Narsistinen eli itseään rakastava on yleensä:

näinyksinkertaista

Itsetuhoinen ihminen kun huomaa oman tyhmyytensä kuvitellun oman älykkyydensä jälkeen tekee yleensä itsemurhan.

Narsisti on vain tavallinen tyhmäitsemurhaaja.

24

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammakkotutkija

"Narsisti on vain tavallinen tyhmäitsemurhaaja. "

Ompa moukkamainen sammakko.

• lottamari<3

Jaa, minä olen kuvitellut, että narsisti ja rotta ovat ne viimeiset, jotka ydinpommisodasta selviävät. Hmm...tekeekö narsisti itsemurhan,..ja vielä tuollaisesta syystä, kun eihän narsistin silmät koskaan itseä kohtaan tietääkseni aukene?

Voin olla väärässäkin..

• 2424

Ei tuo määritelmä koske narsistia vaan narsistin uhria, josta narsisti saanut väännettyä narsistin. Ei näillä palstoilla uhrit liiku, teksti on liian kovaa niille. Narsistin määritteet myös tukevat vahvasti täällä palstalilua narsistina

• näin minä ajattelen

Narsisti ei itsemurhaa tee muuta kuin laajennettuna. eli tappaa itsensä ja "uhrinsa" yksin se ei täältä lähde. narsisti on itserakas ja kaikki hänen toimintansa pyrkii kontrolloimaan, kiusaamaan, nolaamaan, hallitsemaan, pilkaamaan "uhriaan" jotta hän korottaisi omaa itsetuntoaan (joka oikeasti on tosi heikko vaikka näennäisesti näyttääkin käytöksen osalta että se olisi vahva ja itserakas)

Itsemurhaa yriittävät yleensä ovat tosi eoätoivoisia, väsyneitä elämään ja leensä itsemurha viestissä lukee "antakaa anteeksi. rakastan teitä mutta en jaksa enää.. antakaa anteeksi"

Itsekäs narisisti laittaisi itsemurha kirjeen täyteen syyttelyä vihaa ja parjausta ja veisi mukanaan jonkun toisenkin hengen. koska narsistin itsemurhan taustalla ei olisi epätoivo vaan kosto, viha, kontrollointi ja hallinta. vaikka sitten kuoleman kautta.

• -tytär-

Tuttua on kyllä se, että narsisti uhkailee itsemurhalla. Mutta se on ainoastaan keino, jolla hän saa muut toimimaan tahtonsa mukaisesti. Omalla kohdalla molemmat vanhempani syyllistyivät aikoinaan tähän. Mutta molempien kohdalla se jäi pelkäksi uhkailuksi.

• Mies28_1

Mutta muistakaapas, narsistikin on ihminen. Ei narsistiksi synnytä, vaan siihen yksilön ympäröivän todellisuuden vaikutuksesta "kasvetaan", tai voisi sanoa "kuihdutaan".

• Näin on.

Valitettavasti ihmisen voi ajaa romuksi siinä missä autonkin,mutta auton voi kyllä sitte myös korjatakkin.
        Ainakin helpommin kuin ihmisen.

• Mistä HitsinPimpul.

" Ei narsistiksi synnytä, vaan siihen yksilön ympäröivän todellisuuden vaikutuksesta "kasvetaan", tai voisi sanoa "kuihdutaan". "

Mistä HitsinPimpulasta nämä tiedot on hankittu? Mihin perustuu tuokin väite? Tavallaan on noin, jos on suurennuslasin läpi katsottu asiaa tietyssä kehitysvaiheessa, mutta muuten tuo ei pidä paikkaansa.

Narsismin syntyyn riittää tilapäinen lyhytaikainen laiminlyönti 1-2v, niin homma on sen jälkeen selvä. Ympäristö saa olla minkälainen vain.

• ei noin

No ei pdäi paikkaansa.

• Mies28_1

"" Ei narsistiksi synnytä, vaan siihen yksilön ympäröivän todellisuuden vaikutuksesta "kasvetaan", tai voisi sanoa "kuihdutaan". "

Mistä HitsinPimpulasta nämä tiedot on hankittu? Mihin perustuu tuokin väite? Tavallaan on noin, jos on suurennuslasin läpi katsottu asiaa tietyssä kehitysvaiheessa, mutta muuten tuo ei pidä paikkaansa.

Narsismin syntyyn riittää tilapäinen lyhytaikainen laiminlyönti 1-2v, niin homma on sen jälkeen selvä. Ympäristö saa olla minkälainen vain."

Niin tarkoitin juurikin tätä varhaislapsuudessa tapahtuvaa laiminlyöntiä, joka laukaisee tämän "sisäisen kuihtumisen", missä lapsen persoona ei saa sitä "ruokaa" mitä se tarvitsisi kasvaakseen, vaan se vääristyy. Ja mikäli tilanteeseen ei puututa, rakentuu tämä lapsi tämän vääristymän päälle.

Ei se tarkoita, että asia on selvä ja yksilölle kehittyy narsismi, jos lyhytaikainen laiminlyönti on tapahtunut.

("Hauska" homma on, että ihmisen persoona vääristyy ja saa narsistisia piirteitä myös iästä riippumatta mikäli se ei saa sitä "ruokaa", mitä se tarvitsisi edes pysyäkseen yllä, vaan se kuihtuu. Ei tarvitse traumaa tai vääryyttä, pelkkä "ruuan" puute riittää.) Esim. yksinäisyys

Sitä vain hain takaa tässä, että myös narsisti, eli ihminen jonka persoona on narsismin vääristämä, on yhtä arvokas kuin kuka tahansa. Täällä tunnutaan halveksivan ja vihattavan narsisteja hyvin pontevasti... mutta kaikkihan tietää(kö?) miksi ihmisellä on tarve halveksia toisessa ihmisessä olevaa ominaisuutta.

• Ei pidä paikkaansa

Ei pidä paikkaansa.

Eli tarkoitan, että ei "täällä" suinkaan läheskään kaikki mitään narsisteja vihaa... Seurauksista kärsitään sen sijaan. Ja niitä asioita kauhistellaan, minkä kanssa on jouduttu tekemisiin. Ja varoitellaan muita, että eivät olisi yhtä sinisilmäisiä, kuin mahdollisesti itse on ollut. Ja pidetään muistikuvia yllä, että ei toista kertaa pudottaisi samaan ansaan.

Siitä voi sitten repiä rauhassa ja moralisoida uhreja... Kumma.. mistä tuli tuo moralisointi mieleen, sehän on yksi narsistien pääkeinoista millä he uhrejaan alentavat ja nöyryyttävät.

" mutta kaikkihan tietää(kö?) miksi ihmisellä on tarve halveksia toisessa ihmisessä olevaa ominaisuutta. "

Tuskin tuota ominaisuutta kukaan halveksii, mutta ominaisuus on outo ja pelottava. Ei ole ihan samanlainen ominaisuus kuin hiusten tai silmien väri. Ymmärrätkö?

• arehbeabh

Narsismi juontaa juurensa joko huonoista vanhemmista joilta ei saanut hyvää kasvatusta TAI lapsuuden ympäristötekijöistä eli esim. koulukiusaamisesta.

Tämähän ei siis tarkoita sitä, että jos olet koulukiusattu niin olet automaattisesti narsisti, mutta tajusitte pointin.

• No siinä saa taas

No siinä saa taas vanhemmat kyytiä. Huonojahan ne aina... mitäpä muuta. Koulukiusaamisesta voi mahdollisesti tulla jotain muuta, mutta ei narsistista persoonallisuushäiriötä.

En tajunnut pointtia, ja toivottavasti ei kukaan muukaan.

• hstherh
        No siinä saa taas kirjoitti:

No siinä saa taas vanhemmat kyytiä. Huonojahan ne aina... mitäpä muuta. Koulukiusaamisesta voi mahdollisesti tulla jotain muuta, mutta ei narsistista persoonallisuushäiriötä.

En tajunnut pointtia, ja toivottavasti ei kukaan muukaan.

No ole hyvä ja selitä mistä se narsismi juontaa juurensa. Totta vitussa jos kasvatus on varhaislapsuudessa ollut "kylmää" niin lapsi peilaa sitä itseensä ja ajattelee, että hänessä itsessään on jotain vikaa ja SAATTAA kehittää itselleen suojamekanismin missä korottaa itseään ja mitätöi muita.

"Always keep in mind that narcissism is a disorder that is caused by poor parenting and/or bullying during the sufferers childhood." http://www.wikihow.com/Identify-Being-a-Narcissistic-Extension

Olkoonkin vaikka jonkun tavan tallaajan tekstiä niin olen samaa mieltä. Narsismin taustalla on aina huono itsetunto jonka täytyy juontaa juurensaa jostakin.

• narsissi5

Niinpä, asiat näyttävät vaikuttavan eri tavoin ihmisiin. Monet lapsuudessa kovia kokeneet voivat olla ihan onnellisia ihmisiä tai päinvastoin. Narsisti on lapsuudessaan jäänyt vaille kehitykselleen välttämättömiä asioita ja häneltä puuttuvat inhimilliset kontrollointimekanismit,kuten syyllisyyden ja häpeän tunne. Vääristynyt kaikkivoipainen minäkuva on puolustautumista todellisuutta vastaan ja oman rajallisuuden kieltämistä.Narsistin vaativuus on niin suurta,etteivät hänen tarpeensa koskaan voi tulla tyydytetyiksi. Miksi toisista sitten tulee narsisteja ja toisista vain itsetunnoltaan heikkoja, ehkä luonnekysymys? Melkeinpä toivois olevansa narsisti eikä maanmatonen.

• Pysyn kantapäilläni

Pysyn kantapäilläni siinä asiassa, vaikka muustakin ihan asiantuntijat puhuvat, että narsismi on sellainen kehityshäiriö, joka tulee 1-2 vuoden iässä ja syntyy, jos lapsi jää liian vähälle huomiolle. Hänen joku osa aivoissa ei juuri siinä kehitysvaiheessa pääse kehittymään. Sekä ihmisille että eläimille on ominaista kehityskaudet, jolloin on saatava tietynlaista virikettä, että homma hoituu. Noita kehityskausia voi peukaloida sekä positiiviseen että negatiiviseen suuntaan.

Narsistiseen persoonallisuushäiriöön (jota myös narsismiksi kutsutaan) johtaa lapsen huomiotta jättäminen siinä tietyssä kehitysvaiheessa. Kasvatuksen ei tarvitse olla aktiivisen huonoa, vaan kasvattajat saattavat hyvinkin ajatella lapsen parasta ja tehdä paljonkin hänen eteensä. Ongelma on siinä, että jos he tekevät sen toisessa huoneessa, että eivät tarjoa lapselle siinä tärkeässä kehitysvaiheessa sen asian kannalta mahdollisuutta kommunikointiin itsensä kanssa, niin lapselta jää kehittymättä juuri se asia, joka mahdollistaa ns. terveen narsismin kehittymisen.

Vanhemmat voivat ajatella, että lapsi on hiljaa eikä tarvitse heitä juuri nyt, on joku projekti meneillään, tai muun ikäisiä lapsia, jotka kaipaavat aktiivisesti huomiota... Eli tietynlainen inhimillinenkin erehtyminen riittää narsistisen ph:n syntymiseen. Ei tarvita varsinaisesti "huonoja" vanhempia.

Oman psykopaatti-narsistini hyvin tuntien, olen sitä mieltä, että hänen vammansa ei ole parannettavissa, vaan se on samankaltainen, kuin käden puuttuminen tai jalan puuttuminen, uutta ei kasva. Siksi olen tiukkana, että muut narsistista persoonallisuushäiriötä muistuttavat tilat eivät ole sitä varsinaisesti, vaan jotain muuta, hiukan lievempää ja ehkä jossain terapiassa paranneltaviakin.

Läheisriippuvuutta kutsutaan narsistiseksi persoonallisuushäiriöksi myös, ja läheisriippuvia "ohutnahkaisiksi narsisteiksi", kun taas se varsinainen narsistinen persoonallisuushäiriöinen on ns. paksunahkainen narsisti. Täällä palstalla tarkoitetaan narsistilla juuri sitä paksunahkaista varsinaista narsistia. Joku on toivonutkin, että läheisriippuvia ei kutsuttaisi narsisteiksi ollenkaan. Mielestäni toive on kohtuullinen. Läheisriippuva on usein narsistin uhri.

Tämä nyt oli vain minun, maallikon, vaatimaton mielipide, mutta kunhan ja kirjoittelen väliin. On tosiaan asiantuntijoita, jotka justeeravat tätäkin asiaa toisin.

• tarkka tieto

Kiinnostaisi tietää kuinka paljon paksumpi nahka sillä
        paksunahkaisella on verrattuna ohutnahkaiseen?

• tarkka tieto kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää kuinka paljon paksumpi nahka sillä
        paksunahkaisella on verrattuna ohutnahkaiseen?

"Kiinnostaisi tietää kuinka paljon paksumpi nahka sillä
        paksunahkaisella on verrattuna ohutnahkaiseen?"

Noh, jos kiinnostusta piisaa niin tässä lukemista
        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

• Asian nähnyt

Ei narsisti itsemurhaa voi tehdä, hänen elämänsähän on kaikkein arvokkain. Esim. onnettomuus tilanteissa hän on se henkilö joka polkee muut uhrit alleen päästäkseen itse turvaan. Ennemminkin Nisti ajaa uhrinsa tekemään itsemurhan ainaisella halveksunnalla ja mitätöinneillä.

• Varmaan noinkin,

"Esim. onnettomuus tilanteissa hän on se henkilö joka polkee muut uhrit alleen päästäkseen itse turvaan. "

Varmaan noinkin, mutta älkää ihmeessä antako narsistin hämätä itseänne. He voivat toimia auttamisammateissa, koska niistä saa kiitosta, joka on yksi narsistin tärkeimmistä valuutoista. Narsisti tarvitsee kiittelyä kipeästi pysyäkseen kasassa.

Narsisti ei jätä loistamatta siellä, missä kiitosta jaetaan..

• miebie

Enttententten mielikuvitusleikki.

Olen ollut onnettomuudessa ja paikalle saapuvat ammatiltaan auttajat. Heitä on kaksi. Toinen on työnsä kautta statustaan nostava narsisti ja toinen on kukkia istutteleva ja maailmaa syleilevä empaatikko. Kumman haluaisin auttavan minua?

Kumman haluaisit auttavan sinua?

• Enttententten minä.
        miebie kirjoitti:

Enttententten mielikuvitusleikki.

Olen ollut onnettomuudessa ja paikalle saapuvat ammatiltaan auttajat. Heitä on kaksi. Toinen on työnsä kautta statustaan nostava narsisti ja toinen on kukkia istutteleva ja maailmaa syleilevä empaatikko. Kumman haluaisin auttavan minua?

Kumman haluaisit auttavan sinua?

Enttententten minähölmö?

Juu, ei tarvitse kysyä tuossa tilanteessa onko persoonallisuushäiriötä mahdollisesti. Kukaan ei kysy. Eikä se tuossa haittaakaan. Voi olla pätevä auttaja.

Mutta tarkoitin, että noin niinkuin jos vaikka tapaa sulho / morsio ehdokkaan, ja epäilee tämän olevan narsisti. Niin ei anna ammatin hämätä, vaan voi ymmärtää, että auttamisammatit vetävät narsisteja, koska niistä saa sitä KIITOSTA. Kun sitä narsistin tarvitsemaa kiitosta ei jokapaikasta saa.

• Enttententten minä. kirjoitti:

Enttententten minähölmö?

Juu, ei tarvitse kysyä tuossa tilanteessa onko persoonallisuushäiriötä mahdollisesti. Kukaan ei kysy. Eikä se tuossa haittaakaan. Voi olla pätevä auttaja.

Mutta tarkoitin, että noin niinkuin jos vaikka tapaa sulho / morsio ehdokkaan, ja epäilee tämän olevan narsisti. Niin ei anna ammatin hämätä, vaan voi ymmärtää, että auttamisammatit vetävät narsisteja, koska niistä saa sitä KIITOSTA. Kun sitä narsistin tarvitsemaa kiitosta ei jokapaikasta saa.

"vaan voi ymmärtää, että auttamisammatit vetävät narsisteja, koska niistä saa sitä KIITOSTA. Kun sitä narsistin tarvitsemaa kiitosta ei jokapaikasta saa"

Niin joskus toki saa kiitostakin, mutta vähintäänkin yhtä usein saa kuulla arvostelua ja suoranaisia hävittömyyksiäkin lisättynä fyysisellä väkivallalla...

että semmosta se tuppaa olemaan ns. auttamisammateissa nykyään...ja enevissä määrin terveyskekskuksiin, sairaalaan tarvitaan jopa turvamiehiä hoitohenkilökunnan takaamaan työrauhaa...

sama meno tuntuu nykyään olevan koulumaailmassakin jos ei lapset käyttädy huonosti niin vanhemmat soittelevat ja haukkuvat opettajia...

että pikkusen ny olisin erimieltä tuosta, että narsistit hakeutuisivat hoitotyöhön, kun siitä ny hyvin usein on glamouri kaukana...ja ne omat tunteensa/reaktionsa joutuu hillitsemään, ei voi vastata samalla mitalla vaikka mieli tekisi...

• No minä kirjoit.

"että pikkusen ny olisin erimieltä tuosta, että narsistit hakeutuisivat hoitotyöhön, "

No minä kirjoitin tuosta auttamisammatista ja narsisteista. Mutta en nyt missään maininnut mitä ammatteja tarkoitin. On varmempia nakkeja saada kiitosta kuin sairaanhoitajantyö... tiedän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10822
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7263
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5334
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      65
      4986
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4588
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4083
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2948
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2865
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2370
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2134
    Aihe