Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tractor
profiilit
tractor
tractor
Vapaa kuvaus
Aloituksia
241
Kommenttia
2030
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta+se+on+TÄSMÄLLEEN+se+mitä+tapahtuu+-+jos+on+tapahtuakseen
06.09.2017 01:43
....+jolloin+vastaus+on+energiaksi.
Tai+jos+energiaa+on+hävinnyt,+se+on+siirtynyt+liikemääräksi.
Tämä+on+perusmekaniikaa.+Sama+analogia+toistuu+vaikkapa+elektroniikan+kurssilla
ja+/tai+elektrodynamiikan+kurssilla
06.09.2017 01:39
Ehkä+olen+mennyt+näissä+asioissa+liian+pitkälle...+katsokaas+kun+me+taidamme
puhua+eri+kieltä.+Te+puhutte+koulutehtävistä+ja+minä+typotan+suhteelisuusteoreettisesta
neli-vektorista+(energia,+liikemäärä).+Pahoittelen+sekaannusta+ja+pyydän+anteeksi
Koululaskuissa+voi+pitää+mielessä+sen,+ettei+niissä+liikemäärä+häviä.+Loppukysymys+on
sitten+tyyliä:+"minne+hittoon+se+sitten+hävisi")
06.09.2017 01:29
Mahtava+kommentti.+Tästä+pitäisi+jonkun+tehdä+väikkäri
06.09.2017 01:11
Kiitos+kommenteista+(Huom.+kun+joku+on+samaa+mieltä,+niin+kiitän.+Niin+kovin+väärin!)
Olen+yhdessä+asiassa+erimieltä:+CERN:issa+ei+saada+aikaiseksi+mitään+sellaista,+joka+olisi
ihmiskunnalle+epämiellyttävää.+Ne+(pahat)+asiat+keksittiin+1930-40+-luvulla.
06.09.2017 00:54
Rakastan+suomalaisia,+osa+uskovaisia,+osa+ateisteja.+Tuntuu+kuitenkin+(ei+vain+palstalla,+vaan+ottaen+huomioon+tutut,+sukulaiset,+läheiset+ystävät+jne),+että+kukaan+ei+ota+noita+uskonasioita+niin+haudanvakavasti
06.09.2017 00:24
Yritän+neuvoa+näissä+asioissa+ja+on+hienoa,+että+palstalla+on+näinkin+paljon+porkukkaa,
kun+ottaa+huomioon,+ettei+fyssa+ole+se+kaikkein+seksikkäin+tiede+(minusta+se+tosin+on+sitä+:)
Otetaan+ihan+alusta:
1.+Miksi+liikemäärä+säilyy?
2.+Miksi+pyörimismäärä+säilyy?
3.+Miksi+energia+säilyy?
Se+johtuu+siitä,+että+avaruus+on+isotrooppinen,+homogeeninen+ja+(ainakin+pienessä
mittakaavassa)+ajasta+riippumaton.
Mielestäni+Emmy+Noether+kuuluu+ehdottomasti+1900-luvun+fyysikoiden+top+10:een!
Hän+kiteytti+symmetrian+käsitteen+niin+syvälle+fysiikan+peruskäsitteisiin,+ettei+sitä
ole+ulosyrittämässä+muut,+kuin+anaalifetisistit+-+ja+hekin+saavat+odottaa
06.09.2017 00:13
Silloin+kiesus+käveli+vetten+päällä,+on+hänen+massansa+täytynyt+olla+sama,+kuin+hänen+tilavuutensa+ilmaa+-+jo+Archimedes+tiesi+tämän+muutama+sata+vuotta+aikaiemmin.
Tietenkin+tuo+stuntti+oli+varmasti+vähintään+yhtä+vaikuttava+kuin+nykyiset+vedenpäälläkävely-trikit,+olen+nähnyt+näitä+4-5+ja+täysin+naurettavia+jokainen,
Tsiisus+oli+kai+viihdealalla?
01.09.2017 08:33
Atomit+ovat+tietoisia+toisistaan+mutta+ei+niillä+itsellään+mitään+tietoisuutta+ole.+Siihen+vaaditaan+monimutkaisempia+molekyylejä+ja+paljon+paljon++muuta
01.09.2017 07:58
Hei+poika,+oikaisehan+minuakin+mikä+on+simplex+ja+miten+se+liittyy+tähän+palstaan,+jolle+aloit+uhota?+Katsotaan+sen+jälkeen+kuka+on+ymmärtänyt+väärin+!
01.09.2017 07:50
Hei+kuule,
Tein+muutaman+virheen+aikoinani+kun+lähdin+jankkaamaan+kaltaistesi+-fysiikasta+tietämättömien-+kanssa+ja+en+jatka+tätä+dialogia+enempää.
Kommenttisi+ei+kuulu+tälle+palstalle,+vie+se+sinne+hv/kg+-sivuille,+ymmärtävät+siellä+katsos+sinua+paremmin
01.09.2017 07:35
MUTTA+SEHÄN+OLI+JUMALAN+IHME!+Ei+me+midän+sovi+kyseenalaistaa+KAIKKIVALTIASTA!
Hän+rakastaa+meitä+kaikkia+mutta+keittää+Helvettiin+jos+lasket+hieman+geometriaa+tai+aritmetikkaa
01.09.2017 06:56
Rakas+Ohman,
Minulla+on+sama+kirja+ja+olen+lukenut+sen.
Tietenkin+tässä+rönsyilevässä+ketjussakin+pitää+alkaa+miettimään
mitä+substanssiarvoa+on+luovuttaa+tänne+energiaa.+Uskon,+että+ymmärrät
mitä+tarkoitan
01.09.2017 06:39
Laske+miten+lasket.+Liikemäärä+eikä+energia+häviä.
Jos+Laskusi+lopputulos+näyttää,+että+liikemäärää+havisi,+se+on+muuttunut+energiaksi.
Jos+energiaa+hävisi,+sen+on+muuttunut+liikemääräksi.
Luuletteko+te+pellet,+että+voitatte+viimeiset+600+vuotta+neroja+noilla+5+vuotiaiden
tasolla+olevilla+väitteillä+/+laskelmilla+/+yms.+sekoäisillä+ajatuksilla?
Suhtautukaa+asian+vaativalla+nöyryydellä,+kuten+useimmat+täällä+kirjoittavat!
01.09.2017 06:07
Anteeksi+mitä?+Kaikella+kunnioituksella,+voisitko+olla+täsmällisempi?
01.09.2017 05:36
Ja+mitä+sitten!
01.09.2017 05:27
Ei+vesihöyry+vaadi+kiehumislämpötilaa,+vettä+on+aina+ilmakehässä+höyrynä,+eli+yksittäisinä+molekyyleina.+Tietyissä+olohuhteissa+ne+kokoontuvat+yhteen+ja+muodostavat+pisaran,+jonka
tunnet+sateena.
Jos+ajattelet+siten,+että+vettä+ei+voi+haihtua+ilmaan+alle+100+asteessa,+olet+väärässä.+Vesi+kiehuu+sadassa+asteessa+mutta+sillä+ei+ole+juurikaan+tekemistä+veden+ilmaan+haihtumisen+kannalta,+vesi+kun+haihtuu+ilmaan+jopa+jään+pinnalta!
01.09.2017 05:23
En+minä+plussiasi+kaipaa,+suosittelen+vaan+että+ennen+kuin+puhut+suureista+mitään,+ota
selvää+niistä.+Painoa+ei+edellenkään+mitata+kilogrammoissa,+vaan+Newtoneissa.
Ja+mikä+vi*tu+tuo+"hv"+on?+Hevosvoima?+Tämä+taitaa+olla+sinulle+ihan+väärä+palsta
01.09.2017 05:07
Anteeksi,+vuoroveden+tapauksessa+Kuun+vaikutus+on+oleellisin+tekijä.+Tämä+kalju+apina+menee+nyt+häpeämään
01.09.2017 04:52
Pieni+lisäys.+Me+kaljut+apinat+emme+aisti+sitä+suoraa+,+mutta+se+on+siellä+ja+sen+huomaa+jokainen+kalju+apinakin+kun+vuorovesi+alkaa+nousee+ja+laskee
01.09.2017 04:41
62 / 102