Voisivatko palstalla ramppaavat uskovaiset valaista, mitä mieltä on rukoilla kaikkitietävää olentoa?
Eikö kaikkitietäväinen olento, jos olisi olemassa, noin oletusarvoisesti tietäisi palvojastaan kaiken muutenkin, hänen aivoituksistaan, munaskuistaan jne.?
Kaikkitietäväisyys ja rukoilu
55
450
Vastaukset
Varsin mielenkiintoinen kysymys - niin miksi?
Jatkuuko se rukoilu myös siellä taivaan(uskonnollisen) sinessä kun kun hurskaat ovat päässeet iänkaikkiseen elämään.
Melko puuduttavaa puuhaa - väittäisin."Melko puuduttavaa puuhaa - väittäisin. "
Mark Twain taisi olla samaa mieltä kirjoittaessaan satiirisen kirjan "Kapteeni taivaassa." Suosittelen myös uskovia lukemaan, jos pipo ei kiristä liikaa.agnoskepo kirjoitti:
"Melko puuduttavaa puuhaa - väittäisin. "
Mark Twain taisi olla samaa mieltä kirjoittaessaan satiirisen kirjan "Kapteeni taivaassa." Suosittelen myös uskovia lukemaan, jos pipo ei kiristä liikaa.Siis kiintoisa lukukokemus luvassa :) ?
- kjhgfdftyuiop
agnoskepo kirjoitti:
"Melko puuduttavaa puuhaa - väittäisin. "
Mark Twain taisi olla samaa mieltä kirjoittaessaan satiirisen kirjan "Kapteeni taivaassa." Suosittelen myös uskovia lukemaan, jos pipo ei kiristä liikaa.Sinun pipoa kiristää se , kun et ole saannut kokea Jumalan todellisuutta kristittynä olessasi.
Ei ole mitään vastuuta, kun lukee Mark Twainia - kjhgf666678
Kannatat siis tätä maallista elämää......eikö se ole aika puuduttavaa:
kun ihmisiä tapetaan surutta miljooniavuosittain
On sairauksia joihin ei ole parannuskeinoa, puhutaan myös miljoomista
Seksi, aseet ja huumeet tuottaa eniten rahaa maailmassa, eikö sekin ole aika puuduttavaa todeta jne. kjhgfdftyuiop kirjoitti:
Sinun pipoa kiristää se , kun et ole saannut kokea Jumalan todellisuutta kristittynä olessasi.
Ei ole mitään vastuuta, kun lukee Mark TwainiaMaailma se on kuin silkkiä vaan. Kertoo M.A.Numminen. Niin onkin myös minulla sillä , no mitä turhia kertokoon sen M.A.N
https://www.youtube.com/watch?v=Q7byveGOgUQkjhgfdftyuiop kirjoitti:
Sinun pipoa kiristää se , kun et ole saannut kokea Jumalan todellisuutta kristittynä olessasi.
Ei ole mitään vastuuta, kun lukee Mark TwainiaMark Twain on kirjoittanut jonkin verran muutakin uskontokritiikkiä.
- uskonpohjatontyhmyys
Peräänkuulutat aivan turhaan jotakin mitä ei ole olemassa, siis järkeä ja logiikkaa uskon lapsellisissa typeryyksissä, tai typerien uskovien korvien välissä.
Kaikkitietävä jumala ei olisi koskaan luonut Luciferia, koska olisi tietenkin tiennyt mitä siitä seuraisi. Eikä kaikkivaltias jumala olisi koskaan jättänyt Luciferia täydellisesti hävittämättä heti kapinan jälkeen.
Uskovien epätoivoiset seliselit näihin logiikan ammottaviin aukkoihin herättävät aina vain suurta hilpeyttä tai suurta sääliä, yleensä molempia. Uskovilta kun on kaikki ajatteleminen jyrkästi kiellettyä, eikä alkeellisintakaan kykyä loogiseen päättelyyn.- fgfgfgfh
Jos kaikkitietävälle olennolle pitää iltasella sängynvieressä polvillaan ja kädet ristissä ollen kertoa sen toiveensa, minkä tämä olento jo ilman muuta tietää, mistä se todistaa? Siitäkö, että tämä olento on hyvä? Vai siitä, että tämä olento on lapsellinen ja itsekeskeinen, kummallisia palvomisrituaaleja vaativa paskiainen? Sitä sopii hihhulin miettiä.
Teodikean ongelma on aito kiristinuskon ongelma, jonka ovat tunnustaneet myös ne kirkon järkevät skolastikot, joiden logiikkaa ei suuremmin sovi edes ateistin epäillä. Nykyisten fundisten selitykset ovat pääosin hyvinkin pinnallisia, mutta sekin on älyllistä epärehellisyyttä, jos väittäisi vanhoja kirkkoisiä lapsellisiksi typeryksiksi, jotka eivät tunteneet logiikkaa.
Augustinuksen selitys lienee tunnetuin, ja juuri se johon fundikset usein vetoavat. Siinäkin on ammottava aukko. Miksi vapaa tahto olisi sellainen anti ihmiselle, että Jumala sen suodakseen katsoo olevansa velvollinen tuomitsemaan valtaosan ihmisiä ikuiseen kärsimykseen.- fgfgfgfh
"Miksi vapaa tahto olisi sellainen anti ihmiselle, että Jumala sen suodakseen katsoo olevansa velvollinen tuomitsemaan valtaosan ihmisiä ikuiseen kärsimykseen."
Miten kaikkivoiva ylipäätään voisi katsoa olevansa velvollinen, eli pakotettu johonkin, sehän poistaisi kaikkivoivuuden. Kaikkivoivuus on absoluuttinen, tai sitä ei ole. fgfgfgfh kirjoitti:
"Miksi vapaa tahto olisi sellainen anti ihmiselle, että Jumala sen suodakseen katsoo olevansa velvollinen tuomitsemaan valtaosan ihmisiä ikuiseen kärsimykseen."
Miten kaikkivoiva ylipäätään voisi katsoa olevansa velvollinen, eli pakotettu johonkin, sehän poistaisi kaikkivoivuuden. Kaikkivoivuus on absoluuttinen, tai sitä ei ole."Miten kaikkivoiva ylipäätään voisi katsoa olevansa velvollinen, eli pakotettu johonkin"
Taidat olla ongelman ytimessä.
Suomen evankelisten radikaalein siipi on tietääkseni opettanut joskus, että lopulta Jumala armahtaa jopa Saatanan. Ei taida sitä oppia Raamatun lehdiltä löytyä.
Evankelisuuden perustajan Hedbergin vanha kirja "Elämän sanoja" on näköjään vieläkin makuuhuoneeni kakkoskirjahyllyssä, johon siirrän itselleni merkityksettömämpiä kirjoja saadakseni uusille tilaa. Pitäisi varmaan lukaista tai ainakin selailla uudelleen lähes neljänkymmenen vuoden tauon jälkeen.- lkjhgfdrtyuio
Ne jotka ovat taivaassa on myös vapaa tahto niinkuin ihmisillä.
Saatana menetteli vapaassa tahdossa, sitä samaa tekee ateistit - kaikkityytyväinen
lkjhgfdrtyuio kirjoitti:
Saatana menetteli vapaassa tahdossa, sitä samaa tekee ateistitUskovien epätoivoiset seliselit näihin logiikan ammottaviin aukkoihin herättävät aina vain suurta hilpeyttä tai suurta sääliä, yleensä molempia.
Mikä tulikin taas heti todistettua. - asdfgasdfgasdfg
lkjhgfdrtyuio kirjoitti:
Saatana menetteli vapaassa tahdossa, sitä samaa tekee ateistit"Ne jotka ovat taivaassa on myös vapaa tahto niinkuin ihmisillä.
Saatana menetteli vapaassa tahdossa, sitä samaa tekee ateistit"
Muistuttaa suomea, mutta ei taida olla sitä. Tai vaihtoehtoisesti koulu ei ole varajeesusta kovin paljoa kiinnostanut.
Miksi rukoilla kaikkitietävää? Siksi että kaikkitietävällä on kaikki tieto. Häneltä saamme tietää kaiken tarvitsemamme, koski se omaa elämäämme tai hengen elämää.
Rukoilu on keskustelua kaikkitietävän kanssa, sitä voi käydä ääneen tai hiljaa ajatuksissaan, sillä ei ole väliä sillä kaikkitietävä kuulee, tietää kaiken. Kuitenkin jos ei mitään ajattele, eikä mitään sano, paitsi korkeintaan kiroaa Jumalaa, se ei käy keskustelusta, se ei siis ole rukoilua.
Kyllä Jumala kuulee senkin kun me häntä kiroamme. Jumala ei vain piittaa siitä. Jumala nimittäin tietää ja näkee sen tarkkaan, mistä hengestä se on peräisin. Jumalan vastustaja on, jokaisessa ihmisessä se joka on Jumalan vastainen. Asia on harvinaisen yksiselitteinen loppujen lopuksi.
Ihmisen tehtävä elämässään on kehittyä ja elää. Siinä toiminnassa häntä tukee parhaiten kaikkitietävä, Jumala. Jos tukeudumme Jumalan vastustajaan, annamme silloin sille oman henkemme käyttöön, ja sillä on tosielämän seurauksia.- fgfgfgfh
Ilmeisesti et itse lainkaan tajua, miten lapselliselta pälpätykseltä tuo kaikki vaikuttaa muiden kuin uskovaisten mielestä.
- ihmeidenaikaonaina
fgfgfgfh kirjoitti:
Ilmeisesti et itse lainkaan tajua, miten lapselliselta pälpätykseltä tuo kaikki vaikuttaa muiden kuin uskovaisten mielestä.
Se on heidän vapaa valintansa. Miten pitäisi olla.
>Voisivatko palstalla ramppaavat uskovaiset valaista, mitä mieltä on rukoilla kaikkitietävää olentoa>
Hyvällä mielellä minä... Kaikki on kutenkin täydellistä lopputuloksen kannalta.Tietämättömältä sensiaan,- no häntäkin toivoisin ymmärtäväni. Kukin tavallaan.
Lapsellista toki kaikki tämä Taitaa kaikkitietävällä olla mahtava arsenaali servereitä ja niissä terabittejä niin maan perusteellisesti,johon hän tietoa säilöö ja sekös meitä ateisteja harmittaa - todella :(
- jhgfdrtyu8i0p
Jumala ei tiedä kaikkea ihmisestä.
- diibadaabaduuba
" Siksi että kaikkitietävällä on kaikki tieto. "
No miksi sinulla ei ole mitään tietoa, etkä kykene esittämään mitään tietoa?
Kaikkitietäväsi on pelkkää tyhjää lässytystä ja merkityksetöntä sanahelinää, jolla ei ole mitään tekemistä tiedon kanssa. Lapsellisten luulojen kanssa taas sitäkin enemmän. diibadaabaduuba kirjoitti:
" Siksi että kaikkitietävällä on kaikki tieto. "
No miksi sinulla ei ole mitään tietoa, etkä kykene esittämään mitään tietoa?
Kaikkitietäväsi on pelkkää tyhjää lässytystä ja merkityksetöntä sanahelinää, jolla ei ole mitään tekemistä tiedon kanssa. Lapsellisten luulojen kanssa taas sitäkin enemmän.Jumala on kaikkitietävä. Kaikkitietävällä on kaikki tieto. Minulla ei ole kaikkea tietoa, koska minä en ole kaikkitietävä.
Onko tämä logiikka sinulle liian vaikeaa?
Minä tiedän sen että on Jumala, ja tiedän minä muutaman muunkin asian, mutta sinä et minun tiedostani hyödy, koska sinä et sitä ymmärrä. Kaikki viisaus on sinulle pelkkää diibadaabaduubaa. Sinun ymmärryksessäsi on valtava aukko.
- epäluottamuslause
Lyhyesti sanottuna;
Rukoilu on uskovan epäluottamuslause kaikkitietävälle jumalalleen.
Jos uskova uskoo, että hänen jumalansa tietää mikä uskovalle milloinkin on parhaaksi ja oikein, niin mikä on se syy, miksi uskova haluaa jumalansa toimivan uskovan suhteen miten uskova itse haluaa? Eikä uskova luota jumalansa valintoihin? - kjhgfdertyui
#Voisivatko palstalla ramppaavat uskovaiset valaista, mitä mieltä on rukoilla kaikkitietävää olentoa?#
Miksi rukoillako?
Kaikkitietävä neuvoo, opastaa, auttaa jne.
#Eikö kaikkitietäväinen olento, jos olisi olemassa, noin oletusarvoisesti tietäisi palvojastaan kaiken muutenkin, hänen aivoituksistaan, munaskuistaan jne.?#
Ei tiedä kaikea.
Siksi Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja sillä ihminen todistaa mitä valintoja tekee.
Jos vapaata tahtoa ei olisi, ei olisi yhtään ateistia, eikä tuhansia uskontoja!- kjhgfdertyui
Eikä sotia ja pallejaan nuuskivia kristittyäkään. Jumalani Zeus on vahvin ja vanhin
- kjhgfdertyui
Zeus on 9243284% viisaampi Raamatun jumalaa
- jhgfdrtyu8i0p
Raamatun epäjumala ei tiedä kaikkea.
tai edes mitään
koskaan
kuinkaan
kuule mitään ei
mokoma geij
- kjhgfdertyui
Vaihdoin Jumalaani, pian kun näin uhoavat ja torisevat kristityt palstalla
- a-----a
Rukoileminenhan on käytännössä epäluottamuslause kaikentietävälle ja kaikkivoivalle. Uskovat eivät siis luota jumalansa kykyyn tehdä päätöksiä itse vaan pyrkivät muuttamaan niitä siitä huolimatta, että tietävät pyytävnsä sitä entiteetiltä, jonka mieltä ei omien sanojensakaan mukaan VOI muuttaa.
Sinun hengestä on kyse.
Jumala on sinussa. Sinussa on myös Saatana. Sinä teet valintoja ja seuraukset tulevat perässä. Mutta hengen valinnoillasi teet kauaskantoisempia valintoja kuin mitä sinä nyt pystyt näkemään. Siksi on tärkeää valita Jumalan puoli, pyytää Jumalalta ymmärrystä ja johdatusta.Bebebebe kirjoitti:
Sinun hengestä on kyse.
Jumala on sinussa. Sinussa on myös Saatana. Sinä teet valintoja ja seuraukset tulevat perässä. Mutta hengen valinnoillasi teet kauaskantoisempia valintoja kuin mitä sinä nyt pystyt näkemään. Siksi on tärkeää valita Jumalan puoli, pyytää Jumalalta ymmärrystä ja johdatusta.Eipä kauan mennyt kun sinä varas ja valehtelija tätäkin nikkiä kiusaat. Kiusaajahengen vallassa olet selvästi, sen voi vain todeta.
- a-----a
Bebebebe kirjoitti:
Sinun hengestä on kyse.
Jumala on sinussa. Sinussa on myös Saatana. Sinä teet valintoja ja seuraukset tulevat perässä. Mutta hengen valinnoillasi teet kauaskantoisempia valintoja kuin mitä sinä nyt pystyt näkemään. Siksi on tärkeää valita Jumalan puoli, pyytää Jumalalta ymmärrystä ja johdatusta.Eihän tässä minun hengestäni ollut kyse, vaan rukoilemisesta ja siitä, miksi sitä harrastetaan. Ihan selkeästi uskovat väittävät pyrkivänsä muuttamaan jumalansa suunnitelmia ja päätöksiä rukoilemisella. Minä en tätä ymmärrä... Joko on kyse todellakin epäluottamuksesta jumalaansa kohtaan tai kuten sinä väität, lähinnä meditaatiota muistuttavasta itsetutkiskelusta. Joka taas, jos moisesta on kyse, ei ole millään tavoin kristinuskoisten yksinoikeus.
Kummasta siis on kyse? a-----a kirjoitti:
Eihän tässä minun hengestäni ollut kyse, vaan rukoilemisesta ja siitä, miksi sitä harrastetaan. Ihan selkeästi uskovat väittävät pyrkivänsä muuttamaan jumalansa suunnitelmia ja päätöksiä rukoilemisella. Minä en tätä ymmärrä... Joko on kyse todellakin epäluottamuksesta jumalaansa kohtaan tai kuten sinä väität, lähinnä meditaatiota muistuttavasta itsetutkiskelusta. Joka taas, jos moisesta on kyse, ei ole millään tavoin kristinuskoisten yksinoikeus.
Kummasta siis on kyse?Rukoilu ja Jumala eivät tietenkään ole kristinuskoisten yksinoikeus. Jumala on luoja, ja rukoilu on puhetta hänelle/hänen kanssaan.
Jumala ei ole sellainen joka toimisi ihmisessä ihmisestä piittaamatta, ihmistä vastaan tai ihmisen tahtoa vastaan. Ihmisestä kun on puhe, on ymmärrettävä että Jumala on ihmisessä, ja on ymmärrettävä että ihmisen tahto osallistua joko pahaan tai pyhään henkeen on ratkaiseva. Uskonnolla, oli se nimellinen tai mikä tahansa, ei ole tässä merkitystä. Kaikissa uskonnoissa on, jos ovat aitoja uskontoja eivätkä parodioita, pyhän eli sakraalin elementti, opastusta siihen ja salaisuuksiin perehdyttävä aines, joka on piilotettu tarinoihin, vertauksiin ja sanallistettuun kertomukseen siitä, mistä oikeasti on kysymys. Sitä ei ole helppo ymmärtää, paitsi Jumalan armosta ja siis Pyhän hengen vaikutuksesta käsin.
Todellakin sinun hengestä on kyse. Jokaisella on oma sielu, joka on osin ikuinen Jumalan luoma mutta osin maallisen tahraama.
Arvatenkin Saatana tai paha henki / pahat henget vaikuttavat ihmisessä tahraten pyhää. Jumala on puhdas mutta tahraaja on Jumalan vastustaja. Nimitykset joilla näitä hengen tosiasioita nimitetään, ovat toissijaisia siihen nähden mistä on kysymys.
Jumala ei päätä ihmissielun puolesta, vaan ihmissielun on oltava aktiivinen suhteessa Jumalaan, jotta Jumalan voima saa vallan. Ihminen voi vapaasti antaa vallan myös pahalle, onhan hänellä vapaa tahto.
Useinkaan ihminen ei ole tietoinen siitä, mikä henki tai mitkä henget häntä hallitsevat. Joka tapauksessa vaihtoehtoja ei ole, sitä palvelee aina joko pyhää tai pahaa. Useimmat me palvelemme vähän molempia. Mitä tietoisemmaksi tulemme Jumalan olemassaolosta ja hänestä, sitä helpommin on tehtävissä tietoinen valinta Jumalan suuntaan, vaikkei sekään ihan yksinkertaista ole.
Sielun aktiivisuus on rukoilemisessa eli kommunikaatiossa Jumalan kanssa sitä, että sielu siinä saa ensinnäkin tietoa, toiseksi tekee päätöksiä, kolmanneksi saa hengen parannusta ja lahjoja, neljänneksi yhdistyy Jumalassa kaikkeuteen ja muihin.
Rukoilu ei näy ulospäin. Ilman rukoilua eli Pyhän hengen kommunikaatiota ei ole mitään keinoa tietää, kuka rukoilee ja kuka ei.- bad.boy
Tuota kutsutaan itse tutkiskeluksi tai meditaatioksi. Minäkin keskustelen joskus itseni kanssa. Mutta mitään jumalia en ole koskaan kokenut tällaisessa keskustelussa, koska mitään jumalia ei ole, Jumalat ovat vain mielen harhaa, ei mitään todellisuutta.
bad.boy kirjoitti:
Tuota kutsutaan itse tutkiskeluksi tai meditaatioksi. Minäkin keskustelen joskus itseni kanssa. Mutta mitään jumalia en ole koskaan kokenut tällaisessa keskustelussa, koska mitään jumalia ei ole, Jumalat ovat vain mielen harhaa, ei mitään todellisuutta.
Itsetutkiskelu tai meditaatio on tietyissä muodoissaan rukousta vastaava. Itse asia on tärkeä, ja meditaation korkeilla tasoilla on mahdollista saavuttaa tietoisuus, joka ei ole niin sanotusti tästä maailmasta.
Kas kun ei ruikkitietäväisyys ja kakoilu.. :D
Rehellinen aloitus ja kysymys. Lopultakin kysyjä ilmoittaa käsityksensä.
>Eikö kaikkitietäväinen olento, jos olisi olemassa, noin oletusarvoisesti tietäisi palvojastaan kaiken muutenkin, hänen aivoituksistaan, munaskuistaan jne.?<
Kyllä minä jutustelen kaikenlaista tapaamieni ihmisten kanssa vaikka hyvin tiedän että heillä on asiasta paremmat tiedot kuin minulla ikinä, aivan kuin sinunkin kansasi tässä. Eikö juuri se ole hyvä syy tarinointiin. Sanon tästä mielipiteeni vaikka saatat jopa arvata ajatukseni etukäteen, ei se minua haittaa. Ei yhtään sanaa esiinny tekstinä tässä kunnes minä sen näkyviin näppäilen. Sinä niin kuin jumalakin ovat "oletusarvoisia=samanarvoisia". Kirjoitettuani jotain typerää tunnen pahoinvointia ja kirjoitettuani sinusta jotain typerää tiedän että sinä tunnet jotain ikävää. Ei keskustelu Jumalan kanssa ole tämän ihmeellisempää. Lisäksi olen huolehtimatta siitä että aina on joku joka kokee ajatukseni typeryytenä, niin vain on, ja se on hänen asiansa.
Rakkaus sinua ja itseäni kohtaan inspiroi ja minä koen Jumalan rakkaudessa ja luottamuksessa. En minä sitä mitenkään pysty todistamaan tämän ihmeellisemmin.
Täysin vakuuttuneena tiedän Jumala käsitteenä jatkaa ja voi hyvin jokaisen mielessä kuten tähänkin asti. Eikä mitään tapahdu missään ennen kuin se on jonkun mielessä.
Jumala sanana ja käsitteenä nimenä tulee pysymän ikuisesti ja ainakin niin kauan kuin on ajattelevia, tuntevia, vihaavia, pelokkaita, rohkeita ja rakastavia ihmisiä."Eikö kaikkitietäväinen olento, jos olisi olemassa, noin oletusarvoisesti tietäisi palvojastaan kaiken muutenkin, hänen aivoituksistaan, munaskuistaan jne.?"
Jumala on kaikkitietävä, mutta Hän on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Jumala haluaa antaa ihmiselle mahdollisuuden itse valita ja pyytää, mitä ihminen itse tahtoo. Siksi on aivan loogista rukoilla jumalaa.
Koska ateisti elää ristiriidassa Jumalan ja hengellisten asioiden kanssa, hän menee jatkuvasti harhaan yrittäessään tulkita Jumalan ominaisuuksia ja hengellisiä asioita.- bad.boy
En yritä tulkita jumalaa, koska sellaista ei todellakaan ole olemassa. Yritän vain tulkita teitä uskovia, mikä saa teidän uskomaan olemattomaan entiteettiin.
Olettaen kaikkitietäväinen rukoiltava jumalolento olevaiseksi tämä tietenkin tietäisi ihmisen tahdon ja halun rukoilipa tämä tai ei, ja kaikkivoipaisena voisi tietenkin noudattaa tai olla noudattamatta ihmisen tahtoa ja halua, aivan mielensä mukaan.
- ihmeidenaikaoaina
bad.boy kirjoitti:
En yritä tulkita jumalaa, koska sellaista ei todellakaan ole olemassa. Yritän vain tulkita teitä uskovia, mikä saa teidän uskomaan olemattomaan entiteettiin.
bad.boy hyvä
Eikö juuri sinun todistuksesi ettei Jumalaa ole ole paras todistus kaikkitietävyydestä Silti se ei tee sinun lausumaasi olemattomaksi siis vaikka tiedät kaiken - bad.boy
Enhän minä pidä itseäni kaikkitietävänä, kaukana siitä, Mutta sen tiedän ettei jumalaa ole olemassa.
bad.boy kirjoitti:
"En yritä tulkita jumalaa, koska sellaista ei todellakaan ole olemassa. Yritän vain tulkita teitä uskovia, mikä saa teidän uskomaan olemattomaan entiteettiin."
Ja siinä sinä käännät katseesi pois siitä, mitä sinun pitäisi tarkastella. Itseäsi ja omaa henkeäsi.
Jos katsoo maailmaan, riippuu mihin kohtaan katsoo, mitä sieltä näkee. Samalla kun katsoo maailmaan, oma näkökyky on katsomisessa olennaista, miten ja mitä se pystyy näkemään.
Jumala kun katsoo maailmaa, hän näkee siitä kaiken, pienimpiäkin yksityiskohtia myöten. Samalla Jumala näkee kaiken, kokonaisuuden. Ja sikäli kun sielumme on hyvissä väleissä Jumalan kanssa, ja sikäli kun me ihmisinä olemme tietoisia sielusta, mekin voimme saada sitä tietoa, joka on Jumalalla.
Sielu, joka sinäkin pohjimmiltasi olet, tiedostaa Jumalan ja muistaa, mistä tässä perimmältään on kyse, tässä meidän maallisessa vaelluksessamme eli elämässämme ihmisinä.
Sielu tuntee Jumalan. Jokainen sielu tuntee ja tietää että Jumala on.
Sinä et muita tarkastelemalla ulkoapäin, ulkokohtaisesti ja näkemättä, kykene tekemään valideja havaintoja sen enempää maailmasta kuin hengestä.kekek-kekek kirjoitti:
Olettaen kaikkitietäväinen rukoiltava jumalolento olevaiseksi tämä tietenkin tietäisi ihmisen tahdon ja halun rukoilipa tämä tai ei, ja kaikkivoipaisena voisi tietenkin noudattaa tai olla noudattamatta ihmisen tahtoa ja halua, aivan mielensä mukaan.
"Olettaen kaikkitietäväinen rukoiltava jumalolento olevaiseksi tämä tietenkin tietäisi ihmisen tahdon ja halun rukoilipa tämä tai ei, ja kaikkivoipaisena voisi tietenkin noudattaa tai olla noudattamatta ihmisen tahtoa ja halua, aivan mielensä mukaan."
Ihmisen tahto on usein epäselvä. Tyypillisesti ihminen on kuin tuuliviiri, heiluu minne sattuu, vaihtaa ajatuksiaan ja käsityksiään mielivaltaisesti. Se on hengellisesti ajatellen harhaista ja siten epäjumalallista.bad.boy kirjoitti:
Enhän minä pidä itseäni kaikkitietävänä, kaukana siitä, Mutta sen tiedän ettei jumalaa ole olemassa.
"Enhän minä pidä itseäni kaikkitietävänä, kaukana siitä, Mutta sen tiedän ettei jumalaa ole olemassa."
https://carm.org/atheist-says-he-knows-there-no-god- enyhtäänihmettele
bad.boy kirjoitti:
Varotaan tarkasti kysymästä tai ilmaisemasta mitä tarkoitetaan sanalla olemassaolo ettei mene loputon kina perseelleen. Kuitenkaan käsiteelle Jumala ei ole kahta samanlaista kuvausta kellään. Josta automaattisesti seuraa että jokaisella on omansa .....Joten tietenkin sinun käsittämäsi on vain sinulla
- Jeesusvastaa
"5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi..."- bad.boy
Ja taas raamatun lauseita...niitähän riittää.
- Jobinpostia
Jes.65:24. Ennenkuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen. Sananl.18:13. Jos kuka vastaa, ennenkuin on kuulut, on se hulluutta ja hänelle häpeäksi.
- bad.boy
Ja lisää uskovien itsensä ylentämistä....sitäkin riittää.
Rukoilu on kaikesta päätellen vain uskonnollista sosiaalista toimintaa, tekipä sen julkisesti farisealaisittan tai nöyrästi publikaanimaisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563161Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472901Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242719Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541817- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44819
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810