Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "vaikka tavallaan täällä palstallakin tuo narstiin palavasti rakastunut nuoruudenrakkaus on seikkaillut..."

Ja näyttää hän sisältyvän sinunkin tarinaasi...

"Epämääräinen mustasukkaisuus, viestit toisten naisten kanssa (yhden kanssa vaihdoinkin viestejä raivopäänä ja hän sanoi, että Hoo ja hän rakastavat toisiansa ikuisesti ja olen väärä ihminen tälle"

Että ehkä tuo nuoruudenrakkaus onkin mielikuvitusolento, eikä häntä ole olemassakaan sellaisena kuin Ännä hänet kuvasi, kuin vain Ännäni minullle syöttämässä tarinassa ja tällä palstalla...

Mitä Ännäni nyksään tulee...niin tiedän, että hän oikeasti seurustelee, hänellä on nyksä...mutta tosiaan olen hieman hämmentynyt/huvittunutkin, että ikäänkuin hänkin nyt olisi tullut tänne palstalle...

"no en varmaan tule, lupasin kyllä maksaa taksin tänne."

tuostakin tulee mieleen, että joo, minä menin kerran taksilla hänen luokseen...mutta maksoin taksin itse...ja juuri tuolloin hän ensimmäisen kerran kertoi nuoruudenihastuksestaan, jolle antoi seksiä jonkakaltaista nainen ei ollut koskaan saanut ja sen myötä nainen oitis palavasti rakastui häneen...

Näytin silloin ilmeisesti epäuskoiselta kun tosiaan Ännä tuli hyvin lähelle kasvojani sanoen usko nyt, se on totta...

ja tilanteesta eroon päästäkseni sanoin toki uskovani...

Noh, tämä tilanne tässä kohtaa...
    vaikuttaa hyvin samankaltaiselta...ikäänkuin tässä ny pitäisi uskoa, että Ännäni nyksä tietää kaiken...
  2. "Pelottavan paljon yhteisiä kokemuksia näyttää olevan
    etenkin yhteenlaskutoimituksen ja (onko sama ihminen noi 17+jotain) kanssa. "

Niin tuohon vastaan, että olen vasta hiljattain rekisteröinyt nimimerkkini, mutta olen täällä kirjoitellut käyttäen tuota sivuston tyrkkäämää yhteenlaskutoimitusta parisen vuotta, alkaen noin vuoden 2011 alusta...

vilkaisin tuota tarkoittamaasi 17+ jotain...näytti olevan useinkin tuo luku niissä viesteissa joita olen kirjoittanut ennen tätä nimimerkin rekisteröimistä..

Mitä tuohon tulee...

"Epämääräinen mustasukkaisuus, viestit toisten naisten kanssa (yhden kanssa vaihdoinkin viestejä raivopäänä ja hän sanoi, että Hoo ja hän rakastavat toisiansa ikuisesti ja olen väärä ihminen tälle"

Niin minuun ei ole kukaan nainen ottanut yhteyttä Ännääni liittyen noissa merkeissä...

Se mitä tiedän Ännäni naissuhteista ajalta jolloin tapailin häntä...niin hän ns. seurusteli yhden naisen kanssa...

sitten kuvioon tuli jossain vaiheessa uusi nainen, jonka kertoi olevan nuoruuden ihastus, jonka olemassaoloon en edes heti uskonut, sitten tapaili minuakin noin kerta viikkoon...lisäksi ilmeisesti oli joku kauempana oleva nainen...

noista mainituista...tiedän/olen nähnytkin tuon ensin mainitun silloisen seurustelukumppanin ja kesällä näin markkinoilla Ännäni seurassa tuon ns. nuoruuden ihastuksen, jonka kanssa ilmeisesti nykyään seurustelee...

Mitä muuten tulee Ännäni reality elämään liittyen, en tiedä siitä muuta, spostia tyyliin "tekee mieli"ei ole enää minulle tullut tämän vuoden aikana...
  3. "Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki.Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki."

Niin vittaat tässä ikäänkuin Talio periaatteeseen Hammurabin laissa...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Talio-periaate

Mutta tiedä sitten, eikö se ajatus tee meistä uhreista myös ikäänkuin narsistin kaltaisia...jos ei vielä pahempia...

jos narsisti varastaa sinulta ja sinä kostoksi varastat häneltä kaksinverroin...niin oletko sinä sitten ns. parempi ihminen...

Etten ihan tuota periaatetta kannata...mutta toki jos jonkun narsistin toiminta on sellaista, että se täyttää rikoksen tunnusmerkit ja tiedät siitä, kykenet sen todistamaan...esim. mainitsemasi lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tai fyysinen väkivalta niin tottakai velvollisuutesi on tehdä hänestä rikosilmoitus ja antaa sitten oikeudelle päätösvallan rangaistuksesta...

Mutta hyvin vähän ajattelisin on keinoja ns. maallikolla...jos ei halua tulla itse narsistin kaltaiseksi...kärsimänsä vääryyden vuoksi oikeuttaa itsensä tekemään toiselle vääryttä...

Oikeastaan ainoa keino mitä meillä on...on pitää huoli omasta vapaudestamme valita...

Jälleen kerran perustan ajatukseni ikiaikaiseen psykankirjaan Raamattuun...tässä luettavaa aiheesta...jos ei uskonto ja sen tekstit niin hirveästi pelota...ettei niitä voi edes lukea...niin suhtautumistavan juju löytyy

"Kysymys on alistettujen ihmisten sisäisestä vapaudesta ja heidän oman ihmisarvonsa säilyttämisestä silloinkin, kun kukaan muu ei sitä kunnioita."

http://www.teoblogi.fi/2011/12/7-10-5-toisen-posken-kaantamisesta-jne/

En nyt tarkoita että tuolla ikäänkuin lunastaisi taivaspaikan itselleen tai saisi hyvän ihmisen leiman...mutta jotain sillä pystyy säilyttämään mikä narsistilta puuttuu..ja jota hän ei ilmeisesti kykene koskaan saavuttamaan...liityy juurkin vapauteen valita, itsekunnioitukseen ja sen myötä kykyyn hyväksyä itse itsensä arvokkaana ihmisenä virheineen päivineen...
  4. "Väärä nöyryys (”nöyristely”) on pikkusieluisten turvakoti. Se ei ole hyve. Se on itsekastraatiota, ja se sotii ihmisen arvokkuutta vastaan."

Niin käsittääkseni juurkin narsisti käyttää tuota vääränlaista nöyristelyä manipulointikeinona saavuttaakseen haluamansa...vaikka ei edes pidä ihmisestä jolta haluaa mitä ny sitten haluaakin...seksiä, suosiota, tuttavuutta jne...

vrt.
    osoittaa (teennäisesti, ylenmääräisesti) nöyryyttään, madella, pokkuroida, liehakoida..madella, hännystellä, liehakoida, liehiä, mairitella, makeilla, mielistellä, poukkaroida, imarrella, nuoleskella, pokkuroida, liehitellä.

http://www.suomisanakirja.fi/nöyristellä

Mutta muuten pidän tietynlaista nöyryyttä kyllä hyveenä...

1.5 Nöyryys

Nöyryys on viisaalle tärkeä ominaisuus, se tekee viisaan. Tosiasioiden tunnustaminen tekee viisaan viisaaksi. On asiantiloja, jotka ovat vaikeasti muutettavissa ja siksi menestyäkseen kannattaa oppia elämään niiden kanssa ja peräti hyötymään niistä.
    Nöyrä on harkitseva. Viisas tutkii tilannetta ja suhteuttaa sen kokemuksiinsa ja analysoi sitä tietämyksensä varassa. Nöyrä ei ole nopeimmasta päästä, sillä hän ei halua tuoda itseään voimakkaasti julki. Nopeat ratkaisut ovat merkkejä aggressiivisuudesta ja jopa pöyhkeydestä.
    Nöyrä antaa itselleen ja toisille aikaa. Viisas on nöyrä siksi, että siitä on hänelle hyötyä, hän on oppinut käyttämään harkintaansa, jota kykyä nöyryys edesauttaa. Toisaalta nöyryys saa aikaan sinnikästä ponnistelua. Tosiasiat ovat ne, että helpolla saavutettava tulos on kaikkien saatavilla ja usein harvinainen saavutus on arvokkaampi. Nöyrä tekee työnsä tunnollisesti ja hänen saavuttamansa asiat eivät välttämättä ole kaikkien saatavilla."

http://personal.inet.fi/koti/vexom/hyva.htm