Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jos hyvä puolia pitää listata, niin se että saan olla aika vapaa, koska tunnesiteet ei ole jarruttamassa ja kun pitää kiinni itsemäärämis oikeudestaan."
Niimpä niin, olet omasta tahdostasi avioliittossa henkilön kanssa johon ei ole mitään tunnesiteitä ja jolle ei tarvitse puhua edes tavallisistakaan asioista ja johon voi suhtatua täysin välinpitämättömästi...
Käytit vielä sanaa jarruttamassa, ikäänkuin tunnesiteet olisi jotenkin huono asia läheisissä ihmissuhteissa...
Asetuppas hetkeksi sen puolisosi asemaan, miltä hänestä mahtaa moinen kohtelu tuntua...Miltä sinusta tuntuisi jos itseäsi kohdeltaisiin noin miten kohtelet puolisoasi...
19.12.2013 09:05
" Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan."
No, minun mielestäni tuo ko. kirjoittaja on "narsistin uhri" o m a s t a tahdostaan...tuolta toisaalta kun luin hän esitteli miten hyvin hän nassensa kanssa pärjäilee ja vaikutti hyvin tyytyväiseltä sitä kautta itseensä/elämäänsä...
Sen miksi hän haluaa olla "narsistin uhri" hän kyllä jätti edelleen kertomatta...
19.12.2013 08:42
"Jos joku sitten osaa tehdä kaiken vähän niin kuin auttaen salamiten, niin mieksei narsisti käyttäisi jopa tilaisuutta hyväkseen. Jos tulee niin kuin kaksi kärpästä, tai useampi, samalla iskulla."
Niin niin ymmärrän kyllä, että narsisti hyötyy ja saattaa sen hyödyn vuoksi jopa sietää kritiikkiä, mutta sitä en ymmärrä, mikä on ns. narsistin uhrin "palkinto" liittyen tuohon aloittajaan...
Sekö että sivuuttaa omat rakkauden/läheisyyden tarpeensa/kokee itsensä yksinäiseksi avioliittossaan...uhraa elämänsä narsistin vuoksi ja voi sitä kautta tuntea itsensä hyväksi ihmiseksi...
Haiskahtaa kyllä minulta/läheisriippuvaiselta avioliittoni viime vuosina...vaikka ko. ihminen on aiheen tiimoilta kertomansa mukaan kurssitkin käynyt...
Täällä on tuo toinenkin, joka seukkaa narsistin kanssa omasta tahdostaan, mutta hän sentäs myöntää että narsisti tuo iloa hänen elämäänsä/piristää häntä ja hän kokee "komean narsistin vuoteessa olevan parempi kuin 10 tavismiestä ulkona"...
Että hänellä on motiivi olla suhteessa narsistiin, mutta mikä lie aloittajan motiivi, tuskin pelkästään säästä puhumisella kovin hekumallisia hetkiäkään saa aikaiseksi, vaikka miten antaisi sen narsistin käyttää taloudellisestikin hyödykseen...
Okei, olen pikkusen veemäinen inttäessäni, mutta mielestäni aloittajan pitäisi kiinnittää enemmän huomiota itseensä/omiin tarpeisiinsa ja jättää se narsistin tavoille opettaminen vähemmälle...
luopua siitä uskosta/toivosta, että se narsisti kouluttamalla muuttuisi normaaliksi...ja hyväksyä niin itsensä kuin puolisonsakin sellaisenaan kun ei kerran halua sitä narsistia jättäkkään...vaikka sen narsistin vuoksi joutuukin paljosta luopumaan, niin rahoistaan kuin rakkaudesta ja läheisyydestäkin...elämään sen narsistin ehdoilla...
Eihän siinäkään mitää pahaa ole, olen ymmärtänyt Vakninin teksteistä, että jotku pitävät narsistin mukanaan tuomasta jännityksestä kun ei koskaan tiedä millä tuulella se kulloinkin on ja mitä seuraavaksi tapahtuu...
18.12.2013 23:34
"Mahtaako xcch enää kirjoittaa ainakaan tähän ketjuun : D : D. Minua naurattaa ajatus, että pääsi meidän repostelumme kohteeksi... Ehkä lukee näitä korvat punoittaen ; ). "
No xxch:n tarinaa/avioliittoa on vuosien mittaan täällä reposteltu monesti aiemminkin, eikä vain minun toimestani, muistan jonkun jopa epäilleen ettei hänellä edes ole vaimoa...
Mutta joo, hän kieltämättä antaa uhrista hyvin kummallisen kuvan...
hän uhrina mitätöi narsistiaan monin tavoin, hänen "nassensa" on tyhmä, täysin lapsen tasolla oleva, ei osaa/ymmärrä mitään, on kaikin puolin holhottava, opastettava ja ohjattava niin kadun ylityksessä, kuin yksinkertaisissa kotitaloustöissäkin...
Joka minun mielestäni kuullostaa hyvinkin tältä miten narsisti katsoo oikeudekseen puhua kumppanistaan...
"Sinä olet täysin kykenemätön, epäkunnioitettava, epäluotettava, epämoraalinen, piittaamaton, avuton, itsekäs, rajoittunut, inhottava. Olet kiusallinen seuralainen, epäkiitollinen kumppani, kykenemätön vanhempi, pettymys, seksuaalinen floppi, taloudellinen rasite. Kerron sen päin naamaa. Minun täytyy. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä. Käyttäydyn kotona ja kylässä aivan niin kuin tahdon, täysin piittaamatta tavoista, arvoista, tai muiden ihmisten tunteista. Se on minun oikeuteni, sillä se on sitä."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Mitä tuohon tulee...
"Pidän parempana, että kirjoittaa tänne palstalle ne "ärräpäät", eikä pura niitä siihen vaimoonsa."
Niin toki noin on parempi, koska en usko että hänen nassensa enää olisi hänen...jos hän oikeasti yrittäisi holhota/kouluttaa narsistiaan...kun kyllä se on narsisti joka määrää marssin tahdin...miten suhteessa ollaan...
Että saattaapi se olla, että hän purkaa paineitaan täällä saamastaan huonosta kohtelusta kertoen ikäänkuin käänteisesti mitä kaikkea hän itse saa itsestään kuulla...
Onhan olemassa sanontakin, parempi tossun alla kuin taivasalla ja käsittääkseni miehelle voi olla hyvinkin nöyryyttävää olla masokistisessa suhteessa, olla puolisostaan riippuvainen niin hyvässä kuin pahassa...
18.12.2013 09:26
"Jokainen ihminen on yksilö ja jokainen parisuhde on ainutlaatuinen."
Hyvää pohdintaa sinulla, määrittelysikin yksinkertaistettuna suurin piirtein noin...
Kun tosiaan, ei ole olemassa mitään sen kummemmin narsistin kuin läheisriippuvaisenkaan prototyyppiä, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja vaikka jollakulla olisi joku diagnoosikin, niin ihminen on aina kuitenkin paljon muutakin kuin diagnoosinsa...
17.12.2013 20:17
"Minäkin uskon, että kyseisessä narsistissa on jotain poikkeuksellisen hyvää jollain saralla, ehkä parillakin, koska hän on pitänyt paikkansa."
Niin on hyvin vaikea uskoa, että ko. kirjoittajan puoliso on niin tyhmä, huono, taitamaton, holhottava yms. mitä tuo kirjoittaja on vuosien mittaan antanut tällä palstalla ymmärtää vaimonsa olevan...
17.12.2013 20:07
"Kaikki eivät elä elämäänsä ihan sellaisen filosofian mukaan, että ihmisiä ostetaan kuin kaupan hyllyltä, otetaan ja heitetään pois, jos ei sovi, niin mennään vaihtamaan."
Juu ny jo naurattaakin, ettäkö sinä olet päätynyt pohdinnoissasi ilmeisesti siihen tulokseen, että ne uhrit jotka jättävät narsistin ovatkin sitten niitä ihmisiä jotka kohtelevat ihmisiä/narsisteja tavaroina...
16.12.2013 10:03
"Juu, se k o u l u t t a a sitä. Ja ilmeisesti on joko oppivaista sorttia tai sitten xcch on poikkeuksellisen pitkäpinnainen kouluttaja."
Juu tuos alempana luin, että hänen narsistinsa kuljettelee yksin kotona ollessaankin tavaroitakin, että on siinä työsarkaa kerrakseen, saada toinen oppimaan ettei mihinkään kosketa ennenkuin isäntä on kotona...
16.12.2013 09:30
"Ei ehkä jaksa toimia. Ei ole sellaisessa vedossa eikä ole sellaisia näkymiä elämään, että olisi innostunut lähtemään tilanteesta"
Niin juurikin, passiivisuus/jääminenkin on oma valinta koska uskoisin että ihminen on tietoinen myös että toisena vaihtoehtona on lähteminen...josta sitten tullaan tuohon mainitsemaasi asiaan...
"Ihminen on vastuussa myös itsestään."
Niin juurkin, ihminen kantaa itse vastuun omista valinnoistaan, siitäkin, että on o m a s t a tahdostaan naimisissa narsistin kanssa...koska jostain syystä haluaa olla...
Ihminen kokee jäämisen suhteeseen narsistin kanssa itselleen paremmaksi vaihtoehdoksi kuin lähtemisen...
En kritisoi sitä, että joku haluaa olla suhteessa narsistin kanssa, kritisoin vain sitä ettei käsitetä että se on oma valinta...ja uskoisin, että suhde narsistiinkin on jollain tasolla palkitseva hänelle joka jäämisen valitsee...
Että mieluusti toki haluaisin kulla xxch:n itsensä kertovan, miksi hän haluaa olla naimisissa narsistin kanssa...
16.12.2013 09:17
"Minä kunnioitan näitä kirjoittajia, jotka jaksavat r e h e l l i s e s t i ja avoimesti kuvata tuntojaan tästä ikävästä asiasta."
"E i o l e t e h n y t u u d e l l e e n v a l i n t a a , että on edelleen saman kanssa"
Niin tuo on s i n un tuntosi xxch:n avioliitosta, hän ei ole itse valinnut olla naimissa narsistin kanssa...
Noh, ehkä teillä on samat tunnot...
Mutta minun mielestäni ihminen tekee valintoja joka hetki niin suurissa kuin pienissä asioissa...
edelleen kuten minäpaskakin totesi, jääminenkin on valinta...silloin jostain syystä haluaa olla suhteessa ko. ihmisen kanssa...
Toki voi olla vaikea myöntää edes itselleenkään niitä syitä, miksi jää...
15.12.2013 23:57
"Minä en viilaisi pilkkua, kun ihminen asuu narsistin kanssa. "
Komppaan tähän tuohon minäpaskan komenttia...
"Jos huomaa tehneensä väärän valinnan, voi tehdä uuden valinnan. Jos tekee sellaisen valinnan, että jää, niin eikö se ole tietoinen valinta? Jos tekee sellaisen tietoisen valinnan, miksi valittaa?"
Että odotellaan ny josko xxch kertoisi joitain syitä siihen miksi hän on halunnut tietoisesti olla jo vuosia naimissa narsistin kanssa...
15.12.2013 22:58
"Siitä huokuu paheksunta, että 10 vuotta on l i i a n pitkä aika moista liittoa. Että aloittajassa on itsessään o l t a v a jotain vikaa, jotain, mitä hän täydentää epäsointuisessa liitossaan."
Vioista en tiedä, mutta uskoisin, että hän jotain positiivistakin avioliitostaan saa, koska käsittääkseni kyllä on ja pysyy siinä ihan omasta vapaasta tahdostaan...
mutta joo, kovasti sinä ny otat kantaa tuon xxch:n puolesta, että pakostakin juolahti mieleen jotain, jota en ole ennen tullut ajatelleeksikaan...
Mitä tulee fiksuuteen, niin empä tiedä onko kaikki se mitä hän on "kotinassestaan" täällä palstalla useiden vuosien aikana kertonut niin fiksua ja korrektia sitä ihmistä kohtaan jota hän on luvannut rakastaa niin myötä kuin vastamäessäkin...
mutta noh, katsotaan kuulemmeko me vihdoin selityksen sille, miksi hän haluaa olla naimissa vaikka suhteessa ei mitään tunnetta/hellyyttä/henkistä yhteyttä ole...
15.12.2013 22:24
"Narsisti ei ole tietonen omavalinta, vaan väärä valinta."
Noh, mielestäni yli 10 vuoden kokemuksella tietoisena siitä että toinen on narsisti voi puhua jo omasta valinnasta, se on sitten eri asia, mitä ne plussat mitä narsistin puolisona itselleen saa ovat itsesi kannalta...
Että voisit joskus valottaa niitäkin puolia, kun nuo lapsen tasolla yms. jutut olet jo monesti käynyt lävitse...
Vaikka periaatteessa voisin ajatella, että kummallakin lie kyse riippuvuussuhteesta silloin kun kumpikaan ei rakasta...
15.12.2013 15:18
"Sallittakoon jokaisen kirjoittaa täällä yksilönä, jos niin haluaa. "
Noh, kuhan ny kommentoin tuota asiaa, en mitenkään mielestäni kajonnut kenenkään oikeuteen kirjoittaa täällä...
saati riistää aloittajan oikeutta/mahdollisuutta elää itse valitsemassaan osassa "narsistin puolisona", joka käsittääkseni on hänen kertomansa mukaan kestänyt jo reilusti yli 10 vuotta...
Mitä aloittajan mahdolliseen eroon tulee, hän ei itse ole missään tuollaista mahdollisuutta edes esittänyt, että mielestäni ny sinä kirjoittajana menet itse asioiden edelle omissa kuvitemissasi aloittajan avioliittoon liittyen...
Mutta noh, ilmestyihän se ännäni kuvitteellinen nyksäkin taannoin palstalle, että netissä kaikki on mahdollista...
15.12.2013 14:47
"Narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa, joka ei tuo parisuhteeseen mitään."
Niin oma valinta tuokin, pakostakin jää joskus miettimään että jos "se narsisti" otettaisi "narsistin" puolison elämästä pois, niin mitä sitten jäisi jäljelle...
Mitä tuohon tulee...
"tuntuu oudolta kun puhuu jonkun vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvan kanssa asioista joita ei voi puhua kotona ja tulee kuulluksi, ymmärretyksi."
Niin noitahan tarinoita "kotona kylmä vaimo" nykyään varattujen miesten markkinoilla riittää...ja jos vieläpä "narsisti vaimo" niin sääliä ja sympatia pisteitä riittää...
Niinhän se minunkin Ännäni, kertomansa mukaan toimi kuuntelevana korvana ja koki auttavansa "narsistien puolisoita" tarjoamalla heille läheisyyttä ja lämpöä(seksiä)...
Mutta joo, onneksi sää nykyään niin vaihtelevaa, että siitä piisaa puhumista, niin menneistä kuin tulevista, kuin aamun mittarinlukemistakin...
Ja sen toisen vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvan ihmisen kanssa voi sitten jakaa tunteensa kumpikin tahollaan...käsittääkseni tuo on hyvin yleistäkin nykyään...
Avioliitto toimii ikäänkuin asumisjärjestelynä ja yhteisenä jääkaappina...toimii varmasti noinkin, kunhan kukaan osapuoli ei rakasta toistaan...
15.12.2013 14:02
"Toinen on luultavasti huolehtinut niin paljon, että se toinen ei sitten edes selviytyisi yksin. "
Niin tai se toinen l u u l e e ettei se toinen selviydy yksin...ja voi ikäänkuin pitää itseään "hyviksenä", annan sen raukan asua tässä, ku ei se kykene hankkimaan edes asuntoa itselleen...vaikka minä niin k ä r s i n tästä tilanteesta...
Jotenkin vaan pisti silmään tuokin "yön selkään", kun käsittääkseni vuodessa on monta päivääkin...järjestää asioita ja uskoisin että kirjoittajan kumppani yösijan kyllä löytää, ehkä sukulainen, tuttava, ystävä, työkaveri voi tilapäisesti majoittaa jos ei asuntoa ihan heti saa...
Ja jos kerran yhdessä pystyy asumaan vielä vuosi eropäätöksen jälkeenkin niin aikas pieni vaiva on asunnon etsimisessä/muutossa auttaminenkin jos sen avulla pääsee toisesta eroon...
Noh, tää on tämmöstä tosiaan vaan tähän ongelmaan(asuminen) liittyvää, ko. henkilöistä ja heidän suhteestaan mitään sen kummemmin tietämättä...
mutta tuohon läheisriippuvaisuus teemaan liittyen, tämä voisi sopia tuohon kirjoittajaan itseensäkin..."Hän yrittää auttaa tavalla, josta ei ole hyötyä kenellekään. Hän pyrkii olemaan loukkaamatta toista ja loukkaa samalla itseään"
13.12.2013 12:11
"Noh, rajuja konsteja kyllä ja helposti sitte "ihmiset oikeasti saa tietää"
Niin vielä tuli tästä mieleen sellainen ajatus, että kummanko tehtävänä on konkreettisesti hoitaa eroon liittyvät ikävät asiat/toimenpiteet...
hänenkö joka haluaa eroa, vaiko hänenkö joka ei halua erota...
Itseeni/omaan avioerooni liittyen, muistan kyllä toivoneeni että asiat hoituisivat ikäänkuin itsekseen ettei minun olisi tarvinnut itse tehdä mitään konkreettista asioiden eteen ja kyllä minä mustimpina hetkinäni toivoin, että puolisoni haluaisi erota, löytäisi joko uuden kumppanin tai jopa kuolisi...
Noh, onneksi kuitenkin jotenkin tajusin, että itse voin vaikuttaa asioihin omilla valinnoillani ja jostain löysin voimaa tehdäkkin asioille jotain ja samalla jouduin kantamaan vastuun omista valinnoistani...
Ihan kaikki ihmiset eivät olleet minun puolellani siinäkään asiassa, että jouduin ottamaan vastaan myös kritiikkiä ja syyllistämistä ja jotkut ihmissuhteet katkesivat tyystin...
13.12.2013 10:17
"Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, tyyppi ei halua naisen lähtevänkään, vaan haluaa ainoastaan loistaa kovana karjuna, joka ei ämmästä välitä, mutta ämmä se vain roikkuu jne. plaa plaa"
Niin voihan se noinkin olla, kuin myös odotteita sen suuntaan, että läheisriippuvaista akkaa alettaisiin solvamaan täällä...
Kuhan ny yritin kertoa mitä vaihtoehtoja on olemassa jos kerran oikeasti haluaa akan pois asunnostaan...eikä vain puhua siittä...
Mutta olet oikeassa poliisi taitaa olla hyvä vaihtoehto jossei kerran toinen suostu vapaa ehtoisesti lähtemään...sitten vain lukot vaihtoon ja lähestymiskielto jos siltä tuntuu...
Noh, rajuja konsteja kyllä ja helposti sitte "ihmiset oikeasti saa tietää"...nyt ei taida tilanteesta tietää muut kuin lukijat keskustelupalstalla...
12.12.2013 22:36
"Käy kyllä työssä tilanne on jatkunut jo vajaan vuoden. ei lähde ei vaikka on puhuttu ja olen sanonut että meidän liitto ei jatku enää... Kun tuo ei etsi omaa asuntoa"
No seuraava vaihtoehto lienee sitten edelleen ottaa yhteyttä lakimieheen ja hankkia käräoikeudesta akallesi häätö...
googlettamalla löydät keskustelua aiheesta...tässä yksi löytämäni linkki ja muutenkin kannattaa noita lakijuttuihin tutustua...
http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=36515
Minä ny tässä vaan otan kantaa esille ottamaasi asumisongelmaan, en muuhun tilanteeteesi/suhteesenne kun en siitä mitään tiedä, mutta tosiaan keinoja on...ja olen kuullut tuota käytetynkin...
12.12.2013 21:02
Tällaista tekstiä löysin myös aiheeseen/ongelmaasi liittyen...
"Avioerohakemuksen yhteydessä voidaan käräjäoikeuden ratkaistavaksi liitännäisasiana
saattaa yhteiselämän lopettaminen ja se, kumpi puolisoista saa jäädä asumaan per-
heen kotiin, tilanteessa, jossa toinen puoliso ei suostu muuttamaan pois.
* Avioerohakemuksen vireillä olo käräjäoikeudessa ei ole välttämätön edellytys yhteis-
elämän lopettamista koskevan asian saamiseksi käräjäoikeuden käsiteltäväksi, sillä
yhteiselämän lopettamista koskeva hakemus ja siihen annettu ratkaisu ei johda avio-
eroon.
* Hakemuksen voivat tehdä myös avopuolisot.
Oikeudenkäynnin jälkeen käräjäoikeus voi
päätöksessään määrätä;
* että se puolisoista kumpi on enemmän
asunnon tarpeessa saa jäädä asumaan yh-
teiseen kotiin,
* velvoittaa toisen puolison muuttamaan
pois yhteisestä kodista, jolloin puoliso va-
pautuu asumiskustannusten maksamisesta."
Että otappa yhteyttä johonkin lakimieheen josko se siitä lähtis purkautumaan...
12.12.2013 17:38
206 / 223