Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Narsisti on hunajankerääjä, joka upottaa imukärsänsä makeaan hunajaan. Jos hunajaa ei heru, ei keräilijän siivet kanna. "
Niin ja käsittääkseni tuo hunajan ei tarvi aina olla välttämättä mitään sen kummempaa kuin huomiota(=lähde)... molemmat käy niin negatiivinen kuin positiivinen huomio...
että narsisti tekee niin hyviä ja kuin pahojakin tekoja, joko hyötyäkseen tai saadakseen toisen reagoimaan joko hyvällä tai pahalla ja sitä kautta saadakseen huomiota, sen olemassa olon tunnun itselleen...
Jos ei voi olla pidetty niin vihattunakin oleminenkin on parempaa kuin oleminen "kuka tahansa"...näin olen itse asian ymmärtänyt...
29.11.2013 14:45
"Jos reagoit, olet otollinen kohde."
Niin, mutta voisin heittää tuohon vastineeksi, että vain kuolleet eivät reagoi...
Ymmärrän kyllä pointin, mutta joskus vaan kokee tarvetta antaa palautetta sekin kuuluu osana ihmisyyteen...
"Toinen vaihtoehto on lähteä mukaan huumorilla."
Kuin myös ihmisyyteen kuuluu sekin, ettei ihan aina kaikkeen huumorintaju riitä... ja kaikkea ei pidä tulkita huumoriksi...
Mitä tuohon tulee...
"että liimaudutaan äärimakean imelästi kiusaajaan kiinni. "
Niin joo, niin minuun kohdistetusta äkkimakeudesta/epämiellyttävästä ystävyllisyydestä on hyvä esimerkki tuolla kiitollisuus keskustelussa, että ilmeisesti minut sitten koettiin kiusaajaksi...josta muistuu mieleen se taannoinen keskustelupalstojen kiusaamisesta tutkimusta tekeväkin, joka oli päätynyt tutkimuksessaan, että olen kiusaaja, sen taannoisen nimissäni kirjoitetun viestijupakan yhteydessä...
"Jos haluat pelin loppuvan, älä provosoidu."
Niin mitä itsekukin sitten tuolla provosoitumisellla tarkoittaakaan...sitäkö, että reagoi...itse voisin ajatella tuon ny tässä kohtaa tarkoittavan ettei minun ny sentäs tarvi kenellekkään mitään hävyttömyyksiä ruveta puskista huutelemaan...
Mutta joo...itsekukin tekee omat valintansa näidenkin asioiden suhteen reagoiko vaiko ei...
28.11.2013 09:18
"tsiisus ny jo naurattaa...ei voi olla totta..."
Niin inhimillinen ihminen kun olen niin ensireaktioni oli nauru, mutta kun tuossa hetkeksi jäin miettimään asiaa...
siltäkin pohjalta, että jos tuollainen käytös "monena persoonana" esiintyminen on jatkuvaa niin voisiko kyse olla jo sivupersoonahäiriöstä, joka sitten vakava asia siinä kuin tämä nph:ookin...
Ei tiedä, ei ymmärrä...
Toki tämä netti mahdollistaa tuollaisenkin käytöksen...ja se saattaa olla tahallistakin...jonka taustalla saattaa olla pelkkä ihmisillä/ihmisten tunteilla leikkiminen...
27.11.2013 14:29
"ja kun vastaukset eivät olleet hänen mielensä mukaisia, niin alkoi itse vastailemaan"
Noh, tuota kuvittelen täälläkin tapahtuvan...mutta tuo jälkimmäinen liittyen deittailuun...
"Hänellä oli profiili sekä miehenä että naisena ja vastaili sen mukaan itselleen ja myös muille."
Ettäkö ikäänkuin deittaili itse itsensä kanssa...tyyliin olet ihana, haluan tavata sinut--- niin sinäkin, minäkin haluan tavata sinut...
tsiisus ny jo naurattaa...ei voi olla totta...
Vaikka noh, jos mietin ännältäni aikoinani saamani hyvin kummallista spostia...jonka epäilen olleen kokonaan hänen käsialaansa, vaikka siinäkin mukamas viestiä vaihtoi hän ja joku nainen...
Kyllähän näitten juttujen kanssa välillä omakin pää lyö tyhjää, ei millään meinaa uskoa todeksi...mutta pakko se kai on...itselläni kuitenkin tuo sposti on tallessa...etten ihan muistikuvien varassa ole...
27.11.2013 13:37
"Vaikuttaisi tahalliselta kiusaamisyritykseltä sinua kohtaan,"
Niin tähän kohtaan ilmestyi eilen nimenomaan yhteenlaskutoimitukselle osoitettu seksuaalisävytteinen viesti, joka on tänä aamuna pyynnöstäni poistettu...joku on ehkä sen lukenutkin...
Mietin miten minun pitäisi siihen suhtautua, olisko parempi jättää tyystin huomiotta vaiko vastata siihen...
Noh, valitsin ny tämän vaihtoehdon, kerron lähettäjälle että olen viestin huomioinut ja itselleni sen kopoinutkin...
Sen lähettäjälle haluaisin sanoa, että etkö sinä oikeasti huomaa miten sairas sinä olet...
27.11.2013 11:03
"Halu osoittaa toinen arvottamaksi keskustelupalstalla: nuo edellä mainitut keinot, kirjoittajan blokkaaminen, selän kääntäminen, epämääräinen vihjailu ja suora törkypalaute kertovat juri siitä epätoivoisesta hallinnan yrityksestä, johon joku toinen yrittää ripustautua alistaakseen toisen kirjoittajan.
Eli kyse on vallasta"
Niin ymmärrän kyllä pointtisi, mutta en ymmärrä tuota että joku voisi haluta valtaa suomi kaksnelosen keskustelupalstalla?,
Eiköhän se ole tuhoon tuomittu yritys, jos se ny olisi käytännössä mahdollista niin pitäisi kaiketi avata "oma keskustelupalsta", jonka omistaja olisi sitten itse..
Ja mikä keskustelupalsta se olisi jossa itse kysyy ja itse vastaa...että keskustelua kävisi ikäänkuin itsensä kanssa monella nimmarilla...että kovin olisi yksinäistä keskustelupalstan valtiaalla...
Tietyllä lailla voisin ajatella, että blogi kirjoittelu olisi hänen vaihtoehtonsa jos haluaa pelkästään omia ajatuksiaan/mielipiteitään tuoda julki...
Mutta joo, tähän omaan kirjoittaja persoonaani täällä kohdistuvaan huomioon liittyen toki tulee välillä miettineeksi mitä sen taustalla piilee...
Ihanhan tässä ny kohta nousee pissa päähän, että olen ajatuksieni/mielipiteineni jollekkin niin merkityksellinen, että pitää erikseen huomioida, olkoonkin että huomio on enimmäkseen negatiivissävytteistä...
27.11.2013 09:33
"Voi kuinka hassua mä äsken nähdä sain... narsistipukki suukon sai"
Pisteet ja naurua tällekkin...
26.11.2013 14:48
".. on narsistinne teille nyt, elämäänne ilmennyt.."
Ny tontut pilkkalaulut pois, pian tulee narsisti pukki ja antaa jossei keppiä niin sanan säilää, hassuttelu on palstalla kielletty...se loukkaa niin narsisteja kuin uhrejakin...
Mutta ny mä alan suomia itseänikin, mokomakin palsta addikti, että mars mars muihin puuhiin, kiitos seurasta ja keskustelusta...
26.11.2013 14:46
"Jos tunnustaudut, olet sitten sitä mitä sanot."
Noh, mä oon jo moneen kertanut tunnustautunut...
narsisteissakin on sävyeroja...
26.11.2013 14:39
"narsismipuu on rakennettu, joulu on jo ovella. Narsistien uhrit heiluu hiljaa hirtettynä kuusen oksilla..."
Tää oli paras...vesi tuli silmistä...
26.11.2013 14:35
"Jää yksi kysymys vielä mieleen: hyytyykö aihealue ilman narsistista vastapainoa? "
uskoisin, että noin kävisi...
mielestäni palstan parasta antia on juurkin tunnistaa se narsistisuus niin itsessä kuin toisessakin...
Kun kukaan ei halua olla se narsisti/ei sellaiseksi hevin tunnustaudu...niin joutuu tutustumaan mitä se narsistisuus sitten tarkoittaa, miten se ilmenee...ja suhteuttamaan nuo asiat myös itseensä...
Tiedämme että narsismi tulee juurkin ilmi vuorovaikutuksessa, että siinä sitten itsekukin sitä omaa ajatusmaailmaansa ja narsistisuuttaan tuo julki huomaamattaan vastatessaan toiselle...
26.11.2013 14:11
"Ja samalla niin oikealla tavalla todellisuutta kaikkine omituisuuksineen heijastavaa, että välillä nousee villat pystyyn."
Niin tämmösiä me ihmiset olemme todellisuudessakin...
26.11.2013 13:12
"ja tosiaan ännästä olen puhunut vain ja ainoastaan tällä palstalla, että joku täältä hän on.."
Motiivista en tiedä, mutta tarkoitus ny vaan osoittaa kuinka sekaisin ihmiset voivat täällä palstalla mennä...
menettävät todellisuudentajunsa kun kuvittelevat jopa itsensä osaksi toisen tarinaa...
Toinen vaihtoehto voisi olla yritys sekoittaa minun todellisuudentajuani...
26.11.2013 13:08
"Oliko se sähköpostin lähettäjä joku palstalainen? Vai mistä oli "bongannut" sinut?
Ihan täältä hän oli, rekatulla nimimerkillä, ilmeisesti pelkästään sitä varten tehdyllä, joka sittemmin on poistettu...
ja tosiaan ännästä olen puhunut vain ja ainoastaan tällä palstalla, että joku täältä hän on...
26.11.2013 12:57
"Mietipä miksi ei kysytä?"
Noh, tarkemmin pohtimatta heitän, että kun ei edes ehditä kuuntelemaan/lukemaan vastausta siten että se "kuultaisiin" mitä se toinen todella sanoi...kun aletaan miettimään jo sitä omaa vastausta...
Itse kukin syyllistymme tuohon...otinkin tuon asian esille syystä, että myös itse kiinniittäisin huomiota tuohon asiaan...
26.11.2013 12:53
"Mielestäni tämä on perin kummallinen paikka."
Noh tuosta olen kanssasi samaa mieltä...on paljon asioita joita ei voi millään käsittää mikä niiden taustalla on...
Tarkoitan ny sitäkin,kun joku tämän palstailuni myötä otti asiakseen jopa tekeytyä ännäksi nimittämäni henkilön nyksäksi ja lähettämään jopa spostia sen tiimoilta...
On asia jota on hyvin vaikea käsittää normi aikuisen ihmisen tekemäksi...
26.11.2013 12:42
"Kuinka sokeita olemme tulkitessamme omista lähtökohdistamme käsin tällaisellakin palstalla toisten kirjoittamaa? "
Niin sellaisia me ihmiset olemme, katselemme maailmaa/tulkitsemme asioita niiden omien lasien läpi...kaikki vaikuttaa kaikkeen...
Sille ny ei vaan voi mitään kun puhutaan ihmisistä...mutta se mikä minun mielestäni kannattaa jokaisen muistaa...
on se ettei ne omat ajatukset/tulkinnat/mielipiteet ole mikään yksi ainoa totuus...net on vaan minun ajatuksiani, minun tulkintani/mielipiteeni siitä asiasta niiden omien lasien läpi katsottuna...
Tässä tuli mieleen tuosta väärintulkinnan mahdollisuudesta liittyen siihen toiseen, että jos tuntuu siltä niin ehkä pitäisikin enemmän opetella kysymään...tarkoititko sinä että?, mitä sinä tarkoitit tuolla jne...
Toinen asia mikä tuli mieleen...mistä me ihmiset hyvin usein loukaannumme on se, että toinen saa meidät itse tuntemaan itsemme "tyhmiksi"..ilman että hän mitään loukkaavaa esittääkään...
Noh, joillekkin tunne on sietämätön jos ei kykene kohtaamaan omaa epätäydellisyyttään niin täytyy siirtää toisen kannettavaksi sekin...
Tää ny vaan tämmöstä ei varsinaisesti tarkoitettu kenellekkään, kuhan otin esille, että silloin kun loukkaannumme, siihen voi olla pelkästään myös itsestämme johtuvia syitä...
26.11.2013 12:33
"Se onnistuu joidenkin ihmisten kesken vallan loistavasti ja toisten kesken ei ollenkaan."
Noh, minun mielestäni yksi käyttökelpoinen ratkaisu voisi olla jo sekin, että selkeästi ilmaisee kenelle kommentti on tarkoitettu...
täällä joko lainaamalla kohdan kohteen teksistä tai suoraan kuten tuossa kiitollisuus ketjussa ilkeämielinen "ystävällisyys" oli tarkoitettu minulle, koska siinä luki...älä välitä yhteenlaskutoimitus"
Samoin vältetään tuo tuossa mainitsemasi ongelma, kuvittelu...kuin myös sillä voi kysyä, ennenkuin reagoi, että oliko tämä tarkoitettu minulle...
Mitä tuohon tulee...
"Joillekin on mahdotonta käsittää, että he eivät ole ainoita olemaan oikeutettuja loukkaantumisen tunteeseen ja saattavat suuttua, jos kuulevat, että he ovat onnistuneet loukkaamaan."
Niin tuo loppusi...voisin kuvitella että jos tarkoituksellisesti loukkaa ja toinen ilmaisee, että loukkaantui..niin voisin olettaa että loukkaaja on sitten itseensä tyytyväinen...kun saavutti mitä halusikin...
Tiedän kyllä ettei asia ole välttämättä noin...mutta vastuu loukkauksesta siirtyy sen esittäjälle...
Ainakin itselleni on hyvin tuttu tunne sekin, että jää harmittelemaan, että pitikö mun sanoa noin/miksi sanoin/tein niin...
Se toki on hankalaa jos toinen ottaa loukkaukseksi senkin, että on eri mieltä jostain asiasta...
26.11.2013 11:52
"Erityisesti mikäli näin toimiva henkilö ei näe sitä mahdollisuutta, että olisi millään tasolla koskaan loukannut omalla olemisellaan toista."
Vielä tuosta...
sitä on itsensä suhteen joskus sokea...että jonkin verran vastuuta voi ottaa se loukkaantujakin ja ilmaista loukkaantuneensa...niin asiasta voidaan puhua...
26.11.2013 10:28
"Ja toisaalta, keskustelu on myös hyvin hankalaa jos keskustelukaveri näkee kaiken keskustelun manipulaatioyrityksenä."
Noh, otin ny tuon asian esille, kun pakostakin noille henkilöön kohdistuville herjauksille täytyy olla joku tausta motiivi varsinkin silloin jos niitä heitellään usein samaan ihmmseen kohdistuen tai täysin irti asia yhteydestä...ja syyn oletan olevan tässä...
"Henkilökohtainen hyökkäys on vaikuttamisstrategia, jossa manipuloija ryhtyy asian sijasta puhumaan mielipiteen esittäjästä. Suorassa henkilökohtaisessa hyökkäyksessä vastapuoli pyritään asettamaan kyseenalaiseksi esimerkiksi luonteen, luotettavuuden tai motiivien suhteen."
Mutta periaatteessa en ny halua viedä keskusteluja täälläkään sille tasolle, että kaikkia pitää epäillä jne...käsitääkseni on olemassa tahatontakin manipulointia...
Ja vastuu on niin kirjoittajan kuin lukijankin...
En ny ole sillä tavalla loukkaantunut noista herjoista/koe itseäni niin kiusatuksi vaan enemmänkin yritän ymmärtää miksi...se vaan tuntuu niin kummalta miksi aikuinen ihminen kokee tuollaista tarvetta...
Ottamalla puheeksi asian, yritän herättää itse kunkin ajattelemaan asiaa omalla kohdallaan, koska mielestäni herjan heittäminen kertoo enemmänkin sen heittäjästä kuin sen kohteesta...
26.11.2013 09:52
208 / 223