Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Minä+en+pidä+toivottavana+että+heikompiosaisten+asiat+ja+toimeentulo,+terveys+ja+turvallisuus+on+talkoohengen+ja+hyväntekeväisyyden+armoilla.+"
En+minäkään,+mutta+on+mun+mielestä+ohan+okei+tilanteessa+jossa+yhteiskunta+ei+syystä+tai+toisesta+joko+halua+tai+ei+kykene+huolehtimaan+heikommistaan.
30.11.2018 15:30
Niin+kysymykset+oletko+syönyt+ja+saanut+nukutuksi++kuuluvat+ihan+rutiinikysymyksiin.+Niilläkin+kartoitetan+ihmisen+fyysistä+ja+psyykkistä+tilaa,+kykeneekä+hän+huolehtimaan+itsestään.+
Ei+sellaisista+kannata+suuttua.+
Mutta+joo,+tuli+tuos+mieleen+Vakninin+teksteistä+jotain+tähän+sopivaa,+joutui+vaa+googlettelemaan+enempi+kun+se+suomenkielinen+Vakninin+sivusto+ei+ole+löydettävissä+jostain+syystä
No+googlen+avulla+City+lehden+jostain+blogista+löysin+hakemani,+joka+kuuluu+näin++
"Narsisti+tulkitsee+minkä+tahansa+tarjotun+avun,+neuvon+tai+huolestuneen+kysymyksen+tahalliseksi+nöyryytykseksi,+mikä+osoittaa+sen,+että+narsisti+on+avun+tarpeessa+ja+näin+ollen+epätäydellinen+ja+vähemmän+kuin+kaikkivaltias.+Mikä+tahansa+yritys+laatia+suunnitelmia+on+narsistin+mielestä+pelottava+orjuuttamisen+teko.+Tässä+mielessä+narsisti+on+sekä+jakomielinen+että+vainoharhainen+ja+usein+elää+omassa+maailmassaan."
https://www.city.fi/blogit/129/han+tiesi+mita+han+teki/97327
Tosiaan+tekstin+alkuperä+on+täältä,+mut+sinne+ei+ny+pääse+lukemaan.+
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html
30.11.2018 15:26
Vielä+lisää+hyviä+uuutisia+,+syystä+ettei+kuitenkaan+alettaisi+ajattelemaan,+et+kaikki+ihmiset+on+itsekkäiä+paskoja/vaila+empatiaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miesten-ryhma-kerasi-hurstin-ruoka-avulle-yli-11-000-euroa-vuorokaudessa-jengi-haluaa-varmistaa-vahaosaisille-joulumielen/7184154?fbclid=IwAR1w1xpEg17rhaeOyTQNgDBwkZbm8MJhHL5kkW2ADjo3YIAfsgaiK1TXPf4
Myös+hyviä+ihmisiä+on+olemassa.
30.11.2018 11:58
Nimimerkille+"herratjanarrit",+
En+nyt+löytänyt+teksistäsi+mitään+erityistä+kiinnekohtaa,+jota+lähtisin+kommentoimaan,+mutta+uskoisin+kuitenkin+ymmärtäväni+kokonaisuuden.+
Olen+samoilla+linjoilla+tästä+nykymenosta+ja+kansan+kahtia+jaosta.+Toisilla+on+kaikkea+jopa+liiaksi+kun+taas+toisilla+on+vaikeuksia+saada+sitä+jokapäiväistä+leipäänsäkään.+
Ei+ihme,+että+tilanne+katkeroittaa+ja+alkaa+vihaamaan+ns.+parempiosaisia+kun+jää+ns.+ulkopuolelle.+
Näiden+ulkopuolelle+jäävien+joukko+on+kovasti+suurentunut+viime+vuosista+syystä+tai+toisesta,+monetkin+yhteiskunnan+palvelut+on+ajettu+alas+ja+tilalle+on+tullut+yksityiset+yrittäjät
Kreikka+ny+tuskin+on+syyllinen+kaikkeen+vaikka+se+mieli+mieluusti+pyrkiikin+jonkun+syyllisen+hakemaan.+
Suomi+on+edelleen+hyvinvointivaltio+ja+kykenisi+edellen+myös+huolehtimaan+paremmin+vähäosaistaan,+mutta+jotenkin+tää+maailma+on+mennyt+tämmöseksi.+
Karkkeja+ei+nykyään+enää+jaeta+vaan+kaikki+halutaan+itselle+ja+kun+ei+jaksa+kaikkea+enää+itse+syödä+niin+säilötään+veroparatiiseihin+kasvamaan+korkoa
Huolissaanhan+tästä+tilanteesta+pitää+olla
Itse+ny+työskentelen+vanhustenhuollossa+ja+kyllä+itselläkin+aina+välillä+käy+mielessä,+että+kumpa+luoja+korjaisi+pois+ettei+itsen+tarvitsi+sitä+kokea
Kyllähän+vanhustenhoidostakin++aina+välillä+älämölöä+pidetään,+mutta+tuolla+arjessa+ei+se+mitenkään+näy.+Vierailijoita+käy+hyvin+harvoin.+
Mutta+ettei+kaikki+vaikuttaisi+toivottomalta+niin+loppuun+jotain+hyvääkin.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/jyty-lahjoittaa-100-000-euroa-nuorten-tyollistamiseen-ja-lukutaidon-edistamiseen?publisherId=3326&releaseId=69847529
Ehkä+joku+tälläkin+sitte+saa+sen+aktiivisuutensa+täytettyä+ettei+se+entisestää+peruspäiväraha+pienentyisi+ja+lukeminen+kannattaa+aina.
30.11.2018 10:37
No+kyllä+ihan+teekoo+lääkärikin+pystyy+jonkin+verran+arvioimaan+avunhakijan+fyysistä+ja+psyykkistä+vointia+ja+pystyy+ohjaamaan+avunhakijan+"oikeaan"+osoitteeseen.+
Usein+siellä+sitten+jo+tilataan+sairaanhoitajan+toimesta+ensimmäinen+aika+valmiiksi.+
Narsistin+uhri+saattaa+tarvita+esim.+lääkitystä+tai+kiirellistä+hoitoa+mt+puolelle,+esim.+jos+vaikuttaa+kovin+sekavalta+tai++itsetuhoiselta.+
Kaikilla+ei+ole+varaa+ja+mahdollisuutta++esim.+yksityisiin+sairaaloihin/psykiatri/terapia+käynteihin+vaan+joutuu+tosiaan+käymään+perusterveydehuollossa,+saadakseen+lähetteen.++
Näin+se+vaan+menee,+vaikkakin+narsisti+varmaankin+haluaa+heti+alkuun+erikoislääkärille/erikoissairaanhoitoon,+mutta+tosiaan+täytyy+sit+olla+lompakko+lyönnissä,+kun+normaalikäytännön+mukaan+siellä+perusterveydenhuollossa++arvoidaan+se+avun+tarve.+
Mitä+tulee+muihin+sairauksiin,+niin+tosiaan+toimenpiteet+tehdään+ja+sairauksien+hoito+saatetaan+aloittaa+erikoissairaanhoidossa,+mutta++kyllä+yleensä+jatkot+on+perusterveydenhuollossa.+Ts.+erikoisairaanhoidossa+ollaan++vaan+sen+aikaa+kun+tilanne+pakosta+vaatii+ja+sieltä+kyllä+pyritään+kotiuttamaan+mahdollisimman+pian+joko+kotiin+tai+kotikunnan+terveyskeskukseen,+koska+se+on+kallista.+
Esim.+leikkauksista+toivutaan+teekoon+vuodeosastoilla,+siellä+hoidetaan+myös+syöpäpotilaita+ja+monia+muita+vakavistakin+sairauksista+kärsiviä.+Hyvin+usein+se+on+myös+monen+vakavasti+sairaan+viimesijainen+asuinsija.
30.11.2018 09:53
Vastauksena+otsikkoon+tässä+jotain+
https://narsismi.info/mista-apua-narsistin-uhrille/
Toki+voi+ottaa+yhtyttä+ihan+teekoon+lääkäriin/psykologille+tai+esim.+perheneuvolaan.+Myös+kirkon+piiristä+löytää+apua+eron+sattuessa,+väkivalllan+uhkaan,+kiusaamiseen+yms.+
https://evl.fi/apua-ja-tukea/ihmissuhteet/hae-apua-parisuhdeongelmiin
29.11.2018 21:36
Niin+mikä+varmistaa+sen,+että+se+narsisti+kostaa+takaisin+ja+sit+pitää+taas+kostaa+ja+sitä+rataa+mahdollisesti+loputtomiin.+Vai+luuleeko+joku+et+narsisti+jättäisi+kostamatta+takaisin+ja+tyytyisi+vaan+nuolemaan+haavojaan.
Eihän+kosto+ajatuksissa+sinällään+mitään+pahaa+ole,+mut+sit+kun+lähdetään+käytännön+tekoihin+niin+voi+käydä+juurkin+noin+"jäät+lopulta+vain+lillumaan+pa**aan+vailla+vapautta,"+kuten+edellä+oleva+runollisesti+ilmaisi
29.11.2018 21:14
Niimpä+niin,+ko+Poiu+vain+käyttää+oikeuttaan+väärin,+johtunee+siitä+ettei+hän+ei+ymmärrä+milloin+liika+on+liikaa.
Mutta+toisaalta,+hänellä+ei+ilmeisesti+ole+muutakaan+paikkaa,+missä+hänen+asiansa++tulisi+"kuulluksi+ja+nähdyksi",+että+siltä+osin+häntä+sitten+täytyy+yrittää+ymmärtää,+vaikka+hän+itse+ei+ymmärrä.
Pahemminkin+vois+asiat+olla,+kun+täällä+kun+kuitenkin+suht+helppo+sivuuttaa+hänen+kommenttinsa.
29.11.2018 16:01
Joo+muakin+naurattaa+koska+olen+kuullut+tuon+monesti+aiemminkin,+et++ilm+tuo+aloittaja+on+ollut+täällä+palstalla+tarinoimassa++aiemminkin,+ettei+mikään+uus+"tuttavuus"
Mutta+joo+tietäjä+en+ole+kunhan+kommentoin+asioita+lukemani+perusteella,+millaisia+asioita+mieleen+ja+muutamaan+olen+myös+kommentoinut,+et+voi+olla+ihan+keksittykin+juttu.+
Ja+samaa+mieltä+olen+ollut,+et+raha+tuntuu+olevan+kaiken+avain,+lisätyynä+sillä+tarpeella+kostaa.+++ja+mitä+tulee+tuohon+"niinpä+yritin+nostaa+laakista+aika+reippaanpuoleisesti+onnistumatta+mut+tyhjää+parempi+kuitenkin.+"
Niin+tosiaan+elatusmaksujen+suuruus++yleensä+määritetällään+verotettavan+vuositulon+mukaan,+kun+nyt+kuitenkin+molemmilla+vanhemilla+on+elatusvelvollisuus.
29.11.2018 15:22
"Kyllähän+sinne+kaikenlaista+sälliä+menee+hoitoalalle."
Niin+nykyäänhän+se+on+syystä,+että+soveltuvuuskokeet+on+poistettu+ja+työkkäri+niitä+tyrkkää+ja+koulutuskin+on+suppeampi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-lahihoitajakouluun-paasee-ihmisia-jotka-voivat-olla-vaaraksi-hoidettavilleen-opetusministeri-haluaa-soveltuvuustestit-takaisin/7125024
29.11.2018 15:10
Nii+kun+tulin+tänne+niin+tää+systeemi++ilmoitti,+
et+olen+saanut+aloitukseeni+48+vastausta,+tällä+hetkellä+siinä+on+luku+54
Mutta+joo,+mun+ei+tarvitse+noita+alkaa+laskemaan,+kun+näkyvät+suoran+lukuina.++Kerralla+näkyy+20+josta+vilkaisin+,+et+kaikki+muut+oli+poiun+ja+paitsi+välis+oli+kommentoinut,+joku+uliuliuli,+hyvvee+yötä+ja+kävelijä.+
No+eteenpäin+ku+selaa,+niin+sama+meininki+näyttää+olevan.
Onneksi+tos+systeemis+on+semmonen+kohta,+et+merkitse+kaikki+luetuksi,+
Siitä+kun+klikkaa+niin+ilmoituksia+noista+kommenteista+ei+enää+näy,+toki+jää+luettavaksi+jos+haluaa.+Se+täs+systeemis+on+hyvä,+et+jos+haluaa+sieltä+välistä+jonkun+lukea,+niin+voi+siitä+klikata+eikä+tarvi+skrollailla
28.11.2018 19:22
Niin+tosiaan+aloittajalla+on+pakko+liittyen+eksään,+koska+heillä+on+yhteinen+lapsi.+
Mut+oletin+et+aloittaja++ruinaa+rahaa+itselleen+muulla+ajalla/muulloin,+soittelee,+lähettää+spostia,+ettei+ala+ruinaamaan+silloin+kun+lapsi+on+isällään+tai+isä+hakee/palauttaa+lapsen+ts.+lapsen+aikana.+
Käsittääkseni+erosta+on+joku+aika,+kun+elatusavustakin+jo+sovittu,+et+onhan+toi+rahan+ruinaaminen+jotensakin+outoa+aikuiselta+ihmiseltä.+
Toki+ymmärrän+jos+talous+on+niin+tiukilla+ettei+ole+ruokaakaan,+niin+kaiketi+sit+voi+joutua+alentumaan+sellaiseenkin.+Mut+kantsis+tarkistaa+kuitenkin,+et+olisko+mahd.+saada+toimeentulotukea.+
Sen+kun+kustannamme+me+kaikki+jotka+ansiotyötä+teemme/olemme+tehneet+ja+maksaneet+veroja,+et+tavallaan+se+kuuluu+kaikille+jos+tiukka+paikka+tulee+ja+ns.+kriteerit+täyttyy.
Mutta+joo,+tuos+ny+tuota+muutakin+minuun+liittyen,+joo+siittä+on+parisenkymmenä+vuotta+aikaa+kun+tunnistin+itseni+läheiriippuvaiseksi++avioliittoni+loppuvaihessa+ja+tosiaan+tän+narsimiaiheen+myötä+sit+tutustuin+tuohon+ohutnahkaisen+narsistin+persoonaan+josta+myös+tunnistin+itseni
Mut+en+ny+oikein+ymmärrä,+miten+se+tän+ketjun+aiheeseen+liittyy+vai+ihan+muutenko+vaan+on+tarve++ny+keskustella+minusta
Hieman+sekavakin+tuo+sepustus+oli,+veivattiin+ohut/paksunarsistia+ja+sit+lopus+todettiin,+et+jos+onkin+törmänny+harvinaisen+K-päiseen+ihmiseen.+
No+mene+ja+tiedä,++aloittaja+on+kumppaninsa+suhteen+hyvin+niukkasanainen,+suurin+ongelma+on+se,+että+kumppani+piti+aloittajaa+pellenä++monta+vuotta.+
Minkä+vuoksi+aloittaja+on+uhriutunut+ja+ottaa+uhritumisensa+hyvin+raskaasti+ja+kärsii+siitä.+Mistä+sitten+syntynyt+tarve+kostaa+ja+keinoksi+valikoitui+tuo+rahan+ruinaaminen+ikäänkuin+rahallista+korvausta++pitäisi+saada+pahasta+mielestä.+
Mutta+joo,+jos+vastapuoli+on+narsisti+tai+k-pää,+hän+tuskin+rahojaan+syyttä+suotta+eksälleen+antaa,+sekin+on+jo+saavutus+jo+elatusmaksuasiat+menneet+sopuisasti.+
En+tiedä+mulla+vaan+sellainen+kutina,+et+joko+aloitus+on+keksitty+tai+aloittaja+itse+haluaa+häiritä+eksänsä+elämää+tavalla+tai+toisella,+kysehän+on+katkeruudesta+ja+tarpeesta+kostaa.+
Tosiaan+siinä+vaan+voi+käydä+niin+et+jos+ei+pääse+eroon+katkeruudestaan+ja+tarpeestaan+kostaa+niin+tilanne+voi+jatkua+vuosikausia.+
Onhan+noita+tarinoita+oikeassa+elämässäkin,+häiritään+ja+tehdää+kiusaa+vuosikausia+sille+eksälle+ja+jos+kuvioon+tulee+uusi+kumppani,+niin+sitte+vasta+helvetti+alkaakin.
28.11.2018 19:03
Niimpä,++kuhan+ny+itse+kerroin,+etten+ihan+noin++suorasanaisuuteen+rehellisyyteen+kykene+noissa+ulkonäköön+liittyvissä+asioissa.+
Enkä+juurikaan+ole+törmännyt+moiseen+aikuisella+iällä/aikuisten+parissa+jos+ei+lasketa+nuorten+aikuisten+tai+"vanhojen+"+pariskuntien+toisilleen+heittelemää+joskus+aika+ronskiakin+läppää.+
Mutta+silloin+se+on+molemminpuolista.+
Mutta+joo,+ihan+ny+sellaista+keskustelua+ei+ole+syntynyt+mitä+hain+liittyen+tuohon+ylempänä+esiin+ottamaani+näkökulmaan+liittyen+"+kiintoisalta+kuullosti+et+aivot+ikäänkuin+muuttusivat+siten+,+et+valehtelija+ehkei+edes+tiedosta+enää+valehtelevansa.+"
Toinen+juttu+minkä+äkkiseltään+huomioin,+ettei+narsisteja+mainita+tähän+valehteluun+liittyen+juurikaan,+vaikka+yleisesti+tiedetään,+et+he+jos+ketkä+valehtelevat+paljon
28.11.2018 18:20
Niin,+empä+ny+itse+viitsisi+moisia+suustani+päästää,+et+mieluusti+en+sit+kommentoi+lainkaan.
Mutta+välttämättä+ny+ei+sillain+ole+kyse+mollaamisesta,+saati+huonosta+itsetunnosta+vaan+pelkästään+mielipide+eroista,+yks+tykkää+yhdenlaisesta+ja+toinen+toisenlaisesta.+
Mutta+kaikkea+ei+mun+mielestä+tarvitse+sanoa+ääneen,+miksi+pilata+kenenkään+päivää
Mutta+tosiaan+itseäni+ny+kiinnosti+tuossa+artikkelissa+tosiaan+se,+että+onkohan+olemassa+ihmisiä,+jotka+eivät+oikeasti+edes+tiedosta+valehtelevansa+ts.+pitävät+valheitaan+totena.+
Jonkun+verran+tullu+mietittyä+noita+ns.+valeuutisiakin/valemedoita,+joihin+hyvinkin+monet+tuntuvan+uskovan,+et+nykyään+joutuu+useinkin+tarkistamaan,+että+mistä+ko.+tieto+on+peräisin
Maailma+on+muuttunut+kummalliseksi,+ikäänkuin+mihinkään+ei+enää+voi+luottaa
27.11.2018 23:03
Kyllä+joo,+voihan+sitäkin+tosiaan+ajatella+jonkinlaisena+valehtelun+muotona,+tai+ainakin+voidaan+puhua+epärehellisyydestä.+
Onhan+myös+sellainenkin+valehtelun+muoto+kuin+ns.+valkoiset+valheet,+esim.+kysyttäessä+onko+kaikki+hyvin,+toinen+vastaa+että+kyllä+vaikka+todellisuudessa+ei+niin+olikikaan.+
Joissain+tapauksissa+voidaan+puhua+myös+hienotunteisuudesta+tai+pyrkimyksestä+suojata,+ei+halua+kertoa+totuutta,+koska+ei+halua+loukata+toista+tai+tuottaa+pahaa+mieltä+toiselle
Lähinnä+ny+laitoin+tuon+likin+ny+kuitenkin+syystä,+että+kiintoisalta+kuullosti+et+aivot+ikäänkuin+muuttusivat+siten+,+et+valehtelija+ehkei+edes+tiedosta+enää+valehtelevansa.+
Uskoisin,+et+jokainen+joskus+joutuu+valehtelemaan,+aika+kamalaahan+sekin+olisi+jo+kaiken+pamauttasi+päin+naama+tyyliin+uus+mekkos+on+karsea.
27.11.2018 12:39
Jahas,+ny+kääntyi+asia+näköjään+niin,+et+mukamas+oon+itse+ollu+rahan++perässä.+
Huihai,+tosiaan+nuorena+menny+naimisiin,+molemmat+vasta+aikuisuuden+kynnyksellä+ja+köyhistä+perheistä,+et+työllä+kumpikin+sitte+rahaa+ansaitsi.+Rikkaita+ei+oltu+asunto/autolainat+ja+elämisen+kalleus+piti+siittä+huolen.+
No+avioliitton+päättymisen+jälken+sit+olinkn+ns,+puilla+paljailla,+että+kyllä+rahan+perässä+piti+juosta,+et+sai+ruokaa+pöytään+laskut+maksettua+ja+lapset+koulutettua.+Parhamillaan+tein+kolmeakin+työtä+mut+siltikin+piti+joskus+sosussakin+käydä.+
No+sieltä+oli+hankala+saada+mitään+syystä,+et+olis+pitäny+hakea+ensin+niitä+tukia+joihin+muilla+oli+oikeus+ja+toimeentulotuki+sit+on+vastaviimesijainen.+Edelleen+omistin+puolet+entisestä+kotitalostani.+
No+pakko+tosiaan+sit+li+elatustukiasiat+panna+vireille,+joka+hoitui+ihan+viranomaisteitse.+Tuomioistuin+päätti+määrän+ent.+puolisoni+verottavien+tulojen+mukan+,+mut+käytännössä+sain+sen+kunnan+maksaman+elatuen+joka+oli+pienempi+kuin+tuomioistumen+määräämä.+
Mitä+tulee+yhteisomistuksessa+olleeseen+taloon+ja+maihin,+niin+niistä+pääsin+eroon+vasta+yli+kymmenen+vuoden+jälkeen+erosta,+kun+puolisoni+joutui+ulosottoon+maksamattomien+verojen,+laskujen+yms.+takia+ja+suostuin+pakkohuutokauppaan.+
Mitä+tulee+sulhoihin+ja+seksiin,+niin+sulhoja+ei+ollut+ekaan+kymmeneen+vuoteen+eron+jälkeen+ollenkaan.+Sen+jälkeen+sit+tulikin+sit+se+ns.+seksisuhde,+sen+muinaisen+jossa+raha+ei+näytellyt+mitään+osaa.+
Tavallinen+duunari+oli+se+tyyppi,+mut+olis+kyllä+jossain+vaihees+lainannu+mulle+rahaa+kun+oli+tiukka+tilanne,+mut+en+ottanut+vastaan,+koska+en+mieluusti+halua+olla+velkaa+kenellekkään.+
Hänen+lisäkseen++niitä+sulhoja+sillain+ollutkaan,+joillain+treffeillä+kyllä+kävin+ja+joitain+muutaman++kerran+tapasinkin,+mutta+ei+kyse+sillain+suhteista+sinällään.+Ainakaan+itse+en+pidä+suhteena+sellaista+jos+vaan+muutaman+kerran+on+tavattu.+Mut+rahaan+liittyen+en+ny+kyselly+tuloja,+mut+kaikesta+päätellen+olivat+hekin+ihan+keskivertoja+tulojensa+suhteen.++
Mitä+tulee+vanhoihin+sepustuksiin,+niin+mielestäni+keskustelin+tässä+asianosaisen+kanssa+ja+mielestäni+hän+puhui+palturia+noista+rakkausasoistaan,+että+mukamas+yritti+karkoittaa+sitä+narsitiaan+rakkaudesta+puhumalla.+
Joten+kaivoin+tuon+vanhan+ketjun+joka+kyllä+on+jääny+mieleen,+kun+tuo+toimintapa++"Minä+otan+hänet+silloin+kun+tulee+sellainen+fiilis,+että+olisi+kiva+viettää+miehen+kanssa+aikaa+sängyssä."+oli+hyvinkin+samankaltainen+kuin+sillä+muinaisella,+jota+kommentoinkin+jo+silloin+aikoinaan.+
Että+vanhojen+kaivelu+ny+liittyi+tähän+keskusteluun+ja+toinen+osapuoli+oli+niinku+asiosainen.+Mut+tosiaan+sellaset+vanhojen+kaivelut+kummastuttaa,+joilla+ei+oo+mitään+tekemistä+keskustelun+aiheen+kanssa,+eikä+kaivelijalla+ole+mitään+osaa+eikä+arpaa+ko.+keskustelussa.+
Mutta+joo,+kerrankos+sitä+sit+täällä+roolia+vaihdetaan,+et+eri+nimmaristas+huolimatta+saatat+olla+se+asianosainen,+jonka+kanssa+aiemmin+keskustelin+ja+jonka+ero+ketjusta+asian+tarkistin+ja+olen+huomaavinani+tosiaan+et+asiat+yritetään+ny+ikäänkuin+kääntää+päälaelleen,+et+yhteenlaskutoimitushan+on+se+rahan+perässä+juoksija.+
Mitä+tulee+tuomitsemiseen,+niin+kukin+tyylillään+ja+edelleen+kantsii+muistaa+sekin,+että+osa+näistä+tarinoista+saattaa+olla+ihan+keksittyjä+ja+hieman+tarkoituksellisiakin.+
Kuten+jo+edellä+totesin,+tuo+toimintapa+pyrkimys+olla+yhteyksissä,+häiritä+eksän+elämää+on+narsistille+tyypillinen,+suorastaan+läpinäkyvä,+et+jos+jotain+hyöytyä+vielä+siittä+ekästä+sais+irti+tai+ainakin+muistuttaa,+et+hei+mä+oon+täällä,+en+salli+sun+unohtavan+mua
Että+uhrista+täs+ny+näköjään+yritetään+leipoa+jotain+muuta(hyödyntavoittelijoita)++kuin+mitä+narsistin+uhrit+oikeasti+ovat.+Tosiaan+suurin+osa+ei+halua+olla+sen+narsisti+eksänsä++kanssa+missään+tekemissä+jos+ei+ole+aivan+pakko.
27.11.2018 12:19
"on+vain+kiinnostusta+hänen+rahoihinsa"
Niin+on+narsistille+tyypillinen+toimintatapa,+syy+pitää+yhteyttä+eksään,+että+kunnei+rakkautta+niin+sitte+rahaa+pitää+ainakin+saada.+Tai+sinun+tapauksessasi+kunnei+rakkautta+niin+sitte+seksiä+ainakin.+
Kuulehan+kun+jos+nyt+puhutaan+ns.+narsistien+uhreista,+niin+he+eivät+suurin+surminkaan+haluaisi+olla+missään+tekemisissä+narsisti+eksänsä+kanssa+jos+ei+ole+aivan+pakko.
Enkä+usko+fiksun+aikuisen+ihmisen+hevin+tuollaista+toimintapaa+edes+käyttävän,+vaikka+sen+eksän++varallisuus+vähän+kismittäisikin
Narsistihan+se+on+joka+ei+hyväksy+suhteen+päättymistä+ja+koittaa+kaikella+tavalla+hankaloittaa+uhrinsa+elämää,+pyrkiä+jostain+"takaovesta"+milloin+milläkin+verukkeella+kontaktiin+uhrinsa+kanssa.
27.11.2018 10:57
Jaa+no+mun+mielestä+tää+ruinaaja+ny+itse+tunkee+eksänsä+elämään,+kun+kaiketi+ruinaaminen+ei+onnistu+ilman+kontaktin+ottamista.+
Mitä+tulee+sinun+konstiisi+
"vakuuttelit+rakkautta+ja+toivoit+sitoutumista"+että+mukamas+saisit+pidettyä+narsistipsykopaattisi+loitolla
Niin+piti+hieman+tarkistella,+kun+tuntui+et+ny+puhut+ihan+soopaa.+
Ainakin+aikaisemmin+ny+olet+kertonut+ihan+muuta
"Olen+nähnyt+ja+kokenut+narsistin+narsismiuden+ja+kamppaillut+eroon+raastavasta+rakkaudentunteestani+häneen."
ja+syy+tapailla+narsistipsykopaattiasi+oli+fyysisyydeen+kaipuusi+ja+ratkaisit+asian+tällä+tapaa
"Minä+otan+hänet+silloin+kun+tulee+sellainen+fiilis,+että+olisi+kiva+viettää+miehen+kanssa+aikaa+sängyssä...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11374468/narsistista-eroon
Jostain+syystä+ny+vaan+yrität+kompata+aloittajaa,+et+"rahan+ruinaaminen"++on+loistava+idea.+
Onks+tää++aloitus+sun+keksimä/lähtöisin+sun+näppäimistöltä?+
Oli+ny+kuin+oli+niin+"rahan+ruinaaminen"+toiselta+ihmiseltä+ei+ole+mikään+hyvä+konsti+mihinkään.++Lapsellista+ja+typerää+toimintaa+aikuiselta+ihmiseltä
Eroon+liittyvät+esim.++raha+asiat+voi+hoitaa+aikuisten+tavalla+eikä+tosiaan+vajota+sinne+narsistin+tasolle+kiusaamaan+ja+häiritsemään+toisen+elämää.
27.11.2018 09:39
Ai,+en+tiedä+kuka+on+katkera+ämmä,+
Kuhan+vastasin+nimimerkin+"sejokinitsessäkö"+kommenttiin,+että+tuskin+ne+kaikki+"kärpäset"ovat+narsisteja,+vaikka+joitain+narsistisia+piirteitä+voi+ollakin+niinkuin+meissä+kaikissa+ihmisissä.+
Se+että+suhde+päättyy+toisen+toimesta+tai+pettyy+johonkuhun+ettei+hän+ollutkaan+sellainen+kuvitteli,+ei+automaattisesti+tarkoita+että+se+toinen+on+narsisti
26.11.2018 22:59
Niin,+aloittaja+itse+toi+esiin+tarpeensa+kostaa+ja+keinoksi+sitten+valikoitui++tuo+rahan+ruinaaminen,+jonka+avulla+saa+yhteyttä+pidettyä+ihmiseen++joka+häntä+"pellenä+piti"
Että+eikös+se+ny+ole+jollain+tasolla+aikas+alas+vajoamista.+Ihan+heti+en+ny+moista+toimintaa+lähtis+kannustamaan+jos+ny+tarkoitus+olis+ko.+henkilöstä+irtaantua.+
Aaattele+ny+itekin,+mukamas+ruinaamalla+rahaa+pitää+narsistin+loitolla.+
Kyllä+joo+ehkä+se+toimiikin,+tuskin+itsekään+moisiin+rahan+ruinaamisiin+vastasin,+et+siinähän+sit+soittelis,+kävis+oven+takana+mankumas,++mut+aikas+typerältä+moinen+kuullostaa+aikuisen+ihmisen+toiminta+tapana.+
Sitä+en+tiedä+mitä+kysymykselläsi+tarkoitat,+mitä+täältä+mukamas+haluaa+löytää+tai+on+löydettävissä,+muuta+kuin+omituisia+tarinoita,
26.11.2018 22:51
41 / 223