Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stardust09
profiilit
stardust09
stardust09
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
832
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa, minä taas luulisin, että jokaisella ajalla on omat ilmiönsä ja omat käyttäytymismallinsa. Muotti, jonka avulla sulautuu joukkoon ja voiton (huomion) vie se, joka parhaiten hanskaa ajan hengen.
50-luvulla piti olla niin tekopirteitä ja simpsakoita
60-luvulla aluksi tötteröhuulisiä ilmeettömiä sutturoita - ja loppupuolella käännettiin kengänkärjet sisäänpäin, silmät ymmyrkäiseksi, sormi suuhun ja yritettiin näyttää mahdollisimman idiootilta
70-luvulla avoimilta rohkeilta upeilta hymyileviltä maailmankansalaisilta
ja niin edelleen ja niin edelleen
Jos nyt pitää sitten näyttää vaikeastilähestyttävältä aggressiiviselta 'parasta-ku-katoaisit'-ilme naamalla. niin ehkä taas jonkun ajan kuluttua näytetään joltain muulta.
Väittäisin että se on vain laumakäyttäytymistä.
nimim. Hymyillään kun kohdataan - ilman sen kummempia ajatuksia
19.11.2012 00:40
p.s. ai niin, tietokonenäytön tuijottaminen rasittaa silmiä myös - itelläni ensin töissä 8 t ja sit viel iltasin 4-5 tuntia (kuvankäsittelyä, tv-ohjelmia, pelejä ja surffailuja). ja se kyl taitaa näkyä tummina silmänurkkina.
ei ne pussit välttämättä iästä johdu, joskus näkee lapsillakin.
itse oon 60, eikä juuri muuta iho-ongelmaa ole ku hitonmoinen määrä pisamia.
17.11.2012 01:03
Jaa, mä oon oppinu, että kun elimistö alkaa ennakoida nestehukkaa, ni se alkaa kerätä nestettä sinne, missä se on välttämätöntä - silmät ei saa kuivua, ni neste kerääntyy silmien ympärille.
Esim suola ja alkoholi kuivattaa elimistöä - seuraavana päivänä silmien alla näkyy et on tullu pistettyä poskeen reilusti esim sipsejä tai oliiveja tai jotain vastaavaa.
Itse oon aika kova suolan ystävä, joten sitä en ainakaan vähennä.
Ei tarvii pitää mitään vesipulloa mukana - kunhan sillon tällön poikkeaa vesihanalla. Ja kun juhlien jälkeen ennen nukkumaanmenoa kippaa muutaman lasillisen vettä, ni ei tuu kankkunenkaan niin pahana.
Mun iholle sopii Lumenen arctic aqua - päivittäin alle väritöntä ja päälle värillistä kosteusvoidetta. Ei oo ees kalliita. En oikeen luota erikoisrasvoihin, mut kait niistä jotain hyötyä joillekin on.
17.11.2012 00:38
sorry, siis näkyykö siinä Microsoft Word ? (ei siinä mitään numeroita ole)
08.10.2012 00:28
Ai, no mitä sulla siinä näkyy?
Kai koneessasi on office 2010?
08.10.2012 00:21
en ihan ymmärrä ongelmaasi, joten älä pahastu, jos kirjoitan ihan asian vierestä, mutta Word 2010 tiedosto tallentuu oletuksena 'Word-asiakirja' (mikä siis tarkottaa 2010 versiota) ja tiedoston tarkenne on .docx. Aikaisemmissa versioissa se on .doc. (ja jos haluat tallettaa sen jonain vanhempana, ni sinun pitää valita tallennusmuodoksi esim Word 07 - 2003 -asiakirja) mutta miks ihmeessä niin pitäisi tehdä?
Jos otat tiedostohallinnasta jonkun word -dokumentin ja klikkaat sitä hiiren vasemmalla ja valitset Avaa sovelluksessa... saat sen ikkunan missä on sallitut ohjelmat ja alareunassa paikka pukille 'Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa', niin jos valitset Wordin, niin eikö niiden sitte pitäis kaikkien tämän jälkeen avautua Wordissa. Minulla ainakin.
27.09.2012 23:10
Heippa,
ehkä se kummajainen on jo kääntynyt, mutta pistän nyt kumminkin vähän kannanottoa.
jos sitä ei sitten enää kaaviona tarvii käyttää vaan ikäänkuin kuvana, ni eikö siinä voisi käyttää paint'iä ja wordia yhdessä; kuvan kun kaappaa kuvaruudulta ja laittaa paintiin ja rajaa (ja ehkä muokkaa) sen siellä, ja siirtää takaisin wordiin ja muokkaa lopulliseen muotoon.
27.09.2012 22:49
Jos sinulla on word, niin sinulla on todennäköisesti myös excel - se hakkaa kaikki laskimet mennen tullen. (käytän sitä kaikkeen laskemiseen)
Kopiomalla saa lukemat siirrettyä ohjelmasta toiseen.
Ikkunat voi olla vierekkäin, kun ei pidä niitä täyskokoisina.
Itse pompin avointen ohjelmien välillä alt+tabulaattorilla.
27.09.2012 22:20
Hmh! Avioon mennessä ei kummallakaan ollut pienintäkään aikomusta erota. Nyt, yli 30 vuoden jälkeen ei edelleenkään ole pienintäkään aikomusta erota. Silti en olisi mennyt naimisiin ilman avioehtoa. Se on vain paperi yllättävien tilanteiden varalta. Se ei ole millään lailla vähentänyt yhteen hiileen puhaltamista tai provosoinut helppoon eroon.
Ei avioehdon tekeminen tarkoita sitä, ettei luottaisi kumppaniin. Arkielämässä sen ei tarvitse näkyä mitenkään.Se vain on - siellä taustalla. Turvana jos jokin menee oikein pahasti pieleen.
18.07.2012 23:55
http://www.peltilaine.fi/Alasivut/Sadekatokset.html
"Piipunhatun suositeltava korkeus on 20 cm piipun yläpinnan yläpuolella, jolloin nuohoaminen onnistuu piipunhattua avaamatta tai irrottamatta." Ja eiköhän tuosta joulupukkikin sujahda - hormikin on ahtaampi.
25.06.2012 21:56
Ei oo kokemusta eikä niin tietoakaan, mutta entäs jos kävis jututtamassa kilpailijapankkia - mitähän ne siellä tuumaisivat lainasta (ja uudesta asiakastaloudesta).
20.06.2012 23:48
No meillä oli sellanen Dino, tassut alhaalla se oli tosi tukeva. Oli senkin siirtämisessä taiteilua, kun talon ympärillä (liian lähellä) on isoja mäntyjä ja sillon ei vielä puhelin eikä sähkö tullut maakaapelilla ja aina piti miettiä tarkkaan, miten päin sitä linkkua alkaa kääntää ylös. Vaan siinähän sitä tuli harjoiteltua. Meillä ei saksinosturi tullut kysymykseen, kun piti päästä myös katon päälle tiilien takia.
Saa niitä tikkaitakin vuokrattua, mutta luulen kyllä että ne on ihan kamalan huterat moisessa korkeudessa, varsinkin kun alkaa maalisutia heiluttelemaan - ja maalipurkkikin pitäisi olla ulottuvilla - mieluummin pystyssä.
Mukavia maalaushetkiä sinulle!
18.06.2012 21:20
... ja miten olisi, jos pohtisitte yhdessä naapurin kanssa niitä rajoja ja pyykkejä.
Haittaako se naapurin varasto jotenkin - sehän oli siellä jo ennen tuloanne. Miksi ihmeessä siitä pitäisi riidellä? Vai onko teillä jo kolmen vuoden jälkeen välit poikki? Ei kannattaisi olla jos aikoo jäädä asumaan.
The Rat on oikeassa, kyllä nuo jutut täytyy pystyä sopimaan keskenään!
'Asenne ratkaisee!'
15.06.2012 22:45
Ai niin, tässä oli se linkki Netrautaan
https://www.netrauta.fi/portal/tuotemerkit?gclid=COemy6CxzrACFQE4cgodDi5AWQ&trademark=401
Vaan kai niitä on muissakin rakennustarvikekaupoissa.
14.06.2012 21:48
Tuoltahan niitä löytyy - googlettamalla, esim K-rauta myy 3-osaiset alumiinitikkaat joista saa 10 metriin hintaan 775 (lieneekö hinta sama netissä kuin kaupassa, sitä en tiedä).
Meillä on 2-osaiset, 7 metriin - ihan kelvolliset, oikeastaan tosi hyvät, paitsi että tutisee kiivetessä, ja voi olla että maalatessakin kun siinä itse liikkuu.
Itselläni ei tosin kantti kestä kovinkaan korkealle, kun käsiä pitäisi riittää muuhunkin kuin paniikinomaiseen kiinnirutistamiseen. (itse asiassa rupes huimaaman jo kun luin juttusi alun - 10 metriin - hui)
Meille joskus kattoremonttia varten vuokrattiin nosturi (sellanen auton vetokoukulla kotiin hilattava) Siinä vaihtu risat tiilet vallan mainiosti - oli tilaa työskennellä ja samalla keikalla kierrettiin koko talo ja maalattiin räystäät. Sen oma sähkömoottori siirsi laitetta pihalla sekä sen häkkiä ylös ja sivulle ja alas - tosi kätsy ja kaksi mahtu maalaamaan toisiaan tönimättä. Ja hyvin pystyttiin antamaan tietä vintillä pesiville kimalaisille, kun ne kulki puhelinkaapelin reiästä ulos ja sisään koko ajan. (Pahinta oli kun ukko jätti mut ypönä katolle istumaan kun piti hakea uusi kuorma tiiliä - sillon oli vähän halju olo kun häkin kaide oli poissa - talo kun ei ole ihan matala.)
Että sellasta suosittelisin, maksaa vähän enempi, mutta on tosi turvallinen ja napin painalluksella liikuteltava. Pitkiä tikkaita kun on maalauksen edetessä vähän hankala siirrellä koko ajan.
14.06.2012 21:34
Hmm! Tuskinpa se talonmies on siitä kiinnostunut, missä kukin on virallisesti väestökirjoilla, luultavasti haluaa vain asukkaan tiedot talon asukasluetteloon. Sinänsä fiksua ilmoittaa, jos vaikka avaimet jää asuntoon tai katoaa, niin talkkari avaa oven VAIN sille kuka on merkitty asukasluetteloon - ei muille. (muutenhan kuka vaan voisi mennä puhumalla sisään kenen tahansa asuntoon talkkarin päästämänä).
Muuten voit päättää ihan itse missä haluat pitää osoitteesi. Ei se talkkari varmaankaan tarkoittanut sitä muuttoilmoitusta.
Tosin, jos joskus päätät myydä sen ylimääräisen kämppäsi, niin maksat asunnon arvon noususta (myyntivoitosta) kunnon veron, ellet ole asunut siinä vakinaisesti kahta vuotta. (Silleen, että virallinen vakinainen osoitteesi on siihen asuntoon)
13.06.2012 22:32
Hei, herätys! Kadehtiminen on typerintä ja masentavinta mitä olla voi. Et voi vaihtua kehenkään, ja tarkemmin ajatellen - haluaisitko edes oikeastaan?
Turha tuijotella ja surkutella oman napansa vikoja. Jokaiselta niitä löytyy, toisilta enemään, toisilta vähemmän mutta täydellistä ihmistä ei tule syntymäänkään.
Katso peiliin ja sano itselles, että olet ihan hyvä. Kun kelpuutat itsesi, löydät samalla vähän tasapainoa eikä sinun tarvitse piiloutua pellenaamarin taakse. Tai oikeastaan, mitäs vikaa pienessä pelleilyssäkään on? Monesti se piristää koko porukkaa. Olet vahva - ei heikot uskalla pistää itseensä peliin, koska pelkää mokaavansa. Kunhan pidät rajana, ettei mene niin pitkälle että itsestä tuntuu pahalta.
Tämä pimeä alkutalvi on ollut aika masentava kaikille - yritä löytää jotain kivaa tekemistä, mistä saat hyvää mieltä ja onnistumisia. Jos mahdollista, niin tee vaikka pieni matka.
Tsemppiä!
29.12.2011 01:18
No kyllä se varmaan siitä, jos motivaatiot riittää, ja tunnet oman arvosi.
Esimieskin on usein vähän 'puun ja kuoren välissä', ja jos ei itsekään ihan ymmärrä moisen kuvion perimmäistä tarkoitusta, saattaa ottaa alaistensa tuskan henkilökohtaisena arvosteluna (ja jos ei vaikka itsekään tykkää koko ideasta, ei tietysti voi asettaa sitä kyseenalaiseksi, koska käsky on tullut ylempää).
Äh, luulisin, että nämä on niitä juttuja, mitä jokaisessa työpaikassa tavalla tai toisella kohtaa. Hyvältä kuullostanut idea voi kääntyä ihan päättömäksi. Asioita ei ehkä tarvii ottaa niin henkilökohtaisesti (ennen kuin tullaan sormella osoittamaan).
Toisaalta, tässä tulee tilaisuus heittää kritiikkiä 'asiakkaan suulla'. Tuskin itse kritisoisit myymiäsi tuotteita/hintaa/mikämättää, mutta jos se tulee asiakkaalta, sillä on ihan toisenlaista painoarvoa.
Toivottavasti et ajattele, että puolustelen tätä jotenkin, Yritän vain tsempata sinua, että koita kestää pystyssä päin ja hymyssä suin, tämä on äkkiä ohi ja seuraava 'hyväjuttu' voi olla vielä äklömpi.
13.12.2011 21:37
On tosi ikävää, jos vihon saatesanoiksi ei tullut minkäänlaisia eväitä siitä, miksi vihkoa käytetään. Minusta pienikin infotilaisuus tarkoituksesta olisi ollut paikallaan.
Voisit vaikka kysäistä esimieheltäsi - ihan rakentavassa hengessä.
Maksava asiakas on liiketoiminnan perusta, ei kauppa kannata, jos tuotteet ei liiku.
Voisiko syynä olla jonkinlainen kuluttajatutkimus - myyjä on tässä etulyöntiasemassa, koska hän kohtaa asiakkaan - kuulee ja kuullostelee asiakkaan tarpeet ja pyrkii vastaamaan niihin oikeilla tuotteilla. Jos tuotteet ei käy kaupaksi (tai ei käy kaupaksi tapeeksi hyvin), se voi johtua monesta syystä, ja juuri nämä syyt erityisesti kiinnostavat liikkeenharjoittajaa. Sehän tässä voisi olla 'tutkimuksen' taustalla.
Etkö itse myyjänä jää joskus pohtimaan, miksi asiakas ei sitten ostanutkaan? Vaikeahan sitä on asiakkaiden aivoituksia arvailla, mutta pienellä oveluudella toki saattaisi saada jonkinlaisen syyn ostamattomuuteen.
Näiden vihkomerkintöjen avulla liikkeenharjoittaja pystyisi parantamaan asioita; tuotteistoa, valikoimaa, hinta-laatu-suhdetta, myyjien palvelutaitoa ja tuotetuntemusta, ym ym ym.
Yritä ottaa asia positiivisesti (ainakin kunnes joku sen toiseksi osoittaa), ja yrittäkää puhaltaa yhteen hiileen. Myymälän menestys koituu myös omaksi hyväksesi.
Onnea ja menestystä joulumyyntiin ja muutenkin!
12.12.2011 23:52
Anders, ois kiva nähdä sut siin autossa - toi oli parasta aikoihin.
Oon samaa mieltä, että kiintee-kk-maksunen netti on tosi jees, ja ois tyhmää olla ottamatta sitä. Ei se oo ees kallis. Vahingossaklikkailut voi tulla paljon kalliimmaks.
28.11.2011 22:38
41 / 42