Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo pätee varmaan 80% hommista. Joissain valtion/kuntien hommissa on kai aika kiinteät palkat, jotka muodostuvat tittelistä ja kokemuslisistä. Varmaan ihan tessissä kirjattuna...
29.11.2023 10:39
Molemmat käyvät molempiin keleihin. Kitka on heikoimmillaan nastaan verrattuna veden peittämällä jäällä ja nasta vastaavasti mustalla jäällä.
Mutta kitka on yleensä tunnokkaampi ajettava, mikä vähänkin kokeneemmalle kuljettajalle on varsin tärkeää. Siinä ajaessa huomaa heti muutokset pidossa. Nastalla mennään tasaisesti kunnes rytisee...
22.11.2023 14:16
Toimii jossain määrin lyhyellä aikavälillä. Ja tietysti jos työntekijät yritetään lokeroida tarpeeksi tiukasti, niin kyllähän kaikki siivoavat yhtä nopeasti ja hyvin (not).
Kokemus on opettanut, että melkeinpä alasta riippumatta hyvä työntekijä on hyvä ja huono on huono. Mutta tietysti joillain aloilla vaihtuvuus on luonnostaan sen verran kovaa, että ei yksinkertaisesti kannata yrittääkään palkata hyviä.
22.11.2023 10:30
Ei se ihan noin mene. Uuden työntekijän kouluttaminen ja sisäänajaminen on joko kallista tai hemmetin kallista (alasta ja tehtävästä riippuen). Ei oikein järkevä firma viitsi minimipalkkaa maksaa, jos se johtaa kovaan vaihtuvuuteen.
Eikä tässä maassa edes ole minimipalkkaa. On tesseissä määritellyt palkat, mutta eihän pikkufirmojen tarvitse niitä noudattaa.
21.11.2023 14:04
Jännästi vielä edullisempaa on hankkia hyväpalkkainen duuni ja hoitaa autoilukin kunnolla. Jää enemmän käteen kuussa.
21.11.2023 09:45
Okei, minä en tuollaista tulkintaa uskaltanut lähteä tekemään, mutta hyvä että sinä uskalsit. Varmaan sitten se kusettaminen? En tiedä, hirveän vaikea lukea ajatuksiasi.
14.11.2023 08:33
Ja nyt kun suoritat monimutkaisen laskutoimituksen, niin minäköhän vuonna normaalilla nopeudella suoritettu peruskoulu olisi alkanut...
Annan vinkin: ala-aste 6 vuotta, yläaste 3 vuotta, lukio 3 vuotta...
14.11.2023 08:32
Tolkin toiminta on ollut selvästi tarkoituksellista, huomioiden tuon väärentämisenkin... Ja siis rikoksia useampi.
Aika linjassa. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei ollut kuulemassa molempia paikan päällä.
13.11.2023 15:51
Minulle on aika herttaisen samantekevää, minkä värinen se raiskaaja on, jos sellaista tapahtuu.
Mutta ei, minä en elä pelossa. Hyväksyn että tuollainen rikos on mahdollinen, mutta en vietä päiviäni kehitellen kauhuskenaarioita tuon ympärille.
13.11.2023 09:55
Tee toki oma aloitus, jos tämä ei sinulle kelvannut. Minä puhun vain siitä, mistä aloituksessa puhuin. Tuota kirjoitettaessa vallinneesta trendistä ja syystä miksi se näytti erilaiselta tilastoissa tuolloin.
Vai haluatko vain vängätä jostain syystä? Vänkää jonkun toisen kanssa.
10.11.2023 13:20
Havaittavissa olevassa tulevaisuudessa tätä ei ole tapahtumassa. Ehkä, mikäli poliittisin toimin ehkäistään kotoutumista, on tuo mahdollista jossain 100 vuoden aikajanalla... Vaatisi kyllä aktiivisia toimia useammalta hallitukselta.
Onko tuo 5% osuus väestöstä sinulle jonkinnäköinen merkittävä tekijä?
10.11.2023 13:19
Jos katsoit niitä tilastoja (en tiedä katsoitko, kovasti niitä kopioit), niin niistä selvästi näki, että maahanmuuttajien seksuaalirikosten lukumäärät olivat aloitusta kirjoitettaessa laskeneet. Eivät suinkaan nousseet, kuten palstalla kovin aktiviisesti tuolloin kaksi vuotta sitten väitetiin.
Ei sinun valehtelusi sitä faktaa muuksi muuta. Ei vaikka kuinka yrittäisit rajata maahanmuuttajat afrikkalaisiin ja vaihdella aikajanaa sinulle sopivammaksi.
10.11.2023 13:10
Ei sen minusta tarvitse kasvaa. Eikä moinen ole minun unelmani (sinä siitä lähinnä tunnut fantasioivan).
Maahanmuuttoa toki tarvitaan. Paljon. Paljon enemmän kuin nyt. Se, että maahanmuuttajia on erilaisia, on pääsääntöisesti hyvä asia. Heterogeeninen väestö ja kulttuuri on terveempi kuin homogeeninen. Äärimmäisyyksiä kannattaa vältellä, sinunkin.
10.11.2023 13:08
Kaikki uhrit tuskin ovat kantasuomalaisia. Itse asiassa epäilen, että kuten kantasuomistenkin kohdalla, suurin osa uhreista on perheenjäseniä ja tuttavia. Siis todennäköisesti maahanmuuttajia.
Niitä on vaan vaikeampi tilastoida.
10.11.2023 13:05
Eipä tuo vihervasemmistosi sitten taida kovin iso ongelma olla, kun tuollaisia ihmisiä ei kovin montaa tästä maasta löydy.
Oikeasti, se apu voisi olla paikallaan. Ihan rakkaudella. Määrärahoja on toki leikattu ja leikataan taas lisää, mutta jos vähän keskustelet hoitohenkilökunnan kanssa, niin varmaan löytyy jo paikka?
10.11.2023 12:58
Se on sitten varmaan VKK:lainen. Tuo on sen verran sakeaa, että saisi varmaan potkut persuistakin.
10.11.2023 12:57
> Leo on tunnettu tyyppi noissa vassaipiireissä
Okei. Pyörin varmaan väärissä piireissä, kun en koko tyypistä tiedä muuta kuin mitä netistä saa lukea. Juu, en ole jutellut. Ei kuulu tuttavapiiriin.
Mutta oliko jotain lähdettä tuolle vasemmistolaisuudelle? Muutakin kuin anonyymi huutelija netissä?
10.11.2023 12:56
> Paljonko suomessa on näitä kielletyn PVL järjestön kannattajia
Muutama kymmenen jäsentä, ehkä muutama sata kannattajaa.
> paljonko radikalisoituneita kehitysmaamuslimeita ja niiden kannattajia!
Kolme? Kannattajia tuskin kovin montaa.
> paljonko radikalisoituneita kehitysmaamuslimeita ja niiden kannattajia!
Hamas on paitsi terroristijärjestö, myös humanitaarinen järjestö (olikohan noin 30/70 jako rahoituksessa). En tosin tiedä, kehen viittaat. Itse olen nähnyt vain Hamasin tuomitsevia mielipiteitä, varsinkin viime aikoina.
10.11.2023 12:54
Ai? Minusta kun se on hyvä asia, että raiskaukset olivat laskussa. Noh, ehkä se oli sinusta huono asia... Se kyllä kertoo ainakin riittävästi sinusta (ei ehkä kaikkea).
10.11.2023 12:52
Eivätköhän melkein kaikki ole antifaa. Se on äärioikeistovastaista, ei sinänsä vasemmistolaista.
Paavo ei ole anarkistia nähnytkään. Tunnen tapauksen. Ihan tavallinen keskivartalolihava suomalainen se on, mitä nyt tykkää vähän nuorempien kulttuurista...
En ole julkaistu kirjailija, jos sitä tarkoitat. Peräkammareistasi en tiedä, en ole sellaisia miehiä. Enkä kyllä tiedä miten sekään vasemmistolaisuuteen liittyy.
Jukkelis lienee Juice Leskinen? Eiköhän se ollut ihan julkaistu kirjailija.
10.11.2023 12:24
59 / 914