Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Minusta+tuo+sisäoppilaitos+on+varsin+miellyttävä+ajatus+ja+voi+tulla+kritisoiduksi+vain+sellaisten+toimesta+ketkä+ei+tiedä+miten+mahdottomia+oloja+ja+tilanteita+voi+joillain+lapsilla+kotona+olla."
Niin+hieman+ny+ihmetyttää,+että+mikset+voi+vain+ilmaista+mielipidettäsi,+että+"sisäoppilaitos+on+mielestäsi+varsin+hyvä+ajatus",+ja+joitain+perusteluja+voisit+esittää+miksi+se+olisi+sinun+mielestäsi+miellyttävä+ajatus
Ilman+että+sinun+pitää+yrittää+vähätellä+kenenkään+muun+ihmisen+tietämystä/kokemusta+millaisia+oloja+ja+tilanteita+voi+joillakin+lapsilla+olla.
Tosiaan+itsellä+on+lastensuojelutaustaa,+että+tilanne+tosiaan+oli+minullakin+sen+verran+paha,+että+viranomaisilla+oli+syytä+puuttua,+kuten+edellä+jo+totettiin.
Mutta+surminkaan+en+halunnut+lastenkotiin.+
Lastenkoti+oli+siinä+lähistöllä,+kuljin+päivittäin+siitä+ohi+ja+sieltä+käytiin+samaa+koulua+kuin+minä+,+että+luokallankin+oli+lastenkotilapsia.+Heidänkin+kokemuksiaan+on+luettavissa+varmaan+luettavissa+netissä,+eivätkä+ne+useinkaan+kovin+auvoisilta+kuullosta.+
Viime+aikoina+on+ollut+mös+julkisuudessa+puhetta+entisaikain+sisäoppilaitoksista,+joita+koulukodeiksi+kutsuttiin.+Eikä+niistäkään+ole+mitään+hyvää+sanottavaa.+
Päinvastoin+"Lastensuojelun+sijaishuollossa+kaltoinkohdellut+henkilöt+saavat+pitkään+kaipaamansa+anteeksipyynnön+valtion+taholta"
https://yle.fi/uutiset/3-9272410
Edelleen+nuokaan+ongelmat+eivät+ole+noissa+asioissa/laitoksissa+poistuneet,+vaan++niitä+on+edelleen.+
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raportti-paljasti-useita-epakohtia-koulukodista-nyt-puhuu-pohjolakodin-johtaja-ohjaajien-ja-nuorten-kokemukset-voivat-erota-toisistaan/7054522
Itse+ny+tosiaan+olen+sillä+kannalla+että+mitä+isompi+yksikkö,+sitä+enemmän+ongelmia,+vaikka+sattuu+ja+tapahtuu+sitä+toki+toisinaan+pienissä+yksiköissä+ja+sijaiskodeissakin.+
Mutta+niissä+on+kuitenkin+paremmat+mahdolliset+saada+huomiota,+ei+joudu+kilpailemaan+alati+vaihtuvien+hoitajien+huomiosta+niinkuin+isoissa+paikoissa.+
Usein+niissä+myös+kiinnitytään+puolin+ja+toisin+ja+monillekkin+ne+sijaisvanhemmat+sitten+ovat+ne+"ainoat+oikeat"vanhemmat+,+joiden+kanssa+pidetään+yhteyttä+ja+vieraillaan+vielä+aikuisenakin.
05.11.2018 14:29
LIsään+vielä+kun+tuli+mieleen,+niin+riippuen+lasten+iästä,+niin+käsittääkseni+on+olemassa+jo+nuorten+turvataloja,+ainakin+isommissa+kaupungeissa.+
Sen+verran+tarkistin+et+ikähaitari+on+jossa+12-9+vee+välillä,+et+nuoremmat+sitten+kuuluvat+ehdottomasti+jatkuviempien+palvelujen+piirin+jos+pitää+kotoaan+paeta
05.11.2018 13:11
"Ymmärtääkseni+asiat+on+menneet+aika+pahasti+ja+pitkään+jo+silloin+kun+asiat+menee+viranmaiselle+"kevyeen"+käsittelyyn+ja+toimenpiteisiin."
Kyllä+joo,+asiat+ovat+huonolla+tolalla,+mutta+ei+suinkaan+kaikki+vielä+menetetty.+
Mitä+tulee+tuohon+
"Lasten+turvakodit+tai+sisäoppilaitokset+voisi+olla+vähemmän+kärsimyksen+(määrä+ja+aika)+ratkaisuvalikoimassa.+"
Niin+ennen+tosiaan+oli+lastenkoteja,+joihin+sijoitettiin+huostaanotettuja+lapsia,+joissa+sitten+palkatut+hoitajat+hoitivat+heitä+työkseen+kolmessa+vuorossa.+Noista+isoista+yksiköistä+ollaan+luopumassa+ja+enempi+siirretty+pienempiin+yksiköihin+ja+perhehoitoon.+Mikä+minusta+on+hyvä+asia.+
Sisäoppilaitos+sitten,+en+välttämättä+usko,+että+lapselle+olisi+hyväksi+että+hänet+erotettaisiin+ns.+normaalista+elämästä+ja+sijoitettaisiin+johonkin+laitokseen,+jossa+hän+kävisi+koulunsa+jne.+Välttämättä+se+ei+ole+hyvä+asia,+et+kaikki+"kotioloistaan+kärsivät"+laitettasiin+yhteen.+
Ennemminkin+noissa+laitoksissa+oleminen++johtaisi+lasten+keskinäiseen+kilpailuuun+aikuisten+huomiosta+,+mitä+huomiota+sitten+haetaan+jos+ei+hyvällä+saa+niin+ainakin+pahanteolla.+
Mitä+tulee+lasten+turvakoteihin+niin+tietyllä+lailla+kyllä,+olisi+paikka+mihin+mennä,+jos+naapurusto,+sukulaiset+ja+isompana+kaverit+ei+auta.+
Uskoisin,+että+nykyisiinkin+turvakoteihin+voivat+lapset+mennä+myös+ilman+aikuista,+mikä+toki+johtaisi+siihen,+että+ilmoitus+siitä+menisi+myös+lastensuojeluviranomaisille.
05.11.2018 13:08
"Kyllä+täällä+palstalla+nimettömänä+ja+kasvottomana+tuot+julki+hyvinkin+paljon+nurjaa+ja+kieroutunutta+mikäli+se+liittyy+minun+kirjoittajapersoonaani.+"
Niin,+no+ainakaan+tässä+tapauksessa+ny+kauheasti+ole+arvoinut+sinun+persoonaasi+vaan+enempi++tapaasi+alentaa+ja+vähätellä+itsellesi+tuntemattomia+ihmisiä.+
Syynkin+siihen+nyt+sitten+olet+kertonut,+"Minä+alennan+aina+kun+siltä+tuntuu+että+se+on+tarpeellista.+Kaikenlaisia+pullistelijoita+ei+minun+tarvitse+sietää+ja+kestää"
Ilmeisesti+koit+sitten+aloittajan+pullistelijaksi+ja+sen+vuoksi+koit+sitten+tarpeelliseksi+alkaa+ruotia/vähätellä+hänen+fyysistä+olemustaan.+
Mitä+tulee+tuohon
"Mutta+yleensä+noiden+miespuolisten+kohdalla+se+kielesi+väri+paljastuu"
Niin+harvemmin+tulee+aloituksia+lukiessa+ees+ajateltua+kirjoittajan+sukupuolta,+kun+tunnetusti+ny+netisissä+jotkut+esiintyvät+milloin+minkäkinlaisina,+ettei+täyttä+varmuutta+sukupuolestakaan++ole.+
Tällä+palstalla/narsisteihin+liittyen++ei+voi+päätellä+sitäkään,+et+ne+on+aina+miespuolisia+jotka+naisia+ämmittelee+ja+mollaa.+Jos+joku+on+sattunut+tuntemaan+naispuolisen+narsistin,+niin+hänellä+tuskin+on+koskaan+mitään+aidosti+hyvää+sanottavaa+muista+naisista+
Mutta+joo,+aloitus+oli+hieman+kömpelö+ja+vähän+ristiriitainenkin,+siihen+oli+mielestäni+yhdistetty+väärin+perustein+asioita,+ehkä+tarkoituksellisestikin.++
Mutta+oletan,+että+aihe+enimmillään+valikoitui+syystä,+että+meetoo,+aloituksessa+mainitut+henkilöt+ja+heidän+asiansa+ovat+hiljaittain+olleet+julkisuudessa,+et+tavallaan+ajankohtainen+aihe.+
Ristiriitaisuuksista+huolimatta+en+näe+siinä+mitään+sellaista,+mistä+pitäisi+erityisesti+hermostua,+saati+ruveta+kommentoimaan+negatiivisesti+aloittajan+fyysisistä+olemusta
05.11.2018 12:49
Niin
"Minä+alennan+aina+kun+siltä+tuntuu+että+se+on+tarpeellista.+Kaikenlaisia+pullistelijoita+ei+minun+tarvitse+sietää+ja+kestää"
Huomattu+on+täällä+palstallakin
Ollaan+ihmisinä+erilaisia,+minulla+on+varmaan+parempi+sietokyky+ja+tosiaan+ennemminkin+olen+väistelijä,+sovittelija+kuin+se+päälle+käyvempi+osapuoli.+
Voihan+sitä+nimittää+pelkuruudeksikin,+mutta+pelon+tunteellakin+on+oma+tärkeä+tehtävänsä+
"Pelko+on+luonnollinen,+selviytymistä+tukeva+tunne.+Pelot+saavat+varautumaan+vaaratilanteisiin,+ja+ne+voivat+kanavoitua+varovaisuudeksi,+vastuullisuudeksi+ja+viisaudeksi,+joita+arjessa+tarvitaan.
Pelko+on+hankala+tunne,+eikä+sitä+ole+helppoa+kohdata.+Jos+pelkäävältä+puuttuu+riittäviä+keinoja+kanavoida+tai+käsitellä+pelkoa,+se+voi+olla+helpompaa+torjua+ja+työntää+syrjään+kuin+kohdata+sitä.
Torjuttu+pelko+vaatii+naamiokseen+toisia+vahvoja+tunteita.+
Pelkoa+on+mahdollista+tukahduttaa+esimerkiksi+voimakkaan+vihamielisyyden+taakse.+Toisenlaisten+ihmisten+halveksiminen+voi+näkyä+päällepäin+heihin+suuntautuvana+vihana,+mutta+sen+taustalta+voikin+löytyä+pelkoa+tai+epävarmuutta+omasta+identiteetistä.+"
https://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/itsetuntemus/tunteet/pelko
Mutta+joo,++tokikaan+aina+ei+ne+minunkaan+ajatukset+niin+kauniita+ja+fiksuja+ole,+mutta+mun+mielestä+ny+ihan+kaikkea+ei+tarvitse+aina+kuitenkaan+julki+tuoda.
05.11.2018 09:58
"Kestä+sinä+tykönäsi+mitä+tykkäät+mutta+jätä+minut+rauhaan.+"
No+kommentissani+ei+kyse+sinusta,+eikä+edes+sinulle+erikseen+osoitettu,+vaikka+ilm.+käytin+aasisnsiltana+osaa+sinun+kommentistasi,++eikä+kyse++ollut+minustakaan+vaan+linkittämäni+juttu+käsitteli+yleisluontoisesti,+miesten+++naisiin+kohdistamaa+agressivisuutta,+sivuten+aloittajan+aihetta.+
"Vaikka+naisten+vapautusliike+on+ollut+olemassa+jo+yli+50+vuotta,+on+edelleen+olemassa+miehiä,+jotka+eivät+hyväksy+tätä+uutta+todellisuutta.+Useimmat+miehet+eivät+paheksu+sitä,+että+naiset+opiskelisivat+tai+kävisivät+töissä,+mutta+he+reagoivat+viimeistään+silloin,+kun+he+kohtaavat+muita+naisten+itsenäisyyden+merkkejä.+Tämä+on+syy+siihen,+miksi+sukupuoliin+perustuvaa+väkivaltaa+tapahtuu+parisuhteen+sisällä."
https://mielenihmeet.fi/miksi-sukupuoleen-perustuva-vakivalta-lisaantyy-maailmalla/?fbclid=IwAR06TawW64fEspqGDS4-80rKnJXs6ZUhWWOcWMBNzK6pGZdE4QYHS74vzmQ
04.11.2018 22:38
"Harvemmin+mies+ilmoittaa+naisen+harjoittamasta+väkivallasta,+pitävät+sitä+useammin+häpeällisenä.+"
Niin+samasta+syystä+nainen+jättää+ilmoittamatta,+mutta+joo,+on+totta+että+myös+miehet+kokevat+väkivaltaa+parisuhteissaan,+henkisen+lisäksi+myös+sitä+fyysistä.+Onhan+se+hävettävää,+kun+ajatellaan,+et+mies+ei+ole+mikään+jos+ei+saa+akkaansa+kuriin.
Onneksi+kuitenkin+tuokin+asia+on+tullut+enemmän+julkisuuteen+ja+tiedetään,+että+myös+miehet+joutuvat+toisinaan+turvautumaan+turvakoteihin.+
Ihan+tarkalleen,+en+minäkään+osaa+ottaa+kantaa+tuohon+puolison+lapseen+kohdistuvaan+väkivaltaan,+miten+sitä+käsitellään+puolisoiden+välillä.+
Uskoisin,+että+seon+hyvinkin+tapauskohtaista+ja+tilanneriippuvaista.+Omasta+kokemuksesta+sen+verran,+ettei+alkoholisoitunut+puolisoni+sinällään+kajonnut+fyysisesti+lapsiin,+mutta+oli+kylllä+humalassa+heillekkin+tosinaan++ilkeä.++
Minä+sitten+jälkenpäin+yritin+lapsille+puhua,+ettei+se+tarkoittanut,+johtui+humalatilasta+jne.+Mutta+eipähän+siitä+tullut+puolison+kanssa+sn+kummemmin+puhuttua,+kun+muutenkin+varoi+sanojaan+kun+alkkiksetkin+tunnetusti+myös+herkkähipiäisiä+sietämään+kritiikkiä
Mitä+tulee+väliintuloon,+niin+useinhan+joku+tekee+lastensuojeluilmoituksen,+nykyäänhän+se+on+kirjattu+lakiin,+et+lasten+kanssa+työskentelevien+ammatti+ihmisten+velvollisuus+on+tehä+se+ilmoitus+ja+lastensuojeluviranomaisten+on+selvitettävä+tilanne.+
Kyllähän+nykyään+jo+lapsetkin+saavat+hoitoa+psyk.+puolelta+jos+se+katsotaan+tarpeelliseksi+ts.+lapsella+on+jotain+oirehdintaa.+Myös+olojen+kohentuminen+ja+erilaiset+tukitoimet+auttavat+lasta.+
Itselläkin+kokemusta+tuosta,+olin+jossain+vaiheessa+lapsuuttani+useana+kesänä+sijoitettu+maalle+perheisiin+ns.+avohuollon+tukitoimenpiteenä.+Vietin+usein+siellä+myös+joulu+ja+hiihtolomatkin.+Koulu+sitten+taas+piti+elämän+normaalimpana+muina+aikoina.+
Varhainen+puuttuminen+lienee+se+avainsana,+ettei+lapsen+kasvu+ja+kehtys+vaarannu+kotiolojen+takia.+Jokainen+voi+tehdä+jotain,+jos+sellaisia+tapauksia+lähipiirissä+on,+tarjota+ruokaa+ja+turvaa.
04.11.2018 21:44
"Ehkä+ihmiset+on+rakentuneet+noin+että+perimän+kautta+jo+tulevat+sellaiset+taipumukset..+jostain+kivikaudelta+jolloin+ehkä+se+vaimo+sinne+kotiluolaan+saatiin+nuijanukuttamalla+se+ja+sitten+vain+olkapäälle."+
Poimin+ny+tuon+kohdan+aasinsillaksi+tähän+äsken+toisaalta+lukemaani+juttuun+ja+sitä+myöden+laittamaani+linkkiin,+joka+käsittelee+tätä+aloituksenkin+mainitsemia+aihealueita+ja+sitä+ikiaikaista+kiistaa+mies+vs.+nainen,+jossa+naiset+kyllä+ovat+vielä+nykyäänkin+altavastaajina.+
Muutenkin+jäin+miettiin,+et+aloituksessa+ny+tavallaan+niputettiin+yhteen+kaksi+erilaista/päinvastaista++asiaa+ja+lisämausteeksi+lisättiin+sit+vielä+feminismi+ja+narsismi,+joita+ko.+naisten++sitte+arveltiin++olevan.+
Pakostakin+ny+tarkemmin+ajatellen,+jäin+miettiin,+et+tarkoittiko+aloittaja+et+noi+ahdistelun+kohteeksi+joutuneet+naiset+olivat+hänen+mielestään+narsisteja/feministejä,+vai+tekikö+vasta+julkinen+esiintulo+heistä+sellaisia.+
Tosiaan+mainittiin++meetoo+kampanja,+jossa+naiset+olivat+kokeneet+seksuaalista+ahdistelua++ja+sitten+tää+Metsäkedon+juttu,+jossa+naiset+syyttelivät+ja+levittivät+julkisesti+väärää+tietoa,+johon+ny+sit+enimmillä+tartuin,+kun+olin+siittä+lukenut+ja+samoihin+aikoihin+se+perheenisän+pedofiiliksi+leimaaminen.+
Mutta+joo,+palaan+ny+kuitenkin+tuohon+meetoo+kampanjaan+tässä,+mistä+tuo+asia+saattaa+johtua+ja+jossain+kohtaa+jo+totesinkin+ettei+tää+maailma+valmis,+edelleen++tarvitaan+naisten+tasa-arvon+puolesta+puhujia,+sitä+feminismiäkin.+
"Ilmeisesti+monien+miesten+on+vaikea+ymmärtää+sitä,+että+naiset+eivät+ole+heidän+palveluksessaan+olevia+seksuaalisia+objekteja.+Miehet+näkevät+kasvottoman+naisen,+jonka+ainoa+tarkoitus+on+vastata+miesten+haluihin."
https://mielenihmeet.fi/miksi-sukupuoleen-perustuva-vakivalta-lisaantyy-maailmalla/?fbclid=IwAR06TawW64fEspqGDS4-80rKnJXs6ZUhWWOcWMBNzK6pGZdE4QYHS74vzmQ
Muuta+sillä,++että+naiset+alkavat+mitätöidä+miehiä,+pyrkivät+alentamaan+miehen+arvoa+ihmisenä,+ei+saavuteta+mitään+hyvää+vaan+päinvastoin.+Entistä+enemmän+vaan+miehet+alkavat+vihaamaan+naisia.
04.11.2018 19:52
"Ihan+kun+maailma+olisi+valmis+ja+ongelmat+kaivettu+esiin+kun+yhden+sukupolven+naisten+eittämättä+kokemat+ongelmat+ja+vääryydet+tunnistetaan+ja+tunnustetaan"
Eihän+tää+maailma+valmis+ole,+eikä+ko.+vääryydet+poistu,+mut+ehkä+pikkusen+laittaa+ajattelemaan,+et+mitä+on+tekemässä+tai+sitten+ei
03.11.2018 22:02
Jaa,+no+minun+mielestäni+aloittaja+ei+raivonnut+sen+kummemmin+vaan+enemmänki+toi+esiin+huolensa.+
Kauheasti+en+ole+tuohon+Louhimiehen+ja+ruotsalaisen+teatterin+johtajan+vai+mikä+se+oli+tapauksiin,+saati+muihinkaan+meetoo+juttuihin+yksityiskohtaisesti+perehtynyt.++
Hyvä+mielestäni+on++se,+että+ahdistelut+tuodaan+päivänvaloon,+liian+kauan+naiset+ovat+hävnneet+ja+syyllistäneet+itseään.
Mutta+tuo+Metsäkedon+juttu+tuli+iholle+silla+tavalla,+et+tosissaan+ihmiset+luulevat+et+somessa+saa+kirjoittaa++ihmisistä+ihan+mitä+tahansa,+jossa+ei+ole+mitään+perää.
Toivon+mukaan+naisten+tuomioista+otettiin+opiksi+ja+mietitittäisiin+kahdesti+ennen+kuin+aletaan+solvaamaan+tai+levittelemään+perättömiä+puheita.+
Samoihin+aikoihin+otsikossa+oli+myös+tämä+juttu
https://www.ksml.fi/kotimaa/Ajeli-edestakaisin-ja-kyttäsi-lapsia-–-työmaakohdetta-etsinyt-jyväskyläläinen-rakennusmies-kertoo-kuinka-hänestä-tehtiin-perättömästi-pedofiili/1261498
Mitä+tulee+feminismiin+niin+mielestäni+aloitus+ei+liity+siihen+asiaan+mitenkään.+Siihen+ovatko+ahdisteluista+julki+puhuneet+naiset+narsisteja,+en+usko.+Ikäväähän+se+toki+on+jos+maine+menee,+mut+olis+pitäny+ajatella+ensin,+nykyään+ei+enää+naisetkaan+sillain+häpeä+vaan+huono+kohtelu+ja+ahdistelu+uskalletaan+tuoda+julki,+mikä+on+mielestäni+hyvä+asia.+
Mutta+aloittajan+ulkonäön+kommentointi+oli+mielestäni++typerää+ja+lapsellista,+eikä+liity+asiaan+mitenkään.+Etten+tiedä+sinunkaan+inkkareistasi
03.11.2018 19:43
"Niin.+Tuollainen+rustailu+on+siis+minulle+hauskanpitoa+ja+tunnen+siitä+jopa+mielihyvää+sinun+mukaasi..."
Niin++juurkin+"minun+mukaani",+joka+tarkoittaa+omia+ajatuksiani/olettamuksiani,+jotka+eivät+välttämättä++tarkoita+samaa+kuin+totuus.+
Yleensäkään+ei+minun+mielestäni+toista+ihmistä++pysty+täysin+tuntemaan,/tietämään++kun+ei+tiedä+mitä+kenenkäkin+päässä+liikkuu.+
Vain+sinä+itse+tiedät,++mikä+sai+sinut+ajattelemaan+aloittajan+ulkonäköä+ja+kirjoittamaan+arvioita+aloittajan+ulkonäöstä+tälle+palstalle+ja+mihin+sillä+negatiivisella+kuvauksellasi+aloittajan+ulkonäöstä+pyrit.
03.11.2018 18:27
"Olen+huomannut+että+naispuoleisille+narsisteille+on+tyypillistä+olla+samanaikaisesti+epävakaita."
Niin,+en+tiedä,+sivusta+seuraten+on+hirveän+vaikea+loppupeleissä+tietää,+mitä+kenenkin+elämän+ja+ihmissuhde+vaikeuksien+taustalla+on.+Harva+niistä+diagnooseistaankaan+suoraan+kertoo.
Joiltain+osin+ajattelisin,+että+jonkin+verran+pitäisi+myös+tietää+henkilön+koko++elämän+historiaa.+Joitain+epävakaan+tyyppisiä+olen+minäkin+tuntenut,+mutta+tiedä+sitten,+mikä+mistäkin+johtunee
Taustalla+on+rankkoja+elämänkokemuksia+jo+lapsuudesta+lähtien.+Seurustelusuhteissa+on+tultu+hyväksikäytetyksi,+kohdattu+väkivaltaa,+on+turvauduttu+päihteisiin+ja+psyk+lääkkeisiin+jne
Jonkin+verran+vilkaisin+edellen+noita+epävakaaseen+liittyviä+asoita+ja+tuossa+artikkelissa+tuli+mainituksi,+että+
"Muut+samanaikaiset+psyykkiset+häiriöt+ovat+yleisiä+epävakaasta+persoonallisuudesta+kärsivillä.+Epävakaaseen+persoonallisuuteen+liittyy+suurentunut+riski+kärsiä+samanaikaisesti+masennuksesta+tai+kaksisuuntaisesta+mielialahäiriöstä.+Samanaikaiset+päihdeongelmat,+syömishäiriöt,+traumaperäinen+stressihäiriö+sekä+tarkkaavaisuushäiriöt+ovat+myös+yleisiä"
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00994
Jonkinlaisena+erotuksena+ajattelisin,+etteivät+narsistit+suurin+surminkaan+eivät+hevin+myönnä,+että+heissä+olisi+jotain+"vikaa",+kun+taas+epävakaat+usein+ovat+oireistaan+johtuen+edes+jonkinlaisen+hoidon+piirissä,+oli+se+sitten+lääkäri,+A-klinikka+tai+Mt-+toimisto+jos+ei+terapiaan+ole+päässyt.
03.11.2018 10:14
"Mutta+minä+pysyn+edelleen+kannassani+siinä,+mitä+jo+aiemminkin+olen+täällä+palstalla+todennut,+että+huumori+pitää+mielen+virkeänä+ja+jos+sitä+huumorintajua+ei+kaikille+olekaan+samalla+mitalla+annettu,"
No+näin+vähän+itsekin+päättelin,+että+näiden+tämän+tyyppisten+juttujen+kirjoittelu
"Minusta+aloittaja+on+ylipainoinen,+kalju+ja+vähän+epäsiisti...+hiukset+sitä+myöden+kuin+kasvavat+ovat+sellaiset+maantien+väriset+kuin+suomalaisilla+tapaa.+Koskahan+on+käynyt+parturissa.+Miten+lie+hampaiden+laita?+Naisia+tungeksii+vain+sitä+myöden+kuin+yrittävät+pummata+tupakkaa."
Ovat+sinulle+huumoria+ja+hauskanpitoa,+tunnet+mielihyvää+niitä+rustaillessasi
ja+kun+toinen+ei+ymmärrä+moista+hauskanpitoa+niin+hänet+leimataan+tosikoksi+jollei+peräti+narsistiksi
Mutta+joo,+ihan+aikuisten+oikeesti+en+ymmärrä+tuollaista+tarvetta+yrittää+kuvitella+jonkun+tuntemattoman+henkilön+ulkoista+olemusta+mahd.+negatiivisesti+ja+tuoda+kuvitelmansa+muidenkin+tietoon+,++mutta+huvinsa+kullakin.
03.11.2018 09:51
No+jonkin+verran+tuohon+vesi+asiaan+on+tullut+tutustuttua,+mutta+äkkiseltään+en+muista+että+erityisesti+jotkut+veden+sisältämät+ainesosat+vaikuttaisivat+siihen+että+miehet+naisistuvat
Siksi+ny+kysynkin,+että+mitkä+aineet+erityisesti+vaikuttavat+siihen.+Edelleen+löytyykö+veden+laadusta+selitys+myös+siihen+miksi+naiset+miehistyvät
01.11.2018 22:30
"Mistäs+asti+sinä+olet+tiennyt+minkälaisia+peilejä+minulla+on+ja+minkälaisia+kykyjä+minulla+on?+"
En+sinällään+tiedä+sinusta/kyvyistäsi++mitään,+mutta+minun+mielestäni+pelkän+kirjoituksen+perusteella+ei+voi+ihmistä+tuntematta+päätellä/saati+tietää+näitä+asioita+
"Minusta+aloittaja+on+ylipainoinen,+kalju+ja+vähän+epäsiisti...+hiukset+sitä+myöden+kuin+kasvavat+ovat+sellaiset+maantien+väriset+kuin+suomalaisilla+tapaa.+Koskahan+on+käynyt+parturissa.+Miten+lie+hampaiden+laita?+Naisia+tungeksii+vain+sitä+myöden+kuin+yrittävät+pummata+tupakkaa."
Joko+täytyy+tuntea+ihminen+tai++haluaa+kertoa+itsestään+=yhtäkuin+aloittaja+tai+sitten+on+muuten+vaan+ilkeä+ihminen+joka+tykkää+herjata+tuntemattomia+ihmisiä+netissä.
Mutta+älyykkyydellä++saati+empatialla+ei+ole+mitään+yhteyttä+tuohon+asiaan,+päinvastoin,+tyhmää+ja+lapsellista.+Olkoonkin+et+vain+kuvittelua,+mut+silti+tyhmää+ja+lapsellista.+Vaikea+uskoa,+et+tuommosen+takana+olis+aikuinen+ihminen.
01.11.2018 22:17
No+tuossa+tapauksessa+hevonkukulla+ny+tarkoitin+tuota,+et+toi+yks+keskusteluun+osallistunut+oli+sitä+mieltä,+että+toisen+kirjoittajan+ulkonäöstä+voi+tehdä+johtopäätöksiä+hänen+tekstiensä++perusteella.+
Jos+nyt+olet+seurannut+keskustelua,+niin++tuolla+kirjoittajalla+on+jossain+kohtaa+noita+arvioita+aloittajan+ulkonäötä+ja+muustakin.+Hänen+mielestään+aloittaja+on+vähemmän+älykäs+ja+rumakin,+näin+yksinkertaistettuna,+MInun+mielestäni+ei+ulkonäkö+edes+korreloi+mitenkään+älykkyyden+kanssa.+
Mun+mielestä+kyseessä+ny+tuolla+henkilöllä+joka+moisia+puhuu+on+vaan+tarve,+mitätöidä,+alentaa+aloituksen+tehnyttä+henkilöä,+eikä+empatialla+ja+tunneälyllä+ole+täs+mitään+tekemistä.+Päinvastoin+tunneälykäs+ei+moisia+ulkonäköarvoita+ainakaan+suustansa+päästäisi,+vaik+sairas+mieli+niitä+kehittelisikin.+
Tottakai+koulutuksella+ja+ammatilla+on+vaikutusta+yhteiskunnalliseen+asemaan,+mutta+ne+eivät+sinällään+kerro+mitään+ihmisen+kokonaisvaltaisuudesta+älykkyydestä+ja+sivistyneisyydestä,+saati+ulkonäöstä+.
Mitä+tulee+naisten+miehistymiseen,+niin+jossain+kohtaa+jo+toin+esiin+naisten+runsastuneen+alkoholinkäytön,+joka+tutkimusten+mukaan+lisää+testosterin+tuotantoa+naisilla+,+kun+taas+miehillä+käy+päinvastoin+testosteroni+vähenee+ja+naishormoonit+lisääntyy.+
https://www.ksml.fi/keski-suomi/Alkoholi-tekee-naismiehen/163168
Mutta+joo,+käytät+sanaa+tosi+mies,+määrittele+millainen+mies+on+tosi+mies+sinun+näkökulmastasi+katsoen
01.11.2018 10:16
No+ihan+vaan+ihmettelin,+miksi+tota+samaa+"mukasaunomis"+asiaa+vielä+toistetaan,+toisaalta+sit+yritin+avata+et+mitä+siinä+sit+tapahtui,+et+joku+imitoi+jotakuta+ja+joku+mukasaunoi+jne...
Mut+bongasin+tuolta+ylempää+viel+yhden+kohdan+jota+jäin+ihmetteleen.+
"Samalla+ja+rintarinnan+voi+myös+tehdä+sisäisiä+johtopäätöksiä,+esim.+jonkun+kirjoittajan+ulkonäöstä+vuosien+tekstien+perusteella."
Että+joo,+voihan+sitä+ny+tehdä+vaikka+minkälaisia+johtopäätöksiä+toisen+ulkonäöstä+siellä+pienessä+mielessään,+mutta+välttämättä+sillä+oman+pään+sisällöllä+ja+todellisuudella+ei+ole+mitään+tekemistä+toistensa+kanssa.+
Vielä+vähemmän+ulkonäöllä+ja+älykkyydellä+on++mitään+tekemistä+toistensa+kanssa.+Jotenkin+tuntuu+hassulta+jos+ja+kun+ulkonäön+arvointi+ilman+että+on+nähnyt+koko+ihmistä+tai+hänen+kuvaansa+koskaan,+liitetään+vielä+älykkyyteen+ja+empatiaan.++
Mietin+vaan+kun+aasinsiltana+käytettiin+tuota+kohtaa
"Älykkäät+ihmiset+voivat+melkein+tuntea+sen,+mitä+joku+toinen+ajattelee+tai+tuntee.+Joidenkin+psykologien+mukaan+empatia+on+pääosa+emotionaalisessa+älykkyydessä."
Et+kyllä+ny+empatia+ja+tunneäly+on+käsitetty+väärin+tai+ko.+ihminen+ny+uskoo+omaavansa+maagisia+kykyjä,+hänellä+on+taikapeili+jonka+kautta+näkee++miltä+kukin+kirjoittaja+näyttää.+
No+joo+hevonkukkua,+en+tiedä+miten+tosissaan+joku+tuommostakin+väittää,+mut+onhan+se+omituista+et+ihan+julkituo.++Kaiketi+ny+tarkoitus+mitätöidä,+halventaa+jotakuta,+tässä+tapauksessa+aloittajaa.
01.11.2018 09:09
Niin+mikähän+tarkoitus+tässä+ny+on.
+Alkuperäinen+kommentti+kokonaisuudessaan+kuului+näin.
"Vaikka+muistan+nyt+kun+sinua+imitoi+joku+joka+ikäänkuin+laittoi+sinut+pohtimaan+kiukaan+merkkiä+kun+minä+muka+saunoin+narsisti-psykopaattini+kanssa...+Ehkä+yksi+hauskimmista+sinua+kuvaavista+kommenteista...+Valitettavasti+en+nyt+ehdi+kaivamaan+kommettia+esiin."
Oletin,++että+joku+matki,+jäljitteli+jotakuta,+jonka+laittoi+pohtimaan+kiukaan+merkkiä+sillä+aikaa+kun+ko.+henkilö+muka+saunoi+narsistipsykopaattinsa+kanssa
Siinä+yhteydessä+sitten+joku+oli+kuvannut+häntä+jota+joku+imitoi+ko.+kirjoittajan+mielestä+hyvinkin+hauskasti.
Ota+ny+tuosta+sitten+selvää,+kuka+kukakin+on,+itsellä+ny+ei+ainakaan+mitään+muistikuvaa+tuosta.+
Mut+jollein+vissiin+tärkeää,+kun+alettiin+toistaa+tuota+kommenttia,+jossa+joku+muka+saunoi+vaikka+todellisuudessa+ei+saunonutkaan+ja+joku+jotain+toista+henkilöä++imitoiva+henkilö+laittoi+kohteensa+puhumaan+kiukaista+ja+samassa+yhteydessä++kuvasi+imitointinsa+kohdetta+hyvinkin+hauskasti.+
No+joo,+sekavaa+on,+mut+joku+jo+toivottelikin+sulosia+unosia,+että+ny+nukkumaan.
31.10.2018 23:37
No+mieluusti+kun+vedotaan+joihinkin+tutkimuksiin,+niin+olis+suotavaa+laittaa+linkki,+et+itsekukin+voi+sit+lukea,+pitääkö+väite+paikkansa.+Nyt+kun+ei+ole+mistä+lukea,+niin+hyvinkin+ajattelee,+et+ko.+ihminen+ny+ihan+omiaan+vaan+höpöttelee.+
Mutta+totta+on+,+et+sukupuoliroolit+ovat+ikäänkuin+laimentuneet,+ei+ole+enää+miesten+töitä+ja+naisten+töitä+vaan+kaikki+tekevät+kaikkea.+Että+jos+naiset+ovat+miehistyneet+niin+miehetkin+naisistuneet,+nuoret+miehet+jopa+meikkaavat.+
Muutenkin+miehet+ovat+ollet+vähän+hukassa+oman+roolinsa+kanssa,+kun+nykyään+ei+ole+enää+niitä+miesten+töitä++juuri+kotonakaan,+varsinkin+jos+asutaan+rivi/kerrostalossa,+jossa+kiinteistöhuolto+käy+ilmaamassa+patterit+ja+hoitaa+pihatyötkin.+Autotkin+nykyään+niin+teknisiä,+et+harva+enää+osaa+niitäkään+korjata.
Mutta+toki+jotain+hyvääkin,+myös+miehillä/isillä+on+enemmän+aikaa+lapsilleen+ja+nykyään+isiä+näkee+useinkin+pienten+lasten+kanssa+niin+kahviloissa,+uimahalleissa,+leikkikentillä,+neuvoloissa,+kirjastoissa+jne...+Ikävää+taas+sitten+on+lisääntynyt+naisten+alkoholinkäyttö+ja+väkivaltaisuus
31.10.2018 22:12
"Eipä+ole+aikaakaan,+kun+täällä+olet+itsekin+epäillyt+ties+ketä.+Muistaakseni+himolissuksi+kuvitelmissasi+jotakin+kirjoittajaa+nimittelit,+että+se+tuosta+selityksestäsi.+"+
Joo+alkuaikoina+kun+ei+oikein+vielä+hiffannut+kaikkea,+niin+luuloja+syntyi+helpommin,+mut+mitä+tulee+tuohon+himolissuun.+
Niin+ihan+joku+ihminen+kirjoitteli+sellaisella+nimimerkillä+aikoinaan,+ettei+ollut/ole+mikään+kuvitelma.+Jos+oikein+muistan+niin++tais+olla+joku+Eki+niminen+mieskin+jonka+ihmekeppiä+kovasti+kehui.
31.10.2018 21:52
45 / 223