Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Leikillisesti+otan+osaa:+Yhteisö+lienee+rakentaa+uskontoja,+yksityinen+ihminen+uskoo+mitä+milloinkin.+Usko+ja+uskonto+ovat+eri+asioita,+inhimillistä+kaikki.Vielä+jää+se+kysymys,+mikä+tai+kuka+on+luonut+älyn,+olenko+itse+luonut+älyn+itselleni+vai+onko+se+jostain+esi-isiltä.......Minulla+on+epäilys+että+olen+jostakin+lähtöisin...
  2. Inhimillinen+viisaus+ei+näe+koko+totuutta+eikä+kaikkien+tekojen+vaikutusta+kokonaisuuteen+hyvä+vai+paha+Koska+näin++näyttää+olevan+pitää+hyväksyä+anteeksianto.Kuten+kaikki+inhimillinen+egosta+lähtöisin+oleva+anteeksiantokin+on+hyvin+usein+tulkittu+väärin+päin.Jos+myönnetään+että+se+minkä+Jumala+loi+oli+sangen+hyvää+kuten+joku+Mooseksen+kirjan+lause+kertoo+ihminenkin+on+sangen+hyvä,+siis+ihmisessä+se+mikä+on+Jumalan+luoma+on+täydellistä+ja+ikuista.++Mitään+ei+keltään+puutu+eikä+kukaan+voi+antaa+kelleen+mitään+mitä+ei+tuolla+jo+olisi.+Kun+kuitenkin+tuntuu+että+jollain+on+jotain+enemmän,+paremmin,+kuin+itsellä,+voisiko+olla+mahdollista+ajatella+että+se+puutteen+tunne+on+omassa+mielessä+oleva+ego,+itsekkyys+ja+pelko+joka+uskottelee+että+puute+on+totta.Nyt+nähdään+se+että+olennaista+on+miten+ihminen+kokee,+minkä+merkityksen+hän+antaa+kokemuksilleen.+Anteeksianto+tulee+tähän+paikkaan+ja+kertoo+että+on+kysymys+omassa+mielessä+tapahtuvaan+valintaan,+valitsenko+uskon+puutteeseen,+pelkoon,+vihaan,+erityisyyteen+vai+valitsenko+ilon,+rakkauden,+myötäelämisen+ja+rauhan.+Sanalla+sanonen+annanko+anteeksi+OMAT+ajatukseni+ITSELLENI+ko.+tilanteessa.+Hyväksynkö+että+minussa+on+taivasten+valtakunta,+Pyhän+Hengen+ääni+ilo+ja+rauha+kuten+Jumala+on+säätänyt+eli+Luonut.+Otanko+vastaan+Totuuden+vai+olenko+Luojaani+viisaampi+ja+vetoan+puutteeseen+kurjuuteen+tuskaan,+kuitenkin+tietäen+että+en+näe+KOKO+totuutta.+Näenkö+asiat+vain+niissä+merkityksissä+jotka+olen+ITSE+niille+antanut.+Sen+myöntämisestä+on+kysymys,
  3. Hiuksen+hieno+ero+joka+on+aivan+ratkaiseva.+Minä+en+pyydä+keltään+anteeksi+koska+Jumala+antoi+kaikille+kaikkea+aivan+tasapuolisesti.++Kukaan+ei+missään+koskaan+tarvitse+Jumalalta+mitään+lisää+eikä+pois.Siksi+käytän+ajatusta+ANNAN+itselleni+anteeksi+koska+olen+ymmärtänyt+ja+siten+toiminut+virheellisesti.+Olen+syyllistänyt+sinut+ja+kaverin+omassa+mielessäni+ja+siinä+mielessä+on+tapahtunut+virhe+.+Vain+minä+voin+luopua+syyllisyydestäni,+Jumala+on+Rakkaus+Hän+ei+syyllistä+rakastamaansa.Tämä+ei+tarkoita+etteikö+tavallisessa+kanssakäymisessä+lausuttaisi+"+anteeksi"+kun+tapahtuu+törmäilyä+ja+pientä+tai+suurempaa++törmäilyä.+Aivan+kuten+sanotaan+Hyvää+päivää+Jostain+syystä+nimimerkkiäni+on+pystytty+käyttämään:+<<Anna+se+käteen,+ja+luota+että+annettu+saa+silmilleen+suihkusi.+Helpottaa+heti!+<<Tuonkin+kirjoittaja+pääsee+ikuisesti+katsomaan+omaa+oivallustaan,+ilmeisesti+hänelle+tärkeää,+mikään+ei+ole+sattumaa