Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

307

1. Selailin+vähän+tätä+palstaa+ja+ikäväkseni+huomasin+että+tämähän+on+ihan+kuollut.+Onko+ufokeskustelu+siirtynyt+kokonaan+jonnekin+muualle+-+mutta+minne?+SUT:n+foorumille?+Eipä+tässä+muuta+kuin+kevyet+mullat+S24-ufofoorumille.
  2. "Käväisin+tuolla+BHT-foorumillasi"Ottamatta+nyt+muuten+kantaa+kirjoitukseesi,+niin+pieni+korjaus.+Behind+the+Thronen+(BTT)+foorumi+ei+ole+Varaktorin+foorumi.+Foorumi+on+muutenkin+vain+yksi+osa+sivustoa.+Fyysisesti+sivuston+on+perustanut+ja+sen+ylläpitämisestä+maksaa+ainoastaan+minä+-+yksi+henkilö.+Henkisesti+sivuston+on+tietysti+perustanut+kaikki,+jotka+siellä+on+osallistunut+sisällön+tuottamiseen.+Mainitsemasi+Varaktori+on+myös+ansiokkaasti+aktivoinut+ja+moderoinut+foorumia.+Ikävä+kuitenkin+kuulla,+että+Varaktoriin+suhtaudutaan+jopa+niin+radikaalisti,+että+sen+takia+ei+viitsitä+sitten+koko+foorumille+kirjoitella.+Itse+kyllä+pahoin+pelkään+silti,+että+vaikka+V+ei+kirjoittelisi+BTT:ssä+ollekaan,+ei+väkimäärä+siitä+lisääntyisi.+Joka+tapauksessa+väitteesi+on+lähes+yhtä+absurdi+kuin+väite+siitä,+että+Suomi24-ufofoorumi+olisi+Varaktorin.Tässä+logiikassa+on+mielestäni+lisäksi+sellainen+ongelma,+että+jos+sillä+perusteella,+että+Varaktori+kirjoittelee+foorumilla+pitäisi+itse+jättäytyä+pois,+niin+et+voisi+kirjoittaa+edes+tälle+foorumille.BTT-sivustonhan+piti+alunperin+toimia+jonkinlaisena+väliinputoajien+alustana,+jossa+voi+myös+julkaista+omia+kirjoituksiaan,+multimediaa+tms,+jollaista+ei+normaalilla+foorumilla,+kuten+tällä+tai+SUT:n+foorumilla,+tekniikkansa+puolesta+voisi.+Foorumikeskustelu+valitettavasti+vaatii+"populismia"+ja+toisinaan+jopa+äärimmäisyyksiinkin+menoa,+jotta+sen+saa+pidettyä+elossa.+Liian+seesteinen+meininki+ei+ole+kiinnostavaa.+Provosointia+tarvitaan,+puolin+ja+toisin.+Toinen+keskusteluntappaja+usein+on+rekisteröintipakko.+Tämähän+nähtiin+mm.+Skepsiksen+foorumiuudistuksen+jälkeen.+Vakituisen+nimimerkin+käyttö+nostaa+tasoa+ja+harventaa+rivejä.Mielestäni+on+myös+ihan+perusteltua+kysyä,+että+kannattaako+koko+BTT:n+foorumia+edes+ylläpitää++(huom.+puhun+siis+pelkästä+foorumista,+en+koko+sivustosta)+-+onhan+siitä+kuitenkin+jonkin+verran+vaivaa.+Suomessa+ei+ole+tilaa+kovinkaan+monelle+alan+sivustolle.+Minulle+kelpaisi+hyvin+vaikka+tämäkin+foorumi+keskustelualustana+ja+täydentävää+materiaalia+(kuten+artikkeleita)+voisi+sitten+linkata+tuolta+BTT:lta+tänne+keskusteluun.+Moderoinnin+kun+tänne+vain+saisi+voisin+jopa+vakavasti+harkita....
  3. Joo,+meillä+on+Varaktorin+kanssa+jaettu+tietoisuus+sekä+astraalikeho.+"Muuten+iskee+jihad+päälle+joka+onkin+varaktorin+ainoa+tarkoitus+ollut+koko+vuosikymmenen.+Ylimielinen+riidan+ränkkääjä.+Pidetään+tuo+sun+uusikin+nimimerkki+mielessä+niin+tulet+taas+saamaan+palautetta+kaikesta+paskasta+mitä+kylvät+ympärillesi.+"Hienoa+kuitenkin+saada+tänne+foorumille+tuollainen+maltillista+siipeä+edustava+kirjoittelija+kuten+sinä.