Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mark5
profiilit
Mark5
Mark5
Vapaa kuvaus
Aloituksia
555
Kommenttia
9053
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Jos+olisi+ensin+kirjoitettu+Einsteinin+kuuluisa+kaava+E=mc^2+olisi+kaikki+täydellisen+uskottavaa+varsinkin+niillle+kirjoitus+ja+lukutaidottomille+paimentolaismetsästäjille."
Jumala+on+kaikkivaltias,+eikä+Hän+tarvitse+mitään+Einsteinin+suhteellisuusteoriaa.+Hän+pystyi+luomaan+maailman+ennenkuin+Einstein+oli+olemassakaan.
30.12.2019 19:56
"Miten+vakuutuit+Raamatun+totuudenmukaisuudesta?+Minulla+sen+uskottavuus+ropisi+jo+ensimmäisillä+sivuilla,+kun+päivänvalo+tuli+ennen+Aurinkoa+ja+käärme+alkoi+puhua."
Missä+on+määrätty,+että+auringon+piti+tulla+ennen+päivänvaloa?++Vastaus:+Ei+missään!
Missä+on+määrätty,+ettei+käärme+voinut+puhua?++Vastaus:+Ei+missään!
Kyseiset+kohdat+eivät+siten+kumoa+Raamatun+totuudellisuutta+mitenkään.
30.12.2019 19:54
"Voit+myös+kirjoittaa+miksi+et+usko+jumalaan.
esim.
"-ei+ole+todisteita+jumalasta"
Ateistista+logiikkaa+käyttäen,+ei+ole+todistetta+ihmisenkään+olemassaolosta.
"-et+usko+spagettihirviöönkään+tai+keijuihin"
Kysymys+ei+olekaan+siitä+uskotaanko+spagettihirviöön+tai+keijuihin,+vaan+kysymys+on+siitä+uskotaanko+Jumalaan.
"-+uskovaiset+on+ärsyttäviä"
Jumalan+olemassaolo+ei+riipu+siitä,+millaisia+uskovat+ovat
"-minkä+uskonnon+jumalaan+oikein+pitäis+uskoa."
Usko+ainoaan+ja+oikeaan+Jumalaan.
"onko+sulla+muita+syitä+olla+uskomatta?"
Ei+ole!
30.12.2019 19:50
"Maailmassa+esiintyvä+pahuus+voisi+olla+perusteena+hyvän+jumalan+olemassaoloa+vastaan.
Lisäksi+tiede+ei+tarvitse+selityksissään+jumalaa+mihinkään."
Maailmassa+oleva+pahuus+ei+kumoa+hyvän+Jumalan+olemassaoloa,+mutta+se+todistaa+pahan+(saatana)+olemassaolosta.+Jeesus+sanoi:
"Varas+(saatana)+ei+tule+muuta+kuin+varastamaan+ja+tappamaan+ja+tuhoamaan.+Minä+olen+tullut,+että+heillä+olisi+elämä+ja+olisi+yltäkylläisyys."++(Joh.10:10)
Tiede+ei+tarvitse+Jumalaa+niin+kauan+kuin+se+ei+tarvitse+totuutta.
30.12.2019 19:42
Uskon+Jumalaan,+koska+en+näe+missään+mitään+muuta+kuin+todisteita+Jumalasta.!
30.12.2019 19:35
Jeesus+ei+ainoastaan+ollut+olemassa,+vaan+Hän+on+olemassa+tänäänkin.+
Hän+itse+sanoo:
"Siellä,+missä+kaksi+tahi+kolme+on+kokoontunut+minun+nimeeni,+siinä+minä+olen+heidän+keskellänsä,"++(Matt.18:20)
29.12.2019 22:04
"Jos+Jeesus+olisi+totta+niin+takuuvarmasti+sillä+olisi+myöskin+hautapaikka+jonka+kaikki+tietäisi+ja+joka+olisi+tietoisesti+oikein+"pyhiinvaelluspaikka"+ja+turistirysä,+mutta+sellaisesta+ei+ole+merkkiäkään.+Eihän+olemattomilla+ole+hautoja,+joten...!"
Jeesuksen+todennäköinen+hautapaikka+on+tiedossa+Jerusalemissa,+ns.+puutarhahauta,+ja+se+onkin+suuri+turistirysä,+jossa+lukuisat+suomalaisetkin+turistiryhmät+ovat+käyneet+ja+käyvät+jatkuvasti.+Itsekin+olen+käynyt+siellä+pari+kertaa.
29.12.2019 21:22
"Kuinka+jumala+voi+olla+ikuinen,+koska+uskonto+syntyi+2000+vuotta+sitten?+Jumala+rekvisiittoinen+vaikuttaa+sepitetyltä."
Kristinusko+syntyi+2000+v.+sitten.+Muita+uskontoja+oli+ennen+sitä+esim.+juutalaisuus.
Jumala+ei+ole+seurausta+uskonnoista,+vaan+uskonnot+ovat+seurausta+Jumalasta,+joka+oli+olemassa+jo+ennen+uskontoja.
29.12.2019 21:16
"Kaikki+maininnat+jeesuksesta+on+ajoitettu+kymmeniä+vuosia+hänen+väitetyn+kuolemansa+jälkeen."
Ensimmäinen+täydellinen+kopio+Odysseijasta+on+peräisin+2200+vuotta+teoksen+kirjoittamisesta+myöhemmältä+ajalta.
Varhaisin+kopio++Julius+Caesarista+on+1000+vuotta+myöhemmältä+ajalta.
29.12.2019 21:11
Fysiikka+on+tieteenala,+joka+tutkii+Jumalan+luomaa+maailmaa!
Sama+koskee+muitakin+tieteenaloja.
29.12.2019 20:58
Oleellista+ei+ole+tietää,+kuka+on+luonut+saunatontun+tai+demonit.+Oleellista+on+tietää,+että+Jumala+on+olemassa+ja+että+Hän+on+luonut+koko+maailman+ja+ihmise+ja+että+ihminen+tarvitsee+Jeesusta+Kristusta+syntiensä+sovittajaksi.
Ihmisen+tärkein+kysymys+onkin,+missä+hän+viettää+iäisyytensä?+Jumalan+valtakunnassa+vai+iankaikkisessa+kadotuksessa?++Jokaisen+ihmisen+tulisi+ratkaista+tämä+kysymys+ensin,+ennen+kuin+alkaa+kyselemään,+kuka+loi+sunatontun+tai+demonit.
Viimeisellä+tuomiolla+ei+vaadita+oikeaa+vastausta+näihin+kysymyksiin+ja+siksi+ne+tulee+jättää+viimeiseksi.
29.12.2019 20:53
"Minne+se+on+kirjoitettu?"
Se+on+kirjoitettu+Raamattuun!++"Ja+Herra+Jumala+sanoi:+Ei+ole+ihmisen+hyvä+olla+yksinänsä,+minä+teen+hänelle+avun,+joka+on+hänelle+sopiva."++(1.Moos.2:18)
29.12.2019 19:41
"1)+Ketä+kiität+ruuasta?+a)+kokkia,+b)+Jeesusta.
2)+Mihin+katsomalla+alkaa+maailman+parantaminen?+a)+peiliin,+b)taivaalle."
Kysymyksen+asettelu+on+virheellinen!
Jos+ei+olisi+Jumalaa+ja+uskontoa,+ei+olisi+kokkia+eikä+ruokaa.
Jos+ei+olisi+Jumalaa+ja+uskontoa,+ei+olisi+peiliä+eikä+taivasta.
Edellä+olevista+syistä+tarvitsemme+Jumalaa+ja+uskontoa,+emmekä+Vapaa-ajattelijain+maailmankatsomusta.
29.12.2019 19:26
"Kyllä,+Vapaa-ajattelijain+liitto+on+uskonnottomien+edunvalvonta-,+ihmisoikeus-+ja+kulttuurijärjestö,+joka+myös+edistää+tiedepohjaista+maailmankuvaa+ja+humanistista+etiikkaa."
Parasta+edunvalvontaa+ns+uskonnottomille+on+evankeliumin+julistus,+jotta+he+voisivat+saada+syntinsä+anteeksi,+eikä+tarvitsisi+joutua+iankaikkiseen+kadotukseen,+vaan+pääsisivät+Jumalan+valtakuntaan+ja+iankaikkiseen+elämään.+Se+on+todellista+ihmisoikeutta+ja+humanistista+etikkaa.
Tiedepohjainen+maailmankuva+tai+ET-opetus+ei+saa+sitä+aikaan+ja+siksi+ne+eivät+kelpaa+elämänohjeeksi+kenellekään.
29.12.2019 19:20
Raamattu+ei+anna+Taivaasta+kaikkea+mahdollista+tietoa,+mutta+se+antaa+siitä+niin+paljon+tietoa,+että+sinne+kannattaa+jokaisen+mennä.+Siellä+ei+ole+mitään+pahuutta,+vääryyttä,+väkivaltaa.+Siellä+on+iankaiikinen+elämä,+ilo,+rauha+ja+vapaus.+Nämä+tiedot+riittävät.
Toisaalta+iankaikkisesta+kadotuksesta+mainitaan,+että+se+on+tulijärvi+ja+se+tieto+myös+riittää,+jotta+tiedämme,+että+sinne+ei+kannata+joutua.
Siksi+on+tärkeää+tehdä+valinta+täällä+maan+päällä+ennen+kuolemaa,+sillä+sen+jälkeen+kaikki+on+liian+myöhäistä.
Uskomalla+Jeesukseen+ja+siihen,+että+Hän+on+sovittanut+syntimme,+pääsemme+sisälle+Jumalan+valtakuntaan+ja+iankaikkiseen+elämään.
29.12.2019 19:13
Mitään+liikakansoittumista+ei+ole+olemassakaan+ja+siksi+sitä+varten+ei+tarvita+mitään+toimenpiteitä.
Jumalan+on+olemassa+ja+meidän+tehtävämme+on+uskoa+Häneen+ja+luottaa+Häneen.+Kun+niin+toimimme,+olemme+turvassa+ja+meille+käy+hyvin+Jeesus+sanoo:
Varas+(paholainen)+ei+tule+muuta+kuin+varastamaan+ja+tappamaan+ja+tuhoamaan.+Minä+olen+tullut,+että+heillä+olisi+elämä+ja+olisi+yltäkylläisyys."++(Joh.10:10)
29.12.2019 18:26
"+ihmisellä+on+kyky+kuvitella+ja+uskoa+asioihin,+jotka+eivät+ole+totta"
+
Yhtä+hyvin+he+voivat+kuvitella,+että+Jumalaa+ei+ole+olemassa.+Ateistien+logiikalla+voidaan+kuvitella,+että+maapalloakaan+ei+ole+olemassa.
Kaikki+tosiasiat+voidaan+ateistien+logiikalla+kumota+selittämällä,+että+kyseessä+on+vain+kuvittelu.+hapen+puute+aivoissa,+mielisairaus,+tietämättömyys+tai+lääkkeet+on+jääneet+ottamatta+jne.
28.12.2019 22:11
"("heidän+aivojaan+on+stimuloitu+jne.")
Olet+taas+popsinut+jotain+vääriä+sieniä+ilmeisesti."
Tältä+ateistien+palstalta+tämäkin+väite+on+poimittu,+eikä+se+ole+ainoa+kertoa,+kun+ateistit+ovat+näin+uskotelleet.
28.12.2019 22:04
"Kirkontilastot.fi+julkaisi+luvut+marraskuulta.+Sen+perusteella+liittyminen+olisi+viime+vuodesta+vähentynyt+15731+->+15297+eli+kolmisen+prosenttia.+Joulukuussa+liittyjiä+on+vähänlaisesti,+joten+etumerkki+ei+tästä+enää+muutu."
Usko+Jumalaan+ja+kirkkoon+kuuluminen+ovat+kaksi+eri+asiaa,+joita+ei+pidä+sekoittaa+toisiinsa.
I
Kirkkoon+kuuluminen+voi+kuitenkin+olla+kanava,+jonka+kautta+ihminen+saa+kuulla+evankeliumin+ja+tulla+uskoon+ja+pelastua+iankaikkiselta+kadotukselta.
Jos+Vapaa-ajattelijain+Liittoa+kiinnostaisi+humanitäärinen+työ+ja+hyväntekeväisyys,+se+kannustaisi+ihmisiä+liittymään+kirkkoon,+eikä+eroamaan+siitä.
28.12.2019 21:59
"Kotimaa24+uutisoi+tutkimusta:+"Puolet+alle+50-vuotiaista+suomalaisista+ilmoittaa,+ettei+usko+Jumalaan.+Jumaluskosta+luopuminen+on+ollut+suurinta+alle+35-vuotiaiden+naisten+kohdalla."
He+ovat+luopuneet+uskomasta+vain+oikeaan+Jumalaan.+++
Jokaisella+ihmisellä+on+jumala+ja+uskonto+-+jos+ei+oikea+niin+väärä!+Apostoli+Paavali+käyttää+eräässä+yhteydessä+termiä+"tämän+maailman+jumala",+jolla+hän+tarkoittaa+saatanaa:
"Mutta+jos+meidän+evankeliumimme+on+peitossa,+niin+se+peite+on+niissä,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+niissä+uskottomissa,+joiden+mielet+tämän+maailman+jumala+on+niin+sokaissut,+ettei+heille+loista+valkeus,+joka+lähtee+Kristuksen+kirkkauden+evankeliumista,+Hänen,+joka+on+Jumalan+kuva."++(2.Kor.4:3-4)
On+tietysti+myös+mahdollista,+että+kyseiset+naiset+eivät+koskaan+ole+edes+olleet+uskossa,+vaan+ainoastaan+kastetut+lapsena+kirkon+jäsenyyteen+ja+kuvitelleet+sitten,+että+se+on+uskossa+olemista.
28.12.2019 21:50
43 / 453