Olenko sinusta tyhmä ihminen. Onko minulla mauttomat vaatteet ja tylsän näköinen naama, etkä haluaisi tuhlata aikaa sanailuun minun kanssani koska se vie sinun aikaasi. En kiinnosta sinua ollenkaan mutta sinun joka sanasi on hunajaa minun korvilleni. Olenko sinun mielestäsi kateellinen sinulle.
Olet minulle mukava ajoittain, koska säälit minua, eikä kukaan muuten puhuisi minulle. Minun nauruni on ärsyttävä, eikä kukaan täysjärkinen sinun mielestäsi oikeasti viihdy minun kanssani. Voi kuinka turha minä olen...
Jos näin on näin, niin sinä et tule huomaamaan kuinka sinun valheet minusta eivät satuta minua, koska tiedän mikä olet. Olen jo nähnyt vihaiset ilmeesi, koska et jaksa leikkiä hyväntuulista. minulla oikeasti on ihmisiä ympärillä jotka pitävät minun rehellisyydestä ja innokkuudestani.
Säälin sinua päivittäin, sinä vain et tule koskaan ymmätämään sitä, että elämä opettaa välttämään ihmisiä niinkuin sinä. Kun sinä olet vanha et voi käsittää, miksi juot niin paljon ja miksi olet äreä. et löydä intohimoa mistään, sinua ei kiinnosta mikään. Kun minä olen vanha nautin jopa pehmeistä rypyistäni, etkä sinä voi ymmärtää sitäkään.
tyhmä ihminen ja narsisti
18
482
Vastaukset
- mielen kiintoista
Lukeudutko omasta mielestäsi narsisteihin vai uhreihin?
- miebie
Minun mielestäni sääli on sairaus, joka ilmenee nimenomaan säälintunteen kantajassa, eli säälijässä. Saatan myös olla väärässä, enkä ole "oikeasti" ymmärtänyt, että ahkerasti toista säälivä onkin vain myötätuntoinen ja armollinen ihminen säälin kohdettaan kohtaan.
Tätä minun pitää ihan selkeästi vielä pohtia."Minun mielestäni sääli on sairaus, joka ilmenee nimenomaan säälintunteen kantajassa, eli säälijässä."
Tietyllä lailla olen kanssasi samaa mieltä, jos toista ikäänkuin säälii periaatteella voi sua raukkaa...että ikäänkuin sääliessään asettuu toisen yläpuolelle...
Mutta joo...sääli on yleiskielen sana, jota kyllä käytetään tarkoittaen aitoa myötätuntoakin, ettei kaikessa säälissä ole varmaan tuota voi sua raukkaa ajatusta takana...- miebie
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Minun mielestäni sääli on sairaus, joka ilmenee nimenomaan säälintunteen kantajassa, eli säälijässä."
Tietyllä lailla olen kanssasi samaa mieltä, jos toista ikäänkuin säälii periaatteella voi sua raukkaa...että ikäänkuin sääliessään asettuu toisen yläpuolelle...
Mutta joo...sääli on yleiskielen sana, jota kyllä käytetään tarkoittaen aitoa myötätuntoakin, ettei kaikessa säälissä ole varmaan tuota voi sua raukkaa ajatusta takana...Niin. Ehkä. Kuitenkin myötätunto on sanana olemassa, joten se suo sitten sen selkeän variaation sanojen sisältöön.
Saatan olla siinäkin väärässä, että aloituksesta kajastaa jonkinasteinen pettymys tai mahdollinen huonommuuden tunne toisen ihmisen suhteen, mahdollisesti todellinen, mahdollisesti kuviteltu.
Jos sen pukee sanoiksi aloituksen tavalla, ajatukset kallistuvat katkeruuden puoleen. Mikä on tietysti aina hyvä saada puretuksi pois, mutta toisaalta aktiivinen säälin hyysääminen toiseen antaisi viestiä siitä, että purkumatka on vasta aluillaan..
En tiedä. Vaikutelmaa vain.
- aloi8ttaja
Mukavia kommentteja. En tiedä olenko narsisti mutta olen ainakin tietoinen siitä milainen se on. Katkera ei tarvitse olla, koska toisella on erilainen persoonallisuus, mutta pitää huolta siitä että saa itse olla oma itsensä. Pidemmällä tähtäimellä se tulee huomaamaan millä lailla niitä läheisiä ihmisiä kohtelee ja jääkö yksin.
"Sääli "sana on maaginen ja ei katkera, mutta jos sen sanoo ääneen toiselle, se onkin katkera ja ilkeä. Intohimo on sellainen asia mikä on tärkeää ja sitä minulla on kosolti, elämän nälkää...
Olen nähnyt monia jotka antavat takaisin narsistille samalla mitalla ja unohtavat kokonaan, että toista ihmistä ei voi muuttaa, suurin sääli on muuttua itsekin.
Älä tingi rehellisyydestä, koska sinussa on halu hyvään.- Zulambikra
Samalla mitalla takaisin antamisessa ei ole tarkoituskaan jotenkin parantaa/muuttaa toista. Narsisti on paska maailmanloppuun asti, vaikka tekisit mitä. Takaisin antaminen on oikeudenmukaisuuden palauttamista ja narsistin jäljiltä kaikki uhrit ovat muuttuneet joka tapauksessa pysyvästi. Paluuta ennen narsistia olleeseen tilaan ei ole kuitenkaan.
"Olen nähnyt monia jotka antavat takaisin narsistille samalla mitalla ja unohtavat kokonaan, että toista ihmistä ei voi muuttaa, suurin sääli on muuttua itsekin."
Niin varsinkin tuo loppusi...suurin sääli muuttua itsekin.. kannattaa jokaisen uhrin/läheisen pitää visusti mielessä ...
Asia jonka Vakninkin mainitse johdannossaan tähän tapaan...
"Tämä kirja on raskasta luettavaa. Se ei ole tarkoitettu miellyttämään eikä viihdyttämään. Narsistinen persoonallisuushäiriö (Narcissistic Personality Disorder, NPD) on tuhoisa, inhottava ja kiduttava tauti, joka ei vaikuta pelkästään narsistiin. Se saastuttaa ja muuttaa ikuisiksi ajoiksi ihmisiä jotka ovat päivittäisessä kosketuksessa narsistiin. Toisin sanoen: se on tarttuva. Väitän että narsismi on 2000-luvun mentaalinen epidemia, jota vastaan on taisteltava kaikin keinoin"- Narsistin narauttaja
"Olen nähnyt monia jotka antavat takaisin narsistille samalla mitalla ja unohtavat kokonaan, että toista ihmistä ei voi muuttaa, suurin sääli on muuttua itsekin."
Niin varsinkin tuo loppusi...suurin sääli muuttua itsekin.. kannattaa jokaisen uhrin/läheisen pitää visusti mielessä ...
Asia jonka Vakninkin mainitse johdannossaan tähän tapaan...
"Tämä kirja on raskasta luettavaa. Se ei ole tarkoitettu miellyttämään eikä viihdyttämään. Narsistinen persoonallisuushäiriö (Narcissistic Personality Disorder, NPD) on tuhoisa, inhottava ja kiduttava tauti, joka ei vaikuta pelkästään narsistiin. Se saastuttaa ja muuttaa ikuisiksi ajoiksi ihmisiä jotka ovat päivittäisessä kosketuksessa narsistiin. Toisin sanoen: se on tarttuva. Väitän että narsismi on 2000-luvun mentaalinen epidemia, jota vastaan on taisteltava kaikin keinoin"Narsismia vastaan taistelemista kaikin keinoin on juurikin se, että antaa takaisin samalla mitalla korkojen kera, mutta vain sille narsistille ja tällä teolla varmistaa, että narsistin aiheuttama pahoinvointi ei tahtomattaan kohdistu syyttömiin. Anteeksiantaminen narsistille, joka ei koskaan edes kadu tekojaan tai ole pahoillaan mistään aiheuttamastaan on narsistisen käytöksen hyväksymistä ja edesauttamista. Narsisti on ainoa joka jatkaa tyytyväisenä siitä, että mitään seuraamuksia ei taaskaan tullut muiden tuhoamisesta ja jatkaa entistä voimistuneempana seuraavaan uhriin.
Narsisti kykenee ymmärtämään ja kunnioittamaan ainoastaan seuraumusten lakia. He jatkavat kaikkea sitä toimintaa mistä hyötyvät ja välttävät sitä mistä saavat epämiellyttäviä seuraamuksia itselleen. Hyöty ja haitat punnitaan tarkkaan joka asiassa. Ainoastaan siinä vaiheessa, jos hänelle itselleen kohdistuneet haitat ylittävät hyödyt voi narsisti jättää jonkun pahan tekonsa tekemättä.
Narsistilla ei ole omaatuntoa eikä syyllisyydentunteita.
Narsisti erottaa oikean ja vääryyden eron sekä hyvän ja pahan eron, mutta ei vain piittaa niistä eikä pyri olemaan hyvä tai tekemään sitä mikä on oikein. Narsisti toimii täysin sen varassa mistä saa maksimaalisen hyödyn ja pääsee tuhoamaan muita mahdollisimman vähillä häneen kohdistuvilla ikävillä seuraamuksilla.
Narsisti ei piittaa laeista, jos pystyy ilman sen suurempia seuraamuksia sitä rikkomaan, olipa kyseessä sitten alaikäisiin lapsiin sekaantuminen tai mikä tahansa muu heitä kiehtova rikollinen toiminta. Narsisti piittaa vain siitä, että jääkö hän siitä kiinni ja mitä sen jälkeen seuraa. Jos seuraamus on liian vähäinen, niin narsisti muuttuu entistä röyhkeämmäksi ja jatkaa, jos taas kiinnijääminen on varmaa ja seuraamuksena enemmän haittaa kuin teosta saatu hyöty, niin narsisti välttää tekemästä tekoaan.
Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki. Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki. Tasapeliä, kun narsisti ei noteeraa. Peli on ohi vasta, kun narsisti kokee selkeän tappion ja peliä tämä kaikki on narsistille. Narsistin narauttaja kirjoitti:
Narsismia vastaan taistelemista kaikin keinoin on juurikin se, että antaa takaisin samalla mitalla korkojen kera, mutta vain sille narsistille ja tällä teolla varmistaa, että narsistin aiheuttama pahoinvointi ei tahtomattaan kohdistu syyttömiin. Anteeksiantaminen narsistille, joka ei koskaan edes kadu tekojaan tai ole pahoillaan mistään aiheuttamastaan on narsistisen käytöksen hyväksymistä ja edesauttamista. Narsisti on ainoa joka jatkaa tyytyväisenä siitä, että mitään seuraamuksia ei taaskaan tullut muiden tuhoamisesta ja jatkaa entistä voimistuneempana seuraavaan uhriin.
Narsisti kykenee ymmärtämään ja kunnioittamaan ainoastaan seuraumusten lakia. He jatkavat kaikkea sitä toimintaa mistä hyötyvät ja välttävät sitä mistä saavat epämiellyttäviä seuraamuksia itselleen. Hyöty ja haitat punnitaan tarkkaan joka asiassa. Ainoastaan siinä vaiheessa, jos hänelle itselleen kohdistuneet haitat ylittävät hyödyt voi narsisti jättää jonkun pahan tekonsa tekemättä.
Narsistilla ei ole omaatuntoa eikä syyllisyydentunteita.
Narsisti erottaa oikean ja vääryyden eron sekä hyvän ja pahan eron, mutta ei vain piittaa niistä eikä pyri olemaan hyvä tai tekemään sitä mikä on oikein. Narsisti toimii täysin sen varassa mistä saa maksimaalisen hyödyn ja pääsee tuhoamaan muita mahdollisimman vähillä häneen kohdistuvilla ikävillä seuraamuksilla.
Narsisti ei piittaa laeista, jos pystyy ilman sen suurempia seuraamuksia sitä rikkomaan, olipa kyseessä sitten alaikäisiin lapsiin sekaantuminen tai mikä tahansa muu heitä kiehtova rikollinen toiminta. Narsisti piittaa vain siitä, että jääkö hän siitä kiinni ja mitä sen jälkeen seuraa. Jos seuraamus on liian vähäinen, niin narsisti muuttuu entistä röyhkeämmäksi ja jatkaa, jos taas kiinnijääminen on varmaa ja seuraamuksena enemmän haittaa kuin teosta saatu hyöty, niin narsisti välttää tekemästä tekoaan.
Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki. Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki. Tasapeliä, kun narsisti ei noteeraa. Peli on ohi vasta, kun narsisti kokee selkeän tappion ja peliä tämä kaikki on narsistille."Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki.Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki."
Niin vittaat tässä ikäänkuin Talio periaatteeseen Hammurabin laissa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talio-periaate
Mutta tiedä sitten, eikö se ajatus tee meistä uhreista myös ikäänkuin narsistin kaltaisia...jos ei vielä pahempia...
jos narsisti varastaa sinulta ja sinä kostoksi varastat häneltä kaksinverroin...niin oletko sinä sitten ns. parempi ihminen...
Etten ihan tuota periaatetta kannata...mutta toki jos jonkun narsistin toiminta on sellaista, että se täyttää rikoksen tunnusmerkit ja tiedät siitä, kykenet sen todistamaan...esim. mainitsemasi lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tai fyysinen väkivalta niin tottakai velvollisuutesi on tehdä hänestä rikosilmoitus ja antaa sitten oikeudelle päätösvallan rangaistuksesta...
Mutta hyvin vähän ajattelisin on keinoja ns. maallikolla...jos ei halua tulla itse narsistin kaltaiseksi...kärsimänsä vääryyden vuoksi oikeuttaa itsensä tekemään toiselle vääryttä...
Oikeastaan ainoa keino mitä meillä on...on pitää huoli omasta vapaudestamme valita...
Jälleen kerran perustan ajatukseni ikiaikaiseen psykankirjaan Raamattuun...tässä luettavaa aiheesta...jos ei uskonto ja sen tekstit niin hirveästi pelota...ettei niitä voi edes lukea...niin suhtautumistavan juju löytyy
"Kysymys on alistettujen ihmisten sisäisestä vapaudesta ja heidän oman ihmisarvonsa säilyttämisestä silloinkin, kun kukaan muu ei sitä kunnioita."
http://www.teoblogi.fi/2011/12/7-10-5-toisen-posken-kaantamisesta-jne/
En nyt tarkoita että tuolla ikäänkuin lunastaisi taivaspaikan itselleen tai saisi hyvän ihmisen leiman...mutta jotain sillä pystyy säilyttämään mikä narsistilta puuttuu..ja jota hän ei ilmeisesti kykene koskaan saavuttamaan...liityy juurkin vapauteen valita, itsekunnioitukseen ja sen myötä kykyyn hyväksyä itse itsensä arvokkaana ihmisenä virheineen päivineen...- wdrl
"Narsisteihin ei tehoa kuin silmä silmästä laki.Tai oikeastaan kaksi silmää yhdestä silmästä laki."
Niin vittaat tässä ikäänkuin Talio periaatteeseen Hammurabin laissa...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talio-periaate
Mutta tiedä sitten, eikö se ajatus tee meistä uhreista myös ikäänkuin narsistin kaltaisia...jos ei vielä pahempia...
jos narsisti varastaa sinulta ja sinä kostoksi varastat häneltä kaksinverroin...niin oletko sinä sitten ns. parempi ihminen...
Etten ihan tuota periaatetta kannata...mutta toki jos jonkun narsistin toiminta on sellaista, että se täyttää rikoksen tunnusmerkit ja tiedät siitä, kykenet sen todistamaan...esim. mainitsemasi lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tai fyysinen väkivalta niin tottakai velvollisuutesi on tehdä hänestä rikosilmoitus ja antaa sitten oikeudelle päätösvallan rangaistuksesta...
Mutta hyvin vähän ajattelisin on keinoja ns. maallikolla...jos ei halua tulla itse narsistin kaltaiseksi...kärsimänsä vääryyden vuoksi oikeuttaa itsensä tekemään toiselle vääryttä...
Oikeastaan ainoa keino mitä meillä on...on pitää huoli omasta vapaudestamme valita...
Jälleen kerran perustan ajatukseni ikiaikaiseen psykankirjaan Raamattuun...tässä luettavaa aiheesta...jos ei uskonto ja sen tekstit niin hirveästi pelota...ettei niitä voi edes lukea...niin suhtautumistavan juju löytyy
"Kysymys on alistettujen ihmisten sisäisestä vapaudesta ja heidän oman ihmisarvonsa säilyttämisestä silloinkin, kun kukaan muu ei sitä kunnioita."
http://www.teoblogi.fi/2011/12/7-10-5-toisen-posken-kaantamisesta-jne/
En nyt tarkoita että tuolla ikäänkuin lunastaisi taivaspaikan itselleen tai saisi hyvän ihmisen leiman...mutta jotain sillä pystyy säilyttämään mikä narsistilta puuttuu..ja jota hän ei ilmeisesti kykene koskaan saavuttamaan...liityy juurkin vapauteen valita, itsekunnioitukseen ja sen myötä kykyyn hyväksyä itse itsensä arvokkaana ihmisenä virheineen päivineen...Ei minua kiinnosta pätkääkään se pidetäänkö minua narsistin kanssa samankaltaisena sen myötä, että maksan narsistille potut pottuina. En tule antamaan narsistille mitään armoa, eikä kiinnosta mitä kukaan siitä ajattelee.
- Tuolle taistelulle
" Väitän että narsismi on 2000-luvun mentaalinen epidemia, jota vastaan on taisteltava kaikin keinoin"
Tuolle taistelulle tarvitaan varmaan myös johtajia... : } - aloi9tta3ja
Sota narsisteja vastaan: Syyria
Auttaako voimakeinot????"Auttaako voimakeinot???? "
Ei auta, mutta ny ihan jokaisen omaan pieneen maailmaan liittyen...niin ehkä pikkusen asiat muuttuisivat jos jokainen ihminen edes yrittäisi kantaa oman kortensa kekoon...pyrkien noudattamaan ns. kultaista sääntöä, joka on tunnettu uskoisin kakkialla maailmassa...periaatteeltaan samanlaisena , vaikka muto hieman poikkeeakin...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_sääntö
Jostain syystä ny vielä edellisen mielipiteeni lisäksi tekee mieli lisätä tähän kohtaan tämä biisi...vaikka kuulemma on kauhean typerää jonkun mielestä laittaa tänne yuotube linkkejä
http://www.youtube.com/watch?v=DIK9s3IjSsk
- Susi ja lammas
Ainoa konsti joka narsisteihin edes jollain lailla tehoaa on heidän eristämisensä pois. Tätä konstia olen alkanut käyttämään työelämässä, ja se onkin tehnyt olon edes jollain tavalla siedettäväksi. Itse olen sellaisessa miesvaltaisessa työpaikassa, jossa narsistin löytää nopeammin kuin ns. "normaalin" ihmisen. Kokonainen organisaatio voi siis tulla narsistiseksi varsinkin jos sitä palkitaan väärillä tavoilla, ts. narsistit palkitsevat toisiaan. Tässä työpaikkani tilanteessa on toimittu juuri näin. On siellä kuulkaa kielet ruskeana, hahhah! Lisäksi olen havainnut että kyseistä ominaisuutta ei havaita työhönotto tilanteessa, mutta milläs sen havaitset kun narsisti osaa oikealla hetkellä olla myös miellyttävä?
Lisäksi olen havainnut myös tässä keskustelussa esiin tulleen "ihminen voi muuttua" dilemman oikeassa elämässä. Ihminen voi tosiaan muuttua, mutta narsistisessa persoonallisuushäiriössä tuo muutos ei ole koskaa positiivinen. Narsismistahan väitetään ettei siitä voi parantua koska sitä sairastava ei tiedä, eikä varsinkaan myönnä olevansa sairas. Mutta monet vain uskovat että "kyllä se aika parantaa", näin asia todellakaan ole. Kuolema lienee ainoa oikeasti tehoava lääke. - ihan tavis vaan?
> Olenko sinusta tyhmä ihminen. Onko minulla mauttomat vaatteet ja tylsän
> näköinen naama, etkä haluaisi tuhlata aikaa sanailuun minun kanssani koska se
> vie sinun aikaasi. En kiinnosta sinua ollenkaan mutta sinun joka sanasi on
> hunajaa minun korvilleni. Olenko sinun mielestäsi kateellinen sinulle.
Et ole tyhmä ihminen, ja minunkaan vaatteeni ei ole yhtään sen hienompia kuin sinun. Saatat luulla, että halveksin sinua, ja kostat takaisin. Mutta en halveksi, vaan loukkaannun sinun kostostasi ja rupean välttelemään sinua. En vain osoita tunteitani yhtä selvästi kuin sinä.
> Olet minulle mukava ajoittain, koska säälit minua, eikä kukaan muuten puhuisi
> minulle. Minun nauruni on ärsyttävä, eikä kukaan täysjärkinen sinun mielestäsi
> oikeasti viihdy minun kanssani. Voi kuinka turha minä olen...
Tiedät itsekin, että olet suosittu ja pidetty ihmisten keskuudessa. Miksi pitäisin nauruasi ärsyttävänä?
> haha i win
Jos luulet, että olet uhrini, miksen enää vainoa sinua tai ole sinuun yhteydessä?
Ennenkuin ruvetaan lätkimään ihmisiä narsisti-korteilla, olisi oikeasti mentävä itseensä ja mietittävä omaa käytöstä. Sinun ja minun. Pitääkö kaikkien olla kaikkien parhaita kavereita? Oletko jo valmiiksi päättänyt, että olen narsisti ja etsinyt minusta vikoja suurennuslasin kanssa? Todistajat läsnäollessa? Miksi en ole peitellyt jälkiäni? Entäpä jos olen vain ihan tavallinen ihminen enkä narsisti.- Huomioita112
"Jos luulet, että olet uhrini, miksen enää vainoa sinua tai ole sinuun yhteydessä?"
Voi miten jaloa, et ENÄÄ vainoa jotakuta.
Selkeä narsisti olet.
Yrität välttyä tekojesi seuraumuksilta.
Ei onnistu.
- aloit8taja
Narsisteja vastaan ei tarvitse olla sodassa. Ihmiset on erilaisia mutta vahingollinen käytös ajaa vähitellen luotaan. Narsistit jäävät yksin.
On sanonta että paras ase on elää hyvää elämää ja tämä tarkoittaa sitä että tietää millainen ihminen on ja lopulta unohtaa hänet ja elää elämäänsä ollen iloinen. On hänellä nimike tai ei, hän kuitenkin kuuluu vain muutamaan prosenttiin. - xcvixc
Haikalakin on narsisti -se ajattelee vain itseään. Se siitä narsisitin älykkyydestä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174326
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251250Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
- 109896
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830