aikana saanut valtavasti uutta ja voisin jopa sanoa, että olen kypsynyt ihmisenä."
Niin kuten jo olen todennut tuossa aiempana sinä sentäs myönnät että narsisti on sinulle hyvin merkityksellinen ihminen, tuo iloa ja piristää elämääsi, kerroit miettiväsi sitäkin mistä hän pitäisi ilahduttaaksesi häntä jouluna...ja myönnät kypsyneesi ihmisenä suhteenne myötä...
Kun taas tuo toinen, elää ilman tunnesuhdetta puolisoonsa, ja kokee sen ikäänkuin positiivisena "ei ole rasitteena"...mielestäni hän kohtelee puolisoaan hyvinkin narsistin tapaan...
19.12.2013 22:21
." Ja voi olla, että löytyy joku, joka ymmärtää..."
noh, sinä ja xxch ny tunnutte ymmärtävän toisianne, sinä ikäänkuin vastailetkin hänen puolestaan...että toivotaan että xxch itsekin innostuu enemmän keskustelemaan kanssasi...
Mitä tulee rakkauteen, niin se on elämää kantava voima, ilmenee hyvin monella tavalla eikä sitä voi pelkästään määritellä liittyväksi parisuhteisiin...ja kyllä se ilmenee hamaan hautaan asti, eikä sammu ihmisen kuoleman jälkeenkään...vaan jää elämään jälkeen jäävissä...
Rakkauden puutteestahan niitä narsistejakin sikiää jos noin yksinkertaistettuna asian voi ilmaista...
19.12.2013 21:58
"Narsistin suhtautuminen niihin lähimpiinhinsäkin, joille hommailee naisia, on alentuva."
Kyllä ja vielä kun se kohdistuu omaan veljeen...kertoi jopa olleensa joskus ns. jalkaa pitämässä kun oli sen naisen ensin hommannut veljelleen...
Yäk, itsekin sotkeuduin tuohon veljeen tietämättä että se oli järjestetty juttu, huomasin jo tuossa edellä kun otin asian puheeksi niin tämä aihe/asia on juurkin vielä se johon reagoin tunteen tasolla, naama vääntyy inhosta ja taas piti kirjoittaa paperille ännäni nimi ja repiä ja silputa niin pieneksi kun sai ja sylkeä siihen...kävipä vielä ns. koston ajatuskin mielessä, tyyliin h*lvetti minä vielä jonain päivänä kerron kaikille...
Hän ikäänkuin halvensi veljeään minun avullani ja samalla saattoi minut vaaraan...tietäen tasan tarkkaan että veljensä oli mikä oli, humalassa väkivaltainen, riehunut pyssynkin kanssa...
19.12.2013 20:10
"Eikö olisi hienotunteista antaa toisen kertoa itse, mitä haluaa kertoa."
Ymmärrän pointtisi, ja ymmärrän senkin että minulla ole mitään keinoa pakottaa ketään kertomaan täällä mitään mitä ei itse halua...
Tuohon aloittajaan liittyen, hän on esiintynyt täällä useita vuosia narsistin uhrina, ja kyllä nassetellut/mitätöinyt puolisoaan monin tavoin, nykyään vähemmän kun olen riidellyt aiheesta ennenkin hänen kanssaan...
Nykyään kun aikaa on kulunut kohta parisen vuotta palstalle tulostani...niin voisin olettaa, että hän rohkenisi jonkin verran kertoa omista tunteistaan juurkin liittyen tuohon narsistin aikaansaamaan valtavaan tuhoon läheisiin kohdistuen ,
mitä hän hyvin usein on ikäänkuin toisia koskevana heittänyt ja itse esiintyy ikäänkuin coolina, tyyliin narsistin uhrina parisuhteessa on vapaus tehdä mitä lystää ja kykenee säilyttämään itsemäärämisoikeutensa...
Mikä minun mielestäni ei pidä paikkaansa...tuo hänen lanseeramsa valtava tuho jo kumoaa tuon jälkimmäisen...
Hän on narsistin uhrina mielestäni tosi ristiriitainen...puolison halventaminen, tunnesuhteen puuttuminen/mitätöiminen puolisoa kohtaan, rakkauden ja läheisyyden tarpeiden kieltäminen/sivuuttaminen (pärjää ilmankin) kielii myös jotain hänestä itsestään...
Kuten Vakninkin mainitsee, suhteessa narsistiin on suuri vaara tulla itsekin narsistin kaltaiseksi...
19.12.2013 19:55
"Tämmösiä ajatuksia tästä aiheesta..."
Lisään vielä kun tuo ännän ja sen veljen mainitsemin tähän aiheeseen liittyen aiheutti jossakussa mielipahaa niin paljon että herkesi kommentoimaan tuolla toisaalla...
Että en edes usko, että narsistit tuntevat kovinkaan kunnollisia miehiä lähemmin, voisin ajatella että tuntee sellaisia jotka paljastavat narsistille potevansa naisen/seksin puutetta, eivätkä omin avuin saa naista/ilmaista seksiä.
Narsisti sitten "auttelee" heitä vinkkkamalla entisiä heilojaan, siinä kun "auttelee" eksäänsäkin saamaan miestä ja taustalla sitten kyselee niin mieheltä,kuin naiseltakin heidän kokemuksiaan toisesta ja kertoilee, kummallekkin mitä mieltä se toinen oli...
19.12.2013 17:37
"Jos avautuja ei miellytä erästä henkilöä, alkaa samantien toisen kokemuksen vähättely..."
Edeelleenkin kuka tahansa voi ja saa avautua täällä ja en ny sanoisi tuota vähättelyksi, kun yritän saada esiin nimenomaan aloittajan/narsistin uhrin
o m i a kokemuksia/tuntoja..
Onko sinusta vähättelyä jos kysyy miten sinä voit, miten narsistin kanssa vuosien yhteiselo on muuttanut aloittajaa itseään, kun hän on itse monesti tuonut esiin että narsisti aiheuttaa valtavaa tuhoa läheisissään...
ymmärtääkseni aloittajakin on narsistin läheinen ja hänellä on uskoisin kirjoittajien keskuudessa pisin kokemus narsistin uhrina..
Mutta joo, jos kysymykset on vaikeita niin voihan sen asian kääntää vähättelyksikin...yhteenlaskutoimitus on ilkeä ihminen kun kyselee vaikeita...
Onhan se paljon helpompaa puhua siittä narsistista, kun se on sellainen ja sellainen, teki niin ja näin ja ei tehnyt sitä yms.lisättynä yleispätevillä tiedoilla jotka uskoisin monetkin täällä jo ovat lukeneet...
Kuin puhua itsestään, miltä se narsistin uhrina olo vuosikausia on tuntunut ja niistä syistä miksi kuitenkin haluaa/on halunnut sellaisena pysyä, kuten tiedetään narsisti ei muutu...
19.12.2013 17:18
"Kuulostaako narsistiselta, onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?"
Juu on, alunperin tuntemani ännä kertoi etsivän treffipalstoilta naista veljelleen, oli kuulemma hommaillut sille ennenkin naisia...
Silloin tällöin vihjaili suhteemme aikana että hän tietäisi minulle hyvän miehen...
Suhteen loppumetreillä hän taas tuli innoissaan kertomaan minulle, että on tehnyt tiedusteluja, ja löytänyt mahdollisesti miehen ns. kolmen kimppaan, unohti vain kysyä haluanko minä oikeasti sellaista ja kun kerroin etten halua, niin yritti vakuuttaa minulle tietävänsä että haluan minä...
Toki hän myös joskus kyseli, lähtisikö joku naispuolinen tuttavani, työkaverini, ystäväni naisena ns. kolmen kimppaan...
Suhteemme jo päätyttyä tuli vielä tarjous, että tietäisi minulle hyvän miehen...johon vastasin etten edelleenkään ole kiinnostunut...
Että joo, hän oli sitä mieltä ettei kukaan mies kiinnostu minusta kuin "siinä mielessä" ja yritti mukamas "auttaa" minua löytämään itselleni miehen...
Kai minä sitten olin hänen mielestään niin surkea nainen etten omana itsenäni saisi ketään...
Toki jälkeenpäin mietin sitäkin että ajatteliko hän ns. parittamalla minua tehdä minusta "sellaisen" naisen...
Kun tavallaan hän etsii myös samalla niille tietämilleen miehille naista, ehkä juurkin sellaista jonka on itse ensin koeajanut ja tuntee tyydytystä, että tuonkin naista olen pannut...
Tämmösiä ajatuksia tästä aiheesta...
19.12.2013 16:23
"Itsellä on mennyt vuosia yritäessäni ymärtää narsistien mielen kiemuroita,"
Kuullostaa jotenkin kummalliselta tuokin, että toinen uhraa vuosia ikäänkuin mennäkseen sen narsistin pään sisään...ymmärtääkseen narsistien mielen kiemuroita, kun oman elämänsä ja hyvinvointinsa kannalta ihmisen olisi viisaampaa tutkia ja ymmärtää oman mielensä kiemuroita, että mistä syystä sitä myös tavallaan on itsensä ja omien valintojensa uhri...
Kun mielestäni sinä kyllä sitä olet...vaikka mieluusti väitätkin, ettet ole "narsistin uhrin" osaasi valinnut...tilanteessa jossa olet jo vuosia tiennyt kumppanisi olevan narsisti...
19.12.2013 11:49
"Asetuppas hetkeksi sen puolisosi asemaan, miltä hänestä mahtaa moinen kohtelu tuntua...Miltä sinusta tuntuisi jos itseäsi kohdeltaisiin noin miten kohtelet puolisoasi..."
Edellisen lisäksi, olet hyvin usein korostanut täällä miten valtavaa tuhoa narsisti aiheuttaa uhrilleen...
Mitä tuo tarkoittaa sinun kohdallasi, miten hän on tuhonnut sinut...
Miten sinä voit itse, itsessäsi/elämässäsi...hyvin , huonosti vai hyvin huonosti...millaisia tunteita noihin oloihin liittyy...
Miten luulet vaimosi voivan...
19.12.2013 09:25
205 / 223