menin niin että en vieläkään voi sitä uskoa todeksi miten minulle on voinut näin käydä.
Hän vaikutti todella rehelliseltä, vähän ujolta, mutta järkevältä mieheltä, joka hurmasi minut olemalla oma itsensä. Silloin en vielä tajunnut, että se kuva jonka hän itsestään antoi ei ollut hän vaan se oli se narsisti hurmaaja, joka oli taitava manipuloija ja valehtelija.
Alku olikin huumaavaa, tuli kukkasia, lahjoja ja ihania kaipaavia tekstiviestejä jo heti aamulla ja soittoja, jossa hän sai minut nauramaan ja unelmoimaan, että olen löytänyt elämäni miehen.
Pian hän muuttikin luokseni asumaan ja kaikki näytti menevän hyvin. En kiinnittänyt tarpeeksi huomiota sellaisiin asioihin hänessä, joissa olisi pitänyt soida hälytyskellot. Hän menetti malttinsa mitättömästä asiasta, raivostuneena hän hoki, että ei kestä tätä, ei kestä tätä ja saattoi viskata kädessään olleen pyyhkeen raivoisasti huoneen toiseen nurkkaan tai nousta raivostuneena sängystä ylös ja lähteä ilman keskustelua pois.
Minä tietytysti sovittelin ja ajattelin, että hän nyt on tuollainen. Tuolloin jo mieleeni hiipi ajatus, että ei kai vaan tuo mies ole narsisti. Hänellä oli joitain narsistisia piirteitä, mutta ei vaikuttanut ollenkaan kylmältä tai piittaamattomalta, päinvastoin hyvinkin empaattiselta ja hyväluonteiselta.
Kunnes kaikki loppui kuin seinään. Mies muuttui kuin napin painalluksesta toiseksi ihmiseksi, aivan tuntemattomaksi kylmäksi, tunteettomaksi, piittaamattomaksi ja olin hänelle kuin ilmaa. Hän ei ollut enää kiinnostunut minusta, ärtyi minuun, kartteli minua, eikä sietänyt läheisyyttäni. Hänestä tuli julma ja hän tuli ja meni miten halusi, salaili, valehteli ja petti. Hän ei suostunut minkäälaiseen keskusteluun, en saanut mitään selitystä millekään asialle. Aina hänellä oli tuo sama vastaus, en muista, en tiedä.
Kaikki elämä ympärilläni romahti. Se mihin olin uskonut ja luottanut kuin vuoreen mureni silmieni edessä täydellisesti ja hajosi pois. En tuntenut miestä enää. Jotenkin jopa hänen ulkomuotonsa oli muuttunut. Ilme oli muuttunut vaki kireäksi, katse oli aina tuima ja vihamielinen, hän tuskin koskaan katsoi minua enää silmiin tai käänsi nopeasti katseensa pois, jos yritin saada häneen katsekontaktia.
Olin täysin hänen lumoissaan, luotin ihan sata häneen ja kun tajusin tilanteeni, että olin joutunut narsistin ansaan ja hän eleli kaksoielämää ja hänellä oli muitakin naisia, joille viestitteli ja joita tapaili. Koskaan ei myöntänyt mitään ja raivostui todella, jos kysyin oliko hänellä toinen, vastauksena oli aina, joko tämä taas alkaa. Se näytti olevan arin aihe, josta ei saanut sanallakaan kysyä tai jutella.
Olen edelleen shokkivaiheessa, enkä tiedä miten tästä selviän. Elämässäni on muitakin vielä vaikeimpia ongelmia ja tavallaan luottaessani turvauduin häneen ja ajattelin, että hänen rakkautensa ja huolenpitonsa voimalla jaksan kestää. Nyt olen paniikissa, kun tajuan miten tyhjän päälle jäin ja miten ilman häntä elämästäni ei todellakaan tule enää mitään. Hän on täysin piittaamaton ja jätti minut selviämään yksikseni vaikka ennen oli olkapää ja tukeni johon sain itkuni itkeä.
Hän vei minulta kaiken uskon ihmisiin, elämään ja rakkauteen. Hän lakkasi näkemästä minua, minusta tuli hänelle näkymätön, eikä siitä entisestä rakastavasta hellästä miehestä ole jäljellä edes murusta. On vaikeaa tajuta olevansa tilanteessa ja tunnustaa itselleen, että hän oli liian hyvää ollakseen totta ja siinä vaiheessa olisi pitänyt lyödä jarrua pohjaan, mutta narsistit todella ovat taitavia hurmaamaan ja saavat sinut uskomaan itseensä ja vakuuttumaan, että epäilysi ovat vain sinun omaa harhaisuutta ja liika pelkoa.
Minusta tuo liian hyvä ollakseen totta pitäisi pitää aina mielessä. Silti ei tämäkään mies mikään erikoinen ollut, eikä minusta tuntunut siltä, että hän olisi mitenkään tyrkyttänyt itseään tai ollut uimassa liiveihini. Hän toimi mielestäni aivan normaalisti, osasi vaan olla hurmaava, huumorintajuinen, iloinen ja olin tietysti otettu saamastani huomiosta.
Ihmettelen mihin voi se ihminen kadota noin vain, joka ennen oli kasvoiltaan kuin aurinko ja nyt kuin kuu. Synkkä ilme kasvoilla aina, ilme tyhjä ja mitäänsanomaton, tylsistynyt olemus, ärtynyt, hermostunut ja vihamielinen, ilkeä ja pahansuopa ihminen on tullut tilalle. Järkytys on minulle suunnaton, se tyhjyys, jonka hän sydämeeni jätti on täysin käsittämätön. Häneen ei saa mitään yhteyttä, hän on poissa luotani, eikä takaisin paluuta ole.
Jätti jälkeensä ihmisraunion, jolla vielä vähän aikaa oli kaikki ja nyt ei yhtään mitään.
Narsistin retkuun
71
1175
Vastaukset
- selvityksen paikka
Hän on tyytymätön suhteeseenne. Mutta, parempi kysyä sitä häneltä suoraan kuin ihmetellä täällä.
Kaikki ihmissuhdeongelmat eivät ole narsismin aiheuttamaa.- 10+9=?
Kokemukseni mukaan asiallinen keskustelu parisuhdeasioita narsistin kanssa on täysin mahdotonta. Jos nostat esiin, jonkin mieltäsi painavan ongelman esim. kysymys missä kulkee raja, mikä sallittua, mikä ei, saako puoliso esim. käydä vieraissa, responssi on tyyliin "älä nalkuta", "taasko pitää motkottaa", "olet paranoidinen" jne. Onko joku onnistunut? Minä en, henkisesti kaksivuotiaan tasoinen ei kykene tuollaiseen, ei vaikka olisi akateeminen koulutus ja tohtorin hattu päässä.
- Tunnistan kirjoit.
Tunnistan kirjoituksestasi hengen, joka syntyy, kun on ollut narsisti asialla. En nyt ole mikään meedio : ), mutta sellaisen vaikutuksen tekee.
Kertomus voisi olla minun kertomukseni tuohon lauseeseen saakka...
"Hän vei minulta kaiken uskon ihmisiin, elämään ja rakkauteen. Hän lakkasi näkemästä minua, "
Oloni hän teki pahaksi suurinpiirtein samalla tavalla, kuin sinäkin kuvaat, mutta aina minulla jossain oli häivähdys tietoa siitä, että hän ei ole sen kaiken arvoinen, eikä hän voi määritellä minua.
"Silti ei tämäkään mies mikään erikoinen ollut, eikä minusta tuntunut siltä, että hän olisi mitenkään tyrkyttänyt itseään tai ollut uimassa liiveihini. "
Tuossa sinäkin huomaat sen, että hän ei ollut mikään erikoinen...
Minun narsistini tunki kyllä väellä ja voimalla minun elämääni aikoinaan. Hän ei ole poistunut minun elämästäni kuin väliaikaisesti silloin tällöin. Mutta armoton hän on ollut siinä kohtaa, että paluuta ei ole. Toisaalta, minä pidin niin kovin puoleni, että olen välillä saanut erilaisia myönnytyksiä ja nykyään, vuosien mentyä, olemme vakiintuneet tiettyyn vaiheeseen.
Kuten sinulla, myös minulla oli suurta surua ja murhetta niihin aikoihin, kun narsisti tuli minun elämääni. Minun narsistini on hyvinkin siellä, missä tapahtuu. Sillä on vainu...
Toivotan sinulle aivan valtavasti koko sydämelläni jaksamista ja voimaa selviytymiseen. Voi mennä tovi, ennenkuin tajuaa, mikä narsisti todella on miehiään. Pystytkö tekemään selviytymissuunnitelman? (Eli asettamaan tavoitteita itselle.)
Minkään ammattiapukaan tuskin kääntää selkää, kun kertoo, että on törmännyt narsistiin. Kirjoittaminen auttaa myös.Itse kiinnitin huomiota tähän kohtaan...
"Elämässäni on muitakin vielä vaikeimpia ongelmia ja tavallaan luottaessani turvauduin häneen ja ajattelin, että hänen rakkautensa ja huolenpitonsa voimalla jaksan kestää. Nyt olen paniikissa, kun tajuan miten tyhjän päälle jäin ja miten ilman häntä elämästäni ei todellakaan tule enää mitään."
en halua olla ilkeä, mutta jotenkin vierastan ajatusta, että aikuinen ihminen laskisi koko elämänsä ns. toisen ihmisen varaan...ja odottaisi toisen ns. parantavan ja poistavan kaikki ongelmat, joita ihmisellä itsellään on...
Kun se toinen tosiaan saattaa tosiaan tuottaa pettymyksen eikä vastaakkaan odotuksia, puhumattakaan siitä että aika ja aavistamattomat kohtaavat kaikkia...se toinen voi vaikka yhtäkkiä sairastua, kuollakkin esim liikenneonnettomuudessa...
Aihetta sivuttiin jo tuossa rakasta ensin itseäsi ketjussa...http://keskustelu.suomi24.fi/node/11725111- toisin koettu
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Itse kiinnitin huomiota tähän kohtaan...
"Elämässäni on muitakin vielä vaikeimpia ongelmia ja tavallaan luottaessani turvauduin häneen ja ajattelin, että hänen rakkautensa ja huolenpitonsa voimalla jaksan kestää. Nyt olen paniikissa, kun tajuan miten tyhjän päälle jäin ja miten ilman häntä elämästäni ei todellakaan tule enää mitään."
en halua olla ilkeä, mutta jotenkin vierastan ajatusta, että aikuinen ihminen laskisi koko elämänsä ns. toisen ihmisen varaan...ja odottaisi toisen ns. parantavan ja poistavan kaikki ongelmat, joita ihmisellä itsellään on...
Kun se toinen tosiaan saattaa tosiaan tuottaa pettymyksen eikä vastaakkaan odotuksia, puhumattakaan siitä että aika ja aavistamattomat kohtaavat kaikkia...se toinen voi vaikka yhtäkkiä sairastua, kuollakkin esim liikenneonnettomuudessa...
Aihetta sivuttiin jo tuossa rakasta ensin itseäsi ketjussa...http://keskustelu.suomi24.fi/node/11725111Narsisti tekee kumppaninsa itsestään riippuvaiseksi monin tavoin.
Kun olet ja munaskuita myöten narsistin sairaassa satimessa, alkaa narsisti paljastamaan todellisen narsisminsa. Siitä hetkestä lähtien narsisti on vuoroin hylkäämässä ja vuoroin telkeämässä sinua häkkiin. Elämästäsi tehdään helvettiä.
- usko itseesi
Itse olen ollut samassa tilanteessa, ja minulla ollut samanlaisia ajatuksia ja tunteita. Nyt olet selkeästi vielä niin kiinni oletetussa narsistissa, että jos hän tulisi takaisin luoksesi, ottaisit hänet avosylin vastaan? Tätä hän tuskin vielä tekee, koska on aistinut riippuvuutesi häneen, ts. hänen työnsä on tehty. Sydämeni pohjasta toivon, että mikäli hän vielä joku päivä yhteenpalaamisyrityksiä tekee, ymmärrät kieltäytyä. Muista, että olit olemassa jo ennen häntä, mieti millainen ihminen silloin olit? Sinun ei tarvitse pyytää keneltäkään lupaa olla olemassa, tai kerjätä hyväksyntää. Ja mielestäni tärkein: älä koskaan usko mitä hän sinusta on sanonut! Katsele ympärillesi, miten muut sinuun reagoivat? Puhuuko muutkin sinusta pahaa, oletko muillekin ilmaa? En usko. Hänkö on ainut sanelia elämässäsi, tai ihminen joka elämääsi määrittää? Selviät varmasti kunhan vain arvostat itseäsi! Selviät ilmankin häntä, sinua on vain manipuoloitu niin pitkään, että et näe metsää puilta. Ota hengähdys tauko! Kirjoita ja sano ääneen kokemuksesi, ja kuuntele mitä itse puhut! Vastaus kaikkeen löytyy omista sanoista. Nokka pystyyn! :)
- Valoa edessä
Lähteekö narsisti itse suhteesta? Minulla on ollut omien kokemusten mukaan ja muutoinkin luulo, että narsisti juuri päinvastoin riippuu, häiriköi ja tekee uhrin elämän helvetiksi. Narsisti yleensä jätetään ja hän ei sitä salli ja kostaa.
On kai ihmisellä oikeus muuttaa mieltään ja olla olematta parisuhteessa ja kaikki ihmiset eivät halua tai pysty keskustelemaan parisuhteen päättymiseen johtavista syistä. Vaikka olisihan se suositeltavaa. Mutta ei kaikki ole narsismia, jos ihmiset eivät käyttäydy omien toiveiden mukaisesti.
Omia ajatuksiani, en tiedä olenko ollenkaan oikeassa. - 20+20=?
Valoa edessä kirjoitti:
Lähteekö narsisti itse suhteesta? Minulla on ollut omien kokemusten mukaan ja muutoinkin luulo, että narsisti juuri päinvastoin riippuu, häiriköi ja tekee uhrin elämän helvetiksi. Narsisti yleensä jätetään ja hän ei sitä salli ja kostaa.
On kai ihmisellä oikeus muuttaa mieltään ja olla olematta parisuhteessa ja kaikki ihmiset eivät halua tai pysty keskustelemaan parisuhteen päättymiseen johtavista syistä. Vaikka olisihan se suositeltavaa. Mutta ei kaikki ole narsismia, jos ihmiset eivät käyttäydy omien toiveiden mukaisesti.
Omia ajatuksiani, en tiedä olenko ollenkaan oikeassa.Juuri noin! On-Off -parisuhde ei pääty koskaan, jos ei tee kunnon irtiottoa narsistiin. Narsisti palaa aina takaisin pelikentälle ikäänkuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut pyyteettömänä ja puhtaana kuin vastasyntynyt vauva. Manipulointikeinot hän taitaa ja niihin on helppo langeta. Uhri ei ota yhteyttä ja anele takaisin, mutta uhri on yleensä ongelmatilanteissa liian empaattinen ja armollinen, ja haluaa antaa narsistille uuden mahdollisuuden uskoen valheellisesti, että ihminen voi muuttua ja parantua.
- Tietysti olet oik.
"Mutta ei kaikki ole narsismia, jos ihmiset eivät käyttäydy omien toiveiden mukaisesti."
Tietysti olet oikeassa ja asia on noin.
Narsisti vain eroaa muista ihmisistä melkoisen paljon. Kuuluu narsismin määritelmäänkin, että on paljon poikkeava.
Eli normaali jos tekee tepposet, se ei ole käänteiltään samanlaista kuin narsistin kanssa. Normaali ei tee samanlaista viritystä ja ansaa kuin narsisti. Normaali voi muuttaa mielensä ja mielialasta riippuen, normaalikin voi satunnaisesti nauttia ylivallastaan.
Narsistin toiminta on toistuvaa ja kaavamaista. Mitä enemmän hänessä on psykopaattia, sitä enemmän on kaavamaisuutta. Hän on kykenemätön muuttumaan ja jos yrittää keskustelua hänen kanssaan, siinä on tietty seinämäisyyden ja muurimaisuuden tuntu. Hän voi keskustellakin edelleen syvällisen tuntuisesti, mutta suuntaa hän ei muuta. Keskustelujen myötä tulleet myönnytykseltä tuntuvat lupaukset eivät toteudu.
Kaikki petetyksi tuleminen tuntuu pahalta ja seuraukset voivat ainakin lyhyellä aikavälillä olla ikäviä, mutta petetyksi tuleminen narsistin taholta on tulos julmasta ja tunteettoman petturin toiminnasta. Narsisti ei itse edes ymmärrä, että hän on tehnyt väärin. Narsistille vedätys ja pettäminen on harrastus ja elämänmuoto. Hän ei tule koskaan toimimaan toisin, kenenkään kanssa. - varjo vain
Kun kerroin hänelle, että sinä olet muuttunut etkä enää ole se sama ihminen, joka alussa olit ja johon tutustuin, niin hän tosiaan ihmettelee sitä ja sanoo ettei itse huomaa olevansa muuttunut. Täysin käsittämätöntä näiden narsistien harhaisuusmaailma, jossa elävät. Eivät tosiaan tunnista tai tunne edes itseään ja muutoksia omassa käyttäytymisessään!
Joku tuolla kehoitti keskustelemaan ja ottamaan puheeksi ja kertoi, että hän ei ole tyytyväinen suhteeseemme. Voi kuule, kuinka paljon olen yrittänyt. Naristiin ei saa mitään yhteyttä, hän ei puhu mistään, ei kuuntele, on vain hiljaa tai lyö luun kurkkuun tai katoaa paikalta ja kävelee ulos ovesta. Hän ei halua puhua tunteista, ei mistään muutoksesta itsestään, koska ei itsekään ymmärrä itseään.
Olen tehnyt lähtöä ja aina palannut takaisin. Olen äärettömän koukussa- tunnekoukussa. Anelen ja käyttäydyn kuin idiootti, enkä tunne enää itseäni. Olen täysin hänen lumoissaan ja minulla on vain se kuva päässäni minkä hän alussa minulle antoi, tavattoman ihana ja hurmaava, rakastava ja huolehtiva. Kukaan ei koskaan ole antanut sellaista määrää huomiota ja rakkautta kuin mitä häneltä sain.
Olen täysi idiootti, kun en pääse, enkä halua päästää hänestä irti. Hänelle olen täysin ilmaa. Itse roikun ja kuvittelen aina hänen muuttuvan takaisin entiselleen vaikka tiedän, että niin ei tapahdu. Hänessä on nuo narsistin kaksi tunnistettua ääripäätä; valloittava hurmuri ja täysin julma kylmä ja tunteeton ihminen.
Minulle tämä tuli täydellisenä yllätyksenä, en olisi koskaan voinut kuvitella ihmisessä tapahtuvan noin radikaalia muutosta. Aluksi kielsin ajattelemasta, että kyse olisi narsistista, mutta mitä enemmän ja syvemmälle häntä seuranneena olen katsonut, niin olen joutunut toteamaan sen tosiasian, että olen viheliäisesti mennyt narsistin retkuun.
Tyypillinen ja klassinen tarina, jonka kaltaisia olen saanut lukea pilvin pimein. Ensin kaikki on taivaallista ja tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, sitten kaikki loppuu kuin seinään ja edessä on täysin tunnekuollut kylmä ihminen, etkä tajua mitä tapahtui.
Tulin riippuvaiseksi hänestä. Hän antoi itsestään niin täydellisen ihanan kuvan ja uskoin, että minulle oli käynyt hyvä tuuri, kun olin tuollaisen helmen saanut, hah..
Niin taitavia ja ovelia naristit ovat, että en usko vieläkään tätä todeksi. Kuvittelen herääväni kohta ja nähneeni vain painajaista, tämä ei voi olla totta!- 15+11
Onko teillä kummalkaan lapsia?
- Mitä teet sillä tied
15+11 kirjoitti:
Onko teillä kummalkaan lapsia?
Mitä teet sillä tiedolla? Kummatko ovat helpompia uhreja, lapselliset vai lapsettomat?
" Olen täysin hänen lumoissaan ja minulla on vain se kuva päässäni minkä hän alussa minulle antoi..."
Niin. Oma kuva päässäsi. Ei mitään muuta.- 6+20=26
"niin hän tosiaan ihmettelee sitä ja sanoo ettei itse huomaa olevansa muuttunut"
Se on ainoa totuus mikä narsistin suusta voi tulla.Ei hän tosiaankaan muutu.
Se hyvä ihanuus ,kehumiset ja lahjat olivat valhetta. Ei hän niillä ajanut muuta kuin saada uskomaan jotain niin hyvää mitä ei ole yhdessäkään ihmisessä,edes terveessä.Ei hän ole sellainen kuin vain sen näytelmän ajan jota tarvitaan koukuttaakseen jonkun sokeasti uskomaan itseensä.Uskomaan,että ylimitoitettu hyvyys ja -pahuus on tässä uudessa uhrissa.Tätä uhriahan hän ensin kehuu enkeliksi ja vähän ajan päästä pahimmaksi syntipukiksi.Kumpaakaan ei pitäisi uskoa.Niin vain käy kun kehut tulee ensin ja tuntuu niin hyvältä.Siinä olen itsekin mennyt lankaan, vaikka sydämessäni tiesin etten niin enkelimäinen ole ,vaan tavallinen ihminen.
Hältyskellojen pitäisi soida kun omaa arvoa korotetaan liikaa. Sehän on valehtelemista kauniin sanoin.
Nyt rämmin omien särkyneiden unelmien suosta,valheeseen uskoneena,
toivon mukaan todelliseen elämään.Näkeäkseni sen mikä on totta itsessäni sekä tässä toisessa.Ei se totuus ole aina kaunista katseltavaa.
Kaikkiin ei saa luottaa,valehtelevaan ei ainakaan,se paljastuu kyllä ajan kanssa.- varjo vain
Minulla on sellainen ajatus ja tunne, että tuo kaikki minuun kohdistettu energia ja tunne ei ollut näytelmää tai yritystä koukuttaa uskomaan johonkin valheeseen. Minusta narsisti ei tiedosta omassa huumassaan miten hän toimii. Narsisti vaan elää täysillä sen tunnehumalan kanssa ja on valmis suureellisiin ja näyttäviin tekoihin, koska hän itse rakastaa saada sen kautta ihailua ja kokea itsekin olevansa haluttu ja rakastettu -tärkeä. Mikään tavallinen ei saa häntä tuntemaan mitään, tarvitaan jotain järisyttävää, jotta narsisti tuntee olevansa elossa.
On vaikea sanoa mikä on näyteltyä näytelmää ja mikä on vain tiedostamatonta käyttäytymistä. Siinä se pulma taitaakin olla, kun narsisti itsekään ei edes tiedä mitä tuntee ja mitä ei. Tunteet näyttävät olevan hänelle aina joko ylimitoitetun On tai Off-tilassa. Sellaista normaalia tasaista tunnetilaa narsistin on ilmeisesti vaikea saavuttaa tai sen varassa olla, hän joko leijuu pilvissä tai on lamaantunut.
Rakastuminen saa silti aikaan tuon saman hullun tunteen, että sitä itse sokaistuu uskomaan ja luulemaan, että se nyt on niin minuun lääpällään ja siksi käyttäytyy noin. Arvioi siinä sitten, että onko toinen pelkästään rakkaudesta hullu vai narsisti? Kaikista narsisteista ei myöskään näe kuin vasta pidemmän ajan kuluessa, että ovat narsisteja, kun toisista jo näkee heti. Nämä "heikosti näkyvät" narsistit ovat minusta niitä kaikkein viheliäisimpiä, joiden koukkuun jäädään ja jotka jättävät jälkeensä suunnatonta tuskaa ja surua. He osaavat toimia pitkään niin ovelasti ja salaamaan itsensä, että niitä merkkejä ei helpolla osaa lukea, eikä niihin kiinnitä huomiota. Räikeämmät tapaukset huomaa jo muutamassa kuukaudessa, mutta ovelampi narsisti saattaa saada toimia ja tehdä tuhoa montakin vuotta. Ihmetystä saattaa herättää monikin asia, mutta taitava narsisti ei jää kiinni, koska hänellä on taito selvitä hankalista tilanteista aina käyttämällä naristille ominaista taktiikkaa.
- Muistan elävästi
"Niin taitavia ja ovelia naristit ovat, että en usko vieläkään tätä todeksi. Kuvittelen herääväni kohta ja nähneeni vain painajaista, tämä ei voi olla totta! "
Muistan elävästi itselläni tuon saman vaiheen. Oma suruni samasta aiheesta kesti samanlaisena puoli vuotta. Sen vaiheen katkaisi toinen, vielä isompi suru...
Pikkuhiljaa tunteisiini häntä kohtaan tuli mukaan viileyttä. Ikävä kyllä viileys kesti vain sen aikaa, kun näin jossain samanlaisen auton esim. kuin hänellä, iski ikävä kahta kauheammin. Suhteessa oli minua äärimmäisen paljon repiviä vaiheita, kun narsisti alkoi seurustelemaan muiden kanssa. Noina aikoina raivosin hänelle... Narsisti oli aivan kauhuissaan minusta, ei varmaan ollut koskaan kuullut mitään vastaavaa. Olipahan jotakin uutta hänellekin.
Suru ja tuska oli vain elettävä. Tuossa vaiheessa kävin myös silloin tällöin psykologin luona päivittämässä tilannettani ääneen.
Ainoa asia, mikä tuntui todella auttavan, oli ikävä kyllä narsistin käynnit luonani. Joskus nekin päättyivät katastrofiin, kun hänen "täytyi" säästellä itseään jotakuta toista varten, jonka pyörittäminen oli sillä hetkellä tärkeää.- varjo vain
Tuota samaa tuskaa tunnen. Minun on hyvä vain, kun hän käy minun luonani, mutta ahdistus ja tuska on kova ja päättyy yleensä riitaan, kun kuten sanoit hänen täytyy säästellä itseään jotakuta toista varten, jonka pyörittäminen on tärkeämpää.
Tuo tunne tekee ihan sekopäiseksi ja ahdistaa niin, tuntuu että sekoan.
Miten lopulta selvisit. Mikä sai sinut irti naristista ja millaisin keinoin pääsit eteenpäin ja pystyitkö unohtamaan ja elämään jo ilman tuota tuskaa?
En tiedä, mutta tuntuu ettei häntä pysty korvaamaan kukaan muu koskaan ja se tässä pahinta onkin. Tuntuu, että hän oli kaikki mitä tarvitsin, kaikki mistä haaveilin, eikä kukaan koskaan voi tuntua samalta. En voisi kuvitella elämää kenenkään muun kanssa tuon kaiken kokemani jälkeen. Hän osasi olla sitä mitä tarvitsin, mutta lopuksi olikin sitä mitä eniten pelkäsin ja kammoksuin - kylmä, tyly ja julma narsisti.
Surullista tässä on se, että juuri tuon tunnekylmyyden tähden erosin edellisestä liitostani ja kuvittelin löytäväni vielä oikein tuntevan miehen. Menin niin täydellisesti retkuun, kun narsisti esitti olevansa itse jätetty, petetty ja ajattelin, että hän ei tekisi koskaan toiselle sitä mitä itse on kokenut. Nyt kun olen lähtenyt purkamaan noita hänen kertomuksiaan muka vieraasta miehestä vaimonsa sängyssä ja vaimon salasuhde petturuudesta, niin uskon kaiken olleen keksittyä valhetta ja itseasiassa onkin tainnut olla ja käydä niin, että vaimo onkin saanut hänet kiinni ja nähnyt mikä hän todellisuudessa on miehiään.
Hän ei myöskään ole kertonut minulle juuri mitään entisestä elämästään ja oikeastaan nyt vasta tajuan, että olen sinisilmäisesti vaan luottanut häneen ja antanut hänen tulla ja mennä kuten tahtoo. Kun vihdoin aloin kysellä hänen menoistaan ja ihmettelemään poissaolojaan ja harventuneita yhteydenottojaan minuun, niin sinä hetkenä hänestä paljastui se toinen puoli, jota en pahimmassa painajaisessakaan uskonut koskaan tuosta miehestä löytäväni. Aivan eri ihminen paljastui kuin naamio olisi pudonnut sen kasvoilta ja esiin tullut täydellinen narri.
Haluan tämän tunteen pois, haluan lopettaa tuntemasta mitään häntä kohtaan. Miten se onnistuu, miten lakata rakastamasta ja ajattelemasta häntä? Tahdon vain unohtaa kaiken, koska mikään ei ollut totta. Elämäni ihanin aika ei ollut muuta kuin huijausta ja harhaa.
Vertaistuki taitaa olla ainoa tie päästä tästä ulos. Monilla on ollut sama kohtalo ja en ole ainut, laiha lohtu :/ varjo vain kirjoitti:
Tuota samaa tuskaa tunnen. Minun on hyvä vain, kun hän käy minun luonani, mutta ahdistus ja tuska on kova ja päättyy yleensä riitaan, kun kuten sanoit hänen täytyy säästellä itseään jotakuta toista varten, jonka pyörittäminen on tärkeämpää.
Tuo tunne tekee ihan sekopäiseksi ja ahdistaa niin, tuntuu että sekoan.
Miten lopulta selvisit. Mikä sai sinut irti naristista ja millaisin keinoin pääsit eteenpäin ja pystyitkö unohtamaan ja elämään jo ilman tuota tuskaa?
En tiedä, mutta tuntuu ettei häntä pysty korvaamaan kukaan muu koskaan ja se tässä pahinta onkin. Tuntuu, että hän oli kaikki mitä tarvitsin, kaikki mistä haaveilin, eikä kukaan koskaan voi tuntua samalta. En voisi kuvitella elämää kenenkään muun kanssa tuon kaiken kokemani jälkeen. Hän osasi olla sitä mitä tarvitsin, mutta lopuksi olikin sitä mitä eniten pelkäsin ja kammoksuin - kylmä, tyly ja julma narsisti.
Surullista tässä on se, että juuri tuon tunnekylmyyden tähden erosin edellisestä liitostani ja kuvittelin löytäväni vielä oikein tuntevan miehen. Menin niin täydellisesti retkuun, kun narsisti esitti olevansa itse jätetty, petetty ja ajattelin, että hän ei tekisi koskaan toiselle sitä mitä itse on kokenut. Nyt kun olen lähtenyt purkamaan noita hänen kertomuksiaan muka vieraasta miehestä vaimonsa sängyssä ja vaimon salasuhde petturuudesta, niin uskon kaiken olleen keksittyä valhetta ja itseasiassa onkin tainnut olla ja käydä niin, että vaimo onkin saanut hänet kiinni ja nähnyt mikä hän todellisuudessa on miehiään.
Hän ei myöskään ole kertonut minulle juuri mitään entisestä elämästään ja oikeastaan nyt vasta tajuan, että olen sinisilmäisesti vaan luottanut häneen ja antanut hänen tulla ja mennä kuten tahtoo. Kun vihdoin aloin kysellä hänen menoistaan ja ihmettelemään poissaolojaan ja harventuneita yhteydenottojaan minuun, niin sinä hetkenä hänestä paljastui se toinen puoli, jota en pahimmassa painajaisessakaan uskonut koskaan tuosta miehestä löytäväni. Aivan eri ihminen paljastui kuin naamio olisi pudonnut sen kasvoilta ja esiin tullut täydellinen narri.
Haluan tämän tunteen pois, haluan lopettaa tuntemasta mitään häntä kohtaan. Miten se onnistuu, miten lakata rakastamasta ja ajattelemasta häntä? Tahdon vain unohtaa kaiken, koska mikään ei ollut totta. Elämäni ihanin aika ei ollut muuta kuin huijausta ja harhaa.
Vertaistuki taitaa olla ainoa tie päästä tästä ulos. Monilla on ollut sama kohtalo ja en ole ainut, laiha lohtu :/Varjo kuten yleensä muutkin tuskailevat sen asian kanssa, kuinka lopettaa rakastamasta, kaipaamasta ja ajattelemasta?
Eräällä tavalla on oltava rohkea ja heittää pöydälle ne kaikki kokemukset ja tunteet mitä suhteessa on tullut esille. Mikä on seurannut mitäkin tapahtumaa, ja onko tulevaisuudella todellakaan mahdollista toteutua sellaisena, kuin oli sen itse ajatellut?
Lapsena on tavattoman suuri kärsimys, kun menettää lemmikkinsä. Ajan mittaan lapsi kuitenkin ymmärtää, että pitkään sairastaneen Mustin tai pysyvästi vammautuneen Mirrin olisi ollut vaikea elää täyttä elämää ja täyttää sitä lemmikin roolia, jota siltä oli odotettu.
Jokainen voi samaistua tuohon lapseen tai siihen lemmikkiin. Olemmehan aina kolikon kaksi puolta - lopulta.
Suhteessa täytyy pidemmän päälle olla muutakin kuin ihania hetkiä ja huumaa. Se arkielämä on kuitenkin elettävä toista sietäen, molempien toisesta välittäen ja arvostaen. Jos arvostus ja kunnioitus jo nyt on nollan tasoa: ei hyväksytä toisen tekemiä tekoja tai tehdään tekoja, joista toinen kärsii; niin mitä on suhteelta odotettavissa tulevaisuudessa?
Enemmän suruja, mielipahaa, kärsimystä. Ja ne hyvät hetket ovat harvinaisempia. Jos ei ole itse onnellinen, ei sitä ole se toinenkaan osapuoli. Joskus se suurin rakkaus on myös luopumista. Yksi hyvä teko itselle, mutta toinen hyvä teko toiselle.
- Narsistihan on
"Pian hän muuttikin luokseni asumaan ja kaikki näytti menevän hyvin. "
Narsistihan on hyväksikäyttäjä. Hän valitsee ns. pääuhrinsa jonkin seikan perusteella, mitä hän kulloinkin sattuu tarvitsemaan.
Minun narsistini myös, aina tarpeen tullen pyrkii muuttamaan naisen luokse asumaan, tai ainakin ottaa jalansijan naisen kotoa. Hänen koko menneisyytensä naisten kanssa selittyy naisten hotellinpitäjäominaisuuksilla. Pitkäaikaisimmilla kumppaneilla on aina ollut asunto oikealla paikalla oikeaan aikaan. Hän saattaa jatkaa asumista uhrinsa luona niin pitkään, kuin se on tarpeellista tai sitten löytää uuden, vielä paremman asunnon.
Täälläkin useat naiset kirjoittavat juuri näistä luonaan asuvista narsisteista.
Minä en alusta asti pitänyt kiirettä varsinaiselle yhteenmuutolle. Se löi varmaan kiilan suhteeseemme... narsistilla oli kiire. Olisi ollut päästävä sopivampaan asuntoon kuin hänen poikamiesboxinsa sillä hetkellä oli. Myöskin oli tottunut juoksevaan vaatehuoltoon...
Hänen epäonnekseen ja omaksi onnekseni en ole koskaan ollut passari. Toisaalta opetin narsistin ehkä himpun verran uusille tavoille, muutamassakin asiassa. Se ikävä puoli on siinä, että ne muut naiset varmaan eivät saaneet yhtä nopeaa herätystä kuin minä, kun eivät ole nähneet yhtä hyväksikäyttävää narsistia kuin minä. Huolehtii vaatteensa esim. nykyään itse. On myös ottanut minun yksinelämisestäni mallia. Narsistithan kopioivat toisia ihmisiä tarpeen mukaan.- aloittaja.-
Minun lapseni sanoi jo heti alussa, että mies etsi itselleen vain toimivaa asuinmuotoa ja passaria, joka mahdollisti ja teki hänen elämänsä helpommaksi.
- kauhukakarat3
Miten sinä tiedä tuosta Hoosta noin paljon nyt,vaikka jossain viestissä kerroit että et tiennyt hänestä juuri mitään. Tuollaisten detljien kuten, että mies haki hotellipitäjää tai että oli tottunut vaatehuoltoon, vaativat kyllä hieman syvempää tutustumista
Minkä ikäinen on lapsesi, sillä tuo lause on jo 8-9 luokkalaisen tasoa
- Totta, sama kohtalo
"Vertaistuki taitaa olla ainoa tie päästä tästä ulos. Monilla on ollut sama kohtalo ja en ole ainut, laiha lohtu :/ "
Totta, sama kohtalo on laiha lohtu... -ensin. Ja se, että se on sitä vain ensin, on se tärkeä juttu.
Ehkä yksi tärkeimmistä, ellei peräti tärkeintä tunteiden tasaantumiseen johtaneista asioista oli juuri sen julmuuden tajuaminen, millä narsisti saalistaa hyötyä. Mietin läpikotaisin ne asiat, mitä ajattelin narsistin haluavan itsestäni. Myös se valheellisuus, mitä hänen muutkin suhteensa ovat, on ollut tarkan mietinnän kohteena minulla.
Hän on käyttänyt aivan uskomattomalla tavalla hyväkseen naisia. Eikä kaikki ole edes siinä. Hänen yrityksensä saada naisten omaisuus haltuunsa, ovat katkenneet siihen, että hän käyttäytyy huonosti ja varsinkin humalassa on uskomattoman röyhkeä. Eli näyttelijänlahjat ja pitkäjännitteisyys ei riitä kaapparintavoitteidensa läpiviemiseen loppuun saakka.
Narsismiin tutustuminen oman kokemuksen kautta avaa asiaa ja alkaa käsittää ja nähdä rakkauden osoitukset ja "sen mukavan tyypin" ihan toisessa valossa.
Ikävä kyllä, tämä kaikki ei käy kädenkäänteessä. Suosittelen suurta sinnikkyyttä. Kirjoita vaikka tänne palstalle etenemisestäsi (olen itse tehnyt niin). Täällä tulee vastaan erilaisia mielipiteitä ja ehkä arvosteluakin... mutta sinä teet niinkuin itse haluat. Tänne saa kirjoittaa, ja vastaväitteisiin saa vastata...
Mielessä kannattaa pitää, että ei kirjoita mitään sellaista, mistä voi tunnistaa ketkä ovat kysymyksessä. Vaikka itse ajattelen, että jos joku, joka tuntee minun kumppanini, lukee näitä, joistain kirjoituksistani yhteen vetämällä voisi arvella ainakin.
Narsistit ja narsisti-psykopaatit ovat ällistyttävän samanlaisia toimintatavoiltaan, jopa seksin suhteen... (yritän löytää linkin, jossa kirjoitettiin siitä. Nostan sen esiin kun löydän. "Tuijotettavana oleminen" oli muistaakseni nimi.)
Minulla on myös pitkän tähtäimen suunnitelma itseni suhteen. Olen palannut vanhojen harrastusteni pariin ja uusiakin olen ottanut ohjelmaan. Seksiä en ole lähtenyt harrastamaan muiden kanssa. Itsekunnioituksen säilyttäminen ja jopa korostaminen on mielestäni tärkeää. Täällä on keskuseltu itsen korostamisesta ja kotottamisestakin.
Minulla on mennyt tähän vuosia, mutta samalla olen pystynyt kohentamaan omaa elämääni entisestään ja olen suurimmaksi osaksi onnellinen ihminen nykyään. Tottakai narsisti on noteerannut tämän, ja pitää kiinni minusta. Tiedän kuitenkin sisimmässäni jo selvästi, että hän ei missään tapauksessa ole minulle "se oikea", ja uskon, että tulevaisuudessa kaikki järjestyy aikanaan.
Toivon, että sinä kuitenkin selviydyt lyhyemmällä kärsimyksellä ajallisesti. Meidän tilanteemme narsistin kanssa on sellainen, että olemme tunteneet toisemme ihan nuoresta asti, ja nyt olemme jo keski-iän paremmalla puolella. - Tuossa linkki
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11617563#comment-0
Tuossa linkki tuijottelu-keskusteluun. Sieltä löytyy myös jatkolinkki psykopatiaan. Suosittelen lukemaan senkin. Se auttoi minua lisää erkaantumaan... huh huh.
Ehkä löydät itsellesi tuosta jotain, ehkä et, mutta siinä nyt kuitenkin yhdenlaisia kokemuksia. - Katso peiliin
Tai ehkä vain olet v*ttumainen ja ärsyttävä ämmä ?
- kaunishantainenorava
Tutulta tuo kuulostaa. Olet shokissa, anna itsellesi aikaa ja hyväksy että hän on mikä on, eikä _koskaan_ muutu.
Vaikeinta oli jotenkin hyväksyä, että jollain sellaisella ihmisellä, niin ilkeällä ja pahalla oli niin suuri vaikutus sinuun. Että miten antoikin sen tapahtua! Nolottaa, hävettää ym.
Pidä nyt itsestäsi hyvää huolta, nuku paljon. Väsymys voi yhtäkkiä olla suuri. Tee kivoja asioita. Se tuntuu kuin joku olisi imenyt sinut tyhjiin, olisi itsekin tyhjä kuori.
Itsensä uudelleen kasaamiseen menee paljon aikaa, Se ei tapahdu hetkessä.
Itsekin vakuuttelin itselleni pitkään, että olen jo yli hänestä. Lyhyt suhde kuitenkin, tottakai olen jo yli, unohtanut. Vaikka en ollut.
Parasta on kun pikkuhiljaa huomaa taas nauravansa asioille, pienille asioille:) Tajusin että kadotin senkin ominaisuuden itsestäni hetkeksi.
Kaikki oli vain harmaata.
Poistin edellisen viestin, koska piti lisätä että mietin että olisi mukava vaihtaa ajatuksia ihan yksityisestikin. Kaikkien kanssa kuka vai haluaa:)
Joten saa laittaa yksityisviestiä!- Mennään piiloon
Miksi haluat vaihtaa ajatuksia yksityisesti? Onko sinulla jotain erityistä annettavaa? Minä en lähtisi kriisissä yksityisiin keskusteluihin tuntemattoman kanssa netissäkään. Enkä edottaisi kenellekään yksityistä keskustelua. En ainakaan narsismipalstalla.
- kaunishantainenorava
Mennään piiloon kirjoitti:
Miksi haluat vaihtaa ajatuksia yksityisesti? Onko sinulla jotain erityistä annettavaa? Minä en lähtisi kriisissä yksityisiin keskusteluihin tuntemattoman kanssa netissäkään. Enkä edottaisi kenellekään yksityistä keskustelua. En ainakaan narsismipalstalla.
Miksipä ei. Koen olevani taas oma itseni, mutta silloin kun en ollut, toivoin voivani keskustella jonkun vastaavassa tilanteessa olleen tai siitä selvinneen kanssa :)
Täällä kun ei julkisesti viitsi kaikkea kirjoittaa.
Ja kuten toisaalla sopivasti samaan aikaan todettiin. Ne läheiset ystävät eivät aina kaikkea ymmärrä. - nopeajalkainenkärppä
kaunishantainenorava kirjoitti:
Miksipä ei. Koen olevani taas oma itseni, mutta silloin kun en ollut, toivoin voivani keskustella jonkun vastaavassa tilanteessa olleen tai siitä selvinneen kanssa :)
Ja kuten toisaalla sopivasti samaan aikaan todettiin. Ne läheiset ystävät eivät aina kaikkea ymmärrä.Ja miksi juuri sinä tahtoisit, että sinulle pitäisi avautua enemmän, kuin täällä palstalla voi tehdä? Mikä juuri sinusta tekee erityisen luotettavan? Mitä sinulla on antaa, tai pitäsikö kysyä, mitä sinä tahdot?
- Mennään piiloon
Ja kuten toisaalla sopivasti samaan aikaan todettiin. Ne läheiset ystävät eivät aina kaikkea ymmärrä."Miksipä ei." Oletko mies? Miehet kysyvät tietyssä tilanteessa aina tuota.
- kaunishantainenorava
Mennään piiloon kirjoitti:
"Miksipä ei." Oletko mies? Miehet kysyvät tietyssä tilanteessa aina tuota.
En ole mies. Eikä minua aja apua tarjoamaan mikään muu kuin se tunne minkä muistan. Täydellisen yksinäinen olo, tunne ettei kukaan todella ymmärrä.
Silloin ei mikään palsta riittänyt, vaan kaipasi henkilökohtaista tukea :)
Eikä minulla ole mitään erityistä tarjottavaa, vain oma itseni. - nopeajalkainenkärppä
En ole mies. Eikä minua aja apua tarjoamaan mikään muu kuin se tunne minkä muistan. Täydellisen yksinäinen olo, tunne ettei kukaan todella ymmärrä.
Silloin ei mikään palsta riittänyt, vaan kaipasi henkilökohtaista tukea :)
Eikä minulla ole mitään erityistä tarjottavaa, vain oma itseni.Eihän niillä yleensäkään mitään erityistä tarjottavaa ole, vain oma itsensä :/. On nähty.
- lottamari<3
nopeajalkainenkärppä kirjoitti:
Ja miksi juuri sinä tahtoisit, että sinulle pitäisi avautua enemmän, kuin täällä palstalla voi tehdä? Mikä juuri sinusta tekee erityisen luotettavan? Mitä sinulla on antaa, tai pitäsikö kysyä, mitä sinä tahdot?
Ollaan hirmu epäilijöitä ja varovaisia, kuten narsistin uhrit yleensäkin. Kun joku ehdottaa tuollaista tapaa alkaa yksityiseen viestittelyyn tulee siinä meille uhreille heti mielee, että onkohan tuo susi lammasten vaatteissa. Minustakaan ajatus yksityisestä viestittelystä ei ole hyvä, koska takana saattaa olla kuka vaan, joka on tekeytynyt narsistin uhriksi, osaa vedättää ja yrittää urkkia ja päästä saamaan tietoja tai jopa saada uuden lähteen tmv...
Netti on kyllä viheliäinen paikka ja niin armoton meille uhreille, mutta taivas maan päällä monille häiriintyneille, narsisteille ja kaiken maailman sekopäille.
Olen muistaakseni ollut täällä noin neljä vuotta vaihtelevasti joskus enemmän ja joskus vähemmän. Olen oppinut tänä aikana hyvin paljon nettimaailmasta ja narsistien ja muiden sekopäiden toimintatavoista. Sinisilmäisenä kun tulin tänne aikoinani kirjoittelemaan, niin en heti tajunnut tämän humpan tahtia, joka vasta myöhemmin minullekin selvisi, että kaikki tosiaan ei ole sitä miltä näyttää.
Nyt olen ja katson asioita todella erilailla. Narsistit ovat hyviä kopioimaan ja esittämään myöskin uhrina olemista. He ovat ottaneet selvää miten uhria kannattaa lähestyä ja millaisia keinoja uida uhrin liiveihin kannattaa käyttää.
Minä aikoinani luulin tietäväni hyvinkin paljon narsistisesta persoonallisuushäiriöstä ja narsismista, luulin tietäväni jo lähes kaikki, mutta vasta monet kokemukset niin koetut, nähdyt kuin luetut jne..ovat avanneet ja tuoneet tämän asian minun eteeni suurempana ongelmana kuin mitä alussa uskoin.
Narsisti on ovela, hän on taitava, hänellä on keinoja käytössään tuhansittain ja häntä ei voi tunnistaa etukäteen kovinkaan helpolla ja yleensä kun huomaa tulleensa taas jälleen kerran huijatuksi, niin sitä pettyy todella paljon itseensä, kun on haaskannut aikaansa turhaan ihmiseen, jolla ei ole todellisuudessa sinulle mitään annettavaa, ainoastaan hän imee sinut kuiviin ja vie sinulta aivan kaiken.
Näitä huijareita on netti pullollaan, eikä heihin tosiaan auta mikään. Joskus ajattelen, että parempi on vaan sulkea koko laite ja elää tätä elämää ihan oikeasti pohtimalla täällä yhtään sen enempää näitä asioita. Ne kun eivät siitä sen kummemmaksi muutu.
Tämä kuten muutkin palstat voivat lisätä vain omaa ahdistusta ja ruokkia omaa mieltä päästä näistä kierteistä ulos. Asioita ei kannattaisi jäädä märehtimään. Meissä uhreissa on kaksi ääripäätä aivan kuten narsisteissakin, toiset haluavat heti karistaa ja unohtaa narsistin elämästään ja aloittaa nopeasti kasaamaan elämäänsä uudelleen. Sitten ovat nämä, jotka eivät pääse koskaan irti siitä pettymyksestä, jonka narsisti toiminnallaan aiheutti.
- Mennään piiloon
"Silloin ei mikään palsta riittänyt, vaan kaipasi henkilökohtaista tukea :)"
Ei silloin mikään henkilökohtainen tukikaan missään kulmantakana riitä. Kannattaa nimenomaan pyrkiä esiin. Tietenkin toiset ovat parempia purkamaan tuntojaan tunnistamattomana kuin toiset.
Ammattiapu on kuitenkin luotettavaa, kun haluaa henkilökohtaista tukea. Täällä vaikuttaa välillä siltä, että kun treffipalstalta ei ole löytynyt sopivaa, niin voi sitten etsiskellä muualta. Mikä narsistille sen sopivampi kuin veres uhri... "Tässä olkapää surevalle" -tyyliin. Ja pikainen vetäytyminen kahdestaan.
Ikävä keskeytys toisten käymälle keskustelulle, jos hän olisi halunnut jatkaa vielä.- kaunishantainenorava
Niin olikin. Aivan turha väittely tähän väliin, heitin vain että olisi mukava vaihtaa viestejä ihan yksityisestikin.
Aivan kuin minä olisin jokin uhka. Ei jokaista sentään tarvitse narsistiksi epäillä:)
Ap. jatkaa vaan, aivan turha keskytys! - nopeajalkainenkärppä
Niin olikin. Aivan turha väittely tähän väliin, heitin vain että olisi mukava vaihtaa viestejä ihan yksityisestikin.
Aivan kuin minä olisin jokin uhka. Ei jokaista sentään tarvitse narsistiksi epäillä:)
Ap. jatkaa vaan, aivan turha keskytys!Nimenomaan. Huomaathan, että et tähän ketjuun osallistunut muulla tavoin, kun pyytämällä privattiin yhtäkkiä. Turhalla hienotunteisuudella et ainakaan ole pilattu. Eikä kannata syyttää toisia, jos joku moisesta heittääkin kysymyskortilla.
- Mennään piiloon
Ap. jatkaa vaan, aivan turha keskytys!"Ei jokaista sentään tarvitse narsistiksi epäillä:)" Miksi juuri sinua ei tarvitsisi epäillä narsistiksi? Mietinkin mitä nurinkurinen nimimerkkisi tahtoi kertoa.
- kaunishantainenorava
Nimenomaan. Huomaathan, että et tähän ketjuun osallistunut muulla tavoin, kun pyytämällä privattiin yhtäkkiä. Turhalla hienotunteisuudella et ainakaan ole pilattu. Eikä kannata syyttää toisia, jos joku moisesta heittääkin kysymyskortilla.
Enkö todella muuten osallistunut keskusteluun kun pyytämällä privaattiin..
Ihmeellinen väittelijä olet.
Aivan kuten arvelinkin, kylläpäs on monen monta privaattiviestiä tullut, bling bling bling :D Nolla.
Ja tuo "Mietinkin mitä nurinkurinen nimimerkkisi tahtoi kertoa."
Hihii, no se kertoo vain sitä että minulla on huumorintajua. Rauhoituppas jo. - nopeajalkainenkärppä
Enkö todella muuten osallistunut keskusteluun kun pyytämällä privaattiin..
Ihmeellinen väittelijä olet.
Aivan kuten arvelinkin, kylläpäs on monen monta privaattiviestiä tullut, bling bling bling :D Nolla.
Ja tuo "Mietinkin mitä nurinkurinen nimimerkkisi tahtoi kertoa."
Hihii, no se kertoo vain sitä että minulla on huumorintajua. Rauhoituppas jo."Ihmeellinen väittelijä olet." Tietysti, teidän armonne. Teissä ei ole mitään vikaa.
"Hihii, no se kertoo vain sitä että minulla on huumorintajua." Ihan narsistista tai psykopaatista riippuen, heillä hyvinkin on huumorintajua. Huumoriahan tuo. En muuksi epäilekään.
" Rauhoituppas jo. " Kukapa ei tottelisi itsensä komendantin käskyä. Hahaa :D.
Vai tälläistä täällä tänään?
Muutama perusjuttu viestejä vaihtavien haluaville:
Käyttäkää rekkautunutta nimimerkkiänne ja siihen rekkiin liitettyä sähköpostisoitetta, ei omalla nimellä olevaa.
On täysin oma asianne, kenen kansssa haluatte vaihtaa viestejä ja olla myös vaihtamatta niitä jos ette halua.
On omassa päätettävissänne, mitä tietoja annatte mutta kannatte siitä myös itse vastuun.
En menisi silti vannomaan, ettei ip olisi mahdollista metsästää asiansa osaavalle, ja toista voi huiluttaa helposti avaamaan linkin johon jää ip-jälki.
Narsismipalstaan voi liittyä tiettyjä ennakkkoluuloja, ettei kannata juuri kertoa itsestään mitään tunnistettavaa. Kaippa se johtuu siitä, että luottamuksen menetettyään alkaa niitä peikkoja nähdä kaikkialla. Se ei silti tarkoita että kaikki mielenterveysosioilla tai keskustelupalstoilla yleensäkin ovat mahdollisia hyväksikäyttäjiä. Ja pitäisi muistaa, että tuon hyväksikäytön mahdollistuttavuus on siinä asiassa aika pitkälti kiinni itsestä.
Omasta puolestani voin sanoa, että joskus luottamus on kannattanut. Narsismipalsta voi olla ihan yhtä hedelmällinen vaikka stävyyssuhteenkin alkamiselle kuin mikä tahansa muu väylä. Mutta on täällä näkynyt sitäkin tapaa, että eri tavoin pyritään stalkkaamaan kirjoittajia, enkä suinkaan tarkoita tuota "mulle voi kirjoittaa"- kommentteja pelkästään.
Pitää myös muistaa, että tällä kuten muillakin palstoilla on kirjoittajia, jotka eivät pidä sellaisista asioista kuten postiivisuus, palstatoveruus, kollegiaalisuus, yhteisöllisyys tai positiivinen huomio tai välittäminen arvossa, vaan päinvastoin kaikin keinoin pyrkivät kitkemään moiset hullutukset heti alkuunsa.
Tuossa ylempänä oli kohdistettu Oravaa kohti epäilyjä, jotka eivät kyllä olleet mitenkään perustellusti osoitettuja. Ilmeisesti on nyt hänen vuoronsa olla palstakiusaajien hampaissa, kun Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla.- kaunishantainenorava
"Tuossa ylempänä oli kohdistettu Oravaa kohti epäilyjä, jotka eivät kyllä olleet mitenkään perustellusti osoitettuja. Ilmeisesti on nyt hänen vuoronsa olla palstakiusaajien hampaissa, kun Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla."
Ei haittaa, en loukkaantunut :)
Parempi lopettaa turhat väittelyt heti alkuunsa, aikaisemminkin kun tuo tämänpäiväinen. "Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla"
Niin kiitosta vaan kannustuksesta, mutta tähän asiaan liittyen...niin minäkin ny ikäänkuin jouduin tuollaisen kalastuksen kohteeksi...
Mikä tietyllä lailla tuntui hyvin kummalliseltakin, kun periaatteessa ny olen kuitenkin suht kattavasti jakanut kokemukseni täällä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön ja avoimesti myös kertonut itsestäni/omista ongelmistani jotka mahdollisesti olivat syynä siihen miksi minusta tuli ns. narsistin uhri...
"Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla."
Mutta joo...uskoisin tuon olevan hyvinkin taustalla, kun uskoisin että meitä kirjoittajia on täällä nykyään suht vähän...
toki tuossakin voi ajatella olevan myös jotain positiivista...ainakin itse ajattelen teitä vanhempia kirjoittajia jotka nykyään vähemmän kirjoittavat täällä...siten että olen saanut itsekin toivoa siihen, että oikeasti näistä asioista voi joskus päästä irti...
kuin myös, että jos ns. uusia uhreja ei tänne niin ilmesty...niin ehkä ihmiset nykyään ovat enemmän valveutuneitakin ja tunnistavat narsistin helpommin, kun tietoa jaetaan mediassa jos toisessa ja ns. suusta suuhunkin...
Kun itseäni ajatellen tosiaan vaikka Ännä narsisti sanan toikin tietoisuuteni kertomalla että monien hänen naistensa miehet olivat narsisteja...
niin en tiennyt mitä se oikeasti pitää sisällään...vaan luulin sen pelkästään tarkoittavan jotain julkisuus/huomion hakuista henkilöä...ja että joku on ns. narsistin uhri oli minulle täysin vieras asia...mitä se voisi pitää sisällään...
Mutta täshän tätä on oppinut kaikenlaista tähän aiheeseen liittyen ja tosiaan itsenikin olen jonkun sortin narsistiksi nimennyt...
Itseeni liittyen voisin vaikka omalla nimelläni julkisesti kertoa samat asiat mitä täällä olen kertonut, ei minulla ole mitään salattavaa, eikä sillä lailla hävettävääkään...en ole tehnyt mitään väärää...
Mutta itsekukin ny varmaan tietää ettei se kuitenkaan ole täällä netin keskustelupalstoilla tuntemattomien kesken järkevää...kun joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä...
Ja taas liittyen siihen tarinani toiseen osapuoleen...niin hänen kanssaan ny en viitsi alkaa reality elämässä sen kummemmin kärhämöimään...kun fyysisesti olen eroon päässyt...ettei hän konkreettisesti ole minulle mikään uhka...
ja uskoisin että hänen intressinsä ovat saman suuntaiset...tuskin haluaisi suhdettamme ja siihen liittyneitä asioita saattaa esim. perheensä tietoon...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla"
Niin kiitosta vaan kannustuksesta, mutta tähän asiaan liittyen...niin minäkin ny ikäänkuin jouduin tuollaisen kalastuksen kohteeksi...
Mikä tietyllä lailla tuntui hyvin kummalliseltakin, kun periaatteessa ny olen kuitenkin suht kattavasti jakanut kokemukseni täällä liittyen ännäksi kutsumaani henkilöön ja avoimesti myös kertonut itsestäni/omista ongelmistani jotka mahdollisesti olivat syynä siihen miksi minusta tuli ns. narsistin uhri...
"Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla."
Mutta joo...uskoisin tuon olevan hyvinkin taustalla, kun uskoisin että meitä kirjoittajia on täällä nykyään suht vähän...
toki tuossakin voi ajatella olevan myös jotain positiivista...ainakin itse ajattelen teitä vanhempia kirjoittajia jotka nykyään vähemmän kirjoittavat täällä...siten että olen saanut itsekin toivoa siihen, että oikeasti näistä asioista voi joskus päästä irti...
kuin myös, että jos ns. uusia uhreja ei tänne niin ilmesty...niin ehkä ihmiset nykyään ovat enemmän valveutuneitakin ja tunnistavat narsistin helpommin, kun tietoa jaetaan mediassa jos toisessa ja ns. suusta suuhunkin...
Kun itseäni ajatellen tosiaan vaikka Ännä narsisti sanan toikin tietoisuuteni kertomalla että monien hänen naistensa miehet olivat narsisteja...
niin en tiennyt mitä se oikeasti pitää sisällään...vaan luulin sen pelkästään tarkoittavan jotain julkisuus/huomion hakuista henkilöä...ja että joku on ns. narsistin uhri oli minulle täysin vieras asia...mitä se voisi pitää sisällään...
Mutta täshän tätä on oppinut kaikenlaista tähän aiheeseen liittyen ja tosiaan itsenikin olen jonkun sortin narsistiksi nimennyt...
Itseeni liittyen voisin vaikka omalla nimelläni julkisesti kertoa samat asiat mitä täällä olen kertonut, ei minulla ole mitään salattavaa, eikä sillä lailla hävettävääkään...en ole tehnyt mitään väärää...
Mutta itsekukin ny varmaan tietää ettei se kuitenkaan ole täällä netin keskustelupalstoilla tuntemattomien kesken järkevää...kun joukkoon mahtuu monenlaisia ihmisiä...
Ja taas liittyen siihen tarinani toiseen osapuoleen...niin hänen kanssaan ny en viitsi alkaa reality elämässä sen kummemmin kärhämöimään...kun fyysisesti olen eroon päässyt...ettei hän konkreettisesti ole minulle mikään uhka...
ja uskoisin että hänen intressinsä ovat saman suuntaiset...tuskin haluaisi suhdettamme ja siihen liittyneitä asioita saattaa esim. perheensä tietoon...No joka tapauksessa, on hienoa kun te kaksi jaksatte kirjoittaa edelleen tällä palstalla. Enkä ole yksin tämän kommentin takana.
Eheytyminen on oma prosessinsa, kuten uhreuden kesto ja muoto. Siksi monenlaisia näkökulmia tarvitaan. Olemassaoloaankaan ei tarvitse selitellä - missä vaiheessa itse on, eikä siis tarvitse myöskään kokea syyllisyyttä jos kokee tarvetta kirjoittaa vaikka vuosikymmeniä.
Kuten aina olen sanonut, minusta se on oikein terveellistä ;)- nopeajalkainenkärppä
"Oravaa kohti epäilyjä, jotka eivät kyllä olleet mitenkään perustellusti osoitettuja."
Olet kovin varma asioistasi. Miten sinä olet itse joutunut uhriksi aikoinasi, kun noin varmasti kaikki tiedät? - nopeajalkainenkärppä
"Tuossa ylempänä oli kohdistettu Oravaa kohti epäilyjä, jotka eivät kyllä olleet mitenkään perustellusti osoitettuja. Ilmeisesti on nyt hänen vuoronsa olla palstakiusaajien hampaissa, kun Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla."
Ei haittaa, en loukkaantunut :)
Parempi lopettaa turhat väittelyt heti alkuunsa, aikaisemminkin kun tuo tämänpäiväinen."Parempi lopettaa turhat väittelyt heti alkuunsa, aikaisemminkin kun tuo tämänpäiväinen. " Kovin tomerasti yritit komennella kärppää lopettamaan. En ole nähnyt sinun lopettavan. Ja kovasti vähättelet kärpän mielipiteitä. Minulla on mielipiteeni oravasta, eikä muuta ole näytetty.
"Oravaa kohti epäilyjä, jotka eivät kyllä olleet mitenkään perustellusti osoitettuja."
Olet kovin varma asioistasi. Miten sinä olet itse joutunut uhriksi aikoinasi, kun noin varmasti kaikki tiedät?Kommentit oravaa kohtaan olivat selkeästi epäluottamuksellisia, eikä niihin ollut mitään perusteita. Hänestä pyrittiin tekemään epäilyksenalainen ja siksi jäävi mahdollisten moitiivien suhteen kirjoittamaan privaa tai jolle kannattaisi kirjoitella.
Se ei ollut kovinkaan adekvaattia eikä palstakollegiaalista toimintaa, kyse on nyt siitä. Puhutaan n i i d e n m u i d e n tekemistä vääryyksistä, mutta ei jumalauta edes osata edes palstakirjoittajia kohtaan kunnolla käyttäytyä.
Minusta orava ei ole osoittanut epäilyksenalaista toimintaa tällä palstalla. Jokaisella kirjoittajalla lienee omat ominaisuuksensa ja omituisuuksensa - enkä minä ala todellakaan nimetä ketään, joihin kannattaa luottaa tai ei. Sen saa tehdä ihan jokainen omassa päässään, mutta en hyväksy edelleenkään tätä tapaa, miten kirjoittajia revitellään ja tarkoituksella saatetaan epäilyksenalaiseksi. Kaikki eivät aivan ymmärrä tuota piilovittuilun, mitätöinnin ja niinsanotun vitsin makua, mikä siihen kätkeytyy.
Enkä todellakaan ole koskaan väittänyt "tietäväni kaiken", vaan olen asiasta maininnut aivan muuta. Yrität syöttää päälleni tuota samaa projektiivista paskaa kuin muitakin kohtaan. Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella.- nopeajalkainenkärppä
elisakettu kirjoitti:
Kommentit oravaa kohtaan olivat selkeästi epäluottamuksellisia, eikä niihin ollut mitään perusteita. Hänestä pyrittiin tekemään epäilyksenalainen ja siksi jäävi mahdollisten moitiivien suhteen kirjoittamaan privaa tai jolle kannattaisi kirjoitella.
Se ei ollut kovinkaan adekvaattia eikä palstakollegiaalista toimintaa, kyse on nyt siitä. Puhutaan n i i d e n m u i d e n tekemistä vääryyksistä, mutta ei jumalauta edes osata edes palstakirjoittajia kohtaan kunnolla käyttäytyä.
Minusta orava ei ole osoittanut epäilyksenalaista toimintaa tällä palstalla. Jokaisella kirjoittajalla lienee omat ominaisuuksensa ja omituisuuksensa - enkä minä ala todellakaan nimetä ketään, joihin kannattaa luottaa tai ei. Sen saa tehdä ihan jokainen omassa päässään, mutta en hyväksy edelleenkään tätä tapaa, miten kirjoittajia revitellään ja tarkoituksella saatetaan epäilyksenalaiseksi. Kaikki eivät aivan ymmärrä tuota piilovittuilun, mitätöinnin ja niinsanotun vitsin makua, mikä siihen kätkeytyy.
Enkä todellakaan ole koskaan väittänyt "tietäväni kaiken", vaan olen asiasta maininnut aivan muuta. Yrität syöttää päälleni tuota samaa projektiivista paskaa kuin muitakin kohtaan. Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella."Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella. "
Uskoisin, että ylempänä kirjoitelleella on yleensäkin hyvä tarkoitus kirjoitellessaan. Uskoisin, että hänestä saattaa tuntua ikävältä, kun hän on selkeästi vaihtanut mielipiteitä ja sydämestään ottanut osaa toisen tarinaan, joka on tavallaan koskettanut häntä, ja sitten joku aivan oudosti hyppää pyytämään toiselta itselleen luottamusta... Hänestä on saattanut tuntua, että hän on jututtanut toista ja sitten joku yhtäkkiä... plops. - Oletko kettu ajat.
elisakettu kirjoitti:
Kommentit oravaa kohtaan olivat selkeästi epäluottamuksellisia, eikä niihin ollut mitään perusteita. Hänestä pyrittiin tekemään epäilyksenalainen ja siksi jäävi mahdollisten moitiivien suhteen kirjoittamaan privaa tai jolle kannattaisi kirjoitella.
Enkä todellakaan ole koskaan väittänyt "tietäväni kaiken", vaan olen asiasta maininnut aivan muuta. Yrität syöttää päälleni tuota samaa projektiivista paskaa kuin muitakin kohtaan. Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella.Oletko kettu ajatellut yhtään, että esim. minä en halua pitää yllä yhtään keskustelua, enkä halua myötävaikuttaa siihen, että täältä palstalta joku joutuisi uhriksi sen vuoksi, että minä olen jonkun kanssa täällä keskustellut.
Olen erimieltä siitä, kuka täällä on piilovittuillut, mitätöinyt ja vitsaillut. - Ja edelleen, ken.
Oletko kettu ajat. kirjoitti:
Oletko kettu ajatellut yhtään, että esim. minä en halua pitää yllä yhtään keskustelua, enkä halua myötävaikuttaa siihen, että täältä palstalta joku joutuisi uhriksi sen vuoksi, että minä olen jonkun kanssa täällä keskustellut.
Olen erimieltä siitä, kuka täällä on piilovittuillut, mitätöinyt ja vitsaillut.Ja edelleen, kenenkään ei todellakaan tarvitse välittää sivullisten mielipiteistä, jos eivät halua. Kaikki voivat vapaasti kirjoitella kenen kanssa ikinä haluavat. Itsekin tapailen narsisti-psykopaattia edelleen, vaikka tiedän jo aika tavalla, mistä on kyse.
"Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella. "
Uskoisin, että ylempänä kirjoitelleella on yleensäkin hyvä tarkoitus kirjoitellessaan. Uskoisin, että hänestä saattaa tuntua ikävältä, kun hän on selkeästi vaihtanut mielipiteitä ja sydämestään ottanut osaa toisen tarinaan, joka on tavallaan koskettanut häntä, ja sitten joku aivan oudosti hyppää pyytämään toiselta itselleen luottamusta... Hänestä on saattanut tuntua, että hän on jututtanut toista ja sitten joku yhtäkkiä... plops.Tavallaan uskon että se plops-ilmiö on tarpeellinen meille kaikille. Se on yksi osa sitä pettymyksensietokykyä, joka joudutaan kohtaamaan, kun halutaan tukeutua toiseen ihmiseen. Aina ei saakaan sitä mitä haluaa. Omat odotteet saattavat olla suurempia kuin toisen tarjoama koskaan. Oletan että tarkoitit ilmiöllä jotain tälläistä?
En tiedä muista kirjoittajista. Omalla kohdallani pettymyksiä on ollut ja niitä tulee olemaan. Sekin on eräs sellainen elämäntaitoa opettelua, että oppii sietämään että aina ei saa kaikkea sitä mitä haluaa tai toivoo. Se on eräänlainen hyväksynnän muoto: jokainen saa olla sellainen itsessään kuin, olematta minulle mitään.Oletko kettu ajat. kirjoitti:
Oletko kettu ajatellut yhtään, että esim. minä en halua pitää yllä yhtään keskustelua, enkä halua myötävaikuttaa siihen, että täältä palstalta joku joutuisi uhriksi sen vuoksi, että minä olen jonkun kanssa täällä keskustellut.
Olen erimieltä siitä, kuka täällä on piilovittuillut, mitätöinyt ja vitsaillut.No minä olen vittuillut suoraan ja epäsuorasti, mitätöinyt ja vitsaillut. Ei se silti tarkoita, ettenkö yrittäisi vaikuttaa toisiin: " älä tee kuten minä, tee kuten sanon"
Paternaalista soveltamista.
Palstan eräs hedelmällisyydestä muodostuu yksi osa erilaisista mielipiteistä. Niin kirjavaa sakkia kuin täällä on ollutkin, uskon että jokaisen panos voi olla arvokas, juuri tietyllä hetkellä jopa eteenpäin vievä voima.
Yksi osa negatiivisuudesta on sietämätöntä, mutta eräs murto-osa on siitä positiivisuuden ajattelun kehittymistä.
Tälläinen voi olla myös suojamekanismi silloin, kun haluaa välttää ahdistuksen ja itsesäälin nousemista pintaan. Ruoskallakin on siis merkityksensä, vaikka sillä osoittaisi toisia.
Jos on kantanut suojelijan viittaa pitkään, sen pudottaminen voi olla vaikeaa, jos sen hinnalla muuttuu välinpitämättömäksi. Toinen vaihtoehtohan voi olla muuttua julkisesti vittumaiseksi mulkuksi. Sitä vielä harvempi - todella - haluaa tehdä. En tiedä moniko ymmärtää tämän ajatelmani, mutta kaikessa on omat puolensa.
Muistelen aikaa ennen, kun palsta oli valtavan aktiivinen. Seen moniuloitteisuus oli juuri eri tekijöissä. Kirjoittajat useimmin "tunnistettiin" paremmin "rakkaudellisina" tai "sotaisina". Nykyisellään pystyn sohimaan vain tuntemusten perusteella mitä kukakin tarkoittaa. Yksittäisiä palstakirjoittajia puskamassan takaa ei enää "näe" sanojensa takana, ihmisinä.- Tietysti, mutta aina
elisakettu kirjoitti:
Tavallaan uskon että se plops-ilmiö on tarpeellinen meille kaikille. Se on yksi osa sitä pettymyksensietokykyä, joka joudutaan kohtaamaan, kun halutaan tukeutua toiseen ihmiseen. Aina ei saakaan sitä mitä haluaa. Omat odotteet saattavat olla suurempia kuin toisen tarjoama koskaan. Oletan että tarkoitit ilmiöllä jotain tälläistä?
En tiedä muista kirjoittajista. Omalla kohdallani pettymyksiä on ollut ja niitä tulee olemaan. Sekin on eräs sellainen elämäntaitoa opettelua, että oppii sietämään että aina ei saa kaikkea sitä mitä haluaa tai toivoo. Se on eräänlainen hyväksynnän muoto: jokainen saa olla sellainen itsessään kuin, olematta minulle mitään."Se on yksi osa sitä pettymyksensietokykyä, joka joudutaan kohtaamaan, kun halutaan tukeutua toiseen ihmiseen."
Tietysti, mutta aina tuohonkaan ei tarvitse eikä pidä alistua. En ajattele, että aloittaja olisi sen tyyppinen, joka lähtisi noin vain keskustelemaan jonkun sähköpostiin, joka ei edes esittäydy. Mutta kuten sanoin, en tahdo myötävaikuttaa täällä enkä muuallakaan mihinkään, mistä voi olla vahinkoa toiselle. Tämä on aika kipeä asia tosiaan tämä narismiasia ja uhriasia.
Uskon, että itselläni on ihan tarpeellinen määrä pettymyksiä erilaisista asioista, mutta täytyy muistaa, että elämässä voi oppia myös pitämään vielä paremmin puolensa. - Tuplasti hakattu
"Yhteenlaskutoimitus on jaksanut pitää niin hyvin puolensa tähän asti. Yrittäminenhän ei silti ole loppunut. Kun alkavat uhrit olla vähissä tällä sakilla"
ja uskoisin että hänen intressinsä ovat saman suuntaiset...tuskin haluaisi suhdettamme ja siihen liittyneitä asioita saattaa esim. perheensä tietoon...Kiinnostaa sellainen asia että kun te valvovat silmät olette täällä kertoneet omat narskutarinanne, oletteko millään muotoa näyttäneet tekstejä näille narskuille?
Näen tässä vaaran, ja tunnen itseni lisäksi erään toisenkin uhrin, joidenka narskut uhriutuivat osittain onnistuneesti laittamalla valheelliset tarinat julkiseen jakoon,jossa ne saivat eräänlaisen totuuden kehyksen katsojan silmissä - kauhukakarat3
"Ja koska tuohon kykenet, odottaisin että keskustelusi olisi hedelmällisempää myös sillä objektiivisuuden puolella. "
Uskoisin, että ylempänä kirjoitelleella on yleensäkin hyvä tarkoitus kirjoitellessaan. Uskoisin, että hänestä saattaa tuntua ikävältä, kun hän on selkeästi vaihtanut mielipiteitä ja sydämestään ottanut osaa toisen tarinaan, joka on tavallaan koskettanut häntä, ja sitten joku aivan oudosti hyppää pyytämään toiselta itselleen luottamusta... Hänestä on saattanut tuntua, että hän on jututtanut toista ja sitten joku yhtäkkiä... plops.Minulle jäi sellainen kuva aloittajan jutuista että kaikki oli keksittyä, nimen ja kaupungin etukirjaimia myöden
Tuplasti hakattu kirjoitti:
Kiinnostaa sellainen asia että kun te valvovat silmät olette täällä kertoneet omat narskutarinanne, oletteko millään muotoa näyttäneet tekstejä näille narskuille?
Näen tässä vaaran, ja tunnen itseni lisäksi erään toisenkin uhrin, joidenka narskut uhriutuivat osittain onnistuneesti laittamalla valheelliset tarinat julkiseen jakoon,jossa ne saivat eräänlaisen totuuden kehyksen katsojan silmissäHäiriintyneeseen narsismiin läheisesti kuuluu tunteiden sietokyvyttömyys ja jotkut nk narsisesti vammautuneet loukkaantuvatkin herkästi eriasteisiksi uhreiksi. Kaltoinkohtelun osapuolet harvemmin kykenevät keskustelemaan toistensa kanssa kyseisistä asioista, olipa kokija uhri tai kaltoinkohtelija.
Voi kysyä itseltään sitäkin; onko väliä kuka uhritarinan on kirjoittanut? Milloin uhritarinasta tulee oikeutettua? Kokemushan on subjektiivinen, kumpi tahansa puolisko voi kokea tulla laiminlyödyksi tai kaltoinkohdelluksi.
Julkisella foorumilla ei pidä antaa tunnistettavuustietoja kenestäkään; sehän on jo sääntöihin kirjattu. Täytyy muistaa myös perustuslakiin kuuluvat säädökset sekä lakiin kuuluvat asetukset ihmisoikeuksista ja kunnianloukkaamattomuudesta.kauhukakarat3 kirjoitti:
Minulle jäi sellainen kuva aloittajan jutuista että kaikki oli keksittyä, nimen ja kaupungin etukirjaimia myöden
"Minulle jäi sellainen kuva aloittajan jutuista että kaikki oli keksittyä, nimen ja kaupungin etukirjaimia myöden "
Niin, minäkin luulen niin, mutta en ymmärrä miksi minä ny ylipäätään yhtäkisti tulin sotketuksi tuohon juttuun...
Siitä olen varma etten tunne kyseisen tarinan henkilöitä hovinaista/hänen Hootaan ollenkaan...sellaisina kuin he ovat tulleet minulle esitellyiksi... eivät liity minuun ollenkaan, vaikka joku tällä ny yrittikin ny uskotella minulle että luulisin ko. hovinaisen olevan Ännäni nyksä...
En tiedä, tämä netti/aihe/narsismipalsta ja ihmisen mieli saa luulemaan kaikenlaista ehkä tarinoiden samankaltaisuudesta johtuen...harhainen mieli alkaa sijoittamaan joko itseään tai sitä narsistiaan jopa toisten tarinoihin...
Että pidän tätä episodia johon joku halusi minut sotkea ny hyvin kummallisena, enkä tiedä miten siihen suhtautuisin...
- nopeajalkainenkärppä
"Minustakaan ajatus yksityisestä viestittelystä ei ole hyvä, koska takana saattaa olla kuka vaan, joka on tekeytynyt narsistin uhriksi, osaa vedättää ja yrittää urkkia ja päästä saamaan tietoja tai jopa saada uuden lähteen tmv...
Netti on kyllä viheliäinen paikka ja niin armoton meille uhreille, mutta taivas maan päällä monille häiriintyneille, narsisteille ja kaiken maailman sekopäille."
Mikä olisi miellyttävämpi saalis kuin moninkertainen uhri. Ja mikä olisi makeampi kosto kaunaiselle psykopaatille kuin päästä pettämään narsistipalstalla mieltään purkaneelle uhria. Olisi tuskaa ja dramatiikkaa varmasti yllinkyllin. Psykopaateillehan ei niin väliä ole, kenelle kostetaan ja kenen asioista.
Antakaa yksikin syy, miksi pitäisi luottaa kirjoittajaan, joka ei ole luottamusta itsessä herättänyt.
Rajattomille kaikki naiset ovat suurinpiirtein samaa massaa."Minustakaan ajatus yksityisestä viestittelystä ei ole hyvä, koska takana saattaa olla kuka vaan, joka on tekeytynyt narsistin uhriksi, osaa vedättää ja yrittää urkkia ja päästä saamaan tietoja tai jopa saada uuden lähteen tmv..."
Niin olen tuosta kyllä aikas samaa mieltä ja kuten kerroinkin, itsellenikin tulla tupsahti yhtäkisti yksityisviesti tuon hovinaisen palstalle tulon jälkeen..jonka spostiosoite on luettavissa kyseisestä ketjusta...
vastasinkin siihen lyhyesti, koska hän kysyi Ännäni vain ns. "tuntomerkkejä", mutta ilmeisesti hän ei pitänyt vastauksestani, eikä jatkanut enää, mutta siitä huolimatta oli palstalla peräänkuuluttamassa ns. faktoja kehiin...
ja kohta sitten ilmestyikin "nuoruudenrakkaus" komppaamaan miten mukavaa on kun saan vielä kirjoitella Ännäni nyksänkin kanssa...
Että joo...ota noista ny sitten selvää...mikä tai kuka ihminen on millaisenkin nimimerkin takana...että kannustan kyllä myös ihmisiä varovaisuuteen...sen kummemmin ketään nimimerkkiä nimeämättä...- Kauhukakarat3
No jos luitte kaikkia ketjuja niin hovinainen antoi yhteenlaskutoimitukselle jotain tietoja, en tiedä saiko myös. Mä olen ollu sellasessa rumbassa että haistoin heti siinä jotain epäilyttävää
- Kauhukakarat3
"Minustakaan ajatus yksityisestä viestittelystä ei ole hyvä, koska takana saattaa olla kuka vaan, joka on tekeytynyt narsistin uhriksi, osaa vedättää ja yrittää urkkia ja päästä saamaan tietoja tai jopa saada uuden lähteen tmv..."
Niin olen tuosta kyllä aikas samaa mieltä ja kuten kerroinkin, itsellenikin tulla tupsahti yhtäkisti yksityisviesti tuon hovinaisen palstalle tulon jälkeen..jonka spostiosoite on luettavissa kyseisestä ketjusta...
vastasinkin siihen lyhyesti, koska hän kysyi Ännäni vain ns. "tuntomerkkejä", mutta ilmeisesti hän ei pitänyt vastauksestani, eikä jatkanut enää, mutta siitä huolimatta oli palstalla peräänkuuluttamassa ns. faktoja kehiin...
ja kohta sitten ilmestyikin "nuoruudenrakkaus" komppaamaan miten mukavaa on kun saan vielä kirjoitella Ännäni nyksänkin kanssa...
Että joo...ota noista ny sitten selvää...mikä tai kuka ihminen on millaisenkin nimimerkin takana...että kannustan kyllä myös ihmisiä varovaisuuteen...sen kummemmin ketään nimimerkkiä nimeämättä...Tuossa piilee suuri vaara, että te yhdessä leimaatte tämän Hoon narististiksi, vaikka voitte olla sitä itsekin. Tänne etenkin sinun laittamat kertomukset otetaan totena lukijoiden silmissä, ilman että sinun väittämäsi narsku on saanut lausua asiaan mitään
Kauhukakarat3 kirjoitti:
Tuossa piilee suuri vaara, että te yhdessä leimaatte tämän Hoon narististiksi, vaikka voitte olla sitä itsekin. Tänne etenkin sinun laittamat kertomukset otetaan totena lukijoiden silmissä, ilman että sinun väittämäsi narsku on saanut lausua asiaan mitään
"Tuossa piilee suuri vaara, että te yhdessä leimaatte tämän Hoon narististiksi, vaikka voitte olla sitä itsekin. Tänne etenkin sinun laittamat kertomukset otetaan totena lukijoiden silmissä, ilman että sinun väittämäsi narsku on saanut lausua asiaan mitään "
Minä en ole leimaamassa ketään Hoota narsistiksi yhdessä kenenkään kanssa...
Ja mitä tulee minun kertomukseeni...se on minun totuuteni siitä miten olen tietyt asiat asiat kokenut omalta kannaltani katsoen suhteestani Ännäksi nimeämääni henkilöön...
ja uskoisin että toki Ännäksi nimeämäni henkilö voisi kertoa kokonaan toisenlaisen tarinan...mutta tiedä sitten onko hänellä edes sellaista tarvetta, kun olin ny vain ns. yksi nainen monien joukossa enkä merkinnyt hänelle ihmisenä mitään...kuhan olin olemassa hänelle hetken hänen seksuualisia tarpeitaan varten...en usko naristien erityisesti kaipaavan esineitään jälkeenpäin...
että uskoisin hänen jättäneen minut suht kepeästi taakseen siltä osin, että hänellä oli muitakin naisia...joiden kanssa nuokin tarpeet tulivat tyydyteiksi kuin myös sitten ns. normaalisti seurustelemaan kykenevän miehenä esiintymisen tarpeet...
Kun suhteemme on virallisesti päättynyt parisen vuotta sitten, ja käsittääkseni tosiaankin minun Ännäksi täälllä nimeämäni henkilö ny seurustelee vakavissaan sen "nuoruudenrakkautensa" kanssa...
eikä minulla ole mitään tarvetta sekaantua siihen asiaan sen kummemmin...mitä ny itsekseni toivon tuon naisen vuoksi, jopa että olisin väärässä Ännäni suhteen...ja että tuo suhde onnistuisi, ettei niitä uusia uhreja ainakaan hänen toimestaan enää tulisi...
Tämä täällä oloni ny liittyy vaan tähän asian/narsismin ymmärtämiseen...joka taas on lisännyt paljon tietämystäni ihmisenä olemisesta ja myös itseeni liittyvästä problematiikasta...jonkin sortin narsistiksi olen tunnustautunut itsekkin...
- tällasta
Minua hieman harmittaa, että näillä palstoilla alkaa tietyt samat nimimerkit kirjoittaa jokaiselle ja vastata jokaiselle narsismi-uhri-aiheesta. En ole itse enää viitsinyt kirjoittaa tänne oikeastaan mitään, koska mieluusti haluaisi saada aikaan keskustelua monilta eri tahoilta..
Mutta kun tulee uusi ja tuore aloitus, niin aina samat pari nim.merkkiä alkavat taas keskustella ja laittaa linkkejä "jo käytyihin aiheisiin", aivan kuin olisivat näiden palstojen virallisia moderaattoreita.
Täällähän saa tietysti kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, mutta hieman ihmetyttää tapaukset, jotka tuntuvat roikkuvan täällä niin paljon, että se vie keskusteluhaluja muilta. Keskustelut alkavat olla jo sisäpiirin juttuja ja monet kirjoittavat tänne jo sellaisia asioita, jotka on jo moneen kertaan luettu ja todettu.
Ehkä kaipaisi tilaa myös uusille näkökulmille ja kertomuksille. Voin olla tottakai väärässäkin, mutta tämä vain tuli mieleeni.Haluaisin kommentoida sitä, että vastasin kyllä yhteenlaskutoimituksen viestiin, mutta vasta tänään. Täällä on monenlaista ihmistä ja minä olen vasta heräämässä Ruususen unesta. Luen kirjoituksia ja toivon faktatietoa, vaikka pitäisi ymmärtää, ettei sitä ainakaan tuon ihmisen suusta tule. Siis tämän narsistin.
Kun on joutunut tähän myllyyn ja siitä irtipääseminen on tosi vaikeaa, alkaa käyttäytymään itsekin sairaasti. Varmaan sitten uskon kun saan rysän päältä kiinni...- Itse olen kirj.
Itse olen kirjoittanut sitkeästi, vaikka kirjoittelukumppanin kanssa ei samanmielisyyttä aina löytynytkään. Kannustan sinnikkyyteen, minä olen aloittelija moneen muuhun verrattuna, joiden tekstejä löytyy vuosien takaa.
Jos et jaksa kirjoittaa tänne, koska täällä kirjoittaa pari vähän vanhempaa kirjoittajaa kuin sinä, ja olet narsistin uhri, niin toivotan sinulle vain yksinkertaisesti paljon, paljon enemmän lisääntyviä voimia. Taidat tarvita niitä.
Ilmeisesti olet kuitenkin itsekin kirjoitellut täällä pitkään eri nimimertkeillä, kun kaipaat uusia näkökulmia ja uusia kertomuksia. Minusta muuten omituinen toive. Itse olen halunnut selviytyä mahdollisimman hyvin...
Taidampa taas lohkaista: hakekoo joku täältä aineistoa romaaniin?
Täällä on niin paljon megatavuja käytettävissä, että tilaa keneltäkään täällä ei vie kukaan. - Ehkä kannattaisi
Itse olen kirj. kirjoitti:
Itse olen kirjoittanut sitkeästi, vaikka kirjoittelukumppanin kanssa ei samanmielisyyttä aina löytynytkään. Kannustan sinnikkyyteen, minä olen aloittelija moneen muuhun verrattuna, joiden tekstejä löytyy vuosien takaa.
Jos et jaksa kirjoittaa tänne, koska täällä kirjoittaa pari vähän vanhempaa kirjoittajaa kuin sinä, ja olet narsistin uhri, niin toivotan sinulle vain yksinkertaisesti paljon, paljon enemmän lisääntyviä voimia. Taidat tarvita niitä.
Ilmeisesti olet kuitenkin itsekin kirjoitellut täällä pitkään eri nimimertkeillä, kun kaipaat uusia näkökulmia ja uusia kertomuksia. Minusta muuten omituinen toive. Itse olen halunnut selviytyä mahdollisimman hyvin...
Täällä on niin paljon megatavuja käytettävissä, että tilaa keneltäkään täällä ei vie kukaan.Ehkä kannattaisi heittää lantti toivomuskaivoon. Niinhän ne ongelmat tässä elämässä ratkeavat.
Täällä on niin paljon megatavuja käytettävissä, että tilaa keneltäkään täällä ei vie kukaan.En tiedä tarkoittaako edellinen kirjoittaja minua, mutta olen kirjoittanut tänne tasan kahdella nimimerkillä ja toisella palstalla yhdellä eri nimimerkillä, kun - kuten kerroin- yritän edelleen saada jotain todellista faktatietoa, että tämä ihminen, joka kertoo olevansa ehdottoman luotettava ja teki eilen varsinaisen källin minulle tällä suomi24.fi treffipalstalla - suorastaan huijauksen top ten bravuurin - on oikeasti, siis oikeasti narsisti tai vähintäänkin patologinen valehtelija.
Tiedän itse olevani oikea ihminen ja mitä teen ja miksi kirjoitan. Tällainen on minulle ihan uutta, mutta tässä liemessä olen niin hukassa, että teen vaikka mitä että pääsen jotenkin selville, voiko joku valehdella minulle päin naamaa ja muuttaa kertomustaan aivan sekunnissa. En halua kertoa ko tapausta tässä, mutta se joka on ollut narsistin kanssa pitempään tekemisissä osaisi varmaan vastata heti.
En ymmärrä miksi täältä haluaisi hakea romaaniin aineistoa, kun yrittää selvittää omassa päässään mikä on totta ja mikä ei ja miksi epäilen vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa, ei deittisuhteita, ei muita suhteita, miksi väsytän toista (siis narsistia) omilla kuvitelmillani ja minä näytän olevan deittipalstoilla (kun tajusin haun perusteella että siellähän hän taas oli ja menin sisään tsekatakseni asian) - ja pitäisiköhän hänenkin mennä sinne, kun minä näytän seikkailevan muiden miesten perään… voi herran pieksut, olen tosi sairastunut. Mutta rehellisesti nyt tässä tilassa.- tällasta
Täällä on niin paljon megatavuja käytettävissä, että tilaa keneltäkään täällä ei vie kukaan.heh. Ei nyt tainut tuo viestini ihan löytää perille mutta olkoon..
- No juu ei.
tällasta kirjoitti:
heh. Ei nyt tainut tuo viestini ihan löytää perille mutta olkoon..
" Ei nyt tainut tuo viestini ihan löytää perille "
No juu ei. Kukaan ei tuon perusteella tiedä, keitä tarkoitit, eikä myöskään kuka olet. Että hän ja hän ei siis saisi mielellään vastata kenelle? Vielä kun saisi nimimerkit noihin kolmeen kohtaan, niin voisi olla toivoa.
Minäkin mietin, uskallanko vastata kenellekään! Jos tarkoitit minua ja sinä olet jokaisen aloittavan uuden nimimerkin takana. - Kauhukakarat3
hovinainen kirjoitti:
En tiedä tarkoittaako edellinen kirjoittaja minua, mutta olen kirjoittanut tänne tasan kahdella nimimerkillä ja toisella palstalla yhdellä eri nimimerkillä, kun - kuten kerroin- yritän edelleen saada jotain todellista faktatietoa, että tämä ihminen, joka kertoo olevansa ehdottoman luotettava ja teki eilen varsinaisen källin minulle tällä suomi24.fi treffipalstalla - suorastaan huijauksen top ten bravuurin - on oikeasti, siis oikeasti narsisti tai vähintäänkin patologinen valehtelija.
Tiedän itse olevani oikea ihminen ja mitä teen ja miksi kirjoitan. Tällainen on minulle ihan uutta, mutta tässä liemessä olen niin hukassa, että teen vaikka mitä että pääsen jotenkin selville, voiko joku valehdella minulle päin naamaa ja muuttaa kertomustaan aivan sekunnissa. En halua kertoa ko tapausta tässä, mutta se joka on ollut narsistin kanssa pitempään tekemisissä osaisi varmaan vastata heti.
En ymmärrä miksi täältä haluaisi hakea romaaniin aineistoa, kun yrittää selvittää omassa päässään mikä on totta ja mikä ei ja miksi epäilen vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa, ei deittisuhteita, ei muita suhteita, miksi väsytän toista (siis narsistia) omilla kuvitelmillani ja minä näytän olevan deittipalstoilla (kun tajusin haun perusteella että siellähän hän taas oli ja menin sisään tsekatakseni asian) - ja pitäisiköhän hänenkin mennä sinne, kun minä näytän seikkailevan muiden miesten perään… voi herran pieksut, olen tosi sairastunut. Mutta rehellisesti nyt tässä tilassa.Vaihdoitte kuitenkin tietoja yhteenlaskutoimituksen kanssa? Minusta tuntuu että sinä keksit noi jutut, ei ole looginen tarinakokonaisuus.
- huomioi1
Narsistin sormet lyhyet??
- narsismia
suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
vaatii korostunutta ihailua;
mielestään oikeus erityiskohteluun;
muiden hyväksikäyttö;
empatian puute;
kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä);
ylimielisyys ja röyhkeys. - Kauhukakarat3
Kauanko olitte yhdessä ja miten tuo ero nyt tarkalleen ottaen meni?
Entä miksi tarkemmin kerrottuna olet pettynyt ja ehkä katkerakin tuolle Hoolle?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174586
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291525Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211199
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221165- 119985
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924