Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Hankkikaa muutama luotettava henkilä, jolle uskoutua narsistiasioissa ja kaikki kannattaa kirjoittaa muistiinpanoiksi. "
Niin eihän vara venhettä kaada ja jotain todistusaineistoa kannattaa toki säilyttää...ihan vaan oman mielenrauhansa takia, että asioita voi tarkistaa, miten ne todellisuudessa olivatkaan, kun tietynlaista "elät mielikuvitusmailmassa" painostusta ja jos jonkinlaista yritystä horjuttaa toisen todellisuudentajua tulee usein täällä palstallakin...
Mitä tuohon tulee...
"narsisti hoitelee tilanteen siihen malliin, ettei teillä ole yhtään ystävää tai muuta tukihenkilöä."
Niin en tiedä, voiko noin käydä, ehkä jollekkin joka on katkonut kaikki ihmissuhteensa sen narsistin vuoksi...mutta tuskin täysin vaille apua/tukea jää kukaan...jos sitä ymmärtää itse hakea...
21.10.2013 18:11
"Epäilen, että uhkailevat enimmäkseen vain."
Juu empä minäkään hevin usko narsistin tekevän rikoisilmoitusta, syystä että silloinhan narsistin tekemiset tulisivat julkiseksi, mitä hän tuskin haluaa...
Mutta asia toki on eri jos liittyy esim. lastenhuoltajuus/omaisuudenjako yms. sellaisiin kiistoihin, joissa narsisti jo ikäänkuin valmiiksi julkisessa suhteessa toiseen...
Mitä taas tulee uhreihin, toki väkivallasta, pitkään jatkuneesta häirinnästä/kiusanteosta, työpaikkakiusaamisesta, uhkailusta yms. kannattaa tehdä rikosilmoitus...
Mutta noh, itsekukin määrittää sietokykynsä noissakin asioissa...narsisti ny itse kokee tulleensa kiusatuksi hyvinkin helposti...saa aikaiseksi draaman niin halutessaan asiasta kuin asiasta...
21.10.2013 17:57
"Jonkun rohkean täytyy aina uhrautua jo narsistille antamansa uhrin lisäksikin vielä antamaan narsistille sitä kovaa palautetta, joka pitää tätä edes vähän maanpinnalla, että ei kuvittele vallan mahdottomia itsestään. "
Noh, itse en katso tuota omassa asiassani tarpeelliseksi, kuten sanoin olen sinut tapahtuneen kanssa, siltä osin kun Ännä on vaikuttanut minun elämääni...
minulle riittää ihan vaan, että joku tietää että minulla kyseenalainen suhde ko. ihmisen ihmisen kanssa, jota pidän narsistina...ja miten sen itse olen kokenut ja sen verran tällä palstalla olen kokenut joutuneeni "kaikenlaisen yrityksen" kohteeksi, että olen katsonut viisaimmaksi myös kertoa yhdelle ihmiselle, että kirjoitan aiheesta/kokemuksestani täällä narsismi palstalla...
Mutta muuten suhteeni on päättynyt ja reality elämässä en välitä hänen kanssaan olla sen kummemmin tekemisissä...periaatteesa ajattelisin, että jos sekaantuisin hänen asioihinsa niin se tarkoittaisi sitä että haluaisin olla vielä osa hänen elämäänsä...mitä en todellakaan halua...koska tiedän senkin , että narsisti ottaa kaiken palautteen, oli se positiivista tai negatiivista, lähteenä...
Että minun puolestani eläköön kuplassaan rauhassa, ei ole minun tehtäväni asettaa hänelle rajoja/sekaantua hänen elämäänsä...siltä osin jos asia ei liity minuun ja siitä olisi haittaa minulle
Mikäs sen parempi kuin, että narsisti olisi onnellisen tietämätön mistään "uhriinsa" liittyvästä...sehän tarkoittaa vain että hän olisi jättänyt entisensä tyystin rauhaan...joka kaiketi on se tila mitä toivotaan...
että ennemminkin ajattelisin, että narsistin häirintä uhrin toimesta tarkoittaa sitä, ettei uhri ole vielä päässyt irti narsististaan...
kuten tiedetään fyysisen erottautuminen on se helpoin, ajatuksen/mielen tasolla kokemus sitten jää kaivertamaan pitemmäksi aikaa...on se joka saa täälläkin kirjoittamaan...
Mutta kuten sanoin, vaikka tarvetta palata aiheeseen itsellänkin vieläkin on...niin Ännä ihmisenä on tässä kohtaa matkaa...alkanut enempi pelkästään mietityttämään minua siltä pohjalta, että oikeastiko tuollaisia ihmisiä ikäänkuin pellejä on olemassa...
tosissaanko ne suoltaa juttujaan ja uskovatko he niihin itse...voiko tosissaan olla niin vinksahtanut...ilman ettei se hetikohtakaan näin päällepäin kuten esim. skitsofreniassa ja mitä itseeni tulee niin käsittämättömältä se omakin osuus näin jälkeenpäin tarkastellen itsestänikin tuntuu...
"Onneksi löytyy aina rohkeita ihmisiä, joita ei sido liiallinen pelko."
Että tuohon liittyen vastaisin, että kyllä rohkea saa olla, mutta ei kannata olla tyhmä...jos ei se narsisti ny häiritse mitenkään elämää/siitä eroon on päässyt...niin mielestäni on silkkaa tyhmyyttä häiritä narsistinkaan elämää...minkään narsistin "opettamisen" varjolla...
puhun ny tässä kohtaa...todellisista ihmisistä siinä elämässä, mitä todellisuudessa eletään...
21.10.2013 14:04
"Mua ja tarvettani kirjoittaa kuvaa ehkä parhaiten tämä biisi;"
Niin musiikista on moneksi, ja nuokin valinnat voivat tapahtua jotenkin tiedostamattomasti...
en ole ennen kauheast tiennyt/kuunnellut Apulannan biisejä, vaikka se aikoinaan teinityttäreni suosikkeihin kuuluikin, mutta jostain syystä minulle tämä Ännä suhteeni jälkimainingeissa tuli tarve kuunnella niitä...
Nyt kun olen niihin tutustunut, niin ajattelin että kaiketi "jokin tiedostamaton" johti minut niiden pariin...hyvää musiikkia/sanoituksia tähän aiheeseen liittyen...
21.10.2013 11:48
"Ns tavallinen , mieleltään terve ihminen ei pelkää paljastumista , koska hän on mikä on , mitä sen näkemisessä olisi pelättävää ?"
Niin tuohon ja edelliseen liittyen, tekee mieli vielä kannustaa narsistin uhreja kertomaan tarinansa jollekkin luotettavalle ihmisille, kuin kertomaan myös siitäkin että kirjoittaa/keskustelee aiheesta esim. tällä palstalla...
Sen jälkeen uhrilla ei ainakaan ole mielestäni mitää pelättävää...
21.10.2013 11:37
"Todennäköisimmin hoitaja ei kosta koskaan, ei anna kovaa palautetta, ei tärisytä narsistin jalkoja eikä mieltä, narsisti-pelle saa pelata rauhassa pelejään ilman pelkoa terävästä kielestä... ; )"
Juu ehkä noinkin, hoitaja toki saattaa enimmät mölyt mahassaan, kuten totesit kuuluu ammatin vaatimuksiinkin...
Mutta noh, hoitajakin on ihminen, että aikojen päästä kun ei enää veetuta niin hoitajakin saattaa mielessään olla hyvin huvittunut ja naureskella niin omalle tyhmyydelleenkin kuin narsisti-pellen edesottamuksille, sekä yksin, että yhdessä jonkun asiasta tietävän kanssa...
Rumaahan sekin tietysti on, mutta , kuten totesin ihmisiä vaan ne hoitajatkin...
21.10.2013 11:02
"Vähän provosoidun tällaisesta välinpitämättömyydestä."
Niin, asia on hyvin kakspiippuinen juttu, tottakai pitäisi jollain tavalla varoittaa muita ihmisiä jos se kyseisen narsistin toimet ovat sen laatuisia, että hänellä on todistettavasti tapana tehdä sen laatuisia tekoja, että ne täyttävät rikoksen tunnusmerkit ja aiheuttavat vaaraa muille ihmisille...
Mutta sitten taas jos kyse on sen tyyppisistä asioista kuin narsistin uusista suhteista...että pitäisikö uutta kumppania varoittaa...niin en lähtisi sellaiseen jos kysymys on aikuisista ihmisistä...
Siinä sitten aletaan jo liikkua sellaisilla rajoilla, että onko "uhri" itse se narsisti joka ei salli eksälleen uutta suhdetta...vaan pyrkii mustamaalaamaan hänet jokaiselle kumppanille, kun oikeasti sitä on vaikea tietää, miten sen narsistin uudessa/muissa suhteissa tulee käymään...
Että noilta osin katson viisaimmaksi pysyä tuossa neuvossa - parasta lienee antaa asian olla ja narsistin elellä omien lakiensa mukaan."
Jos ei hän suoranaisesti uhkaa kenenkään henkeä...tai väen väkisin tunge kenenkään elämään...
Näissä jutuissa tulee mieleen aina he, joilla on lapsia narsistin kanssa, tunnen syvää myötätuntoa heitä kohtaan...kun on ikäänkuin pakko olla yhteydessä lasten takia...
21.10.2013 10:40
"Minun oli muututtava ketuksi tullakseni ihmiseksi."
Muistui tämä mieleen kun lukaisin tuos iltalehden toimitussihteerin kolumnia viikonlopun Ilona osiosta ja siinä mainittiin juurkin tuo kettu...että kettu on ihminen joka sietää muita paremmin epävarmuutta ja on valmis oppimaan virheistään...
Noh tää ny oli tämmöstä, kuhan tuli mieleen että joskus aiemminkin täällä on pohdittu mistä syystä/millä perusteilla ihmiset joskus valitsevat itselleen ikäänkuin tietyn eläimen roolin...vai syntyykö valinta jotenkin alitajuisesti...
21.10.2013 10:00
"Kiinnostaisi tietää kuinka paljon paksumpi nahka sillä
paksunahkaisella on verrattuna ohutnahkaiseen?"
Noh, jos kiinnostusta piisaa niin tässä lukemista
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm
20.10.2013 21:05
"Melkoisia tietonikkareita liikkeellä täällä. Ikävä kyllä. "
Noh, vastaus sopinee samaan sarjaan kuin aloittajan kysymyskin,
"narsisti manipuloi tätä mielenterveysalan väkeä niin että he ottavat aiheetta pakkohoitoon narsistin silmätikuksi joutuneita henkilöitä? "
Aihetta on täällä käsitelty aiemminkin, käyty hirmuista väittelyä siitä, että kyllä kuulemma kyllä narsisti voi pelkillä puheillaan saada ihmisen toimitetuksi pakkohoitoon...
mutta laitetaan ny sitä tietoa oikeaa tietoa niin aloittajalle, kuin muillekkin aiheesta/pakkohoidon kriteereistä kiinnostuneille...
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00512
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19901116
19.10.2013 17:40
"Historian tunnit lintsattu ja poltettu tupakkaa ilmeisesti. "
Niin, noihin historiasta lukemiimme hirmutekoihin ja miksei nykypäiväänkin liittyen, tulee mieleen Martin Luther Kingin lause..."vaarallisinta ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus "...
18.10.2013 20:14
"Kannattaako muita vaan syyttää jos itse tulikin lähteneeksi sen punaisen auton ja kiiltokuvan matkaan ? Itsehän siinä lähti. Julma totuus joka on kohdattava ettei toistu. Sori."
Hih, tämä menny multa ohi,
mutta joo, kiiltokuvana en häntä nähnyt, mutta empä olisi ikupäivinä kuitenkaan arvannut millaiseen pellehermanniin sitä loppuviimeksi sitten "joutui" tutustumaan , kun aikoinaan minäkin siihen punaiseen autoon astuin...
Mutta noh, tiedän/myönnän kyllä, että ihan omaa typeryyttähän se...
on se totuus minun tapauksessani...
Ihan en osaa ajatella, että miksiköhän mun piti vielä tää narsistijuttukin ns. kantapään kokea ns. vanhoilla päivilläni, liekö tarinan opetus sitten siinä, että tulin myös entistä enemmän tietoiseksi omastakin problematiikastani tämän narsisti asian tiimoilta...
18.10.2013 19:55
"mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Eli mitä tehdä, että ei tule sotketuksi ja tallotuksi itse naiseutensa takia"
Noh, tässä linkissä ny luettavaa, jonka pohjalta voit viritellä keskustelua nimenomaan naiseuteen liittyviin ongelmiin...kun ollaan naisina miesten maailmassa...
itse kukin sitten päättää miten syvällisesti henk. koht. tasolla haluaa niihin täällä pureutua, kun ny kuitenkin ollaan ihan julkisella keskustelufoorumilla...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/oma-naiseus-tarpeet-ja-kehollisu/
Mitä tuohon tulee...
"Sinä et huomaa, että Ännäsi halvennukset, jotka kohdistuivat sinuun, ovat voineet nousta savuna jostain todellisesta, mikä ei liity sinuun."
Niin huomaamisesta, olen kyllä ymmärtänyt jälkeenpäin etttä "se mitätöinti/naisen halventaminen" kuuluu olennaisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...ja kuten kerroin hän jopa halvensi nyksäänsäkin/naista jonka kanssa seurustelee...
Mutta se ei siltikään tee tyhjäksi minun kokemustani, se miltä minusta nuo mitätöimis/halventamis yritykset, se että käsitin tulleeni kohdelluksi esineenä, ettei minulla ollut ns. arvoa ihmisenä ollenkaan minusta tuntuivat...se oli minun todellisuuttani siinä tilanteessa...
Mutta noh, voisko sanoa että olen jo päässyt hen. koht. tunnetasolla jo yli noista sillä tavoin, etten ota täälläkään naisiin kohdistuvaa halveksuntaa henk. koht. itseeni liittyen,
mutta toki kritisoin sitä ja pidän naiseutta tähän narsismi aiheeseen liittyen niin tärkeänä asiana että mieluusti paasaan naisen arvon puolesta aina tilaisuuden tullen...syystä, että kuten olen jo monesti todennut narsisti mieluusti mitätöi naista...koska vihaa naisia...
ja kyllä mieluusti myös puhun yleisellä tasolla...syystä että olen sitä mieltä että meidän naisten on itse pohdittava omaa naiseuttamme ja sitä kautta parannettava omaa asemaamme...mutta ei niin että alkaisimme itse halveksia ja mitätöidä muita naisia, korottaaksemme omaa arvoamme, kuten sinä usein tunnut tekevän...
ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta...
17.10.2013 12:26
"Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti"
Niin, en tiedä ko. henkilöstä jota täällä nimität n/p:ksi, miten hän puhuu naisista, mutta sinuun kirjoittajana ja tuohon ylempänä siihen "millä asialla" mielestäni sinä täällä tunnut olevan...
Niin sinä itse kirjoittajana julkituot mielestäni täällä tuollaisia naisia alentavia omia mielipiteitäsi, kuselta haiseviksi h-alkuisiksikin olet täällä nimitellyt n/p:si muita naisia useampaankin kertaan...
Samaan sarjaan kuuluu tämäkin ylläoleva mielipiteesi..."Eli tietynlainen kanoittuminen uhkaa naisporukoita. Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena.
Että olen ymmärtänyt että mielipiteesi naisista ovat nimenoman sinun mielipiteitäsi...ei hänen jota nimität n/p:ksi
Ja mitä tuohon tulee...
"Ennemmin ajattelisin, että on kuulunut kulttuuriin miehen korkeampi arvostus, ja vieläkään emme ole vapaita niistä asenteista"
Niin sivusinkin jo, että minun mielestäni nimenomaan uskonto on "syypää" naisen heikompaan asemaan...ja kuten totesin raamattu on ihmisten/miesten kirjoittama kirja...
"Asenteet leviävät myös maailmanlaajuisesti."
Kyllä ja tervehdin ilolla erityisesti niitä projekteja joissa pyritään kohentamaan erityisesti tyttöjen/naisten asemaa...niin koti-kuin ulkomaillakin, Suomenkin kehitysapu on enevissä määrin kohdennettu juurikin tyttöjen/naisten auttamiseen...ja kuten totesin erityisesti naisille naisen aseman parantamiseksi suunnattua toimintaa on kotimaassakin, vaikkapa ny esim. tuo huominen korkkarimarssi vammaisten naisten puolesta...
Että edelleen pidän yritystä alentaa naisen arvoa ihmisenä erityisesti naristeihin liittyvänä ominaisuutena...
Sitäkin yritystä tuntuu olevan kahdenlaista, joko tarinoissa nainen kuvataan siten että hänestä saa joko naurettavan kuvan, mitään osaamattomana/holhottavana ihmisenä tai sitten "sellaisena"...
Ännäni käytti tuota jälkimmäistä tyyliä...ei pelkästään minun suhteeni vaan myös nyksäänsä liittyen, joka kuulemma rakastui palavasti Ännääni samantien/jo eka kerrasta saatuaan ennenkokematonta seksiä...
Noh, vitsin mukaan...
Luoja antoi Aatamille kikkelin, josta Aatami oli vallan innoissaan...Eeva jäi kyselemään luojalta, mitä hän saisi...johon luoja vastasi että aivot Eeva, aivot...
Että olen kyllä henk. koht. hyvin eri linjoilla tuon asian suhteen..jonka ilmaisit tähän tapaan..."Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "
17.10.2013 11:10
"Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "
Niin, ettäkö oikein vapaalipun naisena, kyllä mielestäni tytöksi/naiseksi syntyminen/oleminen on jotain muuta kuin vapaalipulla matkustamista...
Toki naisen asema ja arvo on huomattavasti parantunut länsimaissa, mutta korjattavaa asenteissa naista kohtaan on vielä paljon...
Merkittävämpänä naisen arvon alentajana pidän tiettyjä uskontoja, myös kristinuskoa, että vaikka arvostan ja siteeraankin joskus täälläkin raamattua niin tuo naiskysymys on se juttu, jota en voi hyväksyä uskonnoissa...
en usko, että kaiken luoja luodessaan ns. vastakappaleet (uro/naaras) toisilleen lisääntymistä varten olisi tarkoittanut toisen niistä ns. alempiarvoiseksi...
Mutta noh, raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja varmaan silloin kun sen tarinat on merkitty muistiin niin sen ovat tehneet miehet, kun vieläkin maailmassa on maita joissa esim. tytöillä ei ole oikeutta käydä koulua ja naisen katsotaan olevan miehen omaisuutta...
En minä vihaa miehiä, eikä tarkoitus ole alentaa heidän arvoaan, mutta mieluusti korostan kyllä naisen arvoa ihmisenä ja ilolla tervehdin kaikkia naisen aseman parantamiseksi tehtyjä tekoja, niin meillä kuin maailmallakin...
Enkä ole niin feministikään, etten mieluusti olisi myös nainen, joka nauttisi miesten kohteliaisuuksista liittyen naiseuteeni...
Noh, tuo nainen, naiseus ja sen ihanuus/kamaluus liittyy mielestäni myös oleellisena osana tähän narsismi aiheeseen, syystä, että käsittääkseni narsistit tosiaan vihaavat naisia ja asia on tullut esille niissäkin kuvioissa joissa nainen itse on narsisti niin hän kohtelee esim. tyttölapsiaan huonommin kuin poikia...ja puhuu muista naisista halveksivaan sävyyn...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Ja omaan tarinaani liittyen, Ännä tosiaan antoi ymmärtää ettei minulla ole mitään muuta arvoa hänelle ihmisenä/naisena kuin pelkästään sukupuolielimen perusteella...
ja laajensi ikäänkuin koskemaan sen kaikkia miehiä , yrittäen puhua kaikkien miesten suulla tyyliin kukaan mies ei kiinnostu sinusta kuin pelkästään "sen" takia...että "sitä" ne vaan sulta haluaa...mikään muu sinussa ei merkitse mitään...
Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena...
17.10.2013 09:44
"niiden tonttujen kasvoissa on jotain tuttua, muistuttavat yllättävän paljon heidän miehiään..."
Noh, minulla ei ole kokemusta tuollaisista naisista noissa "meiän porukoissa"...joissa ikähaitari on parikymppisistä reilusti yli viiskymmppisiin ja tosiaan saunotaan...että kyllä ne tittelit ja turha tärkeys katoaa vaatteiden mukana...
Mutta joo, tiedän kyllä että joskus naisen arvo määritettiin ikäänkuin miehen ammatin ja aseman perusteella...vaikka nainen itsekin ansiotyössä ammatti ihmisenä kävikin...
muistan aikoinaan reilu 10 v sitten kun yksi tuttavani erosi miehestään ja puhui juurkin tuosta asiasta tyylin, että naimisissa ollessaan hän oli rakennusmestarin vaimo, vaikka mies olikin väkivaltainen, erotessaan hän ei ollut ihmisenä mitään...vaikka hänessä itsessään mikään ei muuttunut, teki samaa työtä, ansaitsi itse elantonsa kuten avioliitossaankin...
Mutten ny tosiaan henk. koht. tunne naisia joilla ei olisi omia mielipiteitä tai että he pönkittäisivät egoaan miehensä statuksella...muutenkin pidän tuota rouva sanaakin hyvin vanhakantaisena...
mutta noh, uskoisin, että ihminen hakeutuu/viihtyy mielummin seurassa ns. osittain samanhenkisten kanssa...
16.10.2013 20:42
"Oletteko siellä naiskokouksissanne jotenkin enemmän naisia kuin muut, vai puuttuuko teiltä jotain. Jokin syy teillä kokouksiinnekin on."
Noh, ihan on syynä vain se, että joskus on kiva olla pelkästään naisten kesken...saunotaan, viihdytään yhdessä, jutellaan itsestämme naisina, ei toki miehiäkään kokonaan unohtumatta, että ei sen kummempaa...
"Et voi asettua minun yläpuolelleni tuollasilla argumenteilla."
Tarkoitus ei ny ollu asettua yläpuolellesi vaan kertoa että ajattelen eri tavalla ja pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,ja kyllä ns. yhteiskuntakin tarjoaa nimenomaan naisille suunnattua monenlaista toimintaa...
16.10.2013 20:04
"Minun maailmassani ei tuollaista pelkästään NAISTEN verkostoa ei ole. ."
Niin naiset ja miehet toki eroavat toisistaan sukupuolielimien mukaan, mies on mies ja nainen on nainen, ilman tuota eroavaisuutta ei kykenisi lisääntymään... luin kyllä jostain että nykyään miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät, ehkä syömämme lisäaineiden johdosta, joten tulevaisuudessa tuo lisääntymiskykykin saattaa ilmeisesti olla uhattuna...
Mutta joo, itse kyllä ns. verkostuidun mielelläni toisinaan ihan pelkästään naistenkin kanssa...
kaiketi ne juuret siihen ovat syntyneet jo lapsuuden tyttökerhoissa ja ystävyyssuhteissa/tyttöjen jutuissa, jatkuen äityiden jakamiseen muiden samassa tilanteessa olevien naisten kanssa, lapsien lisäksi on käsitelty niin miesasat kuin muutkin naisena olemisen ihanuuteen/kamaluuteen liittyvät jutut, joskus on itkettykin yhdessä, mutta enimmäkseen naurettu naisporukassa...
Mutta kukin tyylillään elää, ymmärsin kyllä ettei pelkästään naisten kanssa verkostoituminen ole sun juttu...
mutta mielestäni puolustaa kyllä paikkansa koska mies ja nainen ny kuitenkin poikkeavat jonkin verran toisistaan muutenkin kuin pelkästään sukupuolielinten eroavaisuuden johdosta.
On mielestäni hyvä, että on erikseen naisille tarkoitettuja juttuja, joissa asioita tarkastellaan nimenomaan naisnäkökulma huomioon ottaen...
16.10.2013 19:33
"Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan
satukirjaansa seikkailemaan.
Löysi hän onnen ja sankaruuden
tosipaikoista arjesta vaan."
Niin palaan vielä tuohon, miten usein meillä ihmisillä onkaan hieman utopistinen käsitys rakkaudesta, että se on jonkinlainen illuusio ...ikäänkuin olisi mahdollista palata siihen varhaiseen vauva aikaan, jossa vauva että äiti/muu huoltaja on olemassa vain minua varten...
Toki aikuisten rakkaudessakin on hetkittäin tuollaisia tuntemusia, muu maailma menettää hetkeksi merkityksensä, on vain me kaksi...ja hyvä niin...
Mutta aikuinen ihminen käsittää ettei tila ole pysyvä, vaan sille muullekkin maailmalle on tilaa, eikä kukaan ihminen ole olemassa vain minua varten tehdäkseen minut onnelliseksi...
Että kyllä se oma ja elämän onni on löydettävä ennemminkin itsestään ja tosipaikoista arjesta vaan...sieltä aikuisten huolien ja haasteiden joukosta...niistä pienistä ja suuristakin hetkistä jolloin tuntee itse itsessään olevansa onnellinen...
itse nimitän tuota onnellisuuden kokemusta usein jonkinlaiseksi elämisen riemuksi...joka laittaa joskus jopa aikuisenkin hypähtelemään... hymyilemään vastaantulijoille tai spontaanisti rutistamaan lähellä olevaa ihmistä...pelkästään sen vuoksi että hän on olemassa...
16.10.2013 10:46
"Enkä nyt ihan oikeasti tiedä, mitä ihmettä tarkoitat tuolla "sillä asialla". Enkä pidä sävystä, vaikka täällä ei ääni kuulukaan. Mutta tuollainen epämääräinen vihjaus on ilkeä. Yleensäkin enemmän vihjailet kuin puhut suoraan"
No täytyy sitten vielä tarkentaa, jos et ihan oikeasti tiedä mitä ihmettä tarkoitan...että suoraan sanottuna tarkoitan tuolla että minun mielestäni olet "sillä asialla", että olet useinkin täällä halventamassa naisia...
Mitä tuohon tulee...
"Turvaudut sellaiseen kuvaan, että naiset suurena joukkona tukevat toisiaan (huom. sinun toivomallasi tavalla) pelkästään karkean sukupuolijaottelun mukaan."
Niin minun maailmassani naiset kyllä tukevat toisiaan...tuttavapiirini ei kuulu yhtäkään naista, joka puhuisi naisista samaan tapaan kuin sinä...
Toki mielipiteeni/naiskuvani voi johtua siitäkin, etten henk. koht. tunne yhtäkään tuonkaltaista naista, joita kuvaat tähän tapaan...
"Ovat miesten kanssa, jos nämä vaan viitsivät olla heidän kanssaan... Eivät vaadi mitään, eivät halua mitään. Eivät valita mistään. Hyväksyvät mitä vaan. Kaikki käy. Eivät välitä rakkaudesta. Eivät itsestään"
Mutta noh, kyse on vaan mielipiteistä, vaikka ehätitkin mainostamaan omaa mielipidettäsi hedelmällisemmäksi kuin minun, mutta edelleenkään et ole vastannut kysymykseen, miksi koet tarvetta puhua niin usein täällä naisista tuohon sävyyn...
Ikäänkuin ongelmasi ei olisikaan se että kumppanisi on narsisti vaan nimenomaan naiset...
Tulee vaan mieleen Ännänikin jutut, tyyliin en minä mutta kun ne naiset sitä "pilua" tyrkyttää...niin pakko on naida...
ja nyk. naisestaankin antoi hyvin typerän kuvan, kun se oli niin otettu saamastaan ainutlaatuisesta seksistä, että oitis rakastui palavasti Ännään heti eka kerrasta...
mutta eihän toki ännällä kertomansa mukaan ole mitään sen kummempia tunteita ko. naista kohtaan...
Juu ei voi käsittää tuollaista ajatusmaailmaa, että haluaa naisen vaikka salaa halveksii kaikkia naisia...
ja antaa toiselle naisellekkin naisestaan hyvin naurettavan kuvan...että joo, nainen oli niin otettu munatarjoilusta, että rakastui oitis sitä saatuaan...
Noh, tuo on vaan ännäni juttuja/naiskuva, en usko siihen, toki se tuntuu pahalta, että hän ylipäätänsä puhui nyksästään siihen tapaan...
mutta ilmeisesti se kuuluu "taudin" kuvaan...naisen arvoa ihmisenä pitää aina pakostakin yrittää tilaisuuden tullen alentaa tavalla jos toisella...jos ei suoraan hyödyn menettämisen pelossa naiselle itselleen...niin sitten salassa toisille naisille tai netin keskustelupalstalla...
Mitä itse pidän yhtenä merkittävänä narsistin tunnistamiskriteerinä syystä, että kuten tiedetään narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi , kuten rakkauttakin...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
16.10.2013 09:55
216 / 223