Muuten ei tietokonejärjestelmä kykenisi aivojen reaktioita lukemaan.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/tietokoneella voi jo kirjoittaa pelkan ajatuksen voimalla korvaamaton apu halvaantuneille/a1029259
"Wadsworth Centerin tutkimuskeskuksessa New Yorkissa Yhdysvalloissa kehitetään järjestelmää, joka auttaa halvaantuneita viestimään tietokoneen kautta läheistensä kanssa ajatuksen voimalla."
"Päähän puetaan ensin uimalakkia muistuttava hattu, johon on upotettu geelillä täytettyjä elektrodeja aivojen aktiivisuutta mittaamaan. Sitten käyttäjää pyydetään keskittymään tiettyyn, tietokoneruudulla muiden ruudukossa näkyvien kirjainten joukossa olevaan kirjaimeen. Silmien pitää siis toimia, mutta muuten käyttäjän ei tarvitse liikahtaakaan."
"Jokainen kirjain aiheuttaa aivoissa omanlaisensa reaktion, joka mitataan. Kun käyttäjä kirjoittaa sanoja tällä tavoin katselemalla, yhden kirjaimen kirjoittamiseen menee peräti 15 sekuntia. Myöskään päässä pidettävä lakki ei ole kovin mukava."
Henkiset ilmiöt ovat materiaalisia
12
84
Vastaukset
- --------------------
Koska Jumala ei näköjään pysty viestimään millään tavalla luoduilleen, Hän ei taida olla edes henkinen.
Järjestelmä ei todista mitenkään, että henkiset ilmiöt olisivat materiaalisia.
Kyse on vain siitä, että kun terve ihminen kirjoittaa tekstiä esim. näppäilemällä tietokoneen näppäimistöä käsien, kyseisessä järjestelmässä näppäileminen tapahtuu silmillä. Käsien sijasta käytetään silmiä.
Kummankin taustalla on ei-materiaalia olevat ajatukset, jotka vain välittyvät näppäimistöön eri kanavia pitkin.- hhhhh
Älä höpötä Jaakoppi asiasta josta et mitään ymmärrä. Eihän siinä silmiä tarkkailtu vaan aivoja. Kun mielikuva tietystä kirjaimesta muodostuu aivoihin, tämä siitä syntyvä reaktio mitataan. siis ajatuksen syntyminen on mitattavissa oleva tapahtuma.
- tieteenharrastaja
Todistaa tietenkin, muutenhan ei ajatusta voitaisi todeta aivoja mittaamalla. Eikä tämä ole ainoa koetilanne, jossa ajatuksia tai tekoja on voitu yhdistää aivojen objektiivisesti havaittaviin toimintamuutoksiin.
Sensijaan henkisiä ilmiöitä ilman aivojen mukanaoloa ei ole koskaan objektiivisesti havaittu. "Kyse on vain siitä, että kun terve ihminen kirjoittaa tekstiä esim. näppäilemällä tietokoneen näppäimistöä käsien, kyseisessä järjestelmässä näppäileminen tapahtuu silmillä. Käsien sijasta käytetään silmiä."
Enkö minä sitten ole terve, kun minun ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen enää katsoa näppäimistöön ollenkaa kirjoittaessa, vaan teksi tulee lihasmuistista ja voin samalla katsoa vaikka telkkaria, kun kirjoitan?- tieteenharrastaja
Enclave kirjoitti:
"Kyse on vain siitä, että kun terve ihminen kirjoittaa tekstiä esim. näppäilemällä tietokoneen näppäimistöä käsien, kyseisessä järjestelmässä näppäileminen tapahtuu silmillä. Käsien sijasta käytetään silmiä."
Enkö minä sitten ole terve, kun minun ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen enää katsoa näppäimistöön ollenkaa kirjoittaessa, vaan teksi tulee lihasmuistista ja voin samalla katsoa vaikka telkkaria, kun kirjoitan?Terve, vaan. Tiedoksi silti, että lihasmuistikin sijaitsee (pikku)aivoissa.
Enclave kirjoitti:
"Kyse on vain siitä, että kun terve ihminen kirjoittaa tekstiä esim. näppäilemällä tietokoneen näppäimistöä käsien, kyseisessä järjestelmässä näppäileminen tapahtuu silmillä. Käsien sijasta käytetään silmiä."
Enkö minä sitten ole terve, kun minun ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen enää katsoa näppäimistöön ollenkaa kirjoittaessa, vaan teksi tulee lihasmuistista ja voin samalla katsoa vaikka telkkaria, kun kirjoitan?>Enkö minä sitten ole terve, kun minun ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen enää katsoa näppäimistöön ollenkaa kirjoittaessa, vaan teksi tulee lihasmuistista ja voin samalla katsoa vaikka telkkaria, kun kirjoitan?
Et ainakaan ole normaali! [ankaraa kateutta]tieteenharrastaja kirjoitti:
Terve, vaan. Tiedoksi silti, että lihasmuistikin sijaitsee (pikku)aivoissa.
En tosin tiedä, onko kyseessä ihan lihasmuisti, vai kinesteettinen aisti, joka muistaakseni sijaitsee jossakin otsan kohdilla aivoissa. Taitaa olla komisen vuotta, kun viimeksi luin kirjan neurologiasta, joten varmaa tietoa en mene lupaamaan.
- kyl käi katteeks
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Enkö minä sitten ole terve, kun minun ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen enää katsoa näppäimistöön ollenkaa kirjoittaessa, vaan teksi tulee lihasmuistista ja voin samalla katsoa vaikka telkkaria, kun kirjoitan?
Et ainakaan ole normaali! [ankaraa kateutta]Silloin kun vielä oli sihteerikköjä kirjoittamassa käsinkirjoitetut koneella puhaaksi, he lukivat koneen yläpuolelta tekstiä ja kirjoituskoneesta tuli puhtaaksi kirjoitettua lähes normaalin ihmisen lukunopeudella.
- kvasi2
Ihminen on osittain aineellinen, osittain sielullinen ja osittain hengellinen kokonaisuus. Tuossa mitataan lähinnä sielullista tasoa.
- Puolimutkvasi2
netpunk kirjoitti:
Missä näitä sieluja voisi tavaita, kun en ole koskaan sellaiseen törmännyt?
"Missä näitä sieluja voisi tavaita, kun en ole koskaan sellaiseen törmännyt?2
Kvasin pilvikäkelässä jossa kvasiälykkäät hörhöt keskustelevat kvanttievoluutiosta sekä siitä kuinka toinen puoli onkin materiaalista ja tämä puoli on täsmennettyä aktuaalisoitunutta informaatiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491085
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908