Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet tainnut seurata ns. vaihtoehtoisia medioita?
13.09.2023 10:35
Voit itse asiassa nähdä Lintmannin tovereita natsitervehtimässä, et Lintmannia. Ja kun otetaan huomioon että kyse on *näytelmäkerhon saunaillasta*, voi jollakulla alkaa raksuttaa...
Sen sijaan tuo Näkkäläjärven tapaus on ihan aito ja oikea. Käsittämätöntä toimintaa. Toki persuista erona se, että tuota on pyydetty anteeksi ja pahoiteltu jo kauan sitten. Toisin vaikka Frau Purralla tai Halla-aholla, jotka eivät suostu irtisanoutumaan vanhoista kirjoituksistaan. Päin vastoin.
08.09.2023 09:50
Näkkäläjärvi on mielenkiintoista. Lindtmanin hommathan jo tutkittiin ja havaittiin ettei siinä ollutkaan natsikytköksiä...
Onneksi ei ole halliituspuolueesta kyse. Sillä pallilla moista sekoilua olisi (ja on) hankalampi selittää.
07.09.2023 16:00
Itse asiassa tiesin ja käytävä keskustelu liittyykin noista melko moneen suoraan ja muutamaan vähemmän suoraan.
Tähän maahan tarvitaan huomattavasti lisää maahanmuuttajia ja niitä ei ihan helposti saada kun nykyhallituksen johdolla vahvistamme kuvaamme EU:n rasistisimpana peräreikänä. Nopeasti on menetetty Marinin luoma hyvä maine.
07.09.2023 14:02
Joo. Ennustajanlahjat ovat sellaiset perinteiset, että kunhan riittävän kauan odotat, niin kyllä jotain pahaa tapahtuu. :D
06.09.2023 12:50
Tai persuja. Persuja kun syytettiin äänestäjien pettämisestä Purra väisteli ja sanoi että äänestäjien olisi pitänyt lukea vaaliohjelmaa.
Parasta tuossa on, ettei perussuomalaisilla ollut vaaliohjelmaa.
Tietysti kaikki tiesivät, että persut suostuvat mihin tahansa, kunhan maahanmuuttoa vaikeutetaan.
25.08.2023 09:45
> Siinä ja siinä, olisiko kannattanut tuhnuttaa vuokralla pari vuotta asuntojen vaihdon välissä.
Pari kuukautta. Paria vuotta ei olisi kannattanut sitten 90-luvun alkupuolen. 2008 olisi oikeasti tainnut 1-2 kuukautta tietyillä alueilla kannattaa. Siis teoriassa. Käytännössä kun olisi tullut kahdet muuttokulut, luultavasti ei.
25.08.2023 09:43
En ole tarkemmin seurannut, mutta onhan tässä varmaan viimeisten 40 vuoden ajanjaksolla kolmanneksisuurin romahdus nähty. Siinä ja siinä, olisiko kannattanut tuhnuttaa vuokralla pari vuotta asuntojen vaihdon välissä... Jos lainalla joutui ostamaan, niin ehkä ei, kun lainarahan hinta on koko ajan noussut ja lainansaanti siten vaikeutunut.
25.08.2023 09:42
Itse asiassa tuo on jonkun muun (Anssi Kela?) sanoma, ei Pekan. Anssi Kela siinä muistelee, mitä Pekka olisi jossain sanonut.
Ja jos lukee edes persujen lainaaman kohdan, siinä puhutaan siitä, että Hitler olisi ollut aika paljon vähemmän paha tyyppi, jos ei olisi hyökännyt naapurivaltioihin ja massamurhauttanut ihmisiä...
14.07.2023 11:09
Mutta jos olisit sjoittanut viimeiset 11 vuotta ne rahat, jotka olet käyttänyt lainasi lyhentämiseen, olisi sinulla helposti varaa maksaa lainasi pois koska vaan ja jäisi vielä ylimääräistäkin.
13.07.2023 13:44
Aika kovat on teillä korot. 20+ prossaa en itse ole nähnyt sitten 90-luvun (enkä itse asiassa edes silloinkaan, alle 20 prosasa oli... Ehkä valuuttalainoissa?)
Itse pidin tietysti lyhennysvapaat, kun kerran sitä ilmaista rahaa oli tarjolla. Eihän siitä paljoa tietenkään tullut, kun lainaa oli aika maltillisesti alle 200 tonnia, mutta kyllä siitä muutama tonni sijoituksiin kertyi.
Ylimääräisiä lyhennyksiähän voi tehdä koska haluaa, joten oikeasti jos olisitte kuunnelleet niitä neuvoja, olisi teillä nyt velaton asunto ja muutama tonni varallisuutta enemmän. Mutta ne on niitä valintoja.
11.07.2023 12:17
Ei voi (tai varmaan voi, mutta yleensä ei). Tämä on kuitenkin epäolennaista, koska tapauksessa, josta tässä on puhuttu, ei ole ollut pyörätietä, joten pyöräilijä on tullut laittomalta alueelta tielle. Tätä tuo yksi jankkaaja ei suostu myöntämään...
01.07.2023 10:33
Mutta koska pyöräilijä näkee auton saapuvan ja vilkusta huomaa, että auto on kääntymässä, hän luonnollisesti väistää. Onhan hän väistämisvelvollinen...
30.06.2023 10:04
Väistämissääntöjen mukaan molemmat ovat väistämisvelvollisia. Pyöräilijä tullessan ajoneuvolla tielle tien ulkopuoliselta alueelta/jalkakäytävän yli ja autoilija kääntyvänä. Jos pyöräilijä on 13+ -vuotias, on hän lisäksi rikkonut lakia tuhon ajaessaan.
29.06.2023 12:28
Itse olen tähdännyt tuohon 10% / vuosi viimeisten 25 vuoden ajan (huomioimatta inflaatiota). Sehän tarkoittaisi noin 11 -kertaista palkkaa nyt, verrattuna vuoteen 1998. Ja palkkani on (laskin uudestaan käteen) 12-kertainen. Ihan hyvin vielä mallillaan.
Näin työuran alussa tuo on todellakin helppoa. Varsinkin ottaen huomioon, että tähän on mahtunut äärimmäisen pitkä erittäin matalan inflaation ajanjakso mukaan, mikä on pitänyt ns. liittokorotukset aika minimissään.
27.06.2023 15:46
No jaa, jos on alle 13-v, niin sitten voi tulla laillisesti. Tässä erikoistapauksessa autoilija olisi sitten väistämisvelvollinen.
14.06.2023 14:37
Silloinkin suojatielle tuleva pyöräilijä on väistämisvelvollinen.
14.06.2023 14:35
Mutta pyrötieltä ei voi tulla suojatielle. Jos siinä olisi pyörätie, olisi siinä pyörätien jatke.
Jos pyöräilijä tulee jalkakäytävälle, hän on ollut lähtökohtaisesti joko laittomalla seudulla (jalkakäytävä, tms) tai maastossa. Kummassakin tapauksessa hän on väistämisvelvollinen.
14.06.2023 14:34
Suojatiellä tietä ylittävä pyöräilijä on aina väistämisvelvollinen. Taluttaja tietysti on jalankulkija, ei pyöräilijä, mikä muuttaa tilannetta.
13.06.2023 14:43
Tien nimellä ei ole merkitystä.
13.06.2023 14:13
64 / 914