Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

307

1. Notta+iltaa!+Pitkästä+aikaa+eksyin+palstalle.+Muutaman+keskustelusäikeen+luettuani+eipä+voi+muuta+todeta+kuin+että+voi+voi.+Palstan+lastentarhaongelmaan+olisi+sinänsä+helppo+ratkaisu:+moderointi.+Mutta+eipä+sitä+tietysti+haluta+tehdä.Korjaisin+hieman+lausuntoasi+lähimmäisestäsi+(niin+juuri,+minusta).+Mä+olen+kyllä+aiheen+suhteen+löytänyt+jonkunlaisen+mielenrauhan+noista+ajoista+ja+ehkä+parista+villeimmästä+ajatuksesta+jopa+luopunut,+mutta+kyllä+tässä+edelleen+vannoutunut+"ufo-friikki"+ollaan.+Tietysti+mainitsemasi+korkeakoulutus+on+auttanut+myös+tunnistamaan+selkeimpiä+harhaoppeja+-+ja+niin+se+itseään+korjaava+tiede+on+myös+korjannut+pääluottamushörhön+itseä+(pitäisi+varmaan+muutenkin+jo+luovuttaa+titteli+jollekin+palstalla+enemmän+notkuvalle).+Ei+vain+oikein+enää+tahdo+riittää+aika+eikä+mielenkiinto,+ja+kun+tämäkin+palsta+on+mitä+on....+Vaikka+kyllähän+sitä+välillä+tulee+sellainen+olo,+että+mielellään+kyykyttäisi+pari+skeppanaa+suohon,+ihan+vaan+verestääkseen+muistoja.BTT-sivusto+ei+oikein+jaksa+kantaa+Suomen+kokoisissa+piireissä.+Ja+nimimerkin+rekisteröintipakko+tappaa+lopunkin+"kevytmielisen"+keskustelun.+Toinen+ääripää+onkin+sitten+sekopäinen+"keskustelu",+jonka+tältä+foorumilta+löytää.+Noh,+minkäs+teet,+yritetty+on.
  2. "Käväisin+tuolla+BHT-foorumillasi"Ottamatta+nyt+muuten+kantaa+kirjoitukseesi,+niin+pieni+korjaus.+Behind+the+Thronen+(BTT)+foorumi+ei+ole+Varaktorin+foorumi.+Foorumi+on+muutenkin+vain+yksi+osa+sivustoa.+Fyysisesti+sivuston+on+perustanut+ja+sen+ylläpitämisestä+maksaa+ainoastaan+minä+-+yksi+henkilö.+Henkisesti+sivuston+on+tietysti+perustanut+kaikki,+jotka+siellä+on+osallistunut+sisällön+tuottamiseen.+Mainitsemasi+Varaktori+on+myös+ansiokkaasti+aktivoinut+ja+moderoinut+foorumia.+Ikävä+kuitenkin+kuulla,+että+Varaktoriin+suhtaudutaan+jopa+niin+radikaalisti,+että+sen+takia+ei+viitsitä+sitten+koko+foorumille+kirjoitella.+Itse+kyllä+pahoin+pelkään+silti,+että+vaikka+V+ei+kirjoittelisi+BTT:ssä+ollekaan,+ei+väkimäärä+siitä+lisääntyisi.+Joka+tapauksessa+väitteesi+on+lähes+yhtä+absurdi+kuin+väite+siitä,+että+Suomi24-ufofoorumi+olisi+Varaktorin.Tässä+logiikassa+on+mielestäni+lisäksi+sellainen+ongelma,+että+jos+sillä+perusteella,+että+Varaktori+kirjoittelee+foorumilla+pitäisi+itse+jättäytyä+pois,+niin+et+voisi+kirjoittaa+edes+tälle+foorumille.BTT-sivustonhan+piti+alunperin+toimia+jonkinlaisena+väliinputoajien+alustana,+jossa+voi+myös+julkaista+omia+kirjoituksiaan,+multimediaa+tms,+jollaista+ei+normaalilla+foorumilla,+kuten+tällä+tai+SUT:n+foorumilla,+tekniikkansa+puolesta+voisi.+Foorumikeskustelu+valitettavasti+vaatii+"populismia"+ja+toisinaan+jopa+äärimmäisyyksiinkin+menoa,+jotta+sen+saa+pidettyä+elossa.+Liian+seesteinen+meininki+ei+ole+kiinnostavaa.+Provosointia+tarvitaan,+puolin+ja+toisin.+Toinen+keskusteluntappaja+usein+on+rekisteröintipakko.+Tämähän+nähtiin+mm.+Skepsiksen+foorumiuudistuksen+jälkeen.+Vakituisen+nimimerkin+käyttö+nostaa+tasoa+ja+harventaa+rivejä.Mielestäni+on+myös+ihan+perusteltua+kysyä,+että+kannattaako+koko+BTT:n+foorumia+edes+ylläpitää++(huom.+puhun+siis+pelkästä+foorumista,+en+koko+sivustosta)+-+onhan+siitä+kuitenkin+jonkin+verran+vaivaa.+Suomessa+ei+ole+tilaa+kovinkaan+monelle+alan+sivustolle.+Minulle+kelpaisi+hyvin+vaikka+tämäkin+foorumi+keskustelualustana+ja+täydentävää+materiaalia+(kuten+artikkeleita)+voisi+sitten+linkata+tuolta+BTT:lta+tänne+keskusteluun.+Moderoinnin+kun+tänne+vain+saisi+voisin+jopa+vakavasti+harkita....
  3. "Valitettavasti sinun ystävälläsi tilanne on aika kaoottinen, sen kanssa on mahdotonta kirjoitella että hän ei "

Jos keskustelunavauksesi on lähtökohtaisesti samaa tasoa Varaktorin kanssa kuin minun kanssani aiemmin, niin en suoraan sanottuna ymmärrä mistä _Sinun_ kanssasi pitäisi pystyä keskustelemaan? Esimerkiksi minun kanssani aloitit keskustelun haukkumalla minut pystyyn, ilman mitään syytä, kuten juuri myönsit.

Varaktorin perässä näyttäisi olevan jonkin sortin trolliarmeija joka toimii juuri kuten sinä. Tässä kun katselee selailee näitä ketjuja, niin aika usein käy niin, että ensin tulee Varaktorin kommentti ja sen perässä pari lynkkaajaa. Sama kaava toistuu ketjusta toiseen, vuodesta toiseen. Ilmeisesti yksi tai kaksi samaa henkilöä. Olen kyllä pahoillani Varaktorin puolesta. Ylilyöntejä tapahtuu varmasti tapahtuu puolin ja toisin tällaisessa tulehtuneessa tilanteessa. Olen joskus kuullut sanottavan, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Haluaisin nostaa esille tämän pari vuotta sitten aloittamani ketjun, koska näyttäisi että se on edelleen hyvin ajankohtainen. Kyseessä on siis Varaktorin lynkkausketju! Se on eräänlainen terapiaketju tälle palstalle kulttihahmo Varaktorin kunniaksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/11791484/varaktorin-lynkkausketju-(kaikki-mukaan!)

Eli... Kokeiltaisiinko sitä keskustelua vaikka ufoista kun olemme taas käyneet kaikki tuossa ketjussa kertaalleen purkamassa tuntoja?