Raamatun mukaan tässä armon ajassa pelastutaan vain ja ainoastaan luottamalla Jeesukseen Kristukseen pelastajanaan ja hänen ristillä vuodattamaan sovintovereen.
Ihminen ei voi eikä saa lisätä siihen mitään.
Monet kirkot ja lahkot opettaa että pelastukseen tarvitaan tavalla tai toisella myös tekoja, mutta tämä kaikki on valhetta.
Meidän pelastukseen tarvittava teko on jo tehty Jeesuksen toimesta Golgatan keskimmäisellä ristillä.
Jos olet sitä mieltä että tarvitaan jotain muutakin, niin epäsuorasti väität, ettei Jeesuksen sovitustyö ollut täydellinen ja halvennat Jumalaa ja hänen rakkauttaan ja armoaan.
Pelastus Raamatussa
18
5195
Vastaukset
- Näilämennää
Ja niinpäinpois, kun Kristuksen armossa roikutaan.
Oliko nyt aloituksesi ilman pienintäkään lisäystä sinulta.
Minä vain sillä kyselen kun jokainen kuitenkin mittaa ja märittelee joka hetki lisät sekä poistot. Ei voi tietää mikä on toiselle lisäys tai mikä on kolmannelle poisto.
Minulle on tärkeintä antaa anteeksi itselleni ajatukseni sinusta.
Toisin sanoen nähdessäni lisäyksiä tiedän että en ole hyväksynytkään että kaikki on jo sovitettu. Tällöin mielessäni kumoan pelastustyön. Joko sovitus on tehty tai sitä ei ole ja minä en ole se joka on Jumalaa viisaampi ja ryhtyy luetteloiman.Raamatun epäjumala ei kyllä viisaudellaan loista. Epäonnistumisten ja pieleen menneiden korjausyritysten lista on loputon.
Edes opaskirjaa ei tuo reppanaepäjumala osannut yksiselitteisesti sanella. Siitä johtuu tarve tulkita ja jakautua aina pienempiin lahkoihin.he-ma kirjoitti:
Raamatun epäjumala ei kyllä viisaudellaan loista. Epäonnistumisten ja pieleen menneiden korjausyritysten lista on loputon.
Edes opaskirjaa ei tuo reppanaepäjumala osannut yksiselitteisesti sanella. Siitä johtuu tarve tulkita ja jakautua aina pienempiin lahkoihin.Koenko itse olevani kaikkeus vai pieni lahko.
Pitääkö ensin muuttaa koko maailma (Jumala) ja siten tarkastella omaa käsitystä olisiko sinä jotain .....
Minulla ei ole muuta kuin oma käsityksen ja sen kanssa menen Jumalani luokse, jätän Hänelle sen minkä hän minulle antoi. Juuri siksi en ole se joka määrittelee kristinuskon RISTI - riidat. Määritellessäni jotakin katson omaa ajatustani sitä asiasta. Kaikissa tapauksissa katselen omaa käsitystäni vaikka kuinka tiiviisti kopion jonkin lauseen, siinäkin voin ajatella vain omaa käsitystäni siitä
- Herättelevä
Vai olisiko kuitenkin niin, että uskomalla Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa kaikkiin opetuksiinsa ja oikein elämsen ja toimimsen / vaikuttamisen ohjeisiinsa, niin että niiden mukaan alkaa ojentautumaan / yhtyy elämään, ne kaikilta osin pitävästi ja täyttävästi, niin, että alkaa ilmenemään ja täyttymääm ne Raamatun UT mukaisen Kristillisyydden tunnusmerkit. Joista kaikki voi tunnistaa Jumalan lapsiksi, Kristuksen Jesuksen Oikein ja Oikeasti seuraajikseen, käskynsä pitäviksi ja täyttäviksi.
Hänhän, Herra Jeesus sanoi ettei niistä opetuksistaan saisi ottaa mitään pois, eikä niihin saisi lisätä mitään muuta, niiden opetusten ja ohjeiden vastaista. - jooeijeesusta
Aika löysä on lupaus, niitähän riittää. Raamattu on joutavaa höpinää.
On tainnut veri kuivua ja laimeta tässä odotellessa.- kunhan_vitsailen
sinua odotellaan - ikuisuudessa. Ilman sinua ikuisuus olisi vajaa
- 12____13
Oikeastaan pelastus, eli armahdus tuomiolta, joka tulisi synnin vuoksi, on Jeesuksen sanojen kautta, koska:
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Joh. 6:63
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Joh. 8:51
Ja kuten sanottu, synnin palkka on kuolema.
"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme".
Room. 6:23
Ja ikuinen elämä on vanhurskaille.
"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Mat. 25:46
Jeesuksen sanojen kautta ihminen voi synty uudesti vanhurskaaksi.
http://www.kolumbus.fi/r.berg/Uudesti_syntynyt.html - jesusisgreaterthanadam
Esittäkäämme aluksi kolme Jumalaa koskevaa väitettä, jotka eivät kaikki voi samanaikaisesti pitää paikkansa:
1)KAIKKI SYNTISET OVAT JUMALAN LUNASTAVAN RAKKAUDEN YHTÄLÄISIÄ KOHTEITA SIINÄ MIELESSÄ, ETTÄ JUMALA, JOKA EI KATSO HENKILÖÖN, HALUAA VILPITTÖMÄSTI SOVITTAA JOKAISEN IHMISEN ITSENSÄ KANSSA JA SITEN VALMISTAA KUNKIN AUTUAALLISEEN YHTEYTEEN KANSSAAN.
Tälle kohdalle voi hakea Raamatusta tukea seuraavista kohdista: 2 Piet. 3:9: ”Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen”, 1 Tim. 2:3–4: ”Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden”, Hesekiel 33:11a: ”Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää”, ja kenties kaikkein selkeimmin Valitusvirsissä (3:22, 31–33): ”Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut – – Sillä ei Herra hylkää iankaikkisesti; vaan jos hän on murheelliseksi saattanut, hän osoittaa laupeutta suuressa armossansa. Sillä ei hän sydämensä halusta vaivaa eikä murehduta ihmislapsia.” Lisäksi: ”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien” (1 Joh. 2:2). Mutta jos Jumala, jonka tähtäimessä on koko maailman sovitus (2 Kor. 5:19), epäonnistuisi yrityksessään, hänen oma tahtonsa, jota yllä olevissa kohdissa kuvataan, kärsisi traagisen tappion.
2)KAIKKIVALTIAS JUMALA TULEE LOPULTA ONNISTUMAAN JA SOVITTAMAAN ITSENSÄ KANSSA JOKAISEN, JONKA SOVITUSTA HÄN AIDOSTI TOIVOO JA HALUAA.
Tämä väite saa puolestaan tukea seuraavista Raamatun paikoista: Ef 1:11b: ”hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan”, Job 42:2: ”Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa”, Ps. 115:3: ”Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo, sen hän tekee”, ja Jes. 46:10b,11b: ”minä sanon: minun neuvoni pysyy, kaiken, mitä tahdon, minä teen – – Minkä olen puhunut, sen minä myös toteutan; mitä olen aivoitellut, sen minä myös teen.” Noissa tekstikohdissa annetaan ymmärtää, että Jumala kykenee toteuttamaan kaikki aikomuksensa. Ja monissa muissa kohdissa annetaan ymmärtää, että Jumalalla on sekä tahto että valta saattaa kaikki Kristuksen hallinnan alle (1 Kor. 15:27–28), sovittaa kaikki Kristuksessa (Kol. 1:20) ja tuoda vanhurskaus ja elämä kaikille Kristuksen kautta (Room. 5:18).
3) JOTKUT SYNTISET TULEVAT JÄÄMÄÄN VAILLE SOVITUSTA JUMALAN KANSSA JA TULEVAT SIKSI JÄÄMÄÄN IANKAIKKISESTI EROON HÄNESTÄ. Monet löytävät varmasti tällekin tukea Raamatusta.
Kristillisyyden historiassa augustinolais-kalvinistinen perinne on korostanut Jumalan kaikkivaltiutta sekä sitä, että syntisiä tulee joutumaan helvettiin, joten tuossa perinteessä on jouduttu luopumaan ajatuksesta, että Jumala haluaa aidosti kaikkien syntisten pelastumista, eli kohdasta 1). Arminiolaiset vastustavat Calvinin ennaltamääräämisoppia, joten heidän on luovuttava kohdasta 2). Universalistit puolestaan hyväksyvät kaksi ensimmäistä väitettä, joten heidän on hyljättävä väite 3).
Universalistit eivät poikkea kalvinisteista ja arminiolaisista siinä, etteikö heidän olisi luovuttava väitteestä, joka ainakin ensi näkemällä vaikuttaa saavan tukea Raamatusta. OLENNAISTA SIINÄ, MINKÄ VÄITTEISTÄ HYLKÄÄ, ON, ETTÄ SAMALLA PALJASTUU, MILLAISEKSI JUMALAN PERIMMÄISEN LUONTEEN MIELTÄÄ. Jos hylkää väitteen numero 1), silloin ei voi pitää armahtavaa rakkautta Jumalan ydinolemuksena; on toisin sanoen pääteltävä, että jokin rajoittaa Jumalan rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Tästä syystä kohta 1) lienee tärkein kaikista väitteistä, sillä se pureutuu Jumalan olemuksen ytimeen. Kohdan 2) hylkäävät eivät voi pitää Jumalan rakkautta voitokkaana, vaan Hänen on pyrittävä minimoimaan tappiot ja aikaansaamaan mahdollisimman ideaali tasapaino hyvän ja pahan välille. KOHDAN 3) HYLKÄÄVÄT VOIVAT SEN SIJAAN USKOA SEKÄ JUMALAN RAKKAUDEN RAJOITTAMATTOMUUTEEN ETTÄ SIIHEN, ETTÄ HÄNEN LUNASTAVAA TAHTOAAN EI VOI PYSÄYTTÄÄ MIKÄÄN.
Muodostuu niin ollen kolme erilaista kuvaa Jumalasta: augustinolaisen näkemyksen mukaan Jumalan lunastavaa tahtoa ei voi estää, mutta Hänen rakkautensa on rajoittunutta, arminiolaisen näkökannan mukaan Jumalan rakkaus on rajoittamaton, mutta Hänen lunastavan tahtonsa esteeksi ilmaantuu tekijöitä, joita Hän ei kykene kontrolloimaan, ja universalistisen näkemyksen mukaan Jumalan rakkaus on rajoittamaton ja samoin on Hänen lunastava tahtonsa.
Voimmekin esittää kysymyksen:
MISSÄ EDELLÄ ESITETYISTÄ KOLMESTA NÄKEMYKSESTÄ TULEE PARHAITEN JULKI JUMALAN YLISTETTÄVÄ LUONNE JA KUNNIA?
Ja kaksi lisäkysymystä kuuluvat:
MIKÄ EDELLÄ ESITETYISTÄ KUVAUKSISTA, JOS SE OLISI TOTTA, TARJOAISI PARHAAT EDELLYTYKSET TOIVOLLE?
JA: MIKÄ HERÄTTÄÄ MEISSÄ TODENNÄKÖISIMMIN PELKOA?Pyrit ottamaan pelastuksen haltuun objektiivisen tarkastelun avulla. Tehtävä on mahdoton. Pelastus kuuluu lasten kaltaisille.
"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan." Matt. 18:3
- universuminlapsi
Mikä on se pelastava usko?
Nyt pitäisi määritellä vähän tarkemmin.
Jos kerran usko Jeesukseen pelastaa, niin täytyykö siis uskoa, että :
1) uskoa siihen, että Jeesus on ollut
vai
2. Että jeesus on edelleen olemassa jossain toisessa todellisuudessa? vai
3. Että Jeesus on Jumalan Poika (mitä se edes tarkoittaa?) vai
4. Että Jeesus on noussut kuolleista vai
5. Että Jeesus on kuolemallaan sovittanut synnit vai sisältääkö "Usko Jeesukseen"
6. Jeesus on tehnyt kaikki ne ihmeteot - pitääkö jokainen uskoa erikseen? Entä jos on unohtanut jonkun niistä?
nämä kaikki kohdat ja entäs jos on ymmärtänyt jonkin kohdan väärin? Lasketaanko se?
Jos uskoo oikein esimerkiksi kohdat 1, 2, 4 ja 5 mutta on käsittänyt, että Jeesuksen Jumalan poikana oleminen on biologista, eli että puolet Jeesuksen geeneistä tuli Äiti Marialta ja puolet Isä-Jumalalta niin tämähän tekee Jeesuksesta loogisesti puolijumalan ja vain puoliksi ihmisen. Tämä on varmaankin väärää uskoa, koska Jeesus on kristillisen dogmatiikan mukaan 100 % jumala ja 100 % ihminen.
Jos siis uskoo väärin / on ymmärtänyt jonkin asian päin väärin, niin onko vielä mahdollisuus päästä Jeesuksen kaveriksi?Pyrit ottamaan pelastuksen haltuun objektiivisen tarkastelun avulla. Tehtävä on mahdoton. Pelastus kuuluu lasten kaltaisille.
"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan." Matt. 18:3
- kerty
Venäläiset profetoivat 1900 luvun alussa umalankieltäjän tulemisesta ja sen älkeen tulevasta uudesta Venäjästä, mutta ilmoittivat sen ajan olevan lyhyt, silä "kaiken loppu tulee pian en jälkeen!"
NYT NÄYTTÄÄ TUO LOPPU TULEVAN VUONNA 2020!
SYYNÄ ATOMIVOIMALOISTA ULOSKARKAAVAT SÄTEILYT!
VOISI EVENTÄÄ SIJOITTAMALLA SÄÄTÖSAUVOJA MIILUJEN REUNOILLE! Raamatun ja muiden pyhien kirjoitusten käsitykset jo minua kyllästyttävät ja jopa hämäävät toimimaan väärin pyhiä seremonioita, sakramentteja ja protokollia kohtaan. Ne ovat profeettojen kirjotuksia, joilla oli OIKEUS OLLA VÄLITTÄMÄTTÄ KUNINKAISTA, YLIPAPEISTA JA KEISAREISTA. Meillä ei tuota oikeutta ole. Nuo kirjoitusten täyttäjät olivat kaikenkarvaisia miehiä, joilla oli omassatunnossaan vaatimus huutaa kansan hädän tähden vastoin kaikkia järkeviä varoituksia kuninkaitakin loukaten.
Me voisimme ottaa huomioon pyhän yhden apostolisen kirkon ja esimerkiksi Athanasioksen uskontunnustuksen, jossa kerrotaan olevan välttämätöntä uskoa kolmeen eri persoonaan niitä keskenään sekoittamatta. Usko raamattuun ja Kristukseen ei kirkolle ole riittävää. Se voi oman omantunnon saada rauhoittumaan, mutta se ei ole riittävää kirkolle.Meinaakos aloittaja ettei Jeesusta tarvitsisi seurata?? Jos seuraa niin sitämyöten tulee myös teot , jos siis uskoo Jeesukseen ja Hänen johdatukseensa .
Jos et seuraa Jeesusta niin seuraat jotakuta muuta...yksinkertaista.- Ihminen02
Amen! Pelastus on yksin Jeeuksen veren kautta.
Meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn han on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tiekesi joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta. (Hebr. 10:19-20)
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. (1. Kor. 3:11) - Amen_
Amen. Vanhurskaus uskon kautta ilman lain tekoja. Se on UT:n oppi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162320- 1682249
- 1131818
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791399- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa423942- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä237881