Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tarvitse+kokea+minun+kirjoitteluani+epämääräisenä+pelotteluna,+ellei+halua.+Minun+polkuni+ei+ole+sinun+polkusi.+Epämääräistä+toki,+en+muuten+tässä+kirjoitelisi,+leikki+sijansa+saakoon.
18.06.2017 10:51
Leikillisesti+otan+osaa:+Yhteisö+lienee+rakentaa+uskontoja,+yksityinen+ihminen+uskoo+mitä+milloinkin.+Usko+ja+uskonto+ovat+eri+asioita,+inhimillistä+kaikki.
Vielä+jää+se+kysymys,+mikä+tai+kuka+on+luonut+älyn,+olenko+itse+luonut+älyn+itselleni+vai+onko+se+jostain+esi-isiltä.......
Minulla+on+epäilys+että+olen+jostakin+lähtöisin...
18.06.2017 10:47
Inhimillinen+viisaus+ei+näe+koko+totuutta+eikä+kaikkien+tekojen+vaikutusta+kokonaisuuteen+hyvä+vai+paha+
Koska+näin++näyttää+olevan+pitää+hyväksyä+anteeksianto.
Kuten+kaikki+inhimillinen+egosta+lähtöisin+oleva+anteeksiantokin+on+hyvin+usein+tulkittu+väärin+päin.
Jos+myönnetään+että+se+minkä+Jumala+loi+oli+sangen+hyvää+kuten+joku+Mooseksen+kirjan+lause+kertoo+ihminenkin+on+sangen+hyvä,+siis+ihmisessä+se+mikä+on+Jumalan+luoma+on+täydellistä+ja+ikuista.++Mitään+ei+keltään+puutu+eikä+kukaan+voi+antaa+kelleen+mitään+mitä+ei+tuolla+jo+olisi.+Kun+kuitenkin+tuntuu+että+jollain+on+jotain+enemmän,+paremmin,+kuin+itsellä,+voisiko+olla+mahdollista+ajatella+että+se+puutteen+tunne+on+omassa+mielessä+oleva+ego,+itsekkyys+ja+pelko+joka+uskottelee+että+puute+on+totta.
Nyt+nähdään+se+että+olennaista+on+miten+ihminen+kokee,+minkä+merkityksen+hän+antaa+kokemuksilleen.+Anteeksianto+tulee+tähän+paikkaan+ja+kertoo+että+on+kysymys+omassa+mielessä+tapahtuvaan+valintaan,+valitsenko+uskon+puutteeseen,+pelkoon,+vihaan,+erityisyyteen+vai+valitsenko+ilon,+rakkauden,+myötäelämisen+ja+rauhan.+Sanalla+sanonen+annanko+anteeksi+OMAT+ajatukseni+ITSELLENI+ko.+tilanteessa.+Hyväksynkö+että+minussa+on+taivasten+valtakunta,+Pyhän+Hengen+ääni+ilo+ja+rauha+kuten+Jumala+on+säätänyt+eli+Luonut.+Otanko+vastaan+Totuuden+vai+olenko+Luojaani+viisaampi+ja+vetoan+puutteeseen+kurjuuteen+tuskaan,+kuitenkin+tietäen+että+en+näe+KOKO+totuutta.+Näenkö+asiat+vain+niissä+merkityksissä+jotka+olen+ITSE+niille+antanut.+Sen+myöntämisestä+on+kysymys,
18.06.2017 10:31
Jos+raamattua+lukisi+jokin+muu+kuin+inhimillinen+ajattelija+silloin+sen+ymmärrys+ja+tulkinta+ei+olisi+inhimillistä.
(sama+koskee+kirjoitettua,+ihmisen+kirjoittama)+
>>Jos+Jumala+loi+ihmisen+kuvakseen,+hänen+täytyi+olla+tietoinen+seurauksista.<<
+Peilikuva+on+aina+väärin+päin,+kumpi+käsi+peilissä+heiluu+kun+heilutat+kättäsi+peilin+edessä.+Millä+oikeudella+kuvitellaan+että+peili+antaa+totuuden+kun+kerran+sanotaan+että+se+on+PEILIKUVA.
+Siksi+inhimillinen+tulkinta+menee+aina+pieleen.+Pitää+ymmärtää+hengen+tasolla+henkiset+asiat.+Henki+ei+ole+aineen+lakien+alainen.+(aika,+paikka,+materia)
Inhimillinen+kuvitelma+peilin+"totuudesta"+tuottaa+mittaamattoman+määrän+tuskaa,++se+on+nähty.+
Esim.+Kun+ihminen+sanoo+saavansa+Pyhän+Hengen+ohjausta+se+on+aivan+yhtä+totta+kuin+se+joka+väittää+vastaan+kummankin+henkilön+OMASSA+ajattelussa.+Mutta+seuraukset+kanta+se+joka+epäilee.+Se+joka+luottaa+ei+tarvitse+väittelyä+ja+tällä+tavoin+saavuttaa+rauhan.
Itellyouthetruth+
+Kirjoitat+viisaasti.+Asioilla+on+se+merkitys+mikä+niille+annetaan.+On+kuitenkin+tekijöitä+joka+hetki+joista+varmuudella+voidaan+olla+kahta+mieltä+hyvä+tai+paha.
Inhimillinen+viisaus+ei+näe+koko+totuutta+eikä+kaikkien+tekojen+vaikutusta+kokonaisuuteen+hyvä+vai+paha
17.06.2017 21:58
Silloin+kun+ajatus+muutettiin+kirjoitukseksi+on+hyvinkin+voinut+olla+sama+kirjoitus+eli+sana+merkitsemässä+++ajatus++=++sana.+Siis+ajatus+ja+sana+ovat+?kenties?+tarkoittaneet+samaa.+
En+väitä+mitään+kunhan+huvitelen+ajatuksella/sanalla!
Kirjoitetuksi+muutettu+ajatus+on+ikuisuuden+päässä+toisistaan,+aivan+kuten+tunne+ei+mitenkään+liity+kirjoituksen+sisältöön.+Tunteen+ajattelija+kehittää+aivan+omasta+päästään.
05.06.2017 10:27
Uhrata+oma+ajatus+yhteisön+perinteiden+nimissä?
Eikö+tuollainen+"uhraus"+ole+juuri+oma+ajatus?++Eli+jokainen+ajatus+on+oma.+Herättelen+tässä+mielikuvaa+että+kukaan+ei+milloinkaan+voi+ajatella+toisen+ajatuksia.
Seuraava+ajatus+on+ettei+kukaan+ole+ilman+uskoa.+Nyt+käytän+sanaa+usko+sen+alkuperäisessä+merkityksessä,+tarkoitan+että+usko+on+ennenkaikkea+muuta+kuin+uskonto+tai+jumal-usko,+toki+puhun+minun+ajatuksistani.
Uskon+ajatuksiini+-+itseeni-++kirjoittaessani.+Eikä+yhtään+uskontoa+eikä+jumalaa+ole+käsissäni.
Kuitenkin+tiedän+että+on+kaiken+Lähde,++Jumaluus.+Todistan+sen+itselleni+havaitessani+olevani+olemassa.+Olen+lähtöisin+jostakin+ja+minulle+kelpaa+Lähteeksi+Jumala.
03.06.2017 10:06
Jokaisen+polku+on+oikea.--++hänelle+itselleen.
IOK+kehottaa+"Älä+estä+veljeäsi+käyttämästä+omaa+polkuaan"
>+mutta+ego+työntää+jossain+vaiheessa+nokkansa+niihin+ja+vääristää+opetusta.<
Silloin+kun+huomaat+että+ego+työntää,+silloin+juuri+tiedät+että+sinulle+tarjotaan+mahdollisuutta+anteeksiantoon.
On+myös+tarjottu+ajatusta+että+ne+jotka+ovat+jo+löytäneet+tulisivat+tänne+avuksi+jotta+jokainen+löytäisi+heidän+esimerkillään.
30.05.2017 11:53
olin+pitkällä+vapaalla+viikonlopulla....
Ihmisen++mieli+on++"isossa+kuvassa"+kaksijakoinen.+On+pelko+viha+epäilys+itsekkyys+kaikenlainen+negatiivisuus.+
Sitten+vastakohtana+on+luottamus,+ilo,+rauha,+rakkaus+laajimmassa+mahdollisessa+tarkoituksessa.+Siis+se+joka+ei+"etsi+omaansa"+ei+vaadi+ei+etsi+syyllistä.
Tässä+jälkimmäisessä+tilassa+useat+ajattelijat+todistavat+saavansa+intuitiivisesti+oivallisia+oivalluksia+käsillä+olevasta+tai+spontaanisti+jostakin+jota+on+hiljakkoin+mietitty+tai+työstetty.+
Tommy+Hellsteniltä+viimeksi+kuulin+hänen+käyttävän+tällaista+hiljentymistä+ja+irrottautumista+vaatimuksista+jolloin+hän+saa+mieleensä+vastauksen+käsiteltävään+asiaan.
Kristillisessä++käsitteistössä+tätä+jälkimmäistä+kutsutaan+Pyhän+Hengen+äänen+kuuntelemiseksi,+tosin+minun+puolestani+jokainen+käyttäköön+(niin+kuin+käyttääkin)+sitä+sanastoa+mitä+ikinä+haluaa..
Tällaisen+mietinnän+tuloksena+saatu+vastaus+on+jokaiselle+läsnäolijalle+myönteinen,+valaiseva,+rakentava+positiivinen.+No+onko+se+konkreettia+sinulle,+saat+itse+ratkaista.+Oletko+koskaan+olut+tilanteessa+missä+on+oltu+samaa+mieltä+ilman+epäilyksen+häivää.
28.05.2017 21:35
On+olemassa+myös+sellaisia+elämänkatsomuksia+joissa+Jumala+on+ainoastaan+rakkaus.+Silloin+on+etsittävä+muualta+kun+kristinuskosta+joka+on+sitoutunut+opetukseen+että+Jumala+vihaa+ja+rakastaa+luotujaan+ja+häntä+pitää+yhtaikaa+peljätä+ja+rakastaa
Kaikessa+muussa+inhimillisessä+ajattelussa+tällainen+todetaan+mielenvikaisuudeksi+jota+se+onkin.+
-Pelkäätkö+lastasi+rakastaessasi+häntä
-Mies+pelkätkö+vaimoasi+rakastellessasi+häntä
-+Vaimo+pelkäätkö+miestäsi+yhtyessäsi+häneen+rakkaudessa
Jos+vastaat+myönteisesti+mene+lääkäriin+kiireesti
Onko+rakkaudessasi+pelko???
24.05.2017 21:14
Onko+ihmismieli+täysin+irti----
Sinä+kuten+kukaan+EI+pysty+ajattelemaan+ihmismielen+ulkopuolella,+ei+myöskään+Raamatun+kirjoittajat.
Siksi+Jeesus+lähetti+PH.n+ja+vakuutti+että+jokaisella+on+mahdollisuus+kuunnella+Pyhän+Hengen+ääntä+siinä+elämänsä+hetkessä+missä+herää+kysymys.+
Jeesus+olisi+sanonut+että+lukekaa+Raamatusta++jos+Raamatun+luku+olisi+ainut+oikea+ratkaisu.+Vai+ajatteletko+että+piruuttaan+jutteli+niitä+näitä?
Kyllä+hänellä+oli+käsitys+miten+häntä+tullaan+siteeraamaan.+Onhan+myös+hänen+mainintansa+"Tulee+aika+jolloin+ymmärrätte.+"
24.05.2017 21:01
Hyvin+oivallettu.+Ei+ole+mitään+missään+sinulle+tai+minulle+muuta+kuin+se+mikä+on+mielessäsi+ja+minulle+minun+mielessäni
Raamatusta:+Niin+sinut+tuomitaan+miten+sinä+tuomitset.+Rakkaus+ei+tuomitse,+siksi+on+käsky+rakasta+itseäsi.
Jumala,+Luoja,+on+Rakkaus:
Vain+se+on+olemassa+mikä+on+Rakkautta+kaikki+muu+on+itsekkään+ihmismielen+pelkoa,+unta.
Olet+olemassa+siinä+missä+sinulla+on+rakkautta+itseesi+....+Jumauutta
23.05.2017 09:09
Tarkoitin+Jumaluudella+juuri+tuota+ylläolevaa+keskustelua.+Jokainen+keskustelee+oman+mielensä+innoittamana+eli+omien+mielikuviensa+mukaisesti.+Juuri+niin+pitää+olla.++Olipa+lähtökohta+mikä+raamatunlause+ikinä+kukaan+ei+voi+tietää+miten+ja+millaiset+tunteet++ja+mietteet+se+juuri+siinä+lukijassa+herättää.
Kun+luet+jonain+päivänä+saman+kohdan+huomaat+ajattelevasi+siitä+jotain+aivan+muuta+kuin+aiemmin.+Mitä+mahdollisuutta+olisi+kenenkään+koskaan+oppia+mitään+ellei+näin+olisi.+Siinä+on+jokamiehen+ja+naisen+Jumaluus.
Jumala+ei+estänyt+Aatamia+syömästä+omenaa,+Hän+ei+sinuakaan+estä+tekemästä,+ainoastaan+tarjoaa+mahdollisuutta...
Raamattu+tarjoaa+mahdollisuutta,+se+ei+minun+mielestäni+ole+irti+inhimillisyydestä...
Tuhlaajapoika+huomaa+MAHDOLLISUUTENSA+ennemmin+tai+myöhemmin.
22.05.2017 20:48
Olipa+sen+tekstin+tekijä+tarkennan,+sen+sisällön+tekijä+kuka+tahansa+sen+oivaltaminen+on+ihmisen+käsissä+eli+mielessä.+Silloin+jokainen+ihmismielin+on+itsensä+kanssa+ainut+kenen+oivalluksille+minkäkin+painoarvon+antaa.+Ehkä+joskus+omatkin+oivallukset+vievät+"eteenpäin"?
Aivan+perustellusti+olet+tehnyt+oikean+ratkaisun,+jokainen+on+itse+itselleen+oma+Jumaluutensa
Onhan+se+todettu+myös+Raamatussa+"Taivasten+valtakunta+on+sisällä+sinussa"+Missä+se+muualla+voisi+olla+kuin+mielessä
21.05.2017 21:13
Sinun+on+tultava+toimen+oman+uskosi+kanssa+kuten+meidän+kaikkien.+En+tarvitse+todistetta+sinun+elämänkatsomuksestasi+tai+uskostasi.+Sinä+todistat+itse+kaiken.+Sinun+olemassaolosi+riittää+todistukseksi.
17.05.2017 21:54
Elämä+on+ikuista,+ei+siihen+kehoa+tarvita,+huomaat+sen+viimeistään+jättäessäsi+kehosi
17.05.2017 12:51
Hiuksen+hieno+ero+joka+on+aivan+ratkaiseva.+
Minä+en+pyydä+keltään+anteeksi+koska+Jumala+antoi+kaikille+kaikkea+aivan+tasapuolisesti.++Kukaan+ei+missään+koskaan+tarvitse+Jumalalta+mitään+lisää+eikä+pois.
Siksi+käytän+ajatusta+ANNAN+itselleni+anteeksi+koska+olen+ymmärtänyt+ja+siten+toiminut+virheellisesti.+Olen+syyllistänyt+sinut+ja+kaverin+omassa+mielessäni+ja+siinä+mielessä+on+tapahtunut+virhe+.+Vain+minä+voin+luopua+syyllisyydestäni,+Jumala+on+Rakkaus+Hän+ei+syyllistä+rakastamaansa.
Tämä+ei+tarkoita+etteikö+tavallisessa+kanssakäymisessä+lausuttaisi+"+anteeksi"+kun+tapahtuu+törmäilyä+ja+pientä+tai+suurempaa++törmäilyä.+Aivan+kuten+sanotaan+Hyvää+päivää+
Jostain+syystä+nimimerkkiäni+on+pystytty+käyttämään:+
<<Anna+se+käteen,+ja+luota+että+annettu+saa+silmilleen+suihkusi.+Helpottaa+heti!+<<
Tuonkin+kirjoittaja+pääsee+ikuisesti+katsomaan+omaa+oivallustaan,+ilmeisesti+hänelle+tärkeää,+mikään+ei+ole+sattumaa
16.05.2017 12:00
<<Outoa+vain+ettei+Jumala+ole+ilmaissut+itsestään+yhtään+mitään+vai+mitä.>>+
Siinä+on+sinun+Jumaluutesi.+Mitä+vielä+enemmän+pitäisi+olla,+saat+ajatella+ja+sanoa+mistä+tahansa,+mitä+hyvänsä.
Mitä+vielä+pitää+todistaa.+Kuka+on+vielä+suurempi,+keltä+voit+odottaa+vielä+suurempaa+vapautta.+Ihmisiltäkö??
15.05.2017 18:56
kenelle+nuo+totuudet+on+esitetty+ellei+toiselle???
Jos+koskaan+ei+olisi+keksitty+"omaa"+mielipidettä,+mistä+silloin+keskusteltaisiin.+Ei+mielipiteisiin+teismiä+tarvita.
Sovitaan+ettei+käsitellä+:
<<++Siitä,+että+puhutaan+jumaluudesta+ei+seuraa,+että+jotenkin+omataan+jumaluus.+Ei+jonkin+käsitteen+olemassaolo+ja+sen+käsitteen+käyttäminen+tarkoita,+että+se+käsitteen+mukainen+asia+jotenkin+oikeasti+on+olemassa.<<
Miten+voi+puhua+asiasta+jota+ei+ole+olemassa?
Puhutaan+polkupyöräilystä
14.05.2017 15:59
Väite+tai+vastaväite+kumpikin+on+elinehto+toiselle.+Jos+toista+ei+ole+ensimmäinenkin+vaikenee.+Molemmat+etsivät+samaa+päämäärää+=+kunpa+minuakin+joku+kuuntelisi+jopa+ehkä+ymmärtäisi.
Aloituksen+kysymykseen,+jokaiselle+tullee+mieleen+jumaluus+silloin+kun+siitä+puhutaan.+Silloin+hänellä+on+jumaluus.+Eri+keskustelun+asia+on+pohtia+mitä+kukin+tuohon+sanaan+lataa,+puhujalla+kuitenkin+on+jotain+silloin+kun+hänellä+on+käsite+jumaluus.+Pitääkö+tämä+jotenkin+todistaa.
13.05.2017 10:01
On+se+syntiä+jos+syyllistät+itsesi+synnin+tekijäksi.+Kirjavien+pahvinpalojen+läträäminen+hupaisten+juttujen+kera+on+värikkäiden+pahvinpalojen+läträämistä+jos+niin+haluat.
11.05.2017 20:06
82 / 121