Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18163
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1. Evoluutiota tapahtuu koko ajan, sen toiminta on helposti kokeellisesti todistettavissa — jopa aivan tavallisten tallaajien toimesta. Mutta vaikka se ei olisikaan kokeellisesti todistettavissa, ei se tarkoittaisi ettei se ole totta. Sen todistaminen vain vaatisi muita keinoja, ehkä hieman hankalampia...
2. Väitteen kaikki perustelut oli näemmä listattu. Kiitos siitä.
3. Eli kaikki on aina ollut olemassa. Mahdollista.
P.S. Eipä tunnu juu tehoavan järkipuhe uskovaisiin. Mutta onhan se tietysti loogista. Usko ja järki ovat toistensa vastakohtia.
13.02.2015 14:03
Mutta autot poistavat sen nopeasti.
Tämän näkee hyvin kun himasta lähete. Ensimmäiselle suolatulle tielle on luokkaa kilometri matkaa. Alkuun tieosuus jolla kymmenkunta omakotitaloa - mukava ajaa. Lunta ja joskus jäätäkin, mutta ei paha. Aurataan lumisateiden jälkeen "jossain vaiheessa".
Seuraava tieosuus ja kymmenkertainen liikenne (noin). Edelleen suurimmaksi osaksi hyvä, mutta jarrutuspaikoissa ikävämpi. Plussakeleillä ajourat sulavat nopeasti.
Seuraava tieosuus, kolminkertainen liikenne edelliseen nähden. Todella huonossa kunnossa. Pientä mukulaa koko ajan, kuin oltaisiin höylätty pomppivalla höylällä...
Seuraava tieosuus, ehkä kolminkertainen määrä liikennettä taas. Erittäin hyvä ajaa. Käytännössä lumisadetta seuraavana päivänä ajourat puhtaita. Urien ulkopuolella jäätä ja lunta.
Suolaa ei tarvita, auraus riittää tasaisella ja hiemma ylämäissä. Ongelma on, ettei teitä ehditä auraamaan, joten hätävarana heitellään suolaa edellisenä iltana, jos on ennustettu lumisadetta tai jäätä. Sitten on liukasta JA huono näkyvyys. Mutta tie puhdistuu ehkä hieman nopeammin kuin ilman suolaa. Ei hyvä.
13.02.2015 13:47
Eipäs nyt sentään liioitella.
Se on varmaa, että omistaminen on aina pitkällä tähtäimellä edullisempaa kuin vuokraaminen. Tämä johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että joku ne vuokrakämpätkin omistaa ja ottaa kyllä omansa pois.
Hetkellisesti voi vuokralla odottaminen kannattaa. Tällaista tapahtuu ehkä kerran ihmisiässä (niin harvinaista se on, ettei oikein voi edes arvioida). Ja tässä ihmisiässä se on jo tapahtunut.
13.02.2015 13:39
Tässä tapauksessa käytännössä kyllä. Ennen EU:ta tuollainen olisi vaatinut kahdenkeskiset sopimukset oikeastaan jokaisen maan kanssa, nyt yksi sopimus mahdollisti levittäytymisen useisiin maihin. Kurssiriskin poistuminen Euron myötä ei ainakaan haitannut tuota hommaa.
Eri asia sitten on, miten hyvänä ostospaikkana kukin liiteriä pitää. Valikoima on heikko ja tuotteet jatkuvasti loppu. Mutta ehkäpä tämä alkaa laskemaan hintoja kilpailijoilla. Tähän mennessä kilpailu on ollut vain K- ja S-ryhmien välillä, joista S pelaa hinnalla ja K... Laadulla?
13.02.2015 13:29
Käytännössä? Mene ohi ja soita torvea kun olet takakulman kohdalla, että tuo varmasti huomaa sinun temppusi.
Onhan noita avohoitopotilaita, jotka tuollaisesta suuttuvat, mutta kun itse ei provosoidu, niin eipä siitä sen kummempaa haittaa ole. Ja onhan sinullakin kamera kuvaamassa ajoa, siltä varalta että sattuu vielä vähän pipimpi tapaus vastapuolelle?
13.02.2015 13:25
Kenelleköhän tuo oli tarkoitettu? Tuskin minulle, kun sitä järkeä liikenteessä käytän huomattavasti enemmän kuin keskimääräiset kuskit...
13.02.2015 13:07
> Ja mitä tulee aikasäästöön.. No se kuroutuu umpeen ensimmäisissä liikennevaloissa.
Minä jo kuvittelin, että tämä harhakäsitys on jäänyt unholaan, mutta näemmä joku sen vielä muistaa.
Liikennevaloissa aikasäästö joko "kuroutuu umpeen", tai sitten ei. Todennäköisyys jolla se ei kuroudu on suoraan verrannollinen aikasäästöön ja toisaalta valosyklin nopeuteen. Sattumalta kun tuosta lähtee matemaattisesti laskemaan tulosta, huomataan että keskimäärin voittaa juuri sen verran, mitä aikasäästöä oli valoihin saavuttaessa.
Ja sitten on se porukka, joka ajelee hitaasti valoihin ja vetää vielä törkeästi punaisia päin... Toivottavasti et kuulu siihen kansanosaan.
13.02.2015 13:06
Minä teen lumityöt - jos tarpeen - mielummin töiden jälkeen kuin aamulla. Viime talvena ei olisi ollut tarpeen kertaakaan, mutta tein silti kerran, kun oletin ettei kymmensenttinen saanti sula hetkessä pois. Kyllä se suli.
Tänä talvena on tullut tehtyä lumitöitä jo viitisen kertaa. Mutta edelleen töiden jälkeen. Ei ole ollut sellaista suoja-lumisade-pakkas -yhdistelmää tiedossa, joka tekisi aamuisesta lumityöstä tarpeellisen. Auto kyllä lähtee pihasta vaikka olisi parikymmentäkin senttiä tullut.
13.02.2015 12:50
Olen aamulla tehnyt lumityöt viimeksi... Öö... Kolmisen vuotta sitten? Silloin oli yhdistelmä suojaa aamulla, rankka lumisade yöllä ja ennustettu reipasta pakastumista iltaan mennessä. Olisi nuo voinut tehdä illallakin, mutta oli helpompi tehdä aamulla.
Katolta olen käynyt tiputtamassa lumia tasan kerran viimeisten viiden vuoden aikana. Ei silloinkaan olisi ollut pakko. Kyllä katto kestää.
Ei se oikeasti ole vaikeaa ihmiselle jolla jalat toimivat, tuo omakotitalossa asuminen.
13.02.2015 11:18
Ei sovi kaikille. Mutta jos pystyy ajattelemaan ja liikkumaan, niin eipä tuossa pahemmin ongelmia ole. Pientä puuhastelua joka vuodelle on riittänyt, mutta eipä tuo nyt ole suuremmin haitannut. Odottelee vain aurinkoisia kelejä ennen ulkohommia (noh, peltikaton paikkamaalaus kuumana kesäpäivänä on ehkä vähän ei-ei).
Toisaalta: jos ostaa rakennusta dementikolta, alkoholistilta tai palstan perustuhnulta, niin kannattaa kyllä syynätä kaikki paikat läpi erityisen tarkkaan. Voihan siellä olla vaikka allaskaappi homeessa kun on pullot jääneet palauttamatta kauppaan...
13.02.2015 10:28
Vielä ei ole tullut yhtään oikeaa vastausta. Jännää... :)
Liikenteessä on oikeasti sitä porukkaa, joka luulee että tuo velvoittaa vain pysähtymään merkin kohdalla. Ja sitten kolisee...
13.02.2015 09:54
Jos olisi, niin urat olisivat rekkojen renkaiden levyisiä. Mutta kun ne leveydeltään sopivatkin paremmin henkilöaton renkaisiin, niin näin ei ole.
Poikkeustapauksia voi olla. Mutta ei sielläkään se asfaltti ole kestävää, vaan pohja on pettänyt.
12.02.2015 13:40
...paitsi tietysti jos ohitettava esimerkiksi nostaa nopeutta havaittuaan ohituksen. Tätä tapahtuu melkein aina, mutta useimmiten nopeuden nosto on sen verraan vähäistä, että ohittaja vain palaa vähän suunniteltua lähemmäs ohitetun keulaa, eikä varsinaista vaaratilannetta synny.
12.02.2015 13:39
Jos normaali ajoneuvo normaalilla tiellä kulkee 30-40% alle rajoituksen, on kyseessä sakotuksen arvoinen temppu. Poliisi pysäyttää, jos sattuu paikalle. Useimmiten tietysti ei satu.
12.02.2015 12:40
Jos jokin on aina olemassa, ei se ole saanut alkua. Vähän kuin se teidän kuvitteellinen jumalolentonne. Erona toki se, että maailmankaikkeudesta on havaintoja, joten tiedämme sen olevan olemassa ainakin tällä hetkellä...
12.02.2015 11:54
En ole sama ihminen kuin olin 15-vuotiaana. Kuolema on vain identiteettikäsityksen loppu, se 15-vuotias minä on jo kuollut. Nykyinen minä kuolee hieman jokainen sekunti. Kaikki mitä minulle tapahtuu muuttaa minua ja edellinen minä kuoli.
Kuolema, sellaisena kuin sinä siitä puhut, on vain elämän loppu. Minä en enää jatka, jotkut muut jatkavat. Enemmän tai vähemmän. Hyvä heille, merkityksetöntä minulle.
Onneksi sielua ei ole.
12.02.2015 11:46
Jeps. Tuttavapiiristä löytyy yksi tuon ikäryhmän kuljettaja, joka ei ole koskaan ajanut kolaria. Tosin hänen ympärillään näkyy jostain syystä aika paljon erikoista liikehdintää... Joskus viereisellä kaistalla joudutaan pomppaamaan yllättäen syrjään tai lyömään jarrut pohjaan, joskus taas jonoa kertyy taakse minuttitolkulla, kun kääntyminen risteyksessä on niin vaikeaa. Ja auta armias jos pitää kaistaa vaihtaa. Vauhti on kyllä hiljainen, mutta suunta on varsin sattumanvarainen kun pää on kääntynyt noin 180 astetta vasemmalle ja vielä yritetään edetä omalla kaistalla.
Aloittajalle vielä: nuoruus on rikos, johon suurin osa ihmisistä syyllistyy jossain vaiheessa elämäänsä. Siitä myös useimmiten paranee.
12.02.2015 11:36
On hyvin normaalia, että kun argumentit loppuvat ja tuntee olevansa tukevasti häviöllä väittelyssä, hyökätäänkin vastapuolen kimppuun ja unohdetaan itse asia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Ja se on muuten ÄO.
12.02.2015 11:29
Mutta eihän nopeuksiin enää puututa. Jos ajat ylinopeutta ja olet sen verran puusilmä, ettet hidasta tolpan kohdalla, niin lasku tulee jossain vaiheessa perässä kotiin. Olettaen ettet ole varastetulla autolla liikkeellä.
Kamerat valvovat juuri tasan sitä, mitä ne koulutetaan valvomaan. Yksikään huumekuski ei kameravalvonnassa pysähdy. Yksikään rattijuoppo ei jää kiinni. Yksikään vilkuton ei (ainakaan nykykameroilla) saa edes sakkoja.
12.02.2015 10:04
Lyhärit ovat ehkä kolmasosa sijoituksista, loput tulevat kuukausisäästöistä (joita hiljakseen olen kasvatellut aina taloudellisen tilanteen parantuessa, mutta eivätpä ne vieläkään kovin kummoisia ole).
Näin jälkiviisaana, ei olisi pitänyt sijoittaa omaa rahaa asuntoon yhtään. Mutta sillä hetkellä se oli helpompi vaihtoehto. Ei tarvinnut takuumiehiä. :)
12.02.2015 10:01
903 / 909