apuohjelmien laskimesta kyselisin

ParkaXXX

minun pöytälaskimeni sanoi itsensä irti kymmenen vuoden jälkeen, ja nyt olen käyttänyt apuohjelmista laskinta.
Mutta saako sen laskimen "aina päällimmäisenä". eli että se "kelluisi".

Nyt kun olen ohjelmassa mihin haluaisin laskimella laskea jonkun luvun. (sanotaan vaikka word) niin aina kun klikkaan wordia, niin laskin katoaa alapalkkiin, ja sen joutuu sieltä palauttamaan takasin.

olisi kätevämpää kun sen voisi sitten sulkea tai pienentää alapalkkiin kun itse haluaa.

Pienoisohjelmista en laskinta ole löytänyt, jos se toimisi kuvaamallani tavalla.

käyttöjärjestelmäni Vista Home Premium.

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos sinulla on word, niin sinulla on todennäköisesti myös excel - se hakkaa kaikki laskimet mennen tullen. (käytän sitä kaikkeen laskemiseen)
      Kopiomalla saa lukemat siirrettyä ohjelmasta toiseen.
      Ikkunat voi olla vierekkäin, kun ei pidä niitä täyskokoisina.
      Itse pompin avointen ohjelmien välillä alt tabulaattorilla.

• Hyväksi havaittu
      • ParkaXXX

kiitos "Hyväksi havaittu".
        Latasin tuon ja se vastaa juuri minun tarkoitustani.

eli sen saa kelluvaksi ja laskutoimituksetkin näkyy kokonaisuudessaan.

• ParkaXXX

kiitoksia vaan tattiaivo. mutta vaikka käytän toki Exceliä lähes päivittäin, niin laskimena sitä en ole tottunut käyttämään.
      Joskin kun teen jotain työkirjaa, niin sivusoluihin tulee joskus tehtyä laskelmia, jotka sotkevat jos ei niitä muista deletoida.
      siksi pelkkä laskin olisi huiman paljon kätevämpi.

tattiaivon siirtymiset työkirjoista ja ohjelmista toiseen tiedänkin ja itsekin menettelen monesti juuri noin. Kopioinnit ohjelmasta toiseenkin on tuttua kauraa.

en kysynytkään niistä, vaan laskimesta.
      Muistankin hyvin kuuden seitsemän vuoden takaa, kun tietokoneen käyttäjän A ja AB kurssilla kurssinvetäjä sanoi että on Excelin väärinkäyttöä jos sillä laskee.

Se on tarkoitettu erilaisten työkirjojen tekemiseen.
      Itse olen pitänyt sillä kotibudjettia ja kirjanpitoa sellaiset reilut kuusi vuotta.
      Ja pidän kyllä ohjelmasta suuresti.

mutta en sinänsä kysynytkään apuohjelman laskimen korvaavista ohjelmista, vaan iitse tuosta laskimesta. näköjään tietoja muillakaan ei ole.

täytyy katsoa tuota linkkiä mitä "hyväksi havaittu" ehdotti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241