Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen+näkee+sitten.
Ymmmärrän+vitsinä+sinun+näkemyksesi+että+tiedät+eläimen+ajattelun+Huumorin+myötä+elämä+on+kunnioitettavampaa
Siellä+ikuisudessa+kenties+onkin+tärkein+asia+ILON+jakaminen
03.04.2018 10:35
Minä+haluan+tiedostaa+sen+tunnetilan+mikä+milloinkin+tapahtumat+ja+asiat+mielessäni+synnyttävät.+Näen+sen+mahdollisuutena+valintoihin
02.04.2018 18:30
Jokainen+vihaa+tai+rakastaa+omaa+ajatustaan+siitä+.......+mitä+on+milloinkin+ymmärtänyt....+mistään?
Onko+siis+ymärtänyt+mistään+mitään+todellista,+tutkiiko+vain+kaverin+jalkoväliä+niinkuin+täällä+on+viimeiset+10+vuotta+todisteettu
Onko+ihminen+se+miltä+hän+katsojan+silmissä+näyttää
Onko+hän+sitä+mitä+hän+sillä+hetkellä+puhuu+tai+tekee
Puhutko+ja+teetkö+kaikki+aina+samalla+tavoin,+oletko+se+sama+ihminen+joka+olit+joitakin+tunteja+tai+vuosia+sitten.
Missä+on+oppiminen+ja+kokemukset+jos+jokainen+on+aina+samanlainen+miltä+"näytti"+äsken.
Mielessä+on+kaikki+ja+tiedostamattomassa+mielessä+loput,+ei+kaverin+syyllisydessä.
02.04.2018 14:47
Siihen+asti+on+kärsimystä+kunnes+kaikki+on+annettu+anteeksi.
alfa123om+on+löytänyt+Krishnan+opetuksista+polkunsa.+Menestys+saatelkoon+sinua+edelleen.
Itse+opetan+itselleni+anteeksiantoa+Ihmeiden+Oppikurssin+ajattelutavalla.+Se+ei+ole+aivan+yhdellä+lauseella+sekään+ilmaistu.+Kurssi+itse+opettaa+että+polkuja+on+monta+eikä+sen+osoittama+polku+ole+kaikille,+siis+jokaisen+mielen+mukainen.
Jos+ja+kun+näet+ja+koet+kärsimystä+olet+nähnyt+virheen+(raamattu+käyttää+sanaa+synti)++itsessäsi+tai+kaverissasi.+Katso+mistä+kenkä+puristaa+ja++"näe"++oma+ajattelutapasi.+Voit+valita+onko+näkemäsi+siunaukseksi+vai+tuomioksi.+Onko+ajatuksesi+pelon+ja+syyllisyyden,+tuomitsemisen-+vai+rakkauden+ja+myötäelämisen+ajatus.
Kurssi+ei+pidä+jälleensyntymää+pakollisena,+vain+se+joka+epäonnistuu+valinnoissaan+tässä+maailmassa+nyt,++pääsee+valitsemaan+uudelleen+"jälleensyntyy"
Elämä+on+ainutkertainen+ja+ikuinen,+kehot+ovat+(elämän)++käyttövälineitä+joiden+avulla+opitaan+ykseys.+Erillisyydestä+on+opittava+pois+siellä+missä+siihen+on+erehdytty+eli+maailmassa
Anteeksianto+itselle+ja+kanssakulkijalle+on+ykseyden+avain.+Elämä+maailmassa+kehona+jää+pois+kun+annan+anteeksi.+
Tämä+itselle+anteeksiantaminen+hyppää+tunnollisen+Luterilaisen+silmille+omavanhurskautena+jne...
02.04.2018 10:39
#+Lapsi+pitää+syyllistää,+sovittaa+ja+Vapahtaa#
Noinhan+se+menee.+Kuitenkin+vanhempi+on+se+joka+näkee+lapsen+syyllisenä,+itsekkäänä,+pelokkaana.
Vanhempi+siis+heijastaa+eli+luo+lapsesta+sen+mikä+lapsi+sitten+tuntee+olevansa.+Vanhemman+perisynti+on+tuo+syylisyyden+osoittamisen+tarve,+sen+sijaan+että+opettaisi+myötätuntoa,+arvostusta,+rakkautta.
Se+verhoillaan+lauseeseen+"tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni?"+Tai+vielä+tuntuvammin;+"Jumala+antoi+ainoan+poikansa+minun+syntieni+tähden!"
Vieläkö+joku+pistää+pahemaksi.+Siinä+itse+pirukinkalpenee.+Tunnistakaamme+se+rakkauden+idea+jota+Jeesus+opetti
Vapahtaja+näytti+esimerkillään+kehon+merkityksettömäksi++ja+ilmaantui+täysissä+hengen+voimissa+pikimmiten+kehon+tuhoamisen+jälkeen.+Siinä+on+Jeesuksen+sovituksen+eli+anteeksiannon+voima+ja+merkitys.++Anteeksiannon+esimerkki.
Selviö+on+että+tällainen+ajatus+on+vielä+liian+radikaali.++Pelottelu+helvetillä+viehättää+vielä+niin+monia.
Annan+Jeesukselle+anteeksi+että+olen+niin+väärin+käsittänyt+hänen+työnsä.+Itse+hän+sen+tiesi+++"Ette+vielä+ymmärrä+kaikkea+mutta+tulee+aika+jolloin+ymmärrätte"+(ulkomuistista)+Minun+pitää+hyväksyä+että+kaikki+on+jo+annettu+anteeksi.
01.04.2018 17:28
Löytyi+lopulta+Totuus!!
Kiitos+Eerikatässämoi+Olemme+tulleet+VALITSEMAAN.+Elämä+on+valintoja.+Aikojen+myötä+ihmismieli+huomaa+valintojensa+seuraukset+ja+vähitellen+tarkentaa+mitä+tulinkaan+valinneeksi.+Siinä+on+lähimmäisen+merkitys,+hänen+vastauksestaan+jokaisena+elämän+hetkenä+havaitsen+mitä+olen+valinnut.
Ja+vielä+jokunen+vuosikymmen,+jos+Jumala+suo,+tulen+tietoiseksi+MIKSI+valitsin+juuri+näin.+Silloin+avautuu+mahdollisuus+anteksiantoon+sekä+itselle+että+kaverille.
Kun+valintasi+(Raamatun+teksteistä)+mitsä+ikinä+tuo+iloa+ja+rauhaa+sinulle+ja+kaverille+tiedät+valinneesi+oikein,+kaiki+muu+on+hyvä+antaa+anteeksi,+kaikki+on+jo+sovitettu,+on+mahdollisuus+valita+sovitus+myös+itselle+omalle+kohdalle+sillä+ymmärryksellä+joka+itsellä+on.
Ei+Jumala+vaadi+minulta+ylioppilaskirjoitusten+parasta+tulosta+kun+sitä+ei+ole+minulle+opetettu,+(kieliopiillisia+knoppeja)+hän+pyytää+vai+hyväksymään+hänen+Rakkautensa+Poikaansa+eli+ihmistä+ja+minua+ja+ihmiskuntaa+kohtaan.
01.04.2018 10:17
Onko+yhtään+kielitaitoista+kuulolla.+Olisin+kiinnostunut+tieämään+Agrikolan+kehttämästä+synti+käsitteestä.+Miten+on+"alkuperäisissä+teksteissä"+useita+eri+tapoja+ilmista+erillisys,+erimielisyys,+ero+Jumalasta,+Agrikola+käänsi+noita+ilmaisuja+sanalla+synti?
Näinkö+on?
Jokainen+voi+mielessään+kuvitella+miltä+tällainenkin+ajatus+vaikuttaa+omaan+ajatukseen,+en+väitä+olevani+oikeassa,+puolesta+enkä+vastaan+koska+tiedän+että+jokaisella+on+vastaus+eli+Jumalan+ääni+omastatakaa.
01.04.2018 09:58
Lukija+valitsee+lukeeko+pelon,+arvostelun,+syyllisyden,+mittaamisen+vai+Rakkauden+mielellä.+Sanat+ovat+ainoastaan+symbooleita,+lukia+mielessään+luo+niille+hengen+eli+oman+käsityksensä.
01.04.2018 09:39
Eerika+on+oikeassa,+pitää+vain+ymmärtää+että+jokainen+lukija+"kääntää"+eli+ymmärtää+oman+kokemuksensa+läpi+jokaisen+sanan+ja+lauseen.+Jokainen+lukee+oman+Henkensä+eli+oman+Jumalakäsityksensä/syntinsä/pelkonsa+vuoksi+omalla+tavallaan.+Jokaisella+on+Jumala+mukana+joka+hetki.+Jokainen+on+erehetynyt+eli+"tehnyt+syntiä"+omista+ajatuksistaan+käsin,+silloin+korjaus+eli+anteeksianto+tulee+tekstin+kautta+siten+kuin+kukin+lukia+ajattelee+ja+vertaa+omaan+ajatteluunsa,+ei+siten+kuin+minä+tai+joku+tonen+käskee+tai+käsittää?
#Jos+Jumala+ei+valvoisi+sanansa+kääntämistä+ja+kirjoittamista#+++joten+Hän+valvoo+myös+jokaisen+lukijan+ymmärrystä.
Sovitus+on+tarjolla+joka+hetki+jokaiselle.+Vain+Rakkaus+on+totta.
01.04.2018 09:27
"Mitä+jos+kuolleena+ja+kylmänä+olemisen+tila+jatkuu+päiviä,+kuukausia,+vuosia?+Kenen+sielu+elvytetyssä+henkiin+heräävässä+ruumiissa+on,+jos+alkuperäinen+sielu+on+päättänyt+jo+aloittaa+uuden+elämän+uudessa+vauvan+kehossa?"
On+lääketieetellisesti+seurattuja+"potilaita"+joiden+todetaan+vaihtavan+persoonaa++"lenossa"+siis+normaalin+päivätoiminnan+tilassa+henkilön+puhetapa+eleet+ja+muu+toiminta+muuttuu.
Tämän+pidän+mielessä+enkä+lähde+etukäteen+tietämän+millainen+persona+vakavan+sairauden+tai+muun+shokin+jälkeen+henkilössä+ilmenee.
Onhan+käytännön+sanontakin+että+"sen+kokemuksen+jälkeen+en+ole+enää+sama+ihminen"+!
31.03.2018 19:32
kirjoitat:
"Jaa,+sinulla+on+karman+laista+käsitys+vielä,+että+syntisen+teon+tekijä+joutuu+rankaistavaksi.+Minun+mielestäni+se+ei+mene+niin.+Se+joka+kärsimään+laitetaan+on+aina+viaton"
Olen+jonkinverran+tullut+väärin+ymärretyksi+minkä+annan+anteeksi+itselleni.+Sanojen+merkitykset+ovat+niin+pinnallisia+ja+moniselitteisä+että+se+siitä
"Kukahan+on+tuollaisen+harhaopin+tuonut+maailmaan.+Simpan+lakikin+sanoo:+Paha+SAA+AINA+palkkansa.+Paha+teko+ei+jää+palkkaa+vaille,+vaan+hyvät+teot+jäävät."
Tuo+kyllä+on+nähtävissä,+mutta+myös+hyvät+teot+jäävät?+Kannatan+ajatusta+että+vimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen.+Sillon+matkaaja+on+ymmärtänyt+hyväksyä+sovituksen+kohdalleen+ja+antanut+karmansa+anteksi+itselleen.
Jos+kärsimys+eli+karma+koetaan+todelliseksi,+miksi+tai+missä+on+anteeksianto.
Vain+sitä+voi+niittää+minkä+on+kylvänyt.
31.03.2018 14:44
Minun+kanaltani+toimii+koska+kerron+mitä+ajattelen,siksi+kirjoitan+tälleen
Omasta+ajatuksestani+en+löytänyt+Jeesuksen+vähentämistä.+Se+on+herkkä+asia+jossa+helposti+käyttää+"vääriä"+ilmaisuja.
31.03.2018 11:27
Aivan+niin+ja+sinä+luet+minun+tekstistäni+jotain,+käsittäsin+itse+samoin+kuin+sinä+jos+olisin+sinun+matkassasi+elänyt+elämäni.
Kun+Jeesuksen+kerrotaan+sanoneen+että+teette+vielä+surempia+kuin+minä,+mieluusti+näen+että+sinä+olet+suurten+tekojen+ihminen
Nyt+soisin+että+et+kokisi+pilana.
30.03.2018 22:21
Opilailla+on+tapana+olla+opettajiaan+viisaampia+tai+ainakin+jyrkempiä+kokeakseen+olevansa+riittävän+kuuliaisia+oppilaita.
Sitten+kuitenkin+koetaan+riittämättömyytä+kun+ei+ymmärretä+anteeksiannon+ja+itsensä+rakastamisen+merkitystä+ja+kierre+on+valmis.+Kilpaillaan+kuka+keksi+toisen+(tai+omasta)+käytöksestä+huomautettavaa,+sitä+sanotaan+rakkaudeksi.+Sitähän+se+on+JOS+kuulija+kokee+sen+sellaisena.
Joten+minä+määrittelen+sen+mikä+minun+mieltäni+hivelee.
Hiveleekö+minun+mieltäni+se+että+olen+itse+vastuussa+miten+minkäkin+asian+tai+ihmisen+luokittelen.
Määrittelen+Jeesuksen+ydinsanomaksi+ylösnousemuksen.+Siten+hän+osoitti+kehon+merkityksetömyyden.+Kehon+kuoleman+merkityksettömyyden.+Hän+näytti+ihmiselämän+merkityksen+ja+tarkoituksen,
30.03.2018 16:36
edelleen+vitsinä+jos+sopii:+kuvailet+sinun+käsitystäsi+Raamatun+luomiskertomuksen+aurinkokäsityksestä
mitään+ei+olisi+ikinä+keksitty+elei+olisi+kyseenalaistettu+olamassaolevaa+ajatusta+-+käsitystä
30.03.2018 15:53
tieteellä+ei+ole+edellytyksiä+ottaa+kantaa+kyseiseen+asiaan
....oman+märitelmänsäkään+vuoksi.+Ollakseen+tietellisesti+hyväksytty+ilmiö+sen+on+oltava+toistetavissa.....
Hyvää+keskustelua+kyllä+herätt
30.03.2018 15:49
Katso+Salvdor+Dalin+teoksia+ja+muodosta+niistä+lääketietellinen+totuus+ihmisestä
Salvador+Dalí+–+Wikipedia.
Minä+en+tiedä+miten+kukin+kretu?+kokee+jonkun+asian,+tiedän+että+monista+jutuista+voi+ajatella+monin+ei+tavoin.
Varmaa+on+että+ne+ovat+hänen+näkemyksiään,+aivan+yhtä+varmasti+kuin+sinun+ja+minun+jutut+on+meidän+omia.
Mikä+on+syy+ja+mikä+on+seuraus,+hyvä+kysymys+ihan+oikeesti?+Päästään+alkuun,+kumpi+on+ensin+muna+vai+kana.+Ota+vitsinä+elä+hermostu:)
30.03.2018 15:13
Jeesus+vastasi+ja+sanoi:+"Elias+tosin+tulee+ja+asettaa+kaikki+kohdalleen.+12.+Mutta+minä+sanon+teille,+että+Elias+on+jo+tullut.+Mutta+he+eivät+tunteneet+häntä,+vaan+tekivät+hänelle,+mitä+tahtoivat.+Samoin+myös+Ihmisen+Poika+saa+kärsiä+heiltä."+13.+Silloin+opetuslapset+ymmärsivät+hänen+puhuneen+heille+Johannes+Kastajasta.+14+
Johannes+Kastaja+oli+uudelleen+tulut+Elias
On+vain+yksi+elämä.+Se+yksi+elämä+on+hyvä+elämä
Vain+hyvä+elämä+on+Elämää.+Kaikki+muu+on+tyhjää,+merkityksetöntä+ja+pyhkiytyy+pois+anteeksiannossa.+Muutoinhan+Sovitus+olisi+täysin+turhaa.+Miksi+on+sovitus+jos+jokainen+kantaa+ikuisesti+omia+virheitään?
30.03.2018 14:50
Minä+ajatellen+sitä+mikä+on+muuttumatonta,+pysyvää+jopa+ikuista+pääsen+mielessäni+lähemmäs+sitä+mikä+on+Jumaluus+-+Jumala
Hiukankin+jatkaessani+ajatusta+huomaan+että+maapallo,+aurinkokunta+ei+kuulu+ikuisesti+pysyvään.+Entä+materia+kaiken+kaikkiaan,+ei++sekunnin+murto-osaakaan+ole+pysyvässä+tilassa.+On+vain+erilaisia+tapoja+katsoa,+kokea,+havainnoida.+
Pysyvä,+muuttumaton+ikuinen+on+jotain+aivan+muuta.
30.03.2018 11:31
Kun+hyväksyn+että+elän+tätä+elämää+vain+siksi+että+edellisessä+kehossani+olen+muutamissa+kohdin+erehtynyt+kuten+yllä+kirjoitin,+olen+nyt+oikaisemassa+niitä+erehdyksiäni,+en+kärsimässä.
Keho+ja+lähimmäisen+kohtaaminen+lopulta+kertoo+milloin+olen+erehtynyt.+Sille+on+lääketieteellinen+termi+Stressi+
Stressi+on+itse+aiheutettu+eli+virheellinen+käsitys+että+olisin+riittämätön.+Olen+täysin+riittävä+elääkseni+tämän+elämän+kiitollisena+siitä+että+kaikki+on+niin+kuin+on.++Kaikki+on+jo+sovitettu,+minun+tehtäväni+on+vain+hyväksyä+se.
30.03.2018 11:16
69 / 121