Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
> Suomessa ei ole kasvuseutuja enää missään
Ihmiset ovat lopettaneet muuttamisen!
19.02.2015 10:15
> ilmastointi on vain ja ainoastaan koneellinen tulo- ja
> poistoilmanvaihto + em. ilmankäsittelytoimintoja (suodatus,
> lämmitys/jäähdytys, kostutus/kuivaus).
Arvaapa huviksesi, mitä tuo on englanniksi? Jeps. Air conditioning. Air conditioning ei tarkoita ainoastaan viilennystä, siksi suomessa puhekielessä tuo ärsyttää. Air Conditioning tarkoittaa mitä tahansa ilman "konditiointia", johon kuuluu myös viilennys. Eli pelkkä viilennys on air conditioning. Pelkkä lämmitys samoin. Tai suodatus. Tai kuivaus tai kostutus. Tai siirtäminen paikasta toiseen.
19.02.2015 10:13
Noh, sinä nyt yleensä valehtelet kun tänne palstalle postaat. Sitten kun se sinulle tarpeeksi selvästi osoitetaan, poistatat viestiketjun (tai poistat itse). Mitenköhän nyt uudistuksen jälkeen käy? Keskityt ehkä enemmän muiden haukkumiseen ja vähemmän "asian" viestimiseen. Faktathan on yleensä helppo tarkistaa ja sen jälkeen jäät aina kiinni... Eli levittelemiesi "faktojen" määrä lienee jatkossa laskemaan päin?
19.02.2015 10:10
Usko pois, loogisen ajattelun kykyä tulee testattua päivittäin elävässä elämässä... Ja onhan noita testejä tullut tehtyä ihan valvotuissa olosuhteissakin.
Tai älä usko, ei se juuri minua hetkauta.
19.02.2015 10:08
> Eikä edes akateemisillä aloilla se ei ole lähtöpalkkana.
Kyllä on. Kirjastonhoitaja voi jäädä alle, mutta jo insinöörin papereilla tuohon pääsee helposti.
> Ja että kaupan kassa maksaisi 2000 euron kuukausituloista tuon "Maksuerät 1000 euroa/kk
Ei. Tuo 1000 e/kk on täysin järjetön väite. Kyse oli tuon hintaisesta kämpästä. Kyllä sen 500-600 e/kk pystyy parista tonnista (netto 1600) pistämään asumiseen.
19.02.2015 10:07
Meille jos tulet töihin, niin lähtöpalkka valmistuneella ihmisellä on aika tarkkaan tuo 3000-4000 euroa. Opiskelijat tietysti saavat vähemmän. Muutama vuosi työkokemusta ja palkka on 4000-5000 euroa.
Onhan mediaanipalkka Suomessakin kolmen tonnin pinnassa, pk-seudulla varmaan neljässä tonnissa.
Mutta kyllä se kaupan kassan 2000 euroakin riittäisi tuon hintaisen kämpän ostoon.
18.02.2015 17:05
Lue Raamattua, niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.
Jeesus ei kylläkään Raamatun mukaan ole yksi jumalista, se on myöhempiä lisäyksiä.
18.02.2015 17:03
Arvasinhan minä, ettei sinulla koskaan ollut arvoasuntoa kasvuseudulla. Ilmeisesti kyseessä on ollut jonkinnäköinen maatila Oulun seudulla.
18.02.2015 15:07
Yhdyssanasääntöjen mukaan tuo on oikein, eli kyseessä on rekka, erityisesti sellainen, joka on varustettu täysperävaunulla.
18.02.2015 15:06
Onhan se iso. Siinä kuva: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Täysperävaunurekka.jpg
Entäpä sitten?
18.02.2015 15:00
http://en.wikipedia.org/wiki/NaturalNews
Tee vähän taustatyötä, kun kaivat netistä tietoa.
18.02.2015 14:52
Tarkennan siis, että kristittyjen jumalat on syytä tuntea, ettei niihin erehtyisi uskomaan. Parasta lääkettä uskontoon on järjen käyttö ja tiedon lisääminen.
18.02.2015 14:40
Itse asiassa päiväajovalot riittävät lähinnä hämärässä. Aurinkoisena päivänä tarvittaisiin ajovaloja. Sumuvalot ovat sitten aika paljon turhemmat. Sijoitettu liian alaskin...
18.02.2015 14:22
Totta. Raamattu kannattaa lukea, jotta oppii tuntemaan sen tarjoaman jumalan. Tietääpähän pysyä kaukana kaikesta tästä "kristillisestä" pelleilystä. Siis jos on viisas. Jos on hölmö ja moraaliltaan heikko, niin minkäs sille sitten mahtaa...
18.02.2015 14:18
Tienestiä tulee noin 1500 e/kk. Ei ole tuloutettu. Tulot ovat huvenneet, koska asuntojen hinnat eivät tällä hetkellä nouse, joten tuo on vain ero vuokran ja koron+vakuutuksen+verojen+yms. kanssa.
Paljonkos on nyt tienattu ostamatta jättämällä? Jos on jättänyt Räikkösen miljoonakämpän ostamatta, on ilmeisesti tienannut jo miljoonia!
18.02.2015 14:12
Sumuvalot päiväsaikaan lähinnä näyttävät tyhmiltä. Hämärässä ja pimeällä ne sen sijaan ovat jo vaaralliset, mutta useimmiten kun sopivasti näyttää pitkillä merkkiä, niin sumuvaloja käyttävä tajunnee valoissaan olevan jotain vikaa...
Kertoisitko vähän tarkemmin, missä niille nastarenkaille on käyttöä? Minä kun maaseututeillä kuitenkin aika usein ajelen, mutten ole vielä löytänyt. Ehkä Lapissa, kun sinne ei juuri tule mentyä?
18.02.2015 13:17
Vai ei nousua tullut... Huhhhuh mitä denialismia. Tässä on ihailtu luokkaa 15 vuotta sitä minun väittämääni nousua. Tuona aikana asuntojen hinnat ovat nousseet aika reilusti, pörssit yleisesti oikein mukavasti ja elintaso suorastaan raketoinut.
Toki kaikki eivät siitä hyötyneet. Ilmeisesti kuulut tähän joukkoon.
18.02.2015 13:09
Niinpä, mutta yleensä uskikset käyttävät tuohon ideaan enemmän sanoja...
18.02.2015 13:07
Ihmeelliseksi tosiaan. Itse asiassa niin ihmeelliseksi, ettei se edes tunnu luodulta. Ihmistäkin luodessa pisti huvittelukeskuksen jätteidenkäsittelylaitoksen yhteyteen. Ei kovin järkevää...
18.02.2015 13:01
Ihan arvauksena, kun on vähän puolueellinen tutkija, niin vaikka tulokset olisivat todellisia ja kysely sinänsä vilpittömästi ja oikein toteutettu, niin voisiko olla niin, että lapset, jotka kärsivät sairauksista, rokotetaan todennäköisemmin kuin lapset jotka eivät yleensä sairastu?
Eli olisiko perinteinen: http://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation#general_pattern
Tai täsäs tapauksessa, kausaalisuhde on toisin päin.
18.02.2015 12:40
903 / 914