90% ihmisistä tunnistaa kun narsisti yrittää manipuloida heitä. Siksi narsistin uhriksi jäävät vain se 10% sosiaalisesti kyvyttömiä ja muutenkin yksinkertaisia ihmisiä.
Narsistin manipulaatioyritykset
29
1269
Vastaukset
- taipuu taittumatta
Narsisti ex-kumppanini oli tyhmä kuin saapas. Esitti vaan fiksua ja kaiken tietävää. Eipä vaan hoksannut, kuinka näin lävitsensä ja sain kaikessa hiljaisuudessa suunnitella irtiottoani. Laitoin rahaa sivuun, hommasin asunnon ja otin hatkat. Kaikkeen tähän meni aikaa vuosia, Olin lopen uupunut, mutta fiksuna ja älykkäänä selvisin.
- Heheheheee...
Sieltä se totuus paukahti, kahdessa ekassa lauseessa. Hienoa :)
- Kiitos : ).
"10% sosiaalisesti kyvyttömiä ja muutenkin yksinkertaisia ihmisiä. "
Kiitos : ).
T: joka kymmenes- TEILLE ON KÄYTTÖÄ
ÄLÄ sinä urpo murehdi teidän 10% on kokonaisuudelle erittäin tärkeää.
-niinkuin vesi joka vie paskan pois elämän isosta pöntöstä.
-ikävä kyllä juhlapöydän parhaat antimet on jo kierrätys vaiheessa kun
10% kohtaa ne mutta sanonta parempi pyy pivossa kun kymmenen oksalla. - Minä käytän san.
TEILLE ON KÄYTTÖÄ kirjoitti:
ÄLÄ sinä urpo murehdi teidän 10% on kokonaisuudelle erittäin tärkeää.
-niinkuin vesi joka vie paskan pois elämän isosta pöntöstä.
-ikävä kyllä juhlapöydän parhaat antimet on jo kierrätys vaiheessa kun
10% kohtaa ne mutta sanonta parempi pyy pivossa kun kymmenen oksalla.TEILLE ON KÄYTTÖÄ:lle.
Minä käytän sanontaa: Parempi komea narsisti sängyssä kuin kymmenen tavista ulkona.
Narsismin syntyvaiheet eivät kuitenkaan mene noin. Ihan tuon 10%: älyvapausteorian mukaan ne juhlapöydän juhlijatkin sen narsistin narsistina kohtaavat, jos se sellainen on. Mikä osa antimista sitten muuttunee bakteerimassaksi ja mikä energiaksi lienee henkilökohtaista.
- ihankonäinonnäreet
Nyt puhut palturia. Et ole kyllä ollut narsistin kanssa itse tekemisissä, kun noin yksinkertaisesti pystyt jaottelemaan älyllisesti köyhiksi ne ihmiset, jotka ovat nasistin uhreiksi joutuneet. Kyllä se kuule huippuälykäskin voi joutua narsistin uhriksi.
Petosta ei kukaan voi ennalta tietää, kun oletusarvona on, että ihmiset ovat kuitenkin rehellisiä ja heidän sanomisiinsa ja tekoihinsa voi luottaa. Ja juuri näitä ihmisten välisiä oletusarvoja narsisti taitavasti käyttää häikäilemättömästi hyväkseen.
Ja uhri voi olla mistä yhteiskuntaluokasta tahansa, ja narsistikin voi olla mistä luokasta tahansa. Narsismi voi ilmetä mitä moninaisimmilla tavoilla.
En kyllä itsetunnustaudu tähän älyllisesti kyvyttömien luokkaan, enkä pidä itseäni yksinkertaisenakaan enkä sosiaalisesti kyvyttömänäkään. Enkä ole narsistin uhreistakaan tällä palstalla kirjoittelun perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että kukaan heistä olisi sososiaalisesti kyvyttömiä ja yksinkertaisia. Yksinkertaiset tuskin edes tajuaisivat mitä heille on tehty. Tuskin pystyisivät analysoimaan narskun käytöstä, jos olisivat niin yksinkertaisia. Päinvastoin.
Ja väitämpä, että 90 % ihmisistä, joita narsisti yrittää manipuloida, ei ymmärrä olevansa manipuloinnin kohteena. Narsisti täytyy kyllä tuntea tarkemmin ja useiden ihmisten taholta, ennenkuin pystyy arvioimaan hänen toimiensa ja puheidensa totuudenmukaisuuden ja paikkansapitävyyden. Vain narsistin petoksen tunnistanut ja sen uhriksi joutunut voi analysoida tätä ihmistä oikeasta näkökulmasta. Ne, jotka eivät totuutta tiedä, eivät sitä pysty tekemään.
Tuskin ne uhrit niin yksinkertaisia ovat kuin väität, silloinhan koko palstaa ei olisi olemassa, sillä yksinkertaiset tuskin pystyisivät edes sellaiseen sanalliseen ilmaisuun tai analyysiin, jota palstalla esiintyy.
Kukaan ei voi ennelta tietää joutuvansa narsistin uhriksi, et sinäkään. Se paljastuu vasta kun narsisti on saanut ensin koukkuunsa.- Samaa mieltä
Itse narkuna olen parhaiten päin selvinnyt myymällä rehellisyyttä ja luotettavuutta
sekä tasapainottavaa toiminta mallia.
Narkku on ominaisuus niinkuin iso muna /pieni pimpi ja ominaisuuden käyttäminen määrittelee sen arvon. - kkk...kkk-1959
"Äiti" oli pahimman luokan narsisti,väkivaltainen ahne piru.Ja sen äpärä lapsi,mun siskopuoli aivan samanlainen,huijaa ja vieläkin peittelee 17v. sitten kuolleen narsisti-äidin tekemisiä,sillä kun on vielä oma lehmä ojassa,sitä en ymmärrä miksi mun päälle yrittää saada oman kaupunkinsa kavereitaan,antaisi olla jo kun mäkin olen ollut hiljaa sen tekemisistä mutta saa nyt sen aikaan että kyllä mun pitää tuoda julki 2polven narsistien temput.eli sitä saa mitä tilaa,se on vuosikausia haalinut julkkiksista kavereita joille puhunut musta paskaa ja äitinsä nostanut pyhimykseksi,koska äitinsä myi mun rintamaidot äpärän hyväksi ja mun elinikäseksi tappioksi,en ole vieläkään avannut sanaista arkkuani kun joutuisi tuntikausia puhumaan ja todistelemaan tekoja joita kukaan ei voisi uskoa oman äidin tekevän !!!
taidan kirjoittaa kaiken paperille niin saavat halukkaat lukea aivan rauhassa ja muistella vanhoja tapahtumia,huomaavat että se Hervannan ent. Kangasalan prinsessa onkin paskanjauhaja,omanedun tavoittelija!!
- Itselläni suhde
Itselläni suhde narsistiin alkoi oman päätöksen kautta, jonka tein välittämättä hänen manipulaatiostaan, jonka toki näin. Aloin olemaan hänen kanssaan omista tarpeistani lähtien. Asetin siis itseni etusijalle, enkä välittänyt hänen luonteensa puutteista, jotka toki olivat tiedossani.
Eli hän olisi voinut siis jättää manipulaationsakin tekemättä, näki aivan turhaa vaivaa. Olisin ollut hänen kanssaan joka tapauksessa. Tosin sitten varsinaisen suhteen alettua rakastuin häneen. Se oli kuitenkin seurausta narsistin kyvystä peilata minun omia tunteitani takaisin...
En kuitenkaan aio puolustautua tuota moukkamaista aloitusta vastaan. Aloitus ei kosketa minua. Tai ehkä joku haluaa haastaa kirjoittamaan... Mikäs siinä, kirjoitetaan pois. - minäpaska
Kyl näin on ärehet. Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan.
" Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan."
No, minun mielestäni tuo ko. kirjoittaja on "narsistin uhri" o m a s t a tahdostaan...tuolta toisaalta kun luin hän esitteli miten hyvin hän nassensa kanssa pärjäilee ja vaikutti hyvin tyytyväiseltä sitä kautta itseensä/elämäänsä...
Sen miksi hän haluaa olla "narsistin uhri" hän kyllä jätti edelleen kertomatta...- xcch
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
" Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan."
No, minun mielestäni tuo ko. kirjoittaja on "narsistin uhri" o m a s t a tahdostaan...tuolta toisaalta kun luin hän esitteli miten hyvin hän nassensa kanssa pärjäilee ja vaikutti hyvin tyytyväiseltä sitä kautta itseensä/elämäänsä...
Sen miksi hän haluaa olla "narsistin uhri" hän kyllä jätti edelleen kertomatta..."Kyl näin on ärehet. Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan."
Eikö kaikki uhrit ole uhreja vasten tahtoaan ? :) - minäpaska
xcch kirjoitti:
"Kyl näin on ärehet. Onha meillä täällä palstallakin tuo älykkyyven huippu, xcch, joka on narsistin uhri vasten tahtoaan."
Eikö kaikki uhrit ole uhreja vasten tahtoaan ? :)Juu, ovat. Kymmenen yhdessäolovuoden jälkeen erityisesti.
Teepä nyt uhreudestasi valkoinen ja pehmeä hyvyyden viittaa, jonka suojiin käärit narskusi lisäksi koko muun maailman aina uhrina pysytellen. - Mikä ongelma?
minäpaska kirjoitti:
Juu, ovat. Kymmenen yhdessäolovuoden jälkeen erityisesti.
Teepä nyt uhreudestasi valkoinen ja pehmeä hyvyyden viittaa, jonka suojiin käärit narskusi lisäksi koko muun maailman aina uhrina pysytellen.Sinulla on nyt jokin muu ongelma kuin tämä narsistiasia. Ongelmasi ei taida liittyä mitenkään tähän aiheeseen.
- Iina0307
Uhri tai ei niin vasta vuosien päästä oikein ymmärtää miten narsisti onkaan manipuloinut toista. Hänhän ei ota vastuuta mistään tekemisistään vaan sysää syyn aina toisen kontolle. Hyvänä puhujana / asian vakuuttelijana hän saa tavallisen ihmisen tekemään puolestaa sellaista, mitä toinen ei muuten koskaan tekisi. Eniten minua kauhistuttaa se, miten lääkärit, tuomarit, asianajajat jne menevät narsistin lankaan ja usein päättävät asiat hänen hyväkseen näytön puutteessa. Vastapuoli myös usein pelkää narsistin kostoa ja siksi luopuu kokonaan kanteestaan tai hyväksyy langettavan päätöksen.
- Jos nyt näytön
Jos nyt näytön puutteessa arvioivat asioita narsistin hyväksi, niin ammattitaitoahan se osoittaa. Luettelosi ammattilaisilla on vain hyvin rajallisesti aikaa käytettävänä tapausta kohden, eikä voi mitenkään sisältää syvyyvpsykologisia päätelmiä, johon heillä ei ole ammatillisia valmiuksia edes.
Se, mitä puhut vastuun ottamisesta ja narsismista, kuulostaa tosi oudolta.
Mietipä nyt hetki, miksi kukaan narsisti ottaisi vastuuta omista kämmistään. Eihän vastuuntuntoinen fiksu ihminen edes tee sellaisia.
Se mitä kirjoitat perustelee varsin hyvin sen, että ihmisten on hallittava itse elämänsä ja lasten kasvatuksen ja nuorten valmennuksen tulee olla riittävää elämää varten. Aikuisella pitäisi olla hallussa tieto siitä, mikä on hyvän tahdon ja hyväksikäytön ero. - hervantaUFO
olet harvinaisen oikeassa!! saman huomannut,korkeasti koulutetut sosiaali-alan ihmisetkin menevät lankaan.riittää kun heidän tunteitaan lipoo,vetelee oikeista naruista ja ohjailee hienovaraisesti heidän ajatuksiaan siten että nämä jo pitävät omana ajatuksenaan narsistin ajamaa asiaa..siinä narsistit ovat SAIRAAN HYVIÄ !!
- hehheh1
Niinpä niin.. Tästä voimmekin päätellä ettei se älykkyys ketään suojele. Vaikea uskoa että kaikki ne lääkärit, tuomarit ja asianajajatkin jotka ovat narsistin juttuihin uskoneet olisivat yksinkertaisia.
- Tiukka pohdinta
En näille diagnooseille oikein lämpene, mutta mielestäni syylistävää ihmistä voi syyllistää, "tervettä" ihmistä taas ei. Korostuva katkeruus/kateus on se josta hyväksikäyttäjän mielestäni tunnistaa. Katkeruuden/kateuden kieltäminen on myös epäilyttävää. Kohtuus kaikessa. Inhimillisä piirteitä on ymmärtääkseni kaikki, joita omistamme. Joillain vain nämä piirteet kärjistyvät äärimmäisyyksiin, josta seuraa kärsimystä kanssa eläjille. Myös "narsistiksi" syyttely on sairasta ja kykenemättömyyttä katsoa peiliin. Kaikilla meillä on kuitenkin omat heikkoutemme.
Neuvoni on, että hyväksykää ihmiset sellaisina, kun he ovat. Jos joku ei miellytä, niin jättäkää rauhaan, mutta elkää yrittäkö muuttaa mieleisiksenne, sekin on sairasta. Elkää olettako, että jos kohtelette ihmistä hyvin, niin heidän olisi velvollisuus kohdella teitä hyvin takaisin, vaan lopettakaa hyvin kohtelu ja hankkiutukaa eroon kyseisestä ihmisestä. Kenenkään velvollisuus ei ole kohdella teitä hyvin, mutta kaikki saavat valita oman seuransa (ok, perhettään ei saa valita).
Rakkautta ei voi ansaita. Sitä joko on tai sitten ei ole. Omilla teoillanne, ette sitä voi ansaita. Toki voi sitä yrittää, mutta ei kannata sitten olla hirveän pettynyt tuloksiin tai ainakaan katkeroitua. Kaikilla meillä on vastuu omasta onnestamme, jos sen kieltää on turha arvostella niitä, jotka syyllistävät sinua omasta pahasta olostaan.
Lisäyksenä vielä, että en nyt puhunut yhteiskunnan tasolla, vaan yksilö tasolla.- Kirjoituksessasi on
"Myös "narsistiksi" syyttely on sairasta ja kykenemättömyyttä katsoa peiliin. Kaikilla meillä on kuitenkin omat heikkoutemme. "
Kirjoituksessasi on paljon asiaa. Tulee vain poimittua joskus (ehkä usein?) niitä kohtia esiin, mistä on jotenkin eri mieltä.
Minun mielestäni on vähän turhan kovin ajateltu tuokin, että jos joku syyttää narsistiksi, se olisi sairasta... Ei kai nyt sentään. Silloin, kun sitä väärinkäyttää, niin korkeintaan ajattelematonta. Vähän kova ja joustamaton näkemys itselläsi tuosta?? Vai...
Sitten tuo iänikuinen peiliin katsominen. Ette viitseisi keksiä jotain muuta välillä. Tuntuu ihan jankutukselta, on yhtä uuvuttavaa kuin sähköpylväät maantien varrella... Samoin kuin tuo muistutus: "meillä kaikilla jägä jägä jägä.."
Narsistinen persoonallisuushäiriöinen eroaa selkeästi muista. Siinä on siis määritelmä. Jos ei eroa, ei sitten ole persoonallisuushäiriöinen...
- ex-potilas
Siinä tapauksessa Julkulan henkilökunta lähes kokonaisuudessaan kuuluu tuohon 10%:iin.Narsisti vedätti heitä vuosikaudet,minun piti pistää loppu asialle.
- Aloittajalle pohd.
Aloittajalle pohdittavaksi: mikä ero on tiedonpuutteella ja älykkyydellä?
- kkk...kkk-59
en mä pidä itseäni niin yksinkertaisena vaikka narsisti-äiti-siskot onkin päässeet huijaamaan,mä kun taidan olla "sellainen käänteinen narsisti" verrattuna heihin,he kun tarvitsevat jotain mun kaltaisia huijattavakseen(?) ja mulla kärsimyksiin jo tottunut mieli mikä tarpoo mustissa synkissä aatoksissaan eikä vain yksinkertaisesti pääse pois siitä tilasta.paitsi pikkuhiljaa tulen kun on jo nytkin vuosikymmeniä mennyt..niin tulen ylös pimeydestä ja kostan näille.sen tiedän että pelkää(-vät) mua koska HE PELKÄÄVÄT PALJASTAJAA !!!!!!!!
- For heavens sake
Tiedän minäkin narsistin vaikeudet koska olen tutkinut aihetta
koko ikäni. Narsistin maailma pohjautuu huonoon itsetuntoon
ja siksi sen on varmuuden vuoksi kaikin tavoin poljettavaa toiset
jalkoihinsa. Narsistille hakisin lähestymiskiellon, mutta narsisti-
han hoitelee asioitaan naapureitten ja tuttaviensa kautta. Jota
kauniimmin kutsutaan hoviksi.
- hovi vaihtuu
hovi on narsistilla ja sen huomaa kun siitä on eroon päässyt, aina on ympärillä hyväuskoisia..
- kkk-59
näin jouluna on fiilis vähä kuin Varpusella jouluaamuna.. ja En etsi valtaa loistoa...
- kummin kammin
Hehehee hohotteli tuolla kumeaa nauruaan... Onko tyhmä se, joka tekee virheitä, mutta tajuaa ne jälkikäteen....
vai se, joka tekee virheitä eikä tajua jälkikäteen mitään virheitä tehneensäkään? - whatsup
Millä tavalla voidaan väittää että narsistin uhrit ovat jotenkin typeriä koska jokaisella ihmisellä on _omat heikot kohtansa_ ja narsisti iskee näihin? Ei se älykkyyteen liity. Ihminen voi olla myös psyykkisesti sairas mutta älykäs ja silloin vaarassa joutua kaikenlaisten hyväksikäyttäjien uhriksi.
Ylimieliset ihmiset kuvittelee ettei heitä kukaan pysty petkuttamaan jne. - pirut ovat piruja
"Normi"ihminen ei ole niin vainoharhainen, että osaisi epäillä aina kaikkea pahaa joka asiasta. Jos epäilisi, niin vainoharhaisuus tekisi elämästä todella hankalaa. Tässä elämässä on nähty ihmisiä, joista olet saanut mukavan ja ystävän vaikutelman, mutta ovatkin olleet itse PIRUJA selän takana. Asiat ovat voineet valjeta jälkikäteen kohteelle.
Mutta kun asia valkenee, niin toki se vaikuttaa myös jatkossa ihmisluottamukseen ja asennoitumiseen. Summa summarum siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811238
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47654Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t234566Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305566Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7520