Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
netpunk
profiilit
netpunk
netpunk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
1285
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luonto on todiste vain itsestään. Mikään ei ole koskaan edes eteisesti viitannut luomiseen.
Hieman on erikoinen tuo käsityksesi objektiivisuudesta, testattavuudesta. Et pääse jatkoon noilla argumenteilla. Yritäpä siis uudestaan!
20.11.2014 17:57
Syntiinlankeemuksestaan ei ole objektiivisesti todennettavaa evidenssiä. Jo ennen syntiinlankeemus-premissiä olisi todennettava objetiivisesti kaikki muut raamatun alkuluvuilla olevat premissit.
20.11.2014 17:54
Alkuräjähdys syntyi siitä, kun taivaallinen olio nimeltä Teppo keitti pontikkaa, mutta pannu räjähti.
Ette usko vai? Tämä tarina on tosi, koska minä sanon niin.
20.11.2014 17:17
Ja objektiiviset mitattavissa ja testattavissa olevat todisteet ovat? ...öööö...niitä ei ole.
20.11.2014 17:13
Nimimerkissäsi "fiksu" täytyy laittaa ilman muuta lainausmerkkeihin. Sinulla on hieman petrattavaa argumentaatiossasi:
"Ainoa looginen johtopäätös, johon itseämme ja luontoa tarkkailemalla voidaan tulla, on se, että se on luotu."
Minä tarkkailen itseäni ja luontoa, ja edelleen johtopäätös on se, että minut loi vanhempani ja sinut sinun vanhempasi, eikä luonnostakaan lyödy ensimmäistäkään merkkiä luomisesta.
Nyt sinun olisi objektiivisesti osoitettava todennettavalla ja mitattavalla, että jumala (ja juuri jahve) loi Aatamin ja Eevan. Sama pätee maailmankaikkeuteen.
Muussa tapauksessa olet vain höpöttäjä ja suunsoittaja. Esitäpä minulle tämän jumalan luomistyön matemaattinen malli, jotta minä voin ihan omassa rauhassa tutkia matemaattista mallia, testata sitä ja vielä ryhtyä luojaksi itsekin.
20.11.2014 17:12
"Niin ei siis luonnon tai luotujen taivaankappaleiden toimintaan tarvinnut enää sen jälkeen erikseen puuttua. Miksi tarvitsisi?"
Ja silti rukoilette milloin mitäkin sen takia, että tyyppi jotenkin puuttusi peliin. Mutta kun kaikki oli hyvää, niin eihän tyypin tarvitse tehdä enää mitään; so. rukoukset oavt turhia.
20.11.2014 16:51
"Ainoa looginen johtopäätös, johon itseämme ja luontoa tarkkailemalla voidaan tulla, on se, että se on luotu."
Vanhempasi saattavat olla asiasta eri mieltä. Ainakin minun vanhempani sanoivat luoneensa minut, eikä millään yliluonnollisella ilmiöllä ollut asian kanssa tekemistä. Luotan heihin enemmän kuin sinun olemattomaan taivasukkoosi.
20.11.2014 16:48
Hahha...haa...haaaa.
Eppu Normaalin yhdessä biisissä sanotaan: "...kaikki pikku runk.karit huutaa lokeroissaan..."
20.11.2014 07:14
Näkemys tuokin. Ja seuraava argumenttisi on?
20.11.2014 07:13
Hmmmm...
Vi.tut.taako sinua, että näillä palstoilla ei menestystäsi oikein noteerata?
Meniko evankelioiminen taas vi.tuik.si?
"Sinä olet netpunk tässä se murhaaja. Ylpeilet jopa siitä. Vankimielisairaalatavaraa olet."
Kenetkä minä tällä kertaa olen murhannut? Pekka, hassua fantasioita sinulla. Korkkaapa uusi kalja, niin kyllä se siitä.
20.11.2014 07:07
Mitä, missä, milloin?
Kysymyksesi tarkoittaa?
20.11.2014 06:53
Hassua ja väkivaltafantasioita sinulla tuntuu kuitenkin olevan? Oletko dokannut pitkään? Vetänyt sieniä?
20.11.2014 06:51
Oletpa sinä Pekka ärsyyntynyt heti aamusta. Tarkkaile verenpainetasi.
Pekka kirjoitti:
"Tapan sinut milloinvain."
Taidat taas soittaa suutasi? hahh...haah...haaa!!!
20.11.2014 06:48
Hhaah...haaaa...hhaaaa...!!!
Niin perinteistä Pekkaa! Vai moottorisaha per.see.seen? Nyt tuli Pekalta regressio anaaliselle tasolle.
20.11.2014 06:05
Kaikki taistelutoveri vuosituhansien kuluessa ovat huomanneet saman: Eipä ole ensimmäistäkään jumalaa tullut ottamaan vastaan haastetta - vastaamaan sanoistaan. Joka kerta olemme saaneet luovutus voiton.
Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että näitä jumalia ei ole.
"Jumala istuu edelleen valtaistuimellaan voittajana! Halleluja! "
Tämä oli jopa Jaakobilta iin hölmöä, että en usko Jaakobin itsekään uskovan siihen. Jos uskoo, niin siinä vasta hömö heppu on.
19.11.2014 15:42
Hee-Haw! Pyhä järjestys on taas kovin ärtynyt. Tarkkaile verenpainettasi!
Koska esität objektiivisesti todennettavaa evidenssiä? Tuskin koskaan, sillä niitä ei ole.
”Kaikkivaltias Luoja, Hänen Pyhä Henkensä ja Sanansa pysyvät ikuisesti.”
Ainoat järkevät sanat tuossa argumentissa ”ja” sekä ”pysyvät”. Muu kaatuu näytön puutteeseen. Pelkkää suunsoittoa pj:ltä – taas kerran.
”He palvelivat uskollisuutta tavoitellen Kaikkivaltiasta Luojaa ja Hän katsoi heihin suopeasti. Ja niin heidän nimensä pysyy.”
Ei näyttöä tästäkään. On aivan hölmöä uskoa johonkin satuhahmoon. Sama kuin vaihtaisi ”kaikkivaltiaan luojan” joulupukkiin. Tosin joulupukkeja on havaittu joulun aikoihin.
”Ja uskoakseni olen tehnyt hyvän valinnan.”
Tämän kohdan ydin on ”uskoakseni”. Haluat kovasti uskoa, mutta uskosi kaatuu uskomisen kohteen olemattomuuteen. Onpa hölmö tapa tuhlata elämänsä.
”Kuten ilmoitin, tulette hermostumaan.”
Eipä ole näyttöä tästäkään. Kovasti yrität vakuutella – ehkä itsellesi – jotain (mitä?), mutta reaalimaailman relevanssia sillä ei ole.
”Niin käy Luojan pilkkaajilla.”
Jokaisen jumalan olen haastanut (vaikka kaksintaisteluun), mutta yhtään jumalaa ei ole ilmaantunut vastaamaan haasteeseen. Luulisi kaikkivaltiaan edes kykenevän vastaamaan sanoistaan, mutta kun ei niin sitten ei.
”Ja teidän rangaistuksenne näkyy myös siinä, että olette henkisesti kutakuinkin kuollut, kirotussa tilassa.”
Hhah…hahhaa..haaa…haa.hhaaa!!!
Ainakin olen enemmän hengissä kuin sinun jumalasi. Tämä voidaan näyttää toteen objektiivisesti.
"Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni."
Onpas heikko itsetunto tällä jumalalla. Luulisi kaikkivaltiaan olevan tällaisen yläpuolella. Sitä paitsi luomisoppi on kumottu jo niin moneen kertaan. Mitään viitteitä luomisesta ei ole.
”Ja jos te tai joku muu haluatte uhota pilkallanne Kaikkivaltiasta Luojaa, Kristusta tai profeetta Muhammadia, menkää kokeilemaan sitä julkisesti jonnekin sopivaan islamilaiseen ympäristöön vaikkapa Kaukasukselle.”
Hahha..haaa…haaaa...haaaa!!!
Olen käynyt sekä Iranissa että Saudi-Arabiassa. Ei ollut mitään vaikeuksia. Sinulle taitaa olla tuntematon juttu, että noissa molemmissa maissa on ateisteja. Jopa kaikkein vanhoillisimpia muslimeja on luopunut hölmöstä uskostaan saatuaan todellista tietoa. Tieto on nykyään vapaata ja kaikkien saatavilla; sitä se internet teettää. Edes valtiollinen ja uskonnollinen sensuuri ei ole onnistunut kahlitsemaan.
Arabimaissakin ateistit ovat nopeiten kasvava vähemmistö. Mitä nuoremmasta sukupolvesta on kyse, sitä vähemmän he ovat kiinnostuneita uskonnoista.
Lopuksi koraanin komiikkaa:
Koraani 67:5 ”Olemmehan koristanut koko alimman taivaan valoilla, joista on tullut aseita paholaisia vastaan, näille Me olemme valmistanut helvetin tulen tuskat.”
Tähdet ovatkin ohjuksia, joita heitellään ihmisten niskaan.
Tämän on aivan käsittämättömän hölmöä! Hhah…haaah…haaa.haaaa.hhaah…haaaa…!!!
19.11.2014 07:07
Olen haastanut jokaisen jumalan kaksintaisteluun, mutta yksikään jumala ei ole ilmaantunut paikalle. Voi viddu, mitä pelkureita!
18.11.2014 20:05
Missä näitä sieluja voisi tavaita, kun en ole koskaan sellaiseen törmännyt?
18.11.2014 19:55
Torppa on palannut palstalle! Mahtavaa! Suorastaan briljanttia! Tätä viikottaista huumoripläjäystä olen jo odotellutkin.
Onnittelut Torppa, olet taas alittanut kaikki inhimillisen suorituskyvyn rajat. Edes käsitteet eivät ole hallussa, mutta se tekeekin sinun jutuistasi hauskoja.
Aina kun edes viittaat luomiseen - tällä kertaa Aatamiin ja Eevan tulee mieleen muutama kysymys:
- Kun Aatami ja Eeva käyskentelivät kelteisillään paratiisissa, niin raapivatko oksat heidän per.sei.tään?
- Mahtoiko Aatamilta palaa munat auringonpaisteessa?
- Miksi A ja E syötyään hedelmän ensimmäisenä peittivät sukupuolielimensä?
-Miten kaikkivoipa jumala joutui huhuillen etsimään A:ta ja E:tä?
- Miksi ensimmäinen suora kommunikaatio jumalan ja ihmisen välillä oli:" Missä sinä olet?" Melkoisen pateettinen hemmo tämä jahve.
- Miksi miehellä ja naisella on yhtä monta kylkiluuta?
-Jos luominen tapahtui noin 6000 vuotta, niin miksi kaljaa osattiin valmistaa jo 9500 vuotta sitten? Tämä on todella tärkeää!
- Hässikö Aatamia eläimiä ennen kuin Eeva luotiin? Tarinan mukaan mikään eläimistä ei kelvannut Aatamille puolisoksi. Kova oli urakka kundilla testata kaikki eläimet? Siis paniko Aatami pingviiniä?
- Minkä ikäinen Aatami oli kun hänet luotiin?
18.11.2014 19:44
”Olette ilmiselvästi haastanut Kaikkivaltiaan Luojan itsensä taisteleman kanssanne pilkkaamisellanne, joka tuntuu vain yltyvän.”
Olen haastanut kaikki uskonnolliset ”kaikkivaltiaat”. Jokaisen haasteen olen voittanut, sillä näitä kaikkivaltiaita ei ole ilmestynyt vastaamaan haasteeseen. Mikään ei viittaa siihen, että tilanne tulisi tässäkään asiassa muuttumaan.
”Omat väitteenne ne vasta naurettavia ja typeriä ovat, ette vain taida itse ymmärtää, mutta monet lukijat kyllä. Ette pystyisi ikinä saamaan aikaan Jumalan Pyhien Ilmoitusten kaltaista teksitä. Yrittäkääpä, niin katsotaan.”
Taisin taas potkaista sinua munille, sillä vaikutat entistä närkästyneemmältä. On todella helppoa kirjoittaa mikä tahansa sepitelmä ja se on aina todellisempi kuin yksikään ”jumalalinen” teksti, koska tällaisista teksteistä ei ole niistäkään näyttöä; on vain hölmöjä ja vielä hölmömpiä uskomuksia tekstien alkueperästä.
”Henkilökohtaisesti pidän teitä halveksittavana pelkurina ja uskallan sanoa sen teille koska tahansa päin naamaa.”
Taas sattui pj:tä munille. Eipä sanomisillasi ole mitään merkitystä. Tuuliko huuliasi heiluttaa?
”Väitätte, ettette ole joutunut rangaistukseen. Väärin. Te olette jo suuressa rangaistuksessa kerätessänne elinpäivinänne pilkallanne yhä vain lisää rangaistusta tuonpuoleiseen. Elinpäivienne jatkuminen vain lisää rangaistustanne.”
Hahha..hhahha..haaaa..haaa.!!!
Taas yksi todentamaton väite pj:ltä. Minun argumenttini on sentään todennettavissa. Eipä huutelusi jostain fiktiivisestä rangaistuksesta muuta mitään.
Maapallolla on elänyt arviolta noin 40 miljardia homo sapiensia, eikä kukaan ole todennettavasti kohdannut kuolemassaan minkäänlaista rangaistusta; ei kyllä ole saanut palkintoakaan.
Tuonpuoleisesta ei ole näyttöä, joten soitat taas ihan infantiilisti suutasi. Oletko lapsena saanut naapurin kaverilta turpaasi ja puhkut kostoa?
Sama pätee sinun kirjoitteluusi: Kun sinä ja jumalasi olette voimattomia minun edessäni, niin puhkut kostoa jossain sellaisessa maailmassa, jota ei ole edes olemassa?
”Mutta teidän pilkkaamisenne vetää Jumalan kirouksia myös yhteisönne muiden jäsenien päälle. Saapa nähdä, kauanko he teitä sietävät. Voihan olla, että tahallista pilkkaanne lukevat sellaisetkin vaikutusvaltaiset tahot, jotka eivät halua olla siinä osallisina ja sitten he ryhtyvät toimenpiteisiin.”
Hahha..haahh.haaaa!!!
Voi voi kun olet naivi näiden hömöjen uskomustesi kanssa. Ketä nämä ”vaikutusvaltaiset” tahot sitten lienevätkään, niin on selvää, ettei yksikään ideologia – jollaisia myös uskonnot ovat – ole immuuni kritiikille. Ei tule olllakaan.
Uskoasi tulee nimenomaan pilkata; sen verran koomista se jo itsessään on.
Taidanpa käydä tuossa torilla polttamassa parit koraanit. Se on tekona samanarvoinen kuin polttaisi Kalevalan tai Aku Ankan uusimman nmeron.
Soita sinä vaan suutasi, koska sillä oikein mukavaa viihdearvoa.
Ja loppuun vähän koraanin komiikkaa:
Monet koraanin suurat alkavat kolmen kirjaimen yhdistelmillä – Alif. Lam. Mim. Kukaan ei tunnu tietävän miksi. Ko. kirjainyhdistelmät taitavat viitata merkitykseen ”he.vonpas.kaa!”
18.11.2014 12:35
47 / 65