Vapaa kuvaus

Aloituksia

241

Kommenttia

2030

1. Ja+muuten,+se+on+täsmälleen+Venäjän+asia+kenet+se+valitsee+presidentikseen!Vai+pitäisikö+Lännen+yrittää+kaataa+tämäkin+valtio+soluttautumalla+isolla+rahallavähemmistöryhmien+joukkoon?+Kerro+minulle,+sinä+demokratian+asiantuntija!
  2. Kiitos!+On+ihan+oikeasti+mukavaa+kuulla+tuollaista+edes+joskus!Mitä+tahansa+näille+palstoille+kirjoittaakin,+on+99%+varmasti+joko+"putinisti,+Kremlin+trolli"tai+"Lännen+ja/taiNATO:n"+"sotahullu".Olen+ilahtunut+ensinnäkin,+että+täällä+ulkopolitiikka-palstalla+tuntuu+olevan+aikuisempiote+asioihin,+kuin+vaikkapa+tuolla+"NATO"+-palstalla,+jonne+en+täst'edes+tuhlaa+aikaa+enääsekuntiakaan.+K.o.+palstan+ovat+vallanneet+natolla+ratsastavat+trollit+ja+vähemmistönä+oikeat+naton+kannattajat.+Mistäkö+tiedän+tämän?+Ei+tarvita+monimutkaista+analyysia+selvittämään+asian+laitaa.+Olen+henk.+koht.+ollut+näillä+kirjoituspalstoilla+jo+-90+-luvulla,+siis+silloin+kun+iso+osa+nykyisistä+trolleista+eivät+olleet+edes+syntyneet.+Aika+ja+kokemus+näistä+palstoista+opettaa+tunnistamaan+ihmistyyppejä+-+ja+tuskin+olen+ainoa,+joka+voi+kokemuksesta+näin+sanoa.Sitten+takaisin+asiaan.Juuri+tänään+globaali+maailmanpolitiikka+näyttäisi+hyvältä!+Kim+Jong+Un+vieraili+Kiinassakinja+näyttäisi+tosiaan+siltä,+että+PK+haluaisi+liennyttää+-pienin+askelin-+välejään+ja+tulla+osaksi+tätä+globaalia+helvettiä+:)++Olen+optimistinen+mutta+tällainen+muutos+ei+voi+tapahtua+kuukaudessa,+eikä+ehkä+edes+vuodessa.+Pitää+muistaa+realiteetit.+Koko+PK:n+kansa+on+lapsuudestaan+alkaen+ohjattu+ajattelemaan+koneiston+mukaisesti+ja+mikäli+koneisto+muuttuisi+ketkessä,+saattaisi+tuloksena+olla+mitä+tahansa+anarkiasta+uuteen+diktatuuriin+-+tai+ennen+näkemättömiin+kansan+vaelluksiin,+joihin+EK+ja+Kiina+eivät+ole+valmiita.+Siksi+pitää+tottua+siihen,+ettei+mitään+hyväätässäkään+asiassa+saavuteta+vain+joillakin+allekirjoituksilla,+vaikkakin+ovat+tottakai+tärkeitä.Ja+vähintään+yhtä+positiivista+on+se,+että+Syyrian+anarkistinen+tilanne,+vaikkakin+on+humanitaarinen+katastrofi,+näyttäisi+sekin+olevan+loppumaisillaan.+Mikäli+vainLänsi+vetäytyisi+tilanteesta+-+nyt+kun+se+on+vielä+kunniallista+-+ja+tunnustaisi+Syyrianlaillisen+hallinnon+ja+maan+itsemääräämisoikeuden.
  3. No+jos+alle+30+ohjusta+105:sta+osuu+ja+loput+ammutaan+alas,+niin+ei+se+niin+kovin+kehno+tulos+ole.