Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun väittelemään lähdettiin on aivan selvää että ihmisten välinen rakkaus on juuri sitä että minä omistan rakkani ja sitä ei saa tehdä kukaan muu.
Siis missä silloin on rakkaus?
Vain Jumala voi rakastaa täydellisesti antamalla täyden vapauden.
Rakkaus joka etsii syytä tai motiivia ei ole rakkautta lainkaan se on etsimistä.
Nämäkin mietteet löytyvät myös raamatusta. Jumalan voit tässä ajatuksessa ottaa tai jättää mutta Jumala on Rakkaus
07.01.2016 20:48
he-ma
2.1.2016 18:27
Ystävä hyvä juuri sinun mielikuvituksesi on Kaikkeudelle äärettömän rakas. Kun näet kärsimyksen noin selvästi olet erinomaisen kyvykäs puuttumaan siihen juuri sillätavoin kuin vain sinä voit sen tehdä.
Ilman Sinua Ikuisuus olisi puutteellinen. Kukaan ei ole olemassa sattumalta eikä vahingossa eikä kukaan voi elää sinun elämääsi sinun puolestasi.
03.01.2016 10:54
Eihän se vaikeaa ole kun se on luonnollinen olotilamme. Olen vain niin poisoppinut ymmärtämään oman voimani. Siksikin on ehkä helpompi nähdä se luomisvoima eli Rakkaus Jumalan voimaksi kunnes oma syylisyys vähenee ja oma olemus hyväksyy että todellisuudessa kaikki on kaikilla koko ajan.
Jumala on Rakkaus ja Rakkaus on Kaikki
03.01.2016 10:46
Kun opiskelija on sisäistänyt yllä olevan on helppo askel ymmärtää että "Jumalalla" ei ole tämän maailman kanssa mitään tekemistä.
Samaan hengenvetoon on syytä huomata että kun yksilö toimii kuten Jumala - Ykseys - toimisi silloin Jumala toimii siinä hetkessä yksilön muodosta riippumatta eli silloin toiminta tapahtuu myös tässä maailmassa
03.01.2016 10:38
Päivä päivältä yhä useammin törmän ajatuksen että ("ymmärtämisen") tavoitteleminen on se ansa?
Anteeksianto on parempi käsite, mutta silloin minun on ajateltava anteeksianto itselleni, omille ajatuksilleni, kuten ymmärtämisen yrittäminen.
Kyse ei ole ymmärtämisestä vaan anteeksiannosta. Joku sanoo irti päästämiseksi, joku puhuu hyväksymisestä.
Opettelen olemista, kaiken reagoinnin ja yrittämisen sijasta. Keho touhuaa mutta mieli lepää hyväksy ja antaa anteeksi itselleen... touhukkaasti
02.01.2016 15:40
Todellisuus, Jumala, Taivas, se mikä on, on tässä juuri nyt. Sitä ei tarvitse etsiä mistään muualta.
juuri näin ja kiitos siitä
Mikään ei sido minua kuin ajatukseni
Mikään ei rajoita minua paitsi pelkoni
ja mikään ei hallitse minua kuin uskomukseni
02.01.2016 10:06
Olemme Paratiisissa mutta unessa.
Olemme täällä yhteisestä sopimuksesta mutta on mahdollista päästää irti "perisynnistä" Eli on mahdollista herätä, mutta ensin on tehtävä nämä hommat siihen mittaan johon olen tullut luvanneeksi, rakkaudesta Isään
31.12.2015 22:52
Kun puhutaan siitä kuinka joku unohti naurahtaa jollekin ja nyt koetaan seurauksia siitä tapahtumasta. Voisitko katsoa kurssin sivulta 212 kuinka Isä rakastaa Poikaa ja Poika Isää jolloin suotiin mahdollisuus uneksia erillisyys ja nyt koetaan seurauksia tuosta Rakkaudesta.. unessa. Tämä on YHTEINEN sopimus.
ps. juurikin siksi jokainen on kiinnostunut erilaisista seikkailusta, uuden kokemisesta, valloittamisesta jopa salapoliisidekkareista kun on muistikuva siitä että nyt on LUPA kokea äärimmäisyyksien kautta erillisyys.
Rakastakaamme sillä Se on todellinen totuutemme. Rakkaus on ykseys
31.12.2015 22:47
Ja miksei tästä ilmiöstä puhuta kunnolla ääneen??
puhumattomuuteen on mm. sellainen syy ettei monikaan halua siihen kahelien joukkoon jonne hänet noiden kokemusten kertomisen vuoksi usein heitetään.
25.12.2015 12:03
Ei voisi vilpittömämpi olla kuten sinä "en_ymmärrä" olet
Se tai siinä mitä sinä et koe ymmärtäväsi - siinä ja juuri siinä on Jumaluus. Jätä se ymmärtämisen yrittämien ja myönnä että on oleminen -olevaisuus- jota ei yrittämällä ymmärrä sitä monet sanovat Jumaluudeksi tai sieltä löytyy kokemus Jumaluudesta.
Itse asiassa juuri se on mielestäni ainut virike ja motiivi sille havainnolle että jotakin "elämää suurempaa" on olemassa.
PS. Jumaluus ei ole nippu sanoilla kuvattuja ominaisuksia tai niiden puuttumista
25.12.2015 11:59
Kolme on yksi
Yksi + Hänen ajatuksensa
Yksi+Ajatus = 2
Toteuttaja eli toimija on kolmas
Kaikki tuo on Yksi
Uudelleen = ajattelija+ajatus+toteutus
Kuka sinussa ajattelee. Kuka sinussa päättää reagoinnista- toteutuksesta tai toimimatta jättämisestä. Tietenkin Sinä eli YKSI mutta MIKÄÄN tapahtuma ei toimi ellei nuo KOLME toteudu. Ensin on ajattelija sitten ajatus ja siiten toiminta tms. en pääse millään laskutoimituksella muuhun kuin kolme on yhtä kuin yksi ja päinvastoin vain kolme voi muodostaa kokonaisuuden?
Sitten on tuo tuhannen ja yhdenyön tarinankerronnan tapa sanoa että sinun ajatuksesi istuu sinun vasemmalla puolellasi ja sinun oikealla puolellasi istuu hän joka tekee sen työn
24.12.2015 23:46
Tämä uni ei ole Jumalan luoma
ei_hänen_luomaansa
Jokainen meistä elää omaa untaan. Totuus on Jumaluus eikä totuus voi olla monenlainen on vain yksi totuus joka ei ole unta
20.12.2015 18:50
Ei ole kysymys Jumalan kyvyttömyydestä. Hän Loi itselleen Pojan (ihmiskunnan) Yhteisestä sopimuksesta poikansa kanssa Hän päätti sallia unen jossa Poika uneksii itsevaltiudesta oman elämänkokemuksensa suhteen.
Moses1 Luomiskertomus. Aatami nukutettiin ja monistettiin (Eeva) Olen siis kokemassa itsevaltiutta omaan kohtalooni, se ei ole syyllisyyttä vaan yhteinen kokemus jumaluudesta. Sitä saan mitä tilaan.
Aloita vaikka Yrjö Kallisesta ja ulkomaisia lähteitä on satoja joissa todetaan ja todistetaan unemme. Olemme unessa.
On paljon myös kokemuksia joissa todetaan vain osan luoduista valinneen tämän "ihmisenä" elämisen muodon - unen-
Poka olisi voinut myös valita syyttämättäjättämisen kun käärme "vietteli" Eevan, mutta kun se oli YHTEINEN sopimus Isän kanssa.
Valitse NYT syyttämättä jättäminen itsesi suhteen, pääset samalla hetkellä vapaaksi myös kaverisi ja Jumalan syyttämisestä. Toisin sanonen kun lopetat Jumalan ja kaverin syyllistämisen pääset myös omasta syyllisyydestäsi.
Hyväksy se mitä on pääset vapaaksi vartioimasta syytä.
Alan siis itsevaltiaaksi oikeesti ja valitsen elämälleni ylläkuvatun tarkoituksen, annan anteeksi itselleni omat ajatukseni kaikesta syylisyydestä.
Lisää aiheesta voit lukea kirjasta Ihmeiden Oppikurssi. Tai Maailmankaikkeus katoaa (Kari Renard) onhan niitä vaikka kuinka paljon
Siksipä juuri katselemme ikuisesti uudelleen ja udelleen kaikki mahdolliset salapolisi ja muut avaruustaistelut kun olemme luvanneet kaikkein mielettömimmän kautta etsiä ja kokea matka Kotiin.
Onneksi tämä on vain unta
20.12.2015 13:01
kenuskoo voi aivan itse mennä Jumalan puolesta määrittelemään mikä Jumalalle kuuluu ja mikä ei aivan kuten tuossa edellä muidenkin vastaajien on pitänyt tehdä ja jokainen on oikeassa eli omassa mielessään vastannut oman mielensä mukaisesti. Siinä on Jumaluus
ps. ylen ohjelma Stephen Hawkinin käsitys elämän tarkoituksesta oli lopputulokseltaan aika mainio. Elämän tarkoitus on se minkä kukin itse sille määrittelee
16.12.2015 22:36
Kurssin käyttämä ilmaisu Jumalan Poika tarkoittaa ihmistä, veljeä, lähimmäistäsi. Jokainen ihminen, myös nainen, on Jumalan Poika IOK.n mukaan
12.12.2015 21:58
Ja sitten siteeraus suoraan teksti osan luku Rauhan saavuttaminen sivulta 480
""Yhdessä me häviämme hunnun takaiseen Läsnäoloon, emme kadotaksemme vaan löytyäksemme, emme näkyäksemme vaan tullaksemme tunnetuksi. Ja kun meillä on tieto ei Jumalan asettamasta pelastus suunnitelmasta jää mitään täyttämättä. Se on matkan tarkoitus, jota ilman matkalla ei olisi mitään merkitystä. Siinä on Jumalan rauha jonka Hän antoi sinulle ikuisiksi ajoiksi. Siinä on etsimäsi lepo ja rauha, matkan syy alusta lähtien. Taivas on lahja jonka olet velkaa veljellesi, kiitollisuuden velka jonka annat Jumalan Pojalle kiitokseksi siitä että mitä hän on ja millaiseksi hänen Isänsä hänet loi""
12.12.2015 20:21
Ihminen on lähimmäinen ihmiselle, myös ilkeyksissään. Silloinhan se juuri mahdollistaa laupeuden sen toisen taholta!!
Kukaan ei pelastu yksin
06.12.2015 11:24
Opettajat sanovat että ongelmaa pitää katsoa jotta siitä voi päästää irti.
Ensin on kuitenkin tiedostettava ongelma.
Petri Tammisen sanoin "juuri keskeneräisyys pitää meidät hengissä" Itse sanoisin että keskeneräisyyteni vuoksi olen syntynyt kehoon ja maailmaan.
ja lemmikkieläimet pitävät meidät järjissämme
06.12.2015 11:20
niinpä:
Se ei ollut se joka alkoi lukea hänelle Tooran sääntöjä ja lakia. Raamattuahan silloin ei vielä ollut keksitty.
04.12.2015 17:56
Vain pelko kuolee, loppu on ikuisuus.
04.12.2015 17:46
104 / 121