Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+vanhatestamentti+on+juutalaisten+satutarina+heistä+sinulle!
+Varsin+moni+tuntee+tarinan+Moseksesta,+suosittelen+myös+Veikko+Huovisen+tarinaa+Mooses+Pessistä
Jumala+antoi+sinulle+elämän,+elääkseen+sinun+kanssasi+tarinassasi.+Sadut+ovat+mitä+parhaimpia+opettajia.
22.01.2018 11:35
Kokonaisuus+on+eikä+mitään+ole+sen+ulkopuolella,+ei+yli+eikä+ali+luonnollista
Jokainen+tekee+elämänsä+aikana+siitä+omat+päätelmänsä,+oppii+nimitykset+opettajiltaan.
Nyt+lukija+soviittaa+minut+oman+käsityksensä+mukaiseen+ismiin
Minuutti+siten+ovellani+koputteleville+Jehovantodistajille+toivotin+siunattua+matkaa+eteenpäin,+Olen+vakaumukseni+valinnut+ja+sen+vuoksi+siunaan+myös+heidän+polkuaan.
22.01.2018 11:26
?????????
21.01.2018 12:41
Ymmärtääkseni+aloituksen+kysymys+on+MIKSI+vain+minun+järkeni+mukaisesti????
Sinä+satuilet+minulla+on+totuus,+ikäänkuin+oma+taivas+putoaa+jos+kaveri+osoittaa+pienintäkään+ajatuksen+hiventä.
Maailmassa+on+mijoonia+aatesuuntia+joita+on+puolustettu+tappamalla+omat+sekä+vieraat,+vain+siksi+että+ne+eivät+ole+tyytyneet+papukaijan+tavoin+toistamaan+"johtajan"+sanoja.
21.01.2018 11:07
vastaukseksi+viestiisi:
+Uskovantoivo
20.1.2018+16:12
Arvostan+näkemystäsi+edellen.+Juuri+noin+minulle+on+opetettu+kohta+siitä+alkaen+kun+puhumaan+opin+en+kuitenkaan+enää+allekirjoita+sitä.+
Minulle+vaikein+ajatus+on+että+ikuinen+rajaton+kaikkivaltias+Rakkaus+eli+Jumala+loi+Pojan+eli+ihmisen=ihmiskunnan+tietäen+että+osan+siitä+tulee+tuhoutua.
Lisäksi+tekstin+ihmeellisyyksiä+on+"kaikki+ovat+kutsutut+mutta+harvat+valitaan"++Nämä+on+niitä+minun+ongelmiani,+uskon+että+ne+ei+ole+ongelmia+sinulle.
Liittyen+avaukseen+Raamattu+kertoo+että+Aatami+nukutettin.+Meidän+tietoisuus+on+unessa+edelleen.+Miksi+tämä+on+niin+vaikea+ajatus.+Eihän+Aatamin+keho+sitä+unta+näe,+se+on+sen
+t+i+e+t+o+i+s+u+u+s.+Tieteellinenkin+aivotutkimus+osoittaa+että+tietoisuutemme+taso+vaihtelee+joka+hetki.+Siis+"unen"+syvyys+kirkkaasta+nyt+hetken+päivätietoisuudesta+nukkumis+unen+syvimpään+tiedottomuuteen.+Läsnä+olo,+horros,+transsi,+uni,+johdateltu+tietoisuus+eli+hypnosi+johon+kaikki+mainonta+perustuu+jne....+Nukkuma+unessa+joskus+muistamme+"unemme"+joskus+se+unohtuu+ennen+"heräämistä"
Aivan+samoin+on+edessäpäin+tästä+"aatamin"+unesta+herääminen+ja+kohta+ei+enää+muisteta+tätä+unta.
Tuhlaajapoika+kertomuksesta+minä+luen+vakuutuksen+että+se+maailman+uneen+=+eli+omiin+kuvitelmiinsa+lähtenyt+Poika,+Adam+oli+aivan+yhtä+rakas+kuin+se+joka+alun+perin+jäi+isän+kotiin.+Isä+tiesi+että+Adam+lähtee+ja+palailee+kunhan+kerkeää.+Siinä+ei+ollut+mitään+Jumalan+vastaista.
He+olivat+sen+yhdessä+niin+tuumannet.+Sillä+hetkellä+tietoisuuteen+liitettiin+Pyhä+Hengen+ääni+joka+varmistaa+paluun.+Ei+voi+olla+mitää+kokonaisuuden+tietymättömissä,+ei+kokonaisuudesta+voi+tuhota+mitään,+minne+se+menisi?+
Jumala+ei+antanut+Poikaansa+maailman+revittäväksi+vaan+Hän+antoi+maailman+Pojallen+että+tämä+(ihmiskunta)+löytää+kotiin.+Hän+antoi+Hänen+uneksia.
Kaikki+on+kutsuttu,+mutta+kaiki+eivät+vielä+ole+vastanneet+kutsun.
20.01.2018 17:24
Valoisaa+on+käsityksesi+minusta.+Et+voisi+selvemmin+ilmaista+ajattelusi+perusteita
19.01.2018 11:32
Aivan+jokainen+lause+eli+ajatus+on+ymmärrettävissä+ainakin+kahdella+tavalla.
Lisääntykää+ja+täyttäkää+maa+olisi+varsin+selkeästi+ymmärrettävissä+myös+niin+että+lisättäisiin+Jeesuksen+tuomaa+ajattelutapaa,+Lisääntykää+minun+ideassani,+opetuksessani.+Olihan+Jesuksen+varsinainen+tehtävä?+minun+mielestäni+opetus.+Jälkipolvet+EI+mainostaneet+Jeesuksen+kykyä+siittää+jälkeläisiä????+Vaan+enimmältään+on+kerrottu+mitä+hän+sanoi+eli+opetti
19.01.2018 11:26
ne+on+kielletty,+ei+ihmisen+kokemus+ole+minkään+arvoinen+todiste+tässä+tapauksessa.
Ei+kokemusta+voi+toistaa,+tiede+vaatii+toistetavuutta,+oletan+että+vetoat+tietelliseen+todistukseen.
Todista+ensirakaus+täsmällisesti+uudelleen+satojen+skeptikkojen+edessä,+tai+todista+nukutus+ja+siitä+herääminen+uudelleen+vaikka+vai+kerran.+Toisto+on+uusi+kokemus,+ei+se+todista+mitään+siitä+ensimmäisestä,+joten+todisteita+ei+ole+on+kokemuksia.
Mikä+on+fyysistä+sitä+tuolla+jo+kyseltiin,+kokemus+täydellisestä+vastauksesta+puuttuu+koska+tietoisuuteni+kokee+sen+puutteellisena
15.01.2018 10:35
Entä+silloin+kun+ihminen+on+syystä+tai+toisesta+tajuttomana?+
Silloin+tietoisuuden+yhteys+aivoista+kehon+on+poikki++!++henkilö+kertoo+tajuttomuuden+aikaisista+havainnoista.
Nämä+opetetaan++kuvamaan+hapenpuuteen+aikaansaamikisi+tai+ties+miksi,+se+ei+poista+että+paikkansa+pitäviä+havaintoja+on.
Tietoisuus+on+ja+sitten+on+aivot+jotka+"muistavat"+enemmän+tai+vähemmän+(alitajunta?+menneet+elämät?)+On+olemassa+tietoisuus+joka+ei+olemassaoloonsa+tarvitse+aivoja.+Onhan+kasvikin+tietoinen,+-+tiheikössä+kasvaa+pituutta+aukealla+paikalla+leveyttä.+virus+kehittyy+resistentiksi+jne...
Elämä+ON
14.01.2018 16:17
Nykyisin++melko+laajalti+ymmärretään+että+kuritus+ja+rankaisu+ei+ole+suositeltava+kasvatusmenetelmä.+Kuolemanrangaistuksesta+on+melko+laajalti+luovuttu.
Olisiko+kaikenkattava+rakkaus+jota+myös+Jumalaksi+kutsutaan+erehtynyt+tässä+asiassa.
Toisaalta+muuttuuko+mikään+jos+henkilö+tapetaan.+Ainakaan+se+ei+yhtään+vähennä+niiden+aatteiden+ilmenemismahdollisuutta+tai+tekoja+joiden+vuoksi+hänen+kehonsa+tapetaan.+Edelleen+niitä+muistellaan+arvioidaan+jopa+ymmärretään.
Onko+todella+lopullisen+autuuden+-+jumaluuden+-+tahto+että+osa+mielen+mahdollisuudesta+pakotetaan++piilottamaan+tämän+osa+siksi+että+pelko+on+niin+suuri?++Pelkääkö+jumaluus+ja+siksi+uhkaa+kuolemalla.
KIITÄN+sinua
Uskovantoivo+
++13.1.2018+23:13
Jumalan+yksi+ominaisuus+on+oikeudenmukaisuus.+Hän+antoi+10+käskyn+lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus.+Laki+ei+kyennyt+pelastamaan+ihmistä+ja+Jumala+lähetti+Jeesuksen+Kristuksen,+joka+maksoi+lunnaat+rikkoneen+ihmisen+puolesta.+Ihmisen+osa+on+ottaa+anteeksianto+vastaan+ja+yrittää+elää+rikkomatta+Jumalan+tahtoa......
KIITÄN+sinua+USKONtunnustuksestasi+ja+ymmärrän+että+ihminen+ei+ole+syyllinen++jos+hänet+on+opetettu+johonkin+käsitykseen.+Häntä+on+rakastettava+ja+omalla+esimerkillä,+omilla+elämäntavoilla+lempeästi+tuettava+Rakkauden+lähteille.
14.01.2018 11:37
Kohdistinko+jälleen+väärin.
uskovantoivon+estys+sisältää+kopioimani+lauseen
"Hän+antoi+10+käskyn+lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus"
14.01.2018 11:16
ToisenlainenDogma+++kirjoittaa+että+rakkauden+yksi+ominaisuus+on+halu+tappaa.
"...lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus."
Minun+käsitykseni+rakkaudesta+on+erilainen.
14.01.2018 11:11
Juuri+tässä+on+väistämätön+esimerkki.+Ei+ole+Luojan+tahto+että+esiintyy+kurjuutta+ja+"epäoikeudenmukaisuutta"
Elämä+eli+Luoja+on+ikuinen+kaikenkattava+Rakkaus+joka+ei+synnytä+kärsimystä.+Monien+elämien+myötä+olen+kerännyt+kokemuksia+joita+olen+tässä+elämässä+uudelleen+soveltamassa+käytäntöön.+Jotkut+valintani+on+rankoja+koska+alkaessani+tähän+elämän+olen+päättänyt+että+siten+voin+varmistaa+että+en+lähtenyt+turhaan.
Lisäksi+olen+tällä+elämällä+avuksi+monille,+ilmesesti+tietämättäni+kuten+he+minulle.
Jokainen+valikoikoon+oman+tapansa,+se+tässä+on+mielenkiintoista+että+valintaa+ei+voi+välttää,+valitsematta+jätäminenkin+on+valinta+ja+aina+edessä.
Vain+hyvä+ateisti+on+paras+kumppani+toiselle+ateistile+ja+toinen+komunisti+on+kumpani+toiselle+samanlaiselle+jne...."+Missä+teitä+on+kaksi+tai+useampi+Minun+nimessäni+siellä+olen+minä"++Se+asia+etenee+mihin+vilpittömästi+panostetaan.
Miten+muuten+voi+oppia+ykseyytä+kuin+toisen+kanssa,+ismit+eli+sanat+jokainen+valitsee+mielensä+mukaan.
13.01.2018 21:46
Meidän+aisti+ovat+suurimmalta+osaltaan+harjaantuneet+"näkemään"+vai+fyysistä.+Vähemmän+fyysistä+on+tunteet+ajatukset,+toki+niistäkin+seuraa+usein+näkyviä+tapahtumia
13.01.2018 21:24
Sanoisin+että+tietoisuus+on+elämä,+elämä+ilmenee+tietoisuutena.+Tietoisena+itsestään.
Otan+hyvin+syvällisesti.+Kasvava+puu+on+tietoinen+valon+suunasta,+ylös+ja+pois+varjosta,+bakteeri+kehittää+lääkkeitä+kestävän+jälkeläisen.+Kaikki+elävä+on+tietoista+niistä+asioista+jotka+ovat+olennaisia+kyseiselle+elävälle.
13.01.2018 21:17
Kaikella+kunnioituksella+sanoisin+toisella+tavalla.+En+kuitenkaan+tarkoita+mitään+vihapuhetta+olen+vain+oppinut+erilaisen+ajatuksen.
kirjoitat:+Kun+siis+Luoja+ottaa+pois+elämän+jää+jäljelle+tomu.
+Aivan+oikein+muutta+Jumala+on+elämä+minun+mielestäni+joten+Hän+ei+tuhoa+elämää+silloinhan+hän+tuhoasi+osan+itsestään.+Ruumis+ja+sielu+eli+ihmiskehossa+kerätyt+ihmisen+muistikuvat+tietenkin+muuttuvat+tomuksi.
Henkeni+vie+Isälle+ne+terveiset+mitä+olen+lähtenyt+kokemaan+tähän+unimaailmaan+(tuhlaajapoika)
Minusta+elämä+ja+henki+ovat+sama+asia,+keho+on+tilapäinen+oppimisväline
13.01.2018 18:53
Tietoisuus+valvoo+fysiikkaa+tietenkin,+se+on+juuri+siksi+tietoisuus.
Ei+poliisi+ole+liikenne+poliisi+valvoo+liikennettä+ja+kirjoitelee+fyysisiä+sakolappuja.+Samalla+se+on+tietoinen+sadoista+muista+jopa+alitajuisiksi+nimetyistä+asioista.
Tietoisuus+saa+aikaan+fyysisiä+toimintoja+myös+aivoissa.
13.01.2018 13:50
”Kukaan+ei+voi+päästä+eroon+harhakuvitelmistaan+(illusions),+ellei+hän+tarkastele+niitä,+sillä+kuvitelmia+suojellaan+sillä+ettei+niitä+tarkastella.+Harhakuvitelmia+ei+tarvitse+vältellä,+sillä+ne+eivät+voi+olla+vaarallisia.+Olemme+valmiit+tarkastelemaan+lähemmin+egon+ajattelujärjestelmää+(thought+system),+koska+yhdessä+meillä+on+valaisin,+jolla+saamme+sen+häipymään.+Olet+valmis+luopumaan+egon+ajattelujärjestelmästä+silloin+kun+tajuat,+että+et+tarvitse+sitä+enää.+Voimme+olla+täysin+rauhallisia+näin+tehdessämme,+sillä+etsimme+vilpittömästi+pelkästään+totuutta.+Egon+”dynamiikka”+tulee+hetken+aikaa+olemaan+läksymme.+Koska+olemme+itse+antaneet+egolle+todellisuuden,+tulee+meidän+ensin+tarkastella+sen+dynamiikkaa+nähdäksemme+egon+taakse+(beyond+it).+Yhdessä+teemme+hiljaisesti+tyhjäksi+egon+erehdykset+ja+katsomme+sitten+niiden+takana+olevaan+totuuteen.”+(T-11.V.1)
12.01.2018 16:36
kenen+hyvä+-+kenen+paha
Siinä+on+valinta,+etsi+se+jolle+kaikki+on+täydellistä+vapaasti.+Anna+jokaisen+tehdä+oma+valintansa,+et+joudu+hänen+kanssa+riitaan,+et+ole+hänelle+"paha"
Casablanka+elokuvassa+tämä+on+mielenkiintoisesti+ratkaistu+siksi+se+onkin+kulttielokuva
Casablanca+(elokuva)+–+Wikipedia
Casablanca+on+vuonna+1942+ensi-iltansa+saanut+Michael+Curtizin+ohjaama+draamaelokuva.+Se+sijoittuu+toisen+maailmansodan+aikaiseen+Casablancaan.+Casablanca+on+useissa+äänestyksissä+valittu+kaikkien+aikojen+parhaiden+elokuvien+joukkoon
12.01.2018 13:55
Itse+uskon+ihmisen+kykyyn+muuttaa+tapojaan,+enhän+muuten+tässäkään+vertailisi+omia+ajatuksiani+teidän+kanssanne+ellen+uskoisi+oppivani+enemmän+rakkaudesta+ja+myötäelämisestä++omaksi+ilokseni.
Aivan+varmaa+on+että+ihminen+oppii+ellei+opi+itkee+ja+oppii
12.01.2018 11:15
75 / 121