Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muutokset+VT.n+Aatamin+ajasta+on+ennenkuulumattomia.
Jääkiekkojoukkue+osaa+pelata+kaverille
Ei+ole+tarpeen+syyllistää+pelikaveria+ei+Eevaa+ei+Käärmettä+kuten+VT.ssä+kerrotaan+tehdyksi
Riittää+kun+tekee+parhaansa.+Ei+tarvitse+vahtia+eikä+vaatia+kaveria,+hän+oppii+kun+sinä+osaat.
Ihmisen+sisäisessä+mielessä+oleva+taivasten+valtakunnan++"+rakkauden+ääni"+pääsee+esille+kun+se+vapautuu+jumalanpelosta
12.06.2019 21:03
Muutokset+VT.n+Aatamin+ajasta+on+ennenkuulumattomia.
Jääkiekkojoukkue+osaa+pelata+kaverille
Ei+ole+tarpeen+syyllistää+pelikaveria+ei+Eevaa+ei+Käärmettä+kuten+VT.ssä+kerrotaan+tehdyksi
Riittää+kun+tekee+parhaansa.+Ei+tarvitse+vahtia+eikä+vaatia+kaveria,+hän+oppii+kun+sinä+osaat.
Ihmisen+sisäisessä+mielessä+oleva+taivasten+valtakunnan++"+rakkauden+ääni"+pääsee+esille+kun+se+vapautuu+jumalanpelosta
12.06.2019 21:02
Ainakin+ensimmäiset+10+-15+vuotta+opettajina+ovat+ihmiseet,+sitten+tajuan+oman+opettamisentarpeeni+ja+laitan+vahingon+kiertämään.
Lähtökohta+on+vilpitön,+kunpa+pystyisimmekin++myöntämään+että+Jumala+puhuu+meille+lähimmissä+ihmissuhteissame.+Varminta+tuntuu+olevan+että+juuri+lähimpien+elämäntavat+kyseenalaistetaan+jopa+tuomitaan.+
En+ole+aloittaja+anonyymi+vaikka+näin+komppaakin+hänen+opettamisen+tavettaan
12.06.2019 20:37
Puutun+sivusta+ajatuksen+poikaseksi:
Onko+jokaiselle+erikseen+oma+täydellisyys,+mitä+tehdään+niile+jotka+jäävät+ilman
Onko+jokin+ydin+joka+on+kaikille+aina+ikuisesti+sama+yhteinen+"hyvä"+sellainen+mikä+ei+lopu+ei+edes+vähene+vaan+lisääntyy+jakamalla.
11.06.2019 22:29
Kyllä+sinun+on+uskottava+oma+käsityksesi+ilman+minun+vakuuttelujani.+Minä+en+epäile+etteikö+maailma,+minä+ja++mikä+on,++ovat+sinulle+sellainen+kuin+sen+tässä+kuvailet.
11.06.2019 22:08
<<+Juuri+niin+>>
Siis+miten+niin+?+Ettäkö+nyt+jo+tajuat,+että+moni+ihminen+kuvittelee+asioita,+jotka+eivät+ole+totta+tässä+reaalimaailmassa+?
+JUURI+NIIN+myös+sinun+kohdallasi
Siksipä+hyvinkin+kunnioitan+sitkeyttäsi+tulla+tuntemaan+itsensä
Kokonaisuutena+on+mielenkiintoista+kuinka+paljon+tiedät?+minun+ajatuksistani.+Jos+joskut+joudut+tai+pääset+keskustelemaan+jonkun+ihmisen+kanssa+voisitko+ajatella+että+hänellä+on+omat+ajatukset+jotka+poikkeavat+siitä+mitä+sinä+hänestä+ajattelet.
11.06.2019 15:14
Annan+niiden+olla,+tulla+ja+mennä.+Vain+havainnoin.+Mutta+se+ei+edelleenkään+tarkoita,+että+minä+olen+erillinen+tunteistani.+Aivan+kuten+en+ole+erillinen+varpaastani.
(Joskin+alla+on+keskustelu+EP:n+kanssa,+joka+voi+johtaa+toisenlaiseen+näkemykseen+asiasta.+Mutta+katsotaan+mihin+suuntaan+se+lähtee...)+
Kyllä+minä+seittäisin+itselleni+hyvinkin+noin.
Mielen+tasolla+regoimattomuus+on+arvokasta,+se+ei+tarkiota+hukkuvan+tai+vaikeuksissa+olevan+ihmisen+hylkäämistä,+on+taas+minun+asiani+minkä+koen+kaverini+hylkäämiseksi.
Kun+tietyt+hyvissä+pukeissa+tulevat+ihmiset+soittavat+ovikelloa+vahvin+ajatukseni+olkoon+SIUNAAN+heitä
Tässä+tarkoitan+siunaamisella+-+annan+heidän+olla+sellaisia+kuin+he+ovat.+Keskustella+voin+eli+katson+sisäänpäin+ja+näen+etsivän+ihmismielen+ja+annan+hänen+puhua.+Se+ei+ole+minulta+pois.
Tässä+näin+käytännön+elämää+minun+näkökulmastani
10.06.2019 17:33
Juuri+näin.+Ego+on+itsekkyys+jokaisen+puute+ja+pelko+on+erillinen+erityinen.++Hengen+tasolla+se+ei+ole+mitään.+Henki+ei+voi+olla+itsekäs.
Tässä+ympäristössä+jätin+kommentoimatta:+
#+kuin+että+vältät+sen+tekemällä+itse+asiasta+mystisen.+Otatko+haasteen+vastaaan?#
Oli+sinun+valintasi+asetella+sanat+noin+että+minä+saatan+käsittää+sinun+tarjoavan+mystistä+tapaa+lähestyä..+Halusit+inspiroida
No+nyt+minä+taas+valitsen+että+sinä+teit+"asiasta"+mystisen.+Näin+ei+suinkaan+ole+mutta+sanoja+voi+pyöritellä+loputtomiin.
Vasta+kokemukasessa+voimme+olla+yhteisessä+tilassa??++Mielentilassa+
Tämäkin+harhaanjohtava+väite+koska+väite+ei+ole+se+kokemus.++Taivasta+ei+voi+osoittaa
Asettukaamme+"taistelukentän+yläpuolelle"
Nähdään+ja+tunnistetaan+tilanne+mutta+ei+mennä+mukaan.+Näin+minä+muotoilen+anteeksiannon+lyhimmällä+mahdollisella+tavalla
Ilmeisesti+kehossa+ollessani+en+pystytekemään+kehon+"elämää"++täysin+tekemättömäksi.
Raamattu+on+tässäkohtaa+mainio:+Tuhlaajapoika+palaa+kotiin+ja+ISÄ+ottaa+viimeisen+askeleen.+Vaikka+Raamatussa+on+paljon+minulle+käsittämättömiä+-+olkoon+tästä+pidän.
Mieleni+avulla+valitsen+taistelun+eli+egon+tai+Hengen+joka+on+Itse,+Agaperakkaus,+anteeksianto.+
Mennään+sisäänpäin+juuri+näin
Vain+itselleen+voi+antaa+anteeksi,+kukaan+ei+voi+tietää+toisen+ihmisen+ajatuksia+eikä+perusteluja+ei+kokemuksia,+ei+voi+antaa+hänen+mieltään+anteeksi,+vain+oma+käsitykseni+hänestä+on+minun+asiani.
Kun+sanon+että+mieli+on+jokaisella+yksityinen+ja+oma+tähän+kohtaan+tarjoan+että+minulla+on+luottamus+että+sinullakin+on+yksityinen+mieli.
Mennään+kirjaimellisesti+sinun+yksityinen+on+aivan+sama+kuin+minun+yksityinen+aivan+kuin+luku+10+jokainen+luku+10+on+loputtomiin+10+sitten+on+ajattelu+joka+voi+spekuloida+monta+10+aina+uudellen+ja+uudelleen....
Nykyisen+massatuotannon+avulla+luulisi+olevan+helppo+ymmärtää+että+präsillä+lyöty+teräspelin+pala+on+aivan+samanlainen+kuin+seuraava+samalla+prässillä+lyöty+teräspelin+pala.
Näin+totuus+on+yksi+jakamaton+Itse+jokaisella+aivan+samanlainen.+Ei+voi+olla+monta+totuutta.
Jumalalla+on+yksi+Poika+mutta+se+on+eriytynyt+omissa+mielikuvissaan+egossa+erilliseksi+ja+pitää+sitä+totena
10.06.2019 17:13
Kiitos+haasteesta,+heti+epäilen+omia+mahdollisuksiani.
Eikö+juuri+itsen+epäileminen+ole+ensimmäinen+este.
Nyt+tuli+toinen+eli+mitä+itse+tässäyhteydessä+tarkoittaa,+olisiko+meillä+kahdella+mahdollista+päästä+yksiselitteiseti+yhteiseen+käsitykseen+sanasta+itse.
Olen+muutakin+kuin+tämä+keho,+minussa+on+mieli+jonka+tiedän+tavoittavan+jotain+kehon+"ulkopuolista"
Minussa+on+valitsija+joka+valitsee+suhtautumiseni+mieleni+tuotoksiin+kuten+oivalluksiin?
+Tuottaako+mieleni+vai+"kuunteleeko+se"+ja+minun+pelkoni+estää...
Pitkälti+tukeudun+huomaamattani+vanhoihin+muistikuviin,+menneisiin+kokemuksiin.+Kuitenkin+itse+on+muutakin+kuin+ne.
piti+lopetta
10.06.2019 12:43
Puhun+vain+omasta+puolestani.
Sen+mitä+katsoin+oli+ilmeisesti+englannin+kielistä,+koska+en+sitä+ymmärrä+riittää+minulle+että+jätän+tuomitsematta+niin+kieln+kuin+sinut+tai+Jeesuksen+tai+Pyhänhengen
10.06.2019 12:21
Nelson+Mandelan+oli+päästävä+vankilasta+pois+pystyäkseen+neuvottelemaan+abardheidin+purkamisesta
Kun+kokemukseni+on+tämä+fyysinen+maailma+olen+tämän+kokemuksen+vanki
Lohduttavaa+on+että+tämän+oman+vankilani+olen+tullut+kokemaan+jotta+voisin+siitä+luopua
Siihen+tarvitsen+teidän+kommentteja+myös
10.06.2019 10:34
Ymmärrän+mielestäni+hyvinkin++??
Lopulta+todellisuus+ei+ole+hyvä+eikä+paha+
Kun+kuvaa+sanoinkuvaamatonta+sanoilla
on+sanojen+vanki🙂
10.06.2019 10:26
Nyt+ehdotan+ajattelemmaan+erikseen+noita+"ulkopuolisia"+ja+sitten+toisaalta+"mielen+sisäisiä"+maailmoita.+muuten+menee+puurot+ja+vellit+sekaisin.
Havainnot+(tiede)+ovat+mielen+luomuksia+ja+siksi+aina+subjektiivisia,+henkiöstä+riipuvia,+ulkoppuolisisa,+herättävät+enemmän+kysymyksiä+kuin+vastauksia
09.06.2019 22:28
Olipa+virkistävää+keskustelua++ISO+Kiitos
Muutama+kliseiseltä+vaikuttava+ajatus:
Sen+saa+mitä+tilaa+++(minä+vaikutan+sinussa+sen+mitä+sinussa+näen,+ehkä+selvempi+ilmaisu,+siihen+mikä+minussa+on+kesken,+sen+minä+sinun+käytöksessäsi+huomaan)
Sanoma+on+kuulijan+kosrvassa-+Kauneus+on+katsojan+silmässä.
Ratkaisu+on+anteeksianto+itselleni+koska+kaikella+on+se+merkitys+minulle+jonka+minä+sille+annan.
Vain+itseään+voi+opettaa,+et+opi+kertotaulua+ellet+sitä+itse+omaksu,+et+valaistu+käskemällä
09.06.2019 22:13
En+katsonut+linkiä+mutta+kaikessa+on+kysymys+siitä+kuinka+sanoma+ymmärretään+ja+mihin+sitä+ymmärrystä+käyteteään.
Aivan+kuten++Anonyymi+8.6.2019+15:19+rehellisesti+ilmaisee.+Hän+ei+ymmärrä+mitä+sanon+eli+tarkoitan.+
Olisihan+se+erinomaisen+hyvä+kun+jokainen+ymmärtäisi+kaverinsa+kommunikoinnin+juuri+siten+kuin+se+on+tarkoitettu,+tai+toisin+päin.+Kun+pystyisi+jo+sanoessaan+tajuamaan+ettei+sanoma+mene+perille+tai+saa+kuulijan+mielessä+aikaan+jotain+aivan+muuta+kuin+oli+tarkoitus.
Tämä+viimeksi+mainittu+tilanne+kuitenkin+kaikkein+yleisin+kommunikoinnin+tulos+vilpittömistä+toiveista+riippumatta.
siinolle+vilpittömästi.+Jeesuksen+lähettämän+Pyhänhengen+ääni+tuli+jokaiselle+hänen+omalla+kielellään.+Se+ei+tarkoita+etteikö+linkin+sanomassa+olisi+pyhyyttä+hänelle+joka+sen+siten+kuulee
09.06.2019 21:46
😶+jep
08.06.2019 20:59
Yritän+hahmottaa+miten+saat+tiedon++Jumala+puhuu+tai+ei+puhu+
Jumala+vastaa+ajatuksen+tasolla+kysymykseen+Mitä+rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa
Rakkaus+tässä+tapauksessa+mahdollisimman+syvällisessä+mielessä
08.06.2019 14:43
"Jumala+voi+puhua+ihan+milloin+vaan+passaa+samaan+tapaan+kuin+ennen+vanhaan+kunnon+Raamatun+kirjoittamisen+aikaan."+
Sinä+olit+silloin+kuuntelemassa+koska+tiedät?
08.06.2019 10:15
Em.+vuoksi+omaatuntoa+tai+omia+tuntemuksia+ei+voi+koskaan+asettaa+Jumalan+sanan+yläpuolelle.+
Joten+Jumalan+tuntemus+neuroottisesta+on+Hänen+asiansa+ei+minun?+Parhaimmillani+minä+siunaan+sitä+mikä+hänessäkin+on+Jumalan+Luomaa+koska+kukaan+eikä+mikään+ole+erossa+Jumalasta.+Taivasten+valtakunta+on+jokaisessa.
Minun+omatuntoni+kertoo+minulle+näin.
07.06.2019 21:12
Kattavasti+kuvattu.
Sallitko+pienen+lisäyksen.+Omatunto+on+suurelta+osin+se+mitä+yksilölle+on+opetettu
Hänelle+on+MYÖS+saatettu+opettaa+että+Pyhän+Hengen+ääni+on+oivallus,+idea+kaiken+aiemmin+opetetun+ohi+tai+lisäksi+siihen+tilanteeseen+jotain+"ennenkokematonta"+ainutlaatuista.+Siis+menneistä+opetuksista+ja+kokemuksista+riippumatonta.
Siihen+meidän+on+luottaminen,+eli+kun+teitä+on+kaksi+tai+useampi+minun
nimessäni+siellä+olen+minä.+Siinä+hetkessä+minun+omatuntoni+vaikenee+ja+kuulen+jotain+enemmän.
Jeesus+ei+jättänyt+meille+oppaaksi+omaatuntoa??
07.06.2019 16:02
17 / 121