Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"vaikka tavallaan täällä palstallakin tuo narstiin palavasti rakastunut nuoruudenrakkaus on seikkaillut..."
Ja näyttää hän sisältyvän sinunkin tarinaasi...
"Epämääräinen mustasukkaisuus, viestit toisten naisten kanssa (yhden kanssa vaihdoinkin viestejä raivopäänä ja hän sanoi, että Hoo ja hän rakastavat toisiansa ikuisesti ja olen väärä ihminen tälle"
Että ehkä tuo nuoruudenrakkaus onkin mielikuvitusolento, eikä häntä ole olemassakaan sellaisena kuin Ännä hänet kuvasi, kuin vain Ännäni minullle syöttämässä tarinassa ja tällä palstalla...
Mitä Ännäni nyksään tulee...niin tiedän, että hän oikeasti seurustelee, hänellä on nyksä...mutta tosiaan olen hieman hämmentynyt/huvittunutkin, että ikäänkuin hänkin nyt olisi tullut tänne palstalle...
"no en varmaan tule, lupasin kyllä maksaa taksin tänne."
tuostakin tulee mieleen, että joo, minä menin kerran taksilla hänen luokseen...mutta maksoin taksin itse...ja juuri tuolloin hän ensimmäisen kerran kertoi nuoruudenihastuksestaan, jolle antoi seksiä jonkakaltaista nainen ei ollut koskaan saanut ja sen myötä nainen oitis palavasti rakastui häneen...
Näytin silloin ilmeisesti epäuskoiselta kun tosiaan Ännä tuli hyvin lähelle kasvojani sanoen usko nyt, se on totta...
ja tilanteesta eroon päästäkseni sanoin toki uskovani...
Noh, tämä tilanne tässä kohtaa...
vaikuttaa hyvin samankaltaiselta...ikäänkuin tässä ny pitäisi uskoa, että Ännäni nyksä tietää kaiken...
22.09.2013 10:34
."En missään nimessä ole kenenkään ännän nuoruudenrakkaus, kaukana siitä"
Niin olen jo monesti täällä maininnutkin, etten ole koskaan uskonutkaan Ännäni juttuja nuoruudenrakkaudestaan...
vaikka tavallaan täällä palstallakin tuo narstiin palavasti rakastunut nuoruudenrakkaus on seikkaillut...
22.09.2013 10:05
"Voitaisiinko vaihtaa viestejä"
Niin tiedät kyllä että minun spostini on
[email protected]
ja mitä tuohon tulee...
22.09.2013 09:55
"että mietinhän minä toki sitäkin vaihtoehtoa, että tällä ikäänkuin yritetään todistella että Ännäni nyksä tietää kaikenÄnnäni muista naisista...kuten mukamas tiesi jo silloin ku me tapaitiin..."
Niin jos ny yrittäisin asettua liittyen tarinaasi/ Ännäni asemaan...niin on se varmaan hirvittäävää elää paljastumisen pelossa...
Jos jostain menneisyydestä tulisikin ihminen joka romahduttuisi koko korttitalon...tilanteessa jossa narsisti ehkä tietää että hänenkin rajansa saada parempaa naista kuin hänen nyksänsä on tullut vastaan...
noh, ännäni on luvannut lähettää hääkutsun sitten kun hän kuuelmma on löytänyt sen oikean naisen...että sitä odotelessa...
Tiedä sitten...jos sattuu vaikka pieraisisin häissä...kuvaisiko se sitten minun mielipidettäni asiasta tyyliin e v v k...
Vaikka ihan oikeasti tunnen suurta myötätuntoa tuota naista kohtaan...jonka suhde perustuu täysin valheelle...jonka miesystävä on täysi pelle...mutta toki toivon että hän itsekin ny ymmärtää kohdella naista hyvin...syystä että hän on Ännälle varmaan last chance...
21.09.2013 20:13
"kuten sanoin, sitä omaa todellisuutta on täälläkin yritetty moneen kertaan horjuttaa tai sekoittaa..."
Niin edelleen...tosiaan minusta useinkin on tuntunut, että tällä palstalla on seikkaillut niin Ännä kuin hänen nuoruudenrakkautensa ja nyt seuraan liittyi ikäänkuin hänen nyksänsä...
että mietinhän minä toki sitäkin vaihtoehtoa, että tällä ikäänkuin yritetään todistella että Ännäni nyksä tietää kaiken...Ännäni muista naisista...kuten mukamas tiesi jo silloin ku me tapaitiin...
että ihmeellisiäkin voi olla nämä narsistien kiemurat...Onneksi ny ei ne ny konkreettisesti vaikuta mitenkään enää mitenkään minun elämääni...
Että ehkä ny kuitenkin pitäydyn siinä "totuudessa" jota myös täällä on joskus minulle tarjoiltu, että Ännäni elelee onnellisena nyksänsä kanssa kuin ei ikään olisi paha poika ollutkaan ja on kuulemma onnensa ansainnut, ja eritoten hänen nyksänsä...
Sitä en tiedä, onko noin, mutta nyksän takia toivon niin olevan...
21.09.2013 19:24
"Olen pahoillani, ei ollut mitenkään tarkoitus loukata sinua tai uskoa että olisi ollut kyseessä sama ihminen,"
Niin en minä ole loukkaantunut, enempi vain hämmentynyt, ikäänkuin joutuu päätään ravistelemaan, että pysyy ns. todellisuudessa...
kuten sanoin, sitä omaa todellisuutta on täälläkin yritetty moneen kertaan horjuttaa tai sekoittaa...
tavallaan nyt sinäkin...mietin tuota mainitsemasi tärkeää päivääkin, tiedän että Ännäni elämässä sellainenkin on lähiaikoina...tietoni olen saanut ihan sanomalehdestä...
ja mietinhän minä voisitko sinä olla nimenomaan se nainen..jonka näin kesällä...käydessäni entisellä kotipaikkakunnallani markkinoilla... josta myös Ännäni on syntyisin...
Mutta joo...oli kuinka oli, itsehän sitä joutuu omaa elämäänsä koskevat päätökset tekemään..
21.09.2013 18:37
"viisainta nyt kaataa jääkylmää realismia omaan päähäni."
Niin tuo kaiketi on tarpeen itsekullekkin...
varsinkin kun lukee näitä juttuja täällä...tosi paljon on samankaltaisuutta...
itsekin välillä olen juuttunut tuohon kirjoittajaan joka kirjoittaa täällä esiintyen myös ns. nuoruuden rakkautena...ja on kieltämättä antanut itsestään osin samankalaista kuvaa...mitä Ännäni aikoinaan kertoi liittyen hänen nuoruudenihastukseensa...
Mutta en usko tuon hänen nyksänsä(nuoruudenihastus?) olevan todellisuudessa sellainen minkälaisen kuvan ännä hänestä minulle antoi...
Mutta pähkähullulta tämä kaikki/tämä sinunkin juttusi ny minusta tuntuu...
21.09.2013 18:19
"mutta olen täällä kirjoitellut käyttäen tuota sivuston tyrkkäämää yhteenlaskutoimitusta parisen vuotta, alkaen noin vuoden 2011 alusta..."
Korjausta tuohon...Ännä suhteeni päättyi syyskuussa 2011 jonka jälkeen olen ehkä vuodenvaihteen tienoilla tullut tänne kirjoittelemaan, en muista tarkkaan...
21.09.2013 17:20
"Pelottavan paljon yhteisiä kokemuksia näyttää olevan
etenkin yhteenlaskutoimituksen ja (onko sama ihminen noi 17+jotain) kanssa. "
Niin tuohon vastaan, että olen vasta hiljattain rekisteröinyt nimimerkkini, mutta olen täällä kirjoitellut käyttäen tuota sivuston tyrkkäämää yhteenlaskutoimitusta parisen vuotta, alkaen noin vuoden 2011 alusta...
vilkaisin tuota tarkoittamaasi 17+ jotain...näytti olevan useinkin tuo luku niissä viesteissa joita olen kirjoittanut ennen tätä nimimerkin rekisteröimistä..
Mitä tuohon tulee...
"Epämääräinen mustasukkaisuus, viestit toisten naisten kanssa (yhden kanssa vaihdoinkin viestejä raivopäänä ja hän sanoi, että Hoo ja hän rakastavat toisiansa ikuisesti ja olen väärä ihminen tälle"
Niin minuun ei ole kukaan nainen ottanut yhteyttä Ännääni liittyen noissa merkeissä...
Se mitä tiedän Ännäni naissuhteista ajalta jolloin tapailin häntä...niin hän ns. seurusteli yhden naisen kanssa...
sitten kuvioon tuli jossain vaiheessa uusi nainen, jonka kertoi olevan nuoruuden ihastus, jonka olemassaoloon en edes heti uskonut, sitten tapaili minuakin noin kerta viikkoon...lisäksi ilmeisesti oli joku kauempana oleva nainen...
noista mainituista...tiedän/olen nähnytkin tuon ensin mainitun silloisen seurustelukumppanin ja kesällä näin markkinoilla Ännäni seurassa tuon ns. nuoruuden ihastuksen, jonka kanssa ilmeisesti nykyään seurustelee...
Mitä muuten tulee Ännäni reality elämään liittyen, en tiedä siitä muuta, spostia tyyliin "tekee mieli"ei ole enää minulle tullut tämän vuoden aikana...
21.09.2013 17:09
"Rajatonta seksuaalista käyttäytymistä. Kaikki käy, kun vain hyöty irtoaa."
Niin voin tuon jollain tasolla ymmärtää, että tuntemani Ännä saattaisi esiintyä netissä vähän niinkuin "sellaisena" naisena...ikäänkuin vahvistaakseen ajatusta että kaikki naiset on "sellaisia" ...
Mutta että ihan todellisuudessa konkreettisesti...en osaa enkä halua ajatella tuntemastani henkilöstä sellaista...
Mutta jäin miettimään, että hän kyllä ikäänkuin yritti minun suhteeni sellaista, kyselemällä usein ettenkö tietäisi ketään naista joka tulisi ns. kolmanneksi...
20.09.2013 15:12
Itse kiinnitin huomiota tähän kohtaan...
"Elämässäni on muitakin vielä vaikeimpia ongelmia ja tavallaan luottaessani turvauduin häneen ja ajattelin, että hänen rakkautensa ja huolenpitonsa voimalla jaksan kestää. Nyt olen paniikissa, kun tajuan miten tyhjän päälle jäin ja miten ilman häntä elämästäni ei todellakaan tule enää mitään."
en halua olla ilkeä, mutta jotenkin vierastan ajatusta, että aikuinen ihminen laskisi koko elämänsä ns. toisen ihmisen varaan...ja odottaisi toisen ns. parantavan ja poistavan kaikki ongelmat, joita ihmisellä itsellään on...
Kun se toinen tosiaan saattaa tosiaan tuottaa pettymyksen eikä vastaakkaan odotuksia, puhumattakaan siitä että aika ja aavistamattomat kohtaavat kaikkia...se toinen voi vaikka yhtäkkiä sairastua, kuollakkin esim liikenneonnettomuudessa...
Aihetta sivuttiin jo tuossa rakasta ensin itseäsi ketjussa...http://keskustelu.suomi24.fi/node/11725111
20.09.2013 14:31
"Tuo otsikko olisi kai pitänyt olla terve AGRESSIO, ei siis agressiivisuus... No, ei kai sen niin väliä täällä harrastelijapalstalla..."
Tsih, piti oikeen tarkistaa mitä sanaa itse käytin ja kappas sieltä löytyy sana agressio...
Vähänks mä ny sitte oon ylpiä...
mutta joo...
onko noilla sanoilla ny niin väliä, riittää kun asia tulee ymmäretyksi...uskoisin että maallikkoja ollaan kaikki...
20.09.2013 14:15
"Auttaako voimakeinot???? "
Ei auta, mutta ny ihan jokaisen omaan pieneen maailmaan liittyen...niin ehkä pikkusen asiat muuttuisivat jos jokainen ihminen edes yrittäisi kantaa oman kortensa kekoon...pyrkien noudattamaan ns. kultaista sääntöä, joka on tunnettu uskoisin kakkialla maailmassa...periaatteeltaan samanlaisena , vaikka muto hieman poikkeeakin...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_sääntö
Jostain syystä ny vielä edellisen mielipiteeni lisäksi tekee mieli lisätä tähän kohtaan tämä biisi...vaikka kuulemma on kauhean typerää jonkun mielestä laittaa tänne yuotube linkkejä
http://www.youtube.com/watch?v=DIK9s3IjSsk
20.09.2013 12:17
"Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki.Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki."
Niin vittaat tässä ikäänkuin Talio periaatteeseen Hammurabin laissa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talio-periaate
Mutta tiedä sitten, eikö se ajatus tee meistä uhreista myös ikäänkuin narsistin kaltaisia...jos ei vielä pahempia...
jos narsisti varastaa sinulta ja sinä kostoksi varastat häneltä kaksinverroin...niin oletko sinä sitten ns. parempi ihminen...
Etten ihan tuota periaatetta kannata...mutta toki jos jonkun narsistin toiminta on sellaista, että se täyttää rikoksen tunnusmerkit ja tiedät siitä, kykenet sen todistamaan...esim. mainitsemasi lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tai fyysinen väkivalta niin tottakai velvollisuutesi on tehdä hänestä rikosilmoitus ja antaa sitten oikeudelle päätösvallan rangaistuksesta...
Mutta hyvin vähän ajattelisin on keinoja ns. maallikolla...jos ei halua tulla itse narsistin kaltaiseksi...kärsimänsä vääryyden vuoksi oikeuttaa itsensä tekemään toiselle vääryttä...
Oikeastaan ainoa keino mitä meillä on...on pitää huoli omasta vapaudestamme valita...
Jälleen kerran perustan ajatukseni ikiaikaiseen psykankirjaan Raamattuun...tässä luettavaa aiheesta...jos ei uskonto ja sen tekstit niin hirveästi pelota...ettei niitä voi edes lukea...niin suhtautumistavan juju löytyy
"Kysymys on alistettujen ihmisten sisäisestä vapaudesta ja heidän oman ihmisarvonsa säilyttämisestä silloinkin, kun kukaan muu ei sitä kunnioita."
http://www.teoblogi.fi/2011/12/7-10-5-toisen-posken-kaantamisesta-jne/
En nyt tarkoita että tuolla ikäänkuin lunastaisi taivaspaikan itselleen tai saisi hyvän ihmisen leiman...mutta jotain sillä pystyy säilyttämään mikä narsistilta puuttuu..ja jota hän ei ilmeisesti kykene koskaan saavuttamaan...liityy juurkin vapauteen valita, itsekunnioitukseen ja sen myötä kykyyn hyväksyä itse itsensä arvokkaana ihmisenä virheineen päivineen...
20.09.2013 09:29
"Olen nähnyt monia jotka antavat takaisin narsistille samalla mitalla ja unohtavat kokonaan, että toista ihmistä ei voi muuttaa, suurin sääli on muuttua itsekin."
Niin varsinkin tuo loppusi...suurin sääli muuttua itsekin.. kannattaa jokaisen uhrin/läheisen pitää visusti mielessä ...
Asia jonka Vakninkin mainitse johdannossaan tähän tapaan...
"Tämä kirja on raskasta luettavaa. Se ei ole tarkoitettu miellyttämään eikä viihdyttämään. Narsistinen persoonallisuushäiriö (Narcissistic Personality Disorder, NPD) on tuhoisa, inhottava ja kiduttava tauti, joka ei vaikuta pelkästään narsistiin. Se saastuttaa ja muuttaa ikuisiksi ajoiksi ihmisiä jotka ovat päivittäisessä kosketuksessa narsistiin. Toisin sanoen: se on tarttuva. Väitän että narsismi on 2000-luvun mentaalinen epidemia, jota vastaan on taisteltava kaikin keinoin"
19.09.2013 21:55
"käsittääkseni se on aikas yleistäkin ilmeisesti...päätellen siitä jopa minun on väitetty aikoinaan olleen mies....."
Hih, ei ny sentäs vaan ihan pelkästään keskusteluissa...en usko että minun sukupuolestani voi ulkonäön perusteella erehtyä...
Mutta noh, muistuu mieleen hauska juttu vuosikymmenten takaa...kun olin silloisen poikaystävän/tulevan aviomieheni kanssa häissä...ja 70 luvun malliin poikaystävälläni oli pitkät hiukset...istuttiin siinä penkillä vieräkkäin ja joku poika tuli hakemaan häntä tanssimaan...
hän kieltäytyi kohteliaasti ja hakijan poistuttua naurua piisasi...eikä tuo hakija kaiketi tullut tietoiseksi kömmähdyksestään...hän ilmeisesti piti enemmän laihoista, rinnattomista tytöistä...ja valinta osui sitten poikaystävääni...
Avioeksäni oli kyllä ihan hyvännäköinen nuorimies, pitkine hiuksineen ja huikasevan sinisine silmineen...ja miksei osin vieläkin pitempään selvinpäin ollessaan...
Ja onhan noin nykyäänkin joskus, äkkivilkaisulla nuorisosta ei aina voi olla ihan varma, kumpiko sukupuoli on kyseessä...
Mutta olen siitä varma, että minut kyllä tunnistaa naiseksi..
19.09.2013 17:37
"Narsisti vaihtaa suuntautumistaan tarvittaessa, jos lähteet ehtyy.
Kun ei ole oikeita tunteita, niin alistettavan sukupuolella ei ole suurtakaan merkitystä. "
Niin tiedä miten tosissaan tuon ottaisi reality elämässä...ettäkö ihan kirjaimellisesti, sukupuoli idetiteetti muuttuu, mutta muuten tuo asia on havaittavissa kyllä netin keskustelupalstoillakin...
Äkkiseltään kyllä tulee mieleen ns. treffipalstojen nettihuijaukset, joissa naisen profiilin takana onkin oikeasti mies...käsittääkseni se on aikas yleistäkin ilmeisesti...päätellen siitä jopa minun on väitetty aikoinaan olleen mies...ja yhden tapauksen muistan olleen julkisuudessakin...
Tosi vastenmielistä touhua tuollainen ja jättää jälkensä varmaan uhriin ettei uskalla enää luottaa kehenkään...ja saattaa sen myötä menettää mahdollisuutensa kohdata jopa jonkun josta voisi aidosti tulla vaikka elämänkumppani...
19.09.2013 15:27
"Väärä nöyryys (”nöyristely”) on pikkusieluisten turvakoti. Se ei ole hyve. Se on itsekastraatiota, ja se sotii ihmisen arvokkuutta vastaan."
Niin käsittääkseni juurkin narsisti käyttää tuota vääränlaista nöyristelyä manipulointikeinona saavuttaakseen haluamansa...vaikka ei edes pidä ihmisestä jolta haluaa mitä ny sitten haluaakin...seksiä, suosiota, tuttavuutta jne...
vrt.
osoittaa (teennäisesti, ylenmääräisesti) nöyryyttään, madella, pokkuroida, liehakoida..madella, hännystellä, liehakoida, liehiä, mairitella, makeilla, mielistellä, poukkaroida, imarrella, nuoleskella, pokkuroida, liehitellä.
http://www.suomisanakirja.fi/nöyristellä
Mutta muuten pidän tietynlaista nöyryyttä kyllä hyveenä...
1.5 Nöyryys
Nöyryys on viisaalle tärkeä ominaisuus, se tekee viisaan. Tosiasioiden tunnustaminen tekee viisaan viisaaksi. On asiantiloja, jotka ovat vaikeasti muutettavissa ja siksi menestyäkseen kannattaa oppia elämään niiden kanssa ja peräti hyötymään niistä.
Nöyrä on harkitseva. Viisas tutkii tilannetta ja suhteuttaa sen kokemuksiinsa ja analysoi sitä tietämyksensä varassa. Nöyrä ei ole nopeimmasta päästä, sillä hän ei halua tuoda itseään voimakkaasti julki. Nopeat ratkaisut ovat merkkejä aggressiivisuudesta ja jopa pöyhkeydestä.
Nöyrä antaa itselleen ja toisille aikaa. Viisas on nöyrä siksi, että siitä on hänelle hyötyä, hän on oppinut käyttämään harkintaansa, jota kykyä nöyryys edesauttaa. Toisaalta nöyryys saa aikaan sinnikästä ponnistelua. Tosiasiat ovat ne, että helpolla saavutettava tulos on kaikkien saatavilla ja usein harvinainen saavutus on arvokkaampi. Nöyrä tekee työnsä tunnollisesti ja hänen saavuttamansa asiat eivät välttämättä ole kaikkien saatavilla."
http://personal.inet.fi/koti/vexom/hyva.htm
19.09.2013 13:23
"kun tuntuu että narsisti kadehtii lähestulkoon kaikkea...siitäkin huolimatta vaikka hänellä ainakin ns. ulkoisesti menisi paremmin kuin kateuden kohteella olevalla henkilöllä..."
Kannattaa toki aina muistaa sekin, että narsisti projisoi kaikki negatiiviset tunteensa toiseen...kuten kateutensakin...
Mutta en tiedä uskooko hän aivan oikeasti kaikkien kadehtivan häntä vai tietääkö kuitenkin sisimässään ettei kukaan järkevä ihminen kadehtisi häntä...ja siitä syystä kokee valtavaa tarvetta mitätöidä, halventaa, vähätellä toista...syystä että tietää kuitenkin sisimässään ettei illuusio itsestään täydellisenä ihmisenä/kateuden kohteena ole totta vaan pelkkä illuusio...
19.09.2013 10:03
"Vihjaili että minkälaisilla ansioillani olin ne saanut... Enhän toki aiheellisesti "
Niin ilmeisesti narsisti sitten oikeasti kadehtii kaikkea...
jopa saamani äitienpäiväkorttikin piti mitätöidä tyyliin, tyttäres on varmaan ollu lujaa juovuksissa tuota tehdessään...
Ihan silloin en ymmärtänyt että taustalla on kateus, kun en vielä narsisteista tiennyt vaan ajattelin, että hän vain halusi tarkoituksellisesti loukata/mitätöidä minua/äityittäni jopa ns. tyttären kautta...
Mutta tosiaan motiivia en ymmärtänyt vielä silloin...ja tuntuuhan se vieläkin kummaltakin tuo narsistin ristiriitaisuus...
käsittääkseni hän kokee olevansa ylivertainen ihminen suhteessa toisiin...mutta ilmeisesti tuo uskomus ei olekkaan aukoton...
kun tuntuu että narsisti kadehtii lähestulkoon kaikkea...siitäkin huolimatta vaikka hänellä ainakin ns. ulkoisesti menisi paremmin kuin kateuden kohteella olevalla henkilöllä...
19.09.2013 09:39
221 / 223