Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Narsisti on hunajankerääjä, joka upottaa imukärsänsä makeaan hunajaan. Jos hunajaa ei heru, ei keräilijän siivet kanna. "

Niin ja käsittääkseni tuo hunajan ei tarvi aina olla välttämättä mitään sen kummempaa kuin huomiota(=lähde)... molemmat käy niin negatiivinen kuin positiivinen huomio...

että narsisti tekee niin hyviä ja kuin pahojakin tekoja, joko hyötyäkseen tai saadakseen toisen reagoimaan joko hyvällä tai pahalla ja sitä kautta saadakseen huomiota, sen olemassa olon tunnun itselleen...

Jos ei voi olla pidetty niin vihattunakin oleminenkin on parempaa kuin oleminen "kuka tahansa"...näin olen itse asian ymmärtänyt...
  2. "Kuinka sokeita olemme tulkitessamme omista lähtökohdistamme käsin tällaisellakin palstalla toisten kirjoittamaa? "

Niin sellaisia me ihmiset olemme, katselemme maailmaa/tulkitsemme asioita niiden omien lasien läpi...kaikki vaikuttaa kaikkeen...

Sille ny ei vaan voi mitään kun puhutaan ihmisistä...mutta se mikä minun mielestäni kannattaa jokaisen muistaa...

on se ettei ne omat ajatukset/tulkinnat/mielipiteet ole mikään yksi ainoa totuus...net on vaan minun ajatuksiani, minun tulkintani/mielipiteeni siitä asiasta niiden omien lasien läpi katsottuna...

Tässä tuli mieleen tuosta väärintulkinnan mahdollisuudesta liittyen siihen toiseen, että jos tuntuu siltä niin ehkä pitäisikin enemmän opetella kysymään...tarkoititko sinä että?, mitä sinä tarkoitit tuolla jne...

Toinen asia mikä tuli mieleen...mistä me ihmiset hyvin usein loukaannumme on se, että toinen saa meidät itse tuntemaan itsemme "tyhmiksi"..ilman että hän mitään loukkaavaa esittääkään...

Noh, joillekkin tunne on sietämätön jos ei kykene kohtaamaan omaa epätäydellisyyttään niin täytyy siirtää toisen kannettavaksi sekin...

Tää ny vaan tämmöstä ei varsinaisesti tarkoitettu kenellekkään, kuhan otin esille, että silloin kun loukkaannumme, siihen voi olla pelkästään myös itsestämme johtuvia syitä...