Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kehosta+irtautumisen+kokeneet+eivät+monetkaan+juuri+kaipaa+sitä+selittämisen+määrää+joka+siitä+kertomisesta+seuraa.
Nukkuma+unessa+tietoisuus+irtautuu+....
Mieli+ei+nuku
05.07.2019 22:02
Miten+haluaisit+itesäsi+käkettävän.+Jospa+juuri+se+ettet+kaipaa+kenenkään+käskyjä+sulkee+sinut+käskyjen+ulkopuolelle,+vai+kaipaatko.
02.07.2019 21:13
Kertaus+on+opintojen+Äiti
02.07.2019 12:25
Kysymys+on+siitä+miten+suhtaudun
-+--
-+--
-+--
Omiin+kokemuksiini+kaikkeen,+myös+raamatun+lukijoihin.
Itselleni+on+hyvä+lähtökohta,+-+onko+minun+käsitykseni+lopullinen+totuus+jokaisesta+ja+kaikesta.
Siksipä+voin+aivan+rauhallisin+mielin+todeta+että+myös++
Anonyymi+27.6.2019+23:09+on+todellisuudessa+pyhä
28.06.2019 09:26
Kuten+näet,+olet+jo+lukinnut+vastauksesi+kirjoitinpa+eli+kiemurtelinpa+miten+tahansa+käyttääkseni+sinun+käsitteistöäsi.
Sopii+minulle+että+tämä+ei+ole+vastaus+vaan+kiemurtelu.
Älä+lopeta+kyselyä,+ehkä+anonyymi+pystyy+"vastaamaan"
26.06.2019 16:37
Niin+kauan+kun+jaksat+kysellä+on+toivoa
24.06.2019 22:27
Synti+(m.kreik.+ἁμαρτία,+hamartía,+”harhaanosuminen”)+viittaa+abrahamilaisissa+uskonnoissa+Jumalan+tahtoa+vastaan+rikkomiseen.
Kristinuskon+eri+kirkkokuntien+välillä+on+toisistaan+poikkeavia+käsityksiä+siitä,+mitä+synti+tarkoittaa.+Luterilaisuus,+ortodoksisuus+ja+katolilaisuus+korostavat+erilaisia+piirteitä+synnin+luonteesta.+Kirkkoisä+Augustinuksen+esittämällä+Raamatun+tulkinnalla+on+yhä+merkittävä+vaikutus+kaikkien+kristillisten+kirkkokuntien+käsitykseen+synnistä.
Uusi+testamentti+ja+Vanhan+testamentin+kreikankielinen+käännös+käyttävät+synnistä+useimmiten+sanaa+hamartia,+jonka+alkukielinen+merkitys+on+laajempi+kuin+mitä+suomenkielisessä+käännöksessä+pystytään+tuomaan+esiin.+Alkukielellä+sana+merkitsee+erehdystä,+tieltä+eksymistä,+maalin+ohi+ampumista+ja+jumalallisen+lain+rikkomista.+Kristillisissä+tulkinnoissa+painotetaan+merkitystä,+joka+viittaa+Jumalan+asettamia+käskyjä,+asetuksia,+lakia+tai+järjestystä+rikkovien+tekojen+toteuttamiseen+tai+motiivien+edistämiseen+ajatuksin+tai+toimin.
24.06.2019 13:13
#+ei+voi+tieteellä+todistaa,+ei+ole+olemassa.+#
Missä+SE+oli+ennenkuin+tiede+todisti+SEN.
En+odota+selitystä+kunhan+kyselen,+näitä+polkuja+myöden+olen+itse+tullut+päätelmään+että+sattumaa+ei+ole
Myös++häneltä+jäi+tiede+hiukan+kesken+joten+jotain+on+tämän+lisäksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
Samoin++Stephen+Hawkingin+päätelmiin+jäi+aukkoja
Jotain+on+sen+lisäksi+mitä+on+tähän+mennessä+tieteessä+todistettu.
Siinä+olen+samaa+mieltä+että+vain+oma+kokemus+lopulta+opettaa,+mutta+kun+se+oma+kokemus+on+jokaisen+itse+koettava.+Sinä+olet+juuri+oikealla+kohtaa+kokemassa+omaa+elämääsi.+Siitä+seuraa+tietenkin+että+jokainen+on+samassa+kohdin+eli+omassa+kokemuksessa.
23.06.2019 10:58
Jeesus+toi+uuden+lain+jota+eivät+aikalaiset+perinpohjin+ymmärtäneet,+lieneekö+nykyisinkään+ymmärretään.
22.06.2019 19:14
Vastausta+pohtiessaan+jokainen+pääsee+kuuntelemaan+"omaa"+mieltään+ja+hyvä+niin
22.06.2019 19:04
Voisitko+ajatella+että+kysymyksesi+tuli+Jumlan+tahdosta
22.06.2019 19:02
Kuka+määrittelee
ja+mitkä+olivatkaan+ne+erehdykset+joita+ei+saa+anteeksi
17.06.2019 21:14
Aloittaja+hyvä,+on+kysymys+sinun+kyvystäsi+löytää
Minun+kohdallani+on+minun+kyvystäni+löytää
jne...
Ei+voi+tietää+toisen+ajatuksia,+ei+voi+tietää+mitä+toinen+löytää+tai+minkä+vuoksi+löytää+juuri+sen+mitä+milloinkin.+En+vähättele+mutta+ehdotan+huomioimaan.+
Kun+jokaisella+on+ikioma+lähtökohta,+sieltä+on+lähdettävä+juuri+niiden+löytöjen+perään+jotka+johtavat+sieltä+edelleen.+Et+sinä+en+minä+ole+hänen+tietämttömyyden+tai+tiedon+lähteessä.
Toisaalta+sinä,+minä,+hän+ja+jokainen+on+juuri+siinä+missä+omat+yhteydet+ja+ystävyydet,+kohtaamiset+tarvitsevat+juuri+niitä+kohtaamisia+kuin+on+sillä+hetkellä+tarpeen.
Rakkauta+kehiin
17.06.2019 17:52
Kirkossa+ei+kyetä+yhteistyöhön+edes+kirkon+sisällä
Ihmisen+ei+ole+hyvä+olla+yksin
Juuri+siinä+on+toivo,+kun+kukaan+ei+ole+yksin+mitään.
17.06.2019 09:46
Onko+olemassa+jokin+muu+vaihtoehto+noin+vuosien+ja+vuosisatojen+tähtäimellä
16.06.2019 17:01
Taivas+ei+tuomitse+mutta+sinulla+voi+hyvinkin+olla+uskomus+tuomiosta,+eiköhän+jokaisella+ole+jonkinlainen+tuomion+pelko.
16.06.2019 13:34
Ihminen+näkee+sen+minkä+uskoo+näkevänsä.
Eli+ihminen+uskoo+näkökykyynsä.
Siellä+missä+näen+pedon+siellä+se+on+eli+minun+silmässäni
Kuvitteleeko+joku+katsovansa+kaverin+silmin?
15.06.2019 18:56
Vain+olemassaoleva+voidaan+häivyttää
Teen+itseni+näkyväksi+korostamalla+sinun+"virheitäsi"?
Teen+itseni+"hyväksi"+osoittamalla+sinun+"pahuutesi"?
Voinko+kohdata+sukupuolen+sijasta+ihmisen
Uskallanko+myöntää+että+kohdatessani+ihmisen+kohtaan+oman+ajatukseni+hänestä
14.06.2019 18:29
Hyviä+kommetteja+teillä
Omatunto+on+avuksi+jotta+ihminen+oppii+kuuntelemaan+sisäistä+ääntää.+Pyhän+Hengen+ääntä
Omatunto+on+yksilölle+isän+ja+äidin+--+kulttuurin+opettama,+se+on+eri+asia+kun++Pyhän+Hengen+ääni+joka+on+rakkauden+eli+Jumalan+ääni+mielessä.
Synti+on+erehdys.-+virheellinen+toiminta,-+perimmältään+usko+Jumala+eroon,+Ei+Jumalasta+joka+on+elämä+voi+olla+erossa,+ei+voi+mennä+elämänsä+ulkopuolelle+mutta+harhautua+voi,+erehtyä+voi,+epäonnistua+voi.
Valitse+uudelleen,+valiste+ELÄMÄ+eli+Jumala+-++Ykseys,+silloin+ei+ole+syntiä.
Samalla+tässä+ajatelijalle+käy+selväksi+että+syntiä+(erehdystä)+ei+Jumala+luonut,+Hän+loi+vain+ikuista+ja+pysyvää
13.06.2019 22:10
Luomiskertomuksen+tulkinta+ei+ole+oikea+ei+väärä.+On+vain+jokaisen+itse+elettävä+todeksi+oma+elämänsä,+omien+tulkintojensa+avulla.+Jos+ihmisen+pitää+syyllistää+niin+hän+syyllistää+KUNNES+ymmärtää+syyllistävänsä+itseään,+kunnes+valitsee+uudelleen+eikä+enää+osu+ohi
Jeesuksen+Rakkauden+ilosanoma+on+hyväksi+avuksi
13.06.2019 21:09
16 / 121