Raamattu on täynnä juttuja missä jumala antaa käskyjä niin miksei sitten enää?
Miksei jumala anna käskyjä
25
57
Vastaukset
Voisitko ajatella että kysymyksesi tuli Jumlan tahdosta
- Anonyymi
En koska se ei puhunut ääneen. Sitä mitä ei näe, kuule, ei voi koskettaa tai ei vo tieteellä todistaa, ei ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En koska se ei puhunut ääneen. Sitä mitä ei näe, kuule, ei voi koskettaa tai ei vo tieteellä todistaa, ei ole olemassa.
entä alitajunta?
Anonyymi kirjoitti:
Sanansa kautta on puhunut,siellä on avain Jumalan tuntemiseen.
Anonyymi kirjoitti:
# ei voi tieteellä todistaa, ei ole olemassa. #
Missä SE oli ennenkuin tiede todisti SEN.
En odota selitystä kunhan kyselen, näitä polkuja myöden olen itse tullut päätelmään että sattumaa ei ole
Myös häneltä jäi tiede hiukan kesken joten jotain on tämän lisäksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein
Samoin Stephen Hawkingin päätelmiin jäi aukkoja
Jotain on sen lisäksi mitä on tähän mennessä tieteessä todistettu.
Siinä olen samaa mieltä että vain oma kokemus lopulta opettaa, mutta kun se oma kokemus on jokaisen itse koettava. Sinä olet juuri oikealla kohtaa kokemassa omaa elämääsi. Siitä seuraa tietenkin että jokainen on samassa kohdin eli omassa kokemuksessa.
Vastausta pohtiessaan jokainen pääsee kuuntelemaan "omaa" mieltään ja hyvä niin
- Anonyymi
KR 1933/-38 Hebr. 1:1-14
Sittenkuin Jumala muinoin monesti
ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,
jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
jonka kautta hän myös on maailman luonut
ja joka,
ollen hänen kirkkautensa säteily
ja hänen olemuksensa kuva
ja kantaen kaikki voimansa sanalla,
on,
toimitettua puhdistuksen synneistä,
istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi,
kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
"Sinä olet minun Poikani,
tänä päivänä minä sinut synnytin";
ja taas:
"Minä olen oleva hänen Isänsä,
ja hän on oleva minun Poikani"?
Ja siitä,
kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan,
hän sanoo:
"Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
Ja enkeleistä hän sanoo:
"Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
mutta Pojasta:
"Jumala,
sinun valtaistuimesi pysyy aina
ja iankaikkisesti,
ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Sinä rakastit vanhurskautta
ja vihasit laittomuutta;
sentähden on Jumala,
sinun Jumalasi,
voidellut sinua iloöljyllä,
enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
Ja:
"Sinä,
Herra,
olet alussa maan perustanut,
ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
ne katoavat,
mutta sinä pysyt,
ja ne vanhenevat kaikki niin kuin vaate,
ja niinkuin vaipan sinä ne käärit,
niinkuin vaatteen,
ja ne muuttuvat;
mutta sinä olet sama,
eivätkä sinun vuotesi lopu."
Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
"Istu minun oikealle puolelleni,
kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä,
palvelukseen lähetettyjä niitä varten,
jotka saavat autuuden periä?
( niin se on, ettei tuohon ilmoitukseen kukaan voi mitään lisätä, eikä myöskään ottaa pois.
Ja ilmestyskirjan lopussa sanotaan näin:
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
22:15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.- Anonyymi
Juuri niin. Ei sitä jumalaa ole vaikka kuinka kertaisitte vanhoja loitsuja. Raamattu on kiistatta ihmisten tekemä ja moneen kertaan muuttama tarinakokoelma, selvästi oman aikansa tuote. Kertoo muinaisen heimon maailmankuvasta ja ehkä hieman historiasta heidän kannaltaan. Raamatun tulkinnasta ja käännöksistä kiistellään jatkuvasti.
Jos Ihmiskunnalla olisi yksi oikea jumala niin epäilemättä se hoitaisi tiedottamisen asiallisesti. Yksiselitteisesti, tiivistetysti, suoraan kaikilla kielillä ja nykyaikaisilla tiedotusvälineillä. Eipä näy. Olisi ollut heittellejättö hoitaa tiedottaminen kuvaamallasi tavalla.
Raamattu siis todistaa itsessään sen, ettei jumalaa ole. Case closed. - Anonyymi
KR 1933/-38 2Piet. 1:20 -21
Ja tietäkää ennen kaikkea se,
ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta,
vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen,
minkä saivat Jumalalta.
(Ja) 2 Pt 2:1-9 (Jatkaa aiheesta näin:)
Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa,
niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia,
jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja,
kieltävätpä Herrankin,
joka on heidät ostanut,
ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan,
ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä;
mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo,
eikä heidän perikatonsa torku.
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä,
jotka syntiä tekivät,
vaan syöksi heidät syvyyteen,
pimeyden kuiluihin,
ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa,
vaikka varjelikin Nooan,
vanhurskauden saarnaajan,
ynnä seitsemän muuta,
vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Ja hän poltti poroksi Sodoman
ja Gomorran kaupungit
ja tuomitsi ne häviöön,
asettaen ne varoitukseksi niille,
jotka vastedes jumalattomasti elävät.
Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin,
jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden,
joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta,
mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät, Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin. Ei sitä jumalaa ole vaikka kuinka kertaisitte vanhoja loitsuja. Raamattu on kiistatta ihmisten tekemä ja moneen kertaan muuttama tarinakokoelma, selvästi oman aikansa tuote. Kertoo muinaisen heimon maailmankuvasta ja ehkä hieman historiasta heidän kannaltaan. Raamatun tulkinnasta ja käännöksistä kiistellään jatkuvasti.
Jos Ihmiskunnalla olisi yksi oikea jumala niin epäilemättä se hoitaisi tiedottamisen asiallisesti. Yksiselitteisesti, tiivistetysti, suoraan kaikilla kielillä ja nykyaikaisilla tiedotusvälineillä. Eipä näy. Olisi ollut heittellejättö hoitaa tiedottaminen kuvaamallasi tavalla.
Raamattu siis todistaa itsessään sen, ettei jumalaa ole. Case closed.Jumalan olemassa olo,on näkyvissä hänen kätten teoissa. Ei olisi mitään ilman häntä.
Usko ei ole pakollinen se on täysin vapaetoista,jokaisen oma valinta,seurauset hän on ilmoittanut sanansa välityksellä. Kansa kunta jakautuu kahtee ryhmään,niihin jota hyväksyy,Jumalan ilmoituksen ja niihin jotaka eiväta hyväksy elämät omaa elänäänsä,loppujen lopuksi meneväta turmion tiellä tuhoon.
- Anonyymi
Ja mitä ihmeen käskyjä nyt vielä pitäisi antaa, kun ei entisiäkään juurikaan kukaan noudata?
Niissä entisissä on mm. se vika, että antaja näyttää kovasti ihmiseltä. Sehän se suurin ongelma on, että näyttö käskijän jumaluudesta palautuu aina muinaisten juutalaismiesten karvaisiin naamoihin.
- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
Niissä entisissä on mm. se vika, että antaja näyttää kovasti ihmiseltä. Sehän se suurin ongelma on, että näyttö käskijän jumaluudesta palautuu aina muinaisten juutalaismiesten karvaisiin naamoihin.
Niin, eihän toki ihmisen neuvot sioille kelpaa 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eihän toki ihmisen neuvot sioille kelpaa 🤔
...ja koirat puolestaan tottelevat sitä, joka antaa sapuskan pöyt... kippoon 😐
- Anonyymi
Armo, mitä se tarkoittaa. Lisää tässä linkissä. https://www.youtube.com/watch?v=FAXH8nyLi38
- Anonyymi
Late Johansson kertoo Jumalan armon muuttavasta voimasta:
https://www.youtube.com/watch?v=fVOiQHHmvZA - Anonyymi
> Raamattu on täynnä juttuja missä jumala antaa käskyjä niin miksei sitten enää?
No koska ne on jo annettu ja tiedossa. Ei ole mitään syytä jankuttaa samaa juttua. - Anonyymi
Kieltämällä jonkun asian uskottelee itselleen että sitä ei ole olemassa.
Miten haluaisit itesäsi käkettävän. Jospa juuri se ettet kaipaa kenenkään käskyjä sulkee sinut käskyjen ulkopuolelle, vai kaipaatko.
- Anonyymi
Käskyillä oli päämäärä, jonka Jeesus ilmaisee selvästi, rakkaus. Se ei tee pahaa lähimmälleen tai itselleen, Se kestää ikuisesti ja on itse Jumalamme olemus.
- Anonyymi
Alkuseurakunnassa se rakkaus oli selvästi nähtävissä, mutta tänä päivänä valitettavasti kovin harva elää siihen malliin.
- Anonyymi
Mutta sitten keisari konstantinus antoi käskyn, että hänen valtakunnassaan kaikki on kastettava ja opetettava elämään kristinuskon mukaisesti.
Hänen valtakuntansa oli sodassa tappiolla ja hän näki ristin ja kuuli sanat tässä merkissä voitat. Niinpä hän käski sotilaat "uimaan joen yli" ja toisella puolella heille sanottiin,että nyt heistä kaikista on tullut kristittyjä.
Jotenkin tähän päättyi alkuseurakunnan aika ja syntyi lopulta kansankirkot, kunkin valtion kuninkaan määräyksen mukaisesti.
Jumalan rakkaus poistui ja ihmisiä alkoivat näin muodostuneet kirkot opettamaan oman tahtonsa mukaan - ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sitten keisari konstantinus antoi käskyn, että hänen valtakunnassaan kaikki on kastettava ja opetettava elämään kristinuskon mukaisesti.
Hänen valtakuntansa oli sodassa tappiolla ja hän näki ristin ja kuuli sanat tässä merkissä voitat. Niinpä hän käski sotilaat "uimaan joen yli" ja toisella puolella heille sanottiin,että nyt heistä kaikista on tullut kristittyjä.
Jotenkin tähän päättyi alkuseurakunnan aika ja syntyi lopulta kansankirkot, kunkin valtion kuninkaan määräyksen mukaisesti.
Jumalan rakkaus poistui ja ihmisiä alkoivat näin muodostuneet kirkot opettamaan oman tahtonsa mukaan - ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa.Saatanan salaisuuksia. Jos et muuten pysty voittamaan vihollista, niin liity häneen ja tuhoa hänet sitten sisältä käsin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan rakkaus poistui ja ihmisiä alkoivat näin muodostuneet kirkot opettamaan oman tahtonsa mukaan - ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa.KR 1933/-38 Room. 16: 20
Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442972Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1012244Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482084Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3381874- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175