Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tuli+taas+kerran+tuo+olemassaolo++onko+se+itsestäänselvyys+aina.
Jos+teoria+-+mikä+tahansa+on+ajattelussa+-+siis+mielessä,+onko+se+silloin+olemassa.
99%+tämän+suomi24+palstan+kirjoittelusta+jäisi+tarpeettomaksi+kun+tekisimme+yhtenäisen+teorian+mikä+on+olemassaolo:+
Onko+rakkaus,+tunne,+kipu,+kateus,+eli+ajatus+olemassa.+Teoria+voidaan+esittää+graafisesti,+rakkaus+voidaan+esittää+graafisesti+kirjoittamalla+RAKKAUS,+riittäkö+se+osoittamaan+sen+tunteen+todeksi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Olemassaolo;
Minulle+on+olemassa+kaikki+mitä+on+minun+mielessäni+eli+mitään+mikä+ei+ole+minun+mielessäni+ei+ole+olemassa+minulle.
aivan+kuten+j.umalauta+on+olemassa+samoin+Muhamed+tai+David+Copperfield+samoin+Jumala,+kaikista+on+mielikuva,+tietenkin+tuo+mielikuva+muuttuisi+jos+näkisin+noita+fyysisillä+silmilläni.+Kuitenkin++David+Copperfield+esityksineen+on+erinomainen+osoitus+että+silmillä+tehty+havainto+on+äärimäisen+epäluotettava+ja+erittäin+harhauttava.+Jumala+taas+on+minulle+rakkaus+ja+ainoastaan+rakkaus+joka+ei+esitä+eikä+vaadi+mielipidettä+Hän+vain+on+ja+opettaa+minua+olemaan,+välittämättä,+eli+mittaamatta+sitä+mitä+on+olemassa.+Tämä+rakkaus+ei+muutu+näköhavaintojen+muuttuessa
31.03.2017 19:55
Tarkoitin+kommenttini+aloittajalle,+mutta+kiitos+sinullekin.
31.03.2017 19:26
Erilaisuuden+kokemus+opettaa+anteeksiantoa.+Parinmuodostusvietti+vaatii+"erilaisen"+lähelle,+ja+elämänmittainen+oppikoulu+on+valmis.+Kun+se+toinen+on+toisenlainen+vaikka+kuinka+opettaisit.
31.03.2017 19:21
Vastaan+seta.kysyy:
+Tässäkin+pätee+tosiasia+että+on+kysymys+siitä+minkä+merkityksen+annat+milloinkin+esillä+olevalle,+sen+vain+sinä+voit+todella+tietää.
Ei+riitä+että+++"uskovaiset+aina....++tai+kaikki+ateistit+aina..."+Ei+kukaan+voi+elää+sinun+elämäsi.+Jokainen+on+yksin+elämänsä/kuolemansa+kanssa.
Kunnes+saa+kyllikseen+"kaikkien+muiden"+tuomitsemisesta+niin+kauan+niitä+kaikkia+muita+on+tuomittava.
On+juotava+niin+kauan+kun+janotta.
Sitten+on+mahdollista+ajatella+vaikkapa+rakkautta+ja+mitä+se+omalla+kohdalla+tarkoittaa.+Rakkaudessa+ei+ole+erikseen+kristillisten+tai+ateistien+tai+kommunistien+rakkautta.+Jos+erillisyyttä+on+se+on+sitä,+ei+rakkautta.+Rakkaus+ei+erittele.
Minä+annan+Rakkaudelle+tällaisen+merkityksen.+En+tunne+kristillistä+rakkautta,+se+pitäisi+ensin+opetella
30.03.2017 12:47
luetun+ymmärtämisestä+nyt+moitin+itseäni
Tosiaan+olihan+sinullakin+tuo+viimeinen+lause+tuon+biologisen+ruumin+merkityksettömyys+pitemmässä+juoksussa.
Juuri+näin
29.03.2017 15:11
Mielenkiintoista+on+että+olet+niin+varma?+Onko+vaihtoehdossa+jotain+pelottavaa.+Ainakaan+minä+en+voi+olla+satavarma+mitä+oli+ennen+minun+nykyistä+tietoisuuttani.+En+muista+paljoakaan+kaikesta+tämänkään+elämän+tapahtumista,+unet+häipyvät+heti+herättyäni.+
Jos+olenkin+nyt+eihän+se+mitenkään+sido+tulevaisuuttani.+Tarkemmin+ajatellen+kieltämällä+"entiset+elämät"+tavallaan+yrittää+poistaa+uskon+syyllisyyteen.+Tämä+arkinen+elämä+joka+hetki+uskottelee+että+eilen+tehdyn+joudun+tänään+kestämään+eli+löydän+edestäni.+Siinä+on+hyvä+syy+kieltää+menneisyys.
Kukaan+ei+ole+tullut+kertomaan?++Tätäkin+sivua+tuhannet+lukevat,+vain+muutama+kommentoi,+ei+tule+kertomaan?+
Miksi+tulisin+"kuolemani"+jälkeen+kertomaan+kun+kysyjä+jo+TIETÄÄ+että+olipa+mitä+tahansa+sinä+et+ole+"ennen+elänyt"+koska+sellaista+ei+voi+olla.+Minä+olen+tavannut+monia+jotka+pitävät+aitona+omia+"menneitä"+elämiään.+Arvostan+heitä+yhtä+paljon+kuin+sinuakin+fsdfdf+pidä+nikkisi+ja+heitä+hyvää+läppää+niin+ihmetellään+yhdessä.
Ei+monikaan+viitsi+piruuttaan+näistä....
29.03.2017 15:04
Sanat+ovat+symboleja+myös+muualla+Raamatussa
Jos+haluat+opiskella+sanojen+symboliikkaa+mene+viininmaistajan+oppiin,+tosin+poliitikotkin+on+hyviä+siinä.
29.03.2017 14:44
Ehdotan+että+ajattelet+VT.n+jutut+varsinkin+sieltä+alkupäästä+symbolisesti.
Käärme+olisi+epäluulo+ja+pelko
Adam+olisi+lapsenmielinen+henki.+Vilpittömyys+ja+luottamus
Eeva+olisi+myös+lapsenmielinen+henki+lisäksi+ystävyys+ja+empatia.
Siitä+alkaen+epäluulo+ja+pelko+on+ollut+vaihtoehto+-+maassa?
29.03.2017 14:37
Onko+tässä+sinun+rakkaudentunnustuksesi+.....+itseäsi+kohtaan
Taivasten+valtakunta+on+sisällä+sinussa+vaikka+en+aina+sitä+ymmärrä.
27.03.2017 14:40
Edelleen+näyttää+olevan+hyvin+harvinaista+tuoda+esille+että+ensin+on++"niin+kuin+itseäsi"
Mitään+ei+ole+ennen+kuin+on+käsitys+"itsen"+rakkaudesta+itseä+kohtaan,+vaikka+se+kirjoitetaan+jälkimäisenä+osa+tuossa+lause+parissa.+Siitä+en+lopeta+huomauttamasta.+
Ihminen+kokee+itsensä+huomioimisen+ja+kuvittelee+sen+jälkeen+että+jokainen+ajattelee+samalla+tavoin+-+niin+kuin+itse+ajattelen.+Ensin+on+oltava+se+johon+verrataan.
Myöhemmin++useasti+vasta+monien+vastoinkäymisten+jälkeen+tulee+ajatus+että+juurikaan+kukaan+ei+ajattele+samalla+tavoin.+Silloin+tarvitaan+ihmisyyttä+sen+hyväksymiseksi+että+olen+se+joka+olen+vaikka+ajattelen+monista+asioista+omin+ajatuksin.
Vasta++kun+tähän+on+päässyt+pystyy+hahmottamaan+että+jokainen+on+Jumalalle+rakas+juuri+siksi+että+jokaisella+on+oma+elämänsä+ja+oma+ajattelunsa.+
Jokainen+on+jokaiselle+lähimmäinen+"niin+kuin+itsesi"+
Sinä+ajattelet+sinun+ajatuksin+eli+"lähimmäisen"+tavoin.+Kuinka+sinä+tuomitset+siten+sinut+tuomitaan.
Kun+minä+ajattelen+sinusta+"kas+kummaa"+silloin+tiedän+että+sinä+ajattelet+minusta+"kas+kummaa"
Näin+minä+olen+Jeesuksen+rakkauden+ymmärtänyt.
Ellei+pysty+rakastamaan+itseään+ei+ole+mitään+mihin+vertaa,+toisin+sanoin+rakkaudettomuus+itseä+kohtaan+näky+ja+kuuluu+rakkaudettomuutena+kaikkea+kohtaan.
Vielä+kerran:+Siten+kuin+rakastaa+(itseä)+siten+rakastaa+muita,+koska+vain+sitä+pitää+rakkautena.
Miten+paljon+näkee+virheitä+itsessä,+vähintään+sanverran+niitä+on+lähimmäisissä,+se+ei+ole+rakkautta.
27.03.2017 11:53
Haluatko+olla+oikeassa+vai+onnellinen
26.03.2017 11:42
Tarjoan+EvLut+aloittajalle+vielä+yhtä+ajatusta:+Kun+tiedostat+että+jokainen+on+vastuussa+sitä+mitä+ja+miten+kuulee.+Hieno+homma.+Näin+on.
Joten+kukaan+ei+voi+tehdä+työtä+muun+kuin+oman+ajattelutapansa+avulla.+Sinä+esitit+omasi+minä+omani.+Kun+nyt+arvostelen+tai+edes+pohdin+mitä+kuulin+ja+miten+kirjoitin,+sekä+sinun+että+noista+muista+minulla+(sinulla),+on+vain+oma+käsitykseni.+Kun+tuomitsen++silloin+tuomitsen+oman+ajatteluni,+en+sinun+en+seurakunnan+en+Jumalan+vaan+omani.
25.03.2017 08:52
Ymmärrän+ja+alleviivaan+sinun+käsitystäsi.
Minun+vastaukseni+ei+ole+kieltää+aloituksenkaltaista+esitystä,+silloinhan+nimenomaan+yhtyisin+kuoroon+vainminätiedän.+Annetaan+heidän+mennä+sitä+tietä+minkä+näkevät+oikeaksi.+Sillätavoin+OSTAN+itselleni+oikeuden+olla+omalla+polullani.
Katsotaan+toisaalla.+Mäkihyppääjä+harjoittelee+ja+hänelle+näytetään+hänen+hyppyään+ja+siitä+on+mahdollista+nähdä+hänen+virheensä/onnistumisensa.+
Missä+muualla+aloituksen+kaltainen+voisi+muualla+paremmin+nähdä+tuloksen+omaan+esitykseensä+kun+nykyisin+tällaisessa+keskustelussa.+Tietenkin+täällä+on+likimain+ilkeämielisiäkin,+mutta+hekin+pääsevät+vuosien+mittaan+näkemää+oman+ilkeytensä+ikuisesti+näillä+sivuilla.+Ajattele+miltä+se+tuntuu+5-10+vuoden+kuluttua+heistä?
Minä+en+suostu+vartioimaan+kenenkään+ajattelua,+mutta+otan+kommentin+vapaalta+jalalta+silloin+kun+tuntuu+hyvältä,+en+silloin+kun+pulssi+nousee.
Entinen+kristillisten+puh.+joht.+katsoi+telkusta+kaikki+ja+varsinkin+seksi+ja+ns.+rohkeat+filmin+JOTTA+pystyi+tuomitsemaan?
Sepä+on+varsinainen+vanginvartijan+tehtävä+koko+elämäksi,+ja+kuolisinko+sen+jälkeen+onnellisempana.+En+todellakaan.+Vartija+on+yhtä+sidottu+kuin+vanki.
Minä+kuulin+tänään+tällaisia.+Sinulle+peukut+ja+aloittajalle,+jokainen+tekee+parhaansa.
24.03.2017 21:57
//Olisihan+tuon+kaiken+helpomminkin+voinut+sanoa+eli+muutamalla+sanalla:+uskokaa+kuten+minä,+niin+vältätte+helvetin+tulen,+vastaansanomista+ei+siedetä//
Ehkä+niinkin
Olisiko+kuitenkin+mahdollista+ajatella+hänen+tarkoittavan+että+hän+on+näin+kuullut.++Vakuutan+tällä+tavoin+sen+ensimmäisen+ajatuksen+että+minä+olen+kuulut+hänen+viestissään+hänen+äänensä.
Minulle+moni+asia+avautuu+toisella+tavalla+koska+myös+minä+kuulen+itse.+Siis+aivan+tasaveroisena+hänen+kanssaan.
En+kilpaile+hänen+näkemysestän+koska+hän+tarvitsee+tuollaisen+ajattelumallin+itseään+varten.+Uskon+hänet+hänen+näkemyksensä+mukaiseen+elämään.+Jos+ja+kun+on+täydellinen+Rakkaus+ja+Totuus,++hänenkin+kaltaisensa+eläjä+tarvitaan.
Emmehän+kukaan+meistä+mitenkään+muissakaan+asioissa+elä+samaa+elämää+-+perhe+-+opiskelu+-+ammatti,+sukupuoli+jne.+Hänen+elämänsä+"kuuluttaa"+hänelle+tuolla+tavoin
Itse+asiassa+ihmettelen+miksi+on+niin+mukava+nostaa+hirvittävä+hulabaloo+jonkun+"kuulemisesta"?+Jokainenhan+meistä+"kuulee"+muutoinhan+tuota+hulabaloota+ei+syntyisi!+Hän+todistaa+että+hänkin+kuulee,+kuten+jokainen.
Jos+näin+ei+olisi,+olisi+vain+peukkuja+joka+viestin+perässä,+olisihan+sekin+kaunista+sekin
24.03.2017 19:38
Vain+se+mikä+on+mielessäni+voi+olla+olemassa+minulle
kiitos+sinulle+SeOnSittenkinTotta+kun+olet+olemassa
19.03.2017 17:58
Sääntöjen+ja+määräysten+vaatijat+ja+valvojat+ovat+itse+oman+myllynkivensä+asettaneet+kaulaansa+ja+ovat+omia+vanginvartioita+itselleen.+Siunausta+heidän+matkalleen.+Miten+säännöistä+muutoin+saisi+kokemusta+ja+ymmärrystä+muutoin+kuin+sääntelemällä+ja+vaatimalla+itseltään.+Lähimmäiseen+kohdistuva+vaatiminen,+se+vasta+työstä+käy,+en+kadehdi.
12.03.2017 15:10
Puututaan+siten+kuin+Suomen+yhteiskunnassa+ja+yhteisöissä+toimitan.+Osallistumalla+omien+taitojen+ja+voimien+mukaan.
Aikoja+sitten+pikkukylään+tuli+uusi+k-kauppias,+tuota+pikaa+tuo+pariskunta+oli+mukana+kirkkokuorossa+urheiluseurassa+mies+liittyi+ampumaseuraan,+en+tiedä+mitä+kaikkea+mutta+kauppa+sai+asiakaita+kun+kauppiaat+tekivät+itsensä+tutuiksi.+Siinä+on+mallia+minkä+tahansa+asian+hoitamiseen+jopa+mettityneessä+pikkukylässä+outo+ihminen+otetaan+mukaan+jos+tuo+itse+on+mukautuva+ja+aktiivinen.
12.03.2017 15:02
Kuten+yllä+hyvin+käy+selville
Meidän+pitää+varoa+leimaamasta+ketään+harhaoppiseksi.+Adam+sai+anteeksi+Tuhlaajapoikana+palattuaan+maailmasta.
12.03.2017 14:52
Ei+pidä+syyllistyä+kaverin+vakaumuksen+(tarjottu+omena)+vuoksi.
Adam+syyllistyi+.....+ja+siksi+olemme+hukassa
12.03.2017 10:44
yksityiskohta+erinomaisessa+avauksessa
>ne+yhteisöt,+jotka+määrittelevät+kaiken+oman+tulkintansa+perusteella.+Asettavat+rajoja+ja+määräyksiä+seurakuntalaisilleen,+uhkaavat+helvetin+tulella+tai+muulla+loppumattomalla+kärsimyksellä,+vaativat+ehdotonta+kuuliaisuutta.+Kaiken+vain+oman+valtansa+pönkittämiseksi.+Ovat+tehneet+alistumisesta+ja+tottelemisesta+uskontonsa+pääpilarin<
Itselleni+ihanteena+on+huomata+että+myös+yllämainitun+kaltaiset+ovat+eksyksissä+oman+rakkauden+ja+huomioiduksi+tulemisen+kaipuussaan,+hekin+ovat+vilpittömiä+etsijöitä.+Mitään+muuta+neuvoa+ei+ole+muuta+kuin+osoittaa+heille+ymmärrystä.+Se+ei+tarkoita+ihmeellisten+synti+ja+syyllisyys+käsitysten+hyväksymistä,+se+tarkoittaa+henkilön+hyväksymistä+samanlaisena+Jumalan+lapsena+kuin+itse+kukin+meistä+on.+Sillä+tavoin+ymmärrän+kehotuksen+"käännä+toinenkin+poski"+Sanoisin+että+mietitään+toiseltakin+puolelta,+hänet+on+näin+opetettu+käyttäytymään.+
Esimerkki:+Kun+perheeseen+tulee+vieraskielinen+lapsi,+ei+häntä+rangaista+kielensä+vuoksi,+häntä+pyritään+ymmärtämään+ja+opettamaan+omalle+kielelle,+joten+miksi+aikuista+pitää+syyllistää+hänen+osaamisestaan/osaamattomuudesta.+SAMA+ETSIVÄ+JA+PELOKAS+MIELI+HÄNELLÄKIN+ON
12.03.2017 10:28
85 / 121