Onko narsisti aidosti paha, vai voiko olla myös hyvä, vaikkakin kaikki tapahtuisi tietysti itsekeskeisistä syistä?
Narsistin pahuus
39
821
Vastaukset
- kukapa ei
Voihan se tehdä jotain hyvääkin, että saa muilta tarvitsemaansa ihailua ja kiitosta, mutta tuskin kuitenkaan aivan pyyteettömästi mitään tekee. Ei tee moni muukaan.
- Iina0e0307
Narsistin pahuus on arvaamatonta. Se tulee yht'äkkiä kuin tyhjästä ja vuosienkin takaa. Minun exäni on erikoistunut tekemään erilaisia yhdistelmäversioita vuosien aikana käymistämme sähköpostikeskusteluistamme. Näin keskustelujen tulos on aivan toinen kuin alkuperäinen.
- En voisi kuvitella
" erilaisia yhdistelmäversioita vuosien aikana käymistämme sähköpostikeskusteluistamme. "
En voisi kuvitella, että oma hyötyä saalistava narsistini käyttäisi kallista hyödyntavoitteluaikaansa tuollaiseen puuhasteluun!?! - Jo vain!
En voisi kuvitella kirjoitti:
" erilaisia yhdistelmäversioita vuosien aikana käymistämme sähköpostikeskusteluistamme. "
En voisi kuvitella, että oma hyötyä saalistava narsistini käyttäisi kallista hyödyntavoitteluaikaansa tuollaiseen puuhasteluun!?!Ai että eivät käyttäisi aikaa väärien, muunneltujen, valheellisten "totuuksien" levittelemiseen?
- Jo vain!
En voisi kuvitella kirjoitti:
En voisi kuvitella, että oma hyötyä saalistava narsistini käyttäisi kallista hyödyntavoitteluaikaansa tuollaiseen puuhasteluun!?!Ai että eivät käyttäisi aikaa väärien, muunneltujen, valheellisten "totuuksien" levittelemiseen?
- No kun sen nyt
Jo vain! kirjoitti:
Ai että eivät käyttäisi aikaa väärien, muunneltujen, valheellisten "totuuksien" levittelemiseen?
"Ai että eivät käyttäisi aikaa väärien, muunneltujen, valheellisten "totuuksien" levittelemiseen? "
No kun sen nyt noin sanot...
Hyöty? Hyöty? Hyöty? Tai onko joutunut taisteluasetelmiin, että on itse vaarassa joutua tärkeiden henkilöiden edessä naurunalaiseksi?
Ihan puuhastelumielessä en usko tuollaista tekevän. - ei koskaan ei ikinä.
Jo vain! kirjoitti:
Ai että eivät käyttäisi aikaa väärien, muunneltujen, valheellisten "totuuksien" levittelemiseen?
Mikä lienee muunneltua ja mikä totta? Aito narsku kääntää kaiken aina edukseen. Vaikka valheenkin kautta. Tapahtuneet kielletään, mistään ei kanneta vastuuta.
- -tytär-
lä narsisti on aidosti paha. Hän on erittäin vahingoniloinen toisen huonosta tuurista. Nauttii suunnattomasti aiheuttamastaan pahasta mielestä. Se antaa hänelle "vallantunnetta" herruudesta.
Silloin ainoastaan käyttääntyy hetkellisesti normaalisti, kun haluaa jotain hyötyjä, tai palveluksia itselleen. Mutta, kun olet hänelle ko. hyödyn hoitanut. Yleensä kiitoksena on pelkka vähättely ja mitätöinti heti sen jälkeen.
Olen tätä narsistin käytöstä seurannut vuosikausia. Ja nyt jo välillä naurattaa, kun "sarveton" narsisti astuu ovesta sisään. Ensimmäiseksi tulee mieleen itselle, että mikähän on tämän kertainen "hyöty", joka nyt hoidetaan hänelle. Ei ne muutu koskaan. Niitä lukee, kuin avointa kirjaa, jo nykyään. - palasina
Sähköpostien muokkaaminen ja toisen nimissä lähettämien on oiva väline ihmissuhteiden sotkemiseen.Myös tekstiviestit lähetetyt tai vastaanotetut, eikä niitä tarvitse edes olla kunhan kertoo sellainen taas tuli ja -oho- vahingossa poistin.Siihen narsistilla on aikaa ja mielenkiintoa kyllä. Sairastahan se on toista satuttaa,eikä vaan yhtä vaan siinä kärsii suurempi joukko läheisistä ystäviin.Eikä selitystä saa.Vain selittämätön paha olo,kunnes avautuu silmät. Sen jälkeen mitä voit tehdä asialle,mitä? Onko se rikos vai aivan luvallista toimintaa?
- IIna0307
Lain mukaan toisen lähettämään sähköpostia tai tekstiviestiä ei saa lähettää edelleen ilman lupaa. Narsku tekee niistä oman versionsa ja lähettää nimenomaan läheisille tai uudelle kumppanille ainoana tarkoituksena saada suhde loppumaan ja läheiset kaikkoamaan entisen uhrin läheltä. Olen nämä kaikki kokenut sillä poikkeuksella, että läheiseni ja uusi suhteeni ovat täyspäisiä ja ymmärsivät sairaan ihminen tekoset. Jos näin hepposin syin lähtee käräjiöimään niin aina jää narskulle toiseksi.
- En edelleenkään
En edelleenkään usko, että lähes tunteeton narsisti nauttii aiheuttamastaan vahingosta. Hän voi tuntea olonsa lähinnä kiusasta vapaaksi, kun on "ansainnut" ja onnistunut pitämään asemansa hyvänä.
Narsisti on hunajankerääjä, joka upottaa imukärsänsä makeaan hunajaan. Jos hunajaa ei heru, ei keräilijän siivet kanna."Narsisti on hunajankerääjä, joka upottaa imukärsänsä makeaan hunajaan. Jos hunajaa ei heru, ei keräilijän siivet kanna. "
Niin ja käsittääkseni tuo hunajan ei tarvi aina olla välttämättä mitään sen kummempaa kuin huomiota(=lähde)... molemmat käy niin negatiivinen kuin positiivinen huomio...
että narsisti tekee niin hyviä ja kuin pahojakin tekoja, joko hyötyäkseen tai saadakseen toisen reagoimaan joko hyvällä tai pahalla ja sitä kautta saadakseen huomiota, sen olemassa olon tunnun itselleen...
Jos ei voi olla pidetty niin vihattunakin oleminenkin on parempaa kuin oleminen "kuka tahansa"...näin olen itse asian ymmärtänyt...- minusta vaikuttaa siltä
Minusta heillä kyllä riittää vahingoniloa vaikka koko maailmalle jakaa. Mikä voi johtua niistä perimmäisistä ominaisuuksista - kateus (noin kaikille), häpeänsiirto (kokee vahingoniloa mikäli kokee onnistuneensa?).
- kotipsykolooki
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Narsisti on hunajankerääjä, joka upottaa imukärsänsä makeaan hunajaan. Jos hunajaa ei heru, ei keräilijän siivet kanna. "
Niin ja käsittääkseni tuo hunajan ei tarvi aina olla välttämättä mitään sen kummempaa kuin huomiota(=lähde)... molemmat käy niin negatiivinen kuin positiivinen huomio...
että narsisti tekee niin hyviä ja kuin pahojakin tekoja, joko hyötyäkseen tai saadakseen toisen reagoimaan joko hyvällä tai pahalla ja sitä kautta saadakseen huomiota, sen olemassa olon tunnun itselleen...
Jos ei voi olla pidetty niin vihattunakin oleminenkin on parempaa kuin oleminen "kuka tahansa"...näin olen itse asian ymmärtänyt...Tulkintoja, tulkintoja. Ja kuinka väärin aina meneekään...
- Olen nähnyt
"(kokee vahingoniloa mikäli kokee onnistuneensa?). "
Olen nähnyt narsistin vain olevan tyytyväinen "oikeuden toteutumiseen", jonka pitäisi olla maailman laki muutenkin niin, että toteutuu hänen kantiltaan. Ompa kehno narsisti, jos niin harvoin onnistuu, että siitä isompi ilo irtoaa.
Narsistin tunne-elämä on lattea, eikä siellä kovin suuria riemuja ole. Sitä vahingoniloa kyllä, mutta se on sellaista lyhytjännitteistä eikä kestä kauaa. Aiheutettu harmi ja yksi nauru, jos saa sen näkymään itselleen jotenkin koomisena, tunteen kauttahan narsisti ei asioita ymmärrä heti kohta, jos ollenkaan.
Narsistille on tärkeää näkyä myös oikeudenmukaisena (narsisti moralisoi!).- -tytär-
Lainaus: >Narsistille on tärkeää näkyä myös oikeudenmukaisena (narsisti moralisoi!)
- voi hyvä tavaton
-tytär- kirjoitti:
Lainaus: >Narsistille on tärkeää näkyä myös oikeudenmukaisena (narsisti moralisoi!)
Useinhan he osoittelevat sormella asioita, jotka koskevat heitä itseään yhtä paljon tai enemmän tai ainoastaan. Näin kuulijalle jää vaikutelma, ettei närkästyjä itse voisi ikinä tehdä tai olla jo tehnyt mitään vastaavaa, kun on kerran närkästynyt.
- Iina0307
Kaikki tämä kiusaaminen alkoi, kun lähdin suhteesta eli hän ei saanut minusta toivomaansa lähdettä. Kun tämä viestisotku ei tuonut toivottua tulosta, otti hän käyttöön astetta kovemmat tavat. Hän löysi aina jostain minulle täysin vieraan ihmisen, joka teki kaiken likaisen työn puolestaan; tuli viestiketjuja, soittoja puhelimella, lappusia postilaatikkoon jne. Monta kertaa mietinkin, millainen ihminen tekee narskun puolesta likaisen työn eli miten hän uhkailee näitä ihmisiä tai miten niistä hyötyy. Aikoinaan kysyin, miksi hän näin tekee, koska jokainen aikuinen vastaa omasta tekemisestään, paitsi narsku, ja hän vain itsensä häpäisee. Hän teki omasta mielestään palveluksen kaikille, kertomalla oman mielipiteensä minusta.
- Olet jotenkin
Olet jotenkin erittäin näkyvä, tärkeä... ainakin narskulle. Hän saa mollaamisestasi laajempaa näkyvyyttä ja hyötyä? Hänen sosiaalinen asemansa jossain yhteisössä on uhattuna sinun vuoksesi? Asut joidenkin hänelle tärkeiden ihmisten lähistöllä?
Minun narsisti-psykopaattini tekisi noin vain jos itse olisi jotenkin seinää vasten... Erittäin seinää vasten.
Toimii niin yleensä, että mitätöi vanhat seikkailut pussillisella uusia. Jos laadussa ei onnistu, korvaa laadun määrällä. Vanhan suhteen mitätöiminen hoituu takanapäin puhumalla. Sitten toisaalta taas korostaakin vanhoja suhteita, koska välit täytyy olla jokapuolelle kunnossa, että on kaikki ovet auki.
Jos vanhalla suhteella on uusi kumppani, niin tästä ei solidaarisuuden vuoksi puhuta mitään, koska ovet pysyvät näin edelleen auki.
Yhden suhteen tarkoituksellinen pitkäaikainen roskaaminen ilman päämäärää ja tarkoitusta kuulostaa todella oudolta.
Mikä hyöty hänelle on tuosta? Miksi haaskaa aikaansa? Lisäksi hän vaarantaa oman maineensa, joka on hänelle kaikki kaikessa... Kuulostaa kummalliselta. - Iina0307
Olet jotenkin kirjoitti:
Olet jotenkin erittäin näkyvä, tärkeä... ainakin narskulle. Hän saa mollaamisestasi laajempaa näkyvyyttä ja hyötyä? Hänen sosiaalinen asemansa jossain yhteisössä on uhattuna sinun vuoksesi? Asut joidenkin hänelle tärkeiden ihmisten lähistöllä?
Minun narsisti-psykopaattini tekisi noin vain jos itse olisi jotenkin seinää vasten... Erittäin seinää vasten.
Toimii niin yleensä, että mitätöi vanhat seikkailut pussillisella uusia. Jos laadussa ei onnistu, korvaa laadun määrällä. Vanhan suhteen mitätöiminen hoituu takanapäin puhumalla. Sitten toisaalta taas korostaakin vanhoja suhteita, koska välit täytyy olla jokapuolelle kunnossa, että on kaikki ovet auki.
Jos vanhalla suhteella on uusi kumppani, niin tästä ei solidaarisuuden vuoksi puhuta mitään, koska ovet pysyvät näin edelleen auki.
Yhden suhteen tarkoituksellinen pitkäaikainen roskaaminen ilman päämäärää ja tarkoitusta kuulostaa todella oudolta.
Mikä hyöty hänelle on tuosta? Miksi haaskaa aikaansa? Lisäksi hän vaarantaa oman maineensa, joka on hänelle kaikki kaikessa... Kuulostaa kummalliselta.Olet oikeassa. Minun sosiaalinen asemani on työni puolesta häntä korkeampi ja hän pääsi myös nauttimaan ns paikkakunnan eturivin statuksesta kanssani. Siitä hän joutui luopumaan. Pienellä paikkakunnalla myös monet ovat sukua keskenään tai ainakin läheisiä ystäviä. Nämä myös liippaavat liian läheltä häntä.
- : ). Kiitos Iina
Iina0307 kirjoitti:
Olet oikeassa. Minun sosiaalinen asemani on työni puolesta häntä korkeampi ja hän pääsi myös nauttimaan ns paikkakunnan eturivin statuksesta kanssani. Siitä hän joutui luopumaan. Pienellä paikkakunnalla myös monet ovat sukua keskenään tai ainakin läheisiä ystäviä. Nämä myös liippaavat liian läheltä häntä.
: ). Kiitos Iina kun jaksoit selvittää asiaa.
Olen hän joka on edelleen vuosien päästäkin suhteessa narsistiin ja siksi minua kiinnostaa narsistien sielunelämä...
- jalka ojossa
" Onko narsisti aidosti paha, vai voiko olla myös hyvä.. "
Kaikki haluavat hyvää itselleen! Myös masokistit.- Iina0307
Exnarskussani oli kaksi puolta. Hänellä oli monia hyviä ominaisuuksia, mutta kun narsistinen puoli sai vallan, niin ne kaikki hävisivät. Hän ei pystynyt pitämään niitä ns kurissa. Hän ei ollut paha vaan erittäin ilkeä ja monen naisen mies yht'aikaa.
- jalka ojossa
Iina0307 kirjoitti:
Exnarskussani oli kaksi puolta. Hänellä oli monia hyviä ominaisuuksia, mutta kun narsistinen puoli sai vallan, niin ne kaikki hävisivät. Hän ei pystynyt pitämään niitä ns kurissa. Hän ei ollut paha vaan erittäin ilkeä ja monen naisen mies yht'aikaa.
Ilmeisen epävakaa. Välillä mukautuu, välillä ylikompensoi.
jalka ojossa kirjoitti:
Ilmeisen epävakaa. Välillä mukautuu, välillä ylikompensoi.
Saattaa niinkin olla. Mutta mitä joskus olen lukenut Iinan kirjoituksista niin paskasäkki oli joka tapauksessa.
- jalka ojossa
elisakettu kirjoitti:
Saattaa niinkin olla. Mutta mitä joskus olen lukenut Iinan kirjoituksista niin paskasäkki oli joka tapauksessa.
Oma mukavuus ja sen rajat ovat tärkeät!
jalka ojossa kirjoitti:
Oma mukavuus ja sen rajat ovat tärkeät!
Kaippa tuon possukin tietää. Joulua odotellessa :)
- jalka ojossa
elisakettu kirjoitti:
Syökää kanaa :D
- jalka ojossa
elisakettu kirjoitti:
jalka ojossa kirjoitti:
Syökää kanaa :D
Syön kuule mitä huvittaa. Jos ravinto on elolliselle tarkoitettu, miksi en sitä hyväksi käyttäisi?
- jalka ojossa
elisakettu kirjoitti:
Syön kuule mitä huvittaa. Jos ravinto on elolliselle tarkoitettu, miksi en sitä hyväksi käyttäisi?
Kaikki syö jotain. Ja uhriksi joutunut valittaa.
jalka ojossa kirjoitti:
Kaikki syö jotain. Ja uhriksi joutunut valittaa.
Miljoonia vuosia sitten elukka vain söi toisen elukan ja kaikki oli hyvin. Inhimillistyminen toi mukanaan emotionaalisia ongelmia.
Minusta se herättää kysymyksen miksi kehitys kulkee niin hitaasti tiedostamisen osalla?- jalka ojossa
elisakettu kirjoitti:
Miljoonia vuosia sitten elukka vain söi toisen elukan ja kaikki oli hyvin. Inhimillistyminen toi mukanaan emotionaalisia ongelmia.
Minusta se herättää kysymyksen miksi kehitys kulkee niin hitaasti tiedostamisen osalla?Voisiko se johtua siitä että syöminen ja nälän tyydyttäminen on niin ikivanha vietti, että sen rinnalla kaikki muu jää vaippaikäiseksi?
Aterian näkökulmasta syöjä on aina narsisti, hyväksikäyttäjä. - Juuri se tekee
Iina0307 kirjoitti:
"Exnarskussani oli kaksi puolta."
Juuri se tekee narsistista narsistin. Ilmeinen Don Juan tyyppinen narsisti, kuten omanikin. Nehän menevät hyvä edellä suhteesta toiseen. Pitävät kiirettä iskeä uusi kun vielä voivat sen vanhan suhteen jälkilämmössä tehdä. Antavat heitä rakastavan naisen tunteet jäljittelemällä seuraavalle...
Kitkerä pala oli minulle narsisti, kun tajusin että toimii noin. Tosi ilkeältä tuntui, hyi kauheaa. Hyvä että hengissä selvisi siitä kaameasta nöytyyttävästä rytäkästä.
Olen lukenut sinun kirjoituksiasi ja saanut sen käsityksen että narsistimme ovat hyvin samankaltaiset. Jotkut asiat vain eroavat sillätavoin, että ei voi olla sama.
- k.j
Elokuvissa aina hyvä lopulta voittaa ja paha saa palkkansa,mutta oikeassa elämässä ei tapahdu niin.
Oikeessa elämässä paha yleensä voittaa tuhottuansa hyvät pois tieltään.- TTY sucks
Tervetuloa Tampereen teknilliseen yliopiopistoon ja takuuvarmasti löydätte ne narstistijohtjaien työyhtieisöt, joissa väki voi todella pahoin.
Onnekseni työllistyin muualle.
- 18+20
Hyvä lapsuudenystävä on narsisti/psykopaatti. Tiedän että narsisti voi valitsemalleen henkilölle olla myös hyvä. Vaikka siinäkin on tietysti mukana omia henkilöhistoriaan liittyviä itsekeskeisiä syitä. Narsisti pystyy kuitenkin halutessaan tuntemaan jopa empatiaa toista kohtaan. Siitäkin huolimatta piti tänään lähteä ovet paukkuen tämän vasta halvaantuneen kaverin sairaalahuoneesta, niin hyväsydämminen kuin olenkin.
- Uskallan epäillä.
"Hyvä lapsuudenystävä on narsisti/psykopaatti. "
Uskallan epäillä. Vai miten määrittelet hyvä? Lyödään oikeasti harvoin...
"valitsemalleen henkilölle olla myös hyvä. Vaikka siinäkin on tietysti mukana omia "
Ei siis oikeasti ole hyvä, vaan pitää valitsemansa henkilön hollilla, että voi käyttää hyväkseen tarvittaessa. Eli hoitelee hoviaan kuin karjaa.
"pystyy kuitenkin halutessaan tuntemaan jopa empatiaa toista kohtaan. "
Pystyy teeskentelemään empatiaa. Teeskentelee näkyvästi siten, että normaali empaattinen ihminen ei loista samalla tavalla ollenkaan empatiaa tuntiessaan. Tuo teeskentely on yksi narsistin bravureista.
Kuka lähti ovet paukkuen? Sinä? Narsisti?
- sair. uteliaisuus
Omia tulkintoja vailla totuusperää. Tunteeko aidosti toista ihmistä, toisen ajatusmaailmaa? Haluaako demonisoida kohteensa mielessään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011835- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4611179- 1701063
- 58841
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49786- 84773
- 51728
- 57691