Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
puolimutkateisti
profiilit
puolimutkateisti
puolimutkateisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
94
Kommenttia
2136
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pyysin:+"Ja+todista+objektiivisesti+väitteesi+siitä+että+olen+sokea+ja+tyhmä+-+niinhän+sinä+muilta+vaadit.+Muuten+sorrut+jälleen+kerrain+kaksinaismoralismiin."
Et+kyennyt+todistamaan+minun+olevan+sokea+ja+tyhmä.+Siis+olet+perusteettomia+väitteitä+esittävä+kaksinaismoralismiin+sortuva+epärehellinen+keskustelija+-+kuten+kreationistit.
Pyysin:+"Vaan+pyysin+sinulta+esimerkkiä+ateistia+joka+sortuu+gish+gallop+-argumentointivirheeseen."
Et+kyennyt+esittämään+esimerkkiä+ateistista+joka+sortuu+gish+gallop+-+argumentoinvirheeseen.+Enkä+rehellisyyden+nimissä+odottanutkaan+että+kykenisit+esittämään.
Huomaatko.+Esität+jatkuvasti+perättömiä+väitteitä+ja+väistelet+kannaltasi+kiusallisia+kysymyksiä.+Rehellisen+keskustelijan,+joita+ateistit+järjestään+ovat,++ei+tarvitse+tehdä+niin.
25.12.2018 01:17
En+koe+että+nillität.+Tiedän+että+olet+tarkka+ja+fakta-orientoitunut+keskustelija.
Ja+edelleen+pitää+paikkansa+mitä+kirjoitat+ja+kommenttisi+on+arvokasta+tietoa+sekä+meille+tieteelliset+teoriat+hyväksyville+että+kreationisteille.+Tosin+jälkimmäisten+kohdalla+en+pidä+yllä+mitään+toivoa+oppimisesta.
Kommenttisi+ovat+siinä+mielessä+loistavia+että+ne+korostavat+moniakin+seikkoja:
1)+Edustat+niitä+älyllisesti+rehellisiä+yksilöitä+jotka+pyrkivät+objektiivisuuteen+sekä+väitteiden+kyseenalaistamiseen+perustuen+todennettuun+ja+luotettavaan+tietoon.
2)+Jopa+monet+tieteen+määritelmät,+kuten+lajien+määritelmät+ovat+haastavia,+eivät+mustavalkoisia+ja+vaativat+asiantuntijuutta.
3)+Älyllinen+rehellisyys+johtaa+keskusteluun,+jossa+väärät+tai+epätarkat+väittämät+rehellisesti+tunnustetaan.
Mihinkään+noista+kohdista+eivät+kreationistit+kykene.
25.12.2018 00:54
Munuaistutkija:+"Ja+tähän+poikkeuksena+ovat+hybridilajit."
Olet+toki+oikeassa+siinä+mielessä+että+hybridilajia+edustavat+yksilö+ei+välttämättä+enää+edusta+tiettyä+lajin+määritelmää+koska+ko.+yksilö+ei+kykene+enää+lisääntymään.+Hyvä+ja+tarkka+huomio!
Olet+oikeassa+myös+sen+suhteen+että+positiivisten+väitteiden+esittämisessä+täytyy+olla+tarkkana+koska+positiivisten+väitteen+todistamisen+vastuu+on+väitteen+esittäjällä.
Munuaistutkija:+"Aloituksen+visailija+sortuu+omaan+näppäryyteensä."
No+ei+kuitenkaan+mielestäni,+koska+tässä+tapauksessa+avaus+oli+kylläkin+jossain+määrin+sarkastinen+tai+humoristinen+vastaus+ROT:in+aiemmin+tekemään+vastaavanlaiseen+avaukseen.+Aloittaja+ei+vaan+ollut+niin+tarkka+kuin+sinä.
25.12.2018 00:17
nolo...aukko:+"Hei+tule+nyt+aloittaja+leikkiin+(vastaamaan,+eli+jatkamaan),+kun+noin+nätin+aloituksenkin+teit.+Kurja+jos+menee+ihan+hukkaan."
Pyynnöstäsi+siis+jatkamme+yhdessä+rehellisyytesi+kartoittamista:+Milloin+aiot+perua+mm.+seuraavat+väärät+väitteesi:
1)+Geneettinen+informaatio+ei+ole+informaatiota
2)+DNA+ei+sisällä+informaatiota.
Muitakin+löytyy+mutta+aloitetaan+noista.+Katsos+kun+perustellut+väitteeni+siitä+että+et+ole+rehellinen+keskustelija+perustuu+esimerkiksi+noihin+väitteisiisi.
25.12.2018 00:06
Ja+todista+objektiivisesti+väitteesi+siitä+että+olen+sokea+ja+tyhmä+-+niinhän+sinä+muilta+vaadit.+Muuten+sorrut+jälleen+kerrain+kaksinaismoralismiin.
En+pyytänyt+sinulta+lässytystä.+Vaan+pyysin+sinulta+esimerkkiä+ateistia+joka+sortuu+gish+gallop+-argumentointivirheeseen.+Ei+taida+löytyä.+
Olen+vakuuttunut+siitä+että+et+ole+ateisti.+Yksi+perusteluistani+yksinkertaisesti+kokemusperäinen:+Tunnen+todella+monia+ateisteja,+eikä+yksikään+heistä+ole+noin+tyhmä+ja+epärehellinen+kuin+sinä.+Mutta+toki+olen+älyllisesti+rehellinen+ja+myönnän+että+voithan+sinä+olla+poikkeus.+Kokemusperäinen+väitteeni+ei+toki+ole+objektiivisuuteen+perustuva+väite.
24.12.2018 23:59
nolo...aukko:+"Juu+ei+näkynyt+vastausta:"
Totta.+Ainakin+sen+suhteen+että+ei+ole+näkynyt+rehellisiä+vastauksia+multinikiltä,+joka+tunnetaan+nolo...aukkona.
Milloin+rehdisti+ja+suoraselkäisesti+tunnustat+että+olet+ollut+väärässä+mm.+väittäessäsi+että+geneettinen+informaatio+ei+ole+informaatiota+tai+että+DNA+ei+ole+informaatiota.
Ja+minun+syytät+olevani+muka+väärässä+väitteissä+jotka+koskevat+sinua+eli+jotain+multinikkeilevää+anonyymiä+keskustelijaa.+
Huomaatko+eroa+typerys:
1.+Minä+väitän+että+sinä+olet+väärässä+asia+kysymysten+suhteen.+Väitteidesi+totuusarvo+voidaan+objektiivisesti+tarkistaa.+Lisäksi+väitän+että+olet+epärehellinen+keskustelija+koska+et+mm.+tunnusta+olleesi+väärässä+väitteessäsi+vaikka+väitteesi+todistetaan+objektiivisesti+vääräksi.
2.+Sinä+väität+että+minä+olen+väärässä+vain+ja+ainoastaan+siinä+väitteessä,+joka+koskee+sitä+että+oletko+rehellinen+keskustelija+vaiko+et.+Olen+jo+todistanut+objektiivisesti+että+sinä+et+ole+rehellinen+keskustelija.
Tässäpä+sinulle+todellinen+haaste+pelle:+Kukaan+ei+välitä+siitä+että+väitänkö+minä+sinua++epärehelliseksi+keskustelijaksi+vaiko+en+koska+palstalla+on+jo+osoitettu+että+sinä+olet+epärehellinen+keskustelija.++Mutta+koitapa+todistaa+että+olen+ollut+epärehellinen+keskustelija+jonkin+asian+suhteen.+Maailma+ei+pyöri+sinun+napasi+ympärillä+vaikka+niin+varmaan+tahdotkin.+Kaikki+epärehellisyyttä+koskevat+syytöksesi+minua+kohtaan+perustuvat+siihen,+että+olen+muka+perusteetta+syyttänyt+sinua+epärehelliseksi.+Voi+voi.+
Koeta+kaivaa+esille+jokin+sellainen+palstan+todellisiin+keskusteluteemoihin+liittyvä+väite,+jonka+olen+esittänyt+ja++jossa+olen+mielestäsi+väärässä.+Sellainen+väite+jota+en+voi+objektiivisesti+todistaa+paikkaansa+pitäväksi.+Haaste+on+heitetty.+Odotan+älyllisesti+rehellistä+keskustelua,+en+sitä+paskanjauhantaa,+ruikutusta+ja+lässytystä+johon+toistuvasti+sorrut.
Miksi+muuten+sorrut+epärehellisyyteen+keskustelijana+vaikka+sitä+muilta+vaadit.+Sekin+on+hyvä+kysymys.+Löytyykö+rehellistä+vastausta?
24.12.2018 23:49
maksaloora:+"Niinkö?+Entä+jos+tuon+tänne+näytteitä+kuinka+sitä+käyttää+ateisti."
Ole+hyvä+vain+nolo...aukko.+Jos+vain+mitenkään+säälittävältä+ruikuttamiselta+ehdit.
24.12.2018 23:16
nolo...aukko:+"Hei+mutku+tollee+siis+tiäksä,+mä+tiädän+tiäksä+niin+hei+nääs,+kato+hei!"
Ja+kommenttisi+kuvastaa+täsmälleen+vähäisen+älykkyytesi+tasoa.
24.12.2018 23:07
Nolo..aukko:+"Ai+niin,+sarkasmia..."
Tarkoitatko+että+ymmärrät+mitä+lainasana+'sarkasmi'+tarkoittaa?+Ethän+ymmärtänyt+edes+mitä+käsite+'informaatio'+tarkoittaa.
Ja+milloin+lopetat+kaksinaismoralismisi+ja+perut+väärät+väitteesi+minusta?+Tai+milloin+perut+väärät+väitteesi+koskien+DNA:n+sisältämää+informaatiota?
24.12.2018 23:06
Kertoisitko+minulle+mitä+tarkoittaa+käsite+'evoluutiouskovainen'.+Kun+sitä+ei+löydy+mistään+sanakirjoista.
Tarkastellaanpa+kehäpäätelmää:+"Kehäpäätelmä+on+virheellinen+päätelmä,+jonka+pätevyys+perustuu+oletukseen+johtopäätöksen+totuudesta."
Kreationismin+väitteelle+siitä+että+eliölajit+ovat+luotuja+ei+löydy+mitään+eikä+minkäänlaista+tukea+mistään.+Ei+ole+objektiivisia+havaintoa+eikä+tieteellisiä+tutkimustuloksia+siitä,+että+eliölajit+olisivat+luotuja.+Kreationismi+perustuu+vain+ja+ainoastaan+muutaman+sivuun+VT:ssä,+josta+löytyy+kaksi+keskenään+ristiriitaista+luomiskertomusta,+jotka+perustuvat+vielä+vanhempiin+myytteihin.+Näistä+meille+on+ansiokkaasti+kertonut+nimimerkki+'munuaistutkija'.+Kreationistien+kehäpäätelmä+perustuu+siihen,+että+he+pitävät+Raamattua+Jumalan+sanana+ja+Jumalan+on+muka+olemassa+koska+Raamattu+kertoo+niin+...
24.12.2018 23:03
Kohtaan+7.+unohdin+laittaa+vielä+tarkennuksen:+"...++jokainen+laji+synnyttää+vain+oman+lajinsa+edustajia+..."
Tarkasti+ottaen+pitäisi+olla:+"+...+jokaisen+lajin+yksilö+synnyttää+vain+oman+lajinsa+edustajia+..."
Eli+tavallaan+olit+oikeassa,+mutta+jos+annetaan+anteeksi+pienoiset+epämääräisyydet,+niin+kyllä+sieltä+kolme+oikeaa+väittämää+löytyy.
24.12.2018 22:56
Munuaistutkija:+"Itse+löysin+vain+yhden+eli+9.+väite.+Epätäsmällisen+kysymysasettelun+vuoksi+loput+voidaan+perustella+vääriksi.+"
Kohta+7.+"Evoluutioteoriankin+mukaan+jokainen+laji+synnyttää+vain+oman+lajinsa+edustajia."
Tämä+on+totta.+
Kohta+10:+"Kreationismia+ei+tutkita+yliopistoissa+eikä+siitä+ole+olemassa+edes+tieteellistä+hypoteesia."
Kyllä+kreationismia+ideologiana+ja+ilmiönä+tutkitaan+ehkä+jossain+yliopistossa+esim.+teologian+laitoksella,+mutta+koska+kreationismi+ei+todellakaan+ole+tiedettä,+ei+edes+sinne+päinkään,+niin+missään+yliopistossa+maailmassa+ei+ole+tieteellistä+kreationistista+tutkimusta.+Kreationismin+väitteet+ei+todellakaan+kelpaa+edes+tieteellisiksi+hypoteeseiksi+toisin+kuin+jotkut+kreationistit,+kuten+Olli+S.+höperöivät.
24.12.2018 22:53
Hyvä+visa.+Veikkaan+kuitenkin+että+kukaan+kreationisti+ei+osaa+vastata+oikein.
24.12.2018 20:47
On+se+niin+huvittavaa+että+sinä+tulit+oikein+alleviivaamaan+kaiken+sen+mitä+Muilu+totesi+artikkelissaan+keskustelusta+kreationistin+kanssa
Kaiken+sen+mikä+sinulla+on+kommentteissasi+oikein+-+se+vähäinen++-+on+tiede+selvittänyt.+Eivät+sellaiset+kreationistit+jotka+vääristelevät+tieteen+tuloksia+ja+sotkevat+niihin+uskonnollis-pseudotieteellisiä+kuvitelmiaan.
Missä+on+se+vertaisarvioitu+tieteellinen+tutkimus+joka+on+johtopäätöksissään+todennut+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismia?
24.12.2018 16:52
Hyvä+kommentti.+Kiitos.
24.12.2018 16:44
Tiedeonväline:+"Rauhan+ruhtinas+syntyi+Jouluna."
Ja+missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+Jeesuksen+syntymän+päivämäärä.+Oletko+noin+tietämätön+että+et+tiedä+miksi+Jeesuksen+kuviteltua+syntymäpäivää+vietetään+joulun+aikaan.
24.12.2018 15:32
Nolo...aukko:+"Joulupainos+pyhien+mieltä+korottamaan.+Olkaa+hyvä+ja+hyvää+joulua.+Lainaukset+johdettuja+itse+asiasta..."
Lässytyksesi+kyllä+piristi+ainakin+minua.+Todistaa+nimittäin+edelleen+sen+mitä+olen+väittänytkin.+Et+todistettavasi+kykene+rehelliseen+keskusteluun,+lähinnä+lässyttämään+ja+lapselliseti+ruikuttamaan.+
Ei+kai+sinua+nyt+riso+kun,+erästä+kommentoijaa+lainatakseni,++"hengenheimolaisesi+ROT"+on+tänään+urakalla+esitellyt+tietämättömyyttään+ja+epärehellisyyttään.+Aivan+kuten+sinäkin.
24.12.2018 15:05
Jospa+opettelisit+pseudotieteilijä+ensin+ymmärtämään+mitä+tarkoittaa+tiede+sekä+tieteellisen+menetelmän+alkeet.
Evoluution+mekanismeihin+voit+alkaa+perehtymään+täältä+käsin:+https://evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_14
Tutkimuksia,+joissa+on+raportoitu+evoluutiota+koskevista+havainnoista+on+täällä+palstalla+yllin+kyllin,+joten+älä+lässytä+kieroilija.+
Tässä+muutama+esimerkki+kuitenkin:+https://www.wired.com/2008/12/evolutionexampl/
Mutta+missä+on+se+ensimmäinen+tieteellinen+tutkimus+joka+johtopäätöksissään+toteaa+että+evoluutiolla+ei+ole+mekanismeja?+Miksi+et+ole+kyennyt+sellaista+tutkimusta+esittelemään?
Ja+tokihan+me+kaikki+tiedämme+miksi+et+ole+kyennyt.
24.12.2018 14:59
Ja+tässä+linkki:
http://mikkomuilu.blogspot.com/2017/11/millaista-on-keskustella-kreationistin.html
Tiedettä+ei+todellakaan+tehdä+googlaamalla+tiettyjä+hakusanoja+käyttäen+ja+esittämällä+omia+höperöintejä+löytyneistä+artikkeleista.
Mutta+mitäpä+pseudotieteilijä+ymmärtää+tieteen+tekemisestä+kun+ei+edes+ymmärrä+mitä+tiede+tarkoittaa.
24.12.2018 14:50
ROT+poistattaa+kiusalliset+kommenttini,+kuten+minun+kommenttini,+jossa+kirjoitin+mm.+vastaukseni+tähän:
"Todellisen+tieteen+havaintojen+mukaan+genomit+ainoastaan+rappeutuvat+epigeneettisen+säätelyn+ja+lisääntymisessä+tapahtuvan+informaation+kopiointivirheiden+takia."
Milloin+ROT+esität+sen+ensimmäisen+tieteellisen+tutkimuksen,+joka+johtopäätöksissään+tukee+tuota+väitettäsi.+Todellisuudessa+siinä+ei+ollut+mikään+oikein.
Ei+näköjään+ole+mitään+sellaista+epärehellisyyden+keinoa+johon+kreationisti+ei+turvautuisi+kreationismin+valheita+ja+omaa+väärässä+oloaan+puolustaessaan.
Aivan+turhaa+poistattaa+kommenttejani+jossa+ei+ole+todellisuudessa+mitään+sääntöjen+vastaista+-+ainoastaan+kannaltasi+kiusallisia+faktoja.+Ja+ne+faktat+nostan+takaisin+keskusteluun.
24.12.2018 14:25
15 / 107