Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Jos hyvä puolia pitää listata, niin se että saan olla aika vapaa, koska tunnesiteet ei ole jarruttamassa ja kun pitää kiinni itsemäärämis oikeudestaan."

Niimpä niin, olet omasta tahdostasi avioliittossa henkilön kanssa johon ei ole mitään tunnesiteitä ja jolle ei tarvitse puhua edes tavallisistakaan asioista ja johon voi suhtatua täysin välinpitämättömästi...

Käytit vielä sanaa jarruttamassa, ikäänkuin tunnesiteet olisi jotenkin huono asia läheisissä ihmissuhteissa...

Asetuppas hetkeksi sen puolisosi asemaan, miltä hänestä mahtaa moinen kohtelu tuntua...Miltä sinusta tuntuisi jos itseäsi kohdeltaisiin noin miten kohtelet puolisoasi...
  2. "Jos joku sitten osaa tehdä kaiken vähän niin kuin auttaen salamiten, niin mieksei narsisti käyttäisi jopa tilaisuutta hyväkseen. Jos tulee niin kuin kaksi kärpästä, tai useampi, samalla iskulla."

Niin niin ymmärrän kyllä, että narsisti hyötyy ja saattaa sen hyödyn vuoksi jopa sietää kritiikkiä, mutta sitä en ymmärrä, mikä on ns. narsistin uhrin "palkinto" liittyen tuohon aloittajaan...

Sekö että sivuuttaa omat rakkauden/läheisyyden tarpeensa/kokee itsensä yksinäiseksi avioliittossaan...uhraa elämänsä narsistin vuoksi ja voi sitä kautta tuntea itsensä hyväksi ihmiseksi...

Haiskahtaa kyllä minulta/läheisriippuvaiselta avioliittoni viime vuosina...vaikka ko. ihminen on aiheen tiimoilta kertomansa mukaan kurssitkin käynyt...

Täällä on tuo toinenkin, joka seukkaa narsistin kanssa omasta tahdostaan, mutta hän sentäs myöntää että narsisti tuo iloa hänen elämäänsä/piristää häntä ja hän kokee "komean narsistin vuoteessa olevan parempi kuin 10 tavismiestä ulkona"...

Että hänellä on motiivi olla suhteessa narsistiin, mutta mikä lie aloittajan motiivi, tuskin pelkästään säästä puhumisella kovin hekumallisia hetkiäkään saa aikaiseksi, vaikka miten antaisi sen narsistin käyttää taloudellisestikin hyödykseen...

Okei, olen pikkusen veemäinen inttäessäni, mutta mielestäni aloittajan pitäisi kiinnittää enemmän huomiota itseensä/omiin tarpeisiinsa ja jättää se narsistin tavoille opettaminen vähemmälle...

luopua siitä uskosta/toivosta, että se narsisti kouluttamalla muuttuisi normaaliksi...ja hyväksyä niin itsensä kuin puolisonsakin sellaisenaan kun ei kerran halua sitä narsistia jättäkkään...vaikka sen narsistin vuoksi joutuukin paljosta luopumaan, niin rahoistaan kuin rakkaudesta ja läheisyydestäkin...elämään sen narsistin ehdoilla...

Eihän siinäkään mitää pahaa ole, olen ymmärtänyt Vakninin teksteistä, että jotku pitävät narsistin mukanaan tuomasta jännityksestä kun ei koskaan tiedä millä tuulella se kulloinkin on ja mitä seuraavaksi tapahtuu...
  3. "Mahtaako xcch enää kirjoittaa ainakaan tähän ketjuun : D : D. Minua naurattaa ajatus, että pääsi meidän repostelumme kohteeksi... Ehkä lukee näitä korvat punoittaen ; ). "

No xxch:n tarinaa/avioliittoa on vuosien mittaan täällä reposteltu monesti aiemminkin, eikä vain minun toimestani, muistan jonkun jopa epäilleen ettei hänellä edes ole vaimoa...

Mutta joo, hän kieltämättä antaa uhrista hyvin kummallisen kuvan...

hän uhrina mitätöi narsistiaan monin tavoin, hänen "nassensa" on tyhmä, täysin lapsen tasolla oleva, ei osaa/ymmärrä mitään, on kaikin puolin holhottava, opastettava ja ohjattava niin kadun ylityksessä, kuin yksinkertaisissa kotitaloustöissäkin...

Joka minun mielestäni kuullostaa hyvinkin tältä miten narsisti katsoo oikeudekseen puhua kumppanistaan...

"Sinä olet täysin kykenemätön, epäkunnioitettava, epäluotettava, epämoraalinen, piittaamaton, avuton, itsekäs, rajoittunut, inhottava. Olet kiusallinen seuralainen, epäkiitollinen kumppani, kykenemätön vanhempi, pettymys, seksuaalinen floppi, taloudellinen rasite. Kerron sen päin naamaa. Minun täytyy. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä. Käyttäydyn kotona ja kylässä aivan niin kuin tahdon, täysin piittaamatta tavoista, arvoista, tai muiden ihmisten tunteista. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä."

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

Mitä tuohon tulee...

"Pidän parempana, että kirjoittaa tänne palstalle ne "ärräpäät", eikä pura niitä siihen vaimoonsa."

Niin toki noin on parempi, koska en usko että hänen nassensa enää olisi hänen...jos hän oikeasti yrittäisi holhota/kouluttaa narsistiaan...kun kyllä se on narsisti joka määrää marssin tahdin...miten suhteessa ollaan...

Että saattaapi se olla, että hän purkaa paineitaan täällä saamastaan huonosta kohtelusta kertoen ikäänkuin käänteisesti mitä kaikkea hän itse saa itsestään kuulla...

Onhan olemassa sanontakin, parempi tossun alla kuin taivasalla ja käsittääkseni miehelle voi olla hyvinkin nöyryyttävää olla masokistisessa suhteessa, olla puolisostaan riippuvainen niin hyvässä kuin pahassa...
  4. "Sallittakoon jokaisen kirjoittaa täällä yksilönä, jos niin haluaa. "

Noh, kuhan ny kommentoin tuota asiaa, en mitenkään mielestäni kajonnut kenenkään oikeuteen kirjoittaa täällä...

saati riistää aloittajan oikeutta/mahdollisuutta elää itse valitsemassaan osassa "narsistin puolisona", joka käsittääkseni on hänen kertomansa mukaan kestänyt jo reilusti yli 10 vuotta...

Mitä aloittajan mahdolliseen eroon tulee, hän ei itse ole missään tuollaista mahdollisuutta edes esittänyt, että mielestäni ny sinä kirjoittajana menet itse asioiden edelle omissa kuvitemissasi aloittajan avioliittoon liittyen...

Mutta noh, ilmestyihän se ännäni kuvitteellinen nyksäkin taannoin palstalle, että netissä kaikki on mahdollista...