Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"+Miksi+hän+nykyään+on+niin+hiljainen+veikko?+Olisihan+hänellä+mahdollisuus+käyttää+jopa+suomi24:n+ateismipalstaa+huulenheittoon.+"
Jotta+ylläoleva+ajatus+olisi+perusteltu+sinun+on+tiedettävä+mikä+on+Jumalan+puhetta+mikä+ei.+Joten+ole+hyvä+ja+kestä+eli+hyväksy+oma+näkemyksesi.
"+Mutta+ei.+Hän+vaikenee+kuin+muuri.+Uskovaisten+pitää+siksi+käydä+täällä+orpoina+"todistamassa".+Olisihan+se+heillekin+helpompaa,+jos+Jumala+jeesaisi+heitä+todistamisen+taakassa."
Jos+ja+kun+kuulet+"uskovaisen"+tai+kenen+tahansa+"todistavan"+tiedäthän+silloin+vuorenvarmasti+että+todistaja+on+se+henkilö,+ei+suinkaan+Jumala+joten+jällen+tutkiva+ajatus+suuntautuu+sinun+päätelmääsi.
En+väitä+että+olet+värässä+mutta+sen+sanon+että+puhut+ja+todistat+omasta+ajattelustasi.+Monikin+saattaa+kuulla+sinun+näkemyksessäsi+totuuden,+ellei+aivan+Jumalaa+kuulisikaan.+Mitä+sanoja+tai+nimiä+kukin+käyttääkään.
07.06.2019 15:53
Aloitus+on+osa+laajemmasta+kokonaisnäkemyksestä,+ymmärrettävästi+anonyymi+ja+Jeesus_Pottonen+vastaavat+sillä+näkemyksellä+joka+heillä+tällä+hetkellä+on.
Kiitos+mielenkiinnosta
04.06.2019 20:55
Saa+sitten+nähdä+milloin+ateistit+väittävät+että+rahaa+ei+ole+olemassa:+Todisteet+pöytään
27.05.2019 16:56
Juuri+niin
26.05.2019 20:29
Eikö+tieto+ole+kuitenkin+enemmän+kuin+bittivirta.
Bittivirta+eli+kirjoitus+tai+puhe+saattaa+olla+tiedon+alusta+joka+voidaan+purkaa+mutta+mikä+on+lähde.
Sattuma
Häiriö+aivoissa
Kerro+lisää
24.05.2019 16:05
Tietoisesti+tai+tietämättään+sekoitetaan+henkinen+eli+ajattelu,+tietoisuus,+tunteet
fyysiseen+eli+paperiin+jota+kutsutaan+rahaksi+joka+on+uskomus+että+se+"pitää+arvonsa"?
Rahallakin+on+vai+se+arvo+minkä+ihmisten+usko+siihen+sijoittaa.+Kun+riittävän+suuri+joukko+menettää+uskonsa+rahaan+seurauksena+on+pörrssiromahdus
Jäljelle+jää+tietoisuus,+mieli,+tunteet,+uskonnoista+ateismista+rahasta+uskomuksista+riippumatta.
23.05.2019 12:50
Kiitos+kommentista,+halusin+minäkin+kärjistää...haastaa.
Totahan+se+on+että+tiettyyn+virkaan+valitun+pitää+olla+virkansa+odotusten+mukainen.+Lääkäri+tai+poliisi+on+aina+"virassa"+jos+tilanne+vaatii,+onhan+niitä+muitakin.
Onkohan+mistää+ammatista+niin+monipuolisia+odotuksia+tai+uskomuksia+kuin+papin+tai+yleensä+kasvattajan+toimesta?
23.05.2019 10:44
Eikö+jokainen+puhu+omasta+maailmankuvastaan+käsin.
Eli+jos+sinä+puhuisit+näin+
"Uskon+Jumalaan,+mutta+vielä+enemmän+kirkkoon+"+"+Uskon+uskontoon+ja+sitä+kautta+Jumalaan.+"
Silloin+sinä+teet+mielessäsi:
+Tämä+lause+tekee+Wahlroosista+hirviön,+joka+ei+liity+rahaan,+vaan+hänen+sisäiseen+maailmaansa
Nyt+en+mitenkään+halua+tuomita+ajatuksiasi,+sinulla+on+oikeus+lausua+ja+puhua+kuten+jokaisella.+aivan+kuten+B.llä
22.05.2019 15:09
Eivätkö+ihmiset+halua+katsoa+kaunista+?+
Vain+draama+kiehtoo+todella+lähes+jokaista.+Hallitusneuvotteluista+on+tehtävä+dramaattisia.+Muu+ei+kiinnosta.
Paras+toistaiseksi+kuulemani+selitys+monenlaisen+taistelun+(sota,+rikollisuus,+jne..)+kiinnostavuudesta:
Kun+rikollinen+saa+rangaistuksensa+katsoja+tuntee+tyydytystä++-+syyllinen+ulkopuolellani.+Raamattua+lukeneille+tämä+on+muistikuva+siitä+että+syyllinen+oli++Eeva++käärme,+siis+jokin+minun+ulkopuolellani.
Kun+tietoisuus+on+kuitenkin+jokaisen+sisäinen+asia,+tietoisuudessani+minä+kuvittelen+ja+uskon+että+Jumala+rankaisee+(Aatamin)+Sen+sijaan+että+antaisin+anteeksi+Eevalle,+käärmeelle,+Jumalalle....+Eli+omalle+mielikuvalleni+syyllisyydestäni.+Syyllisyys+on+jokaisen+omassa+tietoisuudessa.
Valitettavasti+Luterilainen+uskon+selitys+antaa+ymmärtää+että+Jumala+milloin+mitäkin+mieltä,+kostoa+ja+rakkautta+vuorotellen+vaiko+yhtaikaa
22.05.2019 15:00
Ajatteletko+rakkautta+ainoastaan+seksikumppanina
Ajattelutapaa,+elämänkatsomusta+voi+rakastaa,+eli+luottaa+ja+uskoa,+niin+tietdettä+kuin+muitakin+ajatelutapoja.
22.05.2019 09:57
Kuka+sanoo+ettei+uskalla.
Mitä+lisäarvoa+ammatin+kertominen+tuo+keskusteluun.+Miksi+aloittaja+ei+"uskalla"+kertoa+ammattiaan+tai+oppiarvoaan?+Menee+jopa+anonyymin+suojaan,+ehkäpä+olet+itse+pappi?
Gallupin+tekijät+sanovat+että+osa+on+sitämieltä+osa+on+tätä+mieltä+ja+sitten+arvottavat+omasta+viisaudestaan+käsin+että+osa+ei+tiedä.+
Se+joka+ei+halua+sanoa+on+leimattava+tietämättömäksi.
Samalla+periaatteella+minäkin+voisin+sanoa+että+aloittaja+ei+tiedä+omaa+ammattiaan+tai+oppiarvoaan??+Voidakseen+sitten+vertailla+papin+oppineisuutta+tai+oppimattomuutta+vastaan
Minä+olen+pappi+itselleni+ja+tämän+saarnan+kirjoitin+omasta+oppineisuudestani+käsin
22.05.2019 09:49
Se+on+halpaa+mitä+rahalla+saa.
20.05.2019 15:31
kun+hän+ei+kertonut+minkalainen+ja+missä+se+valtakunta+on.+
Unohditko+tämän:
Luukkaan+evankeliumi:
17:21+eikä+voida+sanoa:+'Katso,+täällä+se+on',+tahi:+'Tuolla';+sillä+katso,+Jumalan+valtakunta+on+sisällisesti+teissä
Taivasten+valtakunta+on+mielen+tila,+aivan+yhtä+totta+kuin+on+totuus+että+B+on+rikas.+Kuitenkin+maailmassa+on+tuhansia+joilla+on+rahaa+paljonkin+enemän+jos+rikkaus+on+rahan+määrä
Monta+jaetta+löytyy+jossa+kuvataan+taivasten+valtakuntaa.+Ne+ovat+mielikuvien+kuvausta,+vertauskuvia
20.05.2019 15:30
Ja+tässä+opissa+uhri+jää+ilman+oikeutta
-----------------------
Joten+sivuutetaan+anteeksianto:
+Isä+anna+anteeksi+sillä+he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät.
----------------------
Eikö+juuri+"uhrin"+pelastus+ole+anteeksianto,+"Olet+tänään+kanssani+paratiisissa"+Mihin+tarvitaan+kostoa+tai+rangaistusta+kun+anteeksianto+on+ainoa+ratkaisu.
+Se+joka+ei+anna+anteeksi+jää+ristille+omasta+kostonhalustaan??odotamaan+kostoa
18.05.2019 14:44
Jokatapauksessa+mielenkiintoinen+tapa+ymmärtää+lukemansa
18.05.2019 09:55
joten+paskanko+väliä.+
Ei+mitään+muuta+merkitystä+kuin+se+minkä+tilanteessa+itsekukin+sille+antaa.+Ei+voi+asettua+elämäsä+ulkopuolelle+joten+"totuudeksi"+muodostuu+oma+näkemys.
On+mahdollista+että+opitaan+tunnistamaan+ja+mukautumaan+yhteiseen+näkemykseen.
Sinnä+on+elämän+merkitys
Brexit+on+hyvää+harjoitusta+löytyykö+mitään+yhteistä,+eroamalla+yhteisöllisyydestä
16.05.2019 09:36
Tämän+vuoksi+ei+olekaan+ihme,+että+aivotoiminnan+täydellinen+lakkaaminen+on+se+kaikkein+suurin+"psykedeelinen"+kokemus.+
Tämä+on+hyvä+päätelmä,+ymmärtääkseni+juuri+tähän+tilaan+meditaatiolla+pyritään+ja+päästään+ilman+suun+kautta+nautittuja+kemaillisia+....
Aivotoiminta+on+ego+joka+vaatii+mulle+kaikki+heti+ja+vain+se+on+totta+minkä+ymmärrän+ja+tiedän.+Eli+kaipuu+ja+pyrkimys+omistaa+ja+muistaa,+tarkoittaa+kaiken+uuden+kieltämistä+ja+hiljaisuuden+pelkoa.
Hiljaisuus+on+kuuntelun+hyväksymistä,+oman+tietämisen+ja+selittämisen+kustannuksella
14.05.2019 10:15
Olen+kiitollinen+ymmärryksestäsi.+Edelleen+kirjoituksesi+on+sinun+"sisäistä"+viisauttasi.+Jos+nimeät+sen+joksikin,+hyvä+niin.
Tieteen+harjoittajat+ovat+useissa+asioissa+erimielisiä,+omsita+virheistäni+olen+osittain+tietoinen.
Omien+ajatuksiensa+kanssa+jokainen+joutuu+-+pääsee+toimimaan.+Olen+otettu+että+huomaat+minun+omaperäisen+tavan+esittää+ajatuksiani+Kiitos.
Näyttä+siltä+että+kannat+itseäsi+suurempaa+vastuuta+minun++"kiemurtelustani"?
siksikin+runsaasti+peukkuja+edellen.
Nyt+sinä+näytät+puolustavan+tieteellä+todistettuja+ilmiöitä,+minä+olen+kiinnostunut+ihmisen+tavasta+ajatella.
Olisi+mielenkiintoista+päästä+keskustelemaan+samoista+päämääristä++-++olisiko+niitä
12.05.2019 14:48
>>Katsotaanpas+aiempia+kirjoituksiasi:
enkelipallo
7.4.2019+klo+17:49+kirjoittaa:
"Vain+se+on+totta+joka+on+sinun+pään+sisäistä".<<
Peukkuja+runsaasti
11.05.2019 18:16
Juuri+näin+ja+vasta+kun+meillä+on+tieto+on+vain+uskomuksia.
Keksijät+ovat+ihmisiä+jotka+pystyvät+irrottautumaan+ainakin+hetkeksi+aiemmista+uskomuksista.+eihän+muuten+voisi+mitään+uutta+ikinä+löytyä.++Oma+uskomukseni+on+että+jokaisessa+meissä+on+keksijää,+jonka+aivotoiminta+pystyy+ottamaan+käsittelyyn+jotain+aiemmin+"käsittämätöntä"
Keksintö+ei+lähtöisin+ole+aivioista,+vain+kesinnön+seuraukset+osoittavat+että+jotain+on+keksitty.+Onko+mitään+yksimielistä+kaavaa+selittämään+miksi+mapallon+eri+puolilla+on+tehty+miltei+sama+keksintö+miltei+samaan+aikaan.
Minulle+ei+riitä+sattuma+selitykseksi+kaikelle+tapahtumiselle.
Kaikki+maailman+ihmiset+saavat+ajatella+että+aivot+luovat+maailman+ja+sen+ilmiöt,+onko+myös+henki,++-+ihminen+-+aivojen+luomus,++Minussa+on+jotain+enemmän+kuin+aivoni.
10.05.2019 09:29
18 / 121