Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinuhe-3
profiilit
sinuhe-3
sinuhe-3
Vapaa kuvaus
Aloituksia
9
Kommenttia
307
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Selailin+vähän+tätä+palstaa+ja+ikäväkseni+huomasin+että+tämähän+on+ihan+kuollut.+Onko+ufokeskustelu+siirtynyt+kokonaan+jonnekin+muualle+-+mutta+minne?+SUT:n+foorumille?+
Eipä+tässä+muuta+kuin+kevyet+mullat+S24-ufofoorumille.
12.03.2019 19:38
Notta+iltaa!+Pitkästä+aikaa+eksyin+palstalle.+Muutaman+keskustelusäikeen+luettuani+eipä+voi+muuta+todeta+kuin+että+voi+voi.+Palstan+lastentarhaongelmaan+olisi+sinänsä+helppo+ratkaisu:+moderointi.+Mutta+eipä+sitä+tietysti+haluta+tehdä.
Korjaisin+hieman+lausuntoasi+lähimmäisestäsi+(niin+juuri,+minusta).+Mä+olen+kyllä+aiheen+suhteen+löytänyt+jonkunlaisen+mielenrauhan+noista+ajoista+ja+ehkä+parista+villeimmästä+ajatuksesta+jopa+luopunut,+mutta+kyllä+tässä+edelleen+vannoutunut+"ufo-friikki"+ollaan.+Tietysti+mainitsemasi+korkeakoulutus+on+auttanut+myös+tunnistamaan+selkeimpiä+harhaoppeja+-+ja+niin+se+itseään+korjaava+tiede+on+myös+korjannut+pääluottamushörhön+itseä+(pitäisi+varmaan+muutenkin+jo+luovuttaa+titteli+jollekin+palstalla+enemmän+notkuvalle).+Ei+vain+oikein+enää+tahdo+riittää+aika+eikä+mielenkiinto,+ja+kun+tämäkin+palsta+on+mitä+on....+Vaikka+kyllähän+sitä+välillä+tulee+sellainen+olo,+että+mielellään+kyykyttäisi+pari+skeppanaa+suohon,+ihan+vaan+verestääkseen+muistoja.
BTT-sivusto+ei+oikein+jaksa+kantaa+Suomen+kokoisissa+piireissä.+Ja+nimimerkin+rekisteröintipakko+tappaa+lopunkin+"kevytmielisen"+keskustelun.+Toinen+ääripää+onkin+sitten+sekopäinen+"keskustelu",+jonka+tältä+foorumilta+löytää.+Noh,+minkäs+teet,+yritetty+on.
17.03.2018 22:06
Kyllä+sitä+on+tekniikkaa+luettu+ja+luetaan+koko+ajan+lisää.+Valitettavasti+skeppanat+ovat+oikeassa+tässä+ketjussa,+mutta+pääluottamushörhönä+velvollisuuksiini+kuuluu+tietenkin+antaa+henkinen+tukeni+Mulderille.+Jotenkin+kaipaan+kuitenkin+Scullyn+läsnäoloa.
07.08.2017 20:29
Kiitos+mielenkiinnosta,+kuten+jo+todettu,+sivustoa+vainoaa+aina+silloin+tällöin+pöpöt,+jotka+pitää+ajaa+pois.+Mutta+sivusto+toimii+nyt+taas.+Harmittavan+vähän+on+vain+nykyisin+aikaa+tuottaa+sinne+sisältöä.
07.08.2017 20:07
Olenko+minä+jonkun+hampaissa?+Kenen?
05.07.2017 17:44
Näköjään.+Mutta+eikö+Räsäsen+olisi+kannattanut+laittaa+suoraan+prof.+Tulkille+mailia+ja+pyytää+oikaisua?+Tulkki+on+mukava+mies.
Jäin+kaipaamaan+tuossa+haastattelussa+Syksyn+kommenttia+siitä,+että+miten+tämä+massa-aaltoteoria+pitäisi+sitten+ottaa+kosmologiassa+ja+punasiirtymän+osalta+huomioon.+Syksyn+kommentointi+keskittyi+kritisointiin+ja+paradigman+todisteluun+muilla+asioilla+kuin+punasiirtymällä.+Tuskin+tämä+mikään+joko-tai-asia+kuitenkaan+on,+jolloin+massa-aaltoteoriaa+ei+tarvitsisikaan+ottaa+huomioon+pitkillä+etäisyyksillä.+Mielestäni+Syksyn+kommentointi+haittaa+ihmisten+ymmärrystä+tieteestä.++
Aallon+uutisessa+sanotaan:
”Uuden+valon+etenemistä+koskevan+teoriamme+pohjalta+tämä+hypoteesi+ei+ole+enää+tarpeellinen”
Räsäsen+mielestä+näin+ei+todellakaan+ole.+Siinä+olen+Räsäsen+kanssa+samoilla+linjoilla,+kuten+jo+aiemmassa+viestissänikin+sanoin,+että+ennen+johtopäätöksiin+hyppäämistä+pitäisi+miettiä+selittääkö+uusi+teoria+punasiirtymän+kokonaan+vai+osittain.+Mielestäni+uusi+teoria+vaikuttaa+viime+kädessä+maailmankaikkeuden+laajenemisen+nopeuteen+mutta+se+onkin+eri+asia,+että+pysähtyykö+laajeneminen+kokonaan+kuten+Tulkki+vihjailee.
05.07.2017 17:43
Mitäs+mieltä+Kirjuri-Koistinen+on+tästä+dokumentista?
05.07.2017 17:13
Joo+kyllä+se+katsella+kannattaa.+Väittäisin+jopa,+että+kuuluu+yleissivistykseen.+;)+
Onhan+tuota+kaveria+kuitenkin+tituleerattu+vaikuttavimmaksi+ufomieheksi,+joten+sikäli+tärkeä+osa+ufologian+historiaa+ja+kenttää.
04.07.2017 21:38
Nyt+jonkun+pitäisi+mennä+sitten+paikanpäälle+digitoimaan+niitä.+Olisikohan+esim.+SUT:ssa+vapaaehtoista?+Vai+saako+niitä+kuvata+/+skannata+jos+paikanpäälle+eksyy.
04.07.2017 21:28
Minusta+tuota+punasiirtymää+käsiteltiin+noin+30+%+uutisen+tekstiosuudesta,+ei+suinkaan+"ohimennen+viitattu".+Mikäli+teoria+osoittautuu+todeksi,+on+sillä+myös+potentiaalia+vaikuttaa+punasiirtymään+ja+siten+myös+teorioihin+kaikkeuden+laajenemisesta.
04.07.2017 21:06
"Aikansa+kun+diodeja+hajoittaa+niin+voi+tulla+mieleen+tutkia+valoa,+mikä+on+se+valossa+diodin+hajoittava+tekijä."
Luulisin,+että+ongelmat+on+jo+aika+hyvin+tiedossa+ja+jos+nyt+jotain+pitäisi+veikata+oiskohan+ongelma+kuitenkin+varaustenkuljettajien+huonossa+mobiliteetissa?
Miksi+siirtyminen+epäorgaanisista+laserdiodeista+orgaanisiin+tietäisi+rahaa?+Eikös+orgaanisiin+puolijohteisiin+liity+muutenkin+stabiilisuusongelma+(siis+ilman+ja+hapen+diffusoituminen+rakenteisiin)?
04.07.2017 20:57
Joo,+eipä+tuosta+foorumista+kannata+määräänsä+enempää+murehtia.+Päivitellään+se+tässä+kevään+aikana+kuntoon.
12.03.2017 18:45
"Käväisin+tuolla+BHT-foorumillasi"
Ottamatta+nyt+muuten+kantaa+kirjoitukseesi,+niin+pieni+korjaus.+Behind+the+Thronen+(BTT)+foorumi+ei+ole+Varaktorin+foorumi.+Foorumi+on+muutenkin+vain+yksi+osa+sivustoa.+
Fyysisesti+sivuston+on+perustanut+ja+sen+ylläpitämisestä+maksaa+ainoastaan+minä+-+yksi+henkilö.+Henkisesti+sivuston+on+tietysti+perustanut+kaikki,+jotka+siellä+on+osallistunut+sisällön+tuottamiseen.+Mainitsemasi+Varaktori+on+myös+ansiokkaasti+aktivoinut+ja+moderoinut+foorumia.+Ikävä+kuitenkin+kuulla,+että+Varaktoriin+suhtaudutaan+jopa+niin+radikaalisti,+että+sen+takia+ei+viitsitä+sitten+koko+foorumille+kirjoitella.+Itse+kyllä+pahoin+pelkään+silti,+että+vaikka+V+ei+kirjoittelisi+BTT:ssä+ollekaan,+ei+väkimäärä+siitä+lisääntyisi.+Joka+tapauksessa+väitteesi+on+lähes+yhtä+absurdi+kuin+väite+siitä,+että+Suomi24-ufofoorumi+olisi+Varaktorin.
Tässä+logiikassa+on+mielestäni+lisäksi+sellainen+ongelma,+että+jos+sillä+perusteella,+että+Varaktori+kirjoittelee+foorumilla+pitäisi+itse+jättäytyä+pois,+niin+et+voisi+kirjoittaa+edes+tälle+foorumille.
BTT-sivustonhan+piti+alunperin+toimia+jonkinlaisena+väliinputoajien+alustana,+jossa+voi+myös+julkaista+omia+kirjoituksiaan,+multimediaa+tms,+jollaista+ei+normaalilla+foorumilla,+kuten+tällä+tai+SUT:n+foorumilla,+tekniikkansa+puolesta+voisi.+Foorumikeskustelu+valitettavasti+vaatii+"populismia"+ja+toisinaan+jopa+äärimmäisyyksiinkin+menoa,+jotta+sen+saa+pidettyä+elossa.+Liian+seesteinen+meininki+ei+ole+kiinnostavaa.+Provosointia+tarvitaan,+puolin+ja+toisin.+Toinen+keskusteluntappaja+usein+on+rekisteröintipakko.+Tämähän+nähtiin+mm.+Skepsiksen+foorumiuudistuksen+jälkeen.+Vakituisen+nimimerkin+käyttö+nostaa+tasoa+ja+harventaa+rivejä.
Mielestäni+on+myös+ihan+perusteltua+kysyä,+että+kannattaako+koko+BTT:n+foorumia+edes+ylläpitää++(huom.+puhun+siis+pelkästä+foorumista,+en+koko+sivustosta)+-+onhan+siitä+kuitenkin+jonkin+verran+vaivaa.+Suomessa+ei+ole+tilaa+kovinkaan+monelle+alan+sivustolle.+Minulle+kelpaisi+hyvin+vaikka+tämäkin+foorumi+keskustelualustana+ja+täydentävää+materiaalia+(kuten+artikkeleita)+voisi+sitten+linkata+tuolta+BTT:lta+tänne+keskusteluun.+Moderoinnin+kun+tänne+vain+saisi+voisin+jopa+vakavasti+harkita....
12.03.2017 17:32
Meno+ei+ole+näköjään+täällä+muuttunut+mihinkään+sitten+viime+käynnin.+Keskusteluketjut+pyörii+edelleen+Varaktorin+kivittämisen+ympärillä.+:(
On+hyvin+erikoista,+kuten+itsekin+vihjailet,+että+tuo+henkilö+(ilmeisesti+yksi+ja+sama)+ei+ymmärrä+tuhoavansa+keskustelun+mielekkyyden+tuolla+ainaisella+Varaktorin+kiusaamisella.+Tekee+itse+juuri+sen+mistä+syyttää+Varaktoria.
Kunpa+tänne+saisi+moderaattorin.
12.03.2017 16:32
Kyllähän+sitä+kaikenlaista+julkaistaan.+Onneksi+he+sentään+artikkelin+lopussa+ovat+itselleen+rehellisiä+ja+toteavat,+että+"Although+the+possibility+that+FRBs+are+produced+by+extragalactic+civilizations+is+more+speculative+than+an+astrophysical+origin".
Minusta+tässä+ei+ole+niinkään+mielenkiintoista+tuo+hypoteesi+vaan+lähinnä+se,+että+maan+ulkoista+älyä+pidetään+yhtenä+selitysvaihtoehtona+tieteellisessä+julkaisussa.+Itse+pidän+sitä+erittäin+positiivisena+asiana,+jota+ei+ihan+joka+päivä+näe.+Julkaisu+on+vieläpä+tullut+maineikkaasta+Harvardin+yliopistosta.
12.03.2017 13:37
Minusta+tuo+kuulostaa+kaukaa+haetulta,+sensaatiohakuiselta+hypoteesilta.+Tietysti,+kaikki+mikä+on+todennäköistä+on+mahdollista.+Luulisi+kuitenkin,+että+olisi+helpompaa+varastoida+energiaa+alukseen+suoraan+lähimmältä+tähdeltä+kuin+kehittää+kaksi+kertaa+maapallon+kokoinen+voimalaitos.+Voimalaitoshan+ajaisi+viime+kädessä+samaa+asiaa+kuin+tähti+(eli+lähettäisi+energiaa)+-+sillä+erotuksella+tietenkin,+että+"antennin"+keila+on+paremmin+suunnattu.+
Jos+alusten+energianlähdettä+pitäisi+arvailla,+niin+itse+kyllä+unohtaisin+koko+edellä+mainitun+konseptin+keskittyisin+tähän:
http://www.tuhep.phys.tohoku.ac.jp/~hotta/extended-version-qet-review.pdf
12.03.2017 13:04
Joo,+meillä+on+Varaktorin+kanssa+jaettu+tietoisuus+sekä+astraalikeho.+
"Muuten+iskee+jihad+päälle+joka+onkin+varaktorin+ainoa+tarkoitus+ollut+koko+vuosikymmenen.+Ylimielinen+riidan+ränkkääjä.+Pidetään+tuo+sun+uusikin+nimimerkki+mielessä+niin+tulet+taas+saamaan+palautetta+kaikesta+paskasta+mitä+kylvät+ympärillesi.+"
Hienoa+kuitenkin+saada+tänne+foorumille+tuollainen+maltillista+siipeä+edustava+kirjoittelija+kuten+sinä.
26.06.2016 22:31
Alienien+käyttämän+kommunikointilaitteen+piirustuksethan+printattiin+peltoon+jo+15+vuotta+sitten.+(ks.+linkki).
http://behindthethrone.net/index.php/artikkelit/15-vastaus-arecibo-viestiin
Nyt+ymmärrän+miksi+se+näyttää+niin+erikoiselta.
26.06.2016 18:38
"Valitettavasti sinun ystävälläsi tilanne on aika kaoottinen, sen kanssa on mahdotonta kirjoitella että hän ei "
Jos keskustelunavauksesi on lähtökohtaisesti samaa tasoa Varaktorin kanssa kuin minun kanssani aiemmin, niin en suoraan sanottuna ymmärrä mistä _Sinun_ kanssasi pitäisi pystyä keskustelemaan? Esimerkiksi minun kanssani aloitit keskustelun haukkumalla minut pystyyn, ilman mitään syytä, kuten juuri myönsit.
Varaktorin perässä näyttäisi olevan jonkin sortin trolliarmeija joka toimii juuri kuten sinä. Tässä kun katselee selailee näitä ketjuja, niin aika usein käy niin, että ensin tulee Varaktorin kommentti ja sen perässä pari lynkkaajaa. Sama kaava toistuu ketjusta toiseen, vuodesta toiseen. Ilmeisesti yksi tai kaksi samaa henkilöä. Olen kyllä pahoillani Varaktorin puolesta. Ylilyöntejä tapahtuu varmasti tapahtuu puolin ja toisin tällaisessa tulehtuneessa tilanteessa. Olen joskus kuullut sanottavan, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Haluaisin nostaa esille tämän pari vuotta sitten aloittamani ketjun, koska näyttäisi että se on edelleen hyvin ajankohtainen. Kyseessä on siis Varaktorin lynkkausketju! Se on eräänlainen terapiaketju tälle palstalle kulttihahmo Varaktorin kunniaksi.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/11791484/varaktorin-lynkkausketju-(kaikki-mukaan!)
Eli... Kokeiltaisiinko sitä keskustelua vaikka ufoista kun olemme taas käyneet kaikki tuossa ketjussa kertaalleen purkamassa tuntoja?
21.10.2015 18:30
Itselläni kävi myös mielessä, että mahtaakohan olla jokin yhteinen luonteenpiirre joka vaikuttaa mahdollisen sieppauksen kohteen valitsemiseen. Mutta siinä hypätäänkin jo pohtimaan, että millaisia villapaitoja ufomiehet käyttää. Joka ei sekään välttämättä ole huono pohdinta jos he käyttävät muodikkaita ja hyvin istuvia paitoja.
19.10.2015 12:43
1 / 16