Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
code_red
profiilit
code_red
code_red
Vapaa kuvaus
Aloituksia
26
Kommenttia
2674
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Maailmaa+ei+voi+ymmärtää,+ellei+noteeraa+henkimaailmaa."
Kyllä+voi,+ja+helposti!!+Jos+ä+et+ymmärrä,+niin+se+on+sun+vikasi+mutta+jankkaat+sapaa+saissee...
"Paholaisen+pahin+petos+=+hän+teki+itsestään+näkymättömän+ateisteille."
Mistä+sä+tiedät+mitä+"paholainen"+on+tehnyt?+Raamatusta??+hahhaa+:D
Siksi+ateistit+EIVÄT+NÄE+paholaisen+tekoja+ympärillään."
Totta.+Olematonta+mielikuvitushahmoa+ja+sen+"tekoja"+on+hieman+vaikea+nähdä+reaalitodellisuudessa.
17.11.2016 11:02
"Lapset+näkevät+suoraan+sen+minkä+kokevatkin+,+spontaaneja+ilman+ajatuksia+kulkevia+ihmeitä+.+Ovat+herkkiä+joten+tuntevat+ihmisten+mielialoja+itseensä+vahvasti+eli+totuuden+sillä+hetkellä+toisesta."
Totta.
"He+eivät+sekoita+päitään+kaiken+maailman+paskoilla+kunnes+vanhemmat+sen+sallii"
Tarkoitat+varmaan+uskisperheitä+ja+muita+"lahkolaisia"?+Normaalit+vanhemmat+ei+niin+toimi.
"+ja+koulu+vie+aivopesun+tielle+..."
Millä+lailla?+Mikä+on+koulussa+aivopesua?+Matemaatiikka,+fysiikka,+uskonnot?
"tietysti+on+tarpeellisiakin+oppeja+mutta+vähemmälle+jäisi+ja+reilusti.+"
Kuinka+paljon+olisi+mielestäsi+riittävä?+Ala-aste?+Lukio?
"Taisin"+oli+sana+tuolla+välissä+jos+et+taas+huomannut?"
Jäi,+ei+kauheemin+merkitystä.
"En+ole+muita+parempi+...+sanoin+olevani+sinua+avarakatseisempi+vain."
"Jos+osoite+on+väärä+niin+miksi+jatkat+tätä+?"
Käykö+olo+tukalaks+ku+ei+oikein+vastauksia+löydy+vai+mikä+siinä+on,+että+alat+peruuttamaan?+:)
"Kiinnostaako+liikaa?"
Toki+kiinnostaa+se,+ett+osaatko+vihdoin+vastata+kysymyksiin+ihan+oikeasti+vai+jatkatko+samaa+paskan+jauhantaa+mitä+yleensä+oot+harrastanu+:)
16.11.2016 23:41
"Siihen+perustuu+totuus+todellisuudesta+että+menneisyys+ja+tulevaisuus+on+mielikuvitusta+tässä+hetkessä"
Näkökulma+sekin,+tosin+yhtä+subjektiivinen+ja+filosofinen+ku+kaikki+muutkin+"totuuden"+määritelmät.+Eli+ei+mitään+uutta.
"joten+miksi+kannat+niitä+mukanasi+nyt+millään+tasolla?"
Eiks+se+menny+nyt+niin+ett+minä+kysyn+ja+sinä+vastaat????
"Kyllä...sinun+pitää+itse+se+oivaltaa+mutta+jos+olet+siihen+kyvytön+en+mahda+mitään."
tyypillinen+uskovaisen+väistely+ja+vastuun+vierittämistä+muille+kun+kysymykset+muuttuu+hankalaksi+:)+Eikä+se+ole+ensimmäinen+kerta+ku+tätä+yrität+:)
"Jeesus+opettaa+niinkuin+pitää."
Millä+perusteella?
"Ei+ole+väliä+miten+Tiede+toimii"
Jos+sillä+ei+olis+väliä,+niin+sinäkin+asuisit+luolasa+vielä.+Mut+jos+ymmärsin+oikein,+niin++saavuttamiseksi+pyrit+takaisin+sinne?
"vaan+se+että+ihmiset+uskovat+sen+kyseenalaistamatta+sitä+laisinkaan+kuten+monet+muutkin+asiat+täällä+yhteiskunnassa."
Ja+mistä+vitusta+sä+niin+päättelet,+ett+minä+tai++muut+ihmiset+hyväksyy+tieteen+väittämät+niitä+kyseenalaistamatta???+:)+Tässä+sulle+yllätys:+tieteen+tekeminen+menee+eteenpäin+nimenomaan+kyseenalaistamalla+ja+kritisoimalla!!!+Tästäkin+näkee+hyvin,+kuinka+harhaiset+käsitykset+sulla+muista+ihmisistä+on.
"koska+nykypäivänä+kaikki+asiat+voidaan+saada+näyttämään+joltain+mikä+ei+edes+pidä+paikkaansa+ja+väki+uskoo."
Kuten+myös+jeesuksen+"opetukset".+Et+kai+luule+ett+sulla+on+se+AINOA+oikea+käsitys+ja+tieto+jeesuksen+opetuksista???+Jos+luulet,+niin+onneksi+olkoon:+olet+yksi+näistä+miljoonista,+jotka+luulee+täsmälleen+samalla+lailla.
+"Myös+kirkko+ja+lahkotoiminta+on+"omanlaistansa"+juttua+mikä+ei+liity+Jeesukseen+mielestäni+millään+tapaa+koska+Jeesus+ei+sellaista+käskenyt+tai+neuvonut."
+Mistä+sinä+TIEDÄT,+mitä+jeesus+oikeasti+opetti+tai+sanoi??+Raamatusta??+Vai+onko+niin,+että+sinä+USKOT+tietäväsi,+mitä+jeesus+opetti??
+
+"Mihin+mielestäni+tulisi+pyrkiä+...+Ei+ajatuksia+,+ei+mielipiteitä+..."
+Ok,+selvä.+Tervemenoa+vaan+:)+Miksi+luulet,+ett+muidenkin+on+pyrittävä+just+samaan+ku+sä+ja+VAIN+silloin+saavutetaan+jonkinasteine+"täydellisyys"?
+
+"siten+näät+ehkä+hiukan+selkeämmin+tämän+maailman+toisin+kuin+nyt+kaiken+mielenkuonasi+lävitse+sumuisena+.(kuten+itse+aiemmin)".
+
+Jännää,+että+pidät+itseäsi+jotenkin+"valistuneena"+ja+siten+luulet+olevasi+muiden+yläpuolella?+Ja+ett+muut+asuvat+jossain+sumuisessa+kuplassa?+Mitä+jos+itse+asut+sellaisessa+kuplassa+etkä+näe+mitä+muut+näkevät?
16.11.2016 23:34
"Aikuiset+sen+joulupukki+asian+opettaa+...+ei+lapset+muuten+valheen+tielle+kävisi+kuin+aikuisten+saattelemana."
Eli+minkä+totuuden+lapset+sitten+kertoo,+jos+kerran+niin+väitit?+:)+Sinun+vai+minun+vai+sen+lopullisen+"totuuden"+:D
"Kyllä+minä+ihan+asiaa+taisin+kirjoittaa+kun+noin+sydämmeen+osui"
Vau,+nyt+kuule+luulet+ihan+liikoja+itsestäsi+:D
"Kirjoitin+avarakatseisempi...+sinä+keksit+nuo+muut."
Joo,+kirjoitit+kuinka+paljon+muita+parempi+sä+TAAS+olet+ollu+:)
"+Kyllä+taisi+mennä+ihan+oikeaan+osoitteeseen+mutta+eiköhän+se+siitä+iloksi+vielä+muutu."
Hahhaa,+osoite+väärä+mutt+iloa+riittää+siitä+huolimatta+:)
16.11.2016 23:16
"Sanotaanhan+että+lapset+kertovat+totuuden."
Lapset+sanoo+myös,+että+joulupukki+on+todellinen+ja+lapset+tuo+haikara+:)+Samaa+tasoa+on+sunkin+vastaukset+eli+"totuutesi"+:)
+"Kuten+sinunkin+totuutesi+perustuu+vaikka+minkälaisille+käsitteille+jotka+olet+vaan+apinoinut+muilta+...+ja+suurin+osa+netistä:D+Ei+elämästä."
Tuosta+sä+et+nyt+tiedä+paskan+vertaa,+pelkkiä+oletuksia+vaan+joten+tuhaan+yrität+leikkiä+"viisasta"+:)+Pelkkiä+tyhjiä+väittämiä,+jotka+olet+"suuressa+viisaudessas"+keksiny+:)
"Olenhan+sinua+kokemusta+rikkaampi+eli+hiukan+"avarakatseisempi"."
joojoo,+tottakai+olet+meitä+kaikkia+paljon+"rikkaampi"+ja+"parempi".+Tai+niin+sä+ainakin+harhaisesti+luulet+:)
"Kyllä+minä+olen+samaa+rataa+mennyt+kuin+sinäkin+ja+kauaa+ei+ole+edes+aikaa+...+se+ei+ollut+todellista+,+valitan."
Valittelusi+eivät+menny+nyt+ihan+oikeeseen+kohteeseen.+Valitan+:)
16.11.2016 23:06
Tässä+pari:+
Kerro+konkreettisesti,+mikä+tai+kuka+on+julistamasi+"totuus"+ja+"tie"??+:)+Ei+mitään+"luovu+kaikesta"+ja+askeetti+ja+jne.+vaan+mikä+tarkalleen+ottaen+on+se+lopullinen+"totuutesi",+johon+kaikkien+on+mielestäsi+pyrittävä?+:)
Kerro+mikä+on+tiede+ja+miten+se+toimii?+Yksinkertainen+"en+tiedä"+riittää+myös+vallan+mainiosti+:)+hämärät+saivertelusi+voit+jättää+pois+kiitos+:)
16.11.2016 23:00
"Se+kyllä+toimii+kuvailemallani+tavalla+..+vastauksenkin+sait+:)"
No+jos+se+on+tosiaankin+sun+vastaus+niin+paremman+vastauksen+saa+jopa+esikoululaiselta+:)+Jännää,+ett+luulet+omaavasi+kompetenssin+keskustella+tieteestä+ylipäätään,+ja+vieläpä+halventavalla+tavalla+:)+
"En+ole+vielä+omavarainen+mutta+sitä+kohti+kuljetaan+kokoajan+...+Askeesi+kesti+noin+puoli+vuotta+ja+totuus+sen+myötä."
Joojoo,+onnea+vaan+matkaan+"totuutesi"+etsinnässä+:)+Muista+kuiteski,+että+se+on+vaan+sun+päänsisäinen+"totuus",+ei+muuta+:)
"Koti+ja+ravinto+...+luovu+toki+kaikesta+muusta+kuudeksi+kuukaudeksi+niin+tiedät+taas+hiukan+enemmän+itsestäsi+;)"
Ei+oo+tarvetta+luopua,+tiedän+jo+tarpeeksi+:)+Sinä+voi+tietenkin+luopua+ihan+vapaasti.+Varmaan+tämäkin+palsta+kiittää+ku+pääset+tietokoneesta+eroon+:)
16.11.2016 22:54
Heh,+ja+taas+mennään+:)+Eipä+yllätä+yhtään++että+et+vieläkään+halua+keskustella+vaan+julistaa+omaa+"totuuttasi"+:)+Jännää+ku+et+saa+sitä+"totuuttas"+tänne+palstalle+järkevästi,+paitsi+jotain+"pam"+juttuja+ja+"valaistumisia"+:)+Ei+vakuuta+vieläkään...
16.11.2016 22:50
"Code.+Sut+on+nähty."+
Joojoo,+keski+jotain+uuta+:)
"Sua+ei+LUOMINEN+kiinnosta."
Tottakai+kiinnostaa+:)+Suoria+vastauksia+ei+vaan+näytä+saavan+mistään,+ei+ainakaan+sulta+:)
"Sua+motivoi+tietyn+ihmisryhmän+pilkkaaminen."
Vastaan+juuri+siten,+miten+viesti,+johon+vastaan,+on+kirjoitettu+:)+Toki+pitkäaikainen+häiriköinti+palastalla,+kuten+sinä+esim.,+vaikuttaa+myös+asiaan....
16.11.2016 22:47
Joo+luin+:)+Ei+mitään+uutta.+Mitä+jos+sä+alkaisit+myös+lukemaan+ihan+AJATUKSELLA,+jooko??+Sitt+voisitki+kiemurtelemisen+sijaan+alkaa+vastaamaan+kaikkiin+näihin++vastamattomiin+kysymyksiin,+jotka+sulle+on+esitetty+:)
16.11.2016 22:31
"Se+toimii+kun+laitan+töpselin+pistorasiaan+ja+nappulasta+päälle."
Hahhaa,+yritätkö+olla+omasta+mielestäs+nokkela+vai+mitä+yrität??+:)
Vasta+pelle+kysymykseen+äläkä+jauha+paskaa+:D+:D+Hyvin+näyttää+tieteen+saavutukset+sullekin+kelpaavaan+vaikka+kovasti+yrität+muuta+väittää.
"Tarvitseeko+minun+asiasta+tietää+enempää+koska+jos+tietokone+lopettaa+olemisen+niin+olen+vain+tyytyväinen+enkä+sitä+halua+korjata."
Sun+tarpeet+eivät+kiinosta+paskan+vertaa+vaan+vasta+kysymykseen+"miten+tietokone+toimii"+:D+:D
"Eilen+keskustelin+vaimoni+kanssa+asiasta+ja+muutama+päivä+enään+niin+käytän+konetta+ainoastaan+laskujen+maksuun+2+kertaa+kuussa+KOSKA+pankissa+jokaisen+laskun+maksu+maksaa+6e+kpl+joten+vitun+kallista."
Etko+olekaan+omavarainen+vaan+käytät+pankin+palveluja???+Hahhaa,+mihin+on+jäääny+askeetti+ja+"tie+totuuteen"??++Tämä+viimeistään+keroo+sen+ett+oot+vaan+tekopyhä+trolli+:D+:D
"+Olen+minä+luopunut+...tietäisitkin+."
Joojoo,+alkaa+tymppii+sun+epämääräinen+lässytys:)+Saman+tekopyhän+mantran+jauhaamista+jokaisessa+keskustelussa....
16.11.2016 22:29
"Niinhän+sinulle+sanotaan+että+siellä+on+...+ja+sinä+uskot+vaikket+tiedäkkään+:D+Hyvä+että+on+mukavaa+:)"
Kerros+nyt+neropatti+mites+sun+tietokone+toimii+KIITOS!!+:D+:D+Varmaan+askeettisella+,+"sisäisellä+jumalan+voimalla"+bitit+vinkuu+koneessasi:D+:D+Ja+kas+kumma+ku+et++tietokoneesta++ole+luopunu+:)+eihä+jumalaa++ja+"tietä+totuuteen"+voi+löytää,+jos+et+luovu+kaikesta+vai+miten+se+meni??+:D+:D
16.11.2016 19:50
Ihan+mielenkiinnosta.+Mikä+sai+sinut+kommentoimaan+lukemaan+tän+avauksen+ja+komentoimaan+tässä+ketjussa+jos+sulla+ei+ole+mitään+aiheeseen+liittyvää+sanottavaaa??+:D+::D+Hahhaa...
16.11.2016 19:42
"Tiede+todistaa+Jumalan+keinoja"
Tiede+ei+todista+"jumalan+keinoista"+yhtikäs+mitään.
"ja+universumi+ja+elämä+on+todisteena."
universumi+ja+elämä+todistaa+vain+universumista+ja+elemästä,+ei+mistään+muusta!!!
"Sinäkin+olet+vain+ihminen+joka+yrittää+ymmärtää+maailmaa.+Minun+ei+tarvitse+todistella+uskomuksiani.+Olen+vain+ihminen+ja+Jumalaan+uskomisessa+ei+ole+mitään+pahaa."
Ei+tietenkään+ole+mitään+paha+eikä+tarvitsekaan+todistaa+kellekään+uskomuksiasi+:)+Mutta+silloin+mennään+pahasti+sivuraiteille,+jos+aletaan+jumalaa+sotkemaan+tieteeseen+ilman+ensimmäistäkään+havaintoa..
15.11.2016 22:34
"Ai+tarkoitat+että+mustaa+aukkoa+ei+tarvitse+nähdä+uskoakseen+siihen+mutta+Jumala+täytyy+nähdä+että+sen+voi+uskoa+?"
Ootko+nänhy+elektronia?+Onko+kukaan+nähny+OIKEASTI+elektronia.+Jännästi+se+vaan+toimii+sun+tietokoneessas+:)+Ainiin,+sekin+on+varmaan+"mielikuvituksen+tuotetta"+:D+:D+On+kyllä+hauskaa+luettavaa+sun+aivopieut+:)
15.11.2016 21:36
"No+kertoisitko+mikä+10+käskystä+on+mielestäsi+naurettava?"
Ota+vaikka+ekat+kaksi.+Ja+sitäpaitsi+en+sanonnu+ett+ne+olis+naurettavia.+Naurettava+on+se,+ett+itsestäänselvät+eettiset+säännöt+esitetään+ikän+kuin+ne+olisi+raamatullista+alkuperää+vaikkei+näin+selvästikään+ole+:)
"Kuten+on+Buddhalaisuudessakin+jalo+kahdeksanosainen+polku+...+kelpo+kamaa+kuten+monissa+muissakin+samaa+kaavaa+kulkevia+ihan+viisaita+juttuja"
Jep.+Eli+raamattuun+ne+on+lainattu+muualta,+ei+muuta.
"Jeesus+osaa+kertoa+hyvin+asian+ytimen+mitä+täällä+elämässä+oikein+on+meneillään+ja+se+ei+suinkaan+ole+ulkopuolelta+tulevien+asioiden+käsittely+vaan+sinun+sisälläsi+olevista+asioista."
Mun+puolesta+saat+uskoa+ihan+mihin+haluat,+se+on+sun+asiasi.+Mä+en+sun+jessee+tarvitse,+hyvin+menee+muuenkin+:)
+"Minun+mielestäni+täällä+ei+pitäisi+olla+mitään+sääntöjä+koska+kuuluuhan+ihmisten+osata+käyttäytyä+...+ai+niin+mutta+kun+ei+osaa...+miksiköhän+näin+on+???"
Niin,+kerro+sä!!+Sunhan+pitäis+tietää+:)
"En+tunne+sääntöjä+täällä+...+kirjoitan+sen+mikä+tulee,+minne+tuleekin+ja+siinä+se."
Toimitko+näin+paikasta+ja+ajankohasta+riippumatta?+Möläytät+kaiken+ulos,+mikä+mieleen+tulee??+:)+
"Se+ei+ollut+sarkasmia+vaan+se+kuinka+sääntöjä+noudattavan+ihmisen+ura+kulkee+tässä+maailmassa+;)"
No+vielä+pahempi.+Toivoin+hartaasti,+ett+kyseessä+oli+jonkunnäköinen+sarkastinen+yritys+mutt+voivoi,+melkein+sääliks+käy+sua+:)
15.11.2016 21:03
"10+käskyä+on+ihan+riittävästi+sääntöä+meikäläiselle+nykypäivänä+...+muu+onkin+sitten+ihan+huttua+ja+ihmisen+hallitsemista+vaikka+tuntuukin+joidenkin+mukaan+"turvalliselta"."
Eli+seuraat+jonkun+muinaisen+paimentolaistarun+sääntöjä,+ja+nekin+kopioiu+vahemmista+lähteistä,+mutta+ku+"jumala"+niin+pakko+tykätä?+:D+:D
+"Juurihan+kerroit+säännöistä+kuinka+täällä+kuuluu+olla+..."
Vittu+sä+oot+sekaisin+:)+:)+Pitiskö+sun+mielestäsi+tällä+palstalla+noudattaa+raamatun+käskyjä???+:D+:D
"joten+olet+niiden+vaalija+;)"
Niin+olet+sinäkin,+halusitpa+tai+et+jos+kerran+täällä+kirjoittelet:)
"Toki+noudata+...+noudata+kaikkia+maailman+sääntöjä+niin+olet+oiva+yksilö+:)"
Sarkasmi+on+vaikea+laji,+joten+jatka+harjoittelua.+Sulla+on+nimittäin+vielä+pitkä+matka+ennen+kun+opit+sen+kunnolla+:)
15.11.2016 19:48
"No+sinun+pitää+sitten+noudattaa+niitä+sääntöjä+kun+ne+sinua+niin+kovin+kiehtovat+..."
"Eli+sinun+säännöilläsi+tämä+keskustelu/julistaminen+olisi+mukavempaa+?"
Ei+ku+sun+säännöillä+tietenkin.+Parasta+varmaan+olis+ku+äs+saisit+valita+ketkä+voi+vastata+ja+kritisoida+sun+"totuuksiasi",+eiks+niin??+Sua+ei+ilmeisesti+muut+säännöt+hetkauta+paitsi+ne+keskimäsi+säännöt,+jotka+sua+miellyttää??+Sitt+itket,+ku+muut+eivät+noudata+"sääntöjäsi"+:)
"Onko+omaa+mieltä+laisinkaan+vai+meneekö+pää+sääntöjen+mukaan+vain+?+:D"
Huhuhh.+Tässäkö+kiteytyy++sun+"mielesi"+???+Mitä+hittoa+on+palstan+säännöillä+tekemistä+mun+mielipiteeni+kanssa??+Oliko+tä+kenties+kehoitus+olla+noudattamatta+julkisen+palstan+sääntöjä+vai+mitä+tarkoitit???
15.11.2016 19:25
"Minähän+vain+vastailen+teille+kun+kysytte."
Mutta+ku+et+vastaa+:)+Kysymyksestä+riippumatta+jankaat+omaa+"tietäsi",+"lopeta+ajattelu",+"luovu+kaikesta+niin+valistut"+julistusta+:)
"Jos+on+halua+niin+voi+kokea+uskomattomia+ja+sen+halusin+niille+kertoa+jotka+eivät+sellaisiin+usko+tai+eivät+uskalla+siihen+lähteä."
Et+tarjoa+mitään+konkreettistäá+mutta+väität+muita+pelkureiksi?+:)
"En+todellakaan+halua+antaa+sellaista+kuvaa+että+olisin+jotenkin+"parempi"+muita+ja+pahoittelen+jos+sellaisen+kuvan+olen+sinulle+antanut"
Lue+viestisi+uudelleen+ihan+alusta+asti!!!
Kukaan+tällä+palstalle+"ei+ymmärrä+sua",+väität+muita+valehetelijaksi+ku+ovat+eri+mieltä+jne...+:)
Tässä+esimerkki+sun+kirjoituksistasi:
"Jos+et+etsi+Jumalaa+niin+miksi+sitten+kommentoit+avaukseeni?"
Siis+sä+syytät+ATEISMIpalstalla+ateisteja+siitä,+etteivät+he+etsi+jumalaa+ja+siten+heillä+ei+muka+olis+oikeutta+keskustella+sun+avaamassa+ketjussa??+:D+:D+Heti+perään+tietenkin+muut+ovat+tyhmiä+ku+eivät+"ymmärrä"+sua...huhuhh+:)
"mutta+se+olet+sinä+itse+joka+on+mieleesi+maalaillut+sellaisen+kuvan+ja+sitä+kannattaakin+miettiä+että+miksi."
+Siis+minkä+kuvan???+:)+:)
+
+"Olen+kokenut+elämässäni+ties+mitä+kaikkea+ja+voin+sanoa+tämän+olevan+parasta+tähän+mennessä+ja+siksi+sen+jakaa+halusin."
+Niin+olen+minäkin.+En+silti+julista+sitä+"ainoana+totuutena"+vaan+voi+kertoa+muille+omista+kokemuksistani+niin+ku+ne+muistan+kokeneeni,+ei+muuta.
+
+"Samanarvoisia+ollaan+koska+samasta+paikasta+tullaan+jokainen."
+
+Ensimmäinen+suht+järkevä+lause+sulta+:)
15.11.2016 19:18
Ei+ku+keskustelupalstan+säännöillä+:)+Katos+ku+tämä+ON+KESKUSTELUpalsta.+Ja+koska+julistaminen+ei+ole+keskustelua+vaan+yksipuolista+saarnaamista+niin+ei+soiv+oikein+tälle+palstalle..
15.11.2016 18:54
41 / 134