Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Mitä+jos+lorttous+liittyykin+narsismiin+ja.+Ehkä+kyse+jonkun+sortin+narsismista+tuossakin.+"Niin+tosiaan+lortto+nimitys++oli+mulle+outo,+et+päättelin,+et+sitä+käytetään+jollain+tietyllä+murrealueella,+kyse+ei+ollut+sen+kummemmasta,+kuin+että+asuinpaikasta+riippuen+saatetaan+käyttää+eri+nimityksiä,+nuo+muut+sanat+sitten+kyllä+on+tutumpia.+Mutta+joo,+siltä+osin+olet+oikeassa,+että+liittyy+kyllä+narsismiinkin,+narsistinaisethan+tekevät+usein+miehestään+ns.+aisankannattajan,+ovat+uskottomia+siinä+kuin+miespuoliset+narsistitkin.Mutta+joo,+käyttettiin+ny+mitä+sanaa+tahansa,+niin+en+ny+muista+kuulleeni+niitä+sanoja++aikuisen+suusta++"omassa+maailmassani",+että+siltä+me+ihmiset+ollaan+erilaisia+ja+liikutaan+erilaissa+elämänpiireissäAikoinaan+kyllä+kun+toimin+nuorisotiloissa+valvojana+niin+useinkin+kyllä+kuuli+myös+nuorten++suusta,+myös+tyttöjen++jotka+nimittelivät+milloinkin+ketäkin+v'tun+huoraksi.
  2. "Et+ilmeisesti+nyt+käy+paljon+missään"Niin+sekin+on+sinun+luulosi,+kuin+viittauksesi+asuinpaikkaani,+mikä+on+sinulle+tyypillistä+ja+kummastuttavaakin.+Mun+käsittääkseni+ny+tämmösillä+palstoilla+ny+ei+juurikaan+kannata++mainostaa+menojaan,+niistäkin+sitten+saattaa+saada+kuraa+niskaan+jos+joku+joutuu+vaan+siellä+tietsikan+ääressä+olemaan.+Se+on+toki+totta+että+työt+haittaa+huvituksia,+että+menemisiään+joutuu+jättämään+väliin,+mutta+kuten+jo+mainitsin+eläkepäiviä+odotellessa.Totta+on+sekin,+että+on+olemassa+ns.+hienojakin+ravintoloita+joissa+pyörii+prostituoituja+ja+rahaa,+samoin+mm.+joitain+matkakeskuksia,+ns.+hierontapaikkoja,+sitä+varten+vuokrattuja+asuntoja++yms.+joissa+sitä+ammattia+harjoitetaan.+Sitten+on+baareja+joissa+asiakaskunta+paljolta+koostuu+niistä+kadun+miehistä+ja+naisista+ja+suosituin+karaokebiisi+taitaa+olla+"ollaanko+enkeleitä+toisillemme"Mutta+kun+ne+paikat+tietää+niin+onks+niihin+pakko+mennä,+valinnan+varaahan+kyllä+on,+nykyään+pubeja+ja+eritasoisia+ravintoloita+on+lähestulkoon+joka+korttelissa.+Että+siltä+pohjalta+ajatellen+tuntuu+kummalta+noi+sun+jutttusMitä+sitten+tulee+niihin+mainitsemiisi+kylttyritilaisuusiin+niin+oudolta+kuullostaa+nekin,+et+pakostakin+miettii+minkähänlaisia+ja+aiheisia+net+ovat+jos+ja+kun+niissä+tapahtuu+tuommosta,+että++jalalla+hinkataan+jonkun+haaraväliä+ja+mennään+syliin+vaimon+katsellessa+vierestä.+Jotenkin+kuullostaa+niin+oudolta+absurdilta+koko+juttu,+mies+nauraa+hohottaa,+kun+joku+nainen+hinkkaa+haaraväliä,+istuu+syliin+ja+vaimo+katsoo+vierestä.+Että+eiköhän+se+pilkkanauru+kohdistu+varmaan+molempiin+naisiin.+Vielä+kun+tarinan+mukaan+ei+kyse+ole+edes+yksittäistapauksesta.+Joo+mies+on+narsisti,+että+hänen+käytöksensä+johtuu+siittä+mutta+mikäs+tää+vaimo+sit+on.+Vähän+samanlainen+outo+juttu,+kun+se,+jossa+miesystävä++tuli+perjantaisin+ja+löi+nyrkillä+päähän+juttu.Mutta+joo,+onhan+meitä+ihmisiä+ja+tarinoita++monenlaisia+ja+jos+ei+oikein+ole+elämää/pääse+mihinkään,+niin++joutuu+kuvittelemaan.++Mutta+se+punainen+lanka+joka+näissä+tarinoissa+näkyy,+tarkoittaa+tosiaan+että++on+olemassa+ihmisiä+jotka+vihaavat+ja+yrittävät+halventaa+naisia+tavalla+tai+toisella.+Liittyy+oleellisena+osana+narsismiin+ja+juontuu+sieltä+varhaisesta+pettymyksestä+elämän+ensimmäisessä+rakkaussuhteessa.
  3. Nii-in,+mitähän+tästäkin+taas+ajattelis,+mikä+noita+ihmisiä+riivaa,+pahansuopuus+ja+ilkeys+kyllä+paistaa+lävitse,+ensimmäinen+ajatus+joka+tuli+mieleen+lukiessa,+että+hanki+ny+itselles+elämä,+ettei+tarvi+yrittää+elää+toisen+ihmisen+vuosien+takaista+elämää.Näköjään+vanhoja+ketjujakin+on+kaiveltu,+niitäkin+varmaan+on+ihan+riittämiin+jos+niitä+haluaa+tonkia,+kuluuhan+se+elämä+niinkin.+No+fiksua+olis+kuitenkin++laittaa+linkki+ketjuun+josta+tuo+lainaus+on+peräisin,+kun+siellä+lukee+paljon+muutakinhttps://keskustelu.suomi24.fi/t/12251822/miten-narsisti-itse-kokee-itsensa+Mutta+joo+niinhän+minä+kirjoitin+silloin+viitisen+vuotta+sitten,+eikä+minulla+ole+siihen+mitään+lisättävää,+eikä+pois+otettavaa.Mitä+tulee+siihen+suhteeseen,+niin+se+tosiaan+sijoittuu+ajanjaksolle+kevät+2008-syksy+2011+ja+puheväleissä+oltiin+lähes+päivittäin,+käytiin+toisiaan+pitkiäkin+keskusteluja+joko+spostin+tai+messengerin+välityksellä.+Tapaamisia+oli+noin+kerta+viikkoon.+Mitä+tulee+pettymyksiin+parisuhteissa,+niin+mulla+on+takana+pitkä+avioliitto+yli+20+vuotta+,+joka+päätttyi+syystä,+että+puolisoni+alkoholisoitui.+Päälimmisenä+tunteena+on+ollut+suru,+joskus+vieläkin.+Hän+oli+elämäni+ensi+rakkaus,+joka+on+sillain+ainutlaatuinen.+Nykyään+välit+lasteni+isään+on+ihan+ookoo,+hänkin+on+päässyt+katkeruudestaan+eroon.Eron+jälkeen+sitten+menikin+10+vuotta+ns.+ilman+mitään+suhteita+vastakkaiseen+sukupuoleen.+alkuun+tein+kolmeakin+työtä+saadakseni+tyttäret+koulutettua,+vuokrat+ja+laskut+maksettua+ja+ruokaakin+pöytään.++Toisaalta+eron+jälkeen+ajattelin,+et+se+osa+elämää+olis+jo+ohitse,+olin+silloin+nelikymppinen+ja+omasta+mielestäni+jo+vanha.No+lapset+aikustuivat,+muttivat+omilleen,++ja+elämä+helpouttui,+hommasin+tietokoneen+ja+uudenvuodenyönä+2008+kirjauduin+suomi24+treffipalstalle+ja+tosiaan+sieltä+sitten+se+juttu+alkoi+ja+kesti+sen+reilun+kolme+vuotta.+Muita+ns.+seksisuhteita+suhteita+ei+ole+ollut,+eikä+enää+tulekkaan,+ei+ole+sellaiselle+tarvetta.+Eläkepäiviä+ootellaan,+että+olis+sitte+enemmän+aikaa+ja+toivotaan+että+pysyis+joltisenkinlaisessa+kunnossa,+että+vois+matkustella+ja+tehdä+mitä+mielii.+Pettymyksestä+en+nyt+puhuisi+sen+ns.+seksisuhteen+päättymisestä,+enmmänkin+olin+järkyttynyt+että+mihin+hemmettiin+minä+tyhmyyksissäni++oikein+olinkaan+sotkeutunut.,+että+oppirahat+tuli+maksettua.+No+sitten+jatketaan+samasta+aiheesta+nimmari+vaan+vaihtuu,++mikä+sekin+on+kovin+osoitteleva,+mutta+paikkansa+pitämätön.+Pelinaisesta+muistan+jotain+maininneeni,+mutta+tuo+tässä+ilmaistu+tuskin+vastaa+sitä+mitä+kirjoitin,+että+ehkä+ko.+henkilö+kahlaa+edelleen+vuosien+takaisia+kirjoitusiani+lävitse+voidakseen+todistaa+väitteensä.+Mutta++joo+silloin+n.+10+vuotta+sitten+tytär+aavisti+että+mulla+on+joku+mies,+ja+myönsinkin++tapailevani+jotakuta+miiestä+ja+lisäsin,+ettei+se+ole+mitään+sellaista,+mistä+tulisi+sen+enempää,+etten+tuo+häntä+näytille.++Jolloin+hän+kysyi,+onks+se+naimisissa+johon+vastasin+ettei+ole,+eikä+asu+kenenkään+naisen+kanssa,+mutta+on+jollain+lailla+varattu.+Keskustelu+päättyi+siihen,+eikä+siihen+koskaan+palattu,+kun+tosiaan+lapset+jo+asuivat+omillaan,+etteivät+niin+kiinnostuneita+olleita,+kun+heilläkin+oli+se+oma+elämä.+Mitä+tulee+loppukaneettiin+niin+sitä+ei+voi+kuin+ihmetellä,+mistä+kumpuaa+tarve+vääristellä+toisen+ihmisen+vuosien+takaisia+kokemuksia+ja+elämäntarinaa.+Pakostakin+sitä+miettii+tosiaan+etteikö+tuolla+ihmisellä+ole+omaa+elämää,+täällä+palstallako+se+hänen+elämänsä+on.+Jahnata++jotain+toisen+ihmisen+vuosien+takaista+juttua+ja+yrittää+muuttaa+sitä+omaan+malliinsa.+Vai+onko+tämä+sitä+narstille+tyypillistä+mustamaalausta.+Jotenkin+huvittakin+välillä,+et+minäkö+harmaapäinen+mummeli+olisin+joku+miestennielijä,+en+ollut+silloin+enkä+nykyäänkään.+Enkä+ymmärrä+sitäkään+minkälaisissa+paikoissa/kulttuuuritilaisuuksissa++tuo+ihminen+liikkuu,+kun+itse+en+ole+moisiin+tyrkkyihin,+lorttoihin+ja+kuselta+haiseviin+huoriin+törmännyt+vaikka+tosiaan+pubeissakin+tulee+käytyä,+enkä+ole+kenenkään+muunkaan+kuullut+sellaista+puhuvan.+Enemmänkin+kallistuisin+sille+kannalle,+että+siellä+taustalla+on+valtava+määrä+naisvihaa+ja+tarvetta+yrittää+halventaa+muita+naisia
  4. Jahas+ollaan+loukkaannuttu+kun+en++ole+huomannut+minulle+esitetettyä+kysymystä,+tuota+samasta+syystä++loukkantumista+on+ollu+ennenkin.++Mutta+joo,+nähdäkseni+toi+ketju+jatkui+perinteisellä+poiu/mene+jo+tyypisenä+keskusteluna,+et+lakkasin+seuraamasta+sitä+ja+muutenki+ny+rupes+tympäiseen+lortto+keskustelut.+En+pidä+naista+halventamasta+nimittelystä.+Mutta+nyt+kun+toit+asian+esiin,+niin+kävin+vilkaisemassa+mistä+oli+kysymys.+Ilmeisesti+tarkoitat+tätä"Yltiltä+kyllä+haluaisin+kysyä+uudelleen,+miksi+hän+niin+voimallisesti+puolustaa+näitä+henkilöitä?"Henkilöitä+en+tunne,+enkä+tiedä+ketä+ny+pitäisi+puolustaa,+ainut+ihminen+josta+ny+voi+jotain+päätellä+on+kirjoittaja/kertoja+itse+ja+muistikuvani+mukaan+(en+lukenut+kaikkia+kommentteja)+hän+myös+narsistin+tapaan+halveksi+naisia.+Mutta+itse+tapahtumaan+liittyen,+niin+onhan+se+toki+outoa+jos+vaimo+ja+mitä+ilmeisimmin+muu+kulttuuri+väki+istuu+vieressä+katsomassa,+kun+vieras+nainen+hinkuttaa+vaimon+aviomiehen++haaraväliä+ja+istuu+hajareisin++sylissä+ja++aviomies+vaan+nauraa+hohottaa+ja+muut+vaan+katselee.Ihan+pöhlöjä+tuntuu+olevan+kaikki+asiaosaiset+tai+sitten+ko.+on+jotkut+seksimessut/erotiikka+aiheinen++tapahtuma,+kun+hieman+vähättelevästi+käytitkin+sanaa+kylttyyriMutta+joo,+en+ymmärrä+miten+nuo+asiat+ny+tähän+eilen+lukemaani+ja+tännekkin+laittamaani+juttuun+liittyy.++Onko+se+ny+sitten+niin,+et+kun+ei+keksi+mitään++järjellistä+sanottavaa+tuosta+,+niin+täytyy+sitten+alkaa+ruotimaan+sitä+henkilöä+joka+aloituksen+laittoi,+että+edes+jotain+pöhinää+palstalle+sais+aikaan,+kun+ei+sitä+poiuakaan+ny+ole+vielä+tänään+näkynyt.+Mitä+tulee+hurskauteen,+niin+sellaista+minusta+ei+saa+ja+kuppiakin+joskus+tulee+otettua,+eilenkin+pari+kun+käytiin+karaokekuppilassa.+Enkä+ny+koe+olevani+edes+uhrikaan,+sekin+on+ikävä+piirre+jos+jää+jollekulle+pysyväksi+rooliksi.
  5. "Ei+tuotu,+ei+tuotu.+Soisin+että+toimittaja+olisi+onnistunut+tuomaan+noita+seikkoja+artikkeliinsa,+nostamaan+esiin."No+toimittajalla+ny+tuskin+on+sen+kummemmin+tietämystä+narsismista,+hän+vaan+haastattelee+ihmistä+joka+haluaa+tarinansa+kertoa.+++Hankkii+hieman+taustatietoa+ja+muotoilee++henkilön+haastatteluista++tarinan+luettavaan+malliin.+Haluaa+vielä+tarkistuttaa+kirjoittamansa+jutun+ennen+julkaisua+jollakin+enemmänkin+narsimista+tietävällä,+ettei+kovin+olisi+sellaista+mikä+ei+liity+narsisteihin,+kuten+lopussa+lukeekin+"Juttua+varten+on+konsultoitu+narsismin+asiantuntija+sosiaalipsykologi+Janne+Viljamaata"Ettei+tuossa+ny+lähdetty+sen+kummemmin+pohtimaan+narsismin+olemusta+sinällään+vaan+julkaistiin+yhden+ihmisen+tässä+tapauksessa+miehen+tarina/kokemus+aiheesta.Sitä+en+tiedä+sitten,+miten+paljon++noita+mies/naisnarsistin+eroja+pohditaan+sitten+narsismi+aiheisissa+artikkeleissa+/kirjallisuudessa.+Vähemmänhän+noin+yleensäkin+tuodaan+esiin+nimenomaan+naisen+narsitisuutta,+enemmänkin+keskitytään+pelkästään+narsisteihin+ja+yleisesti+päätellään,+että+useimmat+ovat+miehiä,+kun+naiset+herkemmin+tuovat+asian+esille.+Mikä+toki+hieman+kummastuttaakin,+kun+ja+jos+narsisti+äitejä+on+olemassa,++niin+se+narsisti+äitikin+on+nainen+ja+mitä+ilm.+parisuhteen+toinen+osapuoli,+että+kyllähän+niitä+naispuolisia+narsisteja+saattaa+olla+enemmänkin,+kuin+mitä+tilastot+antavat+ymmärtää.
  6. "Tulee+kiukustuneena+tehtyä+useampia."No+näin+sivusta+seuraten+nuo+jatkuvat+aloitukset+samasta+asiasta+tuntuvat+typeriltä,+ikäänkuin+haluttaisiin+vaan+lisää+ja+lisää+puhetta+ko.+henkilöstä.+Nytkin+jo+yli+puolet+palstan+etusivun+keskustelun+aiheista/otsikoista+liittyy+jollain+tavalla+häneen,+että+onhan+siellä+niitä+aloituksia+jo+riittämiin+jos+haluaa+hänestä+keskustella.+Mitä+järkeä+siinä+on+?Kiukustumisen+ymmärrän,+mut+tarviiko+sitä+siltikään+mennä+samalle+tasolle,+alkaa+tukkimaan+palstaa+moisilla+typerillä+ko,+henkilöstä+tehdyillä+aloituksilla.+Joista+tulee+mieleen,+et+ko.+henkilö+taitaa+itsekin+tykätä+tämmösestä+sekamelskasta+ja+yrittää+omalla+toiminnallaan+lisätä+sitä.+Ylläpitoakin+huudetaan+apuun,+luuletko+sinä+tosisissaan,+että+joku+ihminen+oikeesti+seuraa/lukee+näitä+keskusteluja,+lukee++ne+parikymmentä+tuhatta+mielipidettä,+joita+tulee+päivittäin.+Mikset+ota+yhteyttä+ylläpitoon+esim.+postitse+tai+käytä+palaute+lomaketta.+https://www.suomi24.fi/palauteMyös+ilmiantolomakkeessa+on+kohta+johon+voi+tarkemmin+selventää,+mikä+häiritsee+sinua+tällä+palstalla,+jos+kyse+on+muusta+kuin+yksittäisestä+loukkaavasta+viestistä.Molemmilla+lomakkeilla+voi+myös+kertoa+häiritsevästä+henkilöstä.+Edelleen+tuohon+suomi24+blogiin+kirjoittamalla+voi+tuoda+esiin++asioita+jotka+kiukuttaa.+No+tämmöstä+ny+tuli+tähän+kohtaan.+Itse+olen+hyvin+skeptinen+sen+suhteen+et+tää+palsta+miksikään+enää+muuttuu.+Mutta+ei+mua+kiukuta,+eikä+kauheesti+harmitakkaan+enää.Aika+aikansa+kutakin.+Tavan+vuoksi+tulee+käytyä+ja+jotain+kommentoituakin.
  7. "Ei+voi+olla+mahdollista,+koska+olet+eräällä+tavalla+tosikko."Kyllä+joo+pitää+paikkansa,+kuin+myös+jossain+kohtaa+mainittu+naiviuskin.+Mutta+sekin+pitää+paikkansa+etten+aina+näitä+juttuja+ihan+tosissani+ota.++Osa+tän+palstan+tarinoista+on+ihan+keksittyjä,+jotkut+jopa+sairaan+mielen+tuotosta.+Ne+ovat+vaan+yhden+ihmisen+mielen+purkauksia,+reaali+elämän+totutta/tapahtumia+tuskin+kukaan+tietää.+Otan+useinkin+nää+täällä+olevat+jutut+jonain+sellaisina,+et+jotkut+ihmiset+paljastavat+täällä+itsestään+sen+raadollisemman+puolensa,+suoltavat+sitä+päänsä+sisältöä,+vihaa,+katkeruutta+ja+halveksuntaa+kanssaihmisiään+kohtaan.++Kuten+ny+tässäkin+muita+naisia+kohtaan.+Mikä+toki+on+narsistille+tyypillistä+toimintaa,+oli+hän+nyt+sitten+mies+tai+nainen.++Jos+nyt+joku+on+sattunut+tuntemaan+naispuolisen+narsistin,+niin+hyvinkin+roisia+on+ne+puheet+mista+naisista+heilläkin.+Hiljattain+täällä+joku+muukin+asiasta+mainitsi,+mutten+muista+missä+ketjussa.+Ainakaan+omassa+maailmassani+kukaan+ei+tuollaista+kieltä+käytä/käyttädytä+noin.+Joskus+joku+on+voinut+humaltuneena+moisia+puhua,+jolloin+muu+seurue+pyörittelee+silmiään,+katselee+kiusaantuneena+ympärilleen,+tuntee+myötähäpeääMutta+joo,+minä+puhun+oman+maailmankuvani+mukaan+,+jossa+ei+tuollaisia++lorttoja+ole,+on+vain+tavallisia+ihmisiä.+Että+siltä+osin+olen+naivi,+viaton,+enkä+meinaa+uskoa.+Toki+olen+tietoinen,+kuten+jo+viittasin,+et+narsistin+maailmassa+varmaan+on+tuollaisia+kissatappeluita+kuin+myös+että+tuolla+kovassa+katumaailmassa+sitten+on+toinen+meininki+ja+ihmiset+elävät+meiningillä+syö+tai+tule+itse+syödyksi.+Että+seura+tekee+kaltaiseksen+tässäkin+asiassa+jos+ympäristössä+puhutaan+rumaa+kieltä+niin+tarttuuhan+se+ja+halutaan+kuulua+joukkoon.+Yhdessä+sitten+nauretaan+ja+pilkataan+niitä+lorttoja.+Samanmielisillähän+sitä+parhaiten+synkkaa.+Toinen+juttu+sitten,+et+välillä+tuntuu+et+joillain+menee+nää+tarinat+täällä+ja+todellisuus+jotenkin+sekaisin.+Luullaan+jopa+et+oon+kiinnostunut+jostain+miehestä+jonkun+tarinasssa+ja+tosiaan+sillä+muinaisellakin+tuntuu+olevan+montakin+puolisoa+tällä+palstalla,+vaikka+silloin+ku+me+tapailtiin,+ei+ollut+yhtäkään+ja+molempien+lapsetkin+oli+jo+aikuisia,+asuivat+omillaan.+Mistä+ny+päästiinkin+tuohon+vanhojen+muisteluun.+Joo+voihan+niitä+vanhoja+muistella,+mutta+voiko+muistella+sillain,+et+kuvittelee+olevansa+osana+sitä+suhdetta+ja+tietävänsä+paremmin+toisten+asiat.+Kuvitella+esim.+et+on+sen+tyypin+puoliso,+joka+kans+taisi+olla++jossain+tarinassa+vakavasti+sairas,+kuten+tuolla+ylempänäkin.+Jotenkin+sellanen+tuntuu+höhlältä,+tuntuu+et+joillain+todellisuudentaju+pettää,+et+aattelee+et+onks+toi+ihminen+tervekään+kun+luulee,+et+se+hänen+puolisonsa+ny+petti+just+mun+kanssa+tai+että+olisin+kiinnostunut+jostain+hänen+tuntemastaan+miehestä+jonkun+tarinassa+jonka+todenperäisyydestäkään+ei+ole+tietoaTosiaan+jo+joskus+aiemminkin+olen+tuonut+esiin,++ettei+mulla+ole+mitään+salattavaa+sillain,+et+ihan+hyvin+voisin+tavata+niitä+ihmisiä+jotka+luulee+et++seitsemän+vuotta+sitten+päättyneen+suhteeni+toinen+osapuoli+oli+hänen+puolisonsa..+Sillähän+ne+asiat+selviäisi.