Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yleensä+palkasta+otetaan+lain+sallima+summa.+Kurkistavat+samalla+tilille+ja+tiedustelevat+mahdollisista+perintökalleuksista.+Jos+ei+ole+palkkatuloja+niin+eipä+niistä+paljoa+voida+ottaa+velkojille+vaan+uo+palauttaa+velat+ja+saat+varattomuusmerkinnän.
29.11.2016 20:49
ei+kahden+tonnin+takia+asuntoa+myydä...+:D
29.11.2016 20:42
Oma+kotitalouden+velka+on+nyt+vajaa+4000€.+Ensi+vuoden+toukokuussa+0€.
Mutta+kyllä+tuo+tulevaisuus+tosiaan+huolettaa+:(
29.11.2016 20:40
Mulla+sama+juttu+jos+esim+tulee+vain+peruspalkka.+Vuokran+ja+järjestelylainan+jälkeen+käteen+jää+n.+300e.+Siitä+lähtee+vielä+sähkö+ja+puhelin+ja+ruoka+jne.
Eikö+kannattaisi+mennä+oikeaan+pankkiin+kysymään+lainaa+jolla+luotot+kuittaisit?+Ja+kun+on+kuitattu+niin+luottokortit+kahtia...+Tosin+noilla+tuloillasi+ei+varmaan+moinen+onnistuisi.
29.11.2016 20:37
Takuu-Säätiön+ehdot+todella+tiukat.+Moni+puhtaat+luottotiedot+omaavakaan+ei+niitä+läpäisisi.+Itsellä+sattui+olemaan+asiat+kohdillaan+eli+vakiduuni+(virka)+ja+ilmeinen+halu+hoitaa+ongelma+pois.+Takuu-Säätiö+takaa+myös+puhtaat+luottotiedot+omaavalle+järjestelylainoja,+samoilla+ehdoilla+kaikille.
Itse+liputan+positiivisen+luottorekisterin+puolesta.
20.11.2016 20:51
Mites+Pekka771+onko+tilanne+nyt+hallinnassa+että+pystyt+hoitamaan+lainat+tällä+järjestelyllä+"kivuttomasti"?+Jos+näin+on+niin+jatka+samaa+rataa,+se+kannattaa+:)
18.11.2016 22:02
Luottotietoihin+saa+REF-merkinnän+mikäli+saavata+on+suoritettu.+voi+auttaa+pankkineuvotteluissa+mutta+ei+automaattisissa+tarkastuksissa.
jännä+homma+kun+itse+olen+vielä+rahoituslaitosten+mielestä+kelvoton+hoitamaan+velkojani+ja+raha-asioitteni+hoito+on+huonolla+tolalla.+mutta+heti+4.2.2017+alkaen+kun+viim+merkintä+poistuu+olen+taas+kelvollinen+saamaan+lainaa+mistä+vaan.+kaikki+tuo+tapahtuu+yhdessä+yössä...
tosiasiassa+heti+2013+takuu-säätiön+takaaman+lainan+turvin+maksettujen+velkojen+jälkeen+raha-asiani+ovat+olleet+kenties+paremmin+kuin+muilla+puhtaat+luottotiedot+omaavilla.+yksi+velka+jonka+pystyn+hoitamaan+ja+rahaa+jäänyt+jopa+sukanvarteen,+2013+jälkeen+en+ole+velkaantunut+senttiäkään+ja+oppinut+elämään+sillä+mitä+tilillä+on(varmaan+tärkein+asia).
toki+vaikeitakin+aikoja+on+ollut+,mutta+silloin+pitää+priorisoida+asioita.+tarkoitus+jatkaa+tällä+samalla+mallilla+järjestelylainan+maksun+jälkeenkin+5/2017.
16.11.2016 19:04
Aloittajalle.+Olet+ilmeisesti+saanut+kutsun+saapua+ulosmittaustilaisuuteen+uo-miehen+kansliaan.+Tuona+päivänä+ja+kellonaikana+käytte+läpi+velka-asiaa+uo-miehen+kanssa+ja+sovitte+siitä+miten+velkaa+aiotaan+hoitaa.+Samalla+katsotaa+velallisen+omaisuus+yms.+Tuohon+tilaisuuteen+kannataa+siis+mennä.+Antaahan+se+hyvän+vaikutuksen+siitä+että+velallinen+haluaa+hoitaa+velkaongelmansa.+Jos+et+mene,+niinkuin+aika+monet,+niin+uo-mies+tekee+sen+minkä+laki+antaa+myöden+omatoimisesti.
05.10.2016 15:36
Ei+saa+missään+nimessä.+Jos+näin+tekee+nii+rikosilmoitus+kehiin+henkilöstä.
24.09.2016 13:55
Eipä+kysele+mitään.+Pyydät+vain+laskun+tietylle+päivälle+koko+velan+kuluineen+korkoineen+ja+kun+olet+maksanut+se+on+sillä+selvä.
24.09.2016 13:54
Millaista+velkajärjestelyä+tarkoitat?+Omalla+kohdalla+velkajärjestelynä+toimi+Takuu-Säätiön+takaama+järjestelylaina.+Järjestelylaina+oli+huomattavasti+kalliimpi+MUTTA+sain+velan+hoidettua+4+vuodessa.+UO:ssa+maksetaan+minimissä+se+1/3+palkasta+sekä+sitte+eräitä+muita+UO:n+kuluja+mutta+aikaa+menee+riippuen+velkojen+määrästä.
Eli+kysymykseesi+vastaan+että+riippuu+tilanteesta...
24.09.2016 13:51
Eka+kirje+uo:sta+on+maksukehotus+jossa+on+alkup+velka+sekä+mahdollisen+tuomion+tuomat+lisäkulut.+Tässä+maksuaikaa+yleensä+annettu+viikko+tai+kaksi.+Tästä+n+kaksi+viikkoa+niin+tulee+kirje+jossa+ilmoitetaan+kutsusta+saapua+ulosmittaustilaisuuteen+uo-virkailijan+luona.+Täällä+päätetään+miten+velkaa+aletaan+hoitaa,+yleensä+palkasta+se+1/3.+Heti+tilaisuuden+jälkeen+lähtee+työpaikkasi+palkanlaskijalle+maksukielto.+Yleensä+voimassa+heti+seuraavassa+palkassa.
15.09.2016 22:12
Aina+asumiskustannukset+hoidettava+ensin+kuten+vuokra,sähkö...+Sitten+ruoka,+lääkkeet+ja+viimeisenä+velat.+Suoraan+uo-kelpoisista+veloista+ei+tule+käräjäoikeuden+tuomiota+eli+ei+kuluja+niiden+osalta+paitsi+uo:n+omat+kulut.
15.09.2016 22:07
Omalla+kohdalla+kun+korttitalo+romahti+olin+velat+n+21.000e.+Vippien+yms+osuus+oli+vain+muutama+tonni,+loppu+tililuottoja+useampia.+Hain+T-S+takausta+jonka+lopulta+sain.+hakuaika+oli+n+8+kk.+Tänä+aikana+makselin+mahd+paljon+pienimpiä+lainoja+pois,+suurimmat+päästin+uo:oon.+Uo:n+aikana+makselin+vain+yhtä+lainaa+jossa+oli+äiti+takaajana.+Juuri+ja+juuri+sain+senkin+hoidettua.+Uo:n+meni+lopulta+n+15+velkaa,+uo:ta+kesti+4+kk.+Lainan+nostohetkellä+oli+kokonaisvelka+kasvanut+34.500e+vaikka+joka+kk+lainoja/velkoja+maksettiin.+Tämä+johtui+mm+käräjöintikuluista+joita+tuli+muutama+satku+per+velka.+Nyt+jlainaa+vajaa+6000e+jäljellä+sitten+velaton.+tässä+kuussa+häipyy+4+YKV-merkintää,+viimeinen+1/2017.
15.09.2016 09:39
Velat+ilmeisesti+tulleet+jo+kauan+sitten?+Ovat+siis+varmaan+jo+ulosotossa.+Pyydät+sieltä+Uo:sta+velkasaldoerittelyn,+eli+ne+velat+jotka+ovat+uo:ssa+saat+sieltä.+Voisit+toki+käydä+läpi+kaikki+yleisimmät+perintätoimistot+ja+pyytää+nimelläsi+olevat+mahdolliset+velat.+Uo:oon+mennyt+velka+on+voitu+palauttaa+perintätoimistolle.+Yleensä+hoitomattomat+velat+päätyvät+kaikki+viimein+uo:oon.
02.09.2016 16:04
Jos+olet+töissä+niin+Takuu-Säätiö.+Ei+tarvitse+sekoittaa+sukulaisia+tuttavia+sotkuun.+Vaatii+aikaa+ja+sutoutumista,+ei+sovi+mulle-kaikki-heti+ihmiselle.+Mulla+sama+tilanne+2012+ja+aikaa+kului+8kk+takauksen+hausta+jlainan+nostoon.+Elämäni+paras+"suoritus".+Luotot+palautuu+1/2017+ja+sitten+ei+senttiäkään+velkaa.+Jopa+säästöön+olen+näiden+vuosien+aikana+saanut+laitettua.+Maksat+nyt+ne+jotka+voit,+siis+ne+pienimmät+velat+ja+isommat+sitten+perinnän+kautta+ulosottoon.+Luottotietojen+menetys+kohdallasi+todella+hyvä+juttu.+Samoin+tein+muutat+kulutustottumuksiasi+eli+kaikki+turha+pois.+Kuitenkin+asumiskustannukset+hoidat+prio+ykkösenä,+velat+tulevat+viimeisenä.+Varaat+ajan+velkaneuvontaan+ja+alat+hoitamaan+asiaasi..+aikaa+menee+se+on+ikävä+tosiasia.
28.08.2016 20:00
Missä+maailmassa+elät??++Kyllä+kaikki+tulee+maksettavaksi,+korkojen+kera.
24.08.2016 22:32
Luottokielto+ehdottomasti+otettava.+Teet+täysremontin+kulutustottumuksiisi,+kaikki+turha+pois.+Eli+lehdet,+kalliit+netti/puhelinliittymät,+kerhojäsenyydet+joissa+tavaraa+tulee+joka+kk+automaattisesti...+Itse+aikoinani+tein+samanlaisen+remontin+ja+sain+kk-menoiksi+vuokran,+sähkölaskun+ja+edullisen+puhelinliittymän(prepaid
nykyään+hyvä+vaihtoehto).+Auton+laitoin+reiluksi+vuodeksi+pois+ja+otin+bussiliikenteen+arvokortin.+Koti/henkivakuutuksen+makselin+könttänä+veronpalautuksista.+Tai+sit+joku+muu+hoitaa+jonkun+aikaa+sinun+rahaliikenteesi+esim+sukulainen?
24.08.2016 07:32
Mikä+on+yksittäisten+velkojien+määrä?+Jos+vain+muutamia+niin+perintäfirmojen+kanssa+kannattaa+tehdä+maksusuunnitelmat+esim+minimisummille.+Jos+taas+velkojia+useita+niin+maksusuunnitelmista+tulee+liian+iso+potti+jotta+niitä+voisi+sovitusti+hoitaa.+Jos+maksusuunnitelma+ei+pidä+niin+perintäfirmat+eräännyttävät+saatavan+kokonaisuudessaan.+Silloin+on+maksettava+koko+velka+tai+velka+siirtyy+haasteelle+josta+tulee+heti+lisäkuluja.+Jos+olet+töissä,+kokonaisvelka+alle+34.000e,+olet+maksellut+velkoja+säntillisesti+ja+et+ole+enää+lisävelkaantunut(tiliotteet)+voit+hakea+Takuu-Säätiön+takausta+järjestelylainalle.+Ehkä+kannattaisi+käydä+tiedustelemassa+myös+omasta+pankista+lainaa.+Nyt+kannattaa+toimia+heti+eikä+vitkutella+koska+ilman+apua+olet+pian+pahemmassa+suossa.+Jos+tiedät+jo+nyt+että+ulosottoon+menee+niin+maksa+kaikista+pienimmät+velat+pois+jotta+lopullinen+kokonaisvelka+jäisi+mahdollisimman+pieneksi.+Isommat+velat+sitten+perintäfirman+kautta+ulosottoon,+tosin+suolaisilla+kuluilla+lisättynä.+Itselläni+oli+kaikenlaisia+luottoja+ja+velkoja+2012+n.+22.000e.+Takuu-Säätiön+takauksella+sain+jlainanjolla+maksoin+kaikki+pois.+Maksuhetkellä+oli+kokonaisvelka+noussut+34.000e+uo:sta+ja+käräjäkuluista+johtuen.+Aikaa+meni+takauksen+hausta++velan+maksuun+8kk.+Luotot+meni+2017+alkuun+saakka.+Nyt+jlainaa+jäljellä+6.000e.+Ainoa+asia+joka+harmittaa+oli+se+että+en+hakenut+apuen+aiemmin...
23.08.2016 08:58
Aloittajalle...
Mikäli+olet+varma+että+kaikki+velat+ovat+jo+käyneet+käräjillä+niin+siinä+tapauksessa+säästä+kaikki+rahat+vaikka+sukanvarteen.+Älä+missään+nimessä+törsää+niitä+vaan+oikeasti+säästä+ne+pahimman+varalle.+Miellä+uo+eräänlaisena+lopullisena+"maksusuunnitelmana".+Kun+uo+alkaa+ei+ole+mitään+mieltä+maksaa+muita+velkoja,+kuin+uo:n+1/3+palkasta,+ellei+ne+ole+just+niitä+jotka+ovat+vielä+velkojilla.+
Jos+joku+velka+ei+ole+mennyt+haasteen+asteelle+eli+ovat+vielä+alkup+velkojalla+tai+perinnässä+niin+niitä+maksa+mahdollisimman+paljon+pois+pienimmästä+päästä.+Siksi+että+niistä+ei+koituisi+enempää+kuluja+kun+ne+haasteen+asteelle+joskus+menevät.+Ne+nostavat+hurjasti+kokonaisvelkaa.
09.08.2016 20:09
5 / 34