Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
puolimutkateisti
profiilit
puolimutkateisti
puolimutkateisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
94
Kommenttia
2136
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itsehän+olet+tunnustanut+olevasi+multinikki+-+eikö+vain?+
Joten+voinemme+olla+yhtä+mieltä+siitä+että+olet+multinikki?
Etkö+ole+multinikki+vieläkään+löytänyt+yhtään+kommenttia+jossa+joku+palstan+tunnettu+keskustelijä+pitäisi+sinua+rehtinä+ja+arvostettuna+keskustelijana?+Minä+kun+voin+milloin+tahansa+esittää+pitkän+listan+palstan+keskustelijoiden+kommentteja+joissa+sinun+todetaan+olevaan+epärehellinen+ellei+suorastaan+"perseilevä"+keskustelija.+Siitä+voimme+kaikki+päätellä+objektiivisesti+mikä+on+palstan+keskustelijoiden+keskuudessa+arvostuksesi.
30.12.2018 21:14
Toistaiseksi+olen+kovasti+pettynyt+siihen+mitä+olet+tarjonnut+näytteeksi+"oikeaoppisesta+vittuilusta".
30.12.2018 21:11
Fthhggj:+"Sillä+erotuksella,+että+Leisola+oli+siviilissä+tapahtuneen+pseudotieteilyn+ohella+myös+pätevä+oikea+tieteilijä."
Tiedän.+Hän+on+jopa+todennut+eräässä+paperissa+evoluution+periaatteiden+mutaation+ja+luonnonvalinnan+toimivuuden:+
"It+is+often+said+that+random+genetic+methods+to+improve+enzyme+properties+"rely+on+simple+but+powerful+Darwinian+principles+of+mutation+and+selection”+(Johannes+and+Zhao+2006).+We+agree."
Toisaalta+hän+ei+tieteellisen+uransa+aikana+kirjoittanut+ainoatakaan+vertaisarvioitua+tieteellistä+julkaisua+jossa+edes+kyseenalaistaisi+evoluutioteorian.
30.12.2018 21:09
Kerrankin+olen+samaa+mieltä+kanssasi+-+et+tägännyt.
Mutta+sitten+onkin+hauska+kysymys+se,+että+miksi+et?+Tiesit+siis+itsekin+että+avauksesi+on+huuhaata,+joka+on+täysin+tieteellisten+faktojen+vastainen.
30.12.2018 21:03
ROT:+"Tieteellisiä+faktoja+ei+ole+edes+olemassa.+Jos+olisi,+tiede+lakkaisi+olemasta."
Kuten+on+jo+tiedosssa+et+tiedä+mitä+tiede+ja+tieteellinen+menetelmä+tarkoittaa.+Etkä+arvatenkaan+tiedä+mitä+tieteellinen+fakta+tarkoittaa.+Se+ei+tarkoita+absoluuttista+totuutta+-+sellaista+ei+olekaan.+
Yksinkertaistetusti+määriteltynä+tieteellinen+fakta+on+objektiivinen+ja+todennettavissa+oleva+havainto.+Tieteellinen+teoria+ja+hypoteesi+puolestaan+tarjoavat+testattavissa+olevan+ja+ennustevoimaisen+selitysmallin+tieteelliselle+faktalle.
Pitääkö+sinulle+selittää+yksinkertaisetkin+asiat+tieteestä?
Mutta+ihan+huvin+vuoksi+selitä+miksi+tiede+lakkaisi+olemasta+jos+tieteellisiä+faktoja+olisi+olemassa?
30.12.2018 21:02
ROT:+"No+väitätkö+edelleen,+että+proteiinisynteesi+etenee+kuvaamallasi+tavalla+DNA+-->+RNA+-->+proteiini?"
Tuo+erittäin+yksinkertaistettu+mallihan+on+sinun+esittämä+malli+ei+minun.+Mutta+kuten+jopa+sinäkin+tiedät+on+proteiinisynteesi+huomattavasti+monimutkaisempi+ja+-tasoisempi+solunsisäinen+prosessi+kuin+mitä+tuo+liian+yksinkertainen+malli+esittää.+Ja+jos+et+tiedä+niin+opiskele+se+mitä+tiede+proteiinisynteesistä+on+saanut+selville.
30.12.2018 20:47
Ja+lisäksi+väittämällä+mm.+että:
-+Alpit+sulavat+koska+ovat+enimmäkseen+mutaa+tai+jäätynyttä+mutaa
-+Tiede+on+tietynlainen+ilmiö+tai+tapahtuma
30.12.2018 20:41
Joudutko+ihan+oikeasti+kysymään+tuollaisia?+Turvallisuuden+vuoksi+tietenkin.+Kallioperässä+olevien+halkeamien+ja+tunnelissa+tapahtuvan+eroosion+vuoksi+tunneleiden+katosta+saattaa+irrota+kappaleita+jotka+olisivat+tunnelissa+tapahtuvalle+liikenteelle+vaarallisia.+Tunnelin+osittainen+sortumakin+olisi+vaarallinen.+
Sortumia+tapahtuu+kaivoksissa,+joissa+betonilla+vuorausta+ei+tehdä.
30.12.2018 20:27
Näyttää+tuottavan+englannin+kielen+lisäksi+suomen+kielen+ymmärtäminen+olevan+ROT:ille+vaikeaa.
ROT:+"Ensinnäkin+termiä+geeni+on+nykytieteen+vaikea+määritellä,+koska+tyypillisesti+yhtä+toimivaa+RNA-molekyyliä+varten+solu+lukee+DNA:ta+useasta+kohdasta."
Ja+missä+kohtaa+olen+väittänyt+että+RNA-transkriptiossa+DNA:ta+luetaan+vain+ja+ainoastaan+yhdestä+kohdasta?
ROT:+"Puolimutkateisti+elää+vanhassa+uskomuksessa,+joka+perustuu+yksinkertaiseen+malliin:+DNA+-->+RNA+-->+proteiini.+Tämä+malli+on+ikivanha+ja+ikävä+kyllä+se+löytyy+edelleen+monista+oppikirjoista."
Jopa+on+huvittavaa+kun+ottaa+huomioon,+että+avauksessasi+esitit+minun+esittämäni+geenin+määritelmän+jonka+mukaan+geenit+voidaan+jakaa+kahteen+kategoriaan.+Toisen+muodostavat+ne+geenit+jotka+ovat+ei-koodaavia+geenejä:++
"2.+Ei-koodaavat+geenit:+Geeni+sisältää+informaation+ncRNA+molekyylien+transkriptioon.+Epigeneettiseen+säätelyyn+osallistuvia+ncRNA-molekyylejä+ovat+mm.+miRNA,+siRNA,+piRNA+ja+lncRNA.+"
Eivät+tuon+kategorian+geenit+ole+"DNA+-->+RNA+-->+proteiini"+-+mallisi+mukaisia+geenejä.+Joten+en+todellakaan+väitä+että+kaikki+geenit+ovat+tuon+mallin+mukaisia.
Etkö+ymmärrä+ollenkaan+lukemaasi?+
Vai+oletko+joutunut+näissä+Tiedeviikko-keskusteluissa+sellaiseen+ahdinkoon+hävitessäsi+jokaisen+keskustelun+että+se+vähäinenkin+järkesi+on+kadonnut?
Olet+kuin+multinilkki-JC+joka+kävi+aina+vain+höperömmäksi+mitä+pahempaan+ahdinkoon+joutui++todennäköisyyttä+koskevissa+väittelyissä.+Muistat+varmaan+hänen+höperöintinsä+...
30.12.2018 19:58
Ihanko+totta+esität+moisia+höperöintejä?+En+sentään+kehdannut+laittaa+tuota+typerää+avaustasi+Tiedeviikko-tagin+taakse.
Jospa+kävisit+vaikka+Norjassa+(lähinnä+meitä)+tutustumassa+vuoriin,+jotka+ovat+"kuivunutta+tai+jäätynyttä+mutaa".+
En+voi+uskoa+mihin+höperöinteihin+sorrut.+Enää+se,+että+ilmoittautuisit+litteän+maan+kannattajaksi+ei+välttämättä+yllättäisi.
30.12.2018 19:42
Edustaako+tuo+lässytyksesi+käsitystäsi+oikeaoppisesta+vittuilusta?
30.12.2018 19:38
ROT:+"Olet+niin+väärässä,+kuin+vain+voi+ihminen+väärässä+olla."
No+miten+on:+Kutsuvatko+geenien+sekvensseihin+liittyvät+RNA+ja+proteiinit+esiin+geenien+säätelyverkostot+kuten+väitit?
30.12.2018 19:36
ROT:+"Jos+keräisin+tähän+listan+kaikista+sinun+ad+hominem:eista,+ei+kommentille+varattu+tila+riittäisi,+vaan+tarvitsisin+vähintään+kymmenen+kommenttia."
No+poimihan+Tiedeviikko-keskusteluista+ne+ad+homimen:it+joita+väität+minun+esittäneen+ja+listaa+nyt+malliksi+vaikka+viisi+niin+katsotaan+edustavatko+ne+todellisuudessa+ad+hominem:ia.
ROT:+"Et+selvästikään+ymmärtänyt,+mikä+on+geeni+ja+yrität+nyt+kääntää+takkiasi."+
Missä+muka+käännän+takkiani?+Olen+edelleen+sitä+mieltä+että+tämä+määritelmäni+on+nykyinen+tieteen+mukainen+määritelmä:+"Geeni+on+sekvenssi+DNA:ta.+Geenit+voidaan+luokitella+kahteen+kategoriaan+sen+mukaan+koodaavatko+ne+proteiineja+vaiko+ei:+
1.+Koodaavat+geenit:+Geeni+sisältää+informaation+jonkin+proteiinin+tuottamiselle+proteiinisynteesissä.+
2.+Ei-koodaavat+geenit:+Geeni+sisältää+informaation+ncRNA+molekyylien+transkriptioon.+Epigeneettiseen+säätelyyn+osallistuvia+ncRNA-molekyylejä+ovat+mm.+miRNA,+siRNA,+piRNA+ja+lncRNA.+"
ROT:+"Kuten+sanoin,+monet+tutkijat+ovat+sitä+mieltä,+että+koko+geenin+määritelmä+tulisi+siirtää+RNA:n+puolelle,+koska+DNA+on+vain+passiivista+tietovarantoa,+jota+lukemalla+solu+valmistaa+toiminnallisia+RNA-molekyylejä."
Voit+varmaan+esittää+yhden+tieteellisen+julkaisun+jonka+johtopäätöksissä+tuota+ehdotetaan.+Minulla+ei+ole+mitään+sitä+vastaan+että+tiede+tarkentaa+määritelmiään+tieteellisen+tiedon+ja+ymmärryksen+kasvaessa.+En+ole+alan+asiantuntija+ja+hyväksyn+sen+mitä+tiedeyhteisön+asiantuntijat+hyväksyvät.
ROT:+"DNA+ei+kontrolloi+yhtään+mitään+ilman+epigeneettisiä+informaatiokerroksia."
Ja+mistä+on+peräisin+se+informaatio+epigeneettiseen+säätelyyn+osallistuville+ncRNA-molekyyleille+joita+ovat+mm.+miRNA,+siRNA,+piRNA+ja+lncRNA?+
ROT:+"Sinä+olet+aina+väittänyt,+että+DNA+kontrolloi+kaiken+solussa."
Minä+en+ole+alan+asiantuntija+enkä+voi+tietää+kaikkea.+Jokin+aika+sitten+en+tiennyt+juuri+mitään+epigenetiikasta,+joten+varmasti+olen+tietämättömyyttäni+tehnyt+aluksi+myös+vääriä+väitteitä.+
Mutta+uskonnollis-pseudotieteellisiä+vääriä+väitteitäsi+korjatessani+ja+esimerkiksi+nimimerkin+solon1+mainioita+ja+tieteellisiä+kommentteja+lukiessani+olen+oppinut+jo+jotain+epigenetiikasta.
Joten+se+ei+pidä+paikkaansa+että+olen+aina+väittänyt+eikä+edes+pitkään+aikaan+väittänyt+että+DNA+kontrolloi+kaikkea.+Katso+vaikka+tämä+kommentti:+https://keskustelu.suomi24.fi/t/15263900/kysymys-johon-rot-ei-kykene-vastaaman#comment-93627492
ROT:+"Olet+niin+väärässä,+kuin+vain+voi+ihminen+väärässä+olla."
Toki+olen+joskus+ja+jossain+asioissa+väärässä,+koska+erehtyminen+on+inhimillistä.+Mutta+on+typeryyttä+olla+korjaamatta+vääriä+väitteitään+kun+ne+väitteet+tieteellisin+perustein+vääriksi+osoitetaan.+Sinulla+kun+ei+ole+juuri+kuin+korjattavaa+väitteissäsi.+Aloitetaan+siitä+että+olet+tieteenvastaisesti+väittänyt+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismia.+Esitä+meille+viimeinkin+se+vertaisarvioitu+tieteellinen+julkaisu+joka+tutkimustulostensa+perusteella+johtopäätöksissään+toteaa+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismia.
30.12.2018 19:35
ROT:+"Tapasin+Leisolan+viime+maaliskuussa,+jolloin+tilasin+hänen+kirjojaan.+Hän+tutustui+myös+https://sciencerefutesevolution.blogspot.com/+-blogiini+ja+kehui+sitä+huolellisesti+tehdyksi+ja+tuoretta+informaatiota+sisältäväksi+tietolähteeksi."
Pseudotieteilijä+kehuu+toista+pseudotieteilijää+:D
30.12.2018 18:50
mutku.mutku:+"Nyt+tytöt+ja+pojat+tarkkana+miten+oikeaoppinen+vittuilu+eroaa+tyhjämielisestä+älämölöstä,+..."
Hienoa.+Ehkä+viimein+opimme+sinulta+edes+jotain.
Käsityksemme+ensisijaisesta+agendastasi+tällä+palstalla+vain+vahvistuu+...
30.12.2018 18:46
"Haluatko+lainauksia+omistasi?+Yksi+per+kommentti+niin+saadaan+komia+ketju.+Tusina+hyvä?"
Siitäpä+vaan.+Ilmeisesti+sinulla+on+tarve+"toteuttaa"+itseäsi+eikä+kognitiiviset+kyvykkyytesi+sen+riitä+sen+kummoisempiin+turhanpäiväisyyksiin+mitä+jo+olemme+nähneet+satojen+kommenttiesi+verran.
30.12.2018 18:42
Ilmeisesti+siten+että+pseudotieteilijämme+kuvittelee+hämäävänsä+näennäistieteellisillä+höperöinneillään.
30.12.2018 18:12
Juuri+näin.+Kaikki+määritelmät+ovat+tieteen+määritelmiä.+Tiede+kehittyy+ja+määritelmät+tarkentuvat+tieteellisen+tiedon+ja+ymmärryksen+lisääntyessä.+Ja+toistaiseksi+ei+ole+tullut+tieteellisissä+tutkimuksissa+esille+mitään,+joka+edes+kyseenalaistaisi+evoluutioteorian.+Päinvastoin+uudet+tutkimustulokset+vain+tarkentavat+evoluutioteoriaa+sekä+lisäävät+sen+selitys-+ja+ennustevoimaa.
30.12.2018 17:55
ROT:+"No+ei+lähellekään.+Nyt+et+osaa+edes+englantia.+Olet+ilmeisesti+joku+amisopiskelija."
Ad+hominemia,++mutta+pilkka+käy+omaan+nilkkaasi+kuten+kohta+havaitaan.
ROT:+"Heidän+määritelmänsä+(joka+on+vasta+alustava/kokeellinen)..."
Kappas+vaan+sinä+huomasit+vasta+nyt+(kun+huomautin)+että+kysymyksessä+on+vasta+ehdotus+ei+siis+yleisesti+hyväksytty+ja+käyttöön+otettu+tieteellinen+määritelmä.+Ja+niin+kauan+kuin+jollakin+ehdotetulla+määritelmällä+ei+ole+tiedeyhteisön+yleistä+hyväksyntää+ko.+määritelmä+ei+ole+yleisesti+hyväksytty+määritelmä.
ROT:in+käännös:+"Geeni+on+DNA-sekvenssi+(jonka+komponenttisegmenttien+ei+tarvitse+välttämättä+olla+fyysisesti+vierekkäisiä),+joka+spesifioi+yhden+tai+useamman+sekvenssiin+liittyvän+RNA:+n+/+proteiinin,+jotka+molemmat+kutsuvat+esiin+geenien+säätelyverkostot+ja+osallistuvat+elementteinä+säätelyverkostoihin,+usein+epäsuorilla+vaikutuksilla,+tai+GRN:+ien+tuotoksilla,+jälkimmäisten+tuottaessa+suorempia+fenotyyppisiä+vaikutuksia."
Suomenkielellisesti+kömpelöstä+ja+virheitä+sisältävästä+käännöksestäsi+arvasin+että+käytit+Google-translate+ohjelmaa+kun+et+osaa+itse+kääntää.+Tässä+vertailun+vuoksi+Google-translate+käännös:
"Geeni+on+DNA-sekvenssi+(jonka+komponenttien+segmenttien+ei+tarvitse+välttämättä+olla+fyysisesti+vierekkäisiä),+joka+määrittelee+yhden+tai+useamman+sekvenssiin+liittyvän+RNA:+n+/+proteiinin,+jotka+molemmat+herättävät+GRN:+t+ja+osallistuvat+elementteinä+GRN:+ihin,+usein+epäsuorilla+vaikutuksilla,+tai+GRN:+ien+tuotokset,+jälkimmäiset+tuottavat+suorempia+fenotyyppisiä+vaikutuksia."
Noloa+ja+huvittavaa+vai+mitä?+Varsinkin+kun+käännös+on+kömpelö+ja+sisälsi+pahan+virheen.+Huomattavasi+parempi+käännös+sekä+sisällöltään+että+kielellisesti+on+tämä+minun+käännökseni:
Geeni+on+DNA-sekvenssi+(jonka+osien+ei+tarvitse+välttämättä+olla+fyysisesti+vierekkäisiä)+joka+määrittelee+yhden+tai+useamman+sekvenssiin+liittyvän+RNA:n+tai+proteiinin,+jotka+sekä+tuotetaan+geenien+säätelyverkoston+ohjaamina+että+liittyvät+geenien+säätelyverkostojen+toimintaan+usein+joko+tekijöinä+joilla+on+epäsuorilla+vaikutuksia+tai+sitten+säätelyverkoston+ohjaamina+tuotoksina.+Jälkimmäisessä+tapauksessa+vaikutus+fenotyyppiin+on+suorempi.
Määritelmässä+ei+määritellä+että+RNA+ja+proteiinit+kutsuvat+esiin+geenien+säätelyverkostoja+kuten+ymmärryskyvyltäsi+rajoittuneena+höperöit.
Edelleenkin+geeni+määritellään+ehdotuksessa+DNA-sekvenssiksi.+Ja+ehdotettu+määritelmä+ei+tee+vääräksi+todeta+että+DNA-sekvenssin+sisältämä+informaatio+spesifioi+joko+RNA-molekyylien+transkriptiota+(ilman+suoraa+proteiinin+synteesiä)+tai+proteiinien+tuottamista+proteiinisynteesissa.
ROT:+"Ko.+määritelmä+kertoo+vaan+siitä,+miten+vaikeaa+on+määritellä+geeni.+Kuten+sanoin,+se+ei+ole+yksi+DNA-jakso+genomista,+kuten+sinä+meuhkasit."
En+missään+kohtaa+väittänyt+että+geeni+on+yksi+yhtenäinen++sekvenssi+-+miksi+vääristelet?+Tai+tiedänhän+minä+miksi+vääristelet+ja+valehtelet:+Harhaisen+uskontosi+ja+siihen+elimellisesti+liittyvän+epärehellisyytesi+vuoksi.
ROT:+"Tämä+DNA-jaksojen+lukemisen+vaihe+on+vasta+alkusoittoa+sille+monimutkaiselle+prosessille+ennen+valmiin+mRNA+molekyylin+tuottamista..."
Ja+loppu+kommentistasi+olikin+turhan+päiväistä,+mahtailevaa+ja+pätemisen+tarpeesta+kumpuavaa+lässytystä.
30.12.2018 17:48
Niille+jotka+haluavat+jostain+syystä+lukea+uskonnollis-pseudotieteellisen+vääristelevän+tiivistelmän.
30.12.2018 16:32
11 / 107