Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
käsittelemättä+on+ajatus+että+Jumala+solmi+liiton+Adamin+kanssa+ja+se+joka+hylkää+tämän+liiton+epäonnistuu+kaikessa+muussakin.+Se+liitto+on+sopimus+Jumalan+"edessä"+ja+tapahtuu+ihmisen+mielessä.
Sukupuolisuhteet+ovat+maallisen+kaupankäynnin+edelytys.+Ajatellaanpa+vaikka+kuningaskuntien+naimakauppoja,+pienemmistä+perintökaupoista+puhumatta...
14.02.2018 09:58
eihän+se+silloin+ole+omatoiminen+jos+tarvii+viljaa,++miten+kävisi+lisääntyminen
Ei+kukaan+pärjää+yksin+ja+sen+toisen+huomioiminen+on+aina+jollaintavoin+kaupankäyntiä.+Se+mitä+välinettä+siinä+vaihdannassa+käytetään+riippuu+taas+asiasta+ja+kulttuurista+eli+miten+on+tapana+toimia.
13.02.2018 18:58
Sanoinkuvaamaton
13.02.2018 18:49
En+todellakaan+tiedä,+en+tiedä+muidenkaan+ajatuksia.+Siksipä+juuri+ihmettelen+niitä+jotka+näyttävät+tietävän.+Varsinkin+hyvin+kielteinen+asenne+näyttää+avaavan+tiedon+varmuuden.+Toisaalta+vain+ne+kielteiset+kirjoittelevat,+myönteiset+pilkataan++luusereiksi,+se+on+kirjoittamaton+laki+näillä+saitteilla
11.02.2018 20:54
Tietääkö+nyt+jokainen+mitä+Pascal+tarkoitti+puhuessaan+Jumalasta.+Miksi+kieltää+hänen+uskonsa+vain+siksi+että+kieltäjällä+on+monta+jumalankuvaa+mielessään.+++Aika+itsekästä?
Eikö+pelkästään+usko+jumalaan+riitä+vaan+sitten+vaaditaan+mikä+niistä,+sehän+on+sen+vaatijan+ongelma.+Mistäpä+muusta+kukaan+voisi+puhua+kuin+omista+ongelmistaan,+omasta+jumalastaan,+omasta+käsityksestään.+Ensin+on+oltava+jokin+käsitys+ja+siten+voi+siitä+kommentoida,+aivan+kuten+rahasta+täytyy+olla+ensin+käsitys,+sitten+sitä++KÄSITYSTÄ+voi+käsitellä
Miten+kukaan+voi+tietää+montako+ja+millaisia.+Minä+on+Korkeimmasta+lähtöisin+ja+se+riittää+minulle+koska+se+riittää+myös+Lähettäjälleni.
11.02.2018 16:15
Yllättävällä+tavalla+ilman+lääkärin+apua+parantuneet++tai+"kuoleman+rajala+käyneet"+ihmiset+eivät+ole+ensimäisenä+näille+sivuille+kirjoittelemassa.+Juuri+siksikin+kun+tiedetään+kuinka+paniikinomaisesti+torjutaan+ja+pilkataan.
Sitä+olen+aiemminkin+kysellyt+mikä+selittää+sen+ehdotoman+kieltämisen+tarpeen.+Mitä+selainen+mieli+pelkää+joka+ehdottomasti+kieltää+kaverin+kokemuksen?+Mitä+silloin+menettää?+Juuri+se+armoton+pilkka+ja+kielto+kertoo+että+kyseinen+jutu+koskeata+kieltäjää+johonkin+tiedostamatomaan,+hallitsemattomaan?
Dementikoista+puhuttiin+tuossa+ylempänä.+Yksi+kokemus+minulta.+Iäkäs+pariskunta,+vaimo+puhumaton+dementikko+useita+vuosia.+Mise+kuoli,+vaimon+muisti+palautui+melkoisen+"normaliksi"+alkoi+puhelemaan,+tiesi+itsenä+ja+kommunikoi+asioistaan+ja+parin+viikon+jälkeen+kuoli.+Siis+pari+viikkoa+likimain+tavallista+elämää.+Eikä+kelläään+läheisellä+ole+pienintäkään+tarvetta+tulla+tällaisille+sivuille+rehentelemään,+pilkattavaksi.
Minulla+on+selitys+tilanteeseen+mutta+on+turha+tulla+kyselemään.+Se+näkee+joka+elää.
11.02.2018 10:26
Tarkoitin+tietenkin+että+"mustakissatienyli"+ei+ole+sen+parempi+eikä+huonompi.+Hän+on+oikeassa+Hänelle+on+mahdollista+se+ajatus+joka+hänellä+on.+Se+siitä
10.02.2018 10:13
On+myös+ehdottoman+tieteelliseltä+pohjalta+aloitaneita+skeptikkoja+jotka+ovat+muuttaneet+käsityksensä.+Ilmeisesti+on+niin+että+vain+tietyille+ajattelijoille+se+on+mahdollista.+Juuri+kuten+Timo+esittää+"jos+tahdot"+että+se+on+mahdollista,+heille+se+ON+mahdollista.
Joten+Timo+ON+oikeassa,+hänelle+se+ei+ole+mahdolista+eikä+se+tee+timosta+sen+parempaa+eikä+huonompaa
Mun+kone+rmppaa+en+pääse+korjaamaan+lyöntivirheitä++anteeksi
10.02.2018 10:09
Niinkö+sinusta
Monia+muitakin+ajatuksia+voisi+kehitellä
Ilman+rahaa+et+olisi+nähnyt+minun+"perimmäistä+olemustani"
Selvännäkijöitäkin+esiintyy+kun+tulee+puhe+rahasta
09.02.2018 18:06
Ja+sekin+kuuluu+anteeksiannon+piiriin
08.02.2018 10:45
Koenko+itse+olevani+kaikkeus+vai+pieni+lahko.+
Pitääkö+ensin+muuttaa+koko+maailma+(Jumala)+ja+siten+tarkastella+omaa+käsitystä+olisiko+sinä+jotain+.....
Minulla+ei+ole+muuta+kuin+oma+käsityksen+ja+sen+kanssa+menen+Jumalani+luokse,+jätän+Hänelle+sen+minkä+hän+minulle+antoi.+Juuri+siksi+en+ole+se+joka+määrittelee+kristinuskon++RISTI++-+riidat.+Määritellessäni+jotakin+katson+omaa+ajatustani+sitä+asiasta.+Kaikissa+tapauksissa+katselen+omaa+käsitystäni+vaikka+kuinka+tiiviisti+kopion+jonkin+lauseen,+siinäkin+voin+ajatella+vain+omaa+käsitystäni+siitä
08.02.2018 10:39
Oliko+nyt+aloituksesi+ilman+pienintäkään+lisäystä+sinulta.
Minä+vain+sillä+kyselen+kun+jokainen+kuitenkin+mittaa+ja+märittelee+joka+hetki+lisät+sekä+poistot.+Ei+voi+tietää+mikä+on+toiselle+lisäys+tai+mikä+on+kolmannelle+poisto.
Minulle+on+tärkeintä+antaa+anteeksi+itselleni+ajatukseni+sinusta.
Toisin+sanoen+nähdessäni+lisäyksiä+tiedän+että+en+ole+hyväksynytkään+että+kaikki+on+jo+sovitettu.+Tällöin+mielessäni+kumoan+pelastustyön.+Joko+sovitus+on+tehty+tai+sitä+ei+ole+ja+minä+en+ole+se+joka+on+Jumalaa+viisaampi+ja+ryhtyy+luetteloiman.
06.02.2018 18:16
VIHKIMYS
Kirjailija:+Elisabeth+Haich++Kustantaja:+Suomen+henkisen+kehityksen+liitto+ry.
Sivumäärä:+416++Asu:+Kovakantinen+kirja
Painos:+5.+painos
Tuossa+yksi+romaanin+muotoon+kirjoitettu:+Teki+minuun+suuren+vaikutuksen.+
Nykyisin+tutkin+
IHMEIDEN+OPPIKURSSIA+SELKOSUOMEKSI+1+:+KIRJAN+SYNTYÄ+JA+SANOMAA+SELVENTÄVIÄ+ARTIKKELEITA+JA+ESITELMIÄ
Tekijä:+Pirkko+Pelkonen
Kustantaja:+Pelquin+Kustannus+(2015)
06.02.2018 11:00
Onko+siis+synti+että+ei+vielä+osaa+puhua+-+onko+synti+ettei+vielä+osaa+kävellä+-++onko+synti+että+puhuu+sitä+mikä+on+opetettu.+Onko+synti+ettei+selviydy+opettajien+asettamasta+uskontotietellisestä+kokeesta.+Sekö+on+ratkaisu+Tuhlaajapoika+kertomuksesta.
Jos+tappaminen+ja+väkivalta+olisi+ratkaisu+eikö+silloin+kaikki+maaliman+synnit+jo+olisi+moninkertaisesti+tullut+poistetuksi+maailmasta.
Siihen+juuri+vetoavat+ne+jotka+kehittivät+ajatuksen+että+kun+yksi+tapetaan+niin+kaikki+on+sovitettu.+Eikö+sitä+vieläkään+kuitenkaan+hyväksytä:+Miksi+vielä+syyllistetään+kun+se+yksi+on+jo+tapettu?
Missä+on+anteeksianto
06.02.2018 10:40
Jos+menetän+omaisuuteni?+Sen+näkee+sitten.+Ei+elämää+voi+elää+tai+tietää+etukäteen.+Raha+on+hyvä+konsultti,+raha+on+hyvä+opettaja.+Suhteeni+rahaan+osoittaa+minulle+missä+mennään,+myös+luottamukseni+elämään.+Sitä+tässä+opettelen.
Luotanko+Jumalaan?+Tähän+voin+kirjoittaa+mitä+hyvänsä,+en+kuitenkaan+tiedä+missä+ja+miten+tuon+luottamuksen+joudun+tai+pääsen+mittaamaan+joten+jätän+se+Jumalani+nähtäväksi.+Minulle+Jumala+on+Rakkaus+ja+vain+ainoastaan+Rakkaus+sen+syvimmässä+merkityksessä
06.02.2018 10:17
Myös+rahalla+voi+sen+osoittaa,+ilman+taka-ajatuksia+kuten+moni+tekeekin.
Raha+sinänsä+on+vain+paperia,+ei+hyvä+ei+paha,+ihmismieli+kokee+sen+miten+miloinkin+ja+varsinkin+jos+sitä+on+sen+mielen+mielestä+liian+vähän+tai+väärillä+ihmisillä.
Ei+kaupan+käynti+(tavaroiden+ja+palvelusten+vaihto)+ole+hyvä+ei+paha,+merkitys+on+siinä+minkä+merkityksen+sille+annat.
Toki+soisin+rusaasti+lähimmäisen+rakastamisen+kykyä+itselleni+ensiksi.
05.02.2018 21:34
"Kuka+sitten+voi+pelastua?"+27+Jeesus+katsoi+heihin+ja+sanoi:+"Ihmiselle+se+on+mahdotonta,+mutta+ei+Jumalalle.+Jumalalle+on+kaikki+mahdollista."+
Minusta+tämä+sisältää+myös+ratkaisun+maksukysymykseen.+Muutoinhan+siinä+sanottaisin+että+rahan+käsitelyä+Jumalakaan+ei+voi+hyväksyä
05.02.2018 10:08
Onko+siis+elämä+erehdys+tai+synti.+Kukaan+ei+pärjää+yksin+joten+kaverin+arvostamisesta+lähtee+kaikki,+myös+rakkaus+ja+apuneuvojen+käyttö+kuten+raha.
Linkkiin+en+tutustunut,+en+"osta"+sinulta+sitä.+Ymmärrän+kyllä+että+rahaa+et+sitä+pyydäkään.+Tarkoitan+että+ajatuksen+ostaminenkin+on+kaupankäyntiä,+välittämistä.
05.02.2018 10:01
Kun+me+ei+nähdä+koko+totuutta+omaltakaan+kohdalta.+Itse+ajatelen+ja+tarjoan+samaa+ideaa+sinulle.+Olen+nyt+tässä+ollakseni+avuksi.+Silloin+olen+parhaiten+avuksi+myös+itselleni.
Koska+olen+tässä+tämä+ei+voi+olla+sattumaa+koska+sattuma+ei+ole+joten+olen+tässsä+juri+siksi+koska+tämä+on+paras+mahdollinen+minulle+NYT
Kun+törmään+samaan+ongelmaan+yhä+udelleen+tiedän+projisoivani+samaa+vaivaa..+-kipua....+-harhaa..+peukkuja...
04.02.2018 21:03
jumala+miksi+olet+pelkuri
Aina+piilottelet+jossain+ihme+kätkössä.
ja+vsataus+on:
hautaanastijatketaa+kommentoi:
Minua+ei+henget+ohjaile.+Kuulostaa+pelottavalta,+että+jokin+henki+tai+luoja+ohjailisi.
Siis+mikä+oli+ongelma+kun+vastaus+on+jo+ymmärretty.+Sinua+ei+henget+ohjaile+joten+miksi+henki+ilmestyisi+sinulle,+eikö+se+juuri+olisi+sinun+ohjailuasi
Jotenkin+tämä+pyörii+samaaa+ympyrää.+Pyydät+ja+kiellät+samaa+asiaa+ja+olet+jo+ymärtänyt+vastauksen+kun+sanot:+"Minä+olen+vastaukset+jo+löytänyt."
Tietenkin+on+mahdollista+että+jokainen+viesti+on+eri+hengentuotos.+Sääntö+näyttää+olevan+että+aloituksessa+käytettyä+nikkiä+ei+käytetyä+sen+koommin
04.02.2018 20:49
74 / 122