Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Jahas+tämmöstä+kärhämää+ny+täällä+öiseen+aikaan+ja+katoin+et+minäkin+tulin+jossain+kohtaa+mainituksi.+Itse+kukin+ny+puhuu+omasta+puolestaan,+minua+ei+suututa+se+ettei+poiu+suutu,+enkä+ny+mielestäni+erityisesti+raivoakkaan,+mutta+toki+harmittaa+joskus+kun+hän+valloittaa+sillä+"omalla+puheellaan"+kaikki+keskustelut.++Ainkin+itseltä+sitten+tuppaa+mennä+mielenkiinto,+kun+en+näe+useinkaan+poiun+kommenteissa+mitään+suurta+viisautta,+enimmäkseen+sitä+samaa+"minäminä"+höpinää+vaan.+Uskoisin,+et+moni+muukin+on+samaa+mieltä.+Mutta+joo,+me+ihmiset+ollaan+erilaisia,+siinä+kun+toinen+näkee+Poiussa+suurta+viisautta,+ihailee+poiua++ja+pitää+poiua++älykkäämpänä+kuin+aloituksessa+mainittu+Salomaa,+niin+joku+toinen+kokee+poiun+runsaan+"minäminä"++puheen++Aspergerille+tyypilliseksi+monologiksi.Vaikka+toki+joskus+miettii+sitäkin,+että+onko+se+pelkästään+sitä+vaiko+pakonomaista+tai++ihan+tarkoituksellista.+Näin+sivusta+seuraten,+onhan+se++kovin+itsekästä+,+kuten+joku+mainitsi+tuolla+ylempänä.+Voihan+se+toki+olla+niinkin,+ettei+poiu+itse+ymmärrä+käyttäytyvänsä+itsekkäästi+kun+täyttää+ketjut+sillä+"minäminä"+puheellaan.+Mutta+joo,+näitä+poiua+kehuvia+kommenttejakin+tulee+aina+välillä,+liekö+nekin+tarkoituksellisia,+kun+en+ole+ainakaan+huomannut+monenkaan+kuitenkaan+juurikaan+keskustelevan+hänen+kanssaan.++Harvemmin+näitä+kehuja++ees+esitetään+suoraan+poiulle+itselleen,+vaan+enemmänkin+ne+tulee+niin,+että+mukaan+tarvitaan+joku+muu+jota+pidetään+vähemmän+älykkäänä/alempi+tasoisena+kuten+tässä.+Että+onko+ne+kehutkin++vaan+niitä+tyhjiä+sanoja+vailla+todellista+merkitystä+ja+poiua+käytetään+aasinsiltana+jolla+oikeutetaan+riidan+haastaminen.+Että+liekö+tällä+öisellä+purkauksella+ny+vaan+tarkoitus+saada+aikaan+jotain+turhanpäiväistä+kärhämää,+että+tiedä+sitten+kuka+pyrkii+ketäkin+vetämään+sinne+omalle+tasolleen.
  2. "Sanat+ovat+hyvin+voimallisia+tekoja,+ei+ne+edes+suusta+ulos+tule+ilman+fyysistä+toimintaa,+ei+tämä+tekstikään---tämä+on+teko,,,"Kyllä+joo,+tarvitaan+ensin+ajatus,+joka+puetaan+sanoiksi+ja+sitte+moninaisen+prosessin+kautta+sanat+tulevat+suusta+ulos.+Siihen+toki+tarvitaan+teko,++suukin+pitää+avata+jne.+Mutta+tarkoitin+ny+noilla+teoilla+vähän+muuta.+Tosiaan+täs+samalla+mulla+on+vähän+verhojen+vaihtamis+ym.+projektia+meneillään,+et+lainaan+nytkin+toisten+tekstiä+,+josko+siittä+selviäisi+mitä+tarkoitan"Sanat+voivat+helposti+ikään+kuin+lähteä+lentoon+tuulen+mukana.+Käytännössä+kuitenkin+jätämme+erittäin+helposti+tämän+tosiasian+huomioimatta.Kun+sanotaan+”minä+rakastan+sinua”,+”minä+tarvitsen+sinua”+tai+”minä+pidän+sinusta”,+tämä+ei+vaadi+kovinkaan+paljoa+vaivannäköä.+Missä+ovat+sen+sijaan+ne+teot,+jotka+ovat+näiden+sanojen+kanssa+yhdenmukaisia?Mikäli+haluat+saada+selville,+merkitsetkö+todella+toiselle+ihmiselle+suuresti,+joskus+riittää+se,+että+teet+erään+yksinkertaisen+kokeen.+Peitä+korvasi+ja+tarkastele.Katso+kaikkea+sitä,+mikä+on+suhteessa+tähän+asti+tapahtunut+ja+minkä+olet+nähnyt,+ikään+kuin+mykkäfilmissä.+Mitä+nyt+näet?Todennäköistä+on,+että+näkemäsi+asiat+hämmästyttävät+sinua+sekä+tuovat+esiin+sellaisen+tilannetta+koskevan+totuuden,+jonka+suhteen+olisit+muuten+ollut+sokea.Tämä+johtuu+siitä,+että+olet+antanut+suuren+määrän+arvoa+toisen+ihmisen+sanoille,+jotka+eivät+koskaan+ole+kuitenkaan+näkyneet+toiminnassa,+ja+tämä+on+saanut+sinut+kärsimään+ilman+syytä."https://askelterveyteen.com/teot-kertovat-enemman-kuin-sanat/
  3. No+oon+ollu+tosi+nuori+16+vee,+kun++oon+rakastunut+ja+mennyt+kihloihin+ja+parikymppisenä+sit+naimisiinEi+sitä+silloin+sen+kummempaa+ajatellut,+lapsiakin+haluttiin+ja+kolme+saatiinkin.+peruskorjattiin+taloa+ja+tehtiin+töitä,+normaalia+pehe+elämää.+Auvoiseen+elämään+vaan+pesityi++ikävä+asia,+puolisoni+ajan+myötä+alkoholisoituiAvioliitto+päättyi+parinkymmen+vuoden+jälkeen+ja+jälkiviisanaa+on+tullu+aateltua,+et+olis+pitäny+antaa+periksi+jo+paljon+aiemmin.+Eron+yhteydes+olin+sitä+mieltä,+et+mun+osalta+miesjutut+on+jo+niinku+ohi,+et+oon+niin+vanhakin.+No+kaks+lapsista+oli+viä+alaikäisiä,+et+rahaa+tarvittiin,+yksinhuoltajana+tein+välillä+kolmeakin+työtä+ja+makselin+ent.+puolisonkin+velkoja.+Meni+kymmenisin++vuotta+ettei+miehiä+ees+aatellu,+kunnes+tyttäretkin+aikuistuivat,+muuttivat+omilleen+ja+elämä+helpottui,+tuli+tää+nettiaika+ja+yhtenä+uuden+vuoden+yönä+sit+kirjauduin+suomi24+treffipalstalle.++Sieltä+se+sit+löytyi+se+tyyppi+jonka+vuoksi+tän+aiheen+piiriin+tulin.+Siitäkin+on+jo+vuosia+aikaa,++ettei+enää+oo+tätä+päivää+muutenkuin+että+tänne+palstalle+ny+on+jäänyt+keskustelemaan+milloin+mistäkin.+Ei+mulla+mitään+alati+vaihtuvia+miessuhteita+ole+ollut.+Tuolloin+treffipalstaan+liittyen,+oli+toki+muutama+lyhyt+suhde,+mut+ne+ny+oli+sellasia,+ettei+ne+viä+ollu+mihinkään+yhteisen+tulevaisuuden+suunnitteluasteelle+ees+edenny,+enkä+usko+niiden+olleen+narsisteja.+Muuten+vaan+ei+tuntunu+siltä,+et+olis+halunnu/+niistä+olis+tullu+mitään+kunnollista+suhdetta.Ettei+toi+mun+selvitymisjuttu+liity+mitenkään+miehiin,+en+ole+niitä+hakemalla+hakenut+sillain,+et+pakko+saada+joku+mies.+Enempi+tähän+aiheeseen+liittyen++se+mun+kohdalla+semmosta,+et+elämä+oli+suorittamista,+pärjäämisen+pakkoa,+vaadin+itseltäni+kaikenlaista+ja+siinä+sivussa+sit+yritin+auttaa/tukea+toisiakin+niin+virallisen+vapaaehtoistyön+merkeissä+kuin+yksityisemminkin.+Nykyään+elämä+ja+oleminen+on+sillain+helpottanut,+ymmärtää+antaa+itselleenkin,+osaa+jo+vähän+nauttiakin+elämästä+ja+ottaa+vastaan+apua/tukea++ja+hoivaa+muiltakin,+ettei+kaikkea+tarvi+tehdä+yksin
  4. No+eipä+mitään+kunhan+kiinnitin+huomiota+kommenttisi+loppuosaanMutta+joo,+totta+on,+että+olen+saanut+apua+ja+olen+siitä+kiitollinen.+Sinun+tapaukseesi+ny+on+vaikeampi+ottaa+kantaa,+kun+en+siittä+tiedä,+että+mikset+sinä+sitten+saanut+apua,+vaan+koit+et+sinuun+kohdistettiin+enemmänkin++järkyttäviä+ja+epäonnistuneita+käytäntöjä.Tuosta+huomosta+sen+verran,+että+kaltoinkohdellut+lapset+nimenomaan+tarvitsevat+huomiota+ja+hoitoa+traumoihinsa.+Monillakin+on+käytöshäiriöitä+ja+psyykkisiä+ongelmia,+ei+ne+itsestään+parane.