- Det finns nog. En pedofil eklund och sen wallin som fått sparken från minister post för grovt lögnande och freudenthalisten elisabeth rehns barnbarn är dömt pedofil. Säkert finns mer men i svekokratin dom har kriminella metoder att missleda publiken.
- Nu ska herbertz och likadana gå till sängs, tiden att sova och i morgon skapa nya grejor för det "heliga slaget över finlandsvenska språket". God natt.
- Ne tyrkyttää kuiskutellen jumalalle säätiörahaa jotta sais ohituskaistan taivaspaikoille ykkösrivistöön pönöttämään XD
- hej pamperad, savonlinnalaiset joutuvat matkaamaan pidemmän ja hankalamman matkan kuopioon, joten älä viitsi naukua senkin hienohelma!
- Ei se yhteiskunta sillä pyöri että sulle aina hoidetaan ku manulle illallinen ja muut saa tyytyä rääpimään jämiä. Enemmistökielinen? Kappas vaan, senkin petturi (:
- "sairaanhoitoon omalla äidinkielellään" taas tätä paapotun vähemmistön edustajan hysteriaa : on kyse ainoastaan laajennetun päivystyksen siirrosta seinäjoelle, jossa 50 per vuosi ummikkoruotsalaista saa taatusti hyvää hoitoa (se pääasia) tulkilla tai natiivilla henkilöllä höystettynä vassoq. Herranen aika koko maa joutuu tinkimään, valtaväestö (taas kerran) eniten. Ootte te svenssonit aikamoisia prinsessoita, mitä jos syttyy sota ja rintama kutsuu? Saako asepalvelusta luistaa koska "språkliga rättigheter" mutta ei koske tietenkään suomenkielisiä. Tähän se vuosikymmenten paapominen on johtanut: vääristyneeseen kollektiiviseen minäminä-käsitykseen.
- (tahallista?) väärinluku-ummarrusta. Vertasin eri asikasryhmien tyytyväisyyttä tulkkauspalveluihin (miksi et muuten hyväksy somaleita vertaiksesi) , ne toimivat! Ja pidin vaatimatonta itseäni verrokkina myös, joten samanarvoisuusperiaatteen mukaisesti sinäkin olisit niihin tyytyväinen. Uskalla rakastua tulkkaukseen.
- Hoopoakatemia varmaan kouluttaa proffan viikossa veroista maksettuine kivapalkkoineen ja jokainen niistä on ohjelmoitu kaatamaan hallitusta jotta rkp pääsisi takaisin ja taas kerran siirtämään verokertymää intressipiireileen sekä säädättämään uusia dragonisia kielilakeja kansakunnan edun vastaisesti. Tää on niin nähty, keksikää nyt perkele jotain uutta edes.
- Ei nyt eksytä aiheesta. Joustamisessa oli kyse tulkkauspalveluiden käytöstä, joihin itsekin olen törmännyt kunhan sain hyvää lääkärin hoitoa. Ei kai 50 ummikkoruotsalaisen vuodessa (!) "etu(ilu)" voi mennä koko kansakunnan edun edelle tilanteessa missä kaikkialla joudutaan säästökuurille kun heillekin tarjottaisiin hyvää lääkärin hoitoa tulkkauspalveluineen. Somalitkin ovat tyytyväisiä tulkkeihin, eikö juuri rkp kohkaa holtittoman maahanmuuton puolesta ??
- Ihminen/kansalainen voi joustaa suuremman yhteisen hyvän vuoksi. Ei olla niin itsekkäitä ja itsiään täynnä.
- Eikö ihminen/kansalainen voi joustaa suuremman yhteisen hyvän vuoksi. Ei olla niin itsekkäitä ja itsiään täynnä.
- Eipäs nyt liioitella, jo nyt tulkkauspalvelut tarvittaessa toimivat jos ei löydy siihen hätään natiivia kielenpuhujaa. Ja sitäpaitsi oon ite ollu kunnallisella lekurilla, missä venäläinen lääkäri esitti kysymyksiä tulkin välityksellä, ja koin tilanteen ok kunhan sain hyvää hoitoa. En siis kokenut perustuslain vastaista kauhiaa syrjintää enkä kokenut tarvetta valittaa ihmisoikeuskomissioon tms. diipadaapa. Ollaan samassa viiden miljoonan kansalaisen veneessä, ei kukaan saa aina vaatia kielellistä "erityiskohtelua", eiks jå. Shalom.
- Sanopa se. Mutta kun jotkut pitää itseään ylivertaisesti parempina kuin muu väestö niin taas tällaiseen päädytään. Itäisessä suomessa vastaavasti lakkautetaan koko etelä-savon laaja päivystys ja se koskettaa 150 000 immeistä?? Entäs heidän oikeutensa? Ai niin rkp on "parempien" ihmisten puolue ...
- Johon suru ylväänä toteaa, että enhän minä enää vaadi kaikkea juomavettä itselleni kuten muinoin!
- Papukaija ville osaa ulkoa kaikkea kivaa, jättekivaa.
- Sille haittapuolueelle on annettava kurinpalautus ja osoitettava prosenttimääräinen paikkansa eikä ikinä päästettävä hallituksiin tuhoamaan demokratiaa ja kansakunnan etua! Moottoripyöräjengit eivät sentään väitä olevansa rehellistä porukkaa ...
- Ollaan eu:ssa niin perkeleen lain- ja ohjeistuksien alamaisia, mutta ei sitten millään kielipolitiikassa muka voida olla muiden sivistysmaiden tasolla !? Mitään muuta suomalainen ei (lapsilleen) vaadi kuin että pakkoruotsitus lopetetaan! Mutta ei saatana kun on kehissä rasistinen rkp ja sen "tukijoukot".
- Vaikka muuten on härö aka suvakki.
- Tuhannen eurotaalan paikka kiristää (rkp:n mielitaktiikka) että pakkoruotsitus helvettiin niin tosiaan saatte pitää vasanne jourinne.
- samoin. mutta ainahan tarwitaan eliittiloishurri kertomaan mikä mä oon mut mä en saa kertoo eliittihurrista että se on tyhmä rajoittunut kapea-alinen paska - vihapuhetta nääs.