Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. >>Minua+ihmetyttää+se,+että+täällä+ylipäätään+ottaen+kukaan+aikuinen+(?)+ihminen+jaksaa+jankuttaa+vuodesta+toiseen+periaatteessa+samojen+aiheiden+ympärillä.+Täällä+on+hyvin+vähän+sellaisia+ihmisiä,+jotka+tosiasiassa+haluavat+keskustella+yhtään+mistään.<<Niinpä?Jonain+päivänä+joku+huomaa+että+oma+ajattelu+perustuu+oman+mielikuvan+arvioimiseen.+Se+oma+mielikuva+saattaa+perustua+muutamaan+lauseeseen.Minä+koen+tällaisen+käyttäytymisen+mielenkiintoiseksi.+Jostain+tiedostamattomasta+nousee+pelko+että+kaveri+tietä+tai+kokee+jotakin+enemmän+ja+parempaa.+Tietenkin+silloin+on+kaikin+voimin+perusteltava+oma+mielikuvansa+jotta+itse+uskoisi+olevansa+arvokas+ja+tietoinen.Onko+silloin+tosiaan+ainut+viisas+toiminta+uskoa+omaan+mielikuvaansa+kaverin+esityksestä+ja+väittää+vastaan.+Siis+väittä+ja+vastustaa+omaa+mielikuvaansa+joka+on+muodostunut+noista+muutamista+lauseista.Ylävirrasta+tulee+lastu.+Siellä+täyty+olla+hyvin+terävät+kirveet+jota+noin+sievä+lastu+on+tehty.Kiireesti+kaikki+omia+kirveitä+teroittamaan.+Ennalta+tietämistä+ei+ole+mutta+tästä+jokainen+tietä+että+NE+ovat+tulossa+ja+tappavat+kaikkihuumorilla+hyvälle+aloituksellepysyitkö+kärryillä,+muodostitko+nyt+minun+sepustuksestani+totuuden+vai+oman+mielikuvan,+vai+uskonnonKyllä+ihminen+on+.....
  2. Kaikella+kunnioituksella+toki.+Itse+olen+usein+keskittynyt+psalmiin+21+Daavidin+virsiJa+päätynyt+samaan+Tässä+olen+enkä+muuta+voi.+Siinä+kirjan+ääressä+olen+tietoinen+että+tämän+valitsen.Kun+sanot+että+et+odota+itseltäsi+mitään+hyvää.++Siis+todella+rakkaudella+voisitko+tämän+ajatuksen+ajatella+uudelleen.+Minusta+siinä+on+selkeästi+märitelty+odotus.Jokaisella+meistä+on+hiilijalanjälki+kuten+nykyisin+kuulu+termi.+Kuinka+paljon+siitä+ottaa+itseensä+syyllisyyttä++se+on+jokaisen+tehtävä.+Ei+kukaan+voi+elää+etteikö+käytä+"luonnonvaroja".+Elämä+nyt+vain+on+tätä,+on+syötävä+vaikka+hyvin+tietää+että+lapsia+kuolee+nälkään+jokainen+käyttää+vesivessaa+vaikka+puhdas+vesi+puuttuu+miljoonilta,+luettelenko+lisää?+Käytän+autoa+ja+polkupyörää+vaikka+vaimoni+tapettiin+liikenteessä+ja+tappaja+sai+700+markan+sakonItseasiassa+kuvitteletko+olevasi+ainut+ihminen+joka+ei+ajattele+maailman+järjettömyyttä.En+halua+loukata+haluan+kärjistää.+Kehoni+tuhoaminen+EI+tuo+tähän+mielettömyyteen+ratkaisua.+Tietoisuuteni+ei+kuole+kehon+kuolemassa.+Sen+olen+itse+omassa+päässäni+oivaltanut,+valinnut+ja+ymmärtänyt.+Sinä+ajattelet+juuri+oman+tahtosi+ja+ymmärryksesi+mukaan.Sinustako+hän+kirjoitti:Room.+7:18+Sillä+minä+tiedän,+ettei+minussa,+se+on+minun+lihassani,+asu+mitään+hyvää.+Tahto+minulla+kyllä+on,+mutta+voimaa+hyvän+toteuttamiseen+ei;Vielä+huomautettu+että+lihassa+ei+asu+hyvää.+Jossain+muussa+minun+ominaisuudessani+kyllä?+Tämänkin+on+tapa+valita+ajatuksensa+lukemastaan+ja+kokemastaan.+Jokainen+kuitenkin+valitsee+joka+hetki.
  3. Joitakin+havaintoja:1)+jokainen+näkee+OMAN+luomansa+maailman.+Jokaisella+on+oma+käsityksensä+aivan+kaikesta+vaikka+tietenkin+on+liikennesäännöt+ja+kirjoitustaito+jne.+melko+yhteisesti+ymmärretty+ja+hyväksytty.+Jos+tämä+sisäistettäisiin+voisin+kuvitella+monen+sodan+ja+riidan+jäävän+pois.+Sota+on+kuitenkin+välttämätön+kunnes+myönnetään+että+keskustelu+ja+diplomatia+on+ainoa+keino+mielipiteen+vapaudelle.+-+sodan+lopettamiseksi.Kun+Jeesuksen+kerrotaan+sanoneen:+Menkää+ja+tehkää+kaikki+kansakunnat+minun+opetuslapsikseni.Silloin+jokainen+"tietää"+mitä+Jeesus+opetti+ja+poistaa+mielestään+että+myös+tämän+ajatuksen+jokainen+käsittää+OMALLA+tavallaan.2)+Kun+pääministeri+Katainen+sanoi+lempiajatuksensa:+pitää+katsoa+eteenpäin,+varmaan+jokainen+ymmärsi+että+puhutaan+ajatuksesta+ei+fyysisestä+silmien+suunnasta,+kun+puhtaan+raamatusta+ja+Lootin+vaimosta+sielläkin+tuli+ohje:+Joka+katso+taakseen+jähmettyy+suolapatsaaksi.Onko+mahdollista+nähdä+näiden+asioiden+samankaltaisuus.Kun+ainoastaan+mies+voi+olla+vihitty+eli+Pappi+on+täysin+selviö+ettei+hän+pysty+jo+pyhyytensäkään+vuoksi+siivoamaan+ei+laittamaan+ruokaa+eikä+tekemään+muutakaan+"likaista"+työtä.+Vihitty+pappi+tarkoittaa+selibaatissa+elävää+miestä.+Heille+valittiin+nuoria+naisia+"likaisentyön"+tekijöiksi.+Näitä+ihmisiä+sanottiin+neitsyiksi.+Kun+siten+neitsyt+synnytti+lapsen,+naisilla+vain+on+taipumusta+silloin+tällöin+synnyttää.+Se+on+minusta+itsestään+selvä+selitys+kuinka+neitsyt+synnyttää+isättömän+lapsen.Neitsyt+oli+arvostettu+ammatti+kuin+mikä+tahansa.Silti+hyväksyn+myös+ajatuksen+että+Jeesus+Nasaretilainen+sai+alkunsa+aivan+normaalilla+tavalla.On+taipumusta+käsittää+asioita+tietyllä+tavalla+riippuen+siitä+missä+yhteydessä+niistä+puhutaan+tai+kirjoitetaan.ps+Tälläkin+hetkellä+on+vahva+usko+että+yhdyntä+naimattomaan+naisen+kanssa+parantaa+aidsin,+mitä+kaikkea+se+paransikaan+parituhattavuotta+sitten?
  4. "+ps+yksi+itseäni+erittäin+häiritsevä+piirre+kirkossa+on+kirkon+liberaalien+päättäjien+tapa+ymmärtää+ja+hyysätä+kirkon+änkyröitä+(konsut+ja+fudut)+kuin+esikoispoikaa+ja+siksi+lopputulos+muistuttaakin+noiden+änkyröiden+paraatimarssia.+"Mitä+itse+tekisit+hyvä+qwertyilija+(eihän+tämä+sinun+asiasi+ole+mutta+kun+tuli+puheeksi)+Sen+mitä+teet+osoittaa+sinulle+mitä+olet,+kuten+jokaisen+oma+toiminta+itse+kullekin.Ei+varmaan+kellekään+tarvitse+osoittaa+että+kieltäminen+johtaa+kieltämiseen,+kieltäminen+opettaa+kieltämistä.Olisiko+mahdollista+jossain+utopian+hämärässä+salaa+edes+itselleen+myöntää+että+tiedossa+on+mikä+toimii+ja+mikä+ei
  5. Mistä+se+mielestäsi+kertoo?+Se+kertoo+"vainoojan"+mielentilasta.+Tosiasiassa+ei+ole+mitään+vainoojaa,+on+eri+tapoja+ajatella.+Ja+monenlaisia+tapoja+pukea+ajatukset+sanoiksi,+eikä+kukaan+VOI+tietää+mitä+kukin+kirjoittaja+mielessään+pohtii+kirjoittaessaan+mitä+milloinkin?Ja+näillä+visioilla+sitten+meistä+jokainen+pitää+oman+päänsä+ja+hakkaa+omaa+päätään+seinää+eli+omaan+MIELIKUVAANSA+tapahtuneesta+l.+kirjoitetusta+tekstistä!kuka+vielä+väittää+että+tällainen+toiminta+on+viisasta+ja+"hedelmällistä"+Kyllä+se+on+hedelmälistä+siinä+vaiheessa+kun+arvioi+omaa+ajatteluaan,+vainoaako+jotain+"ulkopuolista"+vai+huomako+että+se+onkin+ikioma+kuvitelma+jostakin+oman+pään+sisällä+olevasta....Tietenkin+jokainen+pystyy+jälkeenpäin+sanomaan+että+olisin+voinut+toisinkin+sano+tai+tehdä.+On+vain+iso+mutta..+Mutta+eipä+vain+sillä+hetkellä+tehnyt+muuta+kuin+sen++minkä+teki.+On+sitten+makuasia+tai+ilmaisun+vapaus+jos+sanoo+ettei+pystynyt+muuhun+kuin+siihen+minkä+teki.On+hakattava+omaa+päätä+seinään+kunnes+huomaa+että+aivan+itsehän+tässä+touhuaa.Kyllä+minä+aivan+itse+vainoan+omaa+ajatteluani,+omia+mielikuviani+tässä+joka+hetki...Kun+Itse+Jumala+ei+ottanut+Aatamilta+sitä+mielikuvaa+pois+että+omenan+syönti+on+anteeksiantamatonta?+Miten+silloin+kukaan+ihminenkään+voisi+ottaa+keltään+pois+sitä+mielikuvaa+että+kaveri+on+syyllinen+siihen+että+itse+hermostuu.+Se+vain+kertoo+siitä+ensimmäisestä+käskystä,+rakasta+itseäsi,+lopeta+ensimmäiseksi+kaverin+syyllistäminen