Tapahtui joskus muinoin:
Narsisti: Laitas vähän enemmän meikkiä
Minä: En viittis, tulee sit liikaa
Narsisti: Kyl toi naama todellakin tarttee lisää, sä et oo sellanen luonnonkaunis
Minä: Olenko mä sun mielestä ruma?
Narsisti: V---- sanoinko mä niin? Miks sä väännät mun sanomisia? Hä?
Minä: No kyllä toi kommentti siihen viittas
Narsisti: Sä oot loukkaava. Sä uskot musta aina huonointa.
Minä: anteeksi, en mä tarkoittanut
Ja näitä tilanteita oli monia. Loppuivat mun anteeksi pyyntöihin ja siihen, että olin väärässä, tyhmä tms.
Anteeksi pyytely
14
253
Vastaukset
- suomi24 villilänsi
Minä sanon sinulle, että olet narsisti! Minä sanon sinulle, että olet ADHD. Sinulle minä sanon diagnoosiksi, että olet masentunut. Sinä taas dementikko. Sinulle sanon, että olet skitsofreenikko.
En ole lääkäri, olen ihan tavallinen pulliainen, joka tykkää antaa ihmisille leimaavia diagnooseja.
Kuvaa hyvin tämänkin palstan tunnelmia...- viisaskivi
"olen ihan tavallinen pulliainen" ei uskoisi kun olet noin viisas
- tietäväinen
Jos vatsasi on vuoronperään kova ja sitten taas ripuloi on sinulla ärtynyt paksusuoli.
- suomi24 villilänsi
Tällä palstalla on juuri näitä viisaita, jotka diagnooseja antavat ihmisille. Samoin työpaikoilla, normielämässä ja muillakin palstoilla. Siihen ei tarvita edes sitä, että tuntisi jonkun henkilön, riittää ihan vain, kun joku niin väittää.
Leimataan vaan ihmisiä. Jotain hupiahan tuosta varmasti saa. - siili31
"Samoin työpaikoilla, normielämässä ja muillakin palstoilla."
Unohdit yhden, psykiatriset klinikat. Tuo kuvauksesi sopii siihen hyvin, itse olen saanut aina diagnoosit yhden käyntikerran perusteella ja usein en ole jaksanut edes hirveästi puhua.
"Siihen ei tarvita edes sitä, että tuntisi jonkun henkilön, riittää ihan vain, kun joku niin väittää.
Leimataan vaan ihmisiä. Jotain hupiahan tuosta varmasti saa." "Loppuivat mun anteeksi pyyntöihin ja siihen, että olin väärässä, tyhmä tms."
Niin tuttu tunne minullekkin, jopa tällä palstallakin, toisinaan tuntuu että joku kokee jo pelkän olemassaoloni/kirjoittamiseni täällä olevan loukkaus häntä kohtaan...- Mitä jos sinusta
Mitä jos joku saa sinusta sellaisen käsityksen, että sinusta jonkun kirjoittaminen olisi loukkaus sinua kohtaan.
Mitä jos sinusta kirjoitti:
Mitä jos joku saa sinusta sellaisen käsityksen, että sinusta jonkun kirjoittaminen olisi loukkaus sinua kohtaan.
"Mitä jos joku saa sinusta sellaisen käsityksen, että sinusta jonkun kirjoittaminen olisi loukkaus sinua kohtaan. "
Noh, se on hänen käsityksensä, kuten tuo minunkin "toisinaan tuntuu" (minusta tuntuu)...perustan ajatukseni sille, että minun on monesti toivottu jopa poistuvan palstalta koska me emme halua sinun kirjoittavan täällä tai on tehty jopa ketjuja tyyliin ei plus tyypille yms.
Mutta en ny kauheasti loukkaannu kenenkään henkilön kirjoittamisesta täällä sinällään, kuhan ilmaisen eriävän mielipiteeni kirjoituksen sisällöstä jos siltä tuntuu...
mutta toki huomaan jos tahallisesti yritetään loukata ...joskus kerron huomaavani joskus sivuutan ne...aina ei jaksa viitsi...
- ...
No kyllä on jotain vialla joa edes sanoo, että "sä et oo sellanen luonnonkaunis". Eihän noin nyt toiselle sanota. Itte joudun kamppailee näitten asioitten kans joka päivä... Ja nyt oon alkanu epäilee et itteski tommosta vikaa, ei herrajumala... Itsetunto ku vaan on niin heikko ja kaikkee ettei kykene lähtee vaikka tarttis... Voi ku joku auttais!
- pinnanallaäkkisyvää
Ei tarvii olla narsisti vielä tuolla perusteella, kehittymätön, epävarma nuori ihminen ainoastaan.
Voihan olla, että hänen naisihanteensa on toisenlainen ja poikkeaa siitä mitä sinä olet todellisuudessa.Hän haluaa muuttaa sinua epärealistisen haavakuvansa mukaiseksi, ja siihen sinun ei pidä suostua. Ja silloin hän ei ole oikea ihminen sinulle, ja hän tietää se itsekin.
Voi olla sen verran heikko itsetuntokin miehellä, että pelkää kavereiden arvostelua, ja on kovin epävarma valinnastaan, siis ei tiedä omia rajojaan, vaan luovuttaa niiden määrittelemisen muille.On siis manipuloitavissa oleva ihminen.
Hän on saattanut tottua kaveripiirissä enempi meikkaaviin tyttöihin. Sinun ei tarvitse olla samanlainen! Persoonallinen ihminen on kaunis ja kiinnostava!
Teepä siitä luomusta brändi itsellesi, ja kanna itseäsi ylpeänä. Ja tee se arvosi ja näkemyksesi selväksi poikaystävällesi. Jotain voi kovasti kiinnostaa erilaisuutesi, jos ei nykyistä poikaystävääsi. Monet nuoret miehet voivat jopa kokea sinut helpommin lähestyttäväksi, kun olet luomu, ja et yritä esittää sen enempää kuin olet.
Pidä itsetuntosi, ja itsevarmuutesi vaan, sinun ulkonäkösi on sinun asiasi, ei hänen.
Ja sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet, jos et kelpaa hän lähtee, mutta sinä älä ala muuttaa kuin omasta halustasi itseäsi, jos niin päätät.
Nyt hän pyrkii muuttamaan sinua ihanteensa mukaiseksi, jota ei reaalielämässä ehkä ole olemassakaan, ja siihen et saa antaa hänelle valtuuksia.
Tunnista rajasi, älä mene mukaan miellyttääksesi häntä ja pitääksesi suhteen kasassa.
Tee tiettäväksi että et ole ostettavissa. Olet juuri niin hyvä omana itsenäsi ja se saa riittää, jos ei miellytä hän saa mennä.
Voi tuo olla ajattelematonta käytöstäkin, stressiä pukkaa jostain syystä. Hänen epävarmuudestaan ja itsetunnostaan tuossa enempi on kysymys, ei sinun, pidä linjasi, älä anna pompottaa.
Muista että on myös miehiä joita tavattomasti ärsyttää naisten liiallinen pynttäytyminen ja siihen käyttty aika, ja sen merkityksen korostuminen elämässä.
Etsi rauhassa oma tyylisi ja pidä se, sen tulee riittää kaikille, sinä päätät nämä asiat, muista se, ei kukaan muu.
Poikaystävälläsi on kehittymisen paikka mielestäni tässä asiassa. - Minulla menneisyyd.
pinnanallaäkkisyvää kirjoitti:
Ei tarvii olla narsisti vielä tuolla perusteella, kehittymätön, epävarma nuori ihminen ainoastaan.
Voihan olla, että hänen naisihanteensa on toisenlainen ja poikkeaa siitä mitä sinä olet todellisuudessa.Hän haluaa muuttaa sinua epärealistisen haavakuvansa mukaiseksi, ja siihen sinun ei pidä suostua. Ja silloin hän ei ole oikea ihminen sinulle, ja hän tietää se itsekin.
Voi olla sen verran heikko itsetuntokin miehellä, että pelkää kavereiden arvostelua, ja on kovin epävarma valinnastaan, siis ei tiedä omia rajojaan, vaan luovuttaa niiden määrittelemisen muille.On siis manipuloitavissa oleva ihminen.
Hän on saattanut tottua kaveripiirissä enempi meikkaaviin tyttöihin. Sinun ei tarvitse olla samanlainen! Persoonallinen ihminen on kaunis ja kiinnostava!
Teepä siitä luomusta brändi itsellesi, ja kanna itseäsi ylpeänä. Ja tee se arvosi ja näkemyksesi selväksi poikaystävällesi. Jotain voi kovasti kiinnostaa erilaisuutesi, jos ei nykyistä poikaystävääsi. Monet nuoret miehet voivat jopa kokea sinut helpommin lähestyttäväksi, kun olet luomu, ja et yritä esittää sen enempää kuin olet.
Pidä itsetuntosi, ja itsevarmuutesi vaan, sinun ulkonäkösi on sinun asiasi, ei hänen.
Ja sinä kelpaat juuri sellaisena kuin olet, jos et kelpaa hän lähtee, mutta sinä älä ala muuttaa kuin omasta halustasi itseäsi, jos niin päätät.
Nyt hän pyrkii muuttamaan sinua ihanteensa mukaiseksi, jota ei reaalielämässä ehkä ole olemassakaan, ja siihen et saa antaa hänelle valtuuksia.
Tunnista rajasi, älä mene mukaan miellyttääksesi häntä ja pitääksesi suhteen kasassa.
Tee tiettäväksi että et ole ostettavissa. Olet juuri niin hyvä omana itsenäsi ja se saa riittää, jos ei miellytä hän saa mennä.
Voi tuo olla ajattelematonta käytöstäkin, stressiä pukkaa jostain syystä. Hänen epävarmuudestaan ja itsetunnostaan tuossa enempi on kysymys, ei sinun, pidä linjasi, älä anna pompottaa.
Muista että on myös miehiä joita tavattomasti ärsyttää naisten liiallinen pynttäytyminen ja siihen käyttty aika, ja sen merkityksen korostuminen elämässä.
Etsi rauhassa oma tyylisi ja pidä se, sen tulee riittää kaikille, sinä päätät nämä asiat, muista se, ei kukaan muu.
Poikaystävälläsi on kehittymisen paikka mielestäni tässä asiassa."Voihan olla, että hänen naisihanteensa on toisenlainen ja poikkeaa siitä mitä sinä olet todellisuudessa.Hän haluaa muuttaa sinua epärealistisen haavakuvansa mukaiseksi, ja siihen sinun ei pidä suostua. Ja silloin hän ei ole oikea ihminen sinulle, ja hän tietää se itsekin. "
Minulla menneisyydessä yksi kokeiluksi jäänyt suhde, joka yritti alkaa stailaamaan minua. Mies oli keski-ikäinen. Minulle asia oli aivan selvä, että olen taitava itse laittautumaan oman persoonani, tarpeitteni ja makuni mukaisesti. Miestarjokkaista ei ole ollut pulaa.
Tapauksesta on aikaa, ja nyt kun olen tutustunut tämän selkeän tapaukseni kautta narsismiin, niin ajattelen, että hänkin oli sellainen.
Se meikki ja vaatejuttu eivät siis ole ainoat asiat likimainkaan, mikä saa minut ajattelemaan niin. Hänen koko habituksensa puhui asian puolesta. Kuten kaikki se, mitä hän kertoi itsestään.
Kannattaa olla kyllä hereillä, jos mies puuttuu noin henkilökohtaiseen asiaan kumppaninsa kanssa. Tuollainen puuttuminen on sillätavoin törkeää, että se laittaa kellot soimaan. Minun tapauksessani perusteluna toimi tyypin kaveripiiri, jolle piti päästä "näyttämään" että on pano... Ja sen olisi siis pitänyt näkyä selvästi... : }.
- Osso Bucco
Yhteenlaskutoimitus, joku tuolla aiemmin solvasi sinua 70vuotiaaksi, joka ei näe itsessään mitään vikaa. Pitikö tuo paikkaansa?
- : S
Ei kai 70 vuotiaalla voi ollakaan ihan yhteismitallisia vikoja tämän nuorisoseuran kanssa... Että parempi niistä on olla avautumatta.
"Yhteenlaskutoimitus, joku tuolla aiemmin solvasi sinua 70vuotiaaksi, joka ei näe itsessään mitään vikaa."
Kumpikaan noista ei pidä paikkaansa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821272
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138883- 84824
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47684Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t247594Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311580Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7550- 51549