Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Bossu
profiilit
Bossu
Bossu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
3525
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tuo+nyt+niin+ihmeelliseltä+näytä.+Siellähän+se+seisoskelee+penkkien+päällä+ja+keskittyy+kameraan.+Ei+tekisi+niin,+jos+olisi+oikeasti+paha+keli.
29.09.2019 08:03
Vaimo+on+antanut+Lehtiselle+luvan+uusintaan.+https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/4cb8398f-d765-471e-bc3d-6f8aa1e45098
28.09.2019 10:29
Varmaan+pistäisin+rahani+Suhaili-luokassa+jolleikin+Rustler+36:lle,+nehän+olivat+viimeksi+nopeimpia+ja+luotettavimpia.
27.09.2019 21:54
Onneksi+nyt+on+avattu+tukilinja+keski-ikäisille+miehille,+jotka+eivät+krstä+Gretaa.
http://dy.fi/mzj
27.09.2019 16:18
Okei,+huono+idea.
26.09.2019 14:45
Ei+perämoottori+jäädy.+Kun+koneen+nostaa+ylös,+sieltä+valuu+vesi+pois.+Varmuudeksi+voi+hiukan+kääntää,+ettei+vesipumppuun+jää+yhtään+vettä.+Jos+pitää+alapään+vedessä,+ei+se+sittenkään+välttämättä+jäädy+rikki,+vaikka+vesi+jäätyisi.+Kokeiltu+on+moneen+kertaan.+Kun+tulee+pakkasia,+on+jopa+suositeltavaa+pitää+alapää+vedessä.
26.09.2019 14:44
Se+täytyy+laittaa+peräpeilistä+ulos+joutsenkaulan+kanssa+tai+sitten+piippu+kannelle.+Samat+ongelmat+on+lämppäreissä.+Minullakin+tulee+3,2+kilowatin+lämppärin+pakoputki+kannelle,+siinä+on+15+senttiä+korkea+putki+kannen+päällä,+eikä+ole+vielä+polttanut+mitään.+Siinä+on+tuplaputki,+eli+sisään+menevä+ilma+jäähdyttää+pakokaasuputkea.+Samaa+voisi+tietysti+soveltaa+ilmajäähdytteisessä.+Ulompaa+putkea+pitkin+imettäisiin+moottorin+paloilmaa.+Tuossa+lämppärissä+putken+pituus+on+50+cm,+moottorissa+putki+olisi+helposti+5+metriä.+Se+ehtisi+matkalla+jäähtyä+melkein+ympäröivän+ilman+lämpötilaan.+Autonkin+kun+käynnistät,+ei+sieltä+pakoputkesta+tyhjäkäynnillä+tule+kovinkaan+kuumaa+ilmaa.+Ehkä+voisi+jopa+tarvittaessa+lämmittää+venettä+pakoputken+viilennysilmalla,+vaihtoehtona+moottorin+jäähdytysnesteen+käytölle.
26.09.2019 12:45
Kyllä+minulla+ainakin+on+joka+syksy+ongelmia,+kun+pakkaset+tulevat+lokakuussa.+Minulla+on+3+venettä,+joissa+täytyy+huolehtia+pakkaskestosta.
26.09.2019 09:50
Se+täytyy+eristää,+kuten+isommissa+aluksissa.
26.09.2019 09:48
Kyse+ei+aina+ole+hinnasta.+Jos+haluaa+tietynlaisen+veneen,+eikä+niitä+ole+myytävänä,+on+pakko+tehdä+itse.+Minulla+on+vanha+fiskaripaatti,+jossa+on+vanha+diesel.+Sen+vaihteisto+on+ruvennut+vähän+oikuttelemaan,+lisäksi+kone+on+äänekäs+ja+vie+paljon+tilaa+ja+sitä+täytyy+huoltaa+joka+vuosi.+Olen+päättänyt,+että+kun+kone+hajoaa,+teen+siihen++moottorikaivon+kölin+sivuun+kahden+kaaren+väliin,+ja+laitan+kaivoon+Torqeedo-moottorin.+Käytännössä+ajelen+sillä+nytkin+korkeintaan+15+mpk+matkoja+n.+5+solmun+vauhtia.+Akkuina+voi+olla+AGM-akut.+Rahallisesti+ei+ole+järkeä,+mutta+sellaisia+veneitä+ei+ole+myynnissä,+joten+vaihtoehtoja+ei+ole.+Varasysteemi+on+airot,+mutta+voisihan+siihen+kehittää+vaikka+jonkun+vararaakapurjeenkin,+jotta+pääsee+myötätuuleen+ilman+moottoriakin.
26.09.2019 08:27
Käytännössä+ainoa+tapa+on+tehdä+kölijäähdytys.+Toinen+tapa+on+ilmajäähdytys,+mutta+se+on+monimutkaisempi+toteuttaa.
25.09.2019 22:43
Olkiluoto+3:n+piti+alkaa+tuottaa+sähköä+vuonna+2009.+Hintaa+projektille+on+tullut+moninkertaisesti+plus+menetetty+sähkönmyynti.+Tuulivoima+ilman+tukia+ja+huomioon+ottaen+säätövoima+on+jo+halvempaa+kuin+ydinvoima.+Olen+yllättynyt,+jos+Fennovoiman+voimala+joskus+saadaan+toimintaan.+Perinteisen+ydinvoiman+aika+on+ohi,+mutta+minivoimalat+ja+fuusioydinvoima+voi+tulla+melko+tärkeiksi+joskus.
25.09.2019 14:54
Täydellistä+ratkaisua+ei+siis+ole.+Paitsi+moottoriton+vene.
23.09.2019 15:33
Ja+vielä,+ei+kestä+pakkasta.
23.09.2019 14:12
Se+on+älyttömän+kallis+ja+hankala+vaihtaa.+Siinä+on+usein+erillinen+meri-+ja+makeavesikierto.+Huollot+on+monimutkaisia.+Läpivientejä+on+paljon.+Hajoavia+osia+on+tosi+paljon.+Se+on+sisällä+veneessä+haisemassa,+viemässä+tilaa+ja+lämmittämässä.
23.09.2019 14:07
Minulla+on+ollut+veneissä+akseliveto,+purjevenevetolaite,+sisäperävetolaite+ja+perämoottori.+Helpoin+on+perämoottori,+sitten+aika+tasaisena+parina+akseliveto+ja+purjevenevetolaite+ja+viimeisenä+sisäperä.+Sisäperävehkeissä+on+eniten+hajoavia+osia+ja+säätöjä,+jotka+menee+ajan+kanssa+pieleen,+ja+sitten+ei+pakki+mene+kunnolla+päälle,+vetolaite+ei+nouse+ylös+tai+nousee+ylös,+kun+ei+pitäisi+tms.++Perämoottorin+huollot+on+helpoimpia+eikä+ole+erillisiä+makea-+ja+merivesikiertoja.+Akseliveto+ja+purjevenevetolaite+on+molemmat+toimintavarmoja,+mutta+kärsivät+sisäkoneen+heikkouksista+ja+monista+huoltokohteista.+Sisäkone+toisaalta+on+ainoa+vaihtoehto+isommissa+veneissä.
23.09.2019 08:34
Voit+laittaa+Kongon+lipun+oikean+saalingin+alle.+Vai+oliko+se+nyt+vasemman.
23.09.2019 06:41
Se+riippuu+siitä,+menevätkö+veneet+kaupaksi.+Jos+ne+vanhat+HR:t+eivät+mene+Swanien+hinnalla+kaupaksi,+voidaan+sanoa,+että+HR:t+eivät+ole+niin+arvokkaita.
21.09.2019 22:44
Juu,+näin+se+on.
21.09.2019 21:48
Tarkoitin,+että+mikä+on+käytännöllistä.+J-mitta+tosiaa+n+on+looginen.+Luulisi,+että+sitä+selvästi+pidempi+puomi+auttaa,+jos+spinnu+on+tosi+leveä.+Sivumyötäisessäkin+saa+etuliesman+ulommas.+Eipä+sitä+tosiaan+kuitenkaan+kauheasti+viitsi+pidentää,+jottei+tipu+mereen,+kun+kurottaa+skuuttikulmaan.
21.09.2019 11:57
18 / 177